Helmikuun helmet 2014 *kesäkuussa*

No niin alkuraskaudenultra täälläkin takana. Huh, siellä minihahmo pötkötti ja sydän villisti sykki.

Oireet vahvistuu; ihan jä-re-tön väsymys ja voimistuva pahaolo, niin kuin olisi kestokrapulassa koko ajan. Mutta esikoisesta ei ollut mittään oireita väsymyksen lisäksi koko aikana. Rv 41 juoksin pitkin kaupunkia jouluostoksia tehden, ainoa merki oli järetön pallo vatsassa. Eli raskaudet voi olla niin erilaisia ja ihan todella oireettomia myös. sain esikoisen kkm:n jälkeen niin oli todella neuroottista odottaa vauvelia ilman oireen oiretta, noh ramppasin kaiken maailman ultrissa ja ostin kotidopplerinkin jolla pystyin sydänääniä kuuntelemaan ;) Harmi että olen sen jo myynyt eteen päin....

Imarre 7+0
 
Tämä neiti lähtee aamupäivällä lääkäriin eilen alkaneen vuodon takia. Ruskeahkoksi ennemmin luokittelisin kuin verenpunaiseksi. Tosin multa on tässä mielentilassa aika turha kysyä mitään värejä koostumuksesta puhumattakaan :O Ei nyt mitenkään älyttömästi tule, kuitenkin riittävästi että ehti järkyttyä .. :(

Emeli- (6+ 0 tai jotakin sinneppäin)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulla jatkuu järjetön flunssa jo viidettä päivää :snotty: Tuota räkää vaan tulee ja tulee. Kuumetta ei oo kyllä ollu, mutta kiva ku koko juhannus pitäis olla töissä leirintäalueella tarjoilemassa kännisille kaljaa.
On tässä nyt tää päivä vielä aikaa parannella itteensä, mutta sitkeässä näyttää tää tauti olevan. Tekis mieli mennä johonki ravintolaan syömään, mutta mitähän iloa siitäkään on ku en ees maista mitään! :whistle:
Eilen illalla oli olevinaan taas vähän huonoa oloa, taas jotenki ylämahassa alkoi möyrytä ja kuplia ja jotenki vähän etoi... Ja tissit arat. Ei muuta. Mulla tulee aina illalla tuo huono olo, ei aamulla. Mikä on tietysti ihan hyvä :)
 
Uusi ilmottautuu mukaan!
6.2./31 v./2. lapsi
Meniköhän nuo tiedot oikein? Sanokaa jos jotain puuttuu :) En ole kovin kokenut palstailija ja nytkin ilmottaudun mukaan lähinnä fb-ryhmä mielessä. Laitoinkin yksityisviestiä bambille siihen liittymisestä, mutta mitään ei ole vielä kuulunut.

Raskausoireita löytyy jo nyt ja ennemmän kuin esikoisen raskauden aikana. Kuvotusta, väsymystä ja turvotusta. Ensimmäinen neuvola on jo 24.6 neuvolaterkkarin kesäloma takia. Harmi kun on noin aikaisin, niin sydänääniä ei kuulemma vielä edes yritetä kuunnella. Vaikea uskoa tätä todeksi ennen niitä :)

T: Editson ja pikkunen 7+1
 
Emeli, mitä lääkärissä selvis? Toivottavasti kaikki ok!

Tyntti, tervetuloa mukaan ja HUH alle vuos ikäeroa! Nostan hattua :rolleyes: . Mulla yhet muksut just alle puolentoista vuoden ikäerolla ja kyllä se oli rankkaa, mutta olihan nuo ekat vuodet ku paita ja peppu, että sinänsä.

