Helmikuun Helmet 2014 *Elokuussa*

Jos minut huolisitte vielä faceen :) .Huomenna menen ultraan ja sitten jos kaikki hyvin, niin tulisin joukkoon! Huonosti olen nukkunut kun mietityttää huominen :( . Edellinen oli kkm 05/12 ja yli vuosi tätä sitten "yritettiin" . jos nytkään ei asiat ole kunnossa, niin sitten meidän lapsiluku on täynnä. ei tätä jaksa enää kolmatta kertaa tässä iässä.
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, mutta siksi varmaan raskaus näkyykin jo kun viime raskaudesta aikaa 1v 7kk, pituutta 163cm ja pienikokoinen oon :) itse oon ajatellut et tää on aika pienehkö vatsa, mutta vkl kävi kaveri kylässä, joka samantien sanoi että vatsa näkyy sitten jo :D Vastasin vielä siihen että "vähän" ja hän et "ai vähän? On tuo aika iso jo!" :D
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
Eipä ole paljoa tullut kirjoiteltua. Lukemassa käyn kyllä joka päivä :)
Noihin levottomiin jalkoihin liikuntaa, magnesiumia sisäisesti ja iltaisesti vielä magnesiumsuihketta jalkateriin. Mä kyllä huomaan heti iltaisin jos päivällä tullut liikuttua huonommin, on heti paljon pahempina eikä meinaa magnet auttaa ollenkaan.

Ultraan olis vielä yli viikko aikaa, mitenhän sitä jaksaa odotella :kieh: Masu on jo melkoisen iso ja ihan kuin jotain liikettä väliin siellä tuntuis jo olevan, toki se ei oo kiveen kirjoitettua! Ultran jälkeen voikin sitten jo tuoda julki tän raskauden ja ehkä sortua jotain jo ostamaankin!

Under ja "Pertti" 11+3? (12+0) Tai jotain siltä väliltä :LOL:
 
Kopioin teksin suoraan tuolta fb:n puolelta.

Kuulumisia lyhykäisesti. Eli tosiaan n 2 viikko sitten oltiin np- ultrassa jossa vauvalla niskaturvotusta n 3,8mm ja jotain muuta poikkeavaa kaulalla. Lähtete tehtiin erikoislääkärille utraan. Ultraaja teki lähetteen Tayssiin vaikka emme sinne halunneet ja saimme onneksi sen käännettyä vielä samana päivänä Tyksiin. Seuraavana päivänä sieltä jo hoitaja soitti meille aikaa seuraavan viikon keskiviikoksi. Samalla kysy olemmeko miettineet jo istukkabiopsian tai lasivesipunktion ottoa. Istukkabiopsia onnistuisi samalla kertaa. Meille ei oltu edes mainittu ultrassa tällaisista vaan meidän piti mennä vain ultrattavaksi. Siitä alkoi sitten netissä seikkauli ja selvittely, että mitkäs nämä tutkimukset oikein on. Keskiviikko koitti ja Tyksissä ultran teki lääkäri. Niskaturvotus oli vähän pienentynyt ja se muut poikkeavat kaulalla olivat kystiä. Niistäkään ei oltu meille mitään kerrottu. Tyksissä saimme vähän positiivisemman tiedon vauvasta mutta niskaturvotusta edelleen yli sallitun ja tosiaan ne kaulan kystat. Siinä sitten lääkärin kanssa keskusteltua päädyimme istukkanäytteen ottamiseen. Näyte otettiin ( sattu ihan järkyttävästi). Sitten alkoi vaan tulosten odottelu. Tänään sitten Tyksistä soitti lääkäri ja kertoi, että näytteen mukaan meille on tulossa terve tyttö .
 
