Helmikuun Helmiäiset 2016 *Helmikuussa* MEIDÄN KUU!

Yöllä tuli supistuksia (niinku kaikki sanonu, ei voinu erehtyä) 10min välein pari tuntia. Sit vähitellen hiipu ja nyt tullu ehkä 20-30min välein. Ei ehkä siis vielä aikoihin toivoa? :D Mut kyl kipeimmät on ollu ihan sellasia kunnon irvistys-kipeitä, vaikka tiiän senkin et varmasti kaukana tositilanteesta tuokin vielä. ÄÄK SILTI!
 
Meillä esikoisella oli vihertävä lapsivesi ja hän sitä sitte vähä hörppäs. Kävi tarkkailussa syntymän jälkeen n. Tunnin- parin ajan.

Tää tyttönen on kyllä iltavirkku. Ei paljoo tissitainnutus toimi. Joutas olla aamulla ja päivällä enemmän hereilä, mutta ei. No josps joskus :D
 
Täällä ollut toiveissa ettei syntyisi ystävänpäivänä (eikä karkauspäivänä) enkä usko että tähän ystävänpäivään enää ehtiikään (y)

Nyt on kyllä tullut öisin muutamia harjoitussupistuksia(?), jotka kuitenkin helpottaa suht nopeasti, varsinkin kun menee vessaan. En siis tiedä johtuuko ne lähinnä täydestä rakosta vai :barefoot:

Viime yönä tullut myös hieman vaaleanpunaista/ruskeaa vuotoa mutta en usko sen olevan lapsivettä, vaan varmaankin limatulppaa joten en ole minnekkään edes soitellut asiasta.

Fionalle tsemppiä, ehkäpä ehdit sitten kuitenkin ennen mua tositoimiin (y)

Heh, nyt alan ymmärtää isokokoisempia ihmisiä kun joskus lukee että eivät ole tajunneet olevansa niiiiin lihavia. Omasta mielestä toi maha ei nyt niiiin iso ole (kun ei elämää hirveesti haittaa) mutta silti järkytyn joka kerta peilin ohi kävellessä sen koosta:cry::whistle:

Huomenna 40+0
 
Oi, onnea Sofille! :)

Mitäköhän kannattais tehä kun noi supparit tulee noin harvakseltaan? Tai pitäiskö ennemmin levätä vai yrittää vauhdittaa lenkkeilyllä tms puuhastelulla? Tällä hetkellä ne on ainakin sen verran kipeitä, et jos ens yönä jatkuu samalla lailla, ni ei niitten aikana kyl nukuttua saa. Siinä mielessä tekis mieli saada vauhtia hommaan.
 
no omasta kokemuksesta voin sanoa ettei sitä säännöllisyyttä kannata välttämättä jäädä oottaan.mulla ollu ainaki epämääräisiä supistusten välit ja viimeksikin tosiaan ehdin olla sen 2h sairaalassa.. Mutta eiköhän ne siitä pikkuhiljaa tihene ihan normaalilla elelyllä :) paljo sulla nyt on väliä?
 
IMN
Fiona, jos tahot synnyttää nii ei muuta ku lenkille ja lattioita luutuumaan :D

Oon ihan varma että mulla ois kaikki synnytykset menny yliajalle käynnistyksen kautta jos ei ois noiden kasvuongelmien takia käynnistetty etuajassa :D just tossa mietin että voisin olla vieläki raskaana..
 
Siis eihän tässä muuta muttakun en jaksa enää olotilaani. On niin kipeä olo. Laskettuaika meni jo.Valivalivali. Olen kärsimykseni kärsinyt ja nyt saa luvan tulla vaavi ulos ja sassiin, en jaksa vain kärvistellä yliajalla. :cry:

Stressitasotki nousee kun miettii että jotain pahaa tapahtuu. Vauvanliikkeitäkin on ruennut kyttäämään hiukan hermostuneesti. Haluan tämän jo olevan ohi. :cautious:
 
Joo kyl mä meinasin kohta kävelylle lähtee. Vaikka en nyt sängyssä oo muutenkaan maannu vaan kaupassa käyny jne. Nyt tullu 10-15min välein suunnilleen. Suurin osa on sellasia mistä selviää vaan hengittämällä ym konsteilla, mut välillä tulee sellasia et pakko vaikeroida ja melkein itku pääsee. Usein niitten jälkeen myös tuo maha tyhjenee aika tehokkaasti... Kannattaako sinne synnärille millon soitella vai vasta kun oikeesti ne supparit tulee sillä alle 5min välillä?

