** Helmikuun Helmet** tammikuu

Ensiksi, paljon onnea Civindalille pikku pojasta! :flower: :heart:

Raskausarvista: Mulle niitä arpia on tullut muutama ihan tuohon alavatsalle. Itse en edes näe niitä muuta kun peilillä katsomalla. Rintoihin on myös tullut jokunen arpi. Vatsaa ei ole koko raskausaikana juurikaan rasvailtu.. Oisko joku kymmenkunta kertaa kun mies on siihen vähän "bodybutteria" hieronut. :)

Turvotusta on tullut tässä n. viikon sisään. Sormukset piti ottaa sormista pois, ja kengät tuntuu hiukan pieniltä. Kasvoissa on myös vähän turvotusta, luulisin. :)

Painoa on kertynyt jo 16kg.... :ashamed:

(.) Neuvolassa käyty aamupäivällä:

Rv: 37+5
Paino: +300g/vko
Turvotus: +
RR: 136/79
Pissa: puhdas
Sf: 35
Tarjonta: pt

Siitä asti kun kotiuduin neuvolasta niin olo on ollut todella huono! :(
Päätä särkee, heikottaa ja oksettaa. :x Juuri keittelin itselleni masikkasoppaa, ja yritän sitä nyt litkiä kun mikään muu ei maistu. Joko tämä olo johtuu siitä että vs on matala huonosta syömisestä johtuen, tai sitten tämä on jotain muuta...

Peittoja heiluteltiin eilen pitkästä aikaa, mutta eipä ne mitään suppareita ole saaneet aikaan.. Ihan sitä tavallista, yksi supistus/tunnin-parin välein. Mutta jospa nuo supistukset edes vähän kypsyttäisivät tuota kohdunsuuta... Hmm, ensi viikon aikana voisi tämä vauva vaikka syntyä, jos saa toivoa... ;)

Nyt menen hakemaan lisää mansikkasoppaa. :)

 
anna86täällä kans yksi huono vointinen,,,oksentanu en oo mutta yölläki oli niiiiin pahaolo ja päätä särki ettei tienny miten päin oisi :x raskausarpia on perseessä ja jaloissa,,,örk niillekki. Jahvetilla ihana mies!!!tosin kyllä miunki mies siivoiloo kun sille päälle sattuu ja pyykit hän hoitaa enimmäkseen,,,ruokaa osaa laittaa kokkikoulun käyneenä,mutta enimmäkseen sen minä hoidan kun tykkään siittä hommasta,paitsi nyt o nii väsy ettei jaksas mitään...tyttöjen kans on ulkona ja leikkii sisällä..mutta saa joskus mut hermoromahdu´ksen partaalle kun pelaa jotai autopeliä tuntikausia |O ,,mulla on painoa tullu kans aivan sikana :ashamed: mutta niin joka kerta,,,eipä voi mittää
 
Heipparallaa.

Tisseistä
Mulla on c ollut pidemmän aikaa. Tällä hetkellä D mut ovat kyllä isot. Mut sit taas kun laittaa ne C ei saa hengitettyä. ja tissit puristuu kuin jossain pissis porukassa. :LOL: Toivoisin et ne kasvais/ jäis tuohon D kuppiin niin tuntisin olevani "normaali" Olen meinaan meidän suvun naikkosista pienirintaisin ja isomahaisin vaikka vauvelia ei olisikaan siellä. Toivottavasti laihdun synnytyksen jälkeen. :ashamed:

Soitin niistä sappi arvoista kuulemma ihan normaalit ja kaikki verikokeiden tulokset näytettiin vielä lääkärille ja se neuvoi jos uusia tuntemuksia tulee siis jos nyt turvotus ja kutina pahenee viikonloppuna niin tyksiin lisätutkimuksiin. Onneks vauveli pökkii välillä niin ei tarvitse ressata niin paljoa.

Mul on ihan outo olo. Mä meinaan oksensin hetkellisen pahanolon vuoksi. Nyt kuitenkin jo syönyt ja kaikkea ja olo on hiukan parempi. Kokoajan vaan väsyttää vaikka yö meniki hyvin. Heräsin yhteen supistukseen ja siitä pissalle puol 5 aikoihin sit kömpisin takas nukkumaan ja heräilin 10 aikoihin.
 
