Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Voi mitä vuoristorataa täällä on menty! Kaksosia ja keskenmenoja :O .

Täällä oltiin pari päivää kuopuksen kanssa reissussa ja yhtään ei ollu pahaolo. Vähän oli, jos ateriaväli pääs pitkäks, mut iltaoloja ei tullu ollenkaan. On se jännä vaan...pitäs koko alkuraskaus viettää reissussa :whistle:.

).:) maha vähän turvonnut, kohtua ei tunnu vieläkään muuta ku kaivamalla. Mut oikeesti tää pahoinvointi vois jo LOPPUA! Koputan jo puuta valmiiks, mutta tää on ensimmäinen raskaus kun en oo vielä kertaakaan kyllä oksentanu, vaikka yökkinyt kyllä välillä enemmänkin. Ja ultraan edelleen sataviikkoa...tarkalleen ottaen 5päivää!

Meitä onkin HURJA määrä uutisia saamassa ja antamassa kuun viimenen päivä, kun niin monella silloin ultra :D. Joukossa on voimaa! Toivottavasti kaikki saa vain hyviä uutisia :heart:

Hassel ja pöpö 11+5. Huomenna maaginen POKS!
 
miss_piggy
Hassel: Eikös sulla poksu vasta ylihuomenna, jos tänään on 11+5? Sen jälkeen tulee 11+6 ja sitte vasta vaihtuu viikko, 12+0 :)

Täällä tänään kuitenkin 12+0 POKS!

Ja me on kerrottu vain mun äidille, ja isälle ja mummo tietää. Tosin miehen täti tänään sai tietää kun se arvas jostain, en tajua vieläkään mistä. Mun maha ei oo kasvanu sitte yhtään mutta se alkoi kyselemään että oonko raskaana ja pakkohan se oli sitte myöntää. Ei ois kyllä haluttu vielä kertoa...

piggy ja 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jaziemily ja JustSe
Kopioin nyt tekstin suoraan tuolta fb:n puolelta. Mutta tänään siis työkaveri ultras ylimääräisenä.

Pelonsekainen ultra takana (työkaveri ultras). Alakautta yritti eikä löytänyt mitään eloa kohtuun, kahteen kertaan vielä koitti ja kauan etsi. Haki sitten vt. ylilääkärin paikalle. Alakautta yritettiin jälleen, tuloksetta. Itsellä alko pikkusen jo usko loppua (kiitos outojen unien). Koittivat sitten kuitenkin vielä vatsan päältä ja sieltähän se toukka heti löytyi sykkeineen. Kovasti liikkui ja muutaman päivän on mitan puolesta isompi. Kyllä tuli helpotukse huokaus. Nyt voin rauhallisimmin mielin odottaa ensi to np- ultraa. Toukkamme kasvaa ja voi hyvin
 
Voi kun oon kade kaikkien ultrakuulumisista! :) Loppukuun miinuspuoli, itellä menossa vasta 9+2!!

Ite pähkäilen kovasti, millon pitäs mennä ottaan verinäyte seulaa varten, huokaus... Ois paljon helpompi, jos joku vois vaan sanoo, että tänä päivänä meet. Piste. Meidän neuvolan lapussa lukee rv 9-11, sitten mulle ultra-aikaa varatessa sanottiin, että 10+0 on ihan eka päivä millon saa tulla? Ja pitääkös tässä alkaa spekuloimaan, jos ei vastaakaan viikkoja, että tuleeko liian aikasin otettua, jos menee jo esim. 10+2?? Millä viikoilla muut on käyneet seulassa?

Aika järkkyä myös, että painoa tullut jo 2,5 kg! Katoin neuvolakortista, että esikoisesta tullut tuon verran viikoilla 19+5.... Öhöm, vois tää lomailu loppua siis pikkuhiljaa, lomalla tullu herkuteltua todellakin kahden edestä ;) Edellisellä kerralla tuli yhteensä 12 kg, joten pitää yrittää ryhdistäytyä nyt, ettei vallan riistäydy käsistä!

-riitu- 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: JustSe
pikaisesti vain omaa napaa;

eilen oli nt-ultra. Kaikki oli hyvin <3 Ihme oli kooltaan rv12+2 Joten lasketuksi ajaksi muuttui 4.2.2014 Niskaturvotusta oli 1,2-1,3mm eli ok sekin. Laskivat samantien sen seulan ja siitä tuli vastaukseksi matala riski eli ei lisäselvittelyjä.

Nyt kun ollaan jo vähän varmemmilla vesillä voisin liittyä facebook-ryhmään, tulee siellä kuitenkin useammin käytyä kuin täällä. Mitenkäs sinne pääsikään mukaan?
 
Moi.
Täällä ei oo mahasta tietoakaan, tosin itsellä mahaa muutenkin niin reilusti ettei sitä huomaa.
Työnantajalle kerron kun olen käyny ultrassa ja kun palaan lomalta töihin. Ultra olis tiistaina. Niin pitkä aika odottaa. Pelko siitä että elämä mahassa olis loppunut on aikaa kova, mutta niin se o tainnut olla muillakin. Jotenkin sitä oli ite kuvitellut että raskaana olo olisi tuntunut enemmän "raskaalta". Nyt täysin normaali olo, jos ei etomista ja sillon tällön oksentelua lasketa. Dopplerilla yritin saada ääniä kuulumaan muttei kuulunut vielä. Onko muut jo saanut kuulumaan?

