Helmikuun helmet 2014

Meillä oisi kaapissa vielä pari tutulta saamaamme mukia.. täytyy kokeilla niitäki..
Ei näytä tuo kaurapuuro menevän kaupaksi, yökki kolmesti ennenku tajusin et se on oikeesti vaa pahaa.. Runsaan soseen kera sain menemään. Eli hedelmä sosetta iltapalaksi... Se puuro kyl maistuu ihan märälle paperille :D
 
Hyvä Hortensia, meitä on siis ainakin kaksi jotka on ihan alkutekoijöissään sosoeden kanssa. Poika kyllä niistä tykkää, määrällisesti menee vain vähän. Eilen annoi kyllä 3 kertaa. Porkkanaa ja perunaa syödään.

Leon mielestä nukkuminen on ilmeisesti ihan yliarvostettua. Illalla ei ois ehtinyt nukahtaa, simahti 20.20 ja yöllä piti jumpata n. klo 23 ja 03. Imetin 4.20. Mies lähti samalla töihin ni päätin jättää pojan viereen nukkumaan ku monesti nukkuis siinä paremmin. No 5.15 jälkeen ei sit nukuttu, eli ei kovin hyvin mennyt. Mulla silmät ihan sikkurassa... Poikaki kiukuttelee ku väsyttää mut ei ehi nukkua. Huoh.

En tykkää muumivaipoista. Ne on tosi paljo paksummat ja istuu huonommin. Meillä vaippa falskannut muutaman kerran kun ei ole nivusus sitä kiristysnauhaa joka pampersil on. Ne menee ihan ok päivävaippona mut yöllä ei toimi. Eli paketin käytän kotipäivävaippona loppuun mutta en osta ennenkun poika on selvästi isompi niin uutta kokeiluerää. Kakan kyllä pitänyt paikoillaan.

Kokeilin eilen laittaa ainun ensilusikan tiskikoneeseen ja hyvinhän se meni. Paketissa luki että tiskikonetta ei suositella. Haalistaakohan se väriä tms pidemmässä ajassa? No, mä laita koneeseen, vihaan tiskaamista.
 
miss_piggy
margareta, jos poika on yöllä levoton niin ootko koittanut rauhoittaa tissillä? Meillä ainakin auttaa.
Viime yönä syötiin klo 24 aikoihin ja sitten 04. Ylös noustiin puoli 8. Seurasin yöllä poikaa välillä, niin on alkanut nukkumaan mahallaan. Kääntyy unissaan mahalleen ja siihen jää. Ei auta vaikka käännän selälleen, kääntyy heti takaisin.
Ongelma myös päivisin tuo mahallaan olo ku koko aika menee mahalleen ja nytki tuli vellipuklut pitkin puhdasta leikkimattoa kun täydellä mahallakin pitää päästä mahalleen.

Poika oli eilen nakuna leikkimatolla hetken aikaa kun oli ihan hikinen autossa olon jälkeen, olin vessassa pistämässä pyykkiä koneeseen kun mies huikkasi olkkarista että tuuppa kattomaan. Poika makasi mahallaan matolla, ja pakaroiden välistä törrötti pystyssä joku 4-5cm pitkä kova tappipaska :LOL: heti ku joku lentoon lähtevä raketti.
 
Piggy- mielummin lopetan jumpan tutilla kuin tissillä. Muuten pojan keho tottuu moneen yösyöttöön ja sitä en halua. Nukkuu tyytyväisesti 1 yösyötöllä mutta kun heräilee jumppaamaan niin annan tutin et nukahtaa.

Mä yleensä pidän poikaa sylissä aina hetken ruuan jälkeen ettei tulisi ylös.

Meille sanottiin ainakin nla:ssa ettei mahalteen nukkuvaa jo isompaa vauvaa tarvii kääntää.
 
miss_piggy
On mullaki poika sylissä syötön jälkeen.

