Helmikuun Helmet 2014 *Elokuussa*

Mulla riskiluku merkattiin sinne neuvolakortin takasivulle. Eivät erikseen sanoneet muuta kun että ei ole kohonnutta riskiä, mutta luin luvun sieltä neuvolakortista. Mutta Imarre, mä en myöskään olisi tuosta riskiluvusta vielä ollenkaan huolissani.

Täällä meinasi ekan kerran tänä aamuna oksu lentää. Tuli olot ihan yhtäkkiä ja syljeskelin hetken sitä ennen oksua erittyvää kuolaa pönttöön, kunnes hävisi yhtä pian kun oli tullutkin. Erikoista, en nyt enää näillä viikoilla (14+1) olettaisi tuon alkavan :D Lähdetään huomenna vielä pohjoiseen reissuun melkein viikoksi, toivottavasti liittyi vaan jotenkin tähän aamuun...
 
Hei Kiitos ihanaiset Mrs McMaiden ja muut, jotka ihan todella saitte mulle mielenrauhan tässä riskilukuasiassa :) Sitä se kätilökin tosiaan sanoi että 35vuoden jälkeen äidin ikä jo yksistään laittaa hälyytyksiä herkästi tulemaan. On tosi iso ero tehdäänkö mittaus 34v vai 35v äidille. No nyt mie ajoin hengähtää ja iloita.

Imarre 14+2
 
Eilen poksahti 11 joten tänään 11+1 :) . Kauhulla odotan ensiviikon np. ultraa :O . Maha ei ole kasvanut. turvotusta on jonkunverran pitkin päivää. närästää ja etoo. silti olo on pelonsekainen. jospa siellä ei ole enä eloa :( . Mä varmaan pyörryn sinne odotusaulaan tai pöydälle ;)
 
Ootte saanu taas paljon kirjoteltua! Itellä oli menoa koko viime viikko, eikä kyllä olotkaan sen puoleen parhaat olleet, joten taas vähän kirjottelu jäänyt. Viikkoja meillä on meneillään 14+3, vatsa näkyy jo todella hyvin, ja voiskin jossain vaiheessa laittaa kuvaa vaikka tuonne alkuraskauden vatsakuvat-ketjuun :) Ei mee muuten enää matalavyötäröiset housutkaan.. :D

Mekään ei mitään riskilukuja saatu, tuli vaan kirje kotiin jossa kerrottiin että lisääntynyttä riskiä ei ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Apr17
Onpas mukavaa, että joku muukin vielä jännää tulevaa ultraa! Melkein kaikki on jo siinä käyneet, itekin vielä kärvistelen odotellessa! Ens perjantaina sit h-hetki koittaa, kuluispa viikko nopeasti!! :D Mies ei tuu ultraan mukaan, joten toivottavasti kaikki ois hyvin. Kauheeta, jos tuliskin huonoja uutisia, ja joutuis ite ajeleen sieltä pois ihan itku silmässä...

Varasin syksylle jumpan, jos sais ees kerran viikossa käytyä. On ekan lapsen jälkeen hiukan jäänyt noi jumpat tuohon kerta/viikko, ja koko kesä menny lossaillessa... entisenä himojumppaajana en oo määrään oikein tyytyväinen. Mut jospa sit taas jossain vaiheessa myöhemmin elämässä vois liittyä jäseneksi kuntokeskukseen :)

Maha hiukan jo näkyy, varsinkin iltaisin. Voi kyllä vielä vetää sen sisään tarvittaessa, jos tarvetta piilotella :LOL:

-riitu- 11+3
 
Mä en saa liikuttua en sitten millään! oon ihan kuitti enkä saa mitää tehtyä :( . Hevosen selässä yritän sentään istua päivittäin. Muuten pitelen sohvaa. Mä nyt roikun täällä helmikuisissa , vaikka l.a. on viimenen päivä. mut katotaan sitten ultran jälkeen jäänkö tänne vai maaliskuisiin...vai pääsenkö minnekkään :( . Peukut meille jotak vielä kärvistellään ja odotetaan ultraa!!!
 