Painosta olitte puhunu, mulla on grammalleen sama paino edelleen ku ennen plussaa. Turvotusta on kyllä mahassa, mutta kyllä se siitä kohta tasaantuu ja laskee. Enkä usko, että mulle tässäkään painoa kauheesti tulee. Viimesissä kahdessa on tullu 4kg ja 8kg tais tulla kuopuksesta. Ekat 20vkoa menee yleensä laihtuessa ja neuvolan napinoista asiasta kuunnellessa...mulla kun painoindeksi taitaa olla jotain 19 ja rapiat niin ovat sit kauhuissaan jos kilon pari paino putoo, mutta terveitä ovat kaikki kakarat ja painoa on tullu sitten vikoilla viikoilla sen verran kun on tarpeen. Enkä kyllä todellakaan ole millään laihiksella tms. Alussa pahoinvointi pitää huolen siitä, että MITÄÄN makeeta ei voi laittaa suuhun puoleen väliin asti ja sitten meillä muutenkin mennään suht terveellisellä linjalla.

Neuvola. Sain tänään varattua ekan ajan, joka on 2.7. Meinasin jättää varaamisen ens viikkoon, mutta ollaan reissussa koko viikko niin sitten olis viikkoja jo niin paljon, että parempi näin.

).:) niistä oireista...tai oireettomuudesta. Noin viikko sitten alkoi pahoinvointi, joka on pahentunut päivä päivältä :x . Töissä on tuskaa. Nyt pahoinvointi on jo taas koko päiväistä ja pieniä suu paloja on syötävä vähintään 2h välein tai iskee niin huono-olo, että vaihtoehtona on pönttö tai lamaannus. Pönttöä en onneksi ole vielä joutunut halaamaan, mutta uskon, että sen tässäkin jouduin vielä tekemään. Pari viikkoahan tämä vielä pahenee ennenkuin sitten alkaa helpottaa. Mulla viimeks loppu vasta 16+ jälkeen, jolloin vielä oksensinkin viimeisiä kertoja. Toivottavasti tästä ei nyt enää pidemmäksi veny : / . Muita oireita ei oikeastaan ole vieläkään. Rinnat on vähän kipeet jos painaa, mutta ei muuta.
Ja nyt alan pikkuhiljaa uskoa ja luottaa, että tämä pysyy kyydissä, eikä ole tulossa neljättä km:ää. Toivottavasti näin myös on, koska sanoin jo miehelle, että jos tämä menee kesken niin yritys loppuu siihen. Enää ei jaksa...

Hassel ja pöpö 6+5
 
Tälläinen ilmeistyi eilen testiin,niinkuin pitikin :heart:



Melko oireetonta on ollut tähän saakka, parina aamuna etovaa oloa ja mahan nipistelyä hiukan. Jätän huomenna lutinukset pois,jospa vauva pysyis kyydissä kuitenkin. Ultraan vielä yli 2vkoa...Jännittää että onko siellä 1 vai 2...ja tietty että onko kaikki hyvin.

Haleja kaikille kellä on raskaus keskeytynyt :hug:

Bluebaby rv4+6
 
Aamulla kävin tuossa paikallisen terveysaseman lääkärissä pienestä vuodosta, sitten sieltä lähete keskussairaalaan, jossa odotin 4 tuntia jonotuspenkeillä kaikkien aikaisemmin ajan varanneiden lähtöä. Siinä sitten odotellessa vuotoa alkoi tulemaan paljon ja kirkkaanpunaista väriltään, ettei oikein jäänyt epäselväksi mistä kyse. Menkkakipumaista polttelua myös esiintyi.

Saman johtopäätöksen teki gynekologi vihdoin ja viimein. Hcg n. 43 ja alapää- saati yläpääultralla ei näkynyt enään mitään. Ei samaa mitä tiistaina näkyi, olihan siellä raskausontelo.

Että näin. Ei paljoo voi fiilikset enää laskea kävellessä sairaalanmäkeä alaspäin "sinulle, jonka raskaus on keskeytynyt"- vihko kädessä.

Ehkä tää elämä tästä vielä voittaa. Töihin en tosin pystynyt tänään luonnollisestikaan menemään.

Toivon niiiiin että täällä saadaan iloita uutisesta loppuun saakka .. Ehkä täälläkin jonain päivänä.

-Emeli-

p.s. Päivityspyyntönä poistetaanhan minut ekalta sivulta, kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Emelille iso halaus! :hug: Ja osanottoni suuren suruun.