Täällä ei välttis yöllä tuttia huoli, pullauttaa pois tai pitää huulet tiukasti kiinni. Eli joskus vaan tissi kelpaa. Yleensä imetän pikasesti ja jatkan nukkumista. Näillä helteillä etenkin oon syöttänytkin öisin vähän useammin koska poika hikoilee ja on tosi nihkeä..sanoi neuvolassakin että pitää muistaa näillä helteillä huolehtia että vauva saa tarpeeks nestettä. Eilen poika joi tosi paljon vettäkin päivän aikana. Veden keitän edelleen vedenkeittimessä ja jäähdytän.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minä myös keitän pojan juomaveden edelleen. Meillä sitä menee tosin päivässä ehkä max. 10 ml. Täysimetetty vauvahan saa rintamaidosta tarvitsemansa nesteen ja helteillä äidin rinnat vielä tuottaa kevyempää etumaitoa reilummin (äidillä on kuuma = vauvalla on kuuma).

Meillä jäbä treenasi äsken kovalla tarmolla itse tuttipullosta vedenjuontia. Samalla maisteltiin porkkanasosetta varmaan 2/3 jääpalakuutiollista. :)

Ostin kaupasta lisää bataattia soseutettavaksi. Lisäksi otin maisteltavaksi kukkakaalta. (Itse inhoan kukkakaalta ihan yli kaiken ja tulee mielenkiintoiset kokkaushetket kun sitä ryhdyn keittelemään. :D)
 
Käytättekl siis sellaisia muovisia jääpalarasioita soseiden pakastukseen? Onko niihin olemassa kannet vai miten peitätte ne? :D

Jatkatteko sitten sulatettua sosetta korvikkeella/rintamaidolla vai annatteko sellaisenaan?

Meillä maisteltu vasta luumua muutamia kertoja kun ollut kakka vähän hukassa.. Ihmeellistä että sellanen sinappikakka voi olla niin jumissa tai että jatkuvasti tissiä syövä vauva kakkaa kerran parissa viikossa?!?! Luulis sen räjähtävän mutta ei.. neuvolassa sanoi että jos selvästi masu kipuilee tai kakka ei tule kahteen viikkoon lainkaan niin peräruisketta apteekista. Onneksi ei siihen ole tarvinnut turvautua!

Eilen neiti hoksasi että sängyssähän pääsee näppärästi kääntymään mahalleen :D lattialla yritys on kova mutta vielä pienen avustuksen tarvii.. Neuvolasta saadulle nallenaamalle nauretaan ja kiljutaan ääneen iltavillien aikaan. Suloista kuultavaa ja katseltavaa :D <3

Neiti jo 4,5 kk ja alkaa 8kg olla puntarissa, melkoinen mötkylä <3
 
miss_piggy
minea, mulla on tuollaisia muovisia jääpalamuotteja, laitan niihin soseet, ja sitten sujautan joko pakastepussiin tai laitan foliota ympärille.
Sulatan sitten ja syötän pojalle sellaisenaan, välissä tuttipullosta vettä ja maitoa vielä jälkkäriksi, sanoi neuvolassakin että kannattaa antaa sitten tissimaitoa samalla ruokailukerralla.
Eli nuo ns. ruokasoseet sulatan ja lämmitän mikrossa, hedelmäsoseet vain sulatan ja syötän lämmittämättöminä. Oon pakastanut kumpiakin kun joskus ei viitsi paljoa kerralla pojalle syöttää ja nuohan ei vissiin säily avattuina kuin 2-3 vrk.

Jos tuntuu että kakka ei tuu niin anna Levolacia. Meillä kyllä luumusose sai kakan tulemaan kun sitä annettiin pari päivää :)

Jestas sentään, täytän parin viikon päästä 33v! Taidan olla tän ketjun vanha pieru :LOL:
 
Mä olen laittanut jääpalakuutiorasiat pakastepussiin. Se "levy" joka käytössä on ihan sellasenan. Mä lisäsin korviketta soseutusvaiheessa. Ei ole tarvinnut lisätä enään nestettää sit kun on sulannut.

