Helmikuun Helmiäiset 2016 lokakuussa

Täälläkin on tänään vihdoin ja viimein kauan odotettu ultra! (y) En vielä tiedä kysynkö sukupuolta...Ehkä mä vaan kysyn vaihvihkaa, et näinkö mä jotain tuolla haarovälissä tai et voi vilasta haaroväliin josko siellä selvästi jotain näkyy, mutta ei tarvi etsimällä etsiä merkkejä :ninja:
 
TuleJo, kiitos hyvästä vatsalihasselvityksestä, taas ymmärtää vähän paremmin mitä omassa kehossa tapahtuu.(y) Oonkin jo alkanut nousta sängystä kyljen kautta, kun tuntuu paremmalta. Tulee samalla vältettyä liikoja ponnisteluja.

IMN, on kyllä kiva, että poika-ajatus ei tunnu enää niin ikävältä. Ootko jo soittanut sinne neuvolaan? Osaisivat varmaan sanoa, kannattaako supistusten takia mennä lekurille. Ja kannatan sitä ylimääräsen ultran pyytämistä. Vaikka tämä raskaaus onkin mennyt normaalisti, niin tietäisi sitten jatkuuko hyvä kasvu vai hidastuuko se jossain vaiheessa. Varsinkin, kun geeniongelma on tiedossa.

Keijunkainen, sun uni on mahtava, jää omat vauvaunet ihan kakkosiksi tollasen rinnalla!:LOL:

Aikaisemmin raskaana olleet, voiko supistukset tuntua sellaisena kohdun kovenemisena? Täällä päässä yleensä iltapäivisin töiden/kauppareissun jälkeen on maha ihan kovana, ja olo on tukala pitkään. Yleensä ei ole muita kipuja, mutta viime aikoina toosaankin on vihlonut vähäsen. o_O Lepohan tähän auttaa, mutta eihän sitä voi koko päivää vaan makoilla. :cautious:
 
Joo just ne vatsan kovettumiset ja kiristelyt on yleensä niitä supistuksia. Itsellä ei ekasta tuntunut miltään. Ainakaan pahalta. Mutta nyt tuntuu. Kiristää niin ja vihloo kohdunsuuta kuten moni täällä kertonut ettei kotitöitä saa tehtyä työpäivän jälkeen. Ihan hävettää kuinka rampa voi olla hyvinkin pienestä tekemisestä. Toisaalta tauon jälkeen hommat sujuu. Sain 2 viikkoa sairaslomaa. Ihme. Tarpeeseen tulee. Aion häärätä kotona mutta rauhalliseen omaan tahtiin.

Ja IMN, mä en ees miettis asiaa kun historiaa sulla noista pikkuisista vauvoista on. Ilmanmuuta ansaitset lisätutkimuksia, varmistusta, ultraa jne...kysy ihmeessä!
 
Haluisin vielä sanoa ettei kenelläkään tuu väärää kuvaa asiasta et kyllä niitä suoria vatsalihaksia saa käyttää raskaanakin ollessa. Eri asia tietysti jos tuntuu paremmalta nousta kyljen kautta mutta ei sitä muuten tarvitse varoa! Ainoastaan jumpissa ja kuntosaleilla suorien vatsojen "treenaamisesta" ei ole hyötyä vaan enempi haittaa. Mutta se on jo aktiivista rasitusta, painoilla mahdollisesti ja ponnistellen. Aivan eri asia kuin normaali liikkuminen päivittäisessä elämässä.
 
Keijunkainen, en muuten ole erityisemmin varonut vatsalihaksia normitoimissa. Tuo sängystä nouseminen, varsinkin rakko täynnä, on vaan helpompaa kyljen kautta.:)

Käyn itse asiassa pilates-tunneillakin kerran viikossa, ja siellä jätän vatsalihakset mahdollisimman vähälle käytölle. Tunnin jälkeen ja seuraavana päivänä usein kuitenkin on ylävatsalihakset jonkin verran hellänä. Painoja ei siellä käytetä ja enemmän onneksi venytellään.

