** Helmikuun Helmet** tammikuu

iltaa vaan :wave: nopeasti selasin ja osan lukasin teksteistä ku niin paljo tullu taas. onkos supistelijoilla jo täydet viikot? jos ei ni toivotaan et supparit loppuu, muuten toivotaan että jatkuis. kaverilla kesti noi kivuliaat supparit vkon ennenku vauva lopulta otettiin sectiolla ulos. et voi ne tosiaan jatkua ja jatkua ilman että mitään tapahtuu :/
ja muutama on ainaki ketä samassa tilanteessa kun minä eli kohdunsuu kiinni ja pituuttaki jälellä eikä vauva kiinnittyny. eli me varmaan sinne laskettuihin aikoihin ainaki mennään B) no onneks siihen ei oo ku reilu pari vkoa :whistle:

heltulla ollu kyllä veemäinen lekurikäynti :eek: valitusta vaan, eihän tollasta käytöstä tarvi kenenkään sietää, varsinkaan lääkäriltä. jaksamista ja toivottavasti pääsette vielä uudelleen johonkin keskustelemaan :hug:

tosta lapsivedestä, luin että siks haisee makeelle kun siinä on fruktoosia. mä en siitä tiedä mitään kun multa puhkastiin kalvot. myöskään limatulpasta ei oo tietoa et millanen. tai kuulopuheita mut ei omakohtasta kokemusta B)

jahvetti: se kantoliina vaikutti ainaki hyvältä mitä sitä ukon kanssa tossa vähän viriteltiin =) vielä kun oppii ne sidonnat ni avot :D selkeet ohjeet on kyllä mukana ja useampia sidontoja.

me käytiin tänään kouvolassa eläinlääkärissä koiran kanssa, ens tiistaina leikkaus (poistetaan nauloja ja levy jalasta) ja mä vahin ja hoidan koiran seuraavan yön ja päivän. ja kuukauden verran pitää pistää cartrophenia lihakseen vkon välein ja myös se mun kontolla. kait mä jossain välissä kerkeen synnyttää :whistle: :LOL:
 
Iltaa iltaa..nellikö täällä yksin päivystät? :wave: Taitaa olla hiljaista. Kaikilla iltapuuhat menossa. Jäinkin päivällä miettii kun nelli mainitsit siitä, et mikäs siinä jos esikoista odottelee, niin hiukan kipujakin helpompi kestää..niin tosi totta tosiaan! Kyllä tässä itse on aika hyvässä tilanteessa kun ei tarvi huolehtia kuin itestä ja miehen huomiokin on vielä jakamaton. Voi olla eri tilanne joskus jos meillekin toinen lapsi tulee. Mekään kun ei enää mitään poikasia olla niin sitten sitä saakin vanhana ja väsyneenä itseensä ja hermoja venyttää aikanaan.

:LOL: :LOL:

No, tässä on viime vuodet saanut elää vain itselleen ja toiselle, nyt on aika siirtyä toiseen todellisuuteen.Jännittävää!!

Jaksuja edelleen kipujen kanssa ja nautihan iltahetkestäsi nelli..ja miehestä jahka kotiin hänet saat!! ;)
 
Hohhoijaa...

ei muutosta.

Housen alkamista odotan. Mies tekee jotain juttuja koneella. Sil on taas kauhee ressi kouluhommista joten en sit tiedä kuinka se peittojen heiluttelu onnistuu :whistle:

nelHM itsekkin kokeilin ennen neukkulääkäriä ja tunsin ihan oikein eli oli pehmentynyt. Joten mun puolesta kannattaa itsekkin tunnustella niin tietää hiukan missä mennään...

Nyt sohvalle. Viel 30 minsaa mut onneks tulee simpsonit :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 37+2
 
äippäHki Kiitti ymmärryksestä. Toki en yhtään vähättele kenenkään kipuja elämäntilanteesta huolimatta. Näin omasta kokemuksesta vaan, kyllä esikkoa odottaessa oli iha rentoo, olin rv34-> täyslevossa, nukuin ja huilain vaan, ei huolta huomisesta. Muistan kun tehtii lähempänä la:aa kesäyön käppäilyjä sun muuta, että sai mielen rauhottuu ja supisteluja aikaseks =) . Tokaa oottaessa en ees muista mite jaskoin, oli nii lyhyt väli tytöillä, ni meni aika esikon hoitoon. Mutta hankala mulla tokanki loppu oli..paremmin näköjään sukulaiset ja kamut tuntuu muistavan, kun nyt sanoovat, että ei helpolla menny viimekskään.
Eipähän tässä olisi enää kun 2viikkoa ja hyvällä tuurilla jo pulla sylissä tähän aikaa :heart: , riippuen, miten tällä kertaa napit tehoo mulla. Viimeks kesti pari päivää se käynnistys..tai se keskeytettiin jo. Nyt oon valmis kestämään taas sitä suppailuu vaikka kauemminki, kuhan syntyy about 2vkon päästä.

