Helmikuun helmet 2014

Meillä myös pamppersin 3 käytös, se pienempi versio. Me ollaan kylvetty nyt joka ilta, vauvalla on sen verran hyvä iho et kestää sen, eikä tarvii paljon rasvailla. Kylpyveden sekaan oon laittanu öljyä.

Ootteko muuten aatellu et onko vauvan rytmeissä jotain jäännöksiä myös masuajoilta ? Musta ainaki tuntuu meidän vauvan kohalla siltä, 22-23 oli aktiiviinen mahasakki kunnes yöksi rauhottu. 4-5 aikaan herää nytki, samoten mahassa mekasti sillon. (Ite en sitä kyllä ikinä huomannu ellen sattunu jostai syystä heräämään muuten, en ikinä heränny vauvan liikkeisiin).
 
Mä uskon että meijän hyvä yörytmi on peräisin raskausajalta. Nukuin sillonkin hyvin säännöllisesti ja menin aikasin nukkumaan. Päivisin sit touhutaan.

Poika hakee vasenta kylkeä, ei kyllä ole vieläkään kovin lähel kääntyminen mut silti. Helistimen päälle ei vielä tajua. Ostin niitä paapu heijastimia <3

Onpa outo ajatus että kohta on äitienpäivä, olen ihanan pojan ÄITI. En ole vielä tottunut asiaan.
 
Jäbä on alkanut juttelemaan ihan tosissaan. Aina kun on hereillä, täytyy kaikkea kommentoida. Ihana kun talo tulvii vauvan ääntelyä ja hymyjä. :heart:

Viime yönä nukuttiin vallan mainiosti. Nukahti illalla 21.30, heräsi syömään klo 03 ja 06. Aamulla herättiin iloisina uuteen päivään puoli kahdeksalta. :)

Ihan valtavan mahtavat kelit sattui näin pääsiäisen pyhiksi, ollaan ulkoiltu ahkerasti koko perheen kera.
Eilen käytiin shoppailemassa jäbälle keväisempää ulkoiluvermettä, takki, pehmoiset "tennarit" ja parit housut. Jotenkin ei ollut yhtään varautunut näihin keväisiin lämpimämpiin päiviin ja nuo kaikki haalarit on auttamatta ihan liian kuumia näillä keleillä.
Nytkin jäbä on tässä kotona hihaton boby päällään ja sukat jalassa. On sellainen kuumakalle, ettei ihan heti tarvitse pelätä palelluttavansa poikaa. Lähes aina tulee puettua liikaa päälle ulos ja reppana on sitten ihan hikinen.

Minä tuossa viikkailin noita toppahaalareita kaappiin ja totesin surullisena, että niitä tuskin tullaan enää käyttämään ja kohta meillä ei enää ole täällä pientä vauvaa. Ehdotin, että eiköhän laiteta pian toinen tilaukseen. :D
Juu, jos nyt ei kuitenkaan oikeasti.
 
miss_piggy
Täällä poika on jutellu jo pidemmän aikaa ja osaa kääntyä selältä kyljelleen jos haluaa. Erilaiset helistimet kiinnostaa ja kirkkaat värit, etenkin keltainen.
Pahan hajuisia pieruja tulee edelleen rota-rokotteen jäljiltä. Siirryin tänään takaisin gefilus-tippoihin kun nuo kapselit on niin hankala antaa suuhun :D Tai siis kapselien sisältö.

Viime yönä meni nukkumaan vähän myöhemmin, joskus klo 21 mutta silti alkoi heräillä jo 6-7 aikaan, onneksi nukahti vielä ja noustiin vähän vaille 9. Enkä edes muista montako kertaa syötin taas yöllä, en jaksa enää laskea, vaikka kelloa katsonkin. Välillä syötin parin tunnin välein, välillä tunnin välein..
 
