Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Mulla ei mitään himoja oo vielä mihinkään tiettyyn tullut, enempi ongelmana keksiä jotain mikä menis alas, täällä siis edelleenkin pahoinvoinnin kourissa. Viime raskaudessa tuli alun jälkeen hirveä makeanhimo, saas nähä miten tässä käy. Toivottavasti ei, niin ei tulis sitä karkkia mätettyä niin hirveesti :D
Sukupuoliolosta. Alkuun ei ollut mitään ja nyt taas ajatuksissa on tyttö. Ekassakin oli ja tyttö sieltä tuli. Mutta eihän toi nyt mitään vielä kerro. Poika on ihan yhtä tervetullut, en vaan osaa kuvitella kuin tyttöä, mikähän siinä on :D
 
Heippa,

Ensimmäistä kertaa ilmoittaudun tänne vaikka muutamaan otteeseen olen käynyt lukemassa. Olen vm. -75 ja esikoista odotellaan miesystäväni vm. -83 kanssa. Taustalta tosin löytyy tuulimunaraskaus ja keskenmeno, joka ei tyhjentynyt itsestään eikä lääkkeillä, joten kaavintaa tarvittiin. No, nyt varsinaista yritystä oli kaksi kiertoa ja toisella sitten nappasi. Aika uskomaton olo ja pieni pelko kuitenkin koko ajan messissä.

Tänään 11+0 ja la 11.2.2014. Vu käyty kesäkuun lopussa ja ekassa neuvolassa 1.7. Nt ultra on 31.7 ja seuloja varten virtsaa- ja vertaluovutettu.

Minulla on kaksi kissaa joista en ole ajatellut luopua vaikka nuorempi voi aiheuttaa vauvan synnyttyä melkoisen kaaoksen. En tosin halua ajatella vielä mitään ennen kuin näen miten käyttäytyy. Nyt kavereiden vauvojen kanssa on tosin mennyt hyvin. Kissani eivät pure tai raavi, mutta nuorempi juoksee ympäri huushollia kuin mielipuoli. Minä olen myös allerginen vähän kaikelle, mutta kissoihin olen nyt siedättynyt ja se on auttanut myös siitepölyallergioihin.

Paha olo on ollut jo monta viikkoa. Lähinnä huimausta, yökkäilyä, hajuherkkyys huumekoiran luokkaa (en kestä mitään voimakkaita hajuja), rintojen arkuutta ja alavatsan vihloiluja. Nyt päällä viimeisen päälle karmea flunssa. Koko kesä mennyt siis sisätiloissa ja vaakatasossa. Myös migreeni on vaivannut. Neuvolalääkäri sanoi että hyvin voin ottaa 1 G parasetamolia ja vielä 800 mg ibuprofeenia. Jälkimmäinen kielletty kuulemma vasta viimeisellä kolmanneksella. Kysyin Litalginista jota mulle yksi gyne suositteli raskausaikana migreeniin. No kokeilin sitä vuosia sitten eikä juuri minun kohtauksiini auttanut. Ko lääkehän on alunperin tarkoitettu ihan muihin vaivoihin.

Nyt unohdin mitä muuta piti kirjoitella... Mutta palaan kun muisti toimii.

Parhautta kaikille!
LiTa ja Mascot 11+0
 
Heiduli89 Jos luit tuon minun tänään kirjoittaman tekstin,niin siinä luki että mulla meni ainakin vuodoista huolimatta kaikki hyvin.Vuodin 2 viikkoa,tosin ihan vähän ja vuoto oli aina ruskeaa. Epäilen itse että mulla oli alunperin kaksoset kun kaksi alkiota sinne laitettiin. Mulla itsellä oli kipuja välillä....Toivotaan että sullakin on kaikki hyvin! :)
 
Heips!

Uskaltauduinpa viimein kirjoittamaan tänne ja ilmoittautumaan listoille. Odotamme toista lastamme, esikoispoika täyttää pikapuolin 2 vuotta ja pikkusisarukselle oli tilausta. Asustelemme perheen kanssa väliaikaisesti ulkomailla, ja tuntui siltä että jonkinlainen vertaistuki samassa tilanteessa olevien kanssa voisi olla tarpeen tuolla suomalaisten tukiverkostojen ulottumattomissa!

