***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Pieniä suppareita havaittavissa....tahtoo lisää volyymiä niihin...kuka tietää missä sellainen nappula ois??? :LOL:

Mä oon taas vähän väliä täällä....
Se nappi on tuolla : http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

:LOL:

(miekin roikun täällä.. vaikak ajattelin kyllä lähteä pesemään saunaa...)
 
nipsuli, meillä seuraava kokoluokka olis expressbussi |O :attn: :LOL: :LOL:
Nyt on siis tollanen grand voyacer ja sinne nuo menee heittämällä, mut meillä tekee kanssa ongelmaa, kun sinne pitäs vielä kaks isoa kiekkokassia saaha :whistle: No, eiköhän ne jotenki..ja onhan mulla sit toi liina ja jos tiukkapaikka tulee, ni sit pitäämatkikset hommaa...kävin taas äske hyplääs noit kärrii :kieh: Siel näytti olevan kuopuken 3 pehmoo nukkumassa :LOL:
 
Nukuin päikkärit, ja katos ne viimisetkin nipistykset :whistle: Yllätys, yllätys.....Lenkillä kävin ja kohta ruoan laittoon.. vaikka joku sano että paasto auttaa synnytykseen.. ei onnistu ikinä mutla SUURSYÖMÄRI kun ole :ashamed: :ashamed:
 
nipsuli, meillä seuraava kokoluokka olis expressbussi
-Hih, naureskelen täällä ittekseni mielikuvalle kauppareissu expressbussilla :LOL:


Nyt on siis tollanen grand voyacer ja sinne nuo menee heittämällä, mut meillä tekee kanssa ongelmaa, kun sinne pitäs vielä kaks isoa kiekkokassia saaha
-jep, tiedetään, pikku-veli pelaa lätkää ja on kyllä ihan suhteelliisen aikaa/tilaa vieveä harrastus, ja vielä kalliskin...Koiraihmiset kun päivittelee aina kuinka talvisin varsikin on muka niiiiin kallista harrastaa(meijän seurassa on 3kk ja 100?), ja sit äippä just kertos että veljen jäämaksu on 100?/kk :eek: ja siihen viel varustukset sun muut mukaan...Mut näinhän se menee aika usein, halpaa harrastusta harvoin löytää. On tainu itelläkin palaa noihin koiriin jonniin verran rahaa tässä lähikuukausina :whistle:


Siel näytti olevan kuopuken 3 pehmoo nukkumassa
-voi miten herttaista :heart: :heart: :heart:

-n-
 
nipsuli aikaa menee joo :eek: Pitää mulle näitä kavereita tehä tänne kotiin, kun mies isompien kanssa suunilleen asuu hallilla :whistle: :LOL: Onneks 2. muksusta saa jo alennuksia ja kun mies on niiden joukkueen huoltajana, niin sitäki kautta saa vähä alennuksia =) Mie en ookkaan koskaa sillee laskenu mitä tekee kuukautta kohti noi maksut, kun maksetaa aina köntässä...pitski joskus laskee :whistle: Tai ehkei kannata :kieh:
 
no nyt tuli käytyä pitkästä aikaa parturilla pistämässä kutrit uusiksi B) kerroin parturille minun hiustenvärjäyksestä, ku tuntuu että ei hiukset muuttunu oikein miksikään ja näyttää siltä että on 10cm juurikasvu vaikka värjätyt, niin sano että minulla vaikuttaa nämä raskaushormonit niin että minun hius ei nyt ime sitä väriä ja sitte jos yrittäisin ottaa vaikka permiksen niin se ei luultavasti onnistuis, onneksi en oo kokeillu sen ottamista, ois saattanu ottaa aivoon maksaa permiksestä joka ei näy..

ristiäisistä oli ollu puhetta, me pidetään ne varmaan minun äidin luona, ku minä en tässä meidän kerrostalo tönössä halua niitä pitää ja tuo minun esikoinenki on kastettu siellä niin tulkoon siitä semmonen perinne että meikäläisen lapset kastetaan siellä..

