Helmikuun Helmet 2014 *Elokuussa*




La/ nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala

31.1.
Ninzi / 28v / 2.lapsi / KOKS

1.2.
Marilyn1 / 4. lapsi
Shaitanja / 2. lapsi / SeKS
Johanna74 / 3. lapsi / KOS
maijjaa / 19v / 1. lapsi /TAYS
Karcci/ 30v./ 1. lapsi/ HYS

2.2.
AlinaMW / 32v / 3. lapsi / TYKS
jjennaa- / 21v / 1.lapsi / KOS

3.2.
smulan / 36v / 1.lapsi / Nkl / KOS

4.2.
cria_guervos/ 32v / 1. lapsi
viivi / 31v / 3. lapsi / PHKS

5.2.
Kerttuli_ / 2. lapsi
Mimmau / 20v / 2. lapsi / KOS
emlu / 28v / 2. lapsi / HYS
Ompi / 24v / 1. lapsi / PKKS

6.2.
Apr17 / 29v / 1. lapsi
Imarre/ 36 v / 2. lapsi
Editson / 31 v / 2. lapsi
Onni<3 /26v /1. lapsi / TYKS
Piik / 1. lapsi
pikku-inkeri/ 25v/ 1. lapsi


7.2.
Hassel / 35v
Jaziemily / 19v / 1. ja 2. lapsi / KOKS
miss_piggy / 31v / 1. lapsi / KPSHP

8.2.
aliila / 30v / 3.lapsi
Ninna89 / 23v / 2. lapsi / HYS
Avianna / 26v / 1. lapsi
Mallatti / 29v / 1.lapsi
mesisa / 32v / 3. lapsi / TAYS
Heluna88 / 1. lapsi

9.2.
Hoops / 27v / 5. lapsi / OYS
Flanders / 26v / 2.lapsi / NKL
Berttaliini / 26v / 2. lapsi / TAYS
Lilion/ 2.lapsi

10.2.
Vauvahaave / 34v / 3.lapsi/ tyttö
nalli / 29v
Margareta91/ 22v / 1. lapsi / JS

11.2.
Pipsa_ / 3.lapsi / OAS/OYS
-lilliputti / 1. lapsi / 22v / OYS tai LKS
lumira / 24v / 1. lapsi / KYS
soihtu. / 28v / 1. lapsi / KOS
Papustin /22v / 2. lapsi / KOS(?)
MasuKuski / 27v / 2. lapsi / OYS

12.2.
HelmiToukka / 27v / 1. lapsi / VKS
Piitu85/ 28v./ 1.lapsi/ LKS
Kiket / 28v. / 3. lapsi / SeKS
Kirimilli / 31v / 3.lapsi / KOS

13.2.
Maizzi / 31v/ 2. lapsi/ K-HKS

14.2.
-Bambi- / 25v / 2.lapsi / JS
Purnukka. / 24v / 1. lapsi / JS
Helma89 / 24 v / 1. lapsi / K-sks
Hortensia MacAnkka / 31v./ 1. lapsi / KOKS

15.2.
Suvisnii / 27v / 1.lapsi / PHKS

16.2.
Dafydd / 21v / 2.lapsi / K-SKS
Katrinainen/ 30v./3.lapsi/ulkomailla
Aguado / 30v / 2. lapsi
mineki / 2. lapsi / KOS
Minkri/ 23v./ 1. lapsi/ SeKS/
dotti / 26v. / 1. lapsi

17.2.
Minniess, 21v / 2.lapsi/ Tays
Eiram / 32v / 1. lapsi
kerrotokilisää / 4. lapsi / KOS
Melukylän Mamma / 30v. / 4.lapsi

18.2.
Mrs McMaiden / 2.lapsi / TAYS
leafy / 25v / 2. lapsi / kotona?
merineitsi / 22v / 1. lapsi / KHKS
JustSe / 20v / 1. Lapsi / SatKS
elzibelzi / 27v / 2.lapsi / KOS

