Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

Mariie/24/toinen lapsi/l.a 22.2/LH

Testin tein vasta, kun oli menkat myöhässä 4päivää. Rinnat ollut arat. Vatsaa ei turvota, hyvä niin! Pientä vihlomista yms vatsassa, ei kovia kipuja.. vain perus tuntemuksia kuten juuri ovulaation aikoihin yleensä on ollut. Pää on kipeä jatkuvasti, ja monena yönä herännyt jalkojen pakotukseen... lillunut siis keskellä yötä lasten kahluualtaassa että on saanut jalat kylmään :D ... Ei keskenmenoja takana ja tämä raskaus saatiin alulle ensiyrittämästä, elikkäs YK1.
 
Mukaan ilmoittautuu myös hän =) juurikin tein noin reilu tunti sitten positiivisen raskaustestin. Vähän hassu olo vaikka tätä toivottiinkin, mutta kun ei koskaan oo tärpännyt näin nopeasti.

sweetpearl/28/3.lapsi/la 24.2/VAS
 
Jaksuja kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Tuo menetys on liian tuttua minulle, joka keskenmeno on ollut isku vasten kasvoja varsinkin jos raskaus on ylittänyt rv 9--> Kun kiintyy jo pikkuseen heti ja sitte siellä ei olekkaan elämää :/
POKS 7+0 nyt on ollu 2 pv oireita oikein urakalla. Oksentaminen alkoi ja yleensä ajoittuu aamuun ja joutuukin sen 15-30min kykkimään pöntön vieressä. Lisäksi rintojen arkuutta on tullut, kipuakin välillä ja ruokien ällötys! Kaikki liharuokien tuoksu.ja maku on hirveitä! Sekä tuoremehut ja muut mehut. Joten ne on pois listoilta kun ei vain pysty.
Meillä on varhaisultra yksityisellä TORSTAINA! Jännittää paljon kun hartaasti on toivottu haodotettu välillä mietin että kun raskaus alkoi niin "helposti" muihin hoitomääriin verrattuna että mahtaakohan raskaus mennä loppuun.
Tänään töitä oli.vaan 4h kun perjantainen kokous venyi lievästi sanottuna pitkäksi. Kamalan syksyinen.ilma ulkona mutta poika haluaa leilkimään.niin lähdetään tästä.

Alina ja Muru 7+0
 
miss_piggy
kukkurukuu ja Pippuri :hug: Ei oo reilua :( Itekään en edelleen uskalla nauttia tästä raskaudesta koetun keskenmenon takia... huoh..

).( Eka neuvolakäynti takana. Eipä sen kummempia muuta kuin pääsen ultriin julkiselle! Hoitaja oli sitä mieltä, että mun tilannetta pitää seurata ja ultrata että onko kaikki hyvin kun on tuo kkm takana, ja oon nytki ihan oireeton ja ku clomeilla sai alkunsa. Eka julkinen ultra on siis 24.6 joten sain perua sen yksityisen.
Ja ultraillaan sitte vissiin parin viikon välein + kuunnellaan sydänääniä, eli vähän tiiviimpää seurailua :)

Ihan kiva, mutta tuo eka ultrapäivä tulee varmaan olemaan tosi stressaava. Täällä alkaa lenssu ehkä helpottamaan pikkusen.

6+3
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja mutantti
Palstalla näköjään sekä hyviä että huonoja uutisia. Haleja sekä murheellisille että onnellisille!

Huomasin tuossa viikonloppuna että käsivarsien ympäryshän on kutistunut, kun yksi vanha lempparipaita ei enää kiristänyt (kokeilin huvikseni josko sen laittaisi juhliin päälle, ja menihän se!). Kävin vaa'alla ja paino on pudonnut yli 3kg! Lähtöpainoahan mulla on vaikka Afrikkaan jakaa, painoindeksikin reippaasti yli 30... Eli hyvä näin, kun mä en kai saisi hirveästi raskausaikana kerätä painoa. Katotaan ensi viikolla mitä neuvolassa sanovat. Onko muilla ollut painonnousua tai -laskua jo tässä vaiheessa?
 
Josko minäkin ilmottaudun mukaan :) viime keskiviikkona sain plussan ja toinen olisi tulossa, esikoinen on 1 v. Kuukautiskierto oli vielä sekaisin imetyksen jäljiltä niin toi la ei välttämättä pidä paikkaansa, mutta mennään nyt tällä alustavasti :)
9.2/Papustin/22/2./KOS(?)