Tänään käytiin lääkärineuvolassa. Olin kyllä todella pettynyt lääkäriin, oli tosi kylmä. Ei oikein puhunut mitään, kun yritin kysellä. Ultralla kun katsottiin niin salamatkustaja nukku, ei yhtään liikkunut. Sanoin että kun käytiin np-ultrassa niin liikku ja nyt ei mitään, totesi vain että ei voi mitään.. Sydän toki sykki, mutta sitäkään ei kuunneltu.. :( Näin täällä, toivottavasti muilla mukavampia kokemuksia. Onneksi kuitenkin kaikki hyvin <3
 
Viimeksi muokattu:
Vauvahaave, ihanaa kun tuli hyviä uutisia Tyksistä! Mahtoi kyllä olla koettelemus henkisesti puhumattakaan siitä näytteenotosta... Lievästi neulakammoisena oisin varmaan pökertynyt siihen pöydälle. :O

Papustin, täällä ollaan kyllä ennemmin siellä ummetuksen puolella... Ei kyllä välttämättä huono vaihtoehto toi päinvastainenkaan ;)

dotti, olipas ikävä kokemus lääkärineuvolasta! Positiivista kuitenkin se, että kattoi ultralla, on aina kiva päästä kurkkaamaan pientä! Ei mulla ekassa raskaudessa katottu missään neuvolassa (lääkäri- tai normi) ultralla kertaakaan, ainoastaan ne kaks pakollista ultraa tehtiin sairaalassa. Toivois sitä kyllä aina, että lääkäriksi sattuisi suhteellisen asiakaspalveluhenkinen yksilö... Mullakin kokemuksia noista vastaavista ikävistä tyypeistä.

Omaa napaa... Eipä kuulu mitään uutta! Kolme päivää ultraan! :)

-Bambi-, saitko mun viestin fb-ryhmään liittymisestä? Näkyy mulla lähetetyissä kyllä. Mielelläni liittyisin ryhmään :)

-riitu- 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Juu mukaan pääsee vielä nii kauan et np-ultrat on käyty :)
Miss_piggy, mis oot jäsenenä ku sait noin pitkän tauon? Esikoisen aikana sai siitä kuntoilupaikasta vain 6 kk tauon, sit sen jälkeen ois pitäny lääkärintodistus hankkia. Senkin loman sain kun ne näki mun mahan, muuten ois tarvinnu lääkärintodistuksen. No se 6 kk meni sit täytee ku vauva oli 2 kk. Enhän mä sillo vielä raaskinu jättää sitä ja lähteä urheilemaan. Joten sinne meni 4 kk kallista treeniaikaa :( Tässä raskaudessakin stoppi tulee jossain vaiheessa, viimeistään synnytyksessä, en oo vielä kysellyt et miten tässä paikassa toimitaan raskauden suhteen, mut ois kyl kohtuullista et sais rauhassa olla kotona vauvan kanssa!! Urheilla voin kotonakin ja vaunulenkeillä ja pyörä+peräkärrylenkeillä alkuun ettei tarvii vauvaa jättää :(
 
Vauvahaave: Ihanaa,että kaikki lopulta hyvin ja onnea tyttölupauksesta :heart:

Papustin: Mulla juurikin noin että löysällä vatsa,oli myös viime raskaudessa. Alkoi heti plussasta ja parempi tämä kuin se toinen :)

Bluebaby ja vauveli 12+5
 
Vatsan kanssa täälläkin välillä näitä ongelmia, ei onneksi pitkäaikaisia. Ja tänään alkoi 16. raskausviikko! Hurjaa olla näin "pitkällä". Päivittäin tuntuu pikkuisia liikkeitä :) esikoisesta ei vielä näihin aikoihin mitään tuntunut, tavallaan helpottavaa kun tietää että kaikki on ok kun tuntee jotain. Ja toisaalta taas hurjan huolestuttavaa jos en ookkaan huomannut mitään koko päivänä.. Puolensa kullakin.

Mimmau + pikkuinen 15+0 <3
 
  • Tykkää
Reactions: undercovergirl
-Bambi-, laitoin myös viime viikolla viestiä fb-ryhmään liittymisestä, mutta nyt kun kävin katsomassa niin lähetetyissä ei näkynyt mitään?? :confused: Laitan viestin uudelleen! Ilmoittele, jos ei tule perille.

