HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

Voi sentään kun tuntuu, että kaikilla on jotain äksöniä meneillään ja täällä ei tapahdu synnytyksen suhteen yhtikäs mitään.

Viime yö meni niin pe***elleen, ettei ole tosikaan. Koiralla on vatsa sekaisin ja sitä on nyt sitten yö valvottu ja totta hel**tissä palohälytin alko lisäks piippaamaan loppuvaa patteria, että ei varmasti tule nukuttua niitä koiralle rauhallisia hetkiä. Tää on nyt taas selkeesti näitä päiviä, ku pitäis vaan jäädä sänkyyn kiukuttelemaan, mutta kun se nyt ei koirasta johtuen onnistu. Äh!

Keltakukka 36+6
 
Tsemppiä Pinkille, kohta sulla on jo oma pikkuinen sylissä :)

Eilinen neuvola ei kyllä taaskaan ollut mikään hieno "kokemus". Tällä kertaa ei kyllä jaksanut enää edes suututtaa kyseisen henkilön osaamattomuus, itseasiassa naureskelin kun pääsin neuvolasta ulos. Voi hitto, jos tuolla nyt kovin monta kertaa pitää juosta viikon välein. Toivottavasti ei.
Taas arvottiin, että miten päin meidän pikkuinen tuolla möllöttää vaikka jalat heiluu ihan tossa ylhäällä ja potkut tuntuu siinä todella selvästi. Takapuolikin tuntuu sen verran selkeästi mahan läpi, ei tosta mötikästä päätä saa tekemälläkään tai sitten on meidän muksulla hyvin erikoisen muotoinen jättipää. Sykkeitä ei meinannut löytää millään ja taas sekoili doppelrin kanssa, sekoitti mun ja lapsukaisen sykkeitä keskenään.
Se hoitaja ei kyllä muutenkaan osaa muuta tehdä, kuin toistaa ääneen ilmeisesti oppikirjasta ulkoa opeteltuja tekstinpätkiä. Olisi tehnyt mieli jo sanoa, että kerrotko mulle jotain mitä mä en jo tiedä. Sairaalakäynnillä on kyllä ohjeistettu, että koska pitää mennä näytille ja missä tilanteissa riittää oma auto ja koska pitää tilata ambulanssi. Tai että miltä lapsivesi näyttää ja miten sen mennessä pitää toimia, hohhoijaa. En mä vissiin ole ottanut mistään itse selvää, kun on supistellut jo kuukauden päivät... :D
Hemoglobiinin mittaili vaikka se katsottiin viimeisten labrojen yhteydessä, oli se vähän noussut vanhoista lukemista, ja suonesta otettu näyte näyttääkin yleensä tarkemman tuloksen kuin sormesta napattu pikatesti. Enpäs kyllä kertonut, että heitin Obsidanit hemmettiin ja vaihdoin luontaistuoteliikkeen "rautamehuun" ja maksamakkaraa menee päivittäin parin siivun verran sen lisäksi. Olis varmaan tyttörukka saanut paniikkikohtauksen, jos tietäisi että mitä kaikkea mä "selän takana" hommailen :D Mistähän ne on tuonkin palkanneet, suoraan koulusta?
Luojan kiitos mun neuvolahoitsu vaihtuu synnytyksen jälkeen toiseen. Eihän tällaisen paniikkipirjon kanssa voi keskustella mistään järkevästi, kun kaikki asiat on niin "huikauhistus"-linjaa. Mitähän se tykkäisi jos tietäsi, että olen vedellyt viikolta 32 helokkiöljyä kun iho on ollut niin huonossa kunnossa :LOL: Tai yrttiteen juominen, sitähän mä olen tehnyt läpi raskauden. Alkuun rooibosta ja loppuvaiheessa vadelmanlehtiteetä. Ja on siinä kyl muutakin mennyt ohessa, en mä ole edes pitänyt niistä kirjaa sen enempää. Tuskinpa kuppi teetä silloin tällöin lapsukaista vahingoittaa.

