Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Olen viettänyt jonkun aikaa hiljaiseloa täällä ja odottanut ensi maanantain ultraa. Sitä ei nyt enää tarvitse odotella, keskenmeno alkoi tänään todenteolla ja huomenna on lääkkeellinen tyhjennys tiedossa :( - kiitokset tsempityksistä ja ihanaa loppumatkaa teille :heart:

mut saa poistaa listalta
 
Viimeksi muokattu:
Voimia MammaLa :(

Uusille tervetuloa joukkoon.

Täällä on alkanut kamala wc:ssä ravaaminen, rusina alkanut vuorokauden sisällä painaa virtsarakkoa. Etova olo on tehnyt tehtävänsä, plussaamisen jälkeen lähtenyt 6kg.. tehokkain laihutuskuuri ikinä... Enkä ole siis kertaakaan vielä oksentanut... Tosin löytyy kyllä mistä laihduttaa :D. Eiköhän kilot tule moninkertasina takasin...

Lasken päiviä että pääsisi ultraan, pelkään kokoajan että joku voisi olla pielessä. 31.7 uä.
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
miss_piggy
"Poltat kaloreita hyvin nopeasti, jopa 25 prosenttia nopeammin kuin ennen. Tämän takia sinun ei pitäisi raskauden aikana laihduttaa. Kehon rasvoihin varastoituneet myrkyt vapautuvat, kun laihdutat, ja se ei ole hyvä asia lapsellesi."
Itellä kyllä paino noussu pari kiloa, vaikka on ollu välillä ällö oloa, mutta mulla syöminen on auttanu pahoinvointiin joten syödään sitte :D No, ennen raskaaksi tulemistahan laihdutin keskenmenon jälkeen 6kg, joten ihmeen kauan se paino pysyi kuitenki laihdutus-lukemissa. Uskon myös, että mulla osittain painonpudotus auttoi raskautumaan uudelleen clomien lisäksi.
Niin ja seulonnat otan myös. Haluan tietää onko kaikki kunnossa, koska tää tie nyt on ollut aika kivikkoinen ja luomuraskaus ei ole onnistunut missään vaiheessa. Eka kerran tärppäsi terojen jälkeen vaikkei jatkunutkaan, ja toinen oli nyt sitten yhdistelmän terot+clomit tulosta. Ja ens viikolla on sitten se nt-ultrakin kaiken lisäks.

Täällä on muuten aika paljon meitä vissiin kellä LA on 6.2 :)

MammaLa :hug:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Miss_piggy Tarkennan vielä kun ilmeisesti kirjoitin asian epäselvästi. Hetkeäkään en ole laihduttanut mutta vaikka syön 2-2,5h välein pahoinvoinnin vuoksi niin pystyn syömään hyvin rajallisesti, suurin "herkku" jota pystyn syömään on esim. appelsiini. verrattuna ennen raskautta fazerin sininen olisi mennyt kevyesti. Ruokaannoskoot on hyvin pieniä muuten olo vain pahenee.
 
Painonnoususta ja laskusta aloin muistelemaan viime raskautta..

Paino nousi viimeks sellaset rapiat 30kiloa. Alle kuukaus syntymästä niin olinkin sit kevyemmässä kunnossa ku ennen raskautta..saas nähä millaset kilot saan nyt aikaseks :D hohhoh...
 
MammaLa voimia surutyöhön :(

emlulla on kyllä lähtenyt paino huikean nopeasti. Ei siis välttämättä tarvitse olla huolissaan, vaikka paino nousisi enemmänkin.

Margareta91 täällä sama homma, vessajuoksu on alkanut, yölläkin joutuu nousemaan vessaan 3-4 kertaa. Loppuukohan tämä sitten kun kohtu nousee vähän ylöspäin? Jostain luin, että sen pitäisi ekan kolmanneksen lopulla niin tehdä (?).