Tämmösen löysin niin laitanpa sen tänne kaikkien nähtäväksi ja kokeiltavaksi. Mä painan tän mukaan kolmisen kiloa vähemmän kuin pitäis tällä hetkellä :saint:

http://www.lastenporssi.fi/index.php?selected=rp
 
civindal Onnea teidän koko perheelle! :flower: :flower: :flower:

Turvotuksista Mulla on ainakin ihan joka paikassa, Naamasta huomaa hyvin,,,
Selkä ja lonkat on jo niin loppu, monta yötä mennyt todella huonosti kun missään asennossa ei sattuis johonkin... Todella inhottavaa... :|
 
Pikaseen tulin käymään OSASTOLLA OLEN KYSISSÄ :/ eilen passittivat suoraan neuvolasta, raskausmyrkytys epäilyn takia... :'( minä voin ite nyt jo paremmin mutta vauvan liikkeet ovat loppuneet sydän käyrä ok mutta ei liiku edes ultrassa ei lääkäri saanut liikkeelle kohat uudestaan ultraan ja katsovat mitä sitten tehdään... Ilmottelen kuis käy..

Tarppa ja toukka 37+3
 
Civindal onnea pojan syntymän johdosta! enkeleitä matkaan täältäkin!

Tarpalle kans voimia! Tuuhan kertoileen kuulumisia.

En oo nettiin kerenny kun vanhempien luona käymässä ollaan.

Nopsaan eiliset neuvolakuulumiset:

eilen siis rv36+2
pissa puhdas
painoa +400/vko (nyt yhteensä 6,1kg)
hb 115
rr 129/79
liikkeet ++
syke 155
sf-mitta 34cm (kasvanu 3cm)
Liikku tosi paljon koko neuvolan ajan ja täti sanoikin että on teillä vilkkaita lapsia. Muisti että tyttökin oli samanlainen. :D
Sanoi että viistossa on poju. Ei oo pää oikeilla uomilla mutta nyt eilen illalla ja tänäaamuna oon ollu todella kipeä että luulen että vauveli on nyt alkanu toivottavasti laskeutumaan.
Täti sanoi myös että voipi kuule olla että laskettuun aikaan asti mennään ja ehkä ylikin... :snotty: |O |O Parempi kyllä että on loppuun asti eikä tuu "kesken" ulos.

Vaikka kovin oon jo malttamaton...

Nyt syömään lakkasoppaa...äiti keitti. Nam.

Jepsu ja Martti 36+3 :heart:
 
Voimia Tarppa :hug:

Itsekkin varmaan joudun viikonloppuna tyksiin näytille. Olo kun ei ole mikään voittaja fiilis ja nyt alko jo supistaakkin. Käyn illal tutun luona mittaamas verenpaineen ja jos se on taas kohonnut pilviin ni otan yhteyttä tyksiin. Nyt ajattelin ottaa rennosti kotona. Onneksi pikkuinen on tänään hytkynyt ja pomppinut niin en vielä panikoi.
 
Paljon onnea Civindal pikkumiehen johdosta ja toivotaan, että kaikki menee jatkossa hyvin!!! Paljon jaksuja sinne!

Tarpalle myös tsemppiä!
Heltun kohtelu kuulosti kyllä kamalalta, toivottavasti kaikki kuitenkin selviää ja saat apua ja kaikki sujuu hyvin!

Mitäs vielä...Nellillekin jaksamista sinne oksennusrumban keskelle!

Omista oloista ei mitään kummempaa raportoitavaa, ei edelleenkään mitään kivuliaita supistuksia täällä päin tai muitakaan tuntemuksia, mitkä vois viitata lähestyvään synnytykseen. Noh...ootellaan!

-Mirtsu
 
Täällähän alkaa olemaan jo jännittäviä hetkiä käsillä..:)
Onnittelut civindalille! :flower:

Miehistä oli ollut puhetta... Ompa mukava kuulla, ettei mun mies oo ainoa, joka jättää aina tyhjän maitopurkin pöydälle jne. Astiat se kyllä huuhtelee, muttei koneeseen laita. Eikä sen tarvikaan, koska se kuitenki laittas likaset astiat puhtaitten sekaan, ellen oo ehtiny tyhjentää konetta. :LOL: Ennen jaksoin pyytää miestä tiskikoneen tyhjennykseen tai pyykin laittoon, mutta nykyään teen ne mielellään ite. Eli mullaki on kyllä maailman ihanin ja parhain mies, vaikkei se aina teekään kaikkia niin ku minä! :heart: Oon kuitenki ite nyt kotona ja mies tekee rankkaa duunia, niin eihän mulla oo muutakaan tekemistä, ku siivota jälkiä, pestä pyykkiä, tehä ruokaa, tiskata jne. Ja oikeestaan tykkään niistä hommista niin paljo, että ihan hyväkin, että saan niitä tehdä. :) Toki jos käsken miestä tekemään jotain mun puolesta tai en jaksa ite tehä (kuten eilen pyykkikoneen laittaminen päälle), niin yleensä mies kyllä tekee ne. :heart: On se silti niin ihana rakas mies! :heart: Enkä antais mistään hinnasta pois! :)