Nyt taidan pakkastakin uhmaten lähteä pienelle päiväkävelylle. Ei tee yhtään mieli nököttää sisällä, vaikka liitoskivut mut yrittääkin tehokkaasti sohvalle lamauttaa. Alkaa mennä mielenterveys palasiksi, jos istuu 24/7 sisätiloissa. Kun mitään estettäkään ei ole liikkua, kunhan sen tekee omaan tahtiin ja omasta halusta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76 ja MrsR
Pikku yllätys sä olet kyllä niin ihana :heart: joo ei niille kannata kertoa kaikkea :) kaveri just kertoi käyttäneensä homeopaattisia valmisteita synnytyksessä, mutta sanoi, että ei kannata sitäkään ehkä ääneen kertoa siellä... nauravat vaan. Ihana pakkaskeli, vain -29. Minä lähden myös pikku lenkille tästä supistuksen välissä. Kai se pitää iltapäivällä lähteä sinne näytille ehkä. Eihän tällasta jatkuvaa supistelua jaksa kohta kukaan... muuten on kauheen sellanen rento fiilis ja virtaakin näkyis löytyvän :D
 
Huomenta!

Täällä on niin masennuttu että kuppaa jo kaivan..
Ei tullut sektiota, toiveisiin kirjoitettiin mutta empä mä siitä paljoo kostu. lisäksi ne odotuttaa mua kaksviikkoa kokoarvioon asti jolloin naistenklinikalla saan esittää toiveen uudestaan sektiosta, sillä omassa sairaalassani he eivät sitä tee syyttä...
(meillä oli se syndrooma/luusairausepäily)
Ainut mihin oma sairaala tuli vastaan oli että käynnistäisivät mahdollisesti, koska aijempi synnytys on kestänyt vain kaksi tuntia. ja sekin päätös tulisi vasta viikolle 38.. (historiana on ennenaikaisia supistuksia viime raskaudessa ja aijemmin syntynyt 37vkolla) eli mä saan pelätä täällä synnytystä kamalasti sitä siis milloin alkaa ja miten tulee maailmaan. tosin matkaa sairaalaan on vain 30km, mutta meille ei ole ketään tulossa ilman taksia, hakua jne.. ja siihen menee aikaa hukkaan lähtö ajatellen..
Mä valvon täällä ja pelkään, mun sektio-pyyntö oli ess yks sellanen josta olis ollu ees jotain varmaa jos vauva ei kunnossa.

Se kauhee saarna ja opetuspuhe sektion haitoista jne.. tiedän ne jo kun yksi on sektioitu.. muutenkin inhottavaa, häpesin itkemistänikin, iso nainen. Lääkäri ei päättänyt mitään, kätilö nää mulle sano.. mulla on hirveet henkiset paineet.
oishan sen punktion kuulema voinu vielä otattaa, mutta siihen menee kaksviikkoa tuloksiin ja viikko ennen kun otetaan, olempa sitten jo vkolla 39 joka on aika turhaa, ei se hyödytä jos vauva on jo silloin syntynyt...

Mitä mä sanon siellä naikkarilla niille lääkäreille???

kengu
 
  • Tykkää
Reactions: Rva78
Huomenet

Pinkille supertsempit synnytyssaliin!

Söpö harmaaturkkinen orava vilistää näköjään just piha-aitaa. Voi omakotitaloasujan onnea! En kyllä enää ikinä voisi kuvitella asuvani kerrostaloasunnossa!

Rokotuksista vielä: useat täällä sanoneet ottavansa vaan 'pakolliset' ja jättävänsä muut pois. Mitä laskette poisjätettäviin ja millä perusteilla? Itse olen ajatellut jättää ainakin tuon rota-rokotukset, MPRkin jossain määrin harkinnassa. Itse sairastin lapsena kaikki MPR-rokotteen ehkäisemät taudit aikä siinä kuinkaan käynyt, mutta tiedän kyllä että jälkitautivaarat on noissa merkittävät. Mikä on pneumokokki? Rokotusnäkökulmat ylipäätään kiinnostavat paljon!

Yölliset suonenvedot nivusissa: täältä löytyy sellaista julmettua juilintaa välillä kun oikaisee koipea yöllä. Olen opetellut oikomaan hitaasti, silloin ei tuppaa kipuilemaan. Sen sijaan onneksi pohjekrampit jäivät pariin kertaa ja se närästys peräti yhteen kertaan, eli aika vaivoitta täällä on menty.

