***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
cruella toivottavasti helpottas...liianki tuttua toi hengittely..tosin me harrastettii sitä 3 aikaan yöllä Koksin ea-polilla :ashamed: :snotty:
Se torventöräytys on muuten ku olis jossaan lehmäpellolla lehmiä huhuilemassa eikä mitään vauvan/lapsen kuulon tutkimista :LOL: :LOL:

(.) En nyt tiiä pitäskö ääneen sanoa, mut ihme aaltomaista menkkapoltetta ollu ja selkää alkanu polttelee...sekä tositosi epäsäännöllisiä mahan kovettumisia (=supistuksia???) ollunna tän päivää ja painetta tuol alakerrassa :whistle: :whistle: Sovitaan niin, et mie vaan kuiskasin tän eikä kukaan kuullu, jookos :LOL: :LOL:
et lähe vielä |O :D

No en en...kuhan huijaan :LOL: :LOL:
 
vanamo myö ollaan kanssa pähkitty noitten esikon synttäreitten järkkäämisen kanssa |O Viimeset kaverisynttärit aikoo nyt pitää, kun tulee pyöreet vuodet täys.
Sovittiin yksissä tuumin pojan kanssa, et kavereille pietään sitte viikon jälkikäteen=vauva on varmasti syntyny ja minä päässy kotiin, olis muuten meinaan jo 3½vko yliaikanen :kieh:
Ja muille pietään sillon, kun oikeestiki on, tilanteen mukaan, olin minä sit kotona tai en :/ Pitääki taas mennä tällee täpärälle...2. ja 3. on myös viikon välillä :kieh:
 
Jahvetti No sepäs tässä on kun pitää samalle kahdelle viikolle kummatkin kekarat vääntää. Pöh. Ihan kun ei olis ollut kuukausi vaihtoehtoja muitakin kuin tuo helmikuu. :kieh: Ja meillä tosiaan vielä se Jääshow perjantaina, mihin tietysti haluaisin mukaan, äh. Katsotaan nyt mitä tapahtuu. Mä kans jo varoittelin esikkoa että voipi olla ettei lauantaina juhlita vaan vasta vaikka sitten parin viikon päästä, mut meillä kun ei ole tulossa muuta kun kaverisynttärit kun isänsä luona juhlivat jo tänään sen puolen suvun kans. Mulla kun ei sukua täällä ole muuta kuin vanhemmat niin ne käy sit lauantaina moikkaamassa. Mut ei tällaista nyt kaipais tähän enää. |O
 
Hei, myö lähtään nyt kuopuksen kanssa hallille kävellen...matkaa vajaa kilsa, aikaa n. tunti...eiköhän se onnistu :D
Autolla päässään takas kotiin :LOL: :LOL: Jos ei takas kuulu tän illan aikana, ni oon synnyttäny tohon matkalle :kieh: *ei pitäs maalaa piruja seinille* |O

Jahvetti huomenna 40+0, näyttää paaaaljon paremmalle, kuin 39+6 :whistle: :LOL:
 
Nonniin, käytiin sitten vähän neuvolassa. Ei ollakaan aikoihin siellä oltu noin pitkään...

Paineet 138/101 ! Terkka mittas kolmeen kertaan ja ei ne paljoa tuosta laskenut :|
Painoa tullut 4,5 kg/viikko, ei hyvin menny silläkään saralla.
Pyys näyttämään mun painajaismaisia jalkapöytiä ja sano että kyllähän ne aikas turpeat on. Mun oli pakko lisätä että ne ei ole edes turpeimmillaan...
Kerroin myös tosta korvien huminasta, eikä terkka siitäkään ilahtunut.

Sykkeitten kuuntelu meni yhtä perseelleen kun viimeks, hitaat oli kun löytyivät, viime viikolla sentään normalisoituivat siinä kuunnellessa... nyt olivat hitaat koko ajan.

Huomenna pyys tulemaan aamulla ultraan että katsotaan onko masussa joku hätänä ja jos niin sitten vaan Tampereelle.
En kyllä ainakaan Jahvettia haluis etuilla näin törkeesti ja toivottavasti ei tarvi :(

Soitin jo kyllä miehen käskystä sinne Treelle ja kysyin niitten mielipidettä, kehottivat olemaan touhuamatta mitään huomiseen ultraan asti ja katsomaan mitä siellä sanovat.

