Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*



La/ nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala

31.1.
Ninzi / 28v / 2.lapsi / KOKS

1.2.
Marilyn1 / 4. lapsi
Shaitanja / 2. lapsi / SeKS
Johanna74 / 3. lapsi / KOS
bumbuli/ 29v /1. lapsi
maijjaa / 19v / 1. lapsi /TAYS

2.2.
EX4 / 38v / 6. lapsi / OYS
AlinaMW / 32v / 3. lapsi / TYKS

3.2.
smulan / 36v / 1.lapsi / Nkl / KOS

4.2.
cria_guervos/ 32v / 1. lapsi
jjennaa- / 21v / 1.lapsi / KOS

5.2.
Kerttuli_ / 2. lapsi
Mimmau / 20v / 2. lapsi / KOS
emlu / 2. lapsi / HYS

6.2.
Jaziemily / 19v / 1. lapsi / KOKS
Apr17 / 29v / 1. lapsi
Imarre/ 36 v / 2. lapsi
Editson / 31 v / 2. lapsi
miss_piggy / 31v / 1. lapsi / KPSHP
Onni<3 /26v /1. lapsi / TYKS

7.2.
eltsu81 / 31v / 2. lapsi / HYS
Hassel / 35v

8.2.
aliila / 30v / 3.lapsi
Ninna89 / 23v / 2. lapsi / HYS
Avianna / 26v / 1. lapsi
Mallatti / 29v / 1.lapsi
mesisa / 32v / 3. lapsi / TAYS

9.2.
Hoops / 27v / 5. lapsi / OYS

10.2.
Vauvahaave / 34v / 3.lapsi
MasuKuski / 27v / 2. lapsi / OYS
nalli / 29v

11.2.
Pipsa_ / 3.lapsi / OAS/OYS
-lilliputti / 1. lapsi / 22v / OYStai LKS

12.2.
Papustin /22v / 2. lapsi / KOS(?)

13.2.
Maizzi / 31v/ 2. lapsi/ K-HKS
Kirimilli / 31v / 3.lapsi / KOS
soihtu. / 28v / 1. lapsi / KOS

14.2.
-Bambi- / 25v / 2.lapsi / JS
Purnukka. / 24v / 1. lapsi / JS

15.2.
jeisi/26 v/3. lapsi/

16.2.
Dafydd/ 21/2.lapsi/K-SKS
Katrinainen/ 30v./3.lapsi/ulkomailla
Aguado / 30v / 2. lapsi
mineki / 2. lapsi / KOS

17.2.
Minniess, 21v / 2.lapsi/ Tays
Eiram / 32v / 1. lapsi
kerrotokilisää / 4. lapsi / KOS
sapu / 3. lapsi

18.2.
Mrs McMaiden / 2.lapsi / TAYS
leafy / 25v / 2. lapsi / kotona?
merineitsi / 22v / 1. lapsi / KHKS

19.2.
bluebaby / 29v / 2. tai 2. ja 3. / OYS
Rumba / 2. lapsi
Merile / 30 v / 2. lapsi / KSKS

20.2.
MammaLa/ 33v./2.lapsi/KOS
heiduli89 / 1. lapsi

21.2.
Elsa90 / 23 v / 1. lapsi / TAYS
Sirie / 2. lapsi / KOS

22.2.
Mariie /24v / 2. lapsi/ LH
RiiPa/ 36v / 6. lapsi / SeKs
Vilja-Maaria / 30v / 1.lapsi / OYS

23.2.
sini_tintti/ 34 v/ 2. lapsi
mutantti / 33v / 1. lapsi / PKSSK

24.2.
tyntti / 2. lapsi / MKS

25.2.
empp / 21v / 1. lapsi / OYS
Sointunen / 29v / 2. lapsi
Lillurella / 2. lapsi / KOS

26.2.
Mukkura / 1. lapsi / KOS


-pansku-
bumbis / 24v / 2. lapsi / KHKS


Surun kohdanneet :hug:
Rimu
Pippuri85*
Kukkurukuu
Emeli-
sweetpearl


Päivityspyynnöt punaisella!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Helmikuisten oma salattu fb-ryhmä perustettu, johon pääsee liittymään laittamalla yksäriä -Bambi-:lle. Osa meistä siis kirjoittelee molemmissa ja osa vain täällä :)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä on varmasti tulijoita! :D ;) Tässä siis yksi. :) La on 1.2 ja neljäs olisi tuloillaan. Varhaisultra ja neuvola jo varattuna. Niitä odotellessa. :) Kunhan vaan päästäisiin loppuun asti pienokaisen kanssa..