Hurjaa, tutkin tänään valmissosepurkkeja, suurimmassa osassa jossa hedelmiä niin hedelmäosuus 47-58% välillä? Lisätty vaikka ja mitä muuta skeidaa joukkoon! :( Löysin muksuilta semmosen missä on 100% hedelmää, niillä ei montaa laatua ollut mutta niitä ostan ja loput teen kyl sit itse.
 
miss_piggy
Täällä kelpaa ihan hyvin nuo kaupan soseet, pojan suosikki on mango. Mulla ei oo energiaa alkaa itse tekemään mitään hedelmäsoseita kun öisin ei saa nukuttua kunnolla ja poika on tommonen sylivauva jota jatkuvasti pitäis joko raahata sylissä tai viihdyttää muutoin. Banaani on ainut jota olen itse mörssännyt lusikalla ja antanut, ei vaan tunnu oikein maistuvan. Ja mustikkaa tietysti vois kanssa itse, mutta eipä oo vielä jaksanut tuotakaan harrastaa.
 
Helou!

Mitäpä tänne? Jääny vähän lukemiset ja kirjottelut, kun tuntuu, että nää päivät menee niiin nopsaan :)

Meillä oli vähän päälle viikko sitten 5kk neuvola: paino 7 005g ja pituus 62,5 cm :)
Selkäranka ei oo viel täysin kehittyny, että saatas lähtee kokeileen jo itsekseen istumista, mutta sylissä ollessa tyttö istuskelee polven päällä, kainaloista tuettuna. Hirveä hinku toisella ois jo istumaan, sitterissä tai turvakaukalossa ollessaan nostelee koko ajan päätään, että haluis kunnolla istuun.

Soseita menee jo hirveet määrät ja rytmitkin on jo syntyny :) Teen ite nykyään pilttipurkkeihin soseet. Hedelmäsoseet ostan valmiina.
Rytmi: Herätään 8-9 aikaan
klo 10 maito
klo 12.30-13 puoli pilttipurkillista peruna/porkkana/bataattisosetta + puoli purkillista hedelmäsosetta (päärynä,marjaisa,mango-persikka, mitä nyt sattuu oleen)
klo n.15 maito
klo 17-18 puoli purkkia hedelmäsosetta
klo 19-20 peruna yms. sose + hedelmäsose, puolipurkkia molempia
klo 22-23 maito ja nukkuun
Ens kuussa ku tyttö täyttää 6kk niin alotetaan puurot ja sitä rupean antamaan aamulla ja illalla. Neuvolassa sanottiin että 5 ateriaa pitäs saada puolivuotiaana päivässä ja sehän menee meillä just hyvin ku tällä hetkellä syyään 3 kertaa, niin siihen lisättynä puurot, ni menee just yksiin :)
Ostin yhden kerran valmis pilttiä (peruna-kukkakaali) ja auta armias minkä huudon sai kukkakaali aikaan!! 50 min suoraa huutoo ja pieruja tuli PALJON! si päätin että kukkakaali saa meiltä jäädä hetkeks maistelematta.

Meillä jutellaam aaaaivan hirveästi, koko ajan jotain juttelee tai naureskelee.. naureskelee jopa piirretyille mitä tulee telkkarista :D leikkimatolla ei pysytä yhtään ku jalat käy niin hirveesti, mahalleen ollaan käännytty jo useampi kerta, mutta ei ole vielä päivittäinen taito :) kaikki maailman asiat ja tavarat menee suuhun mitä eteen tulee.

Tuo tyttö hikoo aivan tuhottomasti.. yöt nukkuu pelkillä vaipoilla, saa paremmin unta kun ei oo niin nihkee olo koko ajan.

