***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

c81
Joko ootte masuihinne kyllästyneet? Mie varasin maanantaille (silloin on viikot täys) vyöhyketerapia ajan.. onko kukaan muu kokeillut? Luin netistä hyviä kokemuksia, ja ajattelin kokeilla miekin. Ei kai siitä haittaakaan ole
Mä kävin viime perjantaina. Sain koko kehon hoidon kestoltaan 1.5h. Varotan nyt sua, se sitten sattuu nii maa prkleesti |O ! Jotkut tekee vaan jalkapohjista, mutta ei vissiin teholtaan niin hyvä. No, eipä mulle siitä kyllä vissiin hyötyä ollu :( . Sai se mut siellä supistamaan ja kauheen erikoisen paineen tonne alakertaan pariksi päiväksi..tai oikeestaan edelleenkin on, mutta ei jatkuvana. Sit terapeutti laitto mulle akunastoja korviin ja alaselkään, jotka jätettiin 4vuorokaudeksi. Käytti myös sitä akupiikkiä tmv, ku teki hoitojaan. Hoidot tehtiin nilkoista, pikkuvarpaasta, sääristä, alaselältä, korvista, päästä, käsistä ja rintalastasta. Tuo nilkkojen hoito sattu eniten, vieläkin arat mulla :/ .
Toivottavasti saat hyödyn siitä. Minäkin lukenut hyviä kokemuksia tuosta, mutta terapeuttikin snao, että paikkojen pitäisi olla j hiukan kypsyneet ja vauva oikeassa asennossa..No mulla oli. Tsemppiä sulle siihen.

SuppariG
Mulla tuntuu sellasena pantamaisena kiristyksenä alavatsalla, nousee ylös ja laskee taas takas. Samalla jomottaa alaselkään. Ja noi sattuu. Sit niitä mahan koveetumisia, mitä ollu jo rv23 asti.

Kaukalo on :) .

Mä sain siivoiltua. Tuuletin myös pullan petivaatteet ja laitoin paapan pinnikseen, mutta vaunujen koppaan, koska on tiiviimpi ja varmasti viihtyy siinä aluksi paremmin, kun kolkossa pinniksessä. Löysin myös tyttöjen vanhan mobilen, mistä se pimputin hajonnu..No viritin sen hoitopöydän päälle, nätti tuli :) . Sit pyyhin pölyt hoitopöydältä ja laitoin kaikki tarvikkeet siihen esille. Nyt pitäs kaiken siis olla valmiina. Toivotaan vaan, että pääsen huomenna tai viimestään perjantain puolella hommiin!

Mietin, kun kevytmelankolia laitoksella kans ja hänellä mun puh.numero. Mä voisin antaa sen yv:nä jollekin, jos laittas vaik kuulumisia ja joku vois tänne päivittää sit.Oisko tyhmä idea? Mä en kuiteskaan pääse aikoihin koneelle ja sit ei ees tiedä, jos käynnistys venyy jne. Joku vois samalla infota muakin, jos/kun täällä aletaan jakautumaan..Mulla on riippuvuus ja vierotusoireita :whistle: :ashamed:
 
Siis oikeasti on olemassa joku rt2? Katselin tossa neuvolakorttia ja siinä oli lääkäri laittanut jonkun rt2 tapasen merkinnän enkä oo tohtinut keltään kysyä että tarkottaako se jotain.. ja mitä?

Mahaan en ole kyllästynyt, siinähän se roikkuu mukana niinkun mun oma lässömasu ennen raskauttakin =)
Mutta jalkojen turvotukseen olen tympiintynyt ihan sataprosenttisesti. Varpaat tuntuu siltä kun olis murtunu kun jalkapöydät pullistelee niitä vasten... Ajattelin ajella autolla neuvolan pihaan -kun on kuitenkin niin kaukana ja ettei käy taas niinkun viime viikolla- ja sieltä käyn heittämässä pienen kävelylenkin ennen neuvola-aikaa, jos vähän helpottais tota painetta...

Miullon nälkä! Mutta kun ilman syömistäkin on näköjään kiloja pukannut sen kolme ja puoli kiloo viikossa niin ei viittis ennen neukkulaa paisuttaa itseään...
 
c81
Nelli: On mulla on kyllä kohdunsuu jo auennu sormelle/kahdelle (sano lääkäri ma sairaalassa) jne. joten ehkä siitä voisi olla apua. :) Kipeetä kuulemma juu tekee, mutta parempi se, kun jatkuva huoli tästä pikkuisesta.

