Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

En tiedä onko liian aikaista juhlia mutta täällä oireet hellittänyt, vihdoin. Etova olo on mutta kunhan huolehtii syömisestä niin nou problem. Tuntuu ku ois herännyt uudestaan henkiin 1 kk jälkeen. : ). Tietenkin aamulla kun heräsin ja tajusin miten hyvä on olla niin eka ajatus oli että onkohan sielä enään ketään. Huoli toukasta kasvo paljon.

Joku kyseli ostoksista, mä on lähinnä katellut mitä maailmalta löytyy, niin äitiysvaatteita, vauvanvaatteita ja varsinki tori.fi vaunuja jne. Ajattelin et jos yrittäisin pitää näppini kurissa vauvahömpötyksistä loka/marraskuulle. Tiukkaa tekee : D. Mulla ei ainakaan vielä ole ollyt tarvetta kun isommille tissiliivelle, muuten mennään vanhoissa vaatteissa. Mites muilla?

toukka 10+2
 
Täällä on tullu tarve isommille tissipusseille, yhellä kuppikoolla oli isonnettava, kun tuntu et tursuu joka puolelta... :D Muuten mennään normivaatteilla viel toivottavasti pitkään, tosin töissä kun joutuu seisomaan paljon (pyöreesti 8h/ päivä) on kintut kohtuu turvoksissa iltasin, nyt vaan tuntuu että enemmän kun aikasemmin... Ja samaan tahtiin kun jalat turpoo, turpoo masun ymräristö. Onneks meille essut ja pitkät työpaidat niin voi huoletta availla farkkujen nappeja kun alkaa ahistaan... Ihan ei kollaripöksyissä kehtaa töihin, vaikka ne ois niin kivat kun ei purista... :D
 
Ite jouduin käydä ostaas viikko takaperin isommat rintsikat. Rupes edelliset olemaan hiukka pienet. :D Huonovointisuus senkun pahenee.. :| Kokeilin pahoinvointi lääkkeitäkin mut ei oikein auttanut,joten saikkuu sain ainakin nyt sit loppuviikon. :/ Inhottaa olla duunist pois ku tietää et siel kyl tarttis apukäsii ku moni on nyt just työ porukasta lomalla. No mut ei voi mitään. Tiistaina olis lääkärikäynti neuvolassa..tutkii miten kohtu on kasvanut ja lupasivat et voidaan kokeilla uudestaan jos vaikka äänet kuuluisi jo ja katsotaan jos pikkutoukka näkyisikin jo.. :D Toivotaan et kaikki olis hyvin. Hiustenvärjäilystä sen verran et itse kävin eilen parturissa värjäyttämässä hiukset,mut meinaan sinnitellä loppuun asti ilman värjäystä.. Hieno juurikasvu varmaan sit kyl on mut ei haittaa.. Yritän välttää turhia kemikaaleja raskausaikana. Lauantaina lähdetään mun tädin hautajaisiin ja ne on aamusta ni toivotaan et saisin tän huonovointisuuden kuriin siihen mennessä. :) Ai niin ja kiitos juusto infoista.. Tuntuu et tulee kaikkia tyhmii kysymyksiä vaan mieleen,mut kysynpähän kuitenkin mielummin kuin et vatvoisin niitä omassa päässäni.. :D Itekin yritän pitää näpit irti vauvatavaroista ennen kuin on varmaa että kaikki sujuu hyvin. Tori.fi;stä oon kyl kattellu ihanii rattaita..ym. Kaupoissa tulee katseltuu vauvan tarvikkeita ja vaatteita ja äitiysvaatteita.. :D Odottavan aika on pitkä,niinhän ne sanoo.. :DD Saankin omaa aikaa kun avopuoliso lähtee keikkahommiin 4 päiväks Parikkalaan ja mä jään kotio kahen koiran kanssa. ;) Ehkä alan nyt lopettelemaan ku näköjään tullu taas kirjoteltuu pitkä litania.:D

Voimahalaus kaikille surun kohdanneille. :hug:
 
miss_piggy
Tänne ei kummempia, huomista nt-ultraa odotellessa. Rintsikoista, ite en käytä perinteistä mallia, en oo käyttäny moneen vuoteen, vaan pidän noita urheiluliivejä, joten en oo huomannu onko tissit kasvanu.. Ainoa liivimalli joka ei ahista/hankaa ikävästi.

Ja tänään 11+0.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaziemily
Itse joutunut ostaan paria kokoa suuremmat liivit jo nyt :p Mä en välittäis näin suurista tisseistä, mies tosin tykkää ;) Ja pahoinvointirannekkeisiin palaten vielä, hetkeksi jouduin ottamaan ne pois kun suihkussa kävin niin uh mikä olo tulikaan, liekö päässä vaan se vaikutus vai todellista mutta nää on ja pysyy käsissä niin kauan kun luulen auttavan :D varmaan jää pysyvät jäljet jos pitkään joudun pitämään näitä ^_^ Nyt toivon että pääsen palaamaan töihinkin lomani jälkeen kun sitä niin pelkään että en siellä pärjää, raskasta ja hajualtista hommaa työni kuiteskin.. Toisaalta kotona möllin niin kauan kun olot pakottaa niin, parempi niin kait työpaikallekin..
 