Marilyn ja pallero rv 4+6 :D
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
miss_piggy
Munkin pitäis nyt varmaan tulla jos uskaltaa :D

Tänään siis saatu plussa, dpo 13. Eilen tuli jo haamulaista :) Mulla takana siis keskeytynyt keskenmeno helmikuulta, ja nyt oli sitten eka clomi-kuuri takana joka tuotti heti tuloksen. Pelon sekaisin tuntein tässä ollaan, että pysyykö pieni kyydissä :heart: LA olis kaiketi 7.2. Millä viikoilla muuten tuo varhaisultra olis hyvä tehdä? Pakko mennä ku edelliskerralla en menny ja nt-ultrassa paljastui se kkm :(

miss_piggy ja rusina 4+0 ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Mä tulen vähän vasta varovasti kurkkimaan tänne, nyt kun miss_piggykin ;) Meillä taitais sit nimittäin aika lailla sama LA olla, JOS tämä tästä jatkuu..
Oon saanut useampana päivänä hailakan, mutta selkeän plussan, en vaan uskalla vielä uskoa liikaa. Huomenna teen viikkonäytöllisen testin, ehkä sitten uskon vähän paremmin..

Onnea hurjasti kaikille tänne ja tarrasukkia matkaan :heart:
 
miss_piggy
Avianna:Itekki aattelin huomenna tehdä digin, ku One Stepin testit vaan antaa tosi hailuraa viivaa, ja pregcheck antoi silti kunnolla näkyvän viivan :| Toivotaan parasta kummallekki :)
 
  • Tykkää
Reactions: Avianna
miss_piggy Yleensä kai suositellaan vu:a aikaisintaan rv 7+, että varmasti näkyy sykkeet, mutta joillain voi näkyä jo aiemmin. Itse olen käynyt aiemmat vu:t 6+4 ja 6+5 ja molemmissa on sykkeet näkyneet. :) Saa nähdä kuinka nyt käy...

Onnittelut tosiaan minunkin puolesta kaikille plussauksesta ja toivottavasti kenenkään ei tarvitse jäädä kyydistä pois!!!
 
Tein nyt jonkinlaisen listan tuohon ekaan viestiin, muokkaillaan sitten vähitellen :)
Kerro Avianna jos uskaltaa laittaa jo listalle? :)

Täällä kaiketi 4+0 tänään. Ajattelin myös tehdä huomenna digin. Pregchekin liuskoilla olen nyt testannut pari suht selkeää viivaa.

Onnea kaikille :)
 
Onko teillä muuten millaisia oireita ollut? Mähän plussasin vasta eilen (kp 27/27), mutta siks osasin ehkä vähän aavistaa, kun oli kunnon menkkakipuja ilman vuotoa. Esikoisesta oli tosi koviakin kipuja sillon plussan aikoihin, mutta nyt tänään ei taas ole ollut juurikaan mitään (vähän särkee alavatsaa). Lisäks sellanen aavistuksen kuvottava olo (esikoisesta ei ollu phv ollenkaan) ja näppyjä alkanut ilmaantua, etenkin niskaan...
 
Täällä ilmoittautuu pikku kakkosen odottaja. La olisi laskujen mukaan 31.1., mutta eka lapsonen tuli ulos häätämällä, niin eiköhän tämänkin kohdalla tulla rytinällä helmikuun puolelle :) Ikäeroa sisaruksille tulisi hieman alle 1,5v, kunhan vain tämä toinen pysyy kyydissä ja ultrassa todistetaan, että pieni kyytiläinen todella on matkassa.
Hailakkaa plussaa olen saanut viikon ajan testeihin ja digi kertoi viime vkonloppuna Raskaana 1-2 ja sunnuntaina aion vielä tehdä toisen digitestin, josko sitten jo sanoisi Raskaana 3+ :D
Menkoista laskettuna nyt siis menossa 5+0

Ninzi & Papu 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Tein tänään digitestin, raskaana 2-3 viikkoa.. :heart:
Kuitenkaan en vielä uskalla listoille liittyä, pelkään liikaa vielä että menisi heti alkuun kesken. Lähden huomenna viikoksi lomalle etelään, sitten sieltä tullessa jos on kaikki ok niin liityn listoille mukaan :)

Kyselisin teiltä täällä, onko teillä ollut minkäänlaista oiretta havaittavissa?
Itse kun mietin, onko tässä vaiheessa edes mahdollista tuntea mitään oikeita oireita.. Mehän oli nyt luovutettu jo yritys ja odoteltiin hoitojen alkua, en uskonut olevani raskaana, etenkin kun tässä kierrossa on ainoastaan kerran peittoja heiluteltu, mutta kun viikon verran oli ollut kummallista yleensä toispuoleista alavatsakipua, välillä vihlonut todella kovaa, öisin olen valvonutkin sen vuoksi, päätin sitten kuitenkin testata varmuuden vuoksi.. Onko kellään muulla ollut tuollaista kipuilua? Pelottaa tietysti kaikki kohdunulkopuoliset ym, kun mietin onko muka normaalia jo viikoilla 3+ tuollaiset "oireet"...