Rinnanlämmittimet aattelin sitte hankkia, jos tarvetta esiintyy. Kuulemma ne ruskovillan lämmittimet on tosi hyvät. Ja kuulemma rintatulehdus voi iskeä myös kesällä, vaikkei heti uskois... Mut ostan sit jos tarvin. Liivinsuojia ostin parit pestävät. Uskon pärjääväni niillä, ku ovat kuitenki sen verran pieniä, että äkkiä pesasee ja äkkiä ne kuivuu. Ostaa niitäki sit lisää, jos tarvii.

Kantoliina mulla on kudottu. Kuulemma kestävämpi ja sillain jämäkämpi mitä trikoiset. Itellä ei tietty mitään kokemusta mistään. Yritin kerran harjotella sidontoja, mutta eihän ne oikeen onnistunu, eikä tän mahan kans varsinkaan.. Että saa nähä onko lopulta ollenkaan käyttöä koko liinalla...

Äp:n kestovaipan aattelin pitää varalta, jos sattuu kertikset loppumaan, nii voi sit väliaikasesti pitää sitä kestoa. Muuten en oo aatellu kestoilla. En vaan jaksa sitä rumbaa... Kaikenlisäks INHOAN niitä harsoja pyllyä vasten.. Nimittäin sillon ku ite olin pieni, meillä oli kestoja kotona ja niitä harsoja tietty taiteltiin kestojen sisään. Mäki käytin vaippoja sen verran pitkään, että edelleenki muistan miten EPÄMIELLYTTÄVÄLTÄ ne harsot tuntu ihoa vasten!! Ja varsinki jos ja kun ne kastu! ÖrK! Mun lapset ei joudu siitä kärsii.. :) Toki niitä on nykyään varmasti parempiakin kestoja ja eri mahollisuuksia, mutta ne ei oo mun juttu! :$ (sorry, jos loukkasin jotain kestoilijaa..)

Kiloja mulla on tullu raskauden aikana nyt n. 12 kiloa. Eikä sillain haittaa, ku lähtö bmi oli 22, eikä tuo 12 kiloa paljoo näy... Ehtiihän noita kiloja tosin tulla vielä rutkasti, mutta toivottavasti niistä pääsee joskus eroon... :D

Napsu ja nöpö 35+3
 
Jatkan vielä...

painosta...sitä on tullut nyt sellaset 10 kg, ihan tyytyväinen olen, olin kyllä varautunut pahempaan. Arpia ei ole tullut mahaan ollenkaan, vaikka niitä ennestään tuolta perä- ja alaosastosta löytyykin...ja rasvailut on kyllä jäänyt vähemmälle. Mutta ehtiihän niitäkin vielä...

Rinnoissa ei ole mitään erikoisia tuntemuksia, ei palele, ei ole kipeät, eikä ole mielestäni kasvaneet, vaikka muutama pieni arpi niihin onkin ilmestynyt. Samat rintsikat ainakin menee edelleen. Ja miestä ne tuntuu täälläkin ihan suunnattomasti kiinnostavan, vaikka mä en niissä mitään huomaakkaan. Taitavat saada vielä tulokkaan kanssa tappelun aikaiseksi, että kumpi niihin saa koskea :LOL:

Ja täältä löytyy kanssa yksi siisti mies...minä taidan olla se meidän perheen sotkija. Mies tarttuu kyllä herkemmin kaikkiin kotitöihin ja pitää paikat siistinä. Ruuanlaitossa mä taidan olla hiukan ahkerampi ja nyt kotona ollessa olen kyllä muutenkin hoitanut enimmäkseen nuo kotityöt, sillä aikaa kun mies on töissä ja kun kerran oma vointi on sellainen, että pystyn.

Ainiin...ja Pessillä on kyllä ihana pallo :heart: . Oma maha on lähinnä sellanen "puikula" edestäpäin :D
 
Civindal onnea koko perheelle :flower: =) ja toivotaan että vauvan leikkaus menee hyvin ja pääsette pian normaaliin vauva-arkeen! Tule kertomaan kun ehdit ja jaksat mikä on tilanne, olette ajatuksissa!

Tarppa onnea matkaan myös sinne, varmaan pian on teilläkin pieni sylissä! Kuulumisia odotellaan malttamattomina!