Sf-mitasta taasen
Onko kellään nyt viime metreillä pompannu se huimaan nousuun? Kun aloin miettii syytä kipuihin, noihin lonkkiin ym, ni varmaa johtuu siitä, että pulla alko vähä kirii, ja tehny lyhyessä ajassa itestää paljon isomman, mitä pitäs :eek: . Ku 34+1 sf 32cm ja 36+4 36cm :eek: . sama mittaaja vielä ja tarkistustakin teki viimeks, ku ei meinannu uskoo. Mitähä lie maanantaina on, apua! Tuntuu, että roikkuu nytki reisillä vaikka seisos :eek: |O . Ei mulla koskaan tytöistä näin isoa ja tän muotosta mahaa ollut.

No,Housea odotellessa.. :wave:
 
Kohdunkaulan/suun tunnustelusta, niin mie en oo ikinä sitä itte kummemmin kokeillu...oishan se toisaalta ihan kiva, kun osais iteki :whistle:

Mulla on ollu koko illan alamaha ihan ku menkkojen pahimpina vuotopäivinä...sellain ei kipeä, mut inhottavan olonen ja arka :snotty: Ja toisinaan supistaaki...mut edelleenkään ei kipeesti tai muuta :/
Mies tulee tänään aikasemmin iltahukista, et mennää saunaan :D Ja lupas se vähä jotain hierontaaki siihi päälle :LOL: :LOL:

Nyt valivalivali, tosiaan porukoilla oltiin ja voi luoja et mie tulin taas pahantuuliseks siellä :ashamed: Äitilleki vaan tiuskin, juuri mitään jutellukaan :ashamed: Mut se on kai tottunu :LOL:
Mua vaan NIIN inhottaa mennä sinne, ku siellä on NIIN SAIRAAN KUUMA...ja kun turvottaa muutenki ni voe hemmettiläinen siellä sit |O |O Siis NIIN paha olla, ettei tosi...vertailun vuoksi, meillä on nyt tässä makkarissa +19 ja mulla on t-paita ja alkkarit päällä ja on HIKI...porukoilla näytti sisämittari +24,5 |O |O |O
Ja toisekseen, kun iskä polttaa sisällä...se HAJU |O :headwall: :snotty: Siis mua alko ihan pahaa tekee ja oksettaa taas...jonku pitäs oikeesti sille sanoo siitä, et lopettaa, mutku pitää olla tällänen vätys :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: kesällä ihan ok, kun polttelee ulkona, mut tällee talvella |O Kiva rumba 5 hengen vaatteet pyykkiin aina sieltä tullessa jne...hitto...ei tarvi taas vähää aikaa kai mennä... :attn:

Hups...tulipa kiva suppari...aika kova oli, mut meni nopian ohi...tollasia lisää, mut pitkäkestosempia :D :LOL:

Jahvetti 38+0 Kiitos kun sain vuodattaa =)
 
nelHM Jos vauva on vaikka vaihtanu asentoo sen verran, et tullu tuo 2cm mittaan lisää? :/ Mulla on nyt 3-4 viikkoo ollu tuo sama 32cm (viimeksi siis mitattu 37+4)...eli ei oo tullu mitään pyrähdyksiä =) Mut vielähän tuo ehtii...*mussuttaa suklaata* :whistle: :p
 
Jahvetti
Mulla on ollu koko illan alamaha ihan ku menkkojen pahimpina vuotopäivinä...sellain ei kipeä, mut inhottavan olonen ja arka Ja toisinaan supistaaki...mut edelleenkään ei kipeesti tai muuta
Tommosta suunnilleen mullakin ollut tän päivää..sellanen hassu jomitus alavatsalla ja alapäässä vihloo. Mut juu..ei varmaa johda sit yhtää mihkään. TÄÄ ON NII MALTTAMATON |O . Vituttaa nää uudet vaivat, ku alkaa estämään tätä eloa jo ihan tosissaan :kieh: .