Unettomuudesta: kyllä se nyt niin vaan on, että pissallakäynnin jläkeen, yleensä n. 3.30 en saa unta tuntiin pariin. En sitten millään! Olen ottanut tavaksi nousta ylös ja hipsutella alakertaan venyttelemään matolle. Pari mandariiniakin menee usein keskellä yötä. Venyttelyn huomaan rentouttavan kehoa, alan haukotella mojovasti ja sitten uni tuleekin paremmin, ei kyllä heti. Sellainen auttaa muuten myös nukahtamaan uudestaan, että vaikka sängyssä pyöriessä jännittää koko kropan 5-10 sekunniksi ja sitten päästää rennoksi. Toistoa muutama kerta ja kohta alatkin haukotella. Mä olen kärsinyt elämässäni tosi paljon unettomuudesta ja ravannut uniterapeuteilla sun muilla kysymässä neuvoja ja välillä tällaiset ihan pikkujutut saattava olla avuksi.

Menkkajomotukset jatkuu... Ellen oli taas tosi kivuliasta olo saunan jälkeen.

Seksi ei enää huvita laisinkaan, onneksi mies ymmärtää täysin. Itse seksi ei tunnu niinkään pahalta, mutta en tykkää yhtään heti perään seuraavista harkkasupistuksista, jotka tulee takuuvarmasti kun itse laukean. Lisäksi kun on näitä menkkajomotuksia ja vähän tunne siitä, että kohdunkaula saattaa olla avautumassa pikkuhiljaa, en halua spermaa sisääni vauhdittamaan tilannetta entisestään. Ja kondomiseksi ei huvita sekään.

Pinnis tuli eilen kavereilta, tosi vanha ja huonossa maalissa, mutta sopiva mitoiltaan ja mekanismiltaan. Onko kukaan maalannut vanhaa pinnistä? NEtistä kun googlaa, kuulostaa aika urakalta maalinhiomisineen, pohjamaaleineen ja pintamaaleineen, en kyllä oikein jaksaisi. Ja lisäksi jos tekee tän kaiken vimpan päälle, niin tarvikkeilla tulee hintaa yli 50 euroa, jolla saisi jos ihan kelpomaalissa olevan pinniksen käytettynä ostettua. Voisikohan vaan vähän hioa ja heittää helmi-kalustemaalin päälle? Sekin vaihtoehton on mielessä, että säästetäään tää mökille (menee kuitenkin varmaan vaan ensi kesän) ja ostetaan Ikeasta uusi pinnis satasella...

Jälkijunassa tulee tervetulotoivotukset Pupuselle!

Aurinkopäivää!

Tuulis ja rakas 35+6
 
Neidin vaunut on ihanat! Pikkuinen vauvajuna kulkee kohta:)

Pinkille lopputsempitykset! tänään se sitten varmasti tapahtuu!

Kengumamma mitä jos perustelet vain uudelleen sektiotoiveen? Naistenklinikallahan suhtautuminen voi olla ihan erilaista, ja jos tiukasti vaadit, niin ihan varmasti sen sektion saat. Sano, ettet lähde ilman sektiopäätöstä. Tylyä, mutta noin se joskus vasta alkaa hoitua:(