Papustin 6+1
 
miss_piggy
Mulla on paino pysyny siihen mihin sen sain tiputettua kkm:n jälkeen, eli neuvolan puntarilla oli paino tänään 67,2kg, vaikka oon syöny roskaruokaa ja muutenki epäsäännöllisesti :D Keskenmenon jälkeenhän mulla oli paino 70-72kg.
 
mariie laita bambille täällä kaksplussalla yv:llä oikea nimesi, niin pääset mukaan fb-ryhmään. :)

Voimahaleja kukkurukuulle ja pippurille! On se niin väärin :(

Mulla tänään ollu suorastaan loistava päivä verrattuna menneisiin viiteen päivään. Syynä järisyttävään pahaanoloon ja mahakramppeihin oli sittenkin antibiootit, ja tänään neuvoteltiin lääkärin kanssa, ettei kuuria tarvitse enää jatkaa. Wuhuu! :D

Painoa en oo pystyny nyt tarkkailemaan, kun vaa'asta oli patterit loppu, eikä oo muistettu ostaa uutta. :D
 
Paljon jaksamisia teille ketä saitte kuulla murheellisia uutisia...

Mulla huomenna yksityisellä neuvola, mahdollisesti ultrakin jos haluan. Katotaan mitä siellä sanotaan.

Oireita ei pahemmin ole, eikä kyllä vuotoakaan. Tein ekat kolme testiä innolla noin puolitoista viikkoa sitten. Nyt perjantaina tein huvin vuoksi viimeisen kaapista... turhan himmeä viiva tuli vaikka aamuvirtsasta mittasin..! Stressaa.

-Emeli 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Pahoittelu kaikille vauvan menettäneille. Näillä pikkuviikoilla se on valitettavan yleistä, muttei se silti paljoa lohduta...

Väsymys on rantautunut muuten vähäoireiseen olotilaan. Tuli vedettyä kunnon päikyt pojan kanssa. :) Onneks melkein 3v suostuu vielä unet nukkumaan.

Kuinka moni on alottanu vitaminien syömisen? Viimeks söin niitä multivitoja joita otetaan vaan kerran päivässä. Ne teki mulle hirveen närästyksen ja alkuvaiheessa pahoinvointia, vaikkei sitä muuten ollut. Jäi siis vitat syömättä... Kalaöljyä, foolihappoa ja rautaa pitäs ainakin ottaa. Luontaistuotteisiin en luota, niiden pitoisuudet on mitä on, ja niissä voi olla haitallisia yrttejä ainesosina.. Se Kraubersaft tai vastaava vois olla hyvää...
 
Kiitos Kerttuli_ tiedosta, laitankin heti viestiä, niin pääsen sinnekkin piinailemaan!

Voimahaleja minultakin teille, joille huonoja uutisia tullut!

Paino ei ole vielä heitellyt suuntaan eikä toiseen. Ensimmäisessä raskaudessa paino tippui muutaman kilon ensimmäisillä viikoilla ja lähti sen jlk nousuun... lähtöpaino oli 57kg ja juuri ennen synnytystä oli 64kg.
Nyt lähtöpaino on 62,8kg... ja pelottaa jo valmiiksi mitenköhän nousee nyt, kun ikääkin on enemmän.. hmm.. niin ja ne raskausarvet joilta säästyin viimeksi, tulevat varmaan nyt sitten ryminällä!

Tänään auton kyydissä kuvotti, yök. Munasarjojen kohdilta nippailee välillä, puolin ja toisin. Rinnat on tosi arat ja pinkeät jo nyt..

Milloinkohan kannattaisi varata aikaa ekaan käyntiin neuvolaan? Viikkoja nyt 5? :) Onko kesälomista huolimatta normaalisti tavoitettavissa?

Mariie
 
Mäkin ajattelin että pitäisi alkaa varailemaan sitä neuvolaa kun kohta kaikki on kuitenkin lomalla. Huomenna ei tosin ole soittoaikaa mut kai sitä vois onneaan kokeilla. Ja kun siellä kuitenki lasketaan slussa mulle la sen 28 päivän mukaan vaikka mun kierto on sen 36 päivää. Kahdesta edellidestäkin laskettu aika on siirtynyt eteenpäin.
 
Kyllä tää oli tässä. Eiliset kivut ei lähteny panacodilla ja mietin jo keskellä yötä päivystykseen lähtöö, kun meinasin oksentaa, mutta sitten aattelin, että ei ne siellä mitään kuitenkaan voi tehdä.
No tänään digi näytti "ei raskaana" ja vuoto ja kivut vahvistaa. Sääli, että kivut jatkuu viellä tänäänkin ja on pakko hakee sairaslomaa tälle päivälle. Muuten olisin menny sinne töihin ihan vaan, että olisin saanu muuta ajateltavaa.
Toivottavasti te muut saatte vauvanne pitää. Meille kun sitä ei ollu tarkotettu vieläkään.
 
Voi ei! Oikein kovasti jaksamista kaikille! Ja toivoa tulevaan.

Mä olen syönyt minisun mama vitamiineja. Lähinnä foolihapon ja jodin takia.
Ja foolihappolisää todella kannattaa syödä jo lasta suunniteltaessa, vähäinen foolihapon määrä elimistössä ennen raskautta lisää keskenmenon riskiä vaikka toki aiheuttaa vaan murto-osan niistä.