Täällä oli muuten myös etovan olon kanssa niin, että se helpotti syömällä. Vaikka etomiset lähti, niin ruokahalu on edelleen kohdillaan, tai oikeastaan yläkantissa :D Mulla auttoi etomiseen (joka oli aika lievää) syömisen sijasta myös ihan vaan purkka, huomasin sen muutamaa päivää ennen kun koko olot jo poistuikin. Se oli ihan lääke, keltainen airwaves nassuun ja parin minuutin jauhamisen jälkeen etominen oli poissa. Ei varmasti auta kovaan pahoinvointiin, mutta lievempään ilman oksuilua voi olla kokeilemisen arvoinen.

Ninzillä taitaa olla meistä eka NT-ultra! Tuuthan sitten heti kertomaan kuulumiset :) Onkos kenelläkään muulla jo ensi viikolla? Ihanaa kun saa alkaa lukemaan ultrauutisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja Ninzi
vilja-Maaria meillä ainakin neuvolasta laitettiin lähete ja sitten kotiin tulee kutsu jossa on samassa np ja rakenneultra.

Mulla ei oo ollenkaan vessassa juoksua. Etovaa oloa kylläkin ihan aamusta iltaan :/

tänään 9+4
 
Johan on tullut tekstiä.. Oltiin melkein koko viikko reissussa. En jaksa nyt just lähtee ihan kaikkee tarkasti lukemaan.

Pahoittelut MammaLa ja voimia! :(

Seulonnoista olitte ainakin jotain jutelleet. Mulle on ihan itsestään selvyys että menen seulontaan.. Ens to verikokeet ja sit ultra 23. päivä tiistaina. Esikoisen aikana oli sama juttu. Haluan tietää, että kaikki kunnossa ja jos ei ole niin osaa toimia sitten sen mukaan.

Täällä vain mieni mörkö nosti päätään. Lauantain poksuttiin 11 ja sen kunniaksi viime yönä vessassa käydessä huomasin paperissa tuhrua (hyvästi yöunet!!) ja sitä on nyt jatkunut koko päivän. Ehkä pikkasen enemmän mitä enempi touhaa kaikkea. Samaten on outoja kipuja ilmaantunut, vähän kuin menkkakivut mutta ei kuitenkaan. Pitää toivoa että kuulostelen vain kroppaani liian tarkkaan tällä hetkellä ja siksi kivut tuntuu tms. Taidan aamulla soittaa neuvolaan, jos voisivat nopeasti edes ultralla vilkaista että onko kaikki hyvin. Pitäisi mökille lähteä jumalan selän taakse pariksi päiväksi enkä haluaisi lähteä ennenkuin on joku selvyys.
Oireet ovat onneksi vielä selkeät. Oon jopa alkanut epäilemään jonkinlaista alkavaa rintatulehdusta, toiseen tissiin nimittäin vihloo todella pahasti välillä. Kipuu alkaa jostain "sisältä" ja päättyy aivan nännin päähän. Johan oli hienosti selitetty! :D Taidan sen mahdollisuudesta samalla kysäistä..

Sori omanapaisuus! :/
 
Täällä on tullut edes vähän pieniä vihlaisuja sillon tällöin, jee :D On edes jotain oiretta väsymyksen lisäks..
On mullakin muutaman kerran vihlonut rintoja niinku Shaitanja kuvaili, uskoisin johtuvan rintojen kasvusta ja muusta muokkautumisesta..Vähän samalta tuntui sillon kun maito nousi esikoisen synnytyksen jälkeen (paitsi se teki kipeempää..)

Eltsu 10+3
 
Omanapaisuutta: Ultrassa käyty. Kaikki oli hyvin. :heart: Niskaturvotusta 0,7mm vain ja sydän löi hienosti, sekä pikkunen pomppi välillä melkolailla. Pituutta oli 4,6cm ja vastasi täysin viikkoja, eli la pysyy. Verikokeet käyty antamassa ja sieltä sitten soittaavat jos jotain on. Ihana oli nähdä pieni, varsinkin kun tuolla sairaalalla on ne 4d laitteet :) Istukka on etuseinässä, kuten arvelinkin.