Tänne ei uutta... ei mitään merkkejä että vauva olisi vielä oikeasti tulollaan, saisi kyllä mun puolesta vielä rauhassa köllötellä masussa. Ei tämä olo niin hehkeä ole, mutta mieluummin silti kotona esikoisen kanssa kuin sairaalassa murehtimassa ja ikävöimässä... viikonkin verran kun vauva vielä odottelisi, niin päästäisi varmaan nopeammin kotiutumaankin ja arki lähtisi jouhevammin käyntiin. =) Eli mun puolesta, ei mikään kiire synnärille. =)

Hissukka rv37+4
 
Ai niin... joku täällä eilen mainitsi itse kokeilleensa kohdunnapukkaa, niin pakkohan se oli matkia :LOL: hyvin varovasti kyllä vaan kokeilin, kun pelkäsin vähän mennä sille osastolle itse räpelöimään. En tahtonut ylettyä kun oli niin takana (niinkuin yleensäkin) mutta löllöltä se tuntui. Tuskin auki kuitenkaan, en ole varma kun en uskaltanut juuri sormeilla... enpä tuosta juuri viisastunut, en mä tiedä olisiko se lääkärin mielipiteen mukaan kiinteä vai pehmeä, omasta mielestä ihan pelkkää löllöä vaan. :LOL:

Te halusitte varmaan palavasti kuulla tämän tarinan. :LOL:
 
Tarpalle jaksamista :hug:
Rinnoista rinnat kasvaneet C-kupista DD-kuppiin.
Miehistä Mun miehellä on tämä keittiö ollut aina ominta aluetta. Laittaa ruoat, ei anna mun edes mielellään täyttää tiskikonetta, kun tykkää tehän sen itse.
Pöydät pyyhkii aina himo kiiltäväksi jne... ja keittiön lattian pitää siistinä.
Mies hoitaa kauppa-asiat melkein aina eli nämä ruokapuolen hommat.
Muut kotityöt on sitten mun hommiani, kun mä tykkään taas pitää muut huoneet järjestyksessä.
Mies kyllä auttaa pyykin laitossa ja imuroinnissakin yms.. kunhan vain pyydän.
Kaikipuolin on kyllä kotihommissa niin paljon mukana, kun vaan ehtii töiltään ja lasten kanssa viettää paljon aikaa.
Oon kyllä tosi kiitollinen ja onnellinen mun miehestäni :heart: :D
Taidan kahveet keitellä ja mennä viettään aikaa miehen ja lasten kanssa.
Mies kun lähtee taas illalla yötöihin.
NYt 37+4 :wave:
 
Ainiin... unohdin kommentoida raskausarpia.. Niin ei oo tullu muuta ku tonne molempiin kylkiin kaks sentin mittasta pientä arpea. :) Enkä oo rasvaillu mahaa ollenkaan tms. Voipi niitä tulla vielä lisää, mutta ei se mitään.

Ja rinnat ei oo paljookaan kasvanu. Tai no on toinen jonkun verran. Ja siinä tietty pari hiuksenhienoa raskausarpea. MUTTA nyt kysymys: Onko tää ihan normaalia, et mulla toinen tissi näyttää jo ihan valmiilta imetykseen... Siis sillain "auennu nupustaan", kasvanu isommaks jne. Ja toinen ei oo kasvanu paljo yhtään ja aivan pienenä nuppuna kiinni... Onko tosta toisesta imetykseen ollenkaan, vai pitääkö mun vaan yhestä tissistä imettää? :D
 
Tarpalle voimahali :hug:

Jahvetti, kiitos lohdutuksesta... Onpa sitten miehellekin jotain mieluista katseltavaa, kun muu kroppa on ihan päreinä :D

Ton lastenpörssin laskurin mukaan oon muutaman kuukauden seuraillut painoani ja yleensä oon ollut alarajan molemmin puolin, nyt oon 1 ja ½ kg yli ylärajan :ashamed: Mitenköhän sitä sais itsensä välillä ulos ja lenkille...
Varaa kyllä ois, kun mitään riskiä synnytyksen alkamisesta ei tosiaan ole vaikka kävisin tunnin juoksulenkillä :kieh:

Ja jos a kun tässä nyt yli lasketun mennään niin itseään odotuttavan vauvan lisäks saan vaivoikseni meidän terkan.. Mun siskolla on kaks pentua mennyt kahdella viikolla yli ja se terkka on ollut ihan hermoromahduksen partaalla, kun se on halunnut odottajastaan eroon :whistle:
 

Yhteistyössä