miss_piggy
Mää en taas uskalla liikkua, pelkään että se pahentaa mun jalkojen pakotusta. Viime yönäkin nukahdin vasta noin klo 02-03 ku jalkoja pakotti taas niin v***sti (sori), ja vasta kahden panadolin jälkeen vaivuin jonkunlaiseen uneen.
Onneks tänään oli vapaa, mutta ootan jo kauhulla ens yötä ku aamulla pitäs herätä aamuvuoroon.
Taidan kysyä neuvolassa jotain vinkkejä tähän vaivaan ku on se seuraava käynti 19.8, eihän tästä mitään tuu ku ei saa nukuttua :(

14+2
 
Mullakin on jalkojen pakotusta kun päivät seison töissä mut ei mulla taida noin pahaa olla kun sulla miss_piggy!

Mulla tosissaa päivittäin edelleen sellasta toistuvaa huippausta ja outoa puutumista.joku tuolla kertoikin että oli johtunut niskakivuista et toivotaan et mullakin nää on jotain ohimeneviä lihaskramppeja :D mä en oikein osaa sanoa että missä kohdin ne puutumiset ees on, vähän niinku koko pää puutuis ja sit käsi ja jalka jne...mä oon varmaan ihan sekasin koko nainen :D

Seuraava vaiva mikä mulla on hiiva, jo toisen kerram tän raskauden aikana, argh..

Seuraavana voin kertoa että mä olen täys ämmä, nalkutan kaikesta, suutun joka asiasta, pinna pettää h.e.t.i. jos joku ei mee niinku pitäs..mä jokpa raivoan meidän koiralle kun siitä lähtee niin prkleesti nyt karvaa..siis kohta varmaan joku suoni räjähtää päässä..hohhoijjaa
 
Heippa helmikuiset mammat. Oon viettänyt hiljaiseloa palstailussa. Oon kesälomalla enkä ehdi tai jaksa olla koneella. Nautiskelen lomasta ja joutlaisuudesta, läheisten seurasta ja tietenkin hyvästä ruuasta nyt kun pahoinvointi on alkanut helpottaa.

Kiva lukea ultrakuulumisianne. Mulla on siihen vielä ikuisuus. 21.8. on aika ja tuntuu, että se on jossain kaukana tulevaisuudessa!

Jalkoja pakottaa täälläkin, tai vain toista jalkaa. Tädiltäni kuulin vanhan kansan vinkin levottomiin jalkoihin: nilkkoihin laitetaan paksusta villalangasta (esim. lampaanvilla) tehdyt nyörit yöksi. Ja voilà, pakotus paranee! Tiedän, kuulostaa huuhaalta ja hullulta, mutta toimii ainakin mulla, joten olen tyytyväinen. Viikon nyt nukkunut villanyörit nilkoissa.

Huomenna eka neuvolalääkäri, mitäköhän siellä tapahtuu?

V-M 12+1
 
Huomenta.
Täällä ei enään pystytä nukkumaan mahalteen joten muutama yö on mennyt niin että herään jatkuvasti kun unissani menen automaattisesti mahalteen. Sit herään ikävään paineeseen. Kamala flunssakin on iskenyt... Onko muilla vielä niitä repäisykipuja? Mulla ne on lisääntyneet tosi paljon, aika kun esim kääntää kylkee, yskäsee, nousee ylös tai muuten vaan liikahtaa enemmän niin vihlasee alamahasta. Ei mitenkään superkovaa mut sillee et tuntuu.

Mä olen kyllä jo käynyt vauvavaateostoksilla, en voi mitenkään pysyä poissa. Vaunutkin valittu mutta odotan vielä ennenkun ne menen ostamaan.

Joku mainitsi noista tunteiden heittelystä, mulla ne vaan pahenee vaikka niiden pitäisi alkaa tasottumaan.. Meillä kun on tommonen 4 kk ikäinen koiravauva, sekin saa osansa mun kiukista...Miehestä puhumattakaan. Muutenkin itkettää ihan kaikista asioista. Ei tarvitse olla edes surullinen juttu n i jo kyyneleet valuu. Esim lehden lukeminen/ tv kattominen on ihan mahdotonta.

Täällä rumpali poksuu 14 +0.
 
