Helmikuun helmet 2014

miss_piggy
Meillä nukutaan 4xpäikkärit päivän aikana mutta ei ne kyllä oo ku 30min kerrallaan, ja ainut pidempi on vaunulenkki, jolloin nukkuu noin 45min. Esim. eilen ei enää ilta puoli 5 jälkeen suostunu nukkumaan parvekkeella tai sisällä, joten valvoi sitten 3,5h putkeen kunnes laitoin nukkumaan perinteisesti 20:00 aikoihin. Panadolia taas annoin jos ikeniä pakottaa yöllä, ja puuroa 1,5dl. Tissin kautta nukkumaan.
Söi yöllä yhden ainoan kerran klo 04:30 ja aamulla herättiin 07:40. Kiva kun on vähän pidentynyt ainakin väliaikaisesti nuo yöunetkin ettei enää heräile joka aamu puoli 7 aikoihin..

Normaalisti siis ottaa ekat unet noin 1,5-2h heräämisestä (30min sisällä vaunuissa), seuraavat unet joskus klo 11-12 ulkona vaunulenkkeillen (noin 45min), kolmannet nokoset joskus klo 14-15 yleensä parvekkeella (noin 30 min) ja viimeiset unet noin klo 17-18 ja nekin parvekkeella (noin 30min), nukkumaan suurinpiirtein klo 20.

Otin illalla sulamaan pakkasesta pilttipurkillisen sosetta, aamulla kun tiskipöydältä nostin purkkia, niin pohja oli irti. Meni koko sose roskiin siis. Lasipurkit ilmeisesti ei sitten kestä kovin hyvin pakastamista kun tuolleen hajos.
 
Meille rytmit näin:

06.00 Herää ekan kerran, juo maidon
09.15 herää, aamupuurot yms aamutoimet.
N.11 menee päiväunille, nukkuu n. 45 min
12.00 Lounas
klo 13 jälkeen nukkuu päikkärit, määrä riippuu edellisistä päikkäreistä. 30-45 min kuitenkin nukkuu
14.00 Välipala
Tämän jälkeen yleensä käydään jossain kyläilemässä, kauppa-asioilla ym. nukkuu autossa pieniä pätkiä, vähän riippuu päivästä mut vikat päikkärit nukkuu 16-18 välillä, nukkuu yleensä noin 1 tunnin, joskus vähemmän, joskus reilusti enemmän. Vähän riippuu päivän tekemisistäkin.
17-18 välillä syö päivällistä, heti päikkäreiltä herättyään. Jos venähtää pitkiksi päikkärit ,oon antanu yleensä jotakin pientä sormiruokailtavaa.
20.00 iltapuuro, hampaiden pesu ja nukkumaan. nukahtaa yleensä 20-21 aikaan, itsekseen pinnasängyssä. Joinain iltoina kyllä on joku hellyydenpuuska ja pitää nukahtaa mamman viereen :D
Pinnasängyssään nukkuu päikkärit,ellei sitten ulkoilla. Nyt on tuo iltapäivä muuttunu sopivaksi ajaksi vaunuilulle kun muutenkin tykkää nukkua sillon pidemmän pätkän. Aiemmin se oli aamupäivä, millon nukkui pitkät päikkärit !
 
Viimeksi muokattu:
Meillä päivä on yleensä jotain tällaista;

06.30 hereille ja ylös, hengailee lattialla leikkien
07.30-08.00 syö aamupuuron (siis kaikki ne 0-4 lusikallista :D) ja hörppää tissistä maitoa
08.00-09.00 syö taas tissiä ja käy ensimmäisille päikkäreille
9.30-10.00 herää, aamupesut ja pukemiset, leikkii ja touhuaa
10.30-11.00 lounas (taas ne pari hassua lusikallista) ja tissiä
11.00-12.00 ulkoillaan (jäbä nukkuu tuolloin päikkärit)
12.00 herää, leikkii, "syö" välipalaa (eli istuu syöttötuolissa, pyörittelee sormiruokaa käsissään, sotkee ja minä yritän saada syömään hedelmäsosetta edes yhden lusikallisen :D ), hörppää ehkä tissistä maitoa, leikkii itsekseen tai minun kanssa
13.00-14.00 vähän vireystilasta riippuen käy tissin kautta päikkäreille
14.00-15.00 herää
14.00/15.00-16.00/17.00 leikkii, syö päivällisen ja tissiä, käydään kaupoilla/kylässä (ei toki päivittäin)
16.00/17.00 ottaa viimeiset päikkärit
17.00-19.00 yleistä hengailua, leikkimistä
19.00-19.30 iltapuuro (tätä saattaa syödä jopa montakin lusikallista)
19.30 iltapesut/kylpy, muut iltapuuhat
20.00 tissin kautta nukkumaan (sänkyynsä menee yleensä n. klo 21)

Päiväunet kestää sen 0,5-1 tuntia (joskus ekat päikkärit saattaa olla 1,5-2 tuntia, mutta harvemmin).
 
Laitanpa minäkin nyt meidän päivärytmin :D

06.30 herää ja leikkii yksikseen sängyssä puolisen tuntia, jonka jälkeen otan viereen ja makoillaan vielä noin puoli tuntia sängyssä
07.30 ylös, pesut ja päivävaatteet päälle. Poika leikkii lattialla ja valmistelen aamupalan.
08.00 puuro
09.00 unet noin 2h
11.00-12.00 herää ja syö lounaan
14.00-14.30 välipala ja päiväunet noin tunnin
15.00-16.00 herää
16.30-17.00 päivällinen, mies tulee töistä ja lähdetään kauppaan jos tarvii
18.00-18.30 pienet unet, ei aina
19.30 iltapuuro, pesut/kylpy
20.00-20.30 iltamaito syöttötuolissa ja nukkumaan
23.00 herää ekan kerran. Tutitan, silitän, laulan, ja viimeisenä jos edelliset ei toimi annan vettä ja maitoa sekaisin yht 100ml. Tässä menee noin puoli tuntia.
01.30 herää toisen kerran. Toistan edelliset.
04.00 herää kolmannen kerran. Annan pullollisen maitoa

Päiväunet kestää vaihtelevasti 1-3h. Ollaan aika paljon liikkeellä päivisin jolloin poika nukkuu rattaissa. Kotona päikkärit nukkuu aina omassa sängyssä. :)
 
Eli meillä selvästi unikekotyyppiä ihan niinkuin minäkin <3

Tänään ei ole kontannut, rupesin jo miettimään kuvittelinko eilisen konttauksen. Tai onhan se ottanu muutaman konttausasekeleen mut ei sillai niinkun eilen monta metriä. Ehkä tässä tulee mökkihöperöksi :)

Sain meijät tänään ilmoitettua muskariryhmään. Ryhmään johon meijät aikasemmin iloitin ei saanut tarpeeksi vauvoja. Ei taida asua paljon ruotsinkielisiä perheitä meijän alueella, taitaa mennä enemmän arabian/ somalian kielille ;)
 
miss_piggy
Poika ei tänäänkään suostunut nukkumaan enää neljänsiä päikkäreitä, joten samoilla silmillä mentiin siitä asti kun heräs vikoilta unilta joskus 15:45. Äsken sitten oli pakko laittaa jätkä nukkumaan kun hieroskeli silmiään ja oli niin väsynyt ettei jaksanut edes iltapuuroa kokonaan syödä :D Vissiin ei kaipaa enää niin paljon unta kuin pienempänä.

Käytiin tuossa vastapäisessä puistossa pojan kanssa, ja vähän annettiin pojan keinua tommosessa "taaperokeinussa", se musta keinu jossa on sellainen "kehikko" ympärillä :D
 
Paljon on taas uutta tekstiä. Täällä menee hyvin ja poika täytti 10päivä jo 6kk <3 Hurjan nopeeta menee aika. Liian nopeeta ;)

Meillä poika syö suht hyvin ja kaikki maistuu melkeenpä mitä tarjotaan. Monipuolinen ruokavalio on jo. Meillä on yhteensä 4 hammasta. Alhaalla kaks ja ylhäälle puhennut vasta 2 :) hauskan nököinen vesseli. Ekat hampaat tuli jo n.3kk iässä.

meillä poika ei vielä ryömi, seiso tai kävele :D Liikkuu eteenpäin kierimällä pitkin olohuonetta. Nyt ollaan harjoiteltu syöttötuolissa istumista ja hyvin viihtyy. Ei pysy vielä ilman tukea. Notkuu eteen ku vieteri ;)

Rytmeistä hiemn.
06-08 herätään aamuun uuteen. Leikitään ja syödään aamupuurot ja maidot. Yleensä joskus 7-8 aikaan.
09-10 alkaa päikkäreille. Yleensä aamulla jaksaa olla hereillä sen 2h ja lähdetään vaunuilemaan ja nukkuu ulkona vaunuissa 1.5-2.5h.
11-12 aikaan herätään ja syödään lounas. Yleensä kasvis/liha ruoka ja juodaan maidot. Sitten leikitään ym muuta normaalia juttuja. Ennen unia välipalaksi hedelmää ja maitoa.
14-15 ottaa päikkärit joko vaunuissa/autossa tai sisällä. Riippuu ollaanko asioilla vaiko kotosalla. Nukkuu 1-2h.
16-17 herätään ja sitten syödään pöivällinen ja maidot. Leikitään kylvetään ym normaalia.
19-20 iltajutut ja puurot. Jinka jälkeen sänkyyn jossa iltavelli ja yötoivotukset. Alkaa yöunille siis 19-21 välisenä aikana.
04-06 herää syömään yöllä maidon ja jatkaa unia siihen 07-08 :)
 
Viimeksi muokattu:
Mukava kuulla teistäkin maiscu! Onpas monta hammasta! ;)

Oon niin vihainen etten tiedä miten päin täss ois. Käytiin sunnunaina pojan kaa lääkärissä ku oli flunssanen ja tarvittiin todistus vauvauintiin. Lääkäri kysy miten yöt jne oireileeko vielä korvia, kerroin ei nukkuu hyvin mut haroo korviaan. Noh, korvissa oli märkää. Lääkärin mukaan voi johtua flunssasta, antibioottia ei tarvita jos ei itke. Noh nyt sit itkettiin yö. Edellinen korvatulehdus oli muutama vk sitten. Lueskelin vähän terveysportin sivuja "märkänen löydös on kiistaton tulehduksen merkki"! WTF! Ymmärään jos oireetonta aikuista seurataan ilman antibiootin aloitusta mutta että 6kk vauvaa!! Noh, varasin nyt ajan toiselle korvalääkärille, se on hoitanut mua ja mun siskoakin :)
 
|O
Huomenta vaan!
Täällä herättiin aamulla jo 05.30 ja hetki sitten sälli meni ensimmäisille päikkäreille.
Yö sentään meni ihan ok. Kävi yöunille 21.00, söi klo 02 ja siitä sitten nukuttiin tuonne puoli kuuteen.

Tuossa joutessani punnitsin pojan ja painoa on n. 9,2-9,3 kg (3 vkoa sitten 6 kk neuvolassa painoa oli 8880 g), eli hyvin tuo onneksi näyttäisi pelkällä rintamaidolla vielä pärjäävän.

Saa nähdä milloin jäbä yrittää kunnolla konttausasentoon kammeta. Nyt nostelee jatkuvasti yläkroppaa suorille käsille ja kurottaa niin ylös kuin vaan pystyy. Pylly nousee myös jatkuvasti ylös polvien päälle. Sylissä apinoi ja tasapainoilee eikä malta yhtään olla aloillaan.

Eilen halusi taas kokeilla hörpätä vettä lasista. Kävin itse juomassa vettä poika sylissäni ja jäbä koitti tarttua lasiini, joten annoin sitten oman lasillisen vettä ja niin vaan pieni matkija yritti hörpätä hienosti, itse lasia käsillään kallistaen. :D
Ensimukista juo hienosti jo itse.

Teki ihan kaameat köntsät eilen iltapäivällä. En edes tajunnut ensin, että on kakannut tuossa lattialla leikkiessään. Syytin koiraa piereskelystä, kun leijui niin häijy p*skan käry jatkuvasti. Sitten havahduin huomaamaan, että pojan bodyn selkämyksessä on jokin iso tahra... Jestas, sitä sontaa oli kirjaimellisesti niskaa myöden.
Kakkahan ei tosiaan ole kiinteää nähnytkään, kun sälli elää silkalla rintamaidolla. Meinasin pökertyä järkytyksestä. :LOL:
 
miss_piggy
Täällä välillä tuo shaiba on löysempää ja välillä kiinteämpää, vaihtelee vähän :) Eilen tuli tosi monet kakat ja tänään aamulla taas perinteisesti äitin aamupuuron syönnin aikana kunnon läjä.
Jätkä nukkui siitäkin huolimatta että laitoin nukkuman 19:30 tänään aamulla 07 asti, eli ei paha ollenkaan.

Meilläkin noustaan konttaus-asentoon, kädet suorana ja jalat konttausasennossa, siinä nytkyttelee itseään mutta eteenpäin ei vielä oikein pääse. Ja ryömi ei ollenkaan eli odottaa varmaan siihen asti jotta pääsee konttaamalla etenemään.
 
Hohhoijaa. Täällä herättiin uuteen päivään jälleen klo 05.30 (jäbä herännyt ties kuinka aikaisin - touhusi sängyssään ja jutella pölpötti kun minä havahduin hereille). |O

Toisaalta, nyt on kaksi yötä menty yhdellä syötöllä (klo 02) ja nukuttu hyvin. Illalla käy nukkumaan 20-21 eikä ole nyt kahtena iltana herännyt klo 23 syömään, kuten teki varmaan kuukauden ajan joka ilta. En siis valita, vaikka itselle uni kyllä maistuisi vähän pidempään aamulla. Onneksi olen kuitenkin aamuvirkku ihminen niin ei nämä aikaiset aamut ihan zombieksi tee sentään. :D

Eilen jäbä söi päivällistä _suosiolla_ kaksi lusikallista ja iltapuuroa meni sitten jo ihan reilusti (ehkä 10 lusikallista). Josko hissukseen alkaisi taas ruoka maistumaan.
Ikenet ei eilen vaivanneet selvästikään niin pahasti kuin monta viikkoa on nyt tehneet. Toivotaan, että pääsisimme hetkisen vähän helpommalla ja jäbä olisi taas aurinkoinen itsensä. Naurua ainakin riittää! :heart:
 
miss_piggy
Meillä nukahdettiin eilen joskus 20:30, tissitykset oli abauttirallaa 02 ja 06, ylösnousemus tänään klo 07 :D

Tein eilen pojalle hyvänmakuista sosetta, haarukalla vain mössöksi banaania ja avokadoa.

Yläkerran vanha mies antoi mulle pussillisen omenoita kun olin lähdössä vaunulenkille. Heillä on oma palsta siirtolapuutarhassa. Täytyypä alkaa jossain välissä piirakanteko-hommiin.
 
Täällä oli ihan kamala yö taas.. Poika nukahti kasin maissa yöunille ja heräsi klo 23.30 ihan pirteänä. Valvoikin sitten reilun tunnin ja hesi taas klo 2... Söi, nukahti ja heräsi neljältä. Nukahti tunnin päästä ja kasilta ylös. Mä olen niiiin väsyny. Nyt sitä miettii että miten ihmeessä on jaksanut alkuaikoina, kun tässä oli tosiaan parempi vaihe välissä jolloin syötiin vaan kerran! Tai no meillä ensimmäiset kuukaudet kyllä valvottiin koliikin takia joten pientä tää on siihen verrattuna :D

Poika nousee konttausasentoon ja hytkyttelee siinä hetken! Voi, kumpa pysyisi vaan tollasena pienenä aina eikä kasvaisi <3
 
On kyllä niin ristiriitaiset fiilikset kun vauva kasvaa. Toisaalta innolla odottaa kaikkia uusia taitoja joita pikkuinen oppii, mutta sitten toisaalta taas tuntuu surulliselta kun vauvavuosi hurisee loppua kohti ja haluaisi niin laittaa pulloon jemmaan kaikki ihanat hetket ja vaiheet. Nyyh!
 
Kyllä, pitää se myöntää, ei mulla ole enään vauvaa. Ei vauvat itsekseen nouse itse istumaan ja konttaile saatika yrittää nosta seisomaan! Nehän vaan puklaa ja nukkuu! Nyyh. Silti kun poika on tissillä/ hetken sylissä paikoillaan niin onhan se mun vauva ja tulee aina olemaan. Niin ja huomasin tuossa et tyyppi ei enään tuoksu vauvalta...

Meillä ollu 2 tosi huonoa yötä, eilen saatiin uusi antibioottikuuri korviin, jospa se auttaa?.. Toivotaan.

Denve- Luulen et hormoonit on auttanut alkuajalla ja se uutuudenviehätys ;) Mua ei juuriksaan väsyttäny sillon mut nyt tuntuu et tissit ja silmäpussit roikkuu polvissa...

En tiedä muuttuuko täällä taas rytmi ku tänään nukku vaan 1h aamupäikkärit ja nukahti toisille unille puoli kolmelta kun yleensä mennyt 12 pintaan!!! Elämän suunnittelu menee hankalaksi...

Ootteko jo ilmoitelleet työnantajille koska palaatte töihin? Mä ilmoitin et 2.8.2015 :)
 
miss_piggy
Ei täällä kyllä nousta vielä itse istumaan eikä yritetä seisomaankaan nousta kun ei edes kontata tai ryömitä. Nousee kuitenkin jatkuvasti konttaus-asentoon jossa myös nytkyttelee itseään. Ja hampaitakaan ei ole vielä tullut esille. Kovin nopeasti tuntuu joidenkin vauvat kehittyvän... No, ei mua haittaa vaikka poika ei vielä mitään edellä mainituista osaakaan. Eihän ikää oo vasta ku 7kk ja pari viikkoa päälle.

Tein sosetta pakkaseen johon laitoin bataattia, pari perunaa, porkkanaa, kesäkurpitsaa, paprikaa, pari kuorittua luumutomaattia ja sipulia.

Itteä ei haittaa vaikka joutuu nykyään imettää sen 2 kertaa yössä, on se kuitenkin vähän eri kun joku aika sitten piti vielä tissittää kahden tunnin välein. Tai piti ja piti, joku tapa vissiin mistä en vaan osannu aiemmin päästää irti.
 
Meillä on tyttö alkanu syömään!! Toissailtana iltapuurosta alko tämä, söi ihan tajuttoman annoksen.. sen jälkeen yli puolikkaita ja kokonaisia pilttipurkillisia.. Koputtelen puuta, kuolaa ja pärryyttelee niin paljon et mikään ihme ei oisi et pian taas oisi sama viikkojen syömättömyys eessä..

Margareta, hauska kun kysyit.. On siinä jamassa, että no... Aika näyttää ;)))
 
Meillä syöminen paranee hyvää tahtia. Ei nyt mitään pilttipurkillisia vielä syö todellakaan, mutta iltapuuroa esim. meni taas varmaan lähes puoli desiä. Soseitakin on jo suostunut taas jopa maistelemaan. :)

Hokee "sanaa" ukkeji. :D

Ei meilläkään poika nouse vielä itse istumaan, yritys on silti kova. Konttausasentoa kohti näyttää kovasti menevän myös, varmaan ihan päivistä kiinni, että oppii taidon. Matkii ihan hirveästi minua ja isäänsä, tarkkailee mitä tehdään ja yrittää perässä. :)
 
Meijän lähellä oli eilen markkinat, sain hamstrattua pojalle ihania kudottuja juttuja. Löysin yhden luonnonvalkoisen setin miss oli pipo, tumput ja sukat, yhden vaaleanvihreen mis oli tumput ja junasukat ja sit viel yhdet hiukan isommat punaiset junasukat. Mä rakastan niin kaikkea kudottua, en vaan viitsi itse opetella ja meillä on kyllä mummoja mutta kukaan ei kudo.

Leo nukkuu tosi huonosti liikkuvissa/ pienessä melussa. Lisäksi jos on nukkunut pienen hetken parvekkeella ja sit lähden lenkille ni herää eikä nukahta uudestaan mutta jos vaunut pysyis paikoillaan ni nukkuis useamman tunnin. Nukahta kyllä jos lähtee hereillä olevana kävelemään mutta sillonkin minusta unet jää aina lyhyemmiksi.

Oon huomannu et semmosena päivänä ku jäbä ei kokoajan saa touhuta, ollaan kaupiolla tms ni nukkuu paljo vähemmän päivällä.

Antibiootsta ripuli vaikka precosa ja maitohappobakteerit käytössä, onneksi ei kovin pahana :(

Äiti teki pojalle pakkaseen omista omenoista sosetta, ihanaa :) Kaikki purkirt ei kyllä meijän pakkaseen mahdu, varsinkin kun lisääkin on tulossa...
 
miss_piggy
Onko kellään muulla vauva kieltäytynyt tissistä? Leevi ei oo nyt kahteen iltaan suostunut juomaan iltamaitoa ollenkaan :( Puuro kyllä menee normaalisti mutta sitten kun laitan nukkumaan ja pitäis tissittää, niin ei vaan huoli. Vähän aikaa pitää nänniä suussa ja sitten sylkäsee sen pois ja kääntää kylkeään. Ja jos koitan väkisin sitä tyrkyttää niin suuttuu vaan ja alkaa kitisemään.
Viime yönä kyllä söi tissiä mutta tää nyt vaikuttaa taas niin, että eka imetys on tosi aikaisin, joskus klo 01 jälkeen.. Päivällä syö tissistä normaalisti, mutta aamulla oli myös vähän nihkeää..
Pitääkö tässä alkaa pumppailemaan iltamaito ja antamaan se puuron yhteydessä pullosta jos ei näytä maistuvan enää suoraan tissistä.
 
Piggy- onpa hankala tilanne! En kyllä tiedä mitä pitäisi tehdä. Nukahtaako ilman iltamaitoa?

Jäbä nousi tänään ekaa kertaa seisomaan!!! Sohvadivaania vasten. HURJAA. 4 kertaa nousi, sit väsy. Jääköhän pidemmän matkan konttaus välistä? Pää-asiassa ryömii mutta konttailee n. 1,5m matkoja halutessaan. Ikää vajaa 7kk... Seuraavaksi on kai sit ensiaskeleet. Ei ole kyllä kovin hyvä juttu ku päässä ei ole juurikaan mitään järkeä.
 
piggy Meillä on sama homma. Nyt jo useana iltana kieltäytynyt tissistä ja nukahtanut ilman maitoa. Sitten saattaakin herätä ekan kerran jo 22 aikaan, joskus 00 aikaan syömään. Kun tarjoan illalla tissiä, poika vaan kädellään työntää sen pois ja alkaa kitistä. Yöllä sitten kyllä maistuu...En tiedä, pitääkö alkaa pullosta tarjoamaan. Yöt on muutenkin ollu hulinaa viime aikoina. Poikahan on tähän asti ollut hyvä nukkuja, mutta nyt on saanut ihmeellisiä itkukohtauksia öisin. Saattanut monta kertaa parahtaa itkuun yön aikana. Ei huoli edes tissiä, sylissä pitoa ja vieressä nukuttamista vain. Ei oo koskaan aikaisemmin, edes vastasyntyneenä, itkenyt öisin, joten oon ollu ihan ihmeissäni (jä uuvuksissa). Oiskohan hampaita tulossa, tai flunssa...:|

margareta
meilläkin noustaan seisomaan. Koko ajan ja joka paikassa. Saa olla vahtimassa koko ajan, kun ei osaa laskeutua hallitusti. Vähän rasittava vaihe...
 
Vilja-maaria- voisko korvissa olla jotain? Onko ollu jonkun aikaa sitten flunssaa? Meillä on kans ollu tuommosia itkukohtauksia, jossainvaiheessa ne oli minusta ihan vaan sitä et poika halus liikkua mutta harmitti ku väsytti ja nyt viimeaikoina korvissa on ollut kahdesti tulehdukset.

Piggy- miten huolii tissiä päiisin vai imetätkö sillon ollenkaan?
 
miss_piggy
Kyllä imetän päivisin, yleensä sitten aina pojan päivänokosten jälkeen. Eli on nyt nukahtanut iltaisin ilman tissiä, ei vaan halua sitä. Eilen illalla sitten heräsi siinä 21:15 kun puhuin puhelimessa, niin sain annettua maitoa, sitten nukkuikin 03 asti jolloin imetin ja seuraavan kerran söi klo 07 kun noustiin ylös. Annoin aamumaidon ennen aamupuuroa.Puuroa tosin ei mennyt paljon mutta jotain kuitenkin.

Vauvahan voi itse päättää jossain vaiheessa että jo riittää tissimaito. Pitääkin ostaa kaappiin jemmaan tuota vieroituskorviketta, ja ajattelin että tänä iltana annankin sitten joko sitä tai pumpattua tissimaitoa pullosta iltapuuron yhteydessä. Jos sattuu ettei taaskaan huoli sitten sängyssä iltatissiä.

Eipä se silti mikään paniikin paikka ole jos tissimaito ei kelpaa. Onneksi muuten syö hyvin, juo vettä ja pullosta maitoa jos tarjotaan.

Kakkaamatta on nyt kolmatta päivää..
 

Yhteistyössä