** Helmikuun Helmet** tammikuu

Tsempitykset Kiinille ja toivotaan,että molemmilla kaikki ok!! On pakko käydä välillä kurkkimassa onko kuulumisia tullut kiinin suunnalta! :)
Miehellekin eilen kerroin et 3 vkon päästä oisin samoilla viikoilla kun kiin oli synnyttään lähtiessä ja se sano et saa pysyä viä monta viikkoo mahassa :LOL:

Eilen käytiin hakemassa kaukalo,gragon autobaby(käytetty) ja saatiin tosi halvalla ja on kuin uusi.Puhuin sit tulomatkalla,että kun se myydään joskus niin saadaan varmaan paremmat rahat mitä maksettiin ja ukko tokas et miks se pitää myydä..katoin ihan tyhmänä,et mitä me sillä sit enää tehdään kun vauva on kasvanu siitä ulos..se oli ihan hiljaa ja sit kysyin piruuttani,että jaa sä haluat sittenkin viä sen "neljännen"(kun mä oon puhunu et 4 olis ihan kiva.) No se sano,et mulle ihan varmasti se kuume viä iskee mulle..jäi oikeesti ihan epäselväksi et oisko se vieläkin muka valmis tän jälkeen yhteen kun on koko ajan puhunu,että tää on sit vika!! :p Vahvasti epäilen.

Kaikki tarvikkeet on pääosin hankittuna,hoitopöytää ei oo,mut en tiiä tarvitaanko ees. Vaatteita nyt huutiksesta ajoittain huutelen. Imetysliivejäkin on hankittuna 3kpl.Liivinsuojia ja tutteja ostelin viime viikolla.

Mamitre rv 32
 
mamitrella onki samana päivänä la ku mulla =) mäki ostin ykspäivä liivinsuojia,tutteja,vaippoja jne,,,hoitopöytä on valmis,mutta sänkyä en oo kasannu vielä,vaunut haluttas uudet,muttei taia rahaa olla sellasiin,,,,imetysliivit on yhet vasta,,,
 
Nyt kun tuossa on tuo ketju, että rakenneultra pelottaa, niin muistuu taas mieleen ne kystat :/
Yksi jännityksen aihe perjantaille lisää ultraan, kun näkee, et onko ne siellä vielä, toivottavasti olis jo liuennut pois :ashamed:

Pakkasin oman sairaalakassin...lähinnä omat kotiutumisvaatteet, hammasharja ja -tahna ja tukkatökötit :D
Tuossa olis nyt pinnarissa valmiina omat vehkeet ja vauvan kotiutumisvaatteen oon siihen viikannu, et latan kaukaloon kunhan se saadaan kotiin =) Mies saa sen sit tuoda, kun tulee meitä hakemaan =)

Lenkillä käytii tossa alkuillasta ja saunottiin. Häntäluunalue on TOSI kipee, maha pinkeenä koko ajan, mut ei supistele....

Joku kysy, et miten vauva on "oireillu" synnytystä ennen liikkeissä jne, niin itse e kyllä oo huomannu mitään eroja. Toki nuo on kaikki käynnistetty, et silläkin voi olla osuutta asiaan =)
Nytkin vanhavti epäilen, ettei tämä omin avuin ulos tule =)

Jahvetti 35+5
 
ne on kaikki niin yksilöllisiä nuoki oireilut,aivan kuten synnytyksetki,kaverilla oli poju aivan villinä kokopäivän ja illal sit syntyi =) kukaan ei vissiin kiinistä ole kuullu?hui että kun toivon että on kaikki parhain päin :hug: mulla väsyttää aivan sikana!oootan et kello on puol kaheksan ja laitan porukan nukkumaan!
 