19.2.
Rumba / 2. lapsi
Merile / 30 v / 2. lapsi / KSKS
Lina82 / 31v / 2. lapsi / ulkomailla

20.2.
inkalin / 25v / 2.lapsi / PHKS
tiizku/20v. /1.lapsi/ TAYS/

21.2.
Elsa90 / 23 v / 1. lapsi / TAYS
Sirie / 2. lapsi / KOS
Heiidihh/ 21v./ 1. ja 2. lapsi / SatKS.
bluebaby / 29v / 2. lapsi / OYS
mutantti / 33v / 1. lapsi / PKSSK

22.2.
Mariie /24v / 2. lapsi/ LH
RiiPa/ 36v / 6. lapsi / SeKs
Vilja-Maaria / 30v / 1.lapsi / OYS
-armi / 26v / 2. lapsi / OAS

23.2.
sini_tintti/ 34 v/ 2. lapsi


24.2.
tyntti / 2. lapsi / MKS
Memmu<3 / 3. lapsi

25.2.
empp / 21v / 1. lapsi / OYS
Sointunen / 29v / 2. lapsi
Lillurella / 2. lapsi / KOS
ritaliina83 / 30v / 2.lapsi/ KOS
Mirmau / 36v / 3. lapsi / TAYS

26.2.
Mukkura / 1. lapsi / KOS
ritaliina82
-riitu- / 30 / 2. lapsi / KOS tai HYS?


27.2.
pulina1 / 25v / 1. lapsi / PHKS

28.2.
luminen85
pintsa/ 22v / 1. lapsi / SeKS

1.3.
undercovergirl / 29v / 1. lapsi / SatKS



Surun kohdanneet :hug:
Rimu
Pippuri85*
Kukkurukuu
Emeli-
sweetpearl
bumbis
bumbuli
MammaLa
Leona
-pansku
eltsu81
heiduli89
sapu
jeisi
EX4

Päivityspyynnöt punaisella!

Helmikuisten oma salainen fb-ryhmä perustettu, johon pääsee liittymään laittamalla yksäriä -Bambi-:lle. Toivotaan aktiivisia kirjoittajia!
Osa meistä siis kirjoittelee molemmissa ja osa vain täällä :)

Vanhat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2269886-helmikuun-helmet-2014-kesakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2277547-helmikuun-helmet-2014-heinakuussa/

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kas noin, nyt on elokuu avattu...

^ Lista on nyt tiedoiltaan vajavainen, joten te, joiden tiedot ovat muuttuneet tai jotka listalta puututte, voisitteko ystävällisesti punaisella laittaa tietonne, niin saan ne sitten päivitettyä tuonne listaan Kiitos ja kumarrus siitä :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippatihei!
Olen pidellyt hiljaiseloa jonkin aikaa. Olen kyllä lueskellut palstaa aktiivisesti, mutta jotenkin en jaksa tolla puhelimella kirjoitella.

Kiitos Suvisnii uudesta palstasta. Kiva kun otit tehtävän hoitaaksesi!

Halit kaikille surun kohdanneille! :hug:
...ja tervetuloa uusille!

Itselläni alkaa pikkuhiljaa huonot olot helpottaa. Eilen olin ensimmäisen päivän ilman pahoinvointiranneketta. Ensi viikon tiistaina olisi mulla ultra, ja harmittaa vähän kun mies ei pääse mukaan töiden takia. Toivottavasti pystyy sitten toiseen ultraan tulemaan lokakuussa.
Mä olen ollut ihan superkiitollinen tänä kesänä mun 10 viikon kesälomastani, sillä en olis pystynyt töitä tekemään mun etovassa olossani. Nyt enää puoltoista viikkoa lomaa jäljellä ja olen tosi kiitollinen, että etova olo on häipymässä.

Mä olen ajatellut kertoa raskaudesta työnantajalle heti kun loma loppuu. Myös muutamalle työkaverille olen ajatellut kertoa heti ihan vaan sen takia, että meillä töissä (alakoulussa) joutuu välillä tilanteisiin jotka voi olla kohtalokkaita raskaana olevalle. Täytyy siis yrittää tämä puolisen vuotta vältellä liian fyysisiä tilanteita.
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
Huomenna ultraan! Jäskättää, tasan 24 tuntia melkeen, aika on 12.30. Huh. Ja huomenna poksuu 12+0!