Tänään poksuu 12+0. :)
 
Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista ja poksumisista! :heart:

Mulla kans näkyvissä pieni "masu", esikosta kun näihin aikoihin ei ollut mitään, mutta se nyt varmaan vaan näkyy tässä raskaudessa sitten nopeemmin.

Sokerirasituksesta asiaa: onko kenellekkään puhuttu ekassa neuvolassa siitä? Meillä ei siis mainittu sanaakaan. Esikoisen aikana sinne ei tarvinnut mennä, ja nyt pelottaa laittaako ne mut sinne vaan sen takia kun oon uudelleensynnyttäjä. Tälläisen luin: "Sokerirasituskoe tehdään melkein kaikille odottaville äideille. Poikkeuksena on alle 25-vuotiaat normaalipainoiset ensisynnyttäjät, joiden lähisukulaisilla ei ole tyypin kaksi diabetesta." Eli kaikki muut on ok, paitsi että en synnytä ekaa kertaa. Eihän se ainoastaan riitä syyksi, että laitettais sinne? Muoks. Vielä se, että siksi pelkään tätä niin paljon kun oon ihan hirveen piikkikammonen.

Mimmau + nuppu 12+3 (12+5)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: JustSe
Jos ei ole aiemmin ollut raskausajandiabetesta niin ei kai ne sinne väkisin laita jos ei pissassa ala sokrut näkymään. Tosin en ihan tarkkaan pysty sanoon kun mullakin edelliskerrasta sen 9 vuotta.. Mulla se on edessä sen takia kun viimeksi oli niin nyt halutaan katsoa ajoissa asiat. Menen vissiin ihan kaks kertaa siihen rasitukseen, nyt ensi viikolla ja sitten lähempänä loppuraskautta uusiksi. Lisäksi ne haluaa mun mittaavan kotona sokereita luultavammin.
Mä ite työn luonteen takia kerroin pomolle hetimmiten raskaudesta, osaavat sitten laittaa sellaisia asiakkaita etten vahingoita itteeni ym ja ymmärtävät paremmin jos pois joudun olemaan olojen vuoksi. Oon siis kotihoidossa töissä.
Huomenna tulee 12 viikkoa täyteen :)
 
Mulle sanottiin neuvolassa että kaikki yli 25 vuotiaat joutuu siihen sokerirasitukseen eli itsekkin sinne joudun :( ja jotain myös painoindeksistä sanoi eli kai jos se on liian korkea niin myös silloin joutuu.
ja veriseuloihin laittoi päivämäärät minkä välillä olis hyvä ne käydä otattamassa. Meillä vasta seuraava ultra 15.8... Kauheasti tekisi mieli käydä yksityisellä tässä välissä :)
 
mä kävin tuolla veriseulassa 10+1 jos oikein laskin. Mä ymmärsin että pitäis käydä noin 2 viikkoo ennen nt -ultraa, vissii siks että kerkiivät saada tulokset niistä näytteistä. Eikai sillä ajalla muuten niin väliä ois, kyllähän ne tutkittavat taudit näkyy verestä mihin aikaa raskautta tahansa
 
Sokerirasitukseen "joutuu" jos suvussa diabetesta, jos painoindeksi yli rajan (oisko ollu25) ja varmaan jos edellisessä rakkaudessa sokerien kaa häikkää. Ymmärsin että jos joku näistä, niin joutuu tai tietty jos kaikki!

Minä joudun ainakin kerran menemään koska suvusta löytyy.jos ekalla kerralla kaikki ok niin sit ei tarvi mennä enää sinne uudestaan..
 
Heippa pitkästä aikaa!

Pahoinvointi on vienyt mennessään ja kertaalleen tipassa käyty myös kuivuuden takia :( nyt alkaa elämä voittaa ja pysyy ruoka hieman sisälläkin. Myös väsymys on sanoinkuvaamatonta enkä oikein ole pystynyt muuta kuin käymään töissä ja nukkumaan.

Veriseulasta siihen saa aikaisintaan mennä 10+0 ja luotettava tulos on jos käy viim.11+6 eli 2 viikon haarukka labrakäynnille.

Sokerirasitukseen tulen joutumaan bmi:n perusteella kun menee juuri hieman yli tuon 25... Mutta vasta h 24-26 kun ei ole muita riskitekijöitä. Kriteerit taitaa olla juuri nuo jotka Emlu laittoi. Lisäksi taitaa tulla vielä jos on ikää yli 40

Paljon on juttua tullut täällä ja kaikki olen kyllä lukenut mutta kirjoitella en vain ole jaksanut, josko nyt voinnin parannuttua vähän aktivoituisi :) Laittelen vielä pyyntöä kerhoon.

Onnea ultrakuulumisista!! Itsellä ei vielä edes aikaa selvillä, no eipähän joudu odottelemaan niin pitkään!

Valitettavasti myös huonoja uutisia tänne tullut, pahoittelut niistä :( Niitä ei soisi kellekkään.

Mukkura ja Jokunen 9+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä