***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Mutta eikö raskausmyrkytyksessä pitäis aina pissassa olla jotain?
Laitan tähän väliin että ei. Mulla ei ollut kun sairaalaan menin, mutta paineet oli 150/100 ja turvotusta oli riittämiin. Ei kannata sitä pelkkää pissaa katella, toisille tulee vain osa oireista aiemmin, joillakin jo "myrkytys" pidemällä siinä vaiheessa kun proteiinia tulee virtsaan.
 
Voi jösses, kun tänne tulee tekstiä ettei ehdi kaikkea lukemaankaan...

Shiva: oliko se sun beibillä myös normaalia isompi painoarvio? Millaiset lukemat olet saanut?

Varusteista: Meillä on Emmaljungan Cerox -sportrattaat niillä isoilla, muhkeilla puhkeamattomilla renkailla. Turvakaukalo on MaxiCosin Cabriofix ja autokin vaihdettiin jo kesällä tilavaan BMW-farmariin.

Nyt pitäs laittaa Spagetti Bolognese tulelle.... :p
 
VanamoBr: onko sulta tuolloin otettu verikokeita? Mulla on nyt seurattu muutama viikko myös verikokein toksemia-arvoja, vaan ihan ok ainakin toistaiseksi.... Hieman kyllä pelottaa, mikäli myrkytyskin paukahtaa päälle...
 
Sienna: En muista mitä kokeita otettiin, mutta huimauksen ja oudon olon takia menin sairaalaan silloin, paineet oli korkealla mutta proteiinia ei ollut, osastolle jäin makaamaan ja tyttö syntyi neljän päivän päästä ilman käynnistystä. Olisivat alkaneet käynnistelemään seuraavana päivänä. Neuvolasta mua ei laitettu eteenpäin vaikka paineet olikin hurjat just sen proteiinin puuttumisen takia ilmeisesti. Sairaalasta silloin ihmeteltiin että mksen ollut saanut lähetettä kun paineet niin korkeella. Tästä on aikaa jo 7 vuotta.
 
Anna Olipas aatamin aikainen tuo lekuri sulla. Inhottavaa!! |O Onneks sait ajan sektioon kuitenkin, olishan toi nyt ollut ihan älytöntä laittaa normaalisti tulemaan jos perätila ja ensi synnyttäjä yms. Huh huh!!
 
Anna86 olipas sulla tympeä lääkärikäynti tosiaankin... oisit motannu kuonoon. :whistle: Mä aion sanoa huomenna neuvolassa omasta polikäynnistäni, kesti päästä lääkärille melki 4h. ja istua siellä ja ootella tällämahalla. |O meinas hiukan kyrsiä.
Onneks sait kuitenkin sen sektioajan. En minäkään olis lähteny kovin isoa perätilassa synnyttään. Ooksää Pohjanmaalta kotosin?mistä täältä? me asutaan täällä Klassa, ihan keskellä kaapunnia.

raskausmyrkytyksestä Minulla oli lievä toksemia viime raskaudessa ja kyllä minullekin sanottiin että protskuja pissassa pitää siihen olla kans, joten hyvä jos sulla ei niitä ollu. Tsemppiä huomiselle! Meinas tacokuppi kädestä lentää kun luin tuota. Niin suolasia nuo kolmion malliset tacosipsit on...mitkä niitten nimet nyt onkaan...
Join lohdutukseksi ananasmehu lasillisen päälle. :whistle:

nellille tsemppiä huomiselle!

Mies kysyi multa tänään että onko rouvalla menoja lauantaina et jos vietäs tyttö hoitoon ja pidettäs romanttinen ilta kahdestaan. Mentäs syömään ravintolaan oikein hyvin ja illalla jatkettas kotona siitä mihin sillo yks ilta jäätiin....noh, arvatkaas vaan olikos rouvalla tuon jälkeen menoja....ei tod. :D Toivottavasti en oo sillo laitoksella... :LOL: mun tuurilla tottakai.

Kamala ku taas on himonälkä, ei siis nälkä.Tekee vaan mieli jotain syödä. :ashamed: Huomenna varmaan neuvolassa rikon puntarin... :ashamed:

Meenpä kattoon nettikauppoja...

Jepsu ja Martti 38+1 :heart:
 
Ei jumankekka.

Taas tulee valitusta. Mutta kuten jo aikaisemmin olen maininnut ongelmistani KELAA kohtaan niin nyt ne taas kasvavat!!!