No, joka tapauksessa, minäkin mieluummin sinne fb-ryhmään kirjoittelisin, kun siellä tulee enemmän käytyä. Samanlainen ryhmä meillä on siellä jo aiemmastakin lapsesta ja edelleen kirjoittelemme kuulumisia päivittäin, vaikka "vauvat" ovat jo kohta 1,5 vuotiaita :)

).( Vatsa ei tunnu vielä näkyvän, iltaisin saattaa turvotus tehdä kepposet, mutta kyllä ihan normi farkut saa taas aamulla jalkaansa vetää. Kiloja olen kyllä muuten jo onnistunut keräämään, niistä ei voi kyllä raskautta syyttää vaan ihan omaa laiskuuttaan ja tätä mussuttamisen himoa, jota ei muka voi vastustaa :popcorn: Pitänee ottaa nyt itseään niskasta kiinni (taisin mainita tuon jo aiemminkin... :stick: )

Töissä oleminen ei kiinnosta, ei huvita, ei tunnu löytyvän motivaatiota vetää tätä syksyä loppuun. Olenkin jo alannut haaveilla, että aloitan mammaloman aikaistettuna niin, etten enää joululomien jälkeen palaa töihin vaan jään siitä suoraan äippälomalle. Enää siis 4,5kk tuskaisia aamuherätyksiä! ;)

Olo on muutenkin ihan ookoo. Pahoinvointia ei oikeastaan ole sen kummemmin, joskus iltaisin saattaa tulla huonovointisuutta ja joutuu ihan yökkäillä huonoa oloa pois, mutta menee sitten ohi. Väsy on edelleen aika ruhtinaallista, unen määrä ei niinkään..

Oletteko muuten hankkineet jo jotain raskaustakkeja syksyn/talven varalle? Taidan joutua nyt ensimmäistä kertaa sellaisen tyylikkäämmän raskaustakin hommaamaan.. Yhdet raskaushousut ostin alesta, olisivat muuten hyvät pitää, mutta se mahan päälle vedettävä kangas on vielä auttamatta liian suuri, joten odottelen, että tämä pötsi alkaa tästä kasvaa :)

Kiket 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
Mä en ole osanut sitten yhtään mitään vielä!! nyt kun ultrassa kaikki näytti hyvältä, niin alkoi sormet syyhytä tehdä tilauksia kaikesta ihanasta! Kuinka moni aikoo ru:ssa kysyä vauvan sukupuolta? me päätettiin että kysytään. koskaan ei aiemmin olla välitetty tietää, mutta nyt halutaan. sinne olis sitten aikaa se pari kuukautta :) . voi että kun kaikki sujuis! puoli vuotta ja meillä olis nyytti!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmau ja -Bambi-
vauvahaave :heart: ihanaa, että kaikki kääntyi hyvin päin!
Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista!

Kuntosalin tauoista mä saisin kyllä tauon koko raskauden ajaksi jos haluaisin. voivat kuulema 1 vuodeksi jäädyttää jäsenyyden tästä syystä. Itse haluan kuitenkin liikkua niin pitkään kuin mahdollista. Tosin olo ei aina ole hyvä. maanantaina kävin aerobicissä ja piti kesken tunnin rynnätä vessaan oksentamaan. Ei hyvä. Mutta eilen salilla oli hyvä olo.

Mun pahoinvointi ei näytä ollenkaan helpottavan. pahenee vaan. oksennan vähintään kerran joka päivä. Menisipä pian ohitse : /.

neuvolalääkäri mulla oli käynti ihan kumma. painoa ei otettu. mitään ei kyselty. Kokeet otettiin ja virtsatesti. Hemoglobiinin sain itse pyytää. täti oli tyly ja jäi monta asiaa kysymättä kun en jaksanut alkaa häneltä kysymään. Onneksi seuraava käynti on omalla kätilöllä. jospa sujuisi paremmin.

13+3
 
miss_piggy
-Bambi-Oon täällä Kokkolassa Kuntokeskus Rok:in jäsen, ja muutoin sieltä ei taukoa saakkaan jäsenyydestä, mutta raskaus on ainoa syy, ja aikaa ei kuulemma ole rajoitettu. Jos haluan vielä pidemmästi taukoa, niin sekin onnistuu. Mulla on menny suoraveloituksella se jäsenmaksu joka on ollu 39,90€/kk, ilmoitin vaan sähköpostitse että olen raskaana ja en jaksa/ehdi käymään muutenkaan, joten jos voi laittaa tauolle, ja se passas hyvin :)

Tänne ei mitään muuta uutta raportoitavaa.

14+5.
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Me ainakin kysytään vauvan sukupuoli ru:ssa, ollaan sen verran uteliaita :) ja vaikuttaa se toki hankintoihinkin vähän. Hankinnat mekin tehdään vasta rakenneultran jälkeen.