(.) Soitin eilen neuvolaan ja Pihlajalinnaan varatakseni varhaisultra-ajan. Saatin melkoisen aikainen aika eli jo ensi viikon tiistaille jolloin viikkoja on vain 5+5. Hieman hermostuttaa noin aikainen ultra-aika, kun ei välttämättä kuule vielä sydänääniä eikä näy paljon muutakaan luultavasti. En tiedä parantaako vai pahentaako noin aikainen ultra mieltä. : /

Keskenmeno asiat on kovasti olleet mielen päällä viime päivinä. Aina kun mahaa vähänkin nippailee niin tulee ikävät ajatukset mieleen. Kun muutenkin olen ollut melko oireeton. No, mutta rvt laskin uudestaan ja tänään siis poksuu 5+0!

Elsa90 & Käpy 5+0
 
miss_piggy
Emeli :hug:
Kuulostaa kuitenkin jotenkin lohduttavalta että sait edes tuollaisen lehtisen, ite kun en saanut kkm:n todettua yhtään mitään, tyhjennyslääkkeet vaan mukaan ja ultrakuvan kuolleesta sikiöstä! Voi jeesus että pisti vihaks... Mitähän tuollaisellakin "muistolla" muka teen jossa vain näkyi joku kuollu epämääräinen musta möykky :(

Te keitä pahoinvointi vaivaa, mitä te syötte että se pahoinvointi helpottaa? Vinkkejä otetaan vastaan :) Mulla ei varsinaista pahoinvointia oo vieläkään, mutta vähän sellasta huonoa oloa, ja se tosiaan tulee aina silleen, että mahassa rupeaa jotenki kuplimaan tuosta ylämahan kohdalta ja sitte etoo pikkusen... Oksentanu en oo kertaakaan, ja pahoinvointirannekkeet on käytössä :)

Tänään 6+6.
 
Emelille isot pahoittelut :( :hug:

Mulla ei ole ollut pahoinvointia, mutta moni on kertonut syöneensä esim. mehujäitä, hedelmiä, jotain keksiä/näkkileipää tms. Tai ylipäätään mitä vaan mitä tekee mieli :)
 
Emelille paljon voimia! :hug:

Mulla pahoinvointi alkoi melkeinpä heti plussauksen jälkeen, ja pahentunut päivä päivältä. Nyt se on kärjistynyt siihen että aamulla ensimmäisenä juoksen vessaan, tosin sitä ennen juon lasin vettä että on jotain mitä oksentaakin. Ei oo mitään erityisiä ruokia, mitä voisin syödä, ne itseasiassa vaihtelee suuresti päivittäin.. Eilen teki aamulla mieli ruisleipää + juustoa, tänään se taas ällötti. Juoksin pojan kanssa kauppaan iltapäivällä ostamaan sipsejä (hetken teki mieli), kunnes kaupassa totesin etten niitä todellakaan enää halua. :D Viime raskaudessa oli kuitenkin ihan selvät jutut mitkä piti pahaa oloa poissa, kuten hapankorppu.

Yksi juttu, mikä aina tulee raskaudessa mulle on se, että märät jutut ällöttää! :D Siis suihkussa käyminen on mukavaa niin kauan, kun tulee aika lähteä sieltä.. Mä en vaan kestä millään märkiä hiuksia, ja kun on vielä pitkät sellaiset, niin niiden kuivuminen kestää. Hirveästi en hiuskuivaajaa käytä. On kyllä ongelmat :LOL:
 
Hirveesti haleja ja voimia menetyksen kohdanneille!! ?

Meillä oli tarkotus että tehdään toinen lapsi perään. Mutta, en ajatellut että se näin nopeaa saa alkunsa :D Fiiaa yritettiin melkein vuosi. Juu kyllähän tiedossa oli että synnytyksen jälkeen tulee herkemmin raskaaksi, mutta ajatusmaailma oli siinä että "ekassaki meni vuos". Ja tätä kakkosta ei edes yritetty :) mieskin huudahti et "eihän me edes yritetty! " eli kerrankin päti se, että saa tulla kun on tullakseen.

En uskalla kuitenkaan vielä juhlia. Odotan viikon, teen testin ja sitten soittelen neuvolaan.