Pahoinvointi ja väsymys on tehny paluun :( Mun ruokavalio koostui eilen näkkäristä (juustolla ja kurkulla) ja kiiveistä sekä mehujääästä :D Ihan kiva ruokavalio! Tänään yritin puuroa, mut eipä menny sekää enää alas :( No toivottavasti tää menee pian ohi!
 
miss_piggy
-Bambi- Eikö oo inhottavaa ku tulee takas tuo oksu-olo... Mulla onneks tuntuu taas menevän ohi :D Itellä auttoi esim. piimä ja näkkileipä, ja nektariineista en saa tarpeekseni.

12+6
 
Tänään kävin äitiyspolilla lääkärissä ultrassa. Alunperin aika varattiin, että tarkistetaan raskausviikot. Viikko sitten torstaina tuli pientä tummaa vuotoa ja kävin päivystyksessäkin.. mutta eihän ne näillä viikoilla mitään ultraa tms. ala tekemään. Kotiin vain odottamaan viikoksi, että mihin suuntaan raskaus menee. Nyt on tämän odotteluviikon aikana ollut koko ajan vuotoa, ja vähän olen lohdutellut itseäni että josko kuitenkin papunen kasvaa... Masukin tuntui pienenevän tätä ultrapäivää odotellessa.. Lääkäri ultrasi totesi että raskaus on keskeytynyt ja kaikki on tullut pois. Keltarauhanen oli ainoa joka ultrassa näkyi. Piti vielä käydä labrassa että ottavat sen hcg-arvon. Jos se on ok, niin asia on kunnossa, mutta jos arvo koholla niin seurataan (kohdunulkoisen raskauden poissulkeminen).

Tämän piti olla iloinen päivä, mutta nyt on vain tyhjä olo. Olen ehtinyt viikon aikana itkeä enimmät itkut. Mieli on nyt vain haikea. Ei tullut helmikuun helmeä meille... Tästä elämä kuitenkin jatkuu eteenpäin, ja toiveissa on uusi yritys. En ole näistä vuodoista ja tilanteesta tänne kirjoittanut mitään, kun ajattelin että laitan sitten ultran jälkeen koko stoorin. Enkä halunnut teille aiheuttaa huolestumista. Ilolla olen täältä lukenut ja seurannut ihania ultrakuululumisia. Ja toivon teille kaikille erittäin ihanaa odotusaikaa ja suloisia vauvoja helmikuussa syliin :heart:
Positiivisella mielellä kaikesta huolimatta, Sapu ja papu 12+2 km
 
Voi ei sapu!! Voimia ja jaksuja! :'(

Kiitos Suvisnii uudesta pinosta! :)

Tänne ei kuulu oikein mitään uutta, melkein vois vaihteeks unohtaa olevansa raskaana, ellei odottais vaan koko ajan ultraa! Ainiin, huomenna meen veriseulaan. Sentään jotain konkreettista raskauteen liittyen. ;) Ja töihin palattu, mukavaa on ekan päivän alkujärkytyksen jälkeen taas käydä töissäkin.

Tervetuloa uusille! :)

-riitu- 10+1
 
Sapu Lähetän täältä suukon poskelle ja tsemppejä!

Ihottavat olot on mullakin takanapäin, onneksi. Väsymyskin taitaa helpottaa.

Mulla ittellä on ollut tänään jotenkin jee-päivä. Jee, että on jo elokuu ja uus ketju ja jee että ollaan jo kaikki kohta pahimman yli ja jee että on enää puolivuotta vauvan näkemiseen.... Siis jos kaikki menee hyvin
 
Mulla on mennyt nyt monta viikkoa että en ole käynyt kuin lukemassa juttuja, mennyt niin lomailun merkeissä.

Voimia kaikille surun kohdanneille!! :'( Toivotaan ettei enää yhtään tule tälläisiä uutisia!