Huomispäivän neuvolaa täälläkin odotellaan. Saan vastaukset mm. maksa- ja sappikokeisiin. Pääkipu ja pahoinvointi sen ku jatkuu :x Tänään en ole oksentanut, mut pyttyä kylläkin käynyt kahdesti halimassa. Ei voi kyl enempää ärsyttää tämä etominen, voi v***u |O
Supistelee kuten ennenkin, ehkä vähän napakammin mut kyl näistä on vielä matkaa synnytyssuppareihin.
Mä en muista kummastakan lapsesta et olisivat olleet jotenkin hiljakseen ennen synnytystä, mut tytöstä supparit loppui pariksi päiväksi miltei kokonaan (silloinkin siis suppaili jo viikolta 16) kunnes sitten jysähti päälle kertalaakista. Itte olin samana päivänä ku synnytys illalla käynnistyi, niin aivan uskomattoman väsynyt ja meninkin sit nukkuun esikoisen kans klo 19.30 ja 19.50 alkoi supistukset, joten se siitä nukkumisesta silloin.

Pitää munkin tunnustaa, et sai tuo Kiinin lähtö vähän vipinää myös minuun. Sairaalakassin just pakkailin valmiiksi :whistle:

Mites muuten te muut kolmannen tai jo useamman lapsen odottajat? Pelkäättekö jälkisupistuksia? Mua itseasiassa hirvittää ne aikalailla. Tytöstä olivat jo melkoisia....

Nyt munkin on pakko lähtee vähän pihalle, jos edes tuo raitisilma vähän parantais oloa.

babygirl 34+3
 
Huomenna ois neuvola :D iltapäivällä vähän jänskättää paljon on tullu painoa lisää :eek: On nääs eväs taas maistunu! :whistle: :p Nytkin tekee sairaasti suklaata mieli! :ashamed: Ois levy Fazerin sinistä tuolla sairaalakassissa mutta.... se on varttu sinne :ashamed: Saas nähädä onko pakko avata se.... :D Kassit on pakattu valmiiksi ja pikkusen sänky laitettu jne.. nyt vaan odotellaan... ;)

Tarppa ja toukka 35+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Mites muuten te muut kolmannen tai jo useamman lapsen odottajat? Pelkäättekö jälkisupistuksia? Mua itseasiassa hirvittää ne aikalailla. Tytöstä olivat jo melkoisia....


babygirl 34+3

Kyllä!!! Ai että kun ne yks päivä muistuikin mieleen... |O
Mulla ei ekasta eikä tokasta ollut niitä ollenkaan...mut kolmosesta aivan järkyttävät |O |O Tosin sekin vaikutti asiaan, kun juoduin heruttelee maitoa sillä sairaalan sähkökäyttösellä LYPSYKONEELLA |O |O Et olisko niin pahoja tullu, jos ihan imettäny olisin, tiedä häntä :/


BTW, eilen olin taas ihan varma, että tää tyyppi on pää alaspäin, mut nyt meinaan, et olis pt:ssa taas |O |O |O |O Voi änkyrän känkyrä.... :LOL: :LOL:
 
Arvasinhan minä että jotain täällä on kuitenki kerenny tapahtumaan :D Onnittelut vaan Kiinille sinne =)

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Täällä kaikki hyvin, supistelee nyt ihan päivittäin ja välillä kipeästikin. Huomenna vihdoinkin se neuvola, viimeksi käyty 6 viikkoa sitten. Tulen sitten kertomaan miltä tilanne näyttää =)

Siru 35+1
 
juu tuli täälläkin eloa kun kiin lähti etuajassa, eka koneellinen vauvanvaatteita peseytymässä, pinniksen patja ja reunapehmusteet pesty ja hoitopöytä pesty :saint: mitenköhän se kiin? millonkohan kotiutuu? useemmman päivän varmaan on ja vauvahan jää sairaalaan vielä kun keskosena synty, tasan 35 oli kiinillä vkoja. ois kiva kuulla jo kuulumisia :whistle:

miten te ketkä ootte laittanu vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi, ni millä periaatteella kun eihän sitä säätä sillon tiiä B) mä meinasin et noi alle tulevat vaatteet valkkaan valmiiks ja jätän sit vaihtoehtoja tohon mitä päälle tulee eli mikä puku. luultavasti on kuiteski pakkasta kun meidän aika on mut kuten kiinistä nähtiin koskaan ei tiedä.