Ymmärrän sun tuskan, jos tollanen helle ja röökin haju, hyi :x :x . Mä en ois voinu olla! Mua muute kans taas hiottaa..se viime sunnuntai oli kyl kauheeta! Ku hiotti jne. Miehen sisko sano, että ois iha pms-oireita, kuten neuvolassakin sano maanantaina kysyin. Tulee joillekin loppuajalla.
 
Nelli mulla kun toi sf-mitta muutenkin ihan omissa sfääreissä, mut rv33+2 oli 37 ja 36+3 oli 40 :whistle: . Ei ihan yhtä iso kasvu kun sulla, mut mun mielestä paljon... Jos yhtään lohduttaa niin eilen rv37+0 se oli 39 eli laskemaan päin.
Viime viikolla neuvolassa sanoin ettei ole supistellut pahemmin sen jälkeen kun jäin saikulle, niin se sit kostautuu. Tänäänkin tullut muutama mojova. Jospa tästä mahasta pääsis eroon joskus, vauvaa olis paljon mukavampi hoitaa kun omaa napaa :kieh:
 
Tere,

täälläpä on meininkiä jos kullakin...

Kävin tänään kattomassa kaverin viikon vanhaa tyttövauvaa! =) Ai että oli ihana! :heart: Tahtoo oman vauvan sylkkyyn! :heart: :heart: Sitten treffasin yhtä toista kaveria ja käytiin syömässä ja kaupoilla. Ihme, ettei ees jalat ollu turvoksissa himaan tullessa... =)

Mullon ollu tänään ihan jees päivä; vähän supisteli kaupoilla ollessa, mutta muuten ihan jees. =) Nelli: Kyllä mäkin ymmärrän ton, että on eri asia odottaa ekaa kuin toista tai kolmatta, jolloin pitää kaiken aikaa huolehtia myös muusta jälkikasvusta ja hommia on enemmän. Kämpän siivoamiset taas on mun mielestä semmosia juttuja, että kukin voi niitä tehdä jaksamisensa mukaan. Ei mulla kuitenkaan oo missään vaiheessa ollu "ei huolta huomisesta"-fiilistä, vaikkei mitään järkyttäviä kipuja oo ollukkaan. Päinvastoin, mä en oo koskaan aiemmin stressannu niin paljon asioista, kuin just odotusaikana. Ja kuten itsekin totesit; kenenkään kipuja ei pidä vähätellä. eikä mielestäni kannata myöskään ajatella, että omat kivut on niitä pahimpia: jokainen kokee kivun eri tavalla. Se tässä esikoisen odottamisessa on kyllä kuitenkin ihanaa, että voi oman jaksamisensa mukaan mennä ja tulla niinkuin haluaa: nukkua päiväunet halutessaan, koluta kaupoilla, nähdä ystäviä jne. Että kyllä tää kaks viikkoa, mitä oon nyt äippälomalla ollut, on tosiaan ollut lomaa! B)

Huomenna ois neuvola. Mieskin pääsee pitkästä aikaa mukaan, kun sillä on vapaapäivä! =)

Nyt taidan vetää suihkuun, :wave:
 
Noihin alapäähommiin piti kommentoida, et mullon sama kuin olikohan Niisku-neidillä, että muuten on rutissu kuivuuttaan koko viikon ja tänään on vuotanu kun seula... :eek: Jossain vaiheessa toosa myös haiskahti ja nytkin silloin tällöin, mut ei hirveesti... Hirvee paineentunne tuolla alakerrassa kuitenkin koko ajan on, muukin kuin kusihätä siis. :/
 
Heippa

Kertokaas miten tuota omaa värkkiä pitäs analysoida kohdunsuun ym. tilanteen arvioimiseksi? Ei sitten mitään hajua, hyvä jos oikee luukku on tiedossa, että mitä kautta sinne mennään. Mulla tänään neuvolassa tuli korttiin teksti "3cm suljettu". Ei paljoo naurattanu. Lähdin sitten reilun tunnin koiralenkille, vedin ihan täysillä vaikka kuinka sattu mahaan ja supisti. Eikä ensimmäistäkään supistusta sen jälkeen, kun lenkiltä palasin... Paitsi nyt tässä istuessa, kova tuoli tekee mulla tiheet supparit. Siis ne harmittomat supparit, joita tässä nyt on ollut jo kk-tolkulla... oikeita odotellessa.

SF-mitta oli 31, aika pieni viikoille 36+3?