Täällä on itsellä jotenkin pinna tosi kireällä. Suoraan sanoen ottaa kaikki päähän. Neuvolassa tympi, kun toisten vauvat itki, ja alkoi suunnattomasti ärsyttää, kun tuo oma ei tuolta tule pois. Olen jo asennoitunut, ettei se tule ennen kuin kahden viikon päästä leikkauksella, ja nyt ottaa sekin päähän, etten halunnut suoraan sektiota. Olisin saanut sen jo ensi viikolla. Tyhmänä saan nyt sitten odottaa ja jännittää vielä lisäviikon. Muuten suututtaa, kun tuntuu ettei mies huomioi ollenkaan. Kaipaisin koskettelua ja jotain pientä ekstraa, mutta ei. Tuntuu myös, että mun pitäisi tehdä täällä kotona kaikki työt, vaikka tällä hetkellä maksan meidän menoista ihan yhtä paljon kuin ennenkin. Ja hoidan yksin kaikki kaupassa käynnit ja pyykkäykset. Toki sitten, kun mun tulot tippuu, teen suurimman osan. Ja sitten ottaa päähän kaikki muukin. Kahden viikon päähän tuntuu olevan ikuisuus, ja kun muutenkin tämä raskaus on ollut aikamoista stressiä, niin mietin omaa jaksamista. Ja jos tässä tapahtuu jotain kamalaa seuraavien viikkojen aikana, niin en varmaan anna itselleni ikinä anteeksi, etten mennyt suoraan sektioon. Jotenkin nyt on sellainen olo, että kaikki menee ihan pieleen (siis vauvaan liittymättömät asiat) :(

Anteeksi valitus, toisilla täällä on suurempia ongelmia, mutta jotenkin pitää nyt purkaa tätä suurta ärtymystä.
 
Hei kaikille!
Johan alkaa menemään jännäksi ja tätä se onkin sitten tästä eteenpäin :) Kaikki tuntuvat jo haluavan päästä "tositoimiin", mutta mä taas en olis ollenkaan vielä valmis ;) Meillä on remonttimeiningitkin vielä kesken ja mun vointini on mitä parhain (kop kop kop), parempi kuin ei-raskaana ollessani, jolloin kärsin migreeneistä. Selkäkivutkin tuntuu rauhoittuneen, ainakin toistaiseksi. Ainoa mikä häiritsee on kovat mielialan vaihtelut ja itkuisuus. Ihan kun välillä masentaisi, samalla tavalla, kuin esikoisen syntymän jälkeen, joten toivon todella, että olisi vain ohimenevää! Välillä taas kaikki on niin loistavasti... :)

Suurin syy, mitä murehdin, on tuo synnytystapa! Taustalla pahat repeämät ykkösestä ja nyt kerran Tyksin pelkopolilla käyneenä saan päättää seuraavaan käyntiin mennessä, synnytänkö sektiolla. Siihen nyt olen kallistumassa, mutta sekin pelottaa ihan älyttömästi tai pikemminkin se toipuminen. Etenkin kun kotona on sisarus hoidettavana, enkä vielä tiedä saanko mistään apuja kotiin, kun isäntä yrittäjänä ei tuolloin voi olla kotona auttelemassa. Täysi-/yliaikaiseksi tätä ei enää päästetä, joten ei tuo käynnistelykään houkuttaisi, etenkin kun viimeksikin supistukset loppuivat melkein kokonaan epiduraalin jälkeen, joten silti saatettaisiin päätyä sektioon. Kertokaa ihmeessä, jos löytyy aiheesta kokemuksia, vaikka melkein kaikki nettikeskustelut olenkin jo varmaan lukenut aiheesta ;) Ja yksilöllistähän se toipuminen on. Mainittakoon vielä, että mun tapauksenihan, että noin pahasti repeää, on aika harvinaista, joten ei kannata pelästyä :)

Jaksuja vaan kaikille!
 
KENGUMAMMAlle hirveesti jaksuja:hug: Toi on niin kurjaa kun noita toiveita ei kuunnella yhtään. Kunpa nyt asiat järjestyis sulle parhaalla tavalla kuitenkin ja saisit rauhallisen mielen:hug:

PILKULLE myös jaksamista:hug: Mulla oli vkoilla 31-33 pahimmat vitutusviikot kun tuntu et kaikki rassasi, mies oli ärsyttävä, turvotti, ahisti ja väsytti ihan kaikki! Et siis oo ainoa tunteinesi...
Meillä on miehellä mustangi-projekti kivasti just alkanut (vm 69 mach I mallin mustangi siis pellityksessä nyt) ja meillä on kasa penkkejä olohuoneessa joita tuo verhoilee kun kätevästi on talviloma nyt:vampire: No, ihan kiva että on kotona, ja nyt meni kauppa-asiat hoitamaan mut on toi mustangi kyl niin rakas et pitäs varmaan mun perseeseen tatuoida kyseinen logo että alkais vähä hoitelee ja huomioimaan minuakin:D (tän lisäksi se on saabisti... do i have to say more?)