mä en muista et oliko poika rauhallisempi tai vilkkaampi just ennen synnytystä, ei niinkun mitään hajua :ashamed: loistomuisti B)

jälkisuppareista en tiiä mitään, toivottavasti ei nytkään tuu :|

hilari:laita vaikka yynä meseosote jos haluat, voin lisäillä =)
 
Mulla vihloo kohdunsuuta aivan sikana, kun oon jalkeilla :'( Ihan meinaa itku päästä :'( :'(
*valivali*

cruella, mie ainakin laitoin vaatteet sitä ajatellen, et on kylmä...eli villavaatekerta tai fleecehaalari väliin, jos on kylmä ja sen voi jättää pois, jos on lämmin =) Autolla kuitenki liikutaan ja kohtuu lyhyt matka jne =)
 
Iltaa

Voi passata, jos ei jaksa lukee/kuunnella tmv ottaa aivoon marina.
Mulla on nyt niin supervitutus päällä että :kieh: :kieh: :kieh: ! Perjantaina käytint tota neitiä lekurissa, ku putkikorva vuotaa. Saakelin turalääkäri osannu mitää ja ei antanu ohjeena mennä imettää nii kauan ku vuotaa..tiesinhän minä, mutta ajattelin, että kaipa hää tietää paremmin. Äske menin päivystykseen ku vuotanu joka päivä ja iha mätää valuttaa. No täynnä paskaahan se on. Joka toine pv tk:lla jonottaa, ettää saavat imettyy kuivaks, nii päivystykseen, ku sulku on loppiaiseen asti :eek: :kieh: . Apteekeille tuli uus aikataulu nyt tästä päivästä alkaen, päivystävä vaan viiteen auki pyhinä |O , mitä vidulaaaaa |O |O . En saanu antibioottejakaan sit :headwall: . Kuppanen rupukylä, alkaa tosiaa kypsyttää!!
Sit näitä yksinhuoltajan iloja.. tiettyihin tilanteisiin kelpaa kukaan muu ku minä! Vaikka kuinka isäntä ollu tyttöjen elämässä enemmän ku biologinen isä ikinä niiden kaa, ni ei, ei helvetti kelpaa ees iltapalaa syödä sen kaa :kieh: .Mä oon oikeesti NIIN poikki ja kipee tästä päivästä. Supistaa, issias pahimmillaan, kovalta ne pääse omin avuin enää ylös :ashamed: :snotty: .. Alapää pamahtaa jne VALIVALI ja sori. Sit tytöt viel kiukkus niin kauheet raivarit molemmat päikkyjen kaa, ni jäi nekin sit nukkumatta, kaikilta..joten todella pirteetä ollu. Isäntä vetäs herneet nenään, ku ei tajua, että mua ottaa nii aivoon, ku apua ois, mutta kun se aina kelpaa noille prinsessoille. Toki siitäkin se tuntuu pahalle, ku kakkensa niille antaa eikä kelpaa, mut mä oon nyt vaa niin väsyny, henkisesti kans, että en jaksa. Räjähdin sit tossa iltaunille mentessä, ku kiukkusivat taas..nyt hiljeni yläkerta, HUH.
Vähä helpotti :snotty:

Vauvan liikeistä ennen synnytystä..en muista yhtään miten lie menny ennen. Nyt ainakin, ku tietää ton laskeutuneen ja kiinnittyneen, ni ei se kauheesti vaikuta tohon eloon mahassa. Ihan se melskaa siellä, tosin pienet liikeradat sillä enä siellä on, töytäysyjä lähinnä.