Täällä myös kaikki värit ja liikkuvat lelut ja telkkarista jos tulee jotain värikästä ja liikkuvaa (esim muumit) ni ne kiinnostaa kovasti ja seurailee sekä naureskelee hirveesti :)

Me käytetään vieläkin pamperssin 1 koon vaippoja :D tyttö tosiaan on 2,5 kk ja painosta ei oo tällä hetkellä tietoo, yli 4,5 kg kumminkin :)

Hymyilee ihan jatkuvasti ja kovasti yrittää naurun kanssa saada ääntä. Peili on myös yks lemppari juttu ja se naurattaa :)
 
miss_piggy
Meillä poika alkaa kitistä kun näkee itsensä peilistä, ihmettelee varmaan että miksi äitillä on joku toinen vauva sylissä :D

Pojalle tullu kauheasti karstaa päähän, sitä nyt sitten öljyillään ja harjaillaan ahkerasti. Viime yönä nukkui suhteellisen rauhallisesti aina tuonne 06:30 asti, 07:30 haistoin että on köntsät housuissa, noustiin ylös ja pestiin. Takas sänkyyn ja tissiä, ja herättiin joskus 9:30.
 
Hei vaan kaikki äidit! :) oon lueskellut täällä aina silloin tällöin muttei ole ollut muka aikaa kirjoittaa :)

Täällä menee tytön kanssa hyvin, ihanan aurinkoinen tyttö, ei turhia itke. Maitoa riittää itsellä hyvin ja vauvalla kakka kulkee päivittäin. Ilmeisesti pitäis siirtyä jo 3 koon vaippoihin, koska kakkaa riittää aina selkään/niskaan asti :D

Itselleni tullut haikea mieli, miten äkkiä tyttö kasvaa. Kohta tyttö ei olekaan enää vastasyntynyt. Hullua, että tuollaista asiaa "murehtii", hyvähän se on että tyttö kasvaa :) ystäväni sai viikko sitten vauvan ja olin jopa hieman kateellinen, kun hän saa kokea synnytyksen ja ne ensimmäiset hetket vauvan kanssa. hulluako? :) olenhan itekkin ne saanut kokea. Mutta ensimmäisen lapsen kanssa kaiken kokee ekan kerran, eikä niitä hetkiä saa enää takaisin.

Olisin melkeimpä jo valmis uuteen vauvaan, kaipaan raskautta :) mutta haluan nauttia nyt vain tytön vauva-ajasta, enkä "pilata" sitä raskaaksi tulolla :) kylläpä sitä vielä ehtii :) onko muilla näin "hulluja" ajatuksia ja tuntemuksia? :)

Tämä vauva-aika on ihanaa, vaikka välillä väsyttääkin. Mutta väsymys taitaa tulla äitiyden mukana :) Niin meillä yöllä heräillään 2-3h välein edelleen. Maksimissaan 4h nukutaan putkeen ja silloin jo äiti heräilee katsomaan että onkos kaikki hyvin :) Rintoja alkaa pakottamaan kolmen tunnin välein :D
 
Piitu, mulla on ihan samanlaiset mietteet ku sulla: kadehdin raskaana olevia, synnyttämässä olevia ja niitä, jotka saavat juuri viettää ensihetkiä pienen vastasyntyneen kanssa.. kaikkea sitä on iso ikävä !! Vaikka ei tuo omakaa 2,5kk ikäinen ole mikää isoihminen vielä mutta silti !! Tää kaikki on niin ainutkertasta, ikinä enää ei voi kokea sitä ekaa raskautta, ekaa synnytystä jne. Mutta jos luoja suo, niin vastasyntyneen tuoksua tullaan kyllä vielä nuuhkimaan ja ensihetkistä nauttimaan :) Minäki oisin valmis uuteen raskauteen, uuen elämän syntymään jne, mutta samoten haluan antaa nyt aikaani tälle lapselle, nauttia hetkistä hänen kanssaan :) Vaikka aina hän tulee olemaan maailmani napa, niin uuden vauvan syntymä kuitenkin muuttaa tilannetta, joten uuden raskauden aika ei todellakaan ole vielä :)