Niitä radiopuhelimia, jokka meillä on ja joissa on itkuhälytintoiminto, saa HongKongista, en tiedä onko tuota kauppaa joka paikkakunnalla, mutta ne maksaa sellaset 60 euroo siellä. Ei paha monitoimilaitteesta ja on kuulemma mieheni mukaan vielä "laatumerkki", joku Cobra kuulemma :| Oliko se nyt pusuapina, jonka isä oli ostanu Biltemasta vehkeet, sehän on sitten sama homma meillä, myös mun isä ostaa kaikkee mitä halvalla saa vaikkei ole hajuakaan onko käyttöö tai toimiva. Tänään saatiin kolmatta kertaa siltä imuripusseja, jotka ei sovi meidän imuriin, mutta kyllähän niitä nyt pitää ostaa koska ne maksaa euron pussi... :eek:

Laitoin viime yöksi muovifroteeta sänkyyn lakanani alle, jotta mahdollisesti sänkyyn tuleva lapsivesi ei sotkisi patjaa. Yöllä heräsin onnessani ja kauhuissani, että nyt on lapsivesi tullut kun on sänky märkä, niin persehän se oli, mikä oli hionnut lakanan märäksi sen hemmetin froteen ansiosta! Se ei hengitä ilmeisesti yhtään. Mutta meinaan silti nukkua samalla virityksellä vaikka kuinka hikois, mulla varaa mitään uutta petaria oo ostaa |O
 
jahvetti: ihan on vastasyntyneillekki tarkotettu. vastasyntyneestä taaperoikään lukee siinä paketissa =) toi röökinhaju on tosiaan ihan vihoviimistä :x mun isällä ne polttaa joskus lieskarin eessä, jos tietää et me ollaan tulossa ni sit ulkona mut eihän se haju sieltä mihkään häviä :/ meillä kanssa pojan vaatteet pyykkiin jos on siellä ollu hoidossa.

koittakaa nyt malttaa hyvät naiset vielä kun lasketutkaan ei oo käsillä. tuskaillaan sitte helmikuussa että tulis jo, eikö? :whistle: oikeesti, kun mä en vaan käsitä miks jotkut haluaa keskosen vaikka lievän mut kuiteski :/ tietty jos olo hirveen huono ja tukala yms ni toki sitä toivoo että pääsis jo pahasta mut eipä tässä enää paljoa oo kärsittävää joten koitetaan jaksaa :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
koittakaa nyt malttaa hyvät naiset vielä kun lasketutkaan ei oo käsillä. tuskaillaan sitte helmikuussa että tulis jo, eikö? :whistle: oikeesti, kun mä en vaan käsitä miks jotkut haluaa keskosen vaikka lievän mut kuiteski :/ tietty jos olo hirveen huono ja tukala yms ni toki sitä toivoo että pääsis jo pahasta mut eipä tässä enää paljoa oo kärsittävää joten koitetaan jaksaa :hug:
Peesi tähän! Mä oon ihan samaa mieltä; koitetaan jaksaa, ei oo enää pitkä aika jäljellä! :hug:

Suihku sai aikaan supistelua; ei vaan oo mitään hajua, millon supistus alkaa ja millon loppuu, kun nyt on kymmenestä lähtien jomottanu selkää ja alamassua ja vatsa on välillä kivikova ja välillä ei... Kipu on välillä kovempi, välillä laimenee... Spookya... :/ No, eiköhän tää tästä... Levolla tää on aina ennenkin helpottanu!
 
iltaa vielä :wave:
tulipa mieleen, että se mitä en ole itselleni vielä hommannut on rinnan lämmittimiä. eli kaikki vinkit otetaan vastaan! :heart: Onko jollain kokemusta ruskovillan kyseisistä? ja jos jollain kokemusta aventin mikroon laitettavasta tutien ja pullojen sterilisoijasta? kuulostaa tosi kätevälle, mutta onko oikeesti? tällaisia täällä mietin ja samalla silittelen masua ja odottelen huomista kokoarvioo.. :/
 