Eli ekaks ottivat opintotuen pois multa koko JOULUKUUN asumislisineen kaikkineen kun olin imoittanut kouluni loppuvat 14.12 vaikka oikeesti se loppui 18.12 mutta kun ei ollut tunteja niin päätin olla rehellinen. Siitä sitten tuli ilmoitus että kun et ollut 18.12 asti koulussa niin emme maksa tukea.

Tammikuussa siitä vielä tappelin ja parkusin puhelimessa että nyt on jo toinen kuukausi ilman rahaa. Ja siihen KELAN ämmä tympeästi sanoi että soita sossuun.

Sossusta en saa mitään en edes lämmintä kättä koska minulla on kiinteistö ja siitä vuokratuloja joista käteen jää noin 100 e

Nyt KELA ilmoitti että emme voi myöntää asumistukea MUTTA kiitos kun ilmoititte perheenlisäyksestä otamme miehenne asumislisän pois koska olette nyt yhteistä ruokakuntaa.

MILLÄ HELVETILLÄ MÄ MAKSAN KAIKKI LASKUT, VUOKRAN, RUUAT, VAUVAN VAIPAT???

Kohta pääsee itku. :headwall: :headwall: :headwall:
 
Kotiin mut laitettiin vielä kasvamaan. Olin jo niin valmistautunut saamaan muksut kainaloon tällä viikolla, mutta mitä vielä... :( Ei kun kotiin vaan.

Eli mulla oli turhaakin turhemman tuntunen käynti siellä osastolla. Kävin päivän siellä käyrissä makaamassa ja ultrassa ja katsomassa onnellisia ihmisiä, jotka kärräsivät vauvojaan. Sitten illalla sanottiin, että voit ihan hyvin mennä vielä kotiin ja tulla sitten seuraavana maanantaina uudestaan, jos et aikaisemmin tule. Kyllä otti pattiin. |O

Nyt tuli tähän tällainen ylimääräinen viikon loma ja päivät ovat tosi piiiiitttttkiäääää. Tiistai aamuna jo kellotin kans 3 tuntia ihan säännöllisiä supistuksia ja olin jo kengät jalassa lähdössä, mutta sitten ne vaan katos johonkin... Ehkä jollekin toiselle, jota tarvitsi niitä vielä enemmän kuin minä.

Onnea kaikille, joilla vauva on jo sylissä !!!! :flower: :flower: :flower:

Siellä osastolla kyllä yksi kätilö mulle vinkkas, että älä hätäile, kyllä sää kerkeet vielä niitä vauvoja hoidella. Niinhän se on, sen kun muistais.

Supisteluja kaikille niitä odottaville!!!!

Kiinamama ja mukelot 38+1

 
Kela on perseestä.tiedetään. nim. maksanut opintotukea pois ihan vitusti. :headwall: :headwall: :headwall:
Ja kun minä kysyin vielä ohjeet sillo sieltä ja aargh...pari tonnia perivät euroissa aikanaan takas..kiva.
 
Kiinamama :hug: Näinhän se on, kyllä sitä viel kerkee...mutta täällä toinen, joka ei enää jaksaisi odottaa päivääkään :ashamed:
Ihme kyllä, kun kaksosetkin kyseessä, ettei sitten hiukkasen aiemmin alotettas... :| Hö..

Jahve 39+6
 
Juu no arvatkaas vaan tekikö mieli motata sitä lekuria... |O
Kysyinki siltä että onko tämä mun vai sun lapsi. Ja että enköhän mä omasta lapsestani päätä eikä se!
Siis tottakai mua harmittaa että en pääse synnyttämään alakautta! Mutta kun olen muitten ammattilaisten kanssa jutellut ja he ovat olleet sitä mieltä että jos ei viimestään la:han mennessä synny niin sit kannattaa leikata, niin olen nyt lopulta itsekin kallistunut siihen.
Tiedän että sektiossakin on riskinsä, mutta siinä ne suurimmat kohdistuu muhun, toisin ku alatiesynnytyksessä.
Mutta jos nyt oikeen hyvä tuuri kävis niin synnytys alkais vaikka ens yönä ja sit kättärillä ne ultrais vauvan kooks joku 3500 tai alle, ja sit uskaltaisin yrittää alakautta... :D

Jepsu: Kokkolasta olen kotoisin. Mies myös. :) Tänne "etelään" muutettiin pari vuotta sitten miehen työn perässä. Ollaankohan me törmätty joskus? :D
 
:wave:
En jaksanut vielä kahlata kaikkia sivuja läpi, mutta onnittelut ainakin Mamitrelle ja poitsulle :flower: . Samoin Pessille tätiyden johdosta :flower: .

Evalla varmaan jo pikkuinen kainalossa :heart: , toivottavasti kaikki mennyt hyvin!

Ja neIHM...tsempitykset huomiselle! Olikohan joku muukin...pöhinäkö...ainakin...??? Tasapuolisesti onnea matkaan kaikille kuitenkin!!!

Kaukalo ostettiin muistaakseni jo ekana hankintana, tosin vähän on jälkeenpäin harmittanut, kun ei ostettu sellasta jalustallista, mutta eiköhän tälläkin alkuajat pärjää...ostetaan sitten kunnollinen ja pitkäikäinen istuin.

Vaunut meilläkin on oran jovit, mutta pehmeällä kopalla. Tuntuvat kyllä hyviltä...ainoa on tosiaan toi että ovat aika raskaat esim. autoon nostettaessa. Musta-harmaat ja hintaa taisi tulla kaikkine lisävarusteineen jotain 420 paikkeilla.

Pusuapina se korvavaiva taisikin sulla jo helpottaa, mutta mulla oli alkuraskaudessa ihan samaa ja nyt on taas palannut. Vasen korva on varsinkin öisin lukossa ja humisee. Tänään sain sen avattua tuolla apteekin Audispraylla, katotaa nyt menikö kokonaan ohi vai alkaako uudelleen nukkumaan mennessä.

Lueskelen vähän lisää juttujanne ja palailen sitten...
 
olis paljon kommentoitavaa, kaikkea en muista mut ihan ekaks niisku-neiti :hug: toi kela on niin perseestä ja samoin sossu välillä |O lasketaan vaan niitä tuloja mut menoja ei niinku ollenkaan :headwall: että koska saatte bruttona tän verran ni sen pitää riittää :kieh: ja sitte ne vie kaikki tuet vielä :headwall: sulla kyllä tosi paska tilanne, toivottavasti saat jostain apuja :hug:

nellille tsempit huomiselle =)

me ostettiin tänään uus auto, plymouth grand voyager B) vielä ku oppis ajamaan :whistle:

nyt heroes :wave:
 
Kiinamama vai kotio laittovat... Mä jo oottelin tuplauutisia tännekin palstalle. Jaksamisia vaan sinnepäin... :hug:

Mä oon kävelly pitkiä lenkkejä ja tehny vaikka ja mitä mut pieniä supistuksia saa vaan aikaan, vai onkohan nekään edes supistuksia... :eek: Poju painaa kyllä pahasti tonne alas ja kävely on melkosta vaapuntaa...mies lähti töihin taas ja lupasi olla valppaana puhelimen kanssa kuulemma. Miksköhän... :LOL: Nivuset ja alamaha sekä koko värkki tuntuu varsinkin yöaikaan et räjähtää kun liikahtaakaan sängyssä...ja ylösnouseminen on aika tuskaa...

taidan lähteä kattomaan Greyn anatomiaa ja sitten nukkumaan...Neuvola tosiaan huomenna 12:00. jännittää...

J ja M 38+1 :heart:
 
Nii joo, piti vielä sanoa, että sit ku pääsin sinne kätilön luo niin valitin kyllä kunnolla siitä lääkäristä! Itku silmässä vuodatin sille kätilölle et ois tehny mieli ampua päähän sitä lääkäriä... :LOL:
Kätilö siinä vähän hymähteli ja sano et se lääkäri on juu aika tyly potilaille...
 
Neuvolassa kaikki OK, painoa oli tosin tullu 3,5kg kahdessa viikossa, pitäis vissiin oikeasti alkaa tota syömistä hillitsemään.

Oltiin ulkona ilta kun täällä alko lunta satamaan päivällä ja tulee vieläkin. Muksut ihan innoissaan kun pääsivät lumihommiin ja pulkkailemaan, täällä ei oo sitä lunta tarvinnut katella ku parina päivänä koko talvena, muuten pellot mustina ollu.

Tiistaita odotellaan malttamattomana, mitäköhän sit sanovat käynnistyksestä?

Kaukalo on, esikoiselle ostettiin uusi (2004) ja hyvin kestänyt käyttöä, kolmas käyttäjä siis tulossa. Gracon auto-baby tais merkki olla, tykännyt olen kovasti.

Öitä!

Victoria 37+1
 
Anna :hug: Mie välillä ihmettelen, miten alalle, jossa pitäs olla edes jonkinlaista ihmistuntemusta ja empatiakykyä, pääsee tuollasia mätämunia :eek: Nykyään ei enää hoitoalan koulutukseenkaan vaadita psykologisia testejä, jotka edes vähän antais suuntaa onko ihminen sovelias työskentelemään ihmisten parissa :headwall:

Niisku-neiti :hug: siullekin :( Mie uskon, että nuo Kelan kriteerit, kuka saa mitäkin rahaa, on tehty epäinhimillisen tiukoiksi vaan sen takia, kun jotkus selkärangattomat lapaset käyttäs muuten häikäilemättömästi hyväkseen "ilmasta rahaa". Siinä saa sitten kärsiä ne, jotka oikeesti tarttis ja ansaitsis :/ Toki kaikkia pitää auttaa, mutta kun tiedän monia tapauksia, jotka ei edes aio mennä töihin ja elää kunniallista elämää, yhteiskunnalta vaan nyhdetään kaikki mikä irti saadaan ja päälle valitetaan, että saadaan liian vähän :kieh:

Vihdoin meni yks yö hyvin meillä :) Arthur heräs 3h välein Semperin voimalla ja mie sain levättyä. Rytmi miulla on kyllä ihan sekasin parin yön valvomisesta ja päivällä nukkumisesta.
Arthurille tuli kirjakerhosta Rottatuille- dvd :whistle: (kaikenmaailman kerhoihin sitä onkin ittensä laittanu...) Katottiin miehen kanssa, on muuten aika hauska leffa :D
Vaunuilemassakin oltiin illalla. Käytiin Essolla tekemässä V-peli B)

Kiinamama Uskomattoman pitkälle on siulla edenny tuplaraskaus :eek: Mie olen luullu, että kaksoset tulee ulos jossain 36. viikon tienoolla, mutta eipä kai se kaikilla ole niin :ashamed: Uskon, että maha jo ahdistaa |O
 
Kuulostipas kamalalta tuo Annan lääkäri, mistä hitosta noita aina löytyykin :kieh: . Onneksi kätilö oli kuitenkin ymmärtäväisempi.

Pusuapina..huih, toivotaan, että kaikki on kunnossa, kuulosti kyllä hurjalta nuo paineet ja turvotus. Mulla on sahannu jo pitkään nää paineet ees taas ja välillä on proteiinia ja välillä ei, mutta noin korkeelle ei oo kyllä noussu, eikä tota turvotusta oo isommin. Nyt oot vaan tarkkana, ja lähet heti tutkittavaksi, jos siltä tuntuu! Sitä varten ne kätilöt/lääkärit on!

Niisku :hug: ...opiskeluajoilta kans kokemusta tuosta Kelan *vit...suudesta*, maksellut myöskin kivasti tukia takasin aikanaan. Toivottavasti saatte jostakin apua!!! :hug:

Kiinamamalle jaksamista...vai et sä päässytkään vielä tositoimiin :hug:

Ristiäiset me pidetään varmaan seurakunnan tiloissa, mahtuu paremmin kuin tänne kotiin ja anoppilassa tai porukoilla en halua pitää. Ja pääsepähän tosiaan siivousten kanssa sit helpolla. Eikä ahista tilanpuute.
Isovanhemmista olitte myöskin jutustelleet. Meillä on onneksi molempien porukat ihan tässä lähellä, ja apua varmasti saadaan, jos tarvitaan, kun ei vaan liikaakin tulisi ohjeita(miehen puolelta). Harmittaa vaan kun oma äiti ei ole enää elossa, jos eläisi, olisi vielä nuori ja varmasti mieluusti touhuaisi ensimmäisen lapsenlapsensa kanssa :'( . No onneksi mun isästä tulee kuitenkin loistava pappa ja jaksaa myöskin touhuta ja leikkiä, samoin oma mummuni on vielä nuori ja varmasti mielellään auttaa ja on innoissaan tulevasta vauvasta. Sikäli siis asiat oikein hyvin :heart:

Koitahan nyt jahvetti jo hypätä pois alta, täällä olis muitakin tulijoita :wave: , niin ja merbau ja muut tammikuulaiset voitas pikkuhiljaa hätistellä alta pois...alkaa olla meidän vuoro :LOL:

M+sintti 39+4
 
hei onko teillä muilla mennyt mahanahka löysäksi? mä olen nyt ihan paniikissa kun yhtäkkiä huomasin että maha mennyt ihan löysäks jotenkin, siis tää nahka. ei oo ollenkaan sellainen pinkeä enää kun oli vielä päivällä.
 

Yhteistyössä