Oon kans miettinyt sitä, että jonkunverran joutuu enemmän ostamaan kaikkea kun vauva syntyy pakkasaikaan. Itelle ainakin takki mikä mahtuu kiinni loppuun asti. Ja tulokkaallekin pitää varmaan ostaa talvihaalari ekaan talveen, oon ymmärtänyt, että se ÄP:n haalari on liian iso 0-2 kk ikäiselle..
 
Lisäsin ekan masukuvan tuonne alkupuoliskon masukuvat -ketjuun :) Muutkin perässä!

Sukupuolen kysymisestä.. Ajateltiin että kysytään, pojan aavistelen tämänkin olevan mutta iso ylläri olis jos tyttöä lupailtais!

Takkien hankkimisesta, mä taidan tyytyä noihin vanhoihin - mulla on oikeasti ihan järkyttävät määrät takkeja, joten valkattavaa niistä riittää kyllä :D

Onnea vielä kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)
 
  • Tykkää
Reactions: emlu
Mä kävin eilen pitkästä aikaa salilla ja otin sinne samalla 3 kk kortin. Jes! Nyt aion tsempata ja yrittää käydä siellä usein ja sen avulla aion voida hyvin, ilman selkä- ym kipuja, mahd pitkään. Nyt on hirveä into päällä, Katotaan, kauanko se kestää :)

Mekin kysytään varmaan sukupuolta. Tosin olen lähes varma, että poika siellä on. Raskaus on ollu niin samantapainen kuin edellinen.

Tilasin syksytakin henkkamaukalta, ja sillä yritän selvitä talven ylikin. Muutama äitiysvaate on, mutta en viitsi laittaa niihin enää lisää rahaa. Tää kun on niin lyhyt aika, enkä tiedä, onko tää viimeinen raskaus vai ei. Nyt mulla ei oo asiaan oikeen selkeää mielipidettä. Tosin ainahan ne jutut ei oo itestä kiinni.

Merile 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Mekin aateltiin kysyä sukupuolta, viimeksikin kysyttiin, muttei sukupuolta silloin nähty. Tää raskaus on tähän mennessä ollut paljon oireellisempi :D kun edellinen, jännä nähä kieliikö eri sukupuolesta.
Mulla on vielä tallessa viime raskaudessa käyttämäni äitini iso talvitakki, ehkä sillä mennään tämäkin talvi. Äitiyshousut/-housuja aion kyllä ostaa, melko piakkoinkin, sillä alkaa normihousuissa vyötärö kiristää.
Ja toi äitiyspakkauksen haalari on iso, enempiki puolvuotiaalle ja siitä eteenpäin. Eli kyllä mun ostoslistalla on toppahaalari vauvalle, vastasyntynythän hukkuu siihen äp:n pukuun :)
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
Hoplaa, hiukan on nyt tullut taustailtua, niin on noi päivitykset nyt olleet hiukka pitkässä piimässä, pahoittelut siitä, mut nyt pitäisvät olla kohillaan joten ilmiantakaa jos jokin tieto metsässä :)

Me ollaan saatu jo tähän mennessä hillitön läjä vaatteita, on punasta, sinistä ja valkosta, mut tehtiin nyt itse ensimmäinen hankinta vauvalle, kun isännys näki H&M:llä sellaset vastasyntyneen sukat missä lukee: mum+ dad= me, niin "sorruttiin" sitte ostamaan ne :D

Me ei aateltu kysyä sukupuolta, mua se vähän saattais kiinnostaakin, mut isännys ei sitä halua tietää, niin se selviää sitte vasta kun tulee pihalle.

En tiedä, kuvittelenko vaan, vai enkö vaan osaa hakea oikeista paikoista, mut musta jotenkin tuntuu että äitiysmallin vaatteita on noissa "rättikaupoissa" todella vähän, H&M:llä on omansa, ja sit Anton&Ninassa on niitä Mama Licious- merkin vaatteita, mut ainakin mitä oon käyny A&N:ssa kattomassa on valikoima tosi suppea... Eli menee varmaan nettikauppailuksi...

Tää mamma ainakin tarvii löytää itelleen talvitakin, koska noi mitä omistan on kovin tyköistuvaa mallia niin sinne ei talvipakkasilla enää outokumpua jemmailla... :)
 

Yhteistyössä