Vettä ei olla juotu viel ollenkaan, mutta ajattelin rupee sitä tässä koht puoliin hörpyttään. Muuten arki sujuu meillä oikein mallikkaasti :) <3

Miettikää että siitä on/kohta on jo puoli vuotta kun noi meitin nyytit saatiin :') aika menee kyl niiiin nopeeta, että pitää nauttia joka hetkestä noitten pikkusten kanssa, vaikka se välillä vähän raskaalta tuntuukin :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Meillä poika on alkanut jo saamaan puuroa. Äsken söi noin 0,5dl banaani-puuroa. Ajattelinkin rytmittää nuo syömiset jatkossa sitten niin, että

07:30-08:30 aamupuuro + tarvittaessa maitoa

10-11 välipalaksi hedelmäsosetta + tarvittaessa maitoa

14-15 kasvis-tai lihasose + tarvittaessa maitoa

17-18 hedelmäsosetta + tarvittaessa maitoa

20:00-20:30 iltapuuro ja maito + nukkumaan.


Siksi noita imetyksiä kun tosiaan mulle neuvolassa viimeksi sanoi, että kannattaa imettää aina soseiden annon välissä/päälle joka tapauksessa. En tiedä miksi, mutta niin olen yleensä tehnytkin,tai sitten antanut tuttipullosta välillä vettä että ruoka menee paremmin alas.
 
Luulen että meille on hampaita tulossa, eilen päivällä pojalle nousi yllättäen kuume 38,4 ja panadolista huolimatta oli kiukkunen ku persuksiin ammuttu karhu. Kylmä lelu auttoi, mutta vain sen ajan kun oli kylmä eli n. 3 min välein sain ravata pakastimesta uutta hakemaan... Yö oli kuitenkin todella hyvä. Pitkän uniaistelun jälkeen nukahti 20.30, 4.30 tissi ja nuku 7.30 asti. Meille ihan luxusta. Oiskohan illan raivoaminen väsyttänyt? :)

Mä oon miettinyt et onkohan se ihan normaalia kun poika juttelee minusta tosi vähän, juttelee kylläkin muutamaa eri ääntä useasti päivässa ja sit tietty raivo/komennushuudot ja naurut mutta silti. Toisaalta fyysisesti kehittyy tosi nopeasti/ aikasin.. Pitää kysyä nla:sta.
 
Inkku90 annatko päivän aikana vain 3 kertaa maitoa? Mä oon ymmärtäny, että soseet on lisukkeita ja maidon pitäisi olla pääasiallinen ravinto vuotiaaksi asti? Vai ymmärsinkö ihan hassusti :)

Meillä on aloitettu maistelemaan soseita. Ensin n. viikko mentiin pelkällä perunalla ja nyt on sitten lisätty porkkanaa joukkoon. Poika tykkää tosi paljon perunaporkkanasta ja määrät on pikkuhiljaa lisääntyneet :) Tällähetkellä soseita menee 2x/päivä. Aamupäivällä ja alkuillasta.

Aamulla menee velli, aamupäivällä soseet+maito, päivällä maito, alkuillasta sose+maito, illalla ehkä vielä maitoa ja ennen unia velli. Tälläviikolla ajattelin maistattaa bataattia ja ehkäpä vielä jotain hedelmäsosetta niin voidaan antaa pientä välipalaakin niistä. Meillä on lääkärineuvola perjantaina jossa ajattelin samalla kysellä lisää ohjeita tähän ruokailuun.

Hampaita pojalle on jo puhjennut kaksi alas :) Ensimmäinen puhkeis n. 3.5kk ikäisenä ja toinen pilkistää vierestä kans. Hurjaa :D

Mahalleen poika oppi kääntymään juhannuksena mökillä :) Oikeastaan menee vain vasemman kyljen kautta, mutta kovasti treenailee jo oikeankin kyljen kautta. Takaisin ei osaa vielä itse mennä. Viihtyy pitkiäkin aikoja mahalleen ja jaksaa "leikkiä" siinä hyvin. Juttelee poika kovasti ja nauraa räkättää. Hymyilevä ja iloinen poika :) Ei turhia kitise, mutta jos kitisee niin ihan syystä. Yöt meillä menee tosi hyvin. Pääasiassa mennään yhdellä syötöllä, mutta usein myös kokonaisia öitä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: margareta91
Maiscu, siis menee päivässä enemmän maitoa, mutta niille ei oo sellasta rytmiä. Ja yöllä herätään kerran n. 4-5 aikaan maidolle :) ja huomasin kans että tosta mun tekstistä saa sen kuvan että kolme krt päivässä vaan maito, mut siis joo menee enemmän :D ja kerralla menee maitoa 160-180ml.