Jälkisupparit Mulla oli iha kauheet tokasta, kunnon droppia piti ottaa pitkään. Kaipa ne pahentuu joka kerrasta..ei mulla eka kerralla ollu ku iha pieniä. Ja imettäessä tulee pahimpana alkupäivinä, mutta onneks eivät viikkotolkulla kestä.

Täällä juilii kans alapäätä :snotty: ..oikeen viiletelee. Sit joku oli laittanu kohdunsuusta jonku ketjun tonne..tuli mieleen ku yrittäessä tätä pojua kokeilin aina sitä nipukkaa, eli kohdunsuuta, ennen menkkoja, et oisko millanen.. pehmee -> menkat ja tärppikierrosta iha kova :) . No anyway.. enhän mä muistanu koko juttua, että sen voi itekin somella tuntee, ku ronkkasee..pitihän tuo sekin koittaa äske suihkussa :ashamed: :ashamed: :headwall: . Ihan pehmeetä oli koko toosassa, napukkaa en löytänyt, vaan sellasen pehmeen huulimaisen löllerön perältä :/ :x . Eli ei ainakaan se napukka, eli kohdunsuu ole enää napakka, liekkö edes suljettu. Ei vissii pitäs ronkkia, mut pakko oli. Nyt tarttee malttaa vaan ens tiistaihin, saa varmaa tietoa. Ihme jos ei nää supistukset ole tehny mitään, varsinki se toissayö, oli jo synnytyksen alkuvaiheeseen verrattavissa kivut :eek: . Ja tota menkkajuilimista ollu sen jälkeen päivittäin sekä suppari kun tulee, alkaa nyt tuolta alaselältä ja sit tulee etupuolelle. Mulla paikkojen kypsyminen ei merkkaa mitään, että synnytys ois mitenkää lähellä..hitasati avautuvaa sorttia, joten iha ok, jos hiukan kypsyis enne h-hetkeä, ni ei ikuisuutta tarttis supistella kipeesti.

Pakko ois mennä syömäänkin jotain.. :wave:

*muoks* on kyllä aika turhaa menää ite ronklaamaan alapäätään, kun ei todellakaan hajua, miten siellä kuuluisi asiat olla, tuntua jne :headwall: . Mut muistan niin elävästi sillo tärppikierrossa, kun epäilin vahvasti raskautuneeni siitä, ku kohdunnapukka iha kivikova.
Ja tulipahan nyt ees sormia käytettyä tuolla suunnalla, ei iha muuraudu umpeen enne vauvan syntymää (sit ei pelkoa :LOL: )..Ku ei tota seksiä ilmeisesti tuu sit aikoihin :( .
 
Kyssäriä vielä tälle illalle ja sit nukkumaan.

Eli: Onko teillä muuttunut valkovuoto jotenkin koostumustaan tai määrää näin lopun häämöttäessä?

Itsellä se on sellasta maitomaista valkosta lirua. Pyyhkiessä voi olla koko paperi täynnä sitä :x . Eli runsaantunutkin on nyt ihan viime päivinä.
Kuuluuko/voiko se ylipäätään muuttua jotenkin loppuajasta?

Kiinistä ja vauvasta olisi niin kiva kuulla jotain..malttamaton olen. Joku manitsi, että vauva jää sairaalaan viikkojen vähyyden takia. Onko noin? Mä luulin, että jos kehkot ja lämmönsäätely + yleisvointi ja paino hyvä, ei tarttis jäädä. No, ku en varmaksi tiedä..

Nyt öitä. Alko menkkamaiset poltot, ei pysty istuu yhtään enää..edes tässä sohvalla :snotty:
 
Nukuin tänään puol kahteen päivällä :ashamed: Hitto että nolotti herätä ja huomata että tuli miltei koko päivä koisattua..no, viimeyö oli aika huonoo unta pätkissä ja osittain sohvalla kun isäntä kuorsas taas olan takaa.