Käytiin tänään miehen ja esikoisen kanssa neuvolassa. No, nyt on niin että, oli kyllä kasvanut edelliskertaan nähden mutta näytti olevan vasta 8+1 vaikka pitäs olla 9+1 ja mikä tärkeintä, sykettä ei löytynyt Huomiselle sain aamusta ajan äitipolille, että lääkäri kattoo paremmilla vehkeillä ja jos toteaa kuolleen, ni tietty alotetaan toimenpiteet asian suhteen..
Aika pettynyt mielentila tällä hetkellä, mutta näihin asioihin ei vain voi vaikuttaa ja näin käy joskus, joten huomenna viisaampana mennään sitten sen mukaan eteen päin. Kumma kyllä viikon aikana olot on vain pahentuneet kun eilen ja tänään ollut lievää etomista, kuten oli esikoisestakin... No ne olot ei kai kerro sitten mitään siitä, onko alkio hengissä vai ei..

Eli huomenna kerron tuomion.

-pansku-
 
En oo kerennyt hetkeen tänne, paljon on tullut asiaa. :) Mielellään liittyisin FB-ryhmään, mutta haluaisin ootella ekaan ultraan joka vasta 5.8. Ei malttaisi millään! Tahtois jo nähdä pippusen, tuntuisi varmaan todellisemmalta.

Oloista olitte jutelleet, mulla nyt pari päivää ollut vähän parempi olo. Ollut voimakasta etomista, eikä mitään "normaalia" tee mieli. Neuvolassa mitattaessa paino oli tippunut 3 kiloa, vaikkei tunnu siltä yhtään. Varsinkin iltaa kohden vatsan seutu turvoksissa. Väsymys on myös rankkaa, onneksi oon nyt lomalla.

Miehen osallistumisesta oli myös juttua. Oma mies muutenkin on aina auttanut kotitöissä ja tehdään yhdessä ruokaa, joten ei muutosta tässä. On tietysti kovin innoissaan ja höpöttelee kaikenlaista. Ja antaa ymmärrystä ja lohdutusta, kun iskee älyttömät itkuhepulit. Ne on mun mielestä tässä alkuraskaudessa kaikista oudoimmat/ärsyttävimmät, koska en normaalisti tolleen purskahtele rääkymään.. :LOL:

Tää nyt oli tämmöstä omien juttujen jakoa, mutta ihana lukea teidänkin kuulumisia! :)

Purnukka+Sisu
9+6 <3
 
  • Tykkää
Reactions: JustSe ja Suvisnii
Tsemppiä pansku. Meilläkään ei kuulunut neuvolassa syke eikä edes istukan äänet. Mutta ultrassa näkyi, että kaikki on hyvin. Odottaminen on todella piinallista ja hermoja raastavaa, mutta ei kannata surra etukäteen (tiedän, lähes mahdotonta). :hug:
 
Moikka kaikille!
Ultrassa käyty (lähettivät kipujen takia) ja pikku nööpe bongattu! Oli oikeen kokonen ja siellä missä pitikin! Nyt tuntuu tämäkin raskaus todelliselta ja uskalta alkaa tännekkin kirjotella :) olen kyllä taustalla lueskellut teidän juttuja. Pahaaoloa on täälläkin riittänyt. Kerran jopa niin että pyörryin oksentaessani vessan lattialle.. muutaman viikon pästä pitäisi aloittaa työt ja vähän pelkään että nää olotilat jatkuu.
Ostoksista: aika paljon tavaraa esikoiselta tallessa ja suvussa toooosi monta vauvaa joilta varmasti aikanaan saa lainaksi kaiken tarvittavan. Mutta silti oon netissä pyöriny ja ihaillu, lähinnä äitiysvaatteita. Kantoliinan kyllä meinaan hankkia. ;)
Kamalasti oli asiaa, mutta enpä vaan enää muista mitä!
Kaikille aurinkoista aamua!
 
miss_piggy
Täällä nt-ultra takana, ja sen mukaan LA 7.2 kun varhaisultran mukaan se olis ollut 6.2. Eli komento takas, tänään vasta 11+0 :) Siellä se pieni köllötteli, heilutteli käsiä ja jalkoja :D
Kätilö joutui vähän ultralaitteella tökkimään mahaa, että saatiin kaveri vaihtamaan asentoa ja pystyi mitata niskaturvotuksen, joka oli 0.9. Kävin sitten myös samalla kertaa labrassa verikokeissa, jossa tutkitaan riskiä downin syndroomaan ja muihin kehityshäiriöihin. Jos mitään ei kuulu niin kaikki on kunnossa :)
Mies oli mukana, ja kyllä tuokin tyytyväiseltä näytti :D
Pituutta kaverilla oli sitten 41.3mm.

miss_piggy ja juniori 11+0 *poks!*
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!
Nyt on varhaisultrassa käyty sekä ensimmäisessä neuvolassa. Ultrassa pieni vastasi viikkoja täsmälleen joten nyt odotellaan kovasti np-ultraa.
Väsymys ja päänsärkyy piina päivittäin mutta ehkäpä sen kestää kun tietää mistä syystä se on=)
Kiirettä on töissä mutta onneksi pian alkaa loma että voi hieman hengähtää..