PIKKUYLLÄTYS, noi obsidanit on helvetillisiä, mullakin rautalitkut käytössä kun maha ei siedä obsidania yhtään.

PINKIllä on varmaan nyyttiNyssykkäinen jo, OIH :heart:

(.)
Isommat tytöt lähtee isälleen viikonlopuksi.. plääh.. tää on aina sellasta säätämistä ja tuntuu oudolle et tytöt on pois... tosiaan, heidän isä merillä niin tapaa n. 6 vkon välein lapsiaan oman aikataulunsa mukaan, että toki on ihan mahtavaa että taas pitkästä aikaa näkevät mut kyl mä oon vaan niin tottunu tähän normiarkeen täällä et jotenki tylsää ku 2 lasta puuttuu. Kuopuskin aina etsii sitten siskojaan (siskopuoliahan ovat, mut ei meillä erotella sillee ollenkaa, ihan täysverisenä siskonaan pitävät) aina joka aamu ja huutelee että TYYTÖÖÖÖÖÖ! TYYYTÖÖÖ..:heart:

Ulos ei taida tuon kuopuksen kanssa viitsiä tänään kun on noin kylmä: /
Plääh... no jospa sit jotain muuta keksisi, siivoamista ois taas:LOL:

T:Neiti + trinsessat 35+0 POKS
 
Kengumamma oli ehtinyt kirjoittaa siinä välissä, kun itse kirjoittelin, joten ajattelin vielä lähettää hälle tsempitykset. Mulla oli ihan yhtä itkuinen, ellei itkuisempi se oma käyntini, joten ei varmaan olla ainoita, jotka on siellä itkua väännellen sektiota pyytäneet.Tuntui kyllä niin nöyryyttävältä! Sä sentään tiedät kokemuksesta, mitä olet pyytämässä, mutta mä taas en yhtään tiedä joutuako ojasta allikkoon... Jostain olen lukenut, ettei ketään voisi pakottaa alatiesynnytykseen. Olen hei ihan varma, että saat sen sektiopäätöksen, kun näkevät, miten tosissasi oikeasti olet. Vaikka miten mustakin tuntuu, että saan silti seuraavallakin kerralla kyyneleitä vuodattaa. Jos vaikka eivät kirjanneetkaan ylös sitä lupausta sektiosta, jos sen valitsen tms.

Juuri ne henkiset paineet on täälläkin ihan järkyttävät! Vie kovasti iloa loppuodotuksesta, kun pitäisi jo innolla odottaa tulevaa. Oon sitten vastineeksi koittanut touhuta jotain, mikä tuo mulle iloa, kuten shoppaillut lastenvaatteita ;) ;)
Kyllä me selvitään, kun saadaan valtaisa palkinto!

Rva78 (huomenna 36+0)
 
  • Tykkää
Reactions: Kengumamma
Hirveesti tsemppiä täältäkin Pinkille ja kaikille supistelijoille :)

Tiistaina työpaikan kautta olin ultrassa ja sai painoarvioksi 1890g mikä oli ihan normaalin rajoilla. Kerkesin jopa vuorokauden olla tyytyväinen kun sitten kävin kättärillä ultrassa ja ne saikin painoarvioksi vaan ~1600g ja halusivat mut sitten osastolle tarkkailuun ja lapsivesipunktioon. Sykekäyrät ja pissat oli kaikki hyvin ja lapsivedestäkin epo oli hyvä joten pääsin kuitenkin sit samana päivänä ulos sieltä mutta ensviikolla onkin sitten alustavasti kolme aikaa varattuna kättärille ja neuvolaan.. Keuhkot ei olleet vielä ihan valmiit.