Perkele kun harmittaa että söin niitä pasteijoita eilen, ihan varmaan sen takia paineet kun 200-kilosella... Niin hyvin mennyt tähän asti :'(

Ja perjantaina piti mennä osteleen haalareita :headwall:

Ainiin, oli jotain hyvääkin, pissa oli puhdas! siinä ne hyvät uutiset sitten...
 
Ihmettelinkin jo että missä Nelli on.. :D Hyvä että pääsee lähemmäs vauvaantumista. :flower:

Pusuapina Voi sua! Eipä ne pasteijat syynä tohon ole, pre-eklampsian oireet tulee joka tapauksessa jos on tullakseen. Toivottavasti vauvalla kaikki hyvin huomennakin ja pääsette vaikka kohta jo iho ihoa vasten. Tsemppiä! Ja muista lähtee sinne Treelle jo aiemmin jos olo jotenkin huononee, esim huimaus lisääntyy tai päänsärkyä tulee enempi tai jopa pahoinvointia. Vaikka huomenna onkin varattu aika mutta voi tänäänkin olla tarvetta sinne mennä. Ja turhia menoja ei ole. :hug:

Ai, ei sullaollutkaan varattu aikaa kun meet sinne ultraan neuvolaan...äh, minä ja muisti. No mutta kuitenkin, tarkkaile oloa nyt suurennuslasin kans. Äidin vaisto paras vaisto.
 
Kiitos Vanamo rohkaisusta... :ashamed:
Niinhän se on että tässä on kuitenkin pikkuihmisen elämästä kyse, mutta oon just näitä että emmie kehtaa ku mitä neki sellä sitte ajattelee jos turhia menen sinne itkeskelemään...

Onneks toi mies takoo välillä mun päähän että itsensä ajattelu ei aina oo pahasta :whistle:

Jänskättää ja kauhistuttaa niin toi huominen, toisaalta toivois että pääsis jo eteenpäin tässä jutussa, mutta EI näin! Kyllä mokkula sais itse ymmärtää lähtee tulemaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Perkele kun harmittaa että söin niitä pasteijoita eilen, ihan varmaan sen takia paineet kun 200-kilosella... Niin hyvin mennyt tähän asti :'(
Ihan pakko kommentoida tähän. Mulla paineet kanssa ihan päin persettä (kotimittaukset hieman alle 140/95 yleensä ja polimittaukset sitten jo 150/100+) ja mikään siihen ei oikeesti tunnu auttavan. Oon ollu melkein 24/7 vähäsuolaisella dietillä kohta 3 viikkoa ja ei mitään vaikutusta, no ok turvotukset sentään pysyy sillä kurissa. Mulla on painoa tullut raskauden aikana vain 9 kiloa lisää (heilunut tän loppuajan täysin turvotusten mukaan (+ 2kg/viikko --> - 2kg/ viikko jne...) ja ihan normipainoinen 61 kg olin ennen raskautta. Raskausmyrkytysdiagnosia en ole vielä saanut, mutta seuraavat tilannetta tosi tarkkaan ja käynnistävät jos menee yhtään pahemmaksi tilanne. --- Eli summasummarum, nää on vähän sellaisia juttuja, että menee näköjään niinku menee. En tiiä ketään meidän suvusta jolla olis ollu samaa ongelmaa edes, mikä siis lie. Stressillä saat paineita vaan vielä ylemmäs. Jaksuja sulle!!! :hug:

Niin ja mulle ainakin sanoivat, että mieluummin pitää lähteä liian helposti KYS:lle tarkistamaan tilanne, jos oireet yhtään pahenee.
 
(.): Oltiin ukon kanssa hakemassa paria komeroa kalustetukusta pitäisi ne tässä koota jossain vaiheessa. Sairaalarepunkin (oman) sain tänään alulle. Oltiin noiden komeroiden hakureissulla kebabilla ja minä tuttuun tapaan puhisin täyttä vatsaani. Ukko jo luuli, että luovutan perinteiseen tapaan loppuannoksen hänelle, mutta totesinkin, että pitäähän tässä syödä että jaksaa, jos vaikka pitää synnyttämään lähteä, kun kaksi aikaisempaakin lasta on syntynyt "väärän kuun" puolella. :kieh: :D Vauvalle ei ole vielä mitään laitettuna, kun saisi nuo komerot koottua niin sitten olisi sen vuoro... Ai niin, ostin minä maanantaina jo vaippapaketin vauvalle. Mielestäni nuo kertikset ovat ensimmäisinä päivinä helpompia, kun vauva on vielä niin "kippurassa". Sen jälkeen siirrytään kestoihin.

Ristiäisistä: Luultavasti tämäkin kastetaan kirkossa normaalin jumalanpalveluksen keskellä, jonka jälkeen koko perhe (+suku ja ystävät) osallistuu ehtoollisen viettoon. Vapaamuotoiset jatkot ovat sitten kotona. Toinen kummeista on tiedossa ja luultavasti suostuukin toiseksi kummiksi on parikin vaihtoehtoa (miehen kaveripiiristä).

Heltu ja Rymy 36+2
 
Iltoja.

Oli taasen tullut tekstiä :whistle:

Hali niille jotka sitä kaipaavat :hug:

Ei niille paineille mitään voi. Ota rauhassa ja huomenna pääsetkin katselemaan vauvaa ultrassa. :hug:

Jahvetti koitas nyt jo lähtee. Niin pääsis muutkin. Ei viitsi ohitella. :D

Nelli taiskin jo lähteä :hug:

Mäkin voisin kyllä lähteä ei ole mikään hyvä fiilis enää. Vauva riehuu niin kovin että sattuu. Vatsassa kiertää. Vieraita tulossa. Kämppä ku pommi. Häitä pitäis järjestää. KELA vittuilee päin naamaa. Ja olen ihan poikki.

Supistuksia silti tulee ihan kivasti. Joten mulle saa lähettää niitä lisää!!! Neuvolantädin ilme ei ollu mitä mainioin kun juttelimme vauvan koosta. Silti ei sanonut mitään arviota. Puhui vain 3 viikon takaisista mittauksista et sillon ainakin oli vaan 3 kiloo.. Morjens se on voinu räjähtämällä venyy ja lihoa nää kolmisen viikkoo... :/

Eli voisin vaikka tänään mennä jo!!! Joten Jahvetti pistä vauhtia!!! Ja mene edeltä! Joku järjestys pitää olla!!! :D
 
Jospas sitä ittekin yrittäis vähän ryhdistäytyä ja ilmoitella ittestään :ashamed:
Olen muutaman päivän olut aikas takavasemmalla ku on vaan v*tuttanut NIIN paljon ettei tosikaan ja parkunut omaa surkeuttani :ashamed:
Siis su päivän supisteli KOKO ajan, kellottelinkin niitä sit jo ja väli oli 4-8min.mutta eivät olleet riittävän kipeitä. Makoilin sohvalla ja joskus kahden jälkeen yöllä olen nukahtanut eikä suppareita sit enää tullut. Maanantaina supparit oli jossain ihan mettässä, ei ainakaan täällä. Eilen sit kävin "vaatimattomalla" 10km kävelyllä ja kotiuduttuani menin kylmän suihkun kautta sohvalle. Ja jee! Supisteli n.3-4 tunnin ajan, kunnes ne taas loppu ja mulla paloi pinna ihan totaalisesti. Voi sitä vollottamista :ashamed: Kaikki ärsytti, mikään ei kiinnostanut (ja kamala myöntää, vähiten vauva) ja vain masensi. Ei täällä nytkään mikään voittaja fiilis kyllä ole, mutta parkunut en ole sitten aamun 5km lenkin. Mä olen kohta tosi kovassa kunnossa :LOL:
La ei edes vielä ole, mutta pinna on kireellä ku viulun kieli ehkä siksi että nyt ollaan jo pidemmällä ku kummassakaan aiemmassa raskaudessa ja saikulle piti tässä kuitenkin jäädä jo aikaisemmassa vaiheessa ku toisista. Ensin saa pelätä, että vauva syntyy liian aikaisin ja sit lopulta tuntuu siltä, ettei hän synny millään vaikka mitä tekis.
Olen vakaasti sitä mieltä, että vauvan ei tarvis kasvaa enää yhtään. Piste.
eikä oloa mitenkään ilahduta/helpota/paranna se, että kaverit, äiti ja jopa anoppi :eek: soittelevat, että hä eikö vieläkään. No vittu ei! |O

Juu sorry vaan tämä purkautuminen.....

babygirl 38+4
 
Noh, sopii toivoa ettei huomenna tarvis vielä lähteä... kun terkka tosiaan sanoi ettei pissassa ollu mitään, mutta tokihan niiden asia täytyy silti tutkia...
Mies kyllä hoputti pakkaamaan sairaalakassia, kun epäilee että oon sitten huomenna mahdollisten huonojen uutisten jälkeen niin sekaisin että pakkaan mitä sattuu...

