Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Paljon voimia surun kohdanneille, onpa heitä nyt paljon tullut :(

Tulee niin vähän käytyä täällä kun fb-ryhmässä on niiiin vilkas keskustelu :)
Ekassa neuvolassa käyty, kaikki siellä hyvin, ultra 6.8. Olispa sielläkin kaikki hyvin..

Tässä on mun blogi jos kiinnostaa lueskella: Under My Bed :)
 
Heiduli eikä :'( Miten näitä huonoja uutisia voikin tulla näin paljon :(

Jaziemily, tuplasti onnea tuplauutisista! Niin ja kiitos sinulle ja helma89:lle blogien linkityksestä, täältä ainakin saitte lukijan :)

Ultrauutisia siis tiedossa huomenna ja ylihuomenna, tulkaahan sitten kertomaan pian tänne miten meni! :) Mulla ultra maanantaina, eipä ole siihenkään enää pitkä aika onneksi.

Ei meinaa illalla millään jaksaa availla konetta, lueskelen kuitenkin kaikki viestit työpäivän aikana, pitää käydä aina muutaman tunnin välein kurkkimassa, että onko mitään uutta. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Mä vähän salaa toivoin kaksosia ja mun äiti sano mulle, että siellä on kaksoset ja miehen kans mietittii et mitäs jos on..Ja niinpä onkin :') <3
Mua jännitti ultra ihan kauheesti, pelkäsin ettei siellä oo mitään elämää.

Mun raskaus on aika oireetonta :)
Mielitekoina oli alussa omenat ja hapankorput ja nyt tekee mieli maitoa ja sitä juonkin aika paaaljon :) Nyt koko raskauden aikana ei oo yhtään tehny mieli lihaa..en ees grillimakkaraa pystyny syömään :D mutta kyllä mäkin juustohampparin välissä menis :D

Dopplerilla en oo saanu kuuluviin sydänääniä, vaikka ollaan koitettu kuunnella monesta eri kohtaa. Onneks ultrassa kuulu molempien sykkeet <3
Minä aattelin jo ihan alussa, että onkohan mahassa useempi, kun maha tuntu kauheen turvonneelta.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mukaan vaan facebookkiin ! Ihan turvalliseks koen tuon ryhmän :)
Siellä käydään paljon keskusteluja ja kuviakin jaetaan :) Fb:n puolelle kirjottelen itekki paaaljon enemmän, kun siellä tulee notkuttua muutenkin ja kirjottelu on siellä helpompaa :) Pyrin kyllä lueskelemaan tätäkin ketjua ja tänne kirjottelen kun on jotain kerrottavaa.Ja blogiin päivittelen myös. :)
 
  • Tykkää
Reactions: JustSe
Juu ei mullakaan mitään hinkua oo kaksosiin tai useampiin, ihan yksikin riittää ;)

Joku kyseli aiemmin et onko mielialavaihteluja.. J-O-O! Ette arvaakaan kuinka sekasin ihminen voi olla! Saan välillä kauheita raivareita, yleensä syyttä tai jostain pienestä asiasta ja tietenkin tuohon ukkoon sen puran. Äsken luin uutisen pikkuprinssin julkistetusta nimestä ja alko ihan silmät kostumaan..hohhoijjaa ja kello on vasta puol seittämän aamulla.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: JustSe ja -Bambi-
Mä en haluais kaksosia itse, mut kun joku niitä on odottaa on se musta mielettömän hienoa ja ihanaa <3 Mut ite pelottais ja on vaa helpompaa tehä yks kerrallaan :D

Mut sit itse asiaan miks tulin kirjottaa... :( SUPISTUKSET, perkele nyt ne on virallisesti taas alkaneet. Pari viikkoa oon jo niitä epäilly, mut sellasta selkeetä kovenemista ei kuitenkaa oo ollu havattavissa (syynä varmaa on ollu pieni kohtu.. Mut nyt ku heräsin makasin sängyssä selaamassa facebookkia ja tunsin kourasun ja sit kokeilin mahaa ja sehä on iha kivikovana alavatsalta. No sit se meni ohi ja heti perään toinen, niin vahva et se näky oikee mahan läpi, sellanen möykky vaa pullotti alavatsalla (no nyt tiiän ainaki minkä kokonen ja muotonen toi yksiö on missä Nipsu asustaa :D). Blaaah... Muilla jo supistuksia?!?! Vai ooks mä ainooo jolla nää alkaa JO nyt. Viimeks alko muistaakseni rv 14. Vai oisko ollu rv 12. Jos ois nii sillonhan nää on ajallaan, koska huomenna poksuu 11+0!

Ja fb-ryhmästä: Se on TÄYSIN salainen. Se ei näy kenellekään muulle kuin sinulle. Jos haluat mahdollisimman anonyymisti liittyä, niin voit liittyä sähköpostilla, mutta helpoin on ollut nyt pyytää mut kaveriksi/minä pyydän sinut kaveriksi. Silloin meidän kaverisuhde on tietenkin julkinen, mutta mitään ryhmää ei näy. Eikä ryhmästä tuu mtn julkisia ilmotuksia tai sitä ei edes missään hauissa näy, eli täysin turvallista ja sinne vaan! :)

Oireista vielä.. Mulla on nyt tosi oireetonta, paitsi et oon toooooooosi itkuherkkä ja noi supistukset. Itkuherkkyys tulee esii heti ku telkkaris/lehdes on jtn surullista tai romanttista :D Uusimmassa vauvalehdessä on juttu kuolemaa tekevästä isästä, siis niin kauhee :( Mä vaan itkin koko kirjotuksen läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Ultra ohitse! Ja kaikki oli hyvin.<3 vastaa viikkoja 12+3 mutta ei ruvettu aikastaa laskettua aikaa. Siellä se nyrkkeili, sekä esitteli jalkoja ja sormia. Niskaturvotus oli 1,4 (normaali). Ens viikolla tulee varmaan kirje, jossa kerrotaan seulan ja nt-tulokset. Mutta tuntu et olo helpottu kun käveltiin ulos kättäriltä. <3

Mimmau + porskuttava pikkuinen 12+1
 
Hei! Uusi liittyy joukkoonne :)

Melukylän Mamma/ 30v./ 4.lapsi

Niin ja laskettuaika olisi 17.2.2014, eli nyt viikkoja 10+3.
Maanantaina on eka ultra, sitä kovasti ootan. Olo on ollu ihan hirveä tän alkuraskauden. Kauhee väsymys ja pahoinvointi etenkin iltaisin. Mutta jospa tää tästä. Ja itkuherkkyyttä ja ärtyisyyttä löytyy :/ Tunnen olevani tällä hetkellä ihan hirvee akka :D

Melukylän Mamma
 
harmittavia tosiaan kyllä noi suru-uutiset :( voimia heille!!

Eilen oli eka neuvola ja ultra. Kaikki hyvin, yksi pienokainen löytyi ja sydän sykki hirveetä tahtia <3 Oli hymy herkässä, ja niin hassu kun liikkui tosi paljon. Rakas mieheni oli myös mukana ekassa neuvolassa.

Muuten ihan ok olot, ainoo et sellaisia jänniä huippauskohtauksia tulee välillä. Tosi erikoiselta tuntuu sillee sykäyksittäin, vaikee selittää. Hemog. ja verenpaine oli ok. Niin ja syödähän vois siis koko ajan. Voileivät yms naminami..

Ps. Kiva lueskella noita blogeja :)

-armi ja Pikku-Buu 9+5
 
miss_piggy tuu vaa ;) meidän takii! jäät paljosta paitsi :D siel on toooooosi aktiivista keskustelua, kyselyitä, ultrakuvia, tiedostoja, kuvia ym. kannattaa! eihä sun tarvii muuta toimintaa fbssä harrastaa ku meidän ryhmä ;)

Tänään oon muuten ihan varmana tuntenu pari töytäisyä! (eli alkuvaiheessa tuntee vissii ne kuperkeikat). Ihan varmasti oon! Tullu just oikeesta paikastaki ja ne on tullu sillai et oon istunu lysyssä tietokoneella täs sohvalla, iha selkeet töytäsyt ei voi olla ilmakuplia :D

Täällä paukkuu huomenna 11+0!
 
Kaksosista vielä sen verran, että ei kai kukaan nyt ihan tosissaan sano, ettei "haluaisi" kaksosia. Rehellisesti, jos saat tuplauutiset, niin meetkö itkien kotiin miettiin, että haluut peruu koko homman :D Kyllähän sitä kai olisi ihan onnesta ja ilosta soikeana kuitenkin, no mä ainakin olisin, vaikka alussa varmaan moni asia pelottaisikin. *Muoks* pakko vielä pyöristellä, kun mä onnistun aina kuulostamaan niin provolta. Ihan pilke silmäkulmassa tämä siis. Ite aattelen jotenkin, että yksi lapsi kerrallaan on elämänmuutos, mutta kaksoset on enemmänkin jo elämän tehtävä, niin totaalista on vauva-arki sitten. Ja toisaalta, vaikka suurin osa ehkä valitsisi helppouden vuoksi "vain" elämänmuutoksen, niin onhan tuossa elämäntehtävässä suuresti aihetta ylpeyteen omasta hedelmällisyydestä ja myöhemmin omista kyvyistä. Ei tuu kukaan nokitteleen lapsenhoitotaidoistaan, jos handlaa vaan yhtä kerrallaan :LOL:

Mimmaulle onnittelut hyvistä ultrauutisista. Kyllä varmaan niiiin paljon helpottaa kun se on ohi ja kaikki on hyvin :heart: Ja sitten voi jo kertoakin kaikille.

Ootteko muuten vielä pitäneet salassa tähän asti? Meillä mun vanhemmat tietää, mutta kukaan muu vielä ei. Mutta kyllä joutuu jo pitämään löysempää vaatetta päällä, iltapäivisin turpoaa masu tosi isoksi jo. Aamulla se vielä jotenkin pysyy normaalina.

Jotenkin ristiriitaiset fiilikset menossa, kun on niin älyttömän innoissan jo, ja haluisi alkaa tekemään hankintoja ja kertoa ihan kaikille, mutta joutuu pitämään itsensä vielä aisoissa :D

Himoistakin oli.. mä en ennen raskautta syönyt hiilihydraatteja juurikaan, paitsi tietty karkkia :snotty: Mutta nyt vetäisi vaan leipää, karjalanpiirakoita, makaroniruokia, hampurilaisia jne. vaikka koko ajan. Ja taas joutuu pitämään itseään aisoissa :D Oon koittanut vastineeksi pitää liikunnat normaalina, väh. 2-3 krt / vko, ettei ihan tähän alkuun heti ottaisi kauheasti painoa.

Ainiin, ja mä tuun sitten facebookiin myös nt:n jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi ilmoittautuu mukaan! :)

26.2./-riitu-/30/2.lapsi/KOS tai HYS?

Eli pikkukakkosta odotellaan täällä ja laskettu aika 26.2. tähän tietoon. Ultrassa ei ole käyty aikaa varmistelemassa, ja np-ultra vasta 16.8... Grrr, en jaksais odottaa!! Etovaa oloa ollut alusta saakka, mutta nyt sekin loppui, joten jännityksellä ultraa odotellaan! Eka lapsi saatu Kuopiossa, joten nyt ihan outoa täällä pk-seudulla, kun synnärin voisi itse valita tai ainakin esittää toiveita paikasta... Kättärille tai Hyvinkäälle kai mennään, molempiin sama matka kotoa.

Sen verran on pientä kurkistettu, että sairaalassa töissä oleva kaveri kurkkas ultralla rv 7+0, että pieni tyyppi oli asettunut taloksi ja syke löytyi <3

-riitu-
 
Arp, mulle ilmeisesti toi oli ;) siis mä tarkotin et ku moni haaveileekaksosista, nii mä en "haaveile". Mut jos sellaset tulis ois pelot kohdattava ja jokaista lastani rakastaisin iha mielettömästi vaik tulis seiskat :D
Mä haaveilin nuoruuden kaksosista, mut sit työskentelin kaksosperheissä ja näin sitä arkea nii haaveilu loppu ja oon ajatellu et yks kerrallaa on parempi et jaksaaja pystyy keskittyy paremmin yhteen kerrallaan. Mut silti kaksoset on aina yks maailman suloisimpia juttuja <3 Ja ehkä mä just töissä näin vaa ne perheet mis oli rankkaa.

Tääl on kauhee yö menos. Maha on iha sekasin ja en pysty sen takia nukkuu :(
 
Täällä ilmoittautuisi uusi tulokas mukaan ketjuun ja mielellään myös FB:hen.
Pari vuotta sitten yritys aloitettu mieheni kanssa ja nyt vihdoin tärppäsi, eli kovin on tätä odotettu. Matkalle mahtanut myooma leikkausta sun muuta mikä hidastanut yritystä.
Mä olen tän viikon sairaslomalla pahoinvoinnin takia, mikään ruoka ei maistu tosin eilinen päivä näytti jo paremmalta. Lähes kaikki ruoka oksettaa ja unta riittää yli 12 h yössä. Olo on paras jos syö koko ajan ja on makuu asennossa tai vähintään istuu. Kaikesta huolimatta kuitenkin olen niiiin ONNELLINEN :heart:
pulina1/25v/1.lapsi/PHKS
 
Musta tuntuu, että joku ylempi tahto on valinnu just mut odottamaan kaksosia.
Se tietää, että kaikesta huolimatta me pärjätään ja siks antaa meille kerralla kaks lahjaa :D <3 Sitä en sitten tiedä, kuka se ylempi tahto on. Taitaa olla tunne vain :)

Tänään Pikkuset Nurmiset POKS 12+0 !

Onko kenelläkään kokemusta Lodger Shelter:istä ? Siitä semmosesta kantoliinasta/kantopussista jonka saa myös laitettua esim. turvakaukaloon lämpöpussiksi, .. anyone ?
Ajattelin tuollaisia, kun tykätään käydä kirppareilla jne ja niissä ei kyllä mahtuis rattailla kulkemaan :)
 

Yhteistyössä