Mulla tänään tuomiopäivä, jänskättää aika lailla. Ultraan iltapäivällä vaikka viikot vasta 5+4, toivotaan että kaveri on oikeassa paikassa koska suvulle on kerrottava juhannuksena.
 
miss_piggy
Mulla on Multivita mamat, foolihapot, rautalisä ja vehnisöljy. Eilen neuvolassa täti sanoi että kannattaa sitä foolia kyllä napsia ihan erillisinä tabletteina vielä vaikka sitä olis mukana noissa monivitamiineissakin. 3 ekaa raskauskuukautta ilmeisesti..

Täällä räkätauti jatkuu, tais tarttua mieheenki. En tajua mistä tätä räkää riittää. Kiva olla töissä ku saa jatkuvasti olla niistämässä. Onneks nyt on sitte 2 päivää vapaata, juhannus meneeki töissä. Ei voi oikein tarkkailla mitään r-oireitakaan ku tää lenssu sekottaa kaiken :D Ei kyllä tunnu edelleenkään muuta ku arat tissit :)

Ja typeriä ajatuksia on päässä, että esim. mitä jos ultrassa paljastuu että tää on tuulimuna tai taas kkm, ja jos vaikka mun ja miehen kromosomit ei vaan sovi yhteen ja aina menee kesken...
 
Tervetuloa uusille
Pahoittelut ikäviä kokeneille

Sweetprearl: ei me taideta Vas:iin päästä näitä synnyttämään. Mullakin olisi se synnytyssairaalana mutta näillä näkymin siellä loppuu synnytykset viimeistään vuoden vaihteessa mutta mahdollisesti jo elokuun lopussa.

Täällä etova olo lisääntyy päivä päivältä. Nyt se alkaa jo aamuöisin mutta onneks yleensä alkaa jo iltapäivällä helpottaan. Ruoka on syötävä väkisin koko päivän. Väsymys on edelleen ihan mahdoton.

Aamulla tein taas huvikseni ovistestillä testin ja siihen tuli heti toi tumma viiva. Mua jotenkin kiinnostais thdä vielä digi mutta taitaa olla rahan tuhlausta. Ens viikolla olis varhaisultra töissä. Joku täällä mainitsi siitä, että voisko sen tehdä mahan päältä. Täällä ainakin tehdään vielä np- ultrakin alakautta ja vasta rakenneultra vatsan päältä.
 
Täälläkin nenä tukossa.. mä oikein toivon, että tarttuis mieheenkin :D inhottaa kärvistellä yksin kaikkine vaivoineen. Onko täällä kukaan muu lopettanut juuri tupakan polttoa? Itse lopetin juuri, ja hohhoijaa näitä hermoja! Miehen passitin kotoota pois kun meni avaamaan suunsa aivan väärään aikaan (minun mielestäni).. voi ressua :D

Mulla ei jostain syystä ole mitään tuulimunan tai keskenmenon pelkoa.. luottavaisin mielin ja päivä kerrallaan :)

Tarrasukkia ja haleja kaikille!
 
Voi kurjuus kukkurukuu ja pippuri!!! Jaksamista teille!

Mäkin mietin tuota ekan neuvolan varaamista, aattelin ehkä soitella tänään kun kaupungin nettisivuilla oli että voi varata heti kun tietää olevansa raskaana (vaikkakin eka neuvola merkattu tänne viikolle 8-10).

Multakin on käytännössä oireet kadonnu. Ainoo on et urheillessa tulee vapinaolo helpommin, lämmöt koholla ja tissit kipeet. ja nälkä. No olihan tuossa vaikka mitä sittenki =D Tikutelin vielä tänä aamuna ja oli viiva kuitenkin vahvistunut.

Painoasiasta, ei vielä oo kerenny hirveesti muuttua, mut turvottaa kyllä. Saisihan sitä syötyä yli tarpeidensa kun on koko ajan nälkä. Pitää vähän koittaa hillitä vielä tässä vaiheessa, kun ei se energiantarve oo vielä käytännössä noussut. =)
 
Sweetpearl Mullakin on sektio enkä todellakaan aio mennä Tayssiin synnyttään. Mutta Vammalankaan ei näillä tietoa päästä niin itse suuntaan sitten Turkuun ja Tyksiin. Mulla onneks siihen mahdollisuus. Vammalassa synnytin edellisen ja oli aivan ihanaa kohtelua. Tays:ssa synnytin ekan ja ikinä en sinne enää mene jos minä tai mieheni pystytään asia ilmaisemaan. Niin huonoa kohtelua saatiin ja kiusantekoa.
 
Voi tsemppiä ja jaksamista menettäneille.

Mariiie, i feel you, neljäs päivä ilman savukkeita ja pinna niin kireellä että oksat pois. Tähän kun vielä lisää uuden oireen, itkuherkkyyden joka ilmenee suuttuessani niin minustahan kuoriutuu aivan suoranainen helmi:ashamed:.
Itse olen jo pitkän ajan syönnyt multivitan mama pillereitä, mutta ehkäpä otan miss_piggyn neuvosta vaarin ja käyn vielä hakemassa erikseen foolia:)
 

Yhteistyössä