Oman lapsen kehitystä on ihana seurata. Aamut ja hetket ennen nukkumaan menoa ovat meillä parasta aikaa. Silloin vauva on kaikkein hyväntuulisin, hymyjä ja iloista jokeltelu riittää :) Joka aamu tuohon lapseen rakastuu "uudelleen". Kyljelleen kääntyä kiepsahdellaan melko nätisti, päätään kannattelee hyvin. Punainen väri on todella meiän neitin mieleen. Meillä on sellanen levitettävä kirjanen, missä kuvissa mustaa, valkoista ja punaista. Sitä jaksaa melko pitkään tuijotella :)

Huomionhakuisuuttaki on havaittavissa. Joskus, kun yksinään jättää esim. lattialle ja käy ite vaikka vessassa, niin alkaa kitinä. Heti kun tulen takaisin, niin satelee taas hymyjä.. :)
 
Refluksilääke on alkanut puremaan! Juotan sen tuttipullosta hanaveteen sekoitettuna aamuisin nälkäiselle vauvalle, makean makuista pitäisi olla. Hyvin uppoaa, ellei sakkaannu tuttiin. Vähemmän karjuntaa ja hymyilevä vauva. Tissimaidolla pärjätään hyvin. En ole huolissani maidon riittämisestä.

Unirytmi vakiintuu, nukkuu 4,5h yöuniensa puolessa välissä, sitten herää 2-3h välein. Arvioin vauvan nukkumista, miten saan itse nukutuksi, ja tuo klo 12 alkava 4h pätkä on hyvä.

Päätä kannattelee hienosti. Utelias poika, jokeltaa ja vastaa keskustelussa. Luonnonkumitutti otettu tänään hienosti käyttöön, suosittelen. Haluan siis että lapsi syö tuttia, jos siitä olisi apua refluksiin, syljen määrän lisääntyminen laimentaa vatsahappoja)

Tumppuja on pitänyt käyttää, naama ainakin viidellä naarmulla.

Nimi päätetty, mutta virallinen paperisota vielä vaiheessa. Yksi nimi on valtteri.
 
Piitu- mulla ihan samoja fiiliksiä, olen muutanman kyyneleenkin asian eteen vuodattanut. Kaipaan raskaana olemista (kaikkea paitsi alku-migreeniä) ja nitä ihania ensihetkiä. synnyttämistä en ikävöi, tekisin sen ehdottomasti uudestaan uuden tulokkaan vuoksi mutta sitä en kadehdi. Koskaan ei enään tule olemaan ekan vauvan ensihetiä joihin saa kesittyä 100%. Toisen vauvan ensihetkillä on kuitenkin sitten jo isompi lapsi kaipaamassa huomiota.

Täällä alkaa olemaan kova polte uudelle raskaudelle, mihen kanssa mietitty että pikkuveli/siskoa alettaisiin tekemään vuodenvaihteessa. Itse haluaisin nyt jo ruveta harjottelemaan ja uutta vauvaa tekemään. Mutta järki pitää pitää kädessä, tarvitaan isompi asunto ja auto. Joten ei vielä. Haluaisn 3 lasta peräkanaa ja sit voisi 4 tehdä joskus iltatähtenä. Ikää siis 22, eli aikaa kyllä on :)

Onko muilla rintaraivareita/ kokemuksia niistä? Meillä ollut muutamana iltana, eilen tajusin mistä kyse. Vauva oli väsynyt ja jonkinverran nälkänen mutta tissi ei kelvannut ei sit millään. Tuttia imi niin että hyvä ettei sitä nielassut. Tarpeeksi monta kertaa kun venkslas niin sain huijattua vauvaa tutilta tissille niin että tyyty, söi ja nukati.