Kuten arvelinkin; kivut hävis köllöttelyllä... :D

Kipsu: Mä nykäisin kans tommosen froteen petiin, mutta laitoin sen päälle pari froteepyyhettä ja sit tietty lakanan, ni ei hiosta. Aloin kuitenkin taas miettiä, et jos se kerta tolleen hiostaa, niin hiostaakohan se vauvaakin... :/ Pitäisköhän kuitenkin laittaa joku kangas vielä siihen froteen ja lakanan väliin... :/

piipi79: Vaippa tuli perille, kiitos siitä! :flower: =) Mun paketti ei varmaankaan vielä oo sulla, kun postitin sen eilen kuuden jälkeen. Lisäks se lähti postipakettina, eli joudut hakemaan sen postista. Oli sen verran iso, etten saanu millään tungettua semmoseen postiluukusta kolahtavaan kuoreen. Mutta sieltä se on tulossa. =)

äippäHki: Mä tilasin Iguleelta villaiset käsintehdyt rinnanlämmittimet ja oon käyttäny niitä säännöllisen epäsäännöllisesti jo nyt. Pakkasilla muistin ne aina laittaa, nyt en aina. Tänään mulla ei ollu niitä ja tissit oli kuin tulessa! |O Tää meriviima on niin raaka! |O Iguleella niitä ei vaan tainnu enää olla, mutta uskoisin Ruskovillan vastaavien olevan hyvät. Ainakin muut niitten tuotteet on mun mielestä tosi laadukkaita.

Minä myös silittelen massua; vauva on kerrankin rauhallinen, ja hörpin ananas light-limua. Tuo taitaa olla pelkkää esanssia, niin ei varmaan pistä nesteitä kiertoon samoin kuin oikea ananas...
 
evaellen hauska sattuma..minäkin silittelen masua ja hörpin kuin hörpinkin ananas-light limua ja just mietin, et tästä ei ole muuta hyötyä kuin että tää on hyvää. vauveli on täälläkin rauhallinen, vaikka yleensä vetää bodypump-tuntiaan just tähän aikaan!! :LOL:

Katsoinkin just ruskovillan sivuja...16 e maksoi siellä ne lämmittimet.Pitänee tilata. Tarvii varmaan useemmat kuin yhdet..vai?? :/ Tää on tosi raaka tää meri-ilma näin talvisin..pakko suojata kunnolla!
 
äippäHki, ne ruskovillan rinnanlämmittimet saat ostettua kirjokannasta, jossa myydään oikeastaan kaikkia ruskovillan tuotteita. se on siinä kalevankadulla, eli jos sulla on joku päivä muutenkin asiaa keskustaan, niin kannattaa poiketa. tosin voi käydä niin, että mukaan tarttuu vaikka mitä muutakin kivaa :).
mulla on siis noi kyseiset lämmittimet ja tuntuivat kyllä tosi ihanalta iholle (silkki ihoa vasten) mutta pidempää käyttökokemusta ei ole. anoppi osti ne mulle, kun ehkäisevät kuulemma tosi tehokkaasti tulehdusta..
 
Jopas on... äippäHki :D Meilläkin vauva yleensä aloittaa näihin aikoihin alkuyön hillumisen. =) Mulla on kahdet noita lämmittimiä, eiköhän niillä pärjää, kun eipä ne sit pitkään kuiva, kun pitää pestä. Tosin, sitkun imettää, niin tulee varmaan käytettyä aika paljon ihan tavan liivinsuojiakin. Kai nekin lämmittää jonkin verran? Mulla on hankittuna semmosia kankaisia, luomupuuvillaisia, kolmet kappaleet. Riittääköhän ne? :/
 
heippa Shivakin :wave: sinulle on vaippa tulossa. =) Okei...kiitti molemmat eva ja shiva vinkeistä. minulle on ihan outoja noi liikkeet..kummankin kyllä tiedän ja olen ne huomannut,mut en o koskaan käynyt. ei ole ollut tarvetta vielä, ja ne ei ihan omimpia liikkeitä olleet minulle, mutta pitää pistäytyä ja katsoo mitä mukaan lähtee. :whistle:

Minulla ei noita liivinsuojiakaan ole vielä kuin jotain sellaisia kertakäyttöisiä yksi iso pakkaus. niitäkinhän taitaa tosiaan olla sellaisia joita pestään. hitsi kun on paljon opittavaa! :ashamed:
 
Ai hitto |O Mies toi miulle apteekista peräpuikkoja peräpukamiin. Tuikkasin yhen hanuriin äsken ja ihmettelin miten se tuntuu niin oudolle :| Vilkasin tuoteselostetta ja niissä on vaikuttavana aineena MENTHOLIA! :eek: :eek: Siltä tosiaan tuntuukin! Mahtaa olla raikas perse aamulla :LOL:
 

Yhteistyössä