Oon unohtanu vastata gallupeihin (pää jotenkin jäässä.. ) Ja olenkohan muistanut onnitella kaikkia vauvaantuneitakaan. jos en, niin yhteinen onnitteluhalaus tässä! :hug:

Supparit: on tullut puolesta välistä raskautta asti, niin en noteeraa oiekin enää. Tänään tullut selän puolelle, ihan kuin sähköiskuna yhtäkkiä (yleensä kun se on ollut sellainen hitaasti tuleva aalto, joka saattaa kestää pari minsaakin) nyt tulee ja menee yhtä voimakkaana. Enpä usko silti että auttaa enempää kuin muutkaan. Jok ailta/yö suppailee ihan reilusti.. paisti sairaalan käyrillä.. tietenkin :LOL:

Turvakaukalo on. Tai itseasiassa kaksikin, kun saatiin toinen ilmaiseksi sen jälkeen kun eka oli jo ostettu. Enkä oikein luota siihen jälkimmäiseen.. on aika rimpulan oloinen. Käytetään varmaan hätävarana + sitterinä tms.

Ruskovillan villahaalari saatiin sukulaiselta käytettynä ilmaiseksi.. se on 70 senttinen, ja aika reilun oloinen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Orat, Jovi Airit (kelläs semmoset olikaan..??)
Meillä on =)
Hyvät kehut ko. kärryille löytyy tuolta lastentarvike-osiosta ;)
Meillä on myös - toki ei vielä käytössä. Mutta vaikuttaa hyvälle!
Minkä väriset? :D Tilasitko netistä?
Minusta nuo tuntuu tosi hyville, etenkin kun ennen olin NIIN Emmaljungien kannattaja että..nuo yllätti kyllä positiivisesti =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
c81
Joko ootte masuihinne kyllästyneet? Mie varasin maanantaille (silloin on viikot täys) vyöhyketerapia ajan.. onko kukaan muu kokeillut? Luin netistä hyviä kokemuksia, ja ajattelin kokeilla miekin. Ei kai siitä haittaakaan ole
Mä kävin viime perjantaina. Sain koko kehon hoidon kestoltaan 1.5h. Varotan nyt sua, se sitten sattuu nii maa prkleesti |O ! Jotkut tekee vaan jalkapohjista, mutta ei vissiin teholtaan niin hyvä.
mä kävin kans, 3 kertaa. vk 37,38 ja 39. supisteli aina kovasti sen jälkeen mut ei muuten vaikuttanu.

mutta se tosiaan sattu tuskanhiki päällä istuin siinä tuolilla kun nainen paineli jalkoja. mä olin siis pelkästään jalkapohjahoidossa, ja nuo nilkat oli ihan karseen kipeet viel pari päivää sen jälkeenki.

voisin kuitenki mennä vielä uusiks, se oli ihan rentouttavaa vaiks tekiki kipeetä

 
Paastosta joku mainitsi. Itse oon kuullu samaa joskus, kokeillu en ole, vaikka mieli tekis tän painonnousunki takia. Mut mie en kertakaikkiaan pysty olla 2 tuntia kauempaa syömättä mitään :ashamed: Eilen syötiin aamupalaa tuossa 9 aikoihin, 11 lähettiin asioille ja ennen sitä nappasin viel jukurtin. Ennen yhtä tultiin kotiin, niin mulla oli jo niin huono olo, et tavarat ei pysyny käsissä, huippas ja kädet täris ku mitkä :ashamed: Helpotti heti, kun sai syötyy...ihan karsee olo!!! |O
 
Hyviä kehujahan nuo Orat oli saanut, varsinkin tämä; renkaat pelittää hyvin ja on tosi kevyet työntää, siis jopa kunnon hangessa missä tänään vähän käveltiin. lämmitti mieltä kun täällä maalla asuu niin joutunee niitä lykkimään välillä tuulessa ja tuiskussa :)

Mutta samalla mietityttää tuo koko; vaativat koht. tilavan takakontin, jos kuljettaa kokonaan koottuna. Tosin renkaathan saa irti. ..Nimm. 3 koiraa, vaunut, lapsi ja kaksi aikuista samaan autoon, matkatavaroista puhumattakaan |O , mission impossible :eek: ?? Farmarihan meillä kyllä on...mutta, mietityttää siltikin..