Emlu, joo et oo sekasin :) Mäkin luulin sillon et oon sekasin ku oli niitä puutumisia. Kuulostaa ihan niskaperäsiltä! Se oli välillä aika pelottavaa ja mun kaveri joka on fysioterapeutti sanoki et ne on aika pelottavia välillä ku voi naama alkaa jopa roikkumaan niiku ois halvaantunut!! o_O Ku siis jää joku hermo niskas puristuksiin, mul ei onneks käyny nii vaik oli naama puutunut putkeen 2 kuukautta!! Onneks omt-fysioterapeutti sai tilanteen laukeemaan, olin joo nii ahdistunut siitä vaivasta :S Ja onneks työpaikka makso ne tarvittavat 5 kertaa, viidennen kerran jälkeen se puutuminen oli poissa! Nyt se tulee ajoittain muistuttelemaan olemassa olostaan, mut sillon muistan vaa pyöritellä niskaa ja vetää leuan taaksepäin ku tekee jtn pikkusta piperrystä tunti tolkulla pöydän ääressä jne. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: emlu
miss_piggy
Mulla ei oo enää repäisykipuja ollu eikä oikeastaan muitakaan tuntemuksia. Olo on normaaliakin normaalimpi :D
Mahallaan pystyn nukkumaan ihan hyvin, ei tunnu painetta tai muutakaan.

Mies teki mulle eilen illalla kunnon pohje-hieronnan, kylmägeeliä ja hieroi pohkeet oikein kunnolla, ja vähän ku oli yöllä hyvä nukkua! Ei pakottanu jalkoja laisinkaan ja nukuin ku tukki tuonne aamu 7 asti, edes vessaan en heränny yöllä :)

14+3
 
Me ollaan nyt tänään keskusteltu fb-ryhmässä ryhmän sulkemisesta ja se alkaa nyt olla lähellä. Joko menee ihan just sulkuun tai sitten odotetaan et kaikki on käyny np-ultrassa. Mutta joka tapauksessa mihin nyt päädytäänkään ryhmä sulkeutuu ihan näinä hetkinä. Toivoisin että sinne vielä halukkaat ottais pian yhteyttä tai ilmottais halukkuutensa tulla sinne np-ultran jälkeen. Valitettavasti ryhmä on jo yli 70 henkinen ja meillä on jo aika aktiivinen porukka siellä ja osa on jo jäänyt taustalle vain lukijoiksi ja haluaisimme että kaikki jäsenet olisivat "läsnä" ei kuitenkaan tarvitse joka päivä kirjoitella, mutta niin että voisimme toisiimme tutustua (olemmekin jo aktiivisten kanssa tutustuneet) ja siksi ryhmä pitää sulkea ettei se pian paisu jo yli 100 jäseneiseksi joista sitten vain 30 puhuu ja 70 vakoilee taustalijoissa ;D Eli nyt kaikki halukkaat pian yhteyttä!!
 
Täällä aloitettu aamu neuvottelulla pk:ssa. meillä on uusi lastentarhanopettajan sijainen joka on ihan pihalla tehtävistään ja ottanut meidän lapsen ja perheen silmätikuiksi. Puhuttiin tänään johtajan kanssa joka onneksi oli meidän puolella tässä asiassa ja aikoo ottaa asian puheeksi kyseisen henkilön kanssa ja siirtää lapsemme toiselle vastuuhenkilölle. Tippui paino hartioilta.

Täällä vatsa on kasvanut kovasti ja mahallaan ei tosiaan voi enää nukkua. Lapsillekin kerrottiin ja nyt ovat innokkaina silittelemässä mahaa.

Mitään ei kuitenkaan varmaan vauvalle osteta ennen rakenneultraa.

13+1 tai 14+0
 
Meikäläinen taitaa kuitenkin jättäytyä pois FB-ryhmästä ja kirjoittelen vain tänne + tuonne kerhon puolelle. Tulee kuitenkin harvakseltaan kuulumisia päiviteltyä, vaikka keskustelua noin muuten lähes päivittäin seuraankin.