äideistä/anopeista tai vanhemmista yleensä on ollu kans keskustelua, mulla anoppi asuu 100km päässä ja ennen kyläiltiin siellä joka viikonloppu, mutta nyt raskausaikana ei oo tulu käytyä oikein missään. minun äiti asuu 125km päässä ja siellä käydään tosi harvoin, ku mies ei siellä viihdy. minun isä on kuollu reilu 4 vuotta sitten aivoverenvuotoon ja appiukko nukkui pois puoli vuotta sitten avauksessa syyksi selvisi haimatulehdus, niin tällä tulokkaalla ei oo ukkia ollenkaan, eikä oo tuolla minun esikoisellakaan ku isänsä isä kuollu jo kymmenen vuotta sitten. no minulla on tosin toinen ukki vielä elossa mutta asuu tuolla 300km päässä niin eipä tule sielläkään oikein kyläiltyä.. :ashamed:

supistusG mulla oli esikoisen aikaan supistukset sellasia että tuntu se menkkamainen kipu ja sitte tuntu niinku mahaa olis revitty joka suunnalta ja sillon ei pystyny liikkumaan ollenkaan ja piti yrittää mennä sikiö asentoon. nyt supistelut on sattunu vaan tohon alamahaan ja vetää pinkeäksi samalla, niin no sillon synnärillä oli sit se että tuo koko oikea kylki oli kipeä koko ajan ja välillä veti sitte mahan pinkeäksi.

turvakaukalo saatiin just perjantaina minun veljeltä, ku se on ollu sillä lainassa. piti pestä se päällinen 60 asteessa ku veli asu aikasemmalla talossa jossa oli niin pljo sitte hometta että oli asumiskelvoton ja kaukalo oli niillä siellä niin kuulema 60 asteessa homeitiöt kuolee, pelkäsin että päällinen kutistuu, mut eihän tuo miksikään muuttunu.

mut nyt kahville =)

piipero86 & piipertäjä 35+6
 
Myös meillä tulee autoon tilanahtautta kun on kaksi isoa hurttaa, jotka täyttää koko farmarin takakontin, vauva vaunuineen takapenkille ja me eteen. Täytyy hommata kattoboksi muille tavaroille :D Sitten en tiedä mikä hankitaan, kun lapsia enemmänkin haluttaisiin joskus....

Meilläkin vanhemmat ja appivanhemmat asuu 500km päässä, joten lastenhoitoapua ei ole luvassa. Ite saa selvitä omillaan, mikä kyllä toisaalta harmittaa, kun tiiän että vanhemmat auttais ja kyläilis mielellään enempi. Nyt kun ne tulee, ne tulee pitemmäksi aikaa ja majoittuuvat asumaan meille oikein. Mutta tätä vain muutaman kerran vuodessa. Kiva olis, jos voisi normaalista kylässä käväistä silloin tällöin, mutta elämä on.

Turvakaukaloista me ihan ostettiin Brion Primo-kaukalo uutena. Ei löytynyt sopivaa käytettyä ja onhan tuo sitten tämän esikon tuleville sisaruksille (joita joskus toiv. myös saadaan)

Nyt pitää mennä tekemään ruokaa itselle ja miehelle, joka tulee kolmelta töistä. Sitten lenkille suppareita metsästämään, vaik turha toivo taitaa olla ;)

Hedukka & "muhvi" 39+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hedukka:
Pusuapina th selitti, että rt2 tarkoittaa, että vauva on raivotarjonnassa otsa vasemmalle ja takaraivo oikealle, selkä oikealle, kädet ja jalat myös vasemmalle, rt1 n päinvastoin. Molemmat on kuulemma oikein hyviä asentoja synnytystä ajatellen, ihmettelen vain miten itselläni vauva on vielä itsensä toisin päin kiepsauttanut...
Ok, kiitos selvityksestä =)

Mulle kyllä lääkäri selitti miten päin se siellä on, eli ei vaan viitsinyt yksinkertasta vaivata tollasilla vaikeilla käsitteillä :D
 
sanoi terkkatäti.
Paineet on samoissa kun yleensäkin (143/83), pissat miinuksella.
Verensokeri kuulemma oli melko alhainen (1,5h ravinnotta) 3,5.
Eipä tuo tätsy oikein osannut sanoa syytä mun eiliselle pahalle ololle, veikkaili kaikenlaista maan ja taivaan välillä.
Käski syödä pieniä välipaloja tiuhaan, jos vaikka "syömättömyys" heikottaisi.
"Onneksi" en ikinä mitään esim. tässä koneellakaan syökään :whistle:

SupistusG: mulla on tuntunut vain vatsassa, ei selkäpuolella eikä reisissä. Kivuttomia supistuksia tuntuu olevan pitkin päivää, aina niitä ei välttämättä edes noteeraa jos paita päällä. Kipeitä on muutamaan otteeseen ollut, sellaisia, että ei pysty hengittämään. Maha vetää pinkeäksi palloksi.