En muista koska olen viimeeksi nukkunu näin pitkät ja hyvät yöunet, varmaan joskus ennen raskauden puoltaväliä. Poika nukahti 19.20 ja heräsi syömään 5.20 nyt ollaanki hereillä mut eipä haittaa. Ehkä iltaraivoaminen autto... Nyt taas olen huolissani että jos poika nukkuu noin hyviä unia, tyssääkö imetys? Kun se yimetys on se tärkein. Niin fanaattinen imettäjä en ole että rupeaisin yllä pumppaamaan. Toivoisin kuitenkin imetyksen jatkuvan joten saa nähdä.

Meillä poika ei suostu symään niitä luonnonkumi tuttia, ostin 1 paketin vahingossa. Ainoa joka kelpaa on MAM, 0-2kk on paras, 0-6kk sy vain toisinaan.. Paljon en tuttia halua käyttää mutta joskus se on rauhottumisen ainoa vaihtoehto.

Masuvaivat helpottaneet paljon, kohta voisi ehkä lopettaa masulääkkeet, ainakin kokeilla. Miten ihminen voi olla niin iloinen siitä että oma lapsi kakkaa? Se on iloa. :)

Poika potkii kun mikäkin, kääntymisiä ei ole vielä laisinkaan. Päätä pitelee hyvin muttei juurikaan viihdy mahalteen. Muutamia minuutteja vaan.Jokeltelee ja vastailee hymyyn. Helistimen päälle ei ymmärrä.
 
Täälläkin alettu miehen kanssa puhumaan toisesta, MUTTA vasta 3-5vuoden päästä. Ja eihän sekään varmaa ole tullaanko koskaan enään toista lasta saamaan, mutta toiveissa olisi. Haluan kuitenkin nauttia tämän pienen kanssa ensimmäiset vuodet ihan täysillä ja kaikki on meille niin uutta ja ihmeellistä :) Myöskin töihin kuumottaa tienaamaan tässä välillä :) Mutta nyt aion nauttia kyllä täysillä tästä kaikesta tämän yhden kanssa <3
 
miss_piggy
Täällä ei myöskään käytetä luonnonkumista tuttia, ihan vain siksi kun itse olen luonnonkumille pahasti allerginen, niin en halua että poika siitä saisi jotain kauheita reaktioita, kun ei tiedä jos vaikka periytyisi.
Yöt menee samaa rataa kuin yleensäkin, nukkumaan aletaan menemään siinä 20:00 maissa ja ekan kerran tissille 01-02 aikoihin. Sitten heräilläänkin parin tunnin välein syömään, ja ylös noustaan yleensä noin klo 08:30. Ekat unoset poika sitten ottaakin jo noin klo 10:00, semmoiset pienet, ja muutama tunti myöhemmin menee vaunuihin parvekkeelle nukkumaan jossa vetelee noin 2-3 tuntia.

Jokeltelee aivan älyttömästi ja liikkuu muutenkin, tuntuu että kohta lähtee kävelemään :D Kaikki esineet kiinnostaa kovasti ja muutenkin on tosi aktiivinen ja tarkkaavainen kuten on ollut syntymästään asti.

Menkkoja ei ole kun syön niitä minipillereitä.
 
Meillä sälli nukkuu päivisin yleensä maksimissaan puolen tunnin tirsoja. Tänään on nukkunut poikkeuksellisen pitkään, ensin tunnin vaunulenkin ajan (ja hetken tuossa pihallakin vielä lenkin jälkeen) ja herättyään söi tissiä hetken, nukahtaen uudelleen tähän syliin (tai oikeammin imetystyynyn päälle).
Tuo vaan ei malta nukkua, kun maailma on niin ihmeellinen paikka ja ihmeteltävää riittää.
Juttelee ihan mahdottoman paljon, kaipaa ja tykkää ottaa kontaktia ihmisiin, tarkkailee ympäristöään ja on heiluttelee raajojaan joka suuntaan (potkii mahdottoman paljon). :D
Kannattelee päätään pitkiä aikoja ja eilen leikkimatolla mahallaan maatessa kannatteli itseään kyynärvarsiensa varassa pitkän tovin.
Ei kyllä ole mikään yllätys, että kaveri kehittyy vauhdilla. On ollut syntymästään lähtien tosi jäntevä.