Huomenna olis toinen neuvolakäynti ja samalla ensimmäinen neuvolalääkäri.
Vointi on hyvä, jopa lähes normaali ja välillä ihan unohtaakin koko raskauden. Pinna on edelleen lyhyt ja itku herkässä, dementian oireet on edelleen voimissaan. :D
Maha on kasvanut sen verran, että muutkin sen jo alkaa huomaamaan. Kai se on tämä kapoisa vyötärö jonka vuoksi maha tulee jo näin ajoissa näkyviin. Ehkä?

Hortensia ja dude 13+3
 
Huh, eipäs nuo huonot olot sitten olekaan kadonnut vielä minnekään! Uuh... Siivoilin tuossa keittiötä ja vähän väliä piti käydä hengittämässä "raitista ilmaa" olkkarin puolella... Kamala haju astioissa, tai näin ainakin minun raskaushormonien kyllästämä hajuaisti minulle kertoi. Ja mies naureskeli vieressä mun yökkimiselle ja päätyi kaapimaan ruuantähteet lautasilta biojätteeseen ;)

-Bambi-, laitoin sulle yksityisviestiä fb-ryhmästä, toivottavasti viesti tuli perille :)

Enää 4 päivää ultraan, kyllä se sieltä tulee pikkuhiljaa lähemmäs! Onnittelut muille iloisista ultrakuulumisista! :) En ole vielä ostanut tulokkaalle mitään, tosin esikolta on tallessa paljon vaatteita, jos tulee tyttö. Jos tulee poika, niin sitten pääsen shoppaamaan vaatteita oikein urakalla =)

-riitu- 11+5
 
Tohon masun kasvuun varmaa vaikuttaa moni asia. Mul alkaa ole aika iso, kaveriki tänään sitä kovasti ihaili ja tokaisi miehelleen "kato nyt miten iso maha tolla jo on!". Mut ihanaa ku on <3 Rakastan raskausmahaa <3 Mut siihen vaikuttaa se et onko pieni vai iso ihminen, lyhyt vai pitkä, paljon edellisestä synnytyksestä, mihin suuntaan kohtu on jne. Mulla kohtu on kallistunut eteenpäin ja tulee varmasti iso maha! Ne joilla on selkäänpäin jää maha pieneksi viimeisilläänkin.
 
miss_piggy
Mulla on varmaan selkään päin, ja pituutta täällä 165cm eikä aikaisempia synnytyksiä. 14+4 ja edelleenkään ei näy minkäänlaista pötsiä :D
Eilen kuului dopplerilla kunnon laukkaus tuolta mahasta, nyt ne äänet oli siirtyny kyllä vähän enemmän oikealle, että mietinki jotta voiko tyyppi vaihdella asentoaan?
 
Siellähän se tyyppi liikkuu koko ajan, eli kyllä asento vaihtelee :) Ja joku puhui jalkojen pakotuksesta aikasemmin, uskon et siihenkin auttaa liikunta. Tosi moneen raskausvaivaan auttaa liikunta vaik ei uskois ja eka tuntuis pahalta. Mulla on ollu liitoskipuja jos oon monta päivää urheilematta, mut heti ku urheilen ne katoaa. Et suosittelen kokeilemaan liikuntaa vaivaan ku vaivaan melkeen, mut sit jos tuntuu edellee hetken päästä mahdottomalta nii sit on ehkä parempi lopettaa.. Mul on toi tyrä-ongelma, eilen se vaivas jumpassa, mut tänään jumpassa meni jo ilman oireita. Joku toinen ois ehkä jättäny menemättä tänään, mut mä päätin et kokeillaan ja kannatti ku ei tuntunu siinä tyräs ollenkaan!
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulla on nimenomaan nuo levottomat jalat, oon vaan ymmärtäny että esim. liikunta ennen nukkumaan menoa saattais vielä pahentaa asiaa, ja siksipä en oo pahemmin liikkunutkaan. No kaiketi sitä voi kevyellä kävelylenkillä käydä joka tapauksessa.
Salijäsenyys mulla on tauolla 30.4.14 asti, ku ei oo enää yhtään mielenkiintoa käydä missään ryhmäliikunnassa, halut loppui pumppiin ja balanceen heti ku r-testi näytti plussaa. Täytyy keksiä jotain muuta tilalle.
 

Yhteistyössä