Yritän laittaa lapsen vaatteitakin kasaan, mutta en osaa :eek:
Vauva raukka, ei tiedä kenen hoiviin joutuu...
 
Hei taas!

Ensin, tuttemuille lämpimät osanottoni ja voimia suureen suruun! :hug:

Ristiäiset me aiotaan pitää 500km päässä pohjanmaalla miehen vanhempien luona. Tähän ratkaisuun päädyttiin siksi, että kaikki sukulaiset ja kaverit asuvat siellä ja meidän on paljon helpompi mennä sinne entä kaikkien vieraiden tänne. Toivotaan vaan että vauva viihtyy autossa hyvin. :)

Turvakaukalo meillä on, römerin baby safe plus ja vaunut on emmaljungan duo edget, värinä elk. Hyvältä vaikuttaa molemmat. :)

Tänään olin siellä äitipolilla taas. Odottelin siinä ilmoittautumisesta 40 min ja sen jälk. vanha mieslääkäri kutsui minut huoneeseen. Ei edes kätellyt tai mitään, vaan istahti vaan omalle tuolilleen ennenkuin olin edes ehtinyt huoneeseen... Lääkäri sitten totesi tympääntyneen kuuloisena, "sulla oli se perätila". Juu näin on, vastasin, ja sanoin samalla että kovan mietinnän jälkeen olen päätynyt siihen että haluan sektion mikäli vauva ei synny loppuviikkoon mennessä. No, siitähän tämä lääkäriherra tulistui ja melkeimpä huusi minulle että miksi ihmeessä en synnytä alakautta kun lantioni on kerta tarpeeksi tilava. Sanoin että pelkään että vauva on jo niin iso ja pullea (viime viikolla arveltiin 3300-3400g) eikä mahdu syntymään, ja koska tämä on ensimmäinen lapseni. Kerroin että mielelläni olisin synnyttänyt alakautta ja että sektio inhoittaa minua, mutta en halua riskeerata vauvan turvallisuutta. Terveydenhoitajanikin oli sitä mieltä että koska ei ole jo syntynyt niin kannattaa tehdä sektio. Samaa mieltä on ollut muutama "tutun tuttu" kätilö.
Tämä lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että alakautta pitäisi synnyttää, ja että "on se kumma kun et usko lääkäriä". En tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Mutta pahalta tuntui silti saada haukut lääkäriltä.
Ihan kuin minä huvikseni sektioon menisin! Paljon mielummin synnyttäisin alakautta, mutta nyt on mietittävä vauvan parasta! En anna itselleni ikinä anteeksi jos yritän synnyttää vauvan alakautta ja se jää jumiin ja vammautuu tai jotain vielä pahempaa.
Tämä lääkäri on ainut kuka on sanonut minulle että alakautta on parempi. Muilta alan ammattilaisilta olen kuullut että sektio on tässä tapauksessa parempi vaihtoehto.

No, lääkäri sitten pään puhistelujen ja mutinoitten kera lähetti minut eteenpäin kätilölle joka antaisi minulle sektio ajan.
Kätilö ja kätilöopiskelija olivat onneksi mukavia ja ymmärsivät minua ja olivat puolellani. Sektio aika on nyt 5.2.
Harmittaa kovasti että tähän jouduttiin, mutta kai se on pakko hyväksyä. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että jos synnytys käynnistyisi esim. viikonloppuna niin haluan että vauvasta tehdään painoarvio ja sen mukaan sitten päätän yritänkö vielä alakautta. Mutta jos mitään ei tapahdu, niin sitten leikataan tiistaina... huoh.

Toivottavasti sitten seuraava lapsi olisi ihan "oikein päin", niin pääsisin kokemaan myös alatiesynnytyksen. Siitä kun olen kovasti "haaveillut". :)

Otti niin kovasti päästä kun tulin kotiin, niin mies vei minut lohdutukseksi ulos syömään. :) :heart: Nyt on massu täynnä ruokaa ja olo hetkellisesti parempi. Kylläpä siinä v-mäiset lääkärit ja synnytystavat unohtuu kun saa oman vauvan syliinsä. :heart:

 
Raskausmyrkytyksestä: mullekin jäänyt se kuva, että pissassa pitäisi proteiineja olla.... itselläni jo verenpaineet jalkeilla ollessa 160/100 paikkeilla (huimaa, tuntuu kuin päissään olisin) ja makuuasennossa laskee 140/90 paikkeille, joten mieluummin vaaka-asennossa jo makoilen. Tänään kyllä polikäynnillä alapainekin jäi lukemaan 101, vaikka makuuasennossa otettiin.

Lääkäri pyysi käymään viikonloppuna synn.vastaanotossa ottamassa käyrää, jos kaikki vielä ok niin ensi keskiviikkona eli LA-päivänä, kun on seuraava kontrolli todennäköisesti jäädään käynnistelemään, jos ei ole poitsu sitä ennen itse ulos tulossa... Eli max viikko enää. Kyllä alkaa jännittämään!

Tässä kyllä jännittää painoarviokin. Viime viikolla 38+0 toinen lääkäri mittaili 3,3 kg ja nyt 39+0 tämä lääkäri sai 3,7 kg! Eli voi olla yli nelikiloinen, kun sitä ulos punnerretaan! :eek: En kyllä uskalla enää mitään syödä tän viimeisen viikon aikana... salaattia ja kaalta.... :x

Sienna rv 39+0
 
:wave: ,
Nyt on taas siivottu lue-->oltu työnjohtajana :LOL: , meinaan söin niiiiin ähkyks itteni että en kyenny siivomaan, mies joutu oleen "the siivoja". Mut on mä reipaskin ollu, testasin uutta muffinsivuokaa ja samoilla tulin pistin sitten karjalanpaistin uuniin ja tein vielä itellekkin ruuan (en syö punasta lihaa :x ). Nyt kun ruoka on sulateltu niin pitäs mennä sauna kuuramaan ja samalla saunomaan tietty :heart: .

Siis NelHM läks nyt sitten niinkos synnytteleen :eek: , järkkyy miten nää päivät menee ihan hurjaa kyytiä vaikka välillä on niin tylsää että..Lykkyä siis sinne synnyttelyyn :hug: .

Onkos muita joilla nyt ois sektioaika lähellä (sorppa, istukka-aivot, ei kykene muistaan :whistle: )?

Pusuapinalle voimia huomiseen, kurjia tuommoset neuvolakäynnit. Mäkin oli ihan maassa :( viime käynnin jälkeen vaikka loppupelissä ei mitään niin suurta ollukkaan *koputtaa puuta*


Mäkin huomaan että oon helposti vähän tämmönen että en nyt viitti sitä terkkaa vaivata näillä kysymyksillä/oloilla vaikka tietysti pitäs olla ihan toisenmoinen asenne ja suorastaan vaatia :attn: tutkimuksia tms jos niihin on tarvis !

Well, sisters, nyt tää lähtee saunapuuhiin, voi olla että joutuu illalla vielä koneen kautta kipaseen ennen nukkumaan menoa :whistle: :D

-n-

ps. mullekkin voi laitella puhelin numeroita tuleen, koska oireista (joita siis ei ole :headwall: ) veikkaan että koneen äärellä menee vielä tovi |O
 
On se perkele joitain lääkäreitä, jotka alkaa meuhkaamaan potilaan (=asiakkaan) mielipiteistä ja päätöksistä |O
Onneksi Anna86 sait kuitenkin sektioajan. Ja toivottavasti kaikki menee hyvin =)

Mä oon kyllä niin v-mäinen, että tekisin tommosesta(kin) valituksen.


Meillä mies tuli kotiin kaupan kautta, kysyi pitääkö lähteä laitokselle, söi ja kysyi voiko vielä lähteä hetkeksi töihin.. Oikeesti sillä paralla on selvästi stressi.

Muahan on nyt taas suvun (lue:äiti ja jopa mieskin) toimesta kielletty ulkoilemasta koirien kanssa :/ . Vissiin sen takia että alkaa paikat aukeemaan.. Kielloista huolimatta kierrettiin silti talo, oli pakko päästä ulos kun alkoi pyryttämään. Ihan hyvä reissu, alkoi supistamaan. Tosin nekin loppui kun istuskeli hetken.
Mut oikeesti: mitä ihmettä ne tekis jos meillä ois vanhempi lapsi ja sit en saiskaan muka liikkua? Äly hoi älä jätä..

Joo, mä ilmoitin miehelle että aikaisintaan lähetään laitokselle viikonloppuna.

 

Yhteistyössä