Onnea kaikille uusillekin plussanneille tänne :heart:
 
Avianna, mä kirjottelinkin tuoho ylemmäs omia oireitani. Mutta esikoisesta oli tosi kovia menkkakramppeja plussan aikoihin. Ja sitte ne taas loppui ihan yhtäkkiä ja ei ollutkaa enää mitään.. Mutta suht kovatkin kivut on ihan normaaleja yleensä (tiedän tapauksia, joissa on kiemurreltu lattialla kipujen kanssa), kohdun kasvukipuja ne on :)

Mäkin tein tänään digin, 1-2 viikkoa raskaana. Nyt tosin mun laskujen mukaan 4+1 mutta en oo ihan varma, pitänee testata myöhemmin vielä uusiks :)

P.S. Ninzi, meiän esikoista sanotaan vieläkin Papuksi :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ninzi
miss_piggy
Mulle voi päivittää: 31v., 1 lapsi, KPSHP

Täällä tehty myös digi, joka sanoi "raskaana 2-3" :D Kädet täristen tein tuon digin, kun One Stepin liuskat näyttää jotain niin säälittävää viivaa.
lsGWgF - Image - Aijaa.com
Muutenki on jotenki vieläki sellanen olo, että ei oikein usko tätä, ja koko aika sellanen pelko persiissä, että mitä jos tääkin menee kesken :| Varailin nyt sitte varhaisultraaki tonne johonki kesäkuun 18 päivä, aika tiukoilla näkyy olevan täällä nuo Terveystalon ajat kesällä. Ei ollu hirveesti valinnan varaa, ja tuoki lääkäri on mies, mutta eiköhän se hommansa osaa :D

Oireista, mulla ollu parina päivänä kauheeta turvotusta, ja jotain pieniä mahakipuja, mutta eipä sitten muuta. Tissit ei oo yhtään arat, eikä muutenkaan oikein mitään erikoisempia oloja oo havaittu.
 
  • Tykkää
Reactions: Avianna
miss_piggy, sama homma mulla, että liuskat on vielä suht haaleita, mutta digi näytti kuitenkin tuota 2-3 viikkoa.. Nyt en testaile kyllä ennen kun tulen reissusta viikon päästä, sitten katson onko muuttunut digiin 3+ ja sitten ehkä uskon ;)

eltsu81, helpottavaa kuulla jos saattaisi olla ihan normaalia :) Mietin vaan sitä, että miten näin alussa jo voi olla niin kovia kipuja.. Ja kun ne ei oo olleet normaaleja menkkakramppeja vaan jotenkin tuntuneet vielä "syvemmällä" ja vaan vasemmalla puolen yleensä. Tää plussan saaminen on ollut niin työn ja tuskan takana että kai sitä pelkää nyt kaikkea :)
 
Avianna Mulla oli esikoista odottaessa alkuun tosi kovaa kipua vasemman munasarjan kohdalla ja olin ihan varma, ettei hyvää meinaa! Mutta tuollahan tuo nyt kiukkuaa, joten voi olla kovaakin kipua ja se on ihan normaalia. :hug:

Oireita mulla on jatkuva päänsärky, välillä kauhee hiki ja kohta jo palelee (vaikka sisälläkin meillä vähintään +25 :D), hiukset rasvottuu ja ajoittain huono-olo kohtauksia, maha on myös aivan sekaisin ja pissalla saa ravata jatkuvaan.

Meinasin huomenna tehdä viimeisen digin ja toivottavasti se näyttää 3+

Marilyn&pallero 5+0 POKS! :)
 
Oireisiin voisin lisätä vielä TURVOTUS ja hajamielisyys! Se on jännä miten raskaus laittaa tekemään ihan ihme asioita (kuten lautasen jääkaappiin kun se piti laittaa astianpesukoneeseen!) ja unohtelemaan asioita.. Turvotus myös on jotain karseaa, mihin ihmeeseen mä työnnän tuon pötsin rv12 saakka!!? Voi olla ettei tarvii kenellekkään kertoa kun kaikki sen jo näkee sanomattakin :kieh: :LOL:
 
Pah, äsken jo kirjoittelin sepustuksen ja pain oin väärää nappia lähettääkseni vastauksen - PUF! teksti tipotiessään! :kieh:

Täällä oireina turvottelua, vessassa ravaamista sekä pientä kuvottelua, jos ei muista juoda/syödä säännöllisesti. Masua nippaili alkuviikosta, nyt ei enää. Piti ihan tehä testi tänä aamuna uusiks, kun alko epäilee, et oliko se siinä :D Vahva plussa pärähti testin ruutuun :heart: Muistasin, et mulla tuosta esikoisesta oli voimakkaammat vihlomiset ja kivut plussan aikoihin.

