Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

EX4
Heip

6+0 lähti eilen käyntii ! :)
Varhaisultra 19.5 sain ajan OULUN GYNEKOSTA, hinta oli.ilman korvauksia 120e
Onhan tuo aika kova hinta mutta haluan myös tietää onko masussa elämää :) Mulla on neuvolassa eka aika 3-4vko päästä.
Vointi on ollut kohtalainen, syytäkin ois pysyä! Hieman aamuisin on huono olo ja heikottaa joskus päivällä närästää!
Töihin paluu huomenna 2,2v kotona on nyt tultu taas oltua ja huomenna ois tarkotus palata! Toivotaan ettei vointi lähe laskuun

Tsemppei!

E ja E 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmau
Avianna mulla juurikin nuo minisunin mama-vitskut käytössä :) meillä neukkutäti suositteli samantien ostamaan jotain vitamiineja kun ilmoitin sinne raskaudesta. Varmaan taas saa alottaa rautakuurin niinkuin viime raskaudessakin, heti synnytyksen jälkeen kun kävin mittauttamassa hempan niin oli noussut taas normaaliksi :)

Kahvia join aiemmin, mutta viikkoon ei oo kupillistakaan tehny mieli. : /
 
Foolihappoa olen ottanut päivittäin jo raskautta suunniteltaessa ja otan lähes koko raskauden ajan, kuten viime raskaudessakin. Kalkkimagnesiumia joudun varmaan syömään kunhan levottomat jalat alkaa häiritsemään unia.
 
miss_piggy
Mulla on multivita mamat käytössä. Ja d-vitamiinit sekä vehnäalkioöljy. Oon syöny foolitabletteja monta kuukautta, mutta nyt ne loppui, ja en oo hakenu lisää. Noissa multivitoissa kyllä on foolitkin mukana...

Täällä onneks se tuhru jäi vaan siihen yhteen pyyhkäsyyn ja se oli vaan ihan sellasta haalean punertavaa. Mitään mahakipuja ei oo joten toivon että kaikki on ok.
 
Hups, mäkin olen jämähtänyt nyt tonne facebookin puolelle kun siellä tulee muutenkin roikuttua =)

Se sitten siitä oireettomasta raskaudesta.
Ihan järkyttävä pahoinvointi alkoi lauantaina ja jatkuu edelleen aamusta iltaa ja illasta aamuun.
Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa kun en kärsinyt pahoinvoinnista ollenkaan, tää on jotai ihan hirveetä.
Haju herkkyys on jotain ihan omaa luokkaansa kanssa, ihan kaikki hajut käy nenään tosi herkästi.
Samoin on iskenyt väsymys, iltapäivällä ei kertakaikkiaan kykene tekemään mitään muuta kuin torkkumaan, kun on väsynyt ja huonovointinen.

Mun pitäis mennä murkkujen kanssa lauantaina lintisille, jolloin viikkoja olis 7+0 ja mietin just tota et mihin laitteisiin uskallan mennä, kun lähes kaikissa lintsin laitteissa on että ei suositella raskaana oleville.
Tosin viime kesänä kun oltiin Power parkissa ja mun kaveri oli raskaana niin hänen kanssaan kysyttiin tästä asiasta, niin vastaus oli että on suositus ja syystä, että turvalaitteet saattavat painaa sikiötä.
Tätä tuskin vielä näin alkuvaiheessa kuitenkaan tapahtuu.
Mutta jos tää pahoinvointi ei helpota, ei tarvii miettii voiko mennä vai ei, kun oksentaa joka laitteen jälkeen =)

Mulla on kanssa käytössä ollu toi foolihappolisä jo reilun puolivuotta tässä yritys aikanakin ja aijon sitä myös edelleen jatkaa.
Vitamiineja en ole vielä hankkinut muuta kuin noi mitä on ollut ennenkin käytössä, ihan monivitamiinit. Kunhan ne loppuu niin jos sit mamma vitskuja.

Johanna + salamatkustaja 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Kai sitä täytyy nyt vaan rohkaistua ja astua tälle palstalle.
Pelon ja onnen välimaastossa tässä seilaillaan niinkuin varmasti monet muutkin.
Viime torstaina tuli plussa pitkän odottamisen jälkeen ja oon kovin epäuskoinen vieläkin.
Oireita on pikkuhiljaa tullut, närästystä, turvotusta, pientä kuvotusta ja mahan vihlasuja, maha on ollut löysällä pari päivää jonka laittaisin kanssa raskauden piikkiin, ei ole ollenkaan normaalia mulle. En muista että ekassa raskaudessa mulla olisi näin varhaisessa vaiheessa ollut oireita. Joskin siitä on jo 6 vuotta niin tuntuu että kaikki on unohtunut ihan tyystin.