Iltasella sain tossa idean että rupeen järjestelemään tuota meidän sekasorrossa ollutta vaatehuonetta kun eilen ostin lisää sinne hyllyille noita isoja koreja. Kaamee urakka oli..isännän käskin siivoomaan omat vaatehyllynsä ja muutenkin tuota lattiapinta-alaa tuolta..pääsin sitten sinne ihan imuroimaankin..millonkohan viimeeksi :snotty:
Varmaan 6-7 säkillistä lähti vaatteita keräykseen jotka isäntä vei sinne samantien..pari pussillista roskiin..mutta kyllä nyt on siisti tuo vaatehuone. vauvalle pesen just toista koneellista petivaatteita ja lajittelen ne kuivurista samantien sitten tuonne omaan koriinsa :saint:
Olen sitten saanu jotain ihan aikaiseksikin tänään :D

Miekin olen pitkin päivää käyny kattelemassa ja lukemassa jotta onko mittää uutisia Kiinistä..jännää miten se noin nopiiaan lähti..ja kauhiaa ku aattelee että miekin olen to samoilla viikoilla ..ei tässä muuteskaan enää niin kauaa mee.. miulla kun ei oikeestaan kukaan nuista muksuista oo yliaikaseksi menny..toisiksvanhin synty päivän lasketun jälkeen ja muut on tulleet jo aiemmin..vanhin pari pv ja kaksoset kuukauden etukäteen..eli juts näil viikoilla..ja tuo nuorimmainen viikkoo ennen laskettua käynnistettynä ku kaks vkoa oli jo sujuvasti suppaillu ja pari käyntiäkin oltiin polille tehty :whistle: Ihan oikeesti kääk.. minuu hirvittää tuo synnytys kyllä hiukan..varsinkii kun/jos käynnistellään (vaikkakin jo etukäteen ennen laskettua) kun ne supparit on sillo niin hurjat..oli ainakin tuolta nuorimmaiselta.. ei mitää paniikkia ja kauhua ole mutta silti hiukan hirvittää että kuinka sen taas kestää..Onneks ei kestä synnytys varmaankaan niin pitkään kun tuolta vanhimmaiselta aikoinaan (25h).. :/

neIHM miustakin tuntuu että koko värkki on ihan pehmeenä ja turvonneena..en oo uskaltanu paljo peilillä kattoo sinne päinkään..miulla perjantaina äippäpoli taas ja katellaan kuinka edistystä tapahtunu tuolla kohdunsuulla..kiinni se on ollu tähänmennessä mutta on se pehmentyny jo ja on tuo vauva ollu tuolla alhaalla jo pitkänaikaa vaikkei vissiit viel oo kiinnittyneenä ollu..nyt voi olla sitäkin kun ajoittain niin kovasti alas viiltelee ja rakkoon kans..

Pitäs vissiit mittailla sokrut ja käydä iltapalalle..muksuista osa on jo käymsä koisimaan.. meni hiukka myöhäseen kun tuolla vaatehuonees touhusin..alkaa jo väsyttääkkin.
 
Olikos se muutama pvä sit kun sanoin ettei oo suppaillu niin johan sen jälkeen on niitä harjoitus juttuja tullu..vähän välillä pientä kipua mahassa ja selässä,mut ei sen kummempaa.

Kattelin just paksuna leffan kun pyysin isäntää lataan sen mulle koneelle. Oli ihan ok leffa ja nyt varsinkin kiva katsoa kun itse maha pystyssä.

Synnytystä kans ajattelen nykyään usein ja sitä kunnon kipua..en oota kyl yhtään innolla sitä hetkeä..sitä kylläkin kun saan vauvan tissille niin odotan mahrottoman paljon. :p

Valkovuodosta: Mulla on kans sellaista valkoista suht vetistä,et välillä tarvii kalsareita vaihtaa useammin päivässä tai käyttää pikkuhousun suojaa. Välillä on tullu pyyhkiessä ihan kirkasta limaa joka venyy kun räkä.

Vauvan liikkeistä ennen synnytystä..ei mitään muistikuvaa et ois liikkunu enempi tai vähempi.

Torstai aamuna on sit neuvola. Toivottavasti kinkku ja suklaat ei ihan mahottomasti oo lisänny painoo :whistle:

Ja nyt kohti punkkaa...

:wave:
 
Vinja, kestovaippa on sun, mikäli sen haluat :) Olen ihan käsi tämän palstan suhteen (en ole osannut edes masukuvaa laittaa profiiliin), joten en osaa sanoa miten saisin osoitteesi, jotta voisin postittaa sen... yksityisviestillä...?... ja mitenköhän se sitten toimiikaan... :D

Meillä mieskin sai jonkinasteisen paniikin, kun kerroin, että samoilla viikoilla ollut palstailija oli jo lähtenyt synnyttämään. Sitten kun illalla pesin vauvan vaatteita, tuli mies panikoimaan, että miten niitä vauvoja edes puetaan... Että mua alkoi naurattaa, kun muistin panikoineeni aivan samasta asiasta muutama kuukausi sitten. :LOL: Eipä sinänsä, että nyt sen varmemmalta asia tuntuisi, mutta suoranainen paniikki on siirtynyt muihin juttuihin... :LOL:

Siis mitkä ihmeen jälkisupparit... :eek: :eek: Siis tuleeko niitä kuinka paljon /pian / kauan synnytyksen jälkeen ja vastaako ne siis kivuiltaan synnytyssuppareita...??? Hitsit, kun pitää olla niin tietämätön näissä asioissa... No ehkä se on oma syy, kun en ole alan kirjallisuutta lukenut näin ensikertalaisena.

Taitaa tämäkin yö mennä taas kukkumisen puolelle, kun ei yhtään väsytä. Tosin viime yönä tapahtui sellainen ihme, että nukuin kymmenen tuntia putkeen, tai siis kävin kyllä pari kertaa vessassa, mutta sain välittömästi taas unen päästä kiinni, mikä on kyllä ollut viime viikkoina ihme. Ehkä nyt sitten "maksan" niitä viime yön makoisia uniani...

 
Vauvan liikkeistä ennen synnytystä: Ekassa vauva tuohusi ihan hurjana pari päivää ja sen päälle pari päivää liikkui suunnilleen minimin, sitten syntyi... Toinen käynnistettiin...

Nelli: Tällä 35+ viikolla syntyneissä on, mitä olen juttuja lukenut kaikkein suurin vaihtelu "maailmaan tulon" kypsyydessä. Suurin ongelma taitaa olla syöminen, mikäli se sujuu (ja kaikki mainitsemasi muutkin seikat ovat kunnossa) niin kotiutuminen tapahtuisi alle viikossa eli ei ole enää varsinaista syytä pitää sairaalassa "varta vasten". Toisaalta tuohon syömään jaksamiseen saattaa mennä parikin viikkoa...

(.) Mua rupes huolestuttamaan... esimaitoa on tullut läpi raskauden, mutta nyt se on ihan ternimaidon väristä eikä enää sameaa/väritöntä nestettä. Yleensä mulla on tuohon maitoon tullut "väri" vasta 2 päivää synnytyksestä... Perjantaina on onneksi äitipoli niin sitten tietää tuon alakerran tilanteen, supistukset ovat jokapäiväinen vieras ja vauva edelleen perätilassa. Ai niin, ja tänään pitäisi soitella diabeteslääkärille ja esikoinen menee ekaa päivää päiväkotiin.