Ja noista vaatteista piti sanoa, että täällä käytetään viel 62 koon vaatteita ja 2 koon pamperseja :D pikkuhiljaa aletaan vaihtaan koon 68 vaatteisiin :) pituudessa mennään -1 käyrällä ja paino on tuohon suhteutettuna hyvä, eli Nea on ikäistään vähän normaalia pienempi, mut jokainen kasvaa omaan tahtiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maiscu
miss_piggy
Me syötiin vime yönä joskus klo 01 ja 05. Ja toinen syöttö sen takia kun vasen tissi alko olla aika lailla räjähdyspisteessä.
Lihasosetta ajattelin jossain vaiheessa tehdä pakkaseen, ostan maustamattomia kanafileitä ja lyön vaikka perunan kanssa kattilaan, sitten keittelen ja soseutan. Tänä aamuna meni jo aika iso satsi banaani-puuroa. Myös lihasose on alkanut maistumaan. Nyt ollut jotain kasvis-kinkkusosetta. Yleensä laitan sitä siis lisukkeeksi parin jääpalan verran bataatti-perunasoseelle tai peruna-porkkanalle.
 
Meijän "pieni vauva" osaa jo ottaa molemmilla käsillä kiinni MAM:in trainer nokkamukista ja juoda itse. Tosin toisinaan se on niin kivaa et naurataa vaan eikä sillon voi muistaa niellä. Olitte ihan oikeassa, oli aika kokeilla. Kohtahan ne lusikoi ruuankin itse suihinsa...
 
Ja meiän pieni vauva ei hyväksy tota nokkamukia.. tai hermot menee kun sieltä ei tule, eikä oikein "älyä" ottaa siitä kiinni. Tuttipullolla oon samaa koittanu, mut ku ei niitä kahvoja oo nii ei jaksa tarpeeksi nostaa että sieltä jotain tulis. En oo kyllä kokeillu nuilla pienemmillä pulloilla vaan nuilla kaikkein isoimmilla mitä kaapista löytyy..:D

Syömisen ilot neiti on kyllä hoksannu, aina kun lusikka lähestyy suuta nii suu aukeaa kuin linnunpojalla. Tänään tyttö istu minun sylissä kun söin mansikkakakkua ja voi sitä surkeaa ilmettä ku lusikka ei tullukkaa omaan aukinaiseen suuhun.. :(
Annokset on kyllä pienentyny.. Syö reilut puoli purkkia kerralla, n. kolmasosa aina jää. Ennen meni purkillinen. Selittäsin tän kyllä sillä et aiemman 2 ruokailukerran tilalla on nyt 4 eri ruokailua.

Onko muuten kellään menkkakivut pahentunu synnytyksen jälkeen? Monet on sanoneet, että menkkakipuja ei edes huomaa ku on synnyttäny.. Mulla se on ihan hirveätä repimistä ja eilen tais olla ovulaatiokipuja, kun ihan tuskainen olo oli välillä, mut pillereitä kuitenkin vielä yli viikon verran jälellä. Ennen raskautta ja synnytystä tunnistin ovulaation pieninä nipistelyinä, nyt on pari ovulaatiota olleet jotenkin kivuliaita.. No, tietääpähän ainakin, kun seuraavaa lasta rupeaa tekemään, että mikäs se tärppipäivä onkaan... ;D
 
Mun pitää nyt myöntää, etten edes tiennyt että näille voi jo jostain ensimukista tai nokkamukista juottaa...mä oon ihan tuttipullosta vettä tarjonnut. No, seuraavan kerran marketissa käydessäni katon sieltä jonkun mukin mukaan.

Soseiden syönnissäkin ollaan ihan alkutekijöissä. Porkkanaa, perunaa ja bataattia sekä muutamaa hedelmäsosetta on maisteltu, mutta ihan pieniä määriä. Ja välillä on päiviä, että mennään vain rintamaidolla. Pikkuhiljaa lisäilen.

Kovasti odotan, et poika sais alkaa istumaan ja voisi käyttää syöttötuolia (tosin ei meillä sitä vielä ole). Nyt syötän sitterissä, ja alkaa olla oma selkä niin huonossa kunnossa, et lattialla kyykkiminen tekee pahaa. Joudun välillä kantamaan vaunuja portaissa, siitä selkäkipu.

Poika on varsinainen linssilude, heti kun kaivan kameran esiin ja alan ottaa kuvia, väläyttää poju melkoiset leveät hymyt. Muutenkin hymyilee, nauraa ja juttelee paljon.
 
Menkkakivuista en osaa sanoa kun ei menkkoja ole vielä näkynyt. :D
Toivottavasti eivät ennestään pahene ainakaan :O

Tänään jäbä maisteli taas bataattia soseutettuna + ihan pikkiriikkisen nokareen kukkakaalta soseena. Kukkakaali aiheutti melko epäuskoisen ilmeen pojan kasvoille. :D
Bataattisose upposi paremmin kuin ennen kun töräytin joukkoon rintamaitoa hitusen.

Ensimukista piti kokeilla juoda, muttei sitten ehditty ja jäbä meni äsken jo yöunille. Jää siis huomiseen.

Poitsu on alkanut oikealla vimmalla matkimaan minua ja isäänsä. Uutta lelua läpsi kädellä kun vaan ensin näytin mallia. Käsiään yrittää myös taputtaa yhteen kun minä tai isänsä näytetään esimerkkiä. Ääniä pyrkii myös matkimaan perässä. :)

Ei edelleenkään käänny mahalta selälleen, mutta eiköhän tuo opi aikanaan. Energia uppoaa ryömimisen opetteluun ja yleiseen tasapainoiluun. On nyt alkanut myös hissuksiin punnertaa ylävartalonsa painoa kämmenien varaan mahallaan maatessaan.

Päikkäreitä tuo vintiö ei malttaisi nukkua enää oikein millään. Parit, hyvässä lykyssä tunnin mittaiset päiväunet nukkuu päivän aikana. Yöt menee onneksi yhdellä syötöllä, makoisasti nukkuen. (Ellei sitten ole liian kuumaa tai puhkeavat hampaat kiusaa.)
 
miss_piggy
Ei meilläkään vielä käänny mahalta selälleen mutta pyörii kyllä mahallaan napansa ympäri.. Makaa nytkin sängyssä ihan poikittain.

Meillä poika osaa juoda sekä tuttipullosta että ensimukista kahdella kädellä, pitää siis pullostakin itse kiinni ja juo :D Ja osaa vaihtaa leluakin sujuvasti kädestä toiseen.

Menkkakivuista ei oo mitään tietoa, kun ei oo menkkoja tullut kertaakaan synnytyksen jälkeen. Minipillerit siis käytössä.
 
Onko kellään tietoa koska menkat normaalisti alkaa? Siis imettävillähän kai voikin kestää kauemmin mutta meillä jotka ei imetä. Meillä ollaan oltu tässä reilut 4kk ainoastaan pulloruokinnalla eli imetin vain ensimmäiset 3vko, mutta menkoista ei tietoakaan! No, eipä se mua sinänsä haittaa mutta tarvis kierron lähteä taas käyntiin jotta saisin kierukan.

Oletteko aloittanut sormiruokailua? Meiän poika vetelee itekseen porkkanan, kurkun tai paprikan siivuja tai maissinaksuja! Oon laittanut kaikkea lautaselle eteen ja poika saa itse siitä valita mitä haluaa. :) Appelsiinia oon myös antanut, mutta sitä ei uskalla pojalle omaan käteen antaa kun siitä niin helposti lähtee paloja irti..
 
miss_piggy
Ei olla sormiruokailtu. Muutenkaan en uskalla vielä antaa mitään palasina, vaan soseutan kaikki mitä pojalle annan. Tänään tein pakkaseen peruna-kanasosetta.
Saako näin pienille antaa jo kurkkua jne palasina, kun eikös ne pitäisi raastaa tms?

Aika tehokasta tuo luumusose, annoin eilen pojalle noin 4tl luumusosetta pitkästä aikaa, ja tänään aamulla tulikin sitten kaksi plörinäkakkaa :D Olin jo kerennyt tottua niihin kiinteisiin pökäleisiin. Parempi kun ei liian usein tuota luumua anna.
 
Siis en mä palasina anna vaan siivuina! Leikkaan siis pitkiä siivuja joista vauva pystyy pitämään kiinni ja maistelemaan. Lähinnä poika siis imeskelee vain niitä siivuja. :) Kurkku ja paprika on todettu kyllä hyviksi ikenien kipua lievittämään viileän purulelun lisäksi.

Täällä on kakkaongelma luumusta huolimatta. Luumua oon antanut päivittäin mutta eipä näytä auttavan, yhtä kovalla on maha silti. Mallasuutetta kokeiltiin myös mutta siitä tulikin sitten ilmavaivoja. Vinkkejä otetaan vastaan...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Inkku90
Ei meilläkään oo sormiruokailtu.. Ehkä vähän myöhemmin. Kakkaa on tänään tullu kolme kertaa, oisko tuo rotarokote...? Onpi aika löysää, muttei kuitenkaan ripulia vaan sellasta normaalia mitä oli ennen soseita. Ei oo niitä miss_piggynki kuvailemia pakaroitten välistä kurkkijoita muutamaan päivään näkyny ;)

Nokkamukitaistelut päivä 5. Aventin taikamukin kaivoin kaapista, sen sain joskus tutulta. Kun sain steriloitua ja taistelua venttiilin takasin paikalleen niin kappas, siitähän se tyttö suostu juomaan. Silikoninen on tuo nokkaosa, joten johtuneeko siitä. Opeteltiin ensin juomaan siitä, sitten annoin jo tytön käsittelyyn. Muutaman kerran eksy jo suuhun asti, mutta muuten meni leikkimiseksi.. :D Sai kuitenkin vähän jo juotuakkin oma toimisesti ! Jes !

Täällä edelleen ootellaan mahalleen kääntymistä... Tai no, on nyt parin päivän aikana pyörähtäny pari kertaa omatoimisesti mahalleen, mutta ei tee sitä niin toistuvasti, et luulen et hyviä vahinkoja ovat.. Liukkaasti kyllä menee, joka kerta on vanhemmat ollu vieressä ja silti on vasta huomattu ku tyttö on jo mahallaan ollu. :D Hurjaa vaan lukea, kun toisten lapset jo kierii ja ryömiikin ja meiän tyttö junnaa paikallaan.. No kaikki ajallaan :) Huoli jyskyttää takaraivolla, vaikka neuvolasta sanottiinkin, että turha hätäillä. Tällästä tämä äitinä olo on, niin ihanaa, mutta kuitenkin aina joku huolta aiheuttaa. Minä ainakin oon koko ajan ollu lähes hysteerinen..

Just aattelin tohon kuukautiskysymykseeni lisätä, et imettävillähä ei oo varmaan ees alkanu. Denve, ei oo tietoa, et millon pitäs tulla, mut eikö nuitten hormoonitasojen palautumiseen voi mennä useampi kuukausikin? Itekki huomaan epäsäännöllisyyttä kierrossa. Ennen raskautta oli tarkka ku kello, kun menkat oli päivän myöhässä niin tiesin, et raskaana ollaan. Kierto sillon 28 pvää. Nyt kierto 34-35 päivää, tosin nyt kun pillerit on niin kierto alkaa olla "normaali". Ovuloin kyllä mielestäni tässä kuussa vähän myöhässä, kp 20, kun 28. päivän kierrolla pitäs olla jotain 14. kohilla.

No tulipas nyt vähän pitkä raapustus ja ketähän kiinnostaa mun kuukautiset.. Ei ketään.
 

Yhteistyössä