LA 13.2. /31v/ 2. lapsi/ K-HKS
Kai minäkin sinne facebookin puolelle jossain vaiheessa tulen mutta en vielä uskalla kun on epävarmuutta niin paljon ilmassa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
On kyllä mieli niin matalalla ja pää leviää kohta. Vuotoa on edelleen, välillä lorahtaa, ei vielä hyytymiä tai kipuja. Mihinkään ei voi keskittyä, ja oon oottanu tätä päivää ku kuuta nousevaa ku miehen piti tulla kotia. Noh, tulihan se.. oli peräti 45min ja lähti takas ajoon ja on sitte vissiin perjantaihin!!
Toivoisin niin että jos tämä on menossa kesken mitä pahoin pelkään niin tulis jo ulos.. sais ainakin sen mielenrauhan vaikka suru on nyt jo suunnaton :'(
 
Pippuri85 toivottavasti ei ole km.

Itsellä on ollut km rv 5+2. Ei minulla tullut silloin mitään hyytymiä tai ollut kovia kipuja. Hieman kuukautisia runsampi vuoto vain. Tk:ssa sitten kävin näytille seuraavana päivänä ja todettiin keskenmenoksi. Viikon kuluttua siitä ultrattiin, etä kohtu tyhjä.

Täällä tänään eka neuvola. Ja uusi neuvolantäti, toivottavasti ollaan samalla aaltopituudella. Työkaverina ainakin aivan loistava tyyppi.
 
Tsemppiä ja voimia Pippuri :hug:

Täällä odotellaan ylihuomista, kun sit olis ultra.... Jännittää jo nyt. Takana on yksi tuulimunaraskaus ennen esikoista ja se tuppaa edelleen kummittelemaan mielessä... :|

Kerrottu ei olla kenellekkään tästä ja ajateltiin odottaa siihen np-ultraan ja sen jälkeen kertoa isovanhemmille ja muille sukulaisille.. Veikkaan, että osa tulee yllättymään/kauhistelemaan, kun esikoinen on nyt vasta 10kk, mutta tällee me miehen kanssa tämä haluttiin.

Ninzi&Papu 6+5
 
Minäkin tuolla facebookin puolella kirjoittelen.. =) Mutta nyt pisti silmään kun täällä kuitenkin luen teidänkin kuulumiset niin Rouva B sinäkö tiedät jo vauvan sukupuolen etukäteen?? Onko alkio siis tutkittu jo etukäteen? :)

).( Huomenna ultra! IIIIK!!!

Marilyn&pallero 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Mäkin oon jämätäny tonne faceen.. mut käyn aina kattoo liittymispyynnöt ja sillai. Mut se on vaa nii paljon helpompaa ja sit ku se on salaista siellä, ku ei täällä julkisella puolella kehtaa kaikkea kirjotellakaan xD Mut siis haluan vielä korostaa, et se facen ryhmän on täysin salainen, kukaan muu ei sitä nää kun ryhmän jäsenet, ei siis ketkään kaverit, työkaverit tai pomot. Et rohkeasti vaan mukaan ne jotka haluaa :) Tämän ei ole siis tarkotus pakottaa ketään mukaan :D Vaan esikoisen aikana en itse uskaltanut liittyä esikon fb-ryhmään kun pelkäsin että paljastun kavereille/työkavereille jne.

Tänään 4+5 ja juoksutapahtumaan menossa! Jännittää :) Parilla lenkillä on tuntunut rakossa painetta, et voi olla et juoksut jää kohta pois, mut ainakin tänään! :) Pahoinvointi on jo paljon vähäisempää, menkkajuilintaa on ollu parina päivänä sillon tällön ja sit toi väsymys. Ei mulla muuta!

-Bambi- & Nipsu 4+5
 
Täällä tuhruillaan edelleen, välillä vähän voimakkaammin, ja pistäähän se mietteliääksi. :confused: Muuten oireet jatkuu, ilmeisesti mulla on ennemminkin ilta- kuin aamupahoinvointia, nukkumaan mennessä etoo. Valitettavasti kahvi maistuu edelleen. :p Tosin mä juon niin laimeeta kahvia, etten usko parin kupillisen päivässä haittaavan. Suositus taitaa olla max 2 kupillista normaalivahvuista päivässä?