Heltu, jolla viikkoja vasta 32+2
 
Voi kääk!
Tuli hirvee polttelukipusupistuskiristys äsken kun olin sängyssä että oksat pois. Hirvee polttelu alavatsassa, nivusten korkeudella, jos nyt tiedän missä nivuset on edes. Se kesti n. 5 minuutttia ja sen jälkeen tuli vessahätä ja suoli tyhjäksi, jota ei ole tapahtunut sitten muutaman viikon kunnolla. Mies meni ihan paniikkiin kun on lueskellut näitä juttuja täällä, että nytkö se syntyy ja pisti nukkumaan varmuuden vuoksi. Se sanoi olevansa enempi koossa kun saa nukkua hiukan. Saa kuulemma herättää jos satuu ja vedet menee! Ihan kiva. :LOL: Mähän en tietenkään saa unta kun tuli hirmuinen nälkä, taas (koko päivän olen ollut nälkäinen ja syönyt jotain) ja sain aika mukavan adrenaliiniboostin tosta niin ei senkään puolesta uni tule. :whistle:
Tää päivä on mennyt muutenkin omistuisten fiilisten parissa kun aamusta asti on suppaillut säännällisen epäsäännöllisesti. Auts.. taas supistaa. Ei niin kovasti kylläkään. Tää melkein kivuton, mut tehokkaamman tuntuinen. Meni ohi noin 5min kesti sekin. Nyt meen sänkyyn takas. Viltsu on mellastant koko päivän ja nyt on paikallaan. Kiva. Se puuttuis vielä jos se työntelis varpaitaan kylkiluihin nyt. |O
 
Mie oon viime yönä menny sänkyyn n. klo 23...nukahtanu olen joskus klo 3-4 välillä. Klo 4-6 nukuin, mut heräsin n. 15min välein. Klo 6 soi miehelle kello ja eipä enää nukuta...v*tun siistiä!!! |O |O |O
Oikeesti alkaa nuppi kilisee, kun ei saa nukuttua |O |O Pakko sanoo tästäkin perjantaina siel polilla.

Supistelee jonku verran, väli voi olla tunnin tai 5min :LOL:

Huoh, nyt ei jaksa ees kommentoida mitään |O

Jahvetti 35+6
 
:headwall: :headwall: Olen nukkunut jotain vajaa 2 tuntia KOKOYÖNÄ!!! :kieh: :kieh: 04.08 katoin vielä kelloa ja sitten heräsin 06.00 kun isännän herätys kello soi töihin lähtöä varten...... :eek: :eek: Ompa hienoa taas.. neitin vein eskariin ja toinen tuossa tappelee kun ysille kouluun meno on pakkasta ja ei kelpais mitään paksumpaa päälle :headwall: :headwall: |O |O Ihana aamu..... :ashamed: :ashamed: Tänään ois iltapäivällä neuvola, paineet heittää varmaan häränpyllyä :|

Tarppa ja toukka 35+1!
 
:wave: .täällä valvottu kans!kohta polille käymään kun yöllä tunnin supisteli 3-5min välein :eek: tosi kipeesti ja oli muutenki koko yö sellanen olo että kohta syntyy...tuuumasivat ettei missää nimessä saa viel syntyä ja estellään jos meinaa olla tulollaan :| huoh,,,,lukaisin kyllä ketjun mut ei nyt jaksa istuu tässä,on niiiiin levoton ja jännittyny olo,,,kiinistä ei mitään ilmeisesti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarppa:
Minä meinasin laittaa kuvia vauvan sängystä ja kotiin tulo vaatteista mutta empä osannu.. voisko joku neuvoa? :saint:

Jos sulla on kuvat koneella, niin mene esim. www.aijaa.com ja siinä tulee heti kohta, jossa lataat kuvan siihen. Kuvakoon voi myös valita siinä, mä oon laittanu yleensä sen oliko se 640 tjn.
Sit kun se kuva tuleepi siihen, niin sen alla on erilaisia linkkejä, niin maalaat siitä esim sen "pieni kuva" linkin, kopioit ja liität tänne...ymmärsitkös mitään? :D
 

Yhteistyössä