Turvakaukalo: meillä on Gracon Logico S.

Meidän molempien vanhemmat asuvat toisaalla. Sukulaisia ei siis ole samalla paikkakunnalla. Lastenhoitoavusta voi vaan haaveilla...

Nyt mokkapalat uuniin (ettei vaan käy heikottamaan :LOL: )
38+3
 
Päivää!

Ihan ensteks onnittelut kevytmelankolialle potrasta pojasta! :flower: Ja evaellenille myös paljon onnea, eikös se tyttö pitänyt olla, varmaankin nyytti jo sylkyssä hälläkin! :flower:

Ja sit oli synttäritkin mamitrella ja potsulla! Onnittelut kummallekin! :wave:

Ja Pessistäkin on tullut täti, onnitteluja satelee sinnekin! :flower:

Noniin, olisko nyt kaikki merkkipäivät muistettu.. :D

Cruella Onko pojan olo helpottanut jo? Hänellä ilmeisesti astma kun ventolinea annoit, mulla ei siitä tullu kuin sydämen tykytystä, avaavana toimi tosi huonosti pienenä jos oli todella kipeenä. Höyryt sun muut tosiaan tehokkaampia. :hug:

Sairaalakassista oli puhetta taas jälleen. Mä en ole vielä pakannut, mutta eilisten olojen vallitessa otin kyllä kasvorasvat, puhdistusaineen ja shampoo+hoitoaineen esille ja beautyboxiin. Sen verran aloittelin. Vauvalle on jo vaatteet olleet hyvän aikaa pussukassa. Tosin niitä nyt tarvitaan vasta sitten kun mies tulee meitä hakemaan sairaalasta.

Supistuksista gallupoitiin myös; mulla ne tuntuu kiristyksenä ensin kyljissä ja sitten aaltoilee ylävatsalle ja sieltä selkeästi työntää vauvaa alemmas ja kipuilee sitten kunnolla alavatsalla. Ja samalla kohdun suu vihloo. Tällaisia mulla nyt on tullut tässä parina päivänä peräkkäin ja veikkaus onkin että Viltsu syntyy viikon sisällä. Esikoinen kun laittoi supistelemaan kolme päivää aiemmin ja just samalla tavalla että kiikuteltiin jo synnytyshuoneeseenkin kun lakkas supparit yhtäkkiä. Nyt jos sairaalassa olisin ollut eilen niin varmasti olisivat kiikuttaneet johonkin. Katsotaan osuuko veikkaus oikeaan.

Sit oli anopeista, äideistä ja muista avuista puhuttu. Meillä asuu mun vanhemmat tossa 10 min matkan päässä ja ovat tosiaan valmiita tulemaan esikoista vahtimaan jos yöllä tulee lähtö. Työelämässä ovat kumpikin joten päivät vauvan kanssa olen itsekseni mutta illalla ihan varmasti on apuja saatavilla jos tarvitsen. Ja meillä pitää muistaa pyytää sillä he eivät muuten uskalla tulla "tunkeilemaan". Miehen isä vaimonsa kanssa asuu 20min päässä, mutta heiltä en apuja odota. Ovat paljon töissä, yrittäjä ja joku lääkefirman hallituksen jäsen ja ovat muutenkin sen verran "vieraita" mulle että tuskin tulevat yllättäen tänne. Miehen äiti asuu Imatralla, joten hän ei sieltä ole tulossa kuin käymään ens kuun lopulla muiden sukulaisten kanssa. Eli periaatteessa apuja on jos tarvitaan.

Turvakaukalo ostettiin jo syksyllä kun saatiin haluamamme halvemmalla. Ihan liikkeestä ostettiin mutta oli alennuksessa se väri. BeSafe Izisleep on merkiltään enkä malta odottaa että voi ottaa käyttöön. Rattaat on myös hankittu Emmaljungan CityCrossit Teutonian kantokassilla. Nekin uutuuden karheet ja hipelöin niitä jatkuvasti tossa eteisessä. Ehdin just myydä esikoisen rattaat viime keväänä. Olivat tosin kuomurattaat Emmaljungan ECSportit, eli niissä ei olis voinut vauva edes matkustaa.