Soitin varuiksi neuvolaan noista vatsan kovettumista, ja sanoi, että tarkkailua ens viikonloppu ja pitää ottaa rennosti. Jos jatkuu, niin lääkärille aika jotta voidaan tehdä gynetutkimus ja tarkistaa kohdunsuun tilanne. Saikulle en kyllä haluaisi jäädä, joten toivotaan, että lepo auttaa!:coffee:
 
IMN
helmijenni Onnea! Saatiinhan me lisää tyttölupauksia :)

Raparperimehulle myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

En vielä tänään soittanut neuvolaan. Vihlontojakaan ei kyllä tänään oo ollut, mutta muuten on ollut niin viimisen päälle (anteeksi) p*ska päivä että oon vaan nukkunu koko aamupäivän.. Oli pakko ottaa päikkärit kun olin taas niin hormonihirviö. Me ollaan miehen kans niin erilaisia rahankäyttäjiä että väkisinkin saa vääntää ainaki kerran kuukaudessa.. Ois kai se kiva olla yhtä stressivapaata tyyppiä kuin tuo ukko on :rolleyes:
Seurailen nyt vielä ainakin tän päivän, ehkä huomisenkin ja otan sitten yhteyttä neuvolaan mikäli nuo pidempään kestävät vihlonnat ja supistelut palailee.

Tänään pamahti äitiysavustus tilille ja huomenna voisin lähtä osteleen jotain pientä :) Tänään jo tutustuin tuohon miehen ostamaan itkuhälyttimeen ja hyvältä vaikuttaa (y) Tuo taisi olla joku Philips Avent tähänpaljonnumeroita-505. Varsinkin tuutulauluista ja yövalosta plussaa :) Äänikin kuulosti tosi selkeältä, eikä kuulunut mitään rätinää kuten aiemmassa hälyttimessämme. Esikoisen kans testailtiin eri huoneista... :D

Nyt on pakko keksiä muksujen kans jotain kivaa tekemistä.. Jospa huominen päivä ois jo parempi :)
 
IMN hyvä et fyysisesti on ollut parempi olo! Ja meil taitaa olla toi sama itkuhälytin jemmassa. Oli esikolla paljon käytössä kun nukkui pihalla ulkona!

Sitruunapippuriinalle tsempit supistusten kanssa. Itse just sairaslomalla 2 viikkoa vaikka kohdunsuu oli okei. Mut olotila ei oo kiva!
 
IMN
Voi hemmetti että voi yhden sitterin valitseminen olla vaikeaa! :LOL: Tää on ehkä pinnistekstiileiden jälkeen yks vaikeimpia.. moneen kertaan oon jo istahtanu tähän koneelle ja vannonut tekeväni jonkin päätöksen, mutta aina meen vaan enemmän sekaisin :rolleyes:
Tässä tän hetken vaihtoehtot:
Pikku Piia Luxury
TinyLove Rocker Napper
Chicco Hoopla

Tuota Chiccoakaan en oo löytäny kohtuuhintaan tyttöväreissä :mad: Mulle on ehkä liian tärkeetä että sitteri sopii olohuoneen sisustukseen (lue: ruma kapine joka maastoutuu olohuoneeseen) ja tuo Pikku Piia on ehkä vähän turhan silmiinpistävä. Moni kivannäköinen sitteri on poistunut mun listoilta sen takia kun jalkoja ei saa keinuasentoon. Rocker Napper taas ois monikäyttöinen, mutta en tiedä kuinka pitkään ois käytännöllinen sitterinä..
 
IMN, babyland.fi ssä oli jotain chiccon sittereitä myös tyttöjen väreissä :). Vilkaise jos sieltä löytyis ominaisuuksilta ym mieluinen, ellet jo oo katsonut:).

Huh, tänään siivoilin pikkusen ja kyllä nyt ottaa selkään ja joka paikkaan. Sohvalla kun istuu ja jos kaljaa nostaa niin vihloo aika tavalla tuonne jonnekin kohtuun. Toki voi iskiaksestakin säteillä sinne.
Phuuh, kivan kun hirvee siivousinto iskee ja sit paikat sanoo sopimuksen irti:whistle:.
 
Haha :D muuten oon vaan lukenut tekstit läpi mutta tähkän kirjotukseen kyllä pysähdyin hetkeks :D

Oon taas vaihteeksi hereillä keskellä yötä, kiitos painajaisten... :/ on tää nukkuminen vaan ihmeellisen vaikeeta nykyään.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :) ja kyllä on tosiaan paljon poikia tulossa... Tuleekohan meille sitten tyttö, että tilanne tasottuu ;) ei oo jälkeenpäin edes harmittanut vaikkei saatu tietää kumpi on tulossa, odotus on jatkunut jotenkin erilaisen rauhallisesti... Vauva on jotenkin vