Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Voimia suruun, Eltsu ja Pansku. Muistakaa, että syy ei ole teidän.

Täällä vointi myös kohenemaan päin. Etova olo melkein kokonaan kadonnut, mahaa turvottelee ja nännit ovat hieman arat. Välillä nopeiden liikeiden yhteydessä vihlaisee, mutta muutoin ihan normaali olo. Väsymys on paha, mutta nyt lomalla, onneksi.

Nyt toivottavasti 8+6, alan ultraa tilailemaan. :)
 
miss_piggy
Täällä ei maha pullota yhtään ja napaki on ihan normaalin näkönen. Ulkomaille tekis mieli lähteä ku työt loppuu elokuun lopulla, jos sais jonkun hyvän äkkilähdön johonki. Helmikuun jälkeen jää sitte reissailutki pitkäks aikaa.

piggy ja mittari-mato 11+3
 
(.) Minulla on hirmuinen nälkä koko ajan. Vähän väliä pitää syödä jotain. Mielitekoja mm. Mansikkajäätelö ja kebabpizza, paahtoleipä... Olen tässä raskaudessa saanut nauttia pahoinvoinnin puuttumisesta. Ainoastaan etovaa oloa on koko ajan ja nälkä ajaa syömään 1.5 tunnin välein.

Sapu ja papu n. RV 9 tai 11 tai 12 <3
 
Mulla maha turvonnu miehen mielestä söpöksi palloksi :D odottelee jo varsinaista vauvamasua ja puhelee mielellään masulle. Yritä ny siinä olla vakavana :D Kyllä se pian alkaa kuulemaan :) ainakin äänet tulevat tutuksi.

Ruokahalu vieläkin nolla ja etovaa oloa aina sillon tällön. Väsymys senkun jatkuu...


JustSe + Kirppu 9+6
 
Paljon voimia surun kohannelle, tulipa paha mieli.. :(

Täällä elellään jännityksessä, heräsin eilen aamulla jatkuvaan mutta aaltoilevaan alavatsakipuun. Menkkamaista kipua mutta ihmettelen kun vieläkin jatkuu, mahtaakohan olla kasvukipua? Aikasemmin ollut ajoittaisia samantapaisia kipuja mutta nyt mietityttää kun se kestää koko ajan, ei kylläkään ole enään yhtä kova. Meniskö yksitiselle vaiko ei... ens ke ultra. Ei ole kyllä ollut vuotoa ollut.

Täällä on kans maha turvoksissa? näytän siltä kun 5kk ois jo menossa... Ollut jo kolme pvä, ei toivoakaan että omat farkut menis jalkaan.

Päänsärkyä ei ole enään ollut, ja pahoinvointikin helpottaut mutta ei edelleenkään tee yhtään mieli syödä, varmaan vatsalaukun koko pienentynyt.

Tänään pitäisi toukan poksua 11+0.
 
Mieliteoista voisin kysellä, onko kukaan vielä huomannut erityisesti mitään? En nyt tarkoita että tarvis olla erikoisia kuten "suolakurkut suklaassa" vaan tehdä mieli jotain ihan normaalejakin juttuja..? (hankalasti selitetty.. :D) Itse oon huomannut nyt viime päivinä hirveän himon sämpylöihin! Koskaan ennen en oo ollut sen kummempi leivän ystävä, mutta tuota on nykyään aina pakko kaupasta saada. Viime raskaudessa tais tälläiset himot alkaa vasta jossain puolessa välissä..
 
Mielitekoja... Hmm. Alkuun tuli heti puurot, en yleensä syö puuroja mutta kun oli kuvotusta niin riisipuuroo teki silti aina mieli.
Nyt tekee mieli kaikkea suolaista, pizzaa, sipsiä, piirakoita. Täytyy vaan taistella hintoja vastaan ettei lähde ihan käsistä.

Isot halit eltsulle ja pantsulle.
 
miss_piggy
Mulla ei oikeastaan oo mitään tiettyä ruokaa mutta esim. kaurapuuroa en saa enää alas sitte millään, vaan aamusin syön teetä ja leipää. Pelkkä ajatus puurosta ällöttää. Ja kyllähän kaikki roskaruoka uppoaa aika hienosti :D Tosin kotiruokakin maistuu. Kahvia ei tee mieli juuri yhtään, jotenki ällöttää ajatus kahvista. Muutoin ei oo mitään sen kummempia mielihaluja ollut, mitä just miehelle sanoinki että ei tee mieli mitään suolakurkkuja sinapilla tms. :D
 
Itellä kans suurena suklaan ystävänä ei suklaa ja makeat mee alas sitte millään. Mut auta armias ku haistaa hampurilaisen. Se liha ja ne mausteet. Kaikkein paras hesen ruishamppari tai megahamppari. Muissa ne mausteet yms ei maistu ja haisevat hirveille :D sit pullan tuoksu ällöttää :D ja sit jos makeeta jotain tekee mieli niin hilloa ruisleivän päällä ja hedelmät paitsi banaani
 
  • Tykkää
Reactions: sapu ja Berttaliini
Mieliteot: en syö maitotuotteita normaalisti "ollenkaan". Syön kyllä juustoa ja jos jossain ruoassa on niin ok, mutta mitään raakamaitoa, jugurttia tms. en ole syönyt vuosiin. Mutta nyt on sama kuin viime raskaudessa, että kauhee himo syödä rahkaa :p

).:) voisko tää pahoinvointi jo loppua. Nyt on myös totaali väsymys iskeny. Josko nyt sais sit nukuttuaki? Maha on turvoksissa, mutta kohtu ei kasva :O .

Meni jo, mutta pokspoks rv11.

Hassel ja pöpö 11+2 ja sata viikkoa ultraan :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, näitä huonoja uutisia on ihan liikaa. Ja vielä näillä vähän pidemmillä viikoilla, tuntuu varmasti kamalalta. Pahoittelut!

Täällä olo on melko oireeton. Pissalla pitää ravata, naama kukkii ja iltaisin turvottaa mahaa, muuten olo on normaali. Ruokaa uppoaa paljon, mutta erityisiä mielitekoja ei ole. Makea ja suolainen käy molemmat, ja mitä enemmän sitä on, sen parempi :) viime raskaudessa kiloja tuli 8, mutta nyt en taida selvitä niin vähällä, niin hyvin maistuu ruoka...

Viikon päästä lähetään ulkomaille ja kun kotiudutaan, niin seuraavana aamuna on ultra, jännittää. Mutta vielä pitää jaksaa odottaa.

Merile ja viikkoja jotain 8-10
 
Voimia surun kohdalleille. Toivottavasti huonot uutiset loppuisivat ja saataisiin nauttia pyöristyvistä masuista koko porukka.

Täällä ei ole sen kummempia mielitekoja vielä ilmennyt. Alussa mikään makea ei uponnut, mutta nyt menee kaikki :) Ehkä paahtoleipä on ainut, mitä tulee nyt ostettua muttei juuri koskaan ennen raskautta.

Perjantaina on ultra. Toivottavasti kaikki on hyvin, ainakin oireet ovat vain lisääntyneet.
 
Voi täällä on monille tullut ikäviä uutisia....pahoittelut :hug:

Oon pitänyt taukoa kirjoittelusta ihan tarkoituksella,mulla alkoi ruskea vuoto rv 6+4 ja pääsin onneksi seuraava päivänä ultraan. Kaikki oli kuitenkin ok. Vuoto jatkui ja seuraava ultra oli 7+5 sielläkin oli kaikki ok. Vuoto loppui viikko sitten eikä sille selitystä löytynyt. Eilen oli ultra ja eka nvola,sydänäänetkin kuului neuvolassa. Siellä se pikkuinen heilui ja kädetkin näkyi :heart: np ultra on sitten 12.8. Joskus voi onneksi käydä hyvinkin vuodoista huolimatta. Mulle voi päivittää lasketunajan uudelleen 21.2.14

Bluebaby ja vauva 9+4
 
Ehkä se on nyt minunkin tänne kirjoitettava. Tämmöistä en uskonut käyvän, kun ei pitänytkään käydä.. Mitään lapsia kun ei pitänyt edes hankkia, sehän oli päätetty. Kierukka piti laittaa. Gyne ihmetteli paksua limakalvoa, ettei sinne mitään nyt tungeta vaan hormonikuurilla ensin menkat alkamaan. Kaikenlaisia omituisia vaivoja on ollut ja monella lääkärillä niistä tuli kuljettua, kukaan ei ehdottanutkaan moista, eikä tullut itselläkään mieleen ..juurihan se gyne mut tarkisti ja ei reagoinut vaikka valittelin rintojen kipuja ja alamahan vihlaisuja. Kuukautiset kun mulla muutekin on aina olleet kerran pari vuodessa niin laittoi sen piikkiin vaikka sanoin etten ole koskaan kuukautiskivuista kärsinyt, ainoastaan ongelmana on ollut etten niitä loppumaan ole saanut. No ei alkaneet sitten sillä kuurilla ne menkat ei, siinä vaiheessa tuli mieleen tehdä testi ja kappas! Äkkiä tarkistamaan, että jokohan se kohta syntyy kun tosiaan edelliset menkat oli kuukausia sitten. 6+4 näytti silloin. Alkujärkytyksestä selvittyä iskikin pelotus keskenmenosta joita on takana muutama joten oli pakko käydä vielä yksityisellä ultrassa ennen tuota 12 viikkoa. Siellä on nyt käyty ja lääkärin sanoin "hormonikierukka näyttää siellä pötköttelevän tyytyväisenä" että ehkä se on pikkuhiljaa alettava nyt vain saada tätä asiaa ymmärrykseen.. tällä sitä nyt sitten näköjään mennään, ehkä sen joskus käsittää. En siis koskaan ajatellut tämmöiselle palstalle kirjoittavani, mutta joku muu on nyt tämän mun puolestani päättänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Listan päivittämisestä: En tiiä viittinkö sitä ottaa, kun tän tabin kanssa on jotenkin todella hankalaa muokata ym tehdä. Eli oisko joku muu halukas?

Olo on täällä ihan normaali, ei vaivoja suuntaan tai toiseen. Alkaa tuntua samalta kun esikoista odottaessa, eli tuliskohan nyttekin tyttö. Alkuraskaus erosi sen verran että etovaa oloa oli pidemmän aikaa, kun esikoistytöstä päivän tai kaks...
Muilla mitään sukupuolituntemuksia?

Ninzi&Papu 12+4
 
Onnea kommervenkki pienokaisesta :) toivottavasti kaikki menee putkeen. Hurjalta tuo kuullosti mutta ihanaa että on kuitenkin mahdollisuus! Mutta miten itse otat. Kun olitte sopineet ettei lapsia tule? Mahtavat kaikki asiat myllertää mielessä.
 
Viimeksi muokattu:
Ne asiat meni sitten nopeasti päälaelleen kun siinä 6+4 näkyi sydän jo vimmatusti pamppailevan. Eli se oli sitä myöten selvä mulle heti, että ei ole minusta muuta päätöstä tekemään kuin katsomaan mitä tästä tulee. Yllättäen se olin minä, jolle se olikin isompi isku, mutta taiso johtua niistä rankoista keskenmenoista ne kun otti koville vaikken niistä(kään) tietänyt aiemmin kuin silloin ne alkoivat. Lähinnä siis pelottavinta oli se, kun ei uskaltanut ajatella mitään. Ei voinut miettiä mitä tästä tulee kun koko ajan oli päässä ettei keskenhän se kumminkin menee niin ei voi moisia edes ajatella. Ei sitä vieläkään uskalla ajatella vaikka toisessa ultrassa kävi. Nyt ehkä vähän oma pää rauhoittunut, vaikka oireet on lieventyneet.
9+3 tänään kuitenkin menossa. Päivä kerrallaan kun ei muutakaan voi, hurrailla ei vielä uskalla mutta ei ajatus mahdollisesta vauvastakaan kumpaakaan ahdista:)
 
  • Tykkää
Reactions: JustSe ja -Bambi-
En ole muutamaan päivään jaksanut tulla lukemaan saati kirjoittamaan niin suru- uutisia on tullut. Voimia surun kohdanneille :(

Täällä paha olo on ja pysyy. Toivottavasti ei oo tehnyt pitkää vuokrasopimusta.
Np- ultra olis 1.8. ja verikoeisa jo siät varten käyty ja tulokset saatu. Meillä ne pitää itse vielä ultraan mukaan ja saa tulokset heti.

Olitte päivittäjää täällä kaipaillut. Mä voisin päivitellä vaikka hetken aikaa ainakin jos ei muita halukkaita ole. En lupaa että ihan joka päivä käyn päivityksiä tekemässä. Mutta ilmoittakaa jos joku jo suostunut tai oku olis innokas.
 
Heh, kauheesti tullu taas tekstiä :D

Vauvahaave: Pitäiskö meitin koittaa hoitaa päivitykset yhdessä? Mulla ei kyllä ole mitään käryä miten ne tässä ketjussa toimii, tai miten saa "oikeudet" muutella tietoja, mut eiköhän tuo selvinne... :) Ai niin, meillä on np-ultra samana päivänä :)

Mieliteoista: Täällä ei juurikaan ole moisia ollut, mitä nyt välillä joku hese/McMöhnä kyl houkuttelis, mutta... kun on keliakia niin se sitte hiukan rajoittaa, eipä oo paljoa pitsaa syöty viimeseen vuoteen, jos ei oo ite jaksanu tehdä (ja niitä kertoja ei montaa ole... :D)... Tosin just Hese ja Mäkki on kyl sellasia et sieltä saa myös gluteenittoman annoksen, mut Hesessä se ei kovin kaksinen ole... Mäkkärissä sit taas saa lähes kaikki ateriat myös gluteenittomana...

Kyl se välillä vähä hankaloittaa, kun on tällanen erikoisruokavalio, mut tosi hyvin kyl nykyään on tarjolla myös se luteeton vaihtoehto.

Kuis teillä muilla, onkos teillä allergioita/ ruokarajoitteita ja onko se vaikuttanu teitin raskauteen/ aikasempiin raskauksiin?

Masuista puhuitte: Omasta mielestä ei oo masu juurikaan kasvanu, painoakaan ei onneks oo kai kun kilo lisää, mutta siltikään ei mene yhdetkään noista normifarkuista, tai ei ainkaan voi kuvitella et ois napit kiinni, varsinkaan loppupäivästä, et kai sitte jotain on tapahtunu :D Kirppareilta koittanu koluta mammavaatteita, varsinkin farkkuja, mut eipä oo juuri tullut vastaan. Jännä, koska kuitenkin muksujen vaatteita on sitte vaikka kuin tarjolla... Oon yhdet mammamallin farkut jo ostanu, koska töissä ois ihan kiva pystyy pitään napit kiinni, ja olo on ollu iltasin kyl kummasti parempi kun ei kiristä eikä purista :D

Meillä isännys odottaa kans jo kovin et masu alkais oikeesti näkyä, rintavarustus kun on jo kasvanu, ja mikä "jännää", monesti miehet vissiin tykkäävät kun emännän rinnat kasvaa, mut meillä isäntä sano yks ilta ettei niiden tarvis enää yhtään isommiksi tulla... Tosin, en kyl yhtään isompia kaipais itsekkään, vaikka koko onkin ihan siedettävä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: JustSe
Heippa!
Täällä menossa raskausviikko 9 + jotain.... l.a 26.2 varmistui varhaisultrassa pari viikkoa sitten :) Hirvee väsymyt ollut päällä viimeiset pari viikkoa...yhtään ei auta, että esikoinen oppi juurikin kävelemään ja sitä myöten myös kiipeilemään jokapaikkaan, eli silmät oltava selässäkin...huooh...
Etovaa oloakin koko ajan, mutta täytyy vaan asennoitua, että se loppuu aikanaan...toivottavasti. Mulla on jostain syystä sellainen tuntemut kokoajan, että tää olis nyt sitten poikavauva...nooh...sitähän ei voi tietää, eikä me haluta ottaa siitä selvääkään ennen syntymää.
Erilainen raskaus kuitenkin, kun ensimmäinen...huomaan jo nyt. Enemmän hormonit "sekasin". Itken ihan älyttömistä jutuista...heh...kuten äskenkin, kun luin kuninkaallisten vauvan syntymästä... Oon myös jotenkin koko ajan ihan kuin pers**seen ammuttu karhu...täytyy ihan pinnistellä, että ei pura pahaa oloa keneenkään...(ja siis mitään syytähän ei ole,kunhan vaan kaikki pienetkin asiat ärsyttää ja ottaa päähän...)...hoh,hoijaa.....
Vielä on mietinnässä kumpaan menen synnyttämään...kättärille vai jorviin. Mieluiten menisin naistenklinikalle, mutta sinnehän ei nyt pääse rempan vuoksi....Onko kellään kokemusta kummastakaan noista synnytyssairaaloista? Aika aikastahan nää mietinnät on, mutta.... :D
Mutta Voimia meille kaikille!!!! On tää raskausaika aika extremeä välillä...
 
  • Tykkää
Reactions: JustSe
Moikka

Täällä ilmoittautuu uusi odottaja mukaan, la omien laskujen mukaan 28.2,neuvolassa en ole vielä käynyt.
Teillä oli ilmeisesti täällä fb-ryhmä?pääsiskö siihen mukaan? tykkään enempi kirjoitella siellä kun helpompaa niin.

HelgaKoo 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
miss_piggy
Heiduli: Jos ei oo kipuja niin todennäköisesti vaaratonta. Mulle neuvolassa sanottiin viime käynnillä että jopa näillä viikoilla (11+) erilaiset tuhrut ja vuodot on ihan normaaleja, mutta niitä ei tarvi pelästyä.
Toivotaan että kaikki on kunnossa!

Tämä päivä töitä ja sitte olis kolmen päivän vapaa :) Jee!

11+4
 

Yhteistyössä