Ninzi&Papu 11+3
 
miss_piggy
Täällä käyty neuvolassa. Sydänäänet ei kuulunu joten huomenna koitetaan kuunnella uudelleen. Kotona kuitenkin löysin heti dopplerilla taas äänet ja terkka sanoikin että hyvä mun tilanteessa kun on tuo doppler ja siitä ei kannata huolestua vaikkei äänet nyt kuuluneetkaan.
Oli myös sitä mieltä että mun tilanteessa on ymmärrettävää se jatkuva pelko siitä että onko kaikki kunnossa. Joten nyt saan ihan luvan kanssa ollakin huolissani, sanokoot muut mitä sanoo :) Oli sellanen mukava kesäsijainen, joka ei varmaan ollut itseäni paljon vanhempi.
No jos ei huomennakaan äänet kuulu niin torstaina on kuitenki se ultra. Ja kotona jumputti taas jotain 170krt/min.

10+4
 
Täällä jatketaan sairaslomalla olemista, eilen taas tiputuksessa sairaalassa kun olo on melkoinen. Lääkäri lohdutti että päänsäryn pitäisi helpottaa rv 12 jälkeen. Hirmuisen huono omatunto kun tietää että töissä kaaottista mutta ei vaan mitenkään ole työkuntoinen. Mulla tissit kipeytyneet jo ennen plussaamista ja vkl luovutin ja menin ostamaan isompaa kuppikokoa. Kyllä helpotti :) Toivottavasti eivät kasva montaa kokoa enempää, alkaa marketeiden liivestä loppua koot. Nyt mennää E:ssä...

Meillä ainakin espoossa varataan itse se uä aika siitä sairaalasta missä haluaa synnyttää.

Tänää poksutaan 10+0 :D
 
Ihanaa ninzi ! :) Pitikö muuten noihin verikokeisiin olla syömättä se 12 h, vai saako syödä ihan vaikka aamupalan ensin? Mulla on verikokeen otto keskiviikkona ja en nyt millään muista, että sanottiinko ekassa neuvolassa siihen ohje. Olin varmaan niin pyörryksissä kaikesta informaatiotulvasta :LOL:

Voi margareta91 ... Toivottavasti olo alkaa pian hellittää, kuulostaa tosi rajulta. Älä töitä ainakaan murehdi, sun tehtävä on nyt levätä, muut ymmärtää kyllä ainakin jossain vaiheessa (jos et vielä ole kertonut) :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ninzi
Täällä suunnalla pahoinvointi vaan pahenee.
Tänään viikkoja 10+1. :|

Ei millään jaksais tätä huonoa oloa ja oksentelua. Paino on vähän laskenut mut ei nyt mitään hurjia määriä. Olo on heikko ja hutera. Mitään ei tee meili syödä ja kaiken mitä suuhunsa laittaa saa nieleskellä väkisin.

Huomenna luvassa neuvolalääkäri vähän etukäteen jo jotta lääkäri saa ajoissa laitettua lähetteen äitipolille kun tää raskaus seurataan tod.näk osittain siellä.

Seulontaverikoe oli eilen, joten osallistutaan seulointoihin.
Ultra on 31.7 :)
 
Oloja on!
Oksulandia vaihtui jatkuvaksi etomiseksi, kokoajan pyörryttää ja mitään ei saa oikein syötyä kun ruokahalua tasan 0. Pelottaa jo että mitens sitten kun pidemmälle päästään.

Me tullaan menemään kaikkiin mahdollisiin seulontoihin, ihan vain varmuuden vuoksi. On sitten ainakin vähän viisaampi että missä mennään.
Mä muuten taida olla viimeinen ketä täälläkin jakautuu kun tuo la siirtyi maaliskuun ekalle :D
( tänään vasta 7+2 :stick: )
 

Yhteistyössä