Yöt sujuu parin syötön tahtiin edelleen. Illalla käy edelleen yöunille 21.30-22.00, ensimmäisen kerran herää syömään puolen yön ja klo 03 välillä, yleisimmin n. 01.30. Aamuyöllä sitten syödään joskus neljän-viiden aikaan, riippuen edellisen syönnin ajankohdasta.
Aamulla syö seitsemän-puoli kahdeksan aikaan ja jatkaa uniaan sinne yhdeksään.
Tänään heräsi puoli kahdeksalta, muttei jatkanutkaan uniaan suoraan vaan painui uudestaan unille yhdeksältä ja heräsi kymmeneltä.

Päivät on melko raskaita, kun todellakin tavanomaisena päivänä ottaa puolen tunnin torkkuja (myös vaunulenkeillä tai pihalla/terassilla vaunuissa nukkuessaan). Ei paljoa ehdi mitään tekemään, välillä ruoanlaittokin on sitä, että kuorin perunoita/pilkon porkkanoita jne. samalla kun jalalla keinutan sitteriä yrittäen viihdyttää poikaa joka kaipaa viihdykettä ja vuorovaikutusta. (Opetan tuosta varmaan jotain supersosiaalista papupataa, kun syntymästä lähtien olen puhunut pojalle aktiivisesti.) Hetkittäin sentään viihtyy myös omissa oloissaan ihmetellen telkkarista tulvivaa kuvavirtaa tms..
Rauhoitutaan/fiilistellään kuunnellen yhdessä rauhallista piano-/viulumusiikkia (tai vaihtoehtoisesti Led Zeppeliniä, Rainbowta jne.).

Tuttia ei syö ollenkaan, ei kertakaikkiaan huoli sitä enää ollenkaan (aiemmin saattoi autossa tai vaunuissa huolia tutin suuhunsa). No, eipä tarvitse pohtia vieroittamista siitä.

Mulla ei menkkoja ole vielä onneksi näkynyt.
Tiistaina oli jälkitarkastus ja kaikki on ok. Ehkäisystä puhuessa totesin, etten tahdo mitään hormonaalista ehkäisyä (en ole koskaan sellaista huolinut). Miehen kanssa ollaan keskusteltu, että hän hommaisi itselleen vasektomian. Asiaa nyt vielä harkitaan ja mietitään ollaanko varmoja tästä lapsiluvusta (yksi oli suunnitelmana ja sen verran nyt on). Neuvolassa hämmästyivät kun kerroin tuon vasektomiaidean olevan mieheni oma ehdotus.
Seksiäkin tuli kokeiltua maanantaina. Jännitti ja teki alkuun kipeääkin, mutta äkkiä tuntui paikat taas tottuvan siihenkin touhuun. Huumorilla siitäkin jännityksestä selvittiin. :D

Neuvolantäti totesi minun vaikuttavan ja näyttävän harvinaisen energiseltä, onnelliselta ja positiiviselta pienen vauvan äidiltä. Siltä meikäläisestä tuntuukin kyllä. Ehdottomasti elämäni parasta aikaa, vaikka välillä väsyttääkin ja omaa aikaa on vuorokaudessa muutaman vessakäynnin sekä suihkussa/saunassa käymisen verran. :)
 
miss_piggy
Meilläkään poika ei siis tuttia syö kun todella harvoin ja silloinkin ehkä hyvällä tuurilla noin 5 min :D
Päivät myös täällä aika raskaita, kun oon aika huono nukkumaan kun poika ärisee ja örisee ja päivisin taas en saa nukuttua...Tai jos koitan mennä nukkumaan päikkärit samaan aikaan kuin poika, ja just kun meinaan nukahtaa niin tietysti poika herää.