Vau kahdet kaksoset!! Ihanaa, kiva päästä seuraamaan kaksosraskauksiakin :) Onnittelut tuplasti teille!! :)

Täällä ultra ollut 23.7. Kaikki oli vallan mainiosti, koko vastasi päivää vanhempaa eli sen mukaan la olisi 31.1. Mutta mitään ei muutettu yhden päivän heitolla.. Etinen istukka oli, niin selvä että itsekin näin. Sanoi että monesti on näillä viikoilla on vielä kohdunsuulla, mutta tässä tapauksessa paljon. Näytti omaan silmään että meni jotenkin kohdunsuun sisällekin. Pitää toivoa että siirtyy ajan myötä, onneksi sitä vielä on! :) Istukasta saattoi johtua se pieni tiputte n. viikko ennen ultraa..

Nyt mä voisin myös liittyä sinne fb:n puolelle, siellä kun tulee roikuttua, kesällä ei olla paljon tietokonetta avattu, ja kirjoittelu tänne on jäänyt koska puhelimella ja tabletilla on niin surkee kirjoittaa pitkiä pätkiä! Mites se menikään, kenelle laitetaan viestiä? RaDe vaivaa jo!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi- ja Suvisnii
Kauheaa :( paljon voimia surun kohdanneille ! <3

Itellä tuntuu, että pahin pahoinvointi alkaa olla takana päin, tänään aamulla oli ihanaa nousta ylös kun oli hyvä olo :) Ikinä elämässäni en oo närästyksestä kärsinyt niin sekin on sitten koettu, kahvia ei voi edes ajatellakaan tai alkaa närästämään :D! Pahoinvoinnin lisäksi on ollut tajuton väsymys ja jalkoja särkee, mutta tuntuu että alkais helpotamaan.
Ensikäynti neuvolassa oli alkuviikosta ja samoin labra-aika, nyt sitten ei auta kuin vaan ootella ultraa joka on VASTA 21.8.... miten me jaksetaan niin kauan odottaa!! :D
Tuntuu että oon ihan peukalo keskellä kämmentä tän sivuston käytönsuhteen, niin voisin toki myös facebookissa kirjoitella :)

tänään 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi- ja Suvisnii
Sapulle tsemppiä ja jaksamista :(


Mulla olo ollut suht hyvä. Iltaisin tosin turvonnut olo, maha kun ois viimeisillään ja kävelen ku ois 30kiloa ylipainoa..huhhuh toivotaan et tätä ei jatkuis koko aikaa. Viime raskaudessa tällanen ahdistus oli vaan viimeset 10 viikkoa..

13+1 tänään, vaivaiset 188 päivää jäljellä ;)

Joo ja sellaset vihlaisukivut alkanu! Kauheita piikkejä tulee yhtäkkiä, kivahan se on et tuon pienen yksiö kasvaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
Heips taas!

Paljon voimia ja jaksamisia surun kohdanneille/huonoja uutisia kuulleille!! :(

Semmoista tällä kertaa,että voisin lisäillä noita omia tietojani tuonne listaan,ku näyttää vielä puuttuvan! Elikkäs 21v./esikoisia odottelen kun niitä tosiaan nyt tuplasti aluillaan :D/SatKS.
Kauheesti odottelen jo 13.8 nt-ultraa! <3 Ei malttaisi millään odottaa! Onneksi tiistaina neuvolan lääkäri,joten edes jotain konkreettista pian :)

p.s POKS 11+0 !

Heiidihh + pikku murut :)
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin ootellaan vielä nt-ultraa...viikkoja kasassa tänään 10+2. Mulle voi laittaa synnäriksi KOS:n....tosin vähän kyllä sinne jännittää mennä, kun on nyt niin täynnä ton naistenklinikan rempan takia....(onkohan ihan liukuhihna meininkiä...?!)...

Ärsyttää hieman se, että ultraan pitää mennä yksin :( Mies joutuu vahtimaan ykköstä, kun ei sinne kuulemma saa lapsia ottaa mukaan. Saatiin niin typerä aikakin, että tottakai kaikki tutut silloin töissä....Arrgh...eihän siinä muuten, mutta olishan se jotenkin kiva yhdessä sekin kokea....Nooh...varhaisultrassa kuitenkin yhdessä oltiin :)

Voimia kaikille km saaneille! On se niin hauras tää ihmiselämän alku....
 

Yhteistyössä