Odotusaika on tähän asti ollut täynnä jännitystä, kun varhaisultrassa (rv8+2) ei todettu juuri minkäänlaista sikiötä eikä myöskään selkeää sydämensykettä. Odottelin 1,5 viikkoa melkoisen kauhunsekaisen jännityksen vallassa ensimmäistä neuvolalääkärikäyntiä, ja olin aivan varma että kesken tämä tulee menemään. Tänään sitten suureksi yllätyksekseni neuvolan ultrassa todettiin pikkuinen toukka ja vahva sydämensyke! Viikkoja ei koon puolesta ollut ihan niin paljon kuin oli alunperin laskettu, eli nyt viikkoja olisi vasta n.9+0 kun kuukautisten perusteella olisi ollut 9+6. Ehkä se selittää varhaisultran epämääräisen löydöksen... Nyt uskallan sitten vähän enemmän jo suunnitella eteenpäin, vaikka eihän tässä vielä selvillä vesillä olla.

Pahoinvointia on ollut enemmän tai vähemmän suunnilleen viikolta 6 alkaen. Oksentelun asteelle ei ole vielä päästy, mutta tosi etova olo vaivaa 24/7 eikä oikein mikään maistu. Silti on pakko syödä, kun paha olo vain yltyy jos ei syö parin tunnin välein. Ihan tällaista huonoa oloa ei ensimmäisessä raskaudessa ollut, ja pahoinvointi päättyi silloin viikolla 10. Saa nähdä helpottaako nytkin olo pikkuhiljaa vai kärsitäänkö tätä vielä pitkäänkin! Toisaalta tuon äskettäisen keskenmenoepäilyn jälkeen pahoinvointi tuntuu ihan hyvältä merkiltä, ainakin lääkäri sanoi että se viittaisi siihen että kaikki on menossa ihan ok. Ja tässä elättelen vielä pientä toivetta että pahoinvointi viittaisi tyttöön... :)

LA on menkoista laskettuna 19.2. Neuvolassa eivät vielä varovaisen kokoarvioin perusteella muuttaneet tätä päiväystä, joten se saanee kelvata np-ultraan asti.

Lina82 / 31v / 2. lapsi / ulkomailla

Jaksamisia kaikille muille ja varsinkin surun kohdanneille!

Lina & Tiuhti 9+0

Ps. Liittyisin myös mielelläni fb-ryhmään! Kuinkas se tapahtui?
 
Tuun nyt tännekkin kertomaan :)
Tänään 11+4 oli ultra ja sieltä löytyi 2 hyvinvoivaa vauvaa :)
Vauvat oli eri pusseissa, eli ei oo identtiset.
Toinen vastas rv 11+5 ja toinen 12+0 <3
Tää mamma on ihan onneissaan :')
Ultrakuvia on nähtävissä blogissa, jota aloitin pari päivää sitten kirjoittamaan :)

PIKKU-NURMINEN: 23.7.2013, ULTRAKUULUMISIA.

mulle voi päivittää 1. ja 2 lapsi :)
 
Onko teillä muilla tullut mielialat todella herkiksi ja tuntuu että kiukkunen koko ajan. Kaikki mahdollinen väärin tehty tai muu pieni asia v*tuttaa niin suunnattomasti ja tuntuu et kaikki kaatuu niskaa... ensimmäisenä toki uhrina johon purkaa on mies joka tosiaan tuntuu tekevän kaikki väärin tai muutenvaan käyttäytyy typerästi.... ja asia harmitti senkin takia kun muutin hänen perässään toiselle paikkakunnalle kauas kotipaikkakunnalta. Ja kavereita hyvin harvakseltaan ja anoppilas ei viitti koko aikaa olla vaikka kutsuvat syömään ja iltaa istumaan vähän väliä.

Kun alkanut itseä jo vaivaamaan tää hirviömäinen tunteenpurku ja itku.

JA tosiaan ei kyllä ihan kaikki asiat oo harmittomia vaan viikonloppukin meni hiukan liian harmittavasti äijäserkusten saunaillan takia kun ukko oli 8 tuntia lietsussa ja tuli yöllä tuutelissa ja hänest ei kuulunu mitään koko aikana (huono kenttä kuulemma siel metikös) ja ite melko vastaan alkoholia tällä hetkellä. Lähinnä läheisten ylilyönnit.

Nojoo se siitä. Lähinnä noi älyttömät kiukkupuuskat äkkiseltään :D

Sori näinkin yksityiskohtainen avautuminen mut välillä vaan tuntuu et kaikki on ihan peestä ja masentavia kiukkukohtauksia. Eiköhän tullu jo selkeeks kysymys :D
 
Jaziemily Onnea kaksosista! aavistelitko jo etukäteen vai tuliko yllärinä?