Täällä myös jäntevä kaveri. Neuvolassakin naureskelivat viimeksi kun kääntelee ja vääntelee päätänsä puolelta toiselle ja kurkottelee itseään mahallaan ollessaankin jo tosi ylös. Poikahan tosiaan on jo vähän yli kuukauden ikäisenä alkanut itseään nostelemaan. Yksi sairaanhoitajakin juuri sanoi, että tämä kaveri lähtee takuulla ryömimään/konttaamaan/kävelemään aikaisemmin kuin monet.

Välillä on hankala viihdyttää poikaa kun tuntuu, että ei ole oikein mihinkään tyytyväinen. Tissi on se varma viihdyke mutta sitten puklaillaan, jos liikaa tulee syötyä.
Mitään kotitöitä ei ehdi kyllä juurikaan tekemään, mutta onneksi on mies apuna. Täällä ei oo seksiä vieläkään harrastettu. Ei oo aikaa, ja menen yleensä nukkumaan siinä 22:00 maissa kun mies jää vielä valvomaan. Ehtiihän tuota vielä monet kerrat :)
 
Täällä ihan täysin samoja fiiliksiä kuin Piitulla, olo on välillä tosi haikea. Lisäksi oma synnytys palaa jatkuvasti mieleen ja tekisi mieli mennä ajassa taaksepäin ja "korjata" se. Vieläkin mietityttää koko tapahtuma ja se, että miten kätilö ei ollut ollenkaan kartalla synnytyksen etenemisestä....

Poika on ihana, hymyilee ja seurustelee ja on nyt ruvennut löytämään rytmiä. Aiemmin meilläkin unet olivat pieniä pätkiä ja päivät siksi rankkoja. Nyt laitan hänet kolme kertaa päivässä parvekkeelle vaunuihin nukkumaan. Nukkuu yhdet pitkät ja kahdet lyhyet unet.
 
Täälläkään ei ole menkat vielä alkaneet, toiv ei ihan vielä tule. Menkkamaista jomotusta ollut useamman kerran. Ylihuomenna jälkitarkatus, ajattelin minipillereitä pyytää. Toivottavasti migreeni ei asiaa estä.

Onko muilla turvotusta? Mulla ei koskaan ennen raskautta ole juurikaan turvotellut vaikka mitä söin, raskauden ihan loppuviikoilla vasta tuli turvotusta eikä se ole vieläkään lähtenyt! Ajoittain parempi mutta kokoajan jonkinverran ja jos syö vähäänkään suolasta (eilen esim feta juustoa ja vähän savulohta) ni yöllä sain irrotella kihlasormusta saippuan kaa... Kurjaa... Vois jo pikkuhiljaa normaalisoitua.

Maidontulo ei ole vielä onneksi vähentynyt vaikka sitä pelkäsin kun ei ole yösyöttöjä.

On se kyl niin hurmaavaa kun pieni mies hymilee heti takasin!

Mä siirryin eilen 2 koon vaippoihin, on ne kyllä isoja, painoa pojalla yli 6kg.. Et meijä kohalla ne painosuositukset/koot ei pidä kyllä yhtään paikkaansa.
 
miss_piggy
Meillä vaipat kokoa 3 ja on ihan sopivia :D Tosin poika varmaan painaa kohta jo sen 7kg. Muuten siis on vaarana se että pissa falskaa yli.

Viime yö sitten menikin taas vähän rauhattomammin. Eka syöttö joskus 24:30, toka syöttö joskus klo 03 ja sitä rataa...