Naurattaa, kun Fiian olin synnyttänyt ja oltiin lähdössä kotia, lääkäri huikkas että "Nähdään seuraavan kohdalla!" Totesin etten enää ikinä halua synnyttää. Tässä sitä taas ollaan :)

Oireita: KEBABIN HIMO!!! sama oli edellisessä raskaudessakin, mutta myöhemmin.
Päänsärky!
Sekä erittäin räjähdys herkkä. ... :D
 
Emelille:hug: Tuo on meidän kaikkien suurin pelko :(

Itse kyttään kaikkia nipistyksiä vatsassa ja selkääkin polttelee.Toisaalta näin on ollut joka raskaudessa ja kaikki on mennyt hyvin.Pitäisi vaan osata olla stressaamatta.

Musta on kuoriutunut melko räjähdysherkkä äiti ja vaimo:ashamed: Mies sai eilen kuulla kunniansa illalla ja lapsetkin on osuutensa saaneet kun äiti on väsynyt ja kipeä ja voi pahoin.Flunssakin iski päälle.Valivali:stick:

Päivät menee onneksi aika nopeasti ja ennenkuin sitä huomaakaan on aika ekan ultran ja siitä hetken päästä vauva jo liikkuu... Varhaisultraan emme mene,vaikka mieli kyllä tekisi:D

Eilen tää malttamaton kävi tyhjäämässä H&M Mama osastoa kun oli niin hyvät aletkin:D Turvotus on karsea.Turvottaako teillä muilla? Vaikea tätä peitellä kun maha on kiva hormoonipallo.

Edit. Paino on kyllä pysynyt samassa.Edellisissä raskauksissa se onkin noussut ihan reilusti yli parillakymmenellä kilolla:$
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mua ei turvota, rinnat ei oo taas vaihteeks yhtään arat, mahassa ei tunnu miltään. Siksipä se maanantain varhaisultra pelottaaki aika mukavasti, ku se edellinen raskaus tosiaan päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon vaikka muka oli kaikkia oireitakin.
Kaipaisin edes niitä kohdun kasvukipuja, niin vois vähän edes arvella, että kaveri on oikeassa paikassa ja ylipäätänsä joku siellä yrittää pysytellä hengissä, mutta ku mitään ei tunnu :(
Eilen illalla tuli taas etovaa oloa, oon yhdistäny sen tähän raskauteen, että jostain syystä mulla on jotain iltapahoinvointia. Toisaalta, eihän kaikille kummempia oireita tuukkaan, mutta ite en esim. uskalla ostaa mitään mamma-vaatteita ku pelkään että tässäki raskaudessa on jotain vikaa. Nytki mulla on yläkaapissa jemmassa pussillinen vauvatavaraa ja äitiysvaatteita joita ostin ennen keskenmenoa, enkä oo pystyny niitä ottaa esille :(
 
Tsemppiä ja pahoittelut menetyksen kokeneille :hug:

Poks 8+0 :heart:

Turvotus on jotain älytöntä mahassa. Eikä oo enää mitää iltaturvotusta, vaan kokopäivästä. :p

Kiloja tuli edellisessä 27kg :ashamed: ja kerkesin karistaa niistä melkein kaiken pois, muutamaa lukuunottamatta. Piti lopettaa laihdutus nyt kesken kun tulikin plussa näin nopeasti. :) Toivottavasti tässä ei tuu noin paljoa! Ihmettelin kyllä tota painonnousua, kun en edes juurikaan herkutellu tms... Ja imetys mulla ei auttan yhtään, vaan paino alkoi putoamaan kun lopetin imetyksen, tytön ollessa 7,5kk.

Hyvää juhannusta kaikille! Täällä se menee rauhallisesti kotosalla.

Ninzi&Papu 8+0
 
Emelille pahoittelut menetyksestä ja voimia asian käsittelyyn :hug:

Mä joudun aiemmasta syömään sanani, varasin sittenkin AR-ultran, joka on nyt ensi tiistaina. Muutama päivä siis enää! Silloin kasassa kai 7+5. On niin oireetonta menoa, että haluan varmistaa tilanteen.