Nyt on vähä omanapa-juttuja. Sori :( Niin ja kaikille kiitos tsempeistä ja neuvoista.
 
IMN
Kyllä Fionalla taitaa olla ihan tositoimet käsillä kun kerran mahakin tyhjenee ;) toivotaan että on sitä itseään! Kannattaa lähteä näytille jos kerran jo kipeitä ovat, etkä kovin kaukana synnäristä asu :) saatpa ainakin tietää missä mennään, vaikka turha reissu olisikin. Ensisynnyttäjät usein vähättelee kipujaan tai odottaa pahempaa ja siksi lähtee liian myöhään. Parin kaverin kokemuksella ainakin..

Edit: jaa fionan viestistä okikin jo noin kauan :D toivottavasti ei oo homma tyssänny! :)
 
Puuh, ei kyllä mukavaa ku selkä sanoo ittensä irti :X3: Maate ihan jees mut kävellessä saattaa lähtee jalat alta ja asentoa hemmetin hirveä vaihtaa. Väsymyskin on ihan omaa luokkaansa. Voisin nukkua 24/7 :sleep:

Ärsyttää kun supistuksia tulee kyllä monta päivässä mut mitään edistystä ei tapahdu. Mies toi vadelmanlehtiteetä, katotaan saako sillä mitään aikaseks ;)

Vitsit, tääl alkaa jo monella oleen tosi toimet lähellä(y)
Me ootellaan kans karkauspäivänä syntyvän tän vaik kovasti haluisin jo minin syliin. Ehkä mä tästä lähen pienelle lenkille köpöttelee. Huomenna sitten neuvolaan ihmettelemään.

Fiona, jos vähänkään mietityttää ni soita ihmeessä synnärille. Ne on siellä sitä varten että opastaa ja kertoo mitä tehä :)
Surusilmät, mulla esikko lähti syntymään 40+2 kun heitin hanskat tiskiin ja päätin et mukelo saa jäädä mahaan :LOL:
 
Onnea sofi! :)

Surusilmät, mulla on kaks ekaa lasta mennyt lähes 2 viikkoa yli lasketun ajan, ja nyt on semmonen olo että niin menee tämä kolmaskin... :) ja eihän se lapsi periaatteessa ole yliaikainen kuin vasta 42+ viikolla :) eli kannattaa tähdätä mieluummin sinne 2 viikkoa yli laskettuun aikaan, ettei käy aika liian pitkäksi :)

Nyt menossa 39+4, eikä minkäänlaista fiilistä, että synnytys olis lähelläkään :p siksi aloitinkin remontoimaan meidän makuuhuoneita, eli ottamaan tapettia pois, jotta saadaan maalattua seinät :D kauhea hinku tuli saada huoneet valmiiksi ennen synnytystä, saa nähdä kuinka käy ;) ensimmäinen huone on jo melkein valmis. Ja meneepähän viimeiset päivät nopiaa kun ei paljon ehdi edes miettiä raskautta ;)
 
Elin toivossa kun esikko lähti tulemaan kuitenki ennen laskettua. :(
Luulin että nyt olisi käynyt samoin. Vaan jääräpää likka näköjään vatsassa. :mad:

Jos nyt käykin niin että menee pari viikkoa yli niin tämä perhana ehtii kasvaa reippaasti yli 4kg siihen mennessä. Olin jo siinä toivossa että saan synnyttää mukavasti pienemmän tapauksen.

Miten ne antaa tuon käynnistysajan?
Onko se automaattisesti tasan 42+0, vai voivatko ottaa sisään jo aikaisemmin?
 
Kylläpä on fiona ollut pitkään hiljaa! Jee :D entäs tähkä, tapahtuuko siellä mitään? Mää luulin että ninamikin on jo synnyttänyt :O onhan täällä vielä onneksi muutama kärvistelijä.

Mulla tää vauva suunnittelee syntyvänsä suoraan vatsan läp.aivan järkyttävän kipeetä alkanu venytteleen tuolla.melkein voi nilkasta ottaa kiinni tuosta mahan päältä :D jee,enää muutama päivä ultraan :)
 

Yhteistyössä