Tsemmpiä kaikille surun kohdanneet.

Eiram 9+4
 
Apua, ihanan hyviä ultrauutisia.

Nyt alkaa ittee karmii ultra joka 8.8. Nyt kun tuntuu ettei oireita oo kuin väsymys enään. Vaikkakin mitään negatiivisia oireita ei olekkaan ollut eikä vuotoja mutta silti. Houkuttelis käydä varhaisultrassa myös kattomassa että varmasti on kaikki ok ennen rakenneultraa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ilmoittautuu yksi odottaja lisää!

22.2/-armi/26v/2. lapsi/OAS

Elikkä toinen lapsi tulossa, viikkoja joku 10 menossa. Esikoinen täyttää kohta 8v, eli pitkä väli tulee lapsien välille :)
Tuntuu hieman että pahaolo alkais jo helpottaan, syödä pitäs koko ajan! Päänsärkyä, etovaa oloa ja väsymystä, sitä perussettiä. En oo oksentanu kertaakaan, ja on se kamalaa, miten joillekin tulee noin kauheet olot! Mulla semmonen kuin ois krappe päällä kokoajan..Oon juonu kahvia ennen tosi paljon, nyt sillon tällön kupponen. Kahvinpurut haisee iha kamalalle!!

Reilu kuukausi tupakoimatta, eipä tee enää edes tiukkaa. Jo ällön olonki takia!

Ensi keskiviikkona eka neuvola ja ultra!

Mukavaa viikonloppua kaikille odottajille :)
 
miss_piggy
Eihän mullakaan ole oireita ollut pahemmin missään vaiheessa, kohdun kasvukipuja en oo tuntenu ollenkaan ja vaan väsymys ja satunnainen etominen vaivaa mutta silti kaikki ok :)
Ostin kuiteski äsken kaupasta nestemäistä rautalisää jos auttais tuohon väsymykseen. Ja maitohappotabletti-kuurin ajattelin vetäistä taas myös.
 
  • Tykkää
Reactions: JustSe
Mulla tuntunu aiemmin :) ja itelläniki ollu alusta lähtien foolihappo ja sen jälkeen minisun mama misdä kaikki tarvittavat. Hiukan helppaa. Aluksi oli kans jatkuvaa etovaa oloa mutta ei oksentelua ja loppunut ettei viimeaikoina ole ollut.
 
Täältä uskaltautuu mukaan joukkoon yksi mamma :) Eka neuvola oli eilen ja tänään olisi sitten rv 8+3.

25.2./ Mirmau / 36-v. / 3.lapsi / TAYS

Taustoistani sen verran, että edellinen raskaus päättyi keväällä tyhjennykseen keskeytyneen keskenmenon vuoksi. Tuolloin olin kovin urhea, yhden päivän kasasin itseäni, ja sitten laitoin taas tukkaputkella menemään. Silloin pieni rusehtava vuoto alkoi rv 10+1, mutta ultrassa näkyi rv 8+1 menehtynyt pikkuinen :(

Nyt, tämän uuden raskauden myötä, olen kovasti epäillyt olotiloja ja tuntemuksia. Mutta pitää vaan luottaa ja uskoa, että kaikki on hyvin. Mulla ei tuolloin keskenmenon yhteydessä ollut mitään epäilyksiä, ettenkö olisi raskaana, vaan olin koko ajan kovin onnellinen ja kerroinkin raskaudestani lähipiirille ja muutamalle kaverilleni. Tästä raskaudestani tietää lähipiiristä vain äitini. Töissä mun on pakko heti kertoa esimiehelle, mutta nyt kerron pikkuhiljaa työkavereille, osa kyllä varmaan arvaakin.


Pitäisikin käydä tosiaan apteekista tuota foolihappolisää. Muutoin kyllä syön monipuolisesti, joten uskoisin saavani kaiken tarpeellisen ravinnosta. Tällä viikolla etova olo ja päänsäryt ovatkin hieman hellittäneet. Paino on noussut alkupainosta jo 3 kiloa, vaikka en kyllä myönnä herkutelleeni niin paljoa! :) Ei vaiskaan, mulla on käynyt näin aina raskauden alussa, kerää jotain nestettä kehoon, sitten se painonnousu asettuu.

Pahoittelu kaikille surun kohdanneille :hug:

Ja tsempitykset kaikille nt-ultraan lähiaikoina meneville :heart:

Rentouttavaa viikonloppua, mullapa alkaa L_O_M_A, hih
 

Yhteistyössä