Tai no, oireetonta ja oireetonta. Kovaa etomista on iltaisin, mutta sitten sitä ajattelee, että voiko kuvitella kaiken? Tähän asti ruoka on maistunut tosi hyvin, mutta menin eilen illalla nälkäisenä nukkumaan, kun en löytänyt kaapeista mitään, mitä olisi edes voinut kuvitella syövänsä. Kaupassa en pystynyt katsomaan edes lihahyllyä kohti :x

Mutta sitten kamalin osuus. Kiinnostus tuohon omaan ukkokultaan on lässähtänyt täysin. Lisäksi hän haisee mun mielestä ihan kauhealle, enkä kestä olla lähellä. Joo, siis varmaan kuulostaa tosi hassulle, mutta ei ihan hirveästi enää naurata! Nyt kun olisi kiva jakaa kaikki mahdolliset asiat, niin mä vaan välttelen kaikkea kontaktia parhaani mukaan! Siis mitä tää tällänen on?? Voisin vaikka vannoa, että liittyy jotenkin tähän tilaan, ei mulla ole mitään syytä.. :'(

Muuten kaikki hyvin :D Ihanaa juhannusta leidit!

Apr17 & 7+1
 
Viimeksi muokattu:
apr17 mulla aivan sama tilanne.. meillä ei makkarissa peittoja ole heiluteltu mun ovulaation jälkeen kuin kaksi kertaa ja kohta poksahtaa rv8... sama että mun mielestä ukko haisee tosi pahalle.. ja sen hengitys... hyi kamala... saas nähä kumpi tulee...
 
jjennaa- Kiitos, helpotti omaa fiilistä kun on joku muukin. Ja juu, hengitys tosiaan haisee kamalalle (ei tupakoi), mutta myös se ominaistuoksu on mun mielestä muuttunut ja tuntuu että ihon läpi puskee ihan kamalaa *piip* hajua. Haistan sen monen metrin päästä :D Mä lukaisin jostakin nettisivulta ja tämä tosiaan voi olla oireena. Pitäisi kuulemma mennä ohi toisella kolmanneksella...
 
Mulla oli viime raskaudessa niin, että alkuraskaudessa mies ei olis voinut vähemmän kiinnostaa ja ärsytti koko tyyppi! Mutta sitten keskiraskaudessa meni ohi ja loppuajan halutkin oli tapissa ;)
Nyt on ainakin tuo ärsytysvaihe menossa, oon koko ajan kiukkunen jostain...

Täällä on alkanut nyt parina päivänä olla pieniä vatsan jomotteluja ja kauhea turvotus. Joskus kuvottaa, jos en pitkään aikaan syö.

Eltsu 7+0
 
:hug: pahoittelut kaikille huonoja uutisia kohdanneille :(

miss_piggy mulla on jotenkin niin samat fiilikset kuin sulla, mahassa ei tunnu miltään joten kyl pelottaa täälläkin, vaikkei km-kokemusta (vielä) olekaan. Mulla kans nenä vuotaa hulluna, mut mun kohdalla ei tunnu flunssalle, voisko olla sitä limakalvojen aktivoitumista tms.

Ehkä jotain oireeksi luettavaakin on: väsymystä, aamuyön unettomuutta eli en saa enää herättyäni unta, vaikka mitään ei pyöri mielessä (liittyiskö nää kaks edellistä toisiinsa :p ) ja liitoskipuilut nostaa päätään...
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulla oli myös eilen älytöntä turvotusta, mies sanoi että näytin samalle ku silloin ku painoin 74kg, nyt siis painoin neuvolan puntarilla 67kg :D Ja eilen simahdin täysin jo joskus klo 23. Oli vaan pakko päästä nukkumaan.
Ei meilläkään oo täällä sekstailtu ku kerran mun oviksen jälkeen... Jotenki ei vaan oo jaksanu ja tää flunssaki vieny mehut. Jatkuu edelleen, eli nyt oon viikon ollu sairaana. Rinnat on arat, se on oikeastaan ainut oire mikä tässä on pysyny matkassa mukana, mutta eipä sitte oikein muuta.

MammaLa, toivotaan että ollaan niitä onnellisia keillä vaan tuo pahoinvointi ja oireet on aika minimaalisia mutta silti kaikki on kunnossa :)
 

Yhteistyössä