Mulla on 1,5 tunnin päästä eka neuvola, vähän jännittää vaikka tiedän että ei siellä mitään ihmeellistä tapahtu. Sydänääniäkään tuskin kuunnellaan kun viikkoja vasta 8+5. Missään alkuraskauen ultrassakaan en ole käynyt joten on tässä vähän semmonen olo ettei tiedä että onko masussa kaikki ok, täytyisi sinne np-ultraan asti odottaa...Hurjat pahoinvoinnit mulla kyllä on, että kai se on hyvä juttu.

Laitoin Bambille yksityisviestiä koskien fb-ryhmää mutta en ole ollenkaan varma että lähtikö se viesti koskaan minnekään, eli jos Bambi luet tätä ja et ole multa viestiä saanut niin ilmoittele :D

Nyt pukeutumaan ja neuvolaan.

HelgaKoo 8+5
 
Voimia Heiduli.. :hug: eikö huonot uutiset voisi loppua jo ja kaikki sais keskittyä vaan onnelliseen odotukseen..? :heart:

Suvisnii laitoin kutsun tuonne kerhoon. :)

Huomenna olis ultra! aapuuaa.. Jännittää ihan hirveesti! Onneksi se on jo heti aamusta aikasin niin ei tarvi iltapäivälle asti jännätä. Edelleen täällä oireillaan, joten toivotaan et se on vieläkin hyvä merkki. Onkos muilla tällä viikolla vielä ultria?

Ainiin!! Tänään 12+0!<3
 
Viimeksi muokattu:
Voi Heiduli, tsemppiä! Näistä uutisista tulee kyllä tosi paha mieli! Ja tosi jännä kun olet kirjoitellut oireistakin. Että voi tosiaan tuntea olevansa erittäin raskaana, vaikka vauva ei ole edes elossa. Se on pelottavaa!

Mikä systeemi tossa kerhohuoneessa on?

Viikko vielä ultraan! Tuun hulluksi!!
 
Viimeksi muokattu:
sehän tuossa keskenmenneessä keskenmenossa on ikävää, että istukka jatkaa kasvamistaan ilman sitä vauvaa. ja siitä kai ne raskausoireet sitten tulee :( . liikaa huonoja uutisia täällä :'( . täällä mennään 8+5 ja hirvittävässä flunssassa. olo on ihan kamala! ihan hirveästi haluaisin mennä ultraan ennen np ultraa. kun on niin vaikea uskoa, että mahassa kaikki ok.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Jaziemilylle Onnea kaksosista!! :) Meenaatko udella sukupuolta pienokaisista? Tuleeko kummatkin vai miten :)

Tuli itel mielee kun ootte käyny useasti ja eri viikoilla neuvolassa ni soittelin aikaa ku neuvolatätskä jäi lomalle ja tääl melko surkee tilanne henkilökunnan kannalta. Viimeksi kun kävin niin oli juur lomalle jäämässä eikä varannut seuraavaa aikaa. No sain maanantaille ajan ja kuunnellaan ja katotaan josko kaikki olis ok. Eikä muuten jännitä... ihan pikkasen vaan.. melkein kauhunsekainen fiilis.... :D
 
En tiedä, mut veikkaan et toi kerhojuttu toiminee suht samalla periaatteella kun tää topic:kin, mut sen tosiaan saa salattua niin, ettei sinne pääse näkemään keskusteluja kuin huoneeseen hyväksytyt. Sitä en tiedä, että saako nää täällä foorumin puolella olevat keskustelutkin laitettua jotenkin niin ettei ne näy, joku muu osannee vastata siihen =)
 
Jaziemily, onnea tuplauutisista!! Ja Heiduli, surullisia uutisia, jaksamista!

HelgaKoo , miten eka neuvola meni? Meillä ei ekalla neuvolakäynnillä tehty mitään ihmeellistä muuta kuin mitattiin oma paino ja verenpaine, mutta ekalla neuvolalääkärikäynnillä parin viikon päästä tehtiin jo sitten ultra. Ei siis tarvinnut julkisellakaan odotella sinne np-ultraan asti! Ja siis vaikka asutaan tilapäisesti ulkomailla niin ollaan juuri nyt kesän vietossa Suomessa, eli normaaleilla Suomen neuvolakäynneillä ollaan käyty. Tosin sekin kai riippuu käytännöistä ja kunnista milloin ensimmäinen ultra tehdään.
 

Yhteistyössä