Lapsivesitutkimus oli kyllä niin vihoviimeinen juttu, muutenkin jännitin ihan älyttömästi ja olisin melkeen kieltäytynyt kunniasta, kun äidille jouduttiin vastaavan toimenpiteen jälkeen tekee hätäsektio kun odotti mua ja siskoani. Joutuivat sitten pariin otteeseen ronkkimaan niillä neuloilla kun ei meinannu saada otettua sitä lapsivettä, ei muodostunut hyviä "lammikoita" vauvan ympärille ja pieni rupes vielä kiemurtelemaan ihan hulluna kun ne ronkki ja pisteli. Varmaan sitten itsekin rupesin jännittämään siinä kun tuntu niin kivuliaalle. Sairaalasta päästessä ne väläytteli sitten vielä että reilu viikon päästä tehtäis ehkä uus mutta jos ne ei sitä tosi hyvin perustele niin jää kyllä väliin. Toistaiseksi ainoo syy noille tutkimuksille on ollut vauvan koko ja meillä kun ei lähisuvussa oo yli 2,5kilosia synnytettykään. Siskon lapsi sai myös sikiön pienestä kasvusta diagnoosin kun synnytti, mutta sillä ei sitä sillon tutkittu kun ei joutunut loppuraskaudesta ollenkaan ultraan ja neuvolassa arvioivat vauvan isommaksi kun mitä oikeasti sitten oli.

Joo mutta onneksi nyt vauva voi hyvin ja kylpytukikin saatiin lainaksi niin saa sitten käytännössä testailla sen tarvetta :) Nyt oon sitten hulluna pessyt vaatteita ja petivaatteita kun meinasivat sinne osastolle ottaa eikä ollut mitään hajua että pitääkö ne siellä miten pitkään ja pääsenkö kotiin ollenkaan ennen kun vauva syntyy. Onneksi pääsin kun on vielä paljon siivottavaa ja pestävää jäljellä :D

Pupunen90 34+1
 
Oi, ihanaa! Onnea Pink pienestä prinsessasta! :heart:
Muillekin lähellä oleville tsemppiä! :)

Kengumamma: Ei muuta kuin uudestaan vaan kertomaan toiveet, eikö sitä nyt kumminkin pidä äidin toiveita kuunnella.. : /

Mulla oli ihan hirvee päivä eilen.. Vanhemmalla tytöllä löyty edellisiltana täitä ja sehän on ihan hirvee rulijanssi että saa kaiken siivottua ym. Onneksi eilen oli täällä kova pakkanen niin sai heittää kaikki tuonne pakkaseen.. Sitten mulla oli vielä koulupäivä verkkoluentoina, mut enhän minä niitä juuri ehtinyt kuuntelemaan kun piti siivota.
Aamulla kun menin täishampoota ostamaan niin auto kaiken lisäksi ystävällisesti jätti minut kaupan pihalle. Onneks se on ihan lähikauppa niin ei ollut pitkä matka kävellä.
Oli illalla jo sellainen olo kun migreeni iski päälle, että loppus jo tämä päivä! :mad:

Olo on muuten ollut ihan hyvä. Minä hankin tuon Kantoliinan kun minulla oli se tytöilläkin ja pidin kyllä sitä hyvänä. Sain melkein uuden liinan tosi edullisesti. Itse tykkään noista trikooliinoista eniten.
Unipussin saan tuosta naapurista, minusta se on kiva niin ei tarvi miettiä pysyykö se peitto päällä tai onko vauvalla kylmä?

Mutta nyt jatkan luentojen kuuntelemista.. :)

Selma_ + Sintti 36+4
 
Mulla oli ihan hirvee päivä eilen.. Vanhemmalla tytöllä löyty edellisiltana täitä ja sehän on ihan hirvee rulijanssi että saa kaiken siivottua ym. Onneksi eilen oli täällä kova pakkanen niin sai heittää kaikki tuonne pakkaseen..

Selma_ + Sintti 36+4
Kaikki sympatiat sinne. Meillä noita perkeleitä löyty viikko sitten (ooneks heti tarttumisen jälkeen, päästiin helpolla) ja uusinta pesut nyt viikonloppuna eikä ole noita hirvityksiä onneks näkyny ekojen pesujen jälkeen (ja kyllä, neuroottisesti kampaillu lasten tukkia joka päivä...)
Toivottavasti teilläkin päästään kerralla eroon noista kammotuksista!
 

Yhteistyössä