Nyt meen antaa esikolle välipalaa ettei pyörry tuohon. Reppanalla taas oli sokerit 3,2 , vaikka insuliinia on vähennetty roimasti nyt. :|

Vanamo+Viltsu 38+0 :heart:
 
Mulla toi kerhopuoli herjaa välillä että "käyttö estetty" kun yritän katella keskusteluja.. Vaikka siis olen jo niillä kerhon sivuilla.. :|

Ristiäisistäkin oli puhetta.. Me hoidetaan homma kirkossa ja tarjoilut kans kirkon tiloissa. Ajatus siitä että meille punkee sukua kotiin, ei innosta mua. Ensinnäkin pitäis siivota extrahyvin ja sit meidän koirathan vieraista innostuisivat liiaksikin. Kaverilla oli ristiäiset ollu kotona ja niiden koira oli sitten just h-hetkenä asettautunut väkijoukon keskelle paskomaan :D.

Äh..mua väsyttää törkeesti. Ja mitään en ole edes tehnyt. Pyykit ja tiskit on koneet hoitaneet, mä oon vaan istunut.

Vauva muljuaa kivasti. Voiskohan se jo tulla ulos, ehkä pitäis kokeilla jotain diiliä sen kanssa että viikonloppu ois tulossa.
Toi akupainantalinkki onkin hyvä!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Orat, Jovi Airit (kelläs semmoset olikaan..??)
Meillä on =)
Hyvät kehut ko. kärryille löytyy tuolta lastentarvike-osiosta ;)
Meillä on myös - toki ei vielä käytössä. Mutta vaikuttaa hyvälle!
Minkä väriset? :D Tilasitko netistä?
Minusta nuo tuntuu tosi hyville, etenkin kun ennen olin NIIN Emmaljungien kannattaja että..nuo yllätti kyllä positiivisesti =)


Meillä ollut nyt reilun kaksi vuotta käytössä nuo Jovi airit ja tyytyväisiä ollaan oltu-kulkevat tosiaan kelissä kuin kelissä ja muutenkin hinta-laatusuhde on enempi kuin kohdallaan. Ainoa miinus on se, että meillä vanhaa mallia, jossa portaaton selkänojan säätö, käytössä muuten hyvä mut selkänojan säätöruuvi tuppaa pamahtamaan tasaisin väliajoin. Käsittääkseni on kuitenkin muutettu portaalliseksi tuo säätö. Mut oralla toimii palvelu tosi hyvin, aina kun ruuvi mennyt olen laittanut sähköpostia sinne ja muutamassa päivässä ovat laittaneet uuden osan ja ilmaiseksi! :) Että käytössä tulevat olemaan myös tällä kakkosella-niissä on niin iso kantokoppakin että isompikin muksu mahtuu talvitamineissa siihen nukkumaan. Eiväthän nuo pienimmästä päästä ole, mut hyvin ovat meillä farkkuun mahtuneet kokoontaitettuna ja vielä jää tilaakin.

 
Mä tulin vierailemaan täällä teidän "edellä-kävijöiden" sivulla, itsellä la vasta 1.7, joten kiva lukea näitä teidän edistyneempien tuntemuksia. Mulla joo ennestään kaksi muksua, pientä, joten on hyvin lähimuistissä nää loppuajan jutut vaikka ne välillä oli ihan unohtuakkin :LOL: , ehkä hyvä niin.

Hei, noista ristiäisjutuista, meillä oli ekat kotona ja tokat kans seurakunnan tiloissa ja kannatan tota jälkimmäistä, eli seurakunnan tiloja, jo ihan just siitä syystä, että pitää siivota enne ja sit jälkeen. et miten helpoimmalla pääsee ja itsekkin oli jotenkin rennompi ja jotenkin "viihteellä", kun ei kotona tarvinnut ketään passata.

Mutta meni ne ekatkin kotioloissa ihan hyvin, mut silloin oli kyllä apujoukkoja tarjoilujen kanssa käytettävissä.