Täällä paistaa meidän parvekkeelle suoraan aurinko päivällä, joten sielläkään ei voi enää kohta poikaa nukuttaa. Täytyy sitten tyytyä vaan vaunulenkkeihin, tai sitten poika vaunuihin ja vaunut tohon parvekkeen oven eteen ja parvekkeen ovi auki...
 
Meillä on jäbä nukkunut ulkona vaunuissa nyt 2,5 tuntia yhteen pötköön. :O
Olen hämmästynyt, koska aiemmin on hyvällä tuurilla nukkunut tunnin päikkärit putkeen, yleisimmin puoli tuntia. Nyt mä sitten pyörin täällä ihmeissäni, kun en tiedä mitä tekisin... Huusholli on siivottu, parit verhot lyhennetty ja vaihdettu ikkunaan, pyykit pesty. Mies lähti hakemaan meille pitsaa, joten eiköhän sälli herää sillä sekunnilla kun ryhdyn syömään. :D

Eilen illalla poika nukahti jo 21.00 (tai aiemminkin jo, mutta silloin vein kehtoon nukkumaan). Heräsi puolilta öin syömään ja seuraavan kerran sitten puoli neljältä. Kuudelta heräsi taas ja vaihdettiin vaippa sekä syötiin, unta jatkettiin puoli yhdeksään asti. Passaa mulle tämä parin yöheräämisen rytmi oikein hyvin. :)
 
Heippa pitkästä aikaa. Saapa nähdä herääkö poika juuri kun alan kirjoittaa. On nukkunut partsilla jo 3,5 tuntia! Näillä keleillä vaunuissa alkaa olla jo aika kuuma, joten olen kovasti miettinyt vaatetusta. Nyt sillä on päällä sisävaatteiden lisäksi villapuku ja vanupuku, ja on varmaan liikaa tuo villapuku? Lisäksi villasukat, tumput ja ohut kypärälakki. Pidän lämpömittaria vaunuissa ja on siellä nyt ollut yli 20 C lämmintä...Ilma pääsee kuitenkin vaihtumaan, kun harso ei ole kuin osittain edessä.

Aika erikoinen oli viime yö. Poika söi illalla klo 17, 19, 20 ja 21. Viimesen syötön jälkeen nukahti heti. Ja heräsi aamulla klo 06 syömään! Kuuden aikaan söi ja nukkui vielä sen jälkeen yhdeksään asti. Ei siis herännyt kertaakaan yön aikana. Aivan outoa, kun yleensä syö sen 2 kertaa. Mietin jo, että pitääkö tästä huolestua. On kuitenkin hereillä ollessaan virkeä, juttelee ja hymyilee. En osannut ite nukkua yöllä vaan heräilin vähän väliä kuulostelemaan vauvaa ja odottelemaan sen heräilyä.

Mulla oli jälkitarkastus viime viikolla. Kaikki ok ja repeämä täysin parantunut, jee. Menkat ei oo alkanu, eikä tarviskaa alkaa...ihanan huoletonta aikaa kun ei tartte niitä miettiä!

Meillä on tullut tälläinen rytmi päiviin:

klo 07-08 herätään ja noustaan ylös imetyksen jälkeen
09-10 poika ottaa lyhyet tirsat, n. 20-30 min, syö sen jälkeen
klo 11 poika menee päiväunille vaunuihin ulos, nukkuu yleensä 3 tuntia
klo 14 herää ja syö
klo 16 toiset päiväunet ulkona (nämä unet voivat ajoittua klo 15-19 välille, riippuu päivästä)
nukkuu yleensä 2 tuntia
klo 18 herätys ja imetys
klo 20 iltatoimet
yöunille 20-21 aikoihin imetyksen jälkeen
klo 23 imetys
yöllä yleensä kaksi syöttöä
illan aikana saattaa olla useimpia tankkauskertoja, riippuu illasta
ajat noin-aikoja

Tämä rytmi on muotoutunut viimeisten kahden viikon aikana ja toimii erittäin hyvin meille.
 