Muoks: viikot nyt 6+4 :)
 
Tein eilen pikapäivityksen täältä reissusta, toiv. meni kaikki ok.
Mulla ei ole raskausoireita edes sen vertaa mitä esikoisesta oli,saa nähdä onko siellä edes mitään.. No, nyt nautitaan tästä Italian auringosta :) Tsemppiä sitä tarvitseville!
 
miss_piggy
Pippuri :hug: :'(


Mua väsyttää niin armottomasti että voisin nukkua vaan koko aika! Tissit on arat mutta muuten ei mitään muutaku tää väsymys tosiaan. Huomenna lähetään aamusta kohti Helsinkiä ja Tukholmaa joten tuun vasta lauantaina tai sunnuntaina seuraavan kerran pyörähtämään netissä.

Koittakaahan jaksella, ja koitetaan nyt olla tuhruilematta ja vuotamatta ;)

piggy ja pallero 5+5
 
Heip

Uusi odottaja varoisin mielin.mukaan!

Pitkä lapsettomuushistoroa takana kuitenkin jo kahden lapsen äiti :)
Tämä ylläri sai alun toisesta IVF stä ja nyt toivotaan että pysyy matkassa mukana.
Länsi-Turumaalla tai siis Paraisilla asutaan, oma rakentamassa talossa.
Esikois tyttö on jo 13v ja poika on 3v, käy ruotsi-suomi kielistä päiväkotia. Palasin töihin 10kk sitten ja niin. Lisäksi perheessä on aviomies ja koira :)

Oireina on ollut vain tähän mennessä väsymys ja joskus närästää vähän.

AlinaMW-- 32v--Kolmas--TYKS LA 2.2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Toivottavasti pippurilla on kaikki hyvin :hug:
samoin bumbuli, toivottavasti sinullakin on ihan vaaratonta!

Mulla on ollut eilen ja tänään ihan kuukautiskivun tapaisia, välillä aika koviakin kipuja alavatsalla, koko ajan ravaan vessassa tarkistamassa ei kai ne menkat ala.. Ei vaan pysty uskomaan ja luottamaan että kaikki menisi hyvin, yleensä olen kaikessa aina niin optimistinen, mutta en näköjään tässä asiassa...
 
Pippurille ja bumbulille pidetään kovasti peukkuja! :hug:

Tervetuloa uusille!

Mä kans yritin syödä noita foolihappolisiä silloin kun aloitettiin "projekti", mutta jä sitten yhteen kuukauteen. Oon hirmu huono ottaan säännöllisesti mitään. Nyt ostettu olikohan Minisun tms. raskausvitskut ja niitä oon nyt aikasta hyvin saanut otettua joka päivä.

Väsy on valtaisa, ei oikein kiinnosta tehdä mitään. Hankalaa tuon vajaa 2 vuotiaan kans olla kahdestaan kotona, mies on lomailemassa viikon. Etova olo on oikeastaan pitkin päivää, kertaakaan ei ole oksentaa onneksi tarvinnut. Ja voi mun tissit, tai tarkemmin nännit, kipeet!! :eek:
Joo tää turvotus senkun lisääntyy, millä tän mahan kans kehtaa olla!? :mad: Olis eri asia jos olis selkee vauvamaha, mut naapuritkin varmaan kattoo että ompas rouva syönyt viime aikoina! :D

Shaitanja 6+4
 
Uusille tervetuloa!

Toivotaan tosissaan että Pippurilla ja Bambulla kaikki hyvin!

ON: Kokeilin äskön piruuttani kotidoppleria. No ei sieltä sydänääniä kuulun, kuten arvelinkin, mut selkeesti se istukan virtausten "viuh viuh"-ääni. Eli tuskin ihan tyhjää ainakaan perjantaina mennään kattelee :heart:

Ninzi&Papu 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Huomenta!

Ultrassa käyty ja kohdussa oli edelleen paksut limakalvot ettei ultraajan mielestä oo sieltä vuotanu.. ja näytti siltä niinku näillä viikkoilla näyttääki.. tiistaina uusinta että saa nähä miten käy, ellei tapahu muuta tässä välissä.. piinaavaa aikaa :stick:

Ja tänään tein digin ja näytti edelleen 2-3 vaikka ois pitäny varmaan olla jo 3+.. tarkkoja viikkoja ei voi vielä sanoa mutta pitäs olla 5+1-3 niin eikö sen pitäs olla jo sillon tuo 3+? kyllä mietityttää..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eltsu81

Yhteistyössä