-n-
 
nipsuli auto vaihtoon :LOL: Meillä nuo menee autoon kokonaisena, jos ei paljon muuta tavaraa ole. Kyllähän ne tilaa vie, mut muuten niin hyvät tällä kokemuksella, et tosi tyytyväinen olen. Jos meillä ois pienempi auto, niin hankkisin vaan matkarattaat kaveriksi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marie82:
Moikka!
Osanottoni Tuttemuille ja perheelle :hug:
Ja onnitteluja jakaantuneille :flower:

Kysyisin sellasta, ku tuo mun masuasukki on ollu aikasta hiljanen muutamana päivänä, siis et ei oo tuntunu kunnon tönimisiä vaan sellasta selän työntelyä tuonne kylkeen ja välillä hipasuja toiseen kylkeen. Sit tuntuu et jotaki liikettä tuntuu tonne sisällepäin, eli onko asukkaalla nii vähän tilaa enää, et ei kummemmin pysty liikkua vai onko kääntyneenä nii, et en tunne liikkeitä nii hyvin? Viime viikolla äp ultrassa ja käyrillä kaikki ainaki oli vaavilla ok ja neuvolassa maanantaina. Eli mistä sit vois johtua????
Sillee ku rauhassa istuu ja kattelee mahaa, ni näyttää niinku tossa navan kohalla vauva tekis hengitysharjotuksia, kohoilee sillee nopeeta tahtia, eri tahtiin ku mun hengitys ja sydämen syke, et niihin ei voi sekottaa. Onko muut huomannu sellasta?

Mulla ois perjantaina uus neuvolaika, mittaillaan taasen verenpaineita. Se nyt on ollu vähä koholla, mut mulla lääkkeet siihen kyllä.
Supistuksia tulee, mut ne on kivuttomia.

Kertokaahan mistä vois olla kyse?

Marie82 ja vauveli 37+6

Lisäksi vielä, tuolla alapäässä tuntuu liikettä. Nyt taas tässä päivällä tuntunu muljahteluja masulla. Mut ei mitenkään kauheen aktiivista toimintaa.

 
marie niihän ne sanoo, että liikkeet vähenee ja hidastuu loppua kohti. Kuin käyny myös mulla...tila vaan loppuu. Enimmäkseen on sellasta pyllyn nostoa ja kyljenvaihtoa, selkeitä potkuja jne ei oikeestaan ollenkaan enää.
Ja ihan selkeitä unihetkiä jne on, ettei hetkeen liiku ollenkaan, nukkuu??
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
nipsuli auto vaihtoon :LOL: Meillä nuo menee autoon kokonaisena, jos ei paljon muuta tavaraa ole. Kyllähän ne tilaa vie, mut muuten niin hyvät tällä kokemuksella, et tosi tyytyväinen olen. Jos meillä ois pienempi auto, niin hankkisin vaan matkarattaat kaveriksi =)
Meillä ei mene paksiin (VW Bora) kun ilman renkaita. Mutta ostettiin myös matkarattaat. Sillä harvemmin kuitenkaan tarvii yhdistelmiä sitten mukaan, jos autolal mennään. Shoppailureissut tms voi hoitaa matkiksilla hyvin :)
 
Pusuapina th selitti, että rt2 tarkoittaa, että vauva on raivotarjonnassa otsa vasemmalle ja takaraivo oikealle, selkä oikealle, kädet ja jalat myös vasemmalle, rt1 n päinvastoin. Molemmat on kuulemma oikein hyviä asentoja synnytystä ajatellen, ihmettelen vain miten itselläni vauva on vielä itsensä toisin päin kiepsauttanut...
 
Jahvetti; Jep, varmaan saa seuraavaks minibussin hommata :LOL: ,no ei vaan, volvosta oon haaveillu, se on jotenkin niiiiin hyvä ajaa ja tilava ku mikä :heart:
c81; Totta, onhan mulla nuo matkikset joilla pääse kaupoille jos tarvis ja noihin koirahommeleihinkin. Äippä ostikin omat tuonne "mummilaan" (hassua kirjottaa tuo sana "ääneen" :D ) joten taidanpas tehdä nyt kärpäsestä härkäsen :whistle:
 
Jaahas, neuvolassa käyty ja kaikki hyvin...
RR 108/86
pissa ok
kohdunpohjan korkeus 37!!! joten korkealla huidellaan, vaikka ympärysmitta ei ole kuukauteen kasvanutkaan.
Tarjonta rt
Syke 145
Itselle painoa tullut 88g/vko
Täti kovin painosti että yritä nyt nauttia kun saa vaan olla. Eikä tosiaan tarvitse välittää että jos ei jaksa tehdä mitään niin sitten ei jaksa!

Ja jaksoin käydä moikkaamassa anoppia. Hiukan siinä samalla opetin tietokoneen käyttöä. (nyt ollut viikon verran kone käytössä hänellä)
 

Yhteistyössä