Kylläpä puette paljo vaatetta pienille, ehkä meillä on vaan kuumakalle. Olen nukuttanut parvekkeella pitkähihasessa bodyssä+ sukkahousut+ ohut hattu+ hanskat. Laittanut äp pussiin mutta en ole pussia sulkenut. Parvekkeen lasi auki. Liikkeelle ku lähdetään ni laitan sisävaatteet+ ohut hattu+ ohuet hanskat ja huppari. Tietenki jos aikasi/ myöhään liikutaan ni sit fleace peitto siihen päälle. Tyyppi on ollut lämmin/ hikinen. pk seudulla asutaan.

Laitoin pojan eilen nukkumaa jo 18.40 ku oli iha kränkkä, heräs 4.30 syömää, nukahti ja herättiin 5.40. Miten teillä mennään nukkumaan? Nukutatteko vai jätätte itsekseen nukahtamaan? Joku musiikkijuttu? Tutti? Vai syliin?
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on nyt puettu ulos (vaunuihin) vain body, puolipotkarit/housut, sukat, ohkaiset tumput ja huppari. Äp:n makuupussi joko kokonaan auki tai ehkä jalkojen päältä vetskari kiinni, sitten vaan vaunujen kopan suojus siihen päälle. Hyvin tarkeni eilen kolme tuntia nukkua noissa tamineissa ulkona (varjossa).

Meillä jäbä nukahtaa illalla syliin, päikkäreille nukahtaa syliin, meidän sänkyyn (niin, että itse hengailen siinä viekussa hetken) tai vaunuihin (oikeammin nukahtaa heti siinä vaiheessa kun aletaan pukea kaverille vaatetta päälle). :)
Eilisen pitkät päiväunet kostautui hieman levottomana yöunena. Nyt nukkuu kyllä tyytyväisenä.

Aamupäivällä olisi neuvola ja saa rotavirusrokotteen. Saa nähdä tuleeko jotain vaivoja pienelle, toivottavasti ei.
 
miss_piggy
Meillä on ollut nyt päällä pody ja puolipotkarit sekä sukat, päässä ohut pipo ja vaunuhaalari. Siis jos on nukkunut vaunuissa. Ja välillä olen tuota vaunuhaalaria vähän jättänyt auki, ettei tukehdu. Meillä ei oo lasitettua parveketta.

Täällä poika nukahtaa vain ja ainoastaan illalla tissille. Siitä sitten kannan omaan sänkyyn kun imetän eri makkarissa missä nukutaan yleensä. Joskus herää siinä vaiheessa kun kannan sänkyyn ja sitten alkaa koko rumba alusta, hyvällä tuurilla jatkaa unia.
Päikkäreille nukahtaa joko sisävaunuihin tai syliin, pinnasänkyyn ei koskaan. Välttelee päivisin pinnasänkyä niinku ruttoa.

Viime yö oli taas yhtä hulinaa, oon tosi väsynyt. Herättiin syömään 2 tunnin välein maksimissaan, välillä taisin syöttää tunnin välein. En ois koskaan uskonut että meidän vauva on näin vaativainen...huoh...olo on ihan tööööööööt. Kun sais nukkua edes YHDEN yön viikossa kunnolla, mutta ei.

Nyrkin imeskeleminen on lisääntynyt, tutti ei kelpaa...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt on neuvolassa käyty (ja hommasin itselleni elämäni ensimmäisen pysäköintivirhemaksunkin :stick: kun kiireessä unohdin parkkikiekon...)

Jässikkä kasvaa hyvin, painaa 6725 g (viimeksi 5705 g), pituutta 60,5 cm (viimeksi 56,7 cm). Ikää nyt siis 2 kk ja 2 pvää.
Sai ensimmäisen rokotteen (rotavirusrokote) ja sormet kyynärpäitä myöden ristissä toivon ettei tule mitään kamalia mahavaivoja tai kuumetta.
 

Yhteistyössä