Onnea kaikille plussanneille ja tahmasukkia meille kaikille kovasti! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jaziemily
Täällä ei oireita juurikaan. Välillä pientä vihlontaa, mutta eipä tuosta esikoisestakaan oireita ollut. Paitsi tuo järkyttävä iltaturvotus on tehnyt paluun :D

Tänään testiin saatu hyvin vahva plussa ja CB:n testiin Raskaana 3+, eli huomenna varaillaan sitten alkuraskaudenultraan aikaa. :)

Ninzi & Papu 5+2
 
miss_piggy
Tein huvikseni tänään ovistestin, ku eikös sen pitäis näyttää raskauskin... no negaa nuo liuskat näytti ja vähän säikähdin että jos tää onki joku tuulimuna tms :O tein sitte cb:n digitaalisen ovistestin niin siihen kyllä tuli :) ja kunnon viivat. Kyllä tuo digi vaan on luotettava. Eilenhän tosiaan näytti Raskaana 2-3, liuskat näyttää vahvistuvan aika hitaasti, mutta eiköhän tässä tiineenä olla kuitenki :D

Huomenna varailen kanssa neuvolaa, ja se varhaisultra on jo varattuna 18.6. Mitään oireita ei oikeesti oo täälläkään.. Välillä jotain mahanippailuja mutta ei juurikaan muuta.

rv 4+2.
 
Ehkäpä mäkin nyt liityn teidän joukkoon..
Listoille saa laittaa: Shaitanja / 2. lapsi / SeKS

Postitiivisen testin tein viime tiistaina (kaksi tiistaina ja keskiviikkona vielä varmistus :D ), ja oikeastaan siitä asti on joka päivä tullut jännäiltyä et alkaisiko ne menkat kuitenkin. Muta kait se on uskottava että poissa ovat :) Toivotaan vielä että matkalainen pysyy mukana.

Mulla on iskenyt niin järkyttävä turvotus et näytän iltaisin siltä kuin olisin 12+ viikoilla :eek: Esikoisestakin alkoi turvotus viikon sisällä plussasta, mutta ei näin pahana. Yrittämään kun aloitettiin niin puhuttiin et sitten kun/jos tärppää niin koitetaan pitää salaisuutena nt-ultraan asti, mutta eipä varmaan pysty, kaapista ei löydy niin montaa löysää paitaa! :D Ehkä me ruvetaan jo kertomaan lähipiirille sopivassa kohdassa. Jos kesken menee niin on ainakin tukijoukkoja ympärillä..
Niin ja nälkä on koko ajan, varsinkin aamusta. Minä kun en normisti syö kun vasta puolen päivän aikaan niin ollut vähän totuttelua. Maha on myöskin täällä sekaisin ja huimaa. Ja vessassakin saa käydä kohtuullisen usein.

Ensimmäinen neuvola on varattuna ja osuu juhannuksen jälkeen 27.6.

Rv 5+1
 
Millon sulla olis Shaitanja alustava la?

Mullakin oireet vähentyneet, tosin niin ne väheni esikoisestakin plussauksen jälkeen. Plussan aikoihin oli kyllä sillon kovemmat vatsakivut mitä nyt.. Toivon kovasti, että tulis yhtä helppo raskaus mitä viimeksi :)

Ootteko muuten kertoneet vielä kellekään? Mun pari läheistä kaveria tietää, mutta muille ei olla vielä kerrottu. Isovanhemmille pitänee kertoa, kun lähdetään heiän kanssa sinne reissuun ens viikolla (tai siis varmaan paljastuu). Ei ehkä nyt ole niin iso kynnys pitää salassa sinne ekaan ultraan asti, mitä esikoisesta, mutta varmaan isommalle porukalle kerrotaan taas vasta sen jälkeen.
 
Mä pohdin, et mennäkkö varhaisultraan vai ootellako npultraan asti tietoa. Esikosta olin varhaisultrassa. Olihan se ihana nähdä, että kaikki aluillaan hyvällä mallilla. Ehkä se täytys varailla. :)

Me kerrottiin esikosta molempien vanhemmille kuukaus plussasta. Nyt ei olla vie keritty miettii miten menetellään tämän kanssa.
 

Yhteistyössä