Jaksamista teille kaikille ja onnea ponnistukseen :D
 
Pessi pakko kysyä että onko sulla silmälaseja? mulla oli tuossa reilu vuosi sitten just tollasta "kännioloa" ja huimausta,oksentelua jne jne. ja sitte lääkärit sano että voi olla aivoverenvuotoa tai kasvain ja sitte kävin magneettikuvauksissa ja nerologilla niin sitte selvisi että vasemmassa silmässä on heikompi näkö ku oikessa ja sivot "kuormittaa" näön suurimmilta osin oikealle silmälle, niin sain sitte lasit. en ite ollu huomannu näössä mitään vikaa, mut lasien jälkeen ei oo ollu enää mitään oireita...
 
Niin joo piti lisätä vielä että kun oikein supistaa niin jomottelee sisäreisille myös. :|

Ja ristiäiset pidetään kappelilla. Ekat oli kotona ja oli rankkaa kestitä koko porukka kuukauden ikäisen vauvan äitinä. Seurakunnantiloja suosittelen minäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Ristiäisistäkin oli puhetta.. Me hoidetaan homma kirkossa ja tarjoilut kans kirkon tiloissa. Ajatus siitä että meille punkee sukua kotiin, ei innosta mua. Ensinnäkin pitäis siivota extrahyvin ja sit meidän koirathan vieraista innostuisivat liiaksikin. Kaverilla oli ristiäiset ollu kotona ja niiden koira oli sitten just h-hetkenä asettautunut väkijoukon keskelle paskomaan :D.
:LOL: :LOL: Koirat pistää nauramaan :LOL: Tästäkin huolimatta me on ajateltu pitää kastejuhlat kotona ihan pienimuotoisesti (koirien kera). Saa nähdä mitä ne sanoo, jos virttä veisataan, vanhempi varmaan virittäytyy kuorossa mukaan ulvomaan :D
 
Hei pitkästä aikaa!

Kasassa ollaan, vaikka 2 vrk supistelikin ja samaan syssyyn kauhea vatsatauti! :x :( Olen ollut niin raato, että en ole sängystä päässyt saati sit konetta avannut sitten sunnuntain vai maanantain?? En enää tiedä päivistäkään. Nyt alkaa elämä voittaa..neuvolassakin tänään ja kaikki onneksi kunnossa.

Yritin tuossa lukea näitä kaikkia sivuja, mutta itku keskeytti lukemisen ja ajattelin lukea myöhemmin. Rudi-enkelipojan perheelle lämmin osaanotto. Ei ole sanoja minulla teille. :heart: :heart:

Toivottavasti evalla on pieni hynttyrä kainalossa ja kaikki hyvin ja kaikille jo vaavelin saaneille valtavasti onnea!! :heart:

Koetan tässä kasailla ajatuksia..vähän alavireissä menty jo pari päivää, mutta kyllä tämä tästä. Tuttemuin uutinen veti hiljaiseksi taas.

Halit kaikille ja jaksuja edelleen! :hug:

Palaan taas...

äippäHKi ja pikkunen 38+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hedukka:
Tuli vielä mieleen, ootteko kukaan hankkinu vauvalle ruskovillan villahaalaria? Sellaista mieli niin halajais, mutta mikähän koko olis hyvä vauvalle, 60 vai 70 senttinen?
En tiedä että onko joku vastannut sulle jo tähän, mut luulisin että villahaalarin jos haluaa nyt kevääksi, niin 60 senttinen, koska sitten kun meidän vauvat on jotain 70 cm niin sittenhän taitaa olla kesä? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Siis oikeasti on olemassa joku rt2? Katselin tossa neuvolakorttia ja siinä oli lääkäri laittanut jonkun rt2 tapasen merkinnän enkä oo tohtinut keltään kysyä että tarkottaako se jotain.. ja mitä?
Mä nyt täs vastailen kaikille ja koska en oo ehtiny lukea kaikkea :D niin en tiedä et onko sulle joku vastannu =) mut mulla lukee neuvolakortis et rt1 ja mun terkan mukaan se meinaa et selkä on vasemmal puolel. luulis sit tarkottavan toi kakkonen että selkä on oikealla? ;)

:Muoks: ai oli Hedukka näköjäs sulle jo vastannu... =) no kun on kaks samaa vastausta niin ainakin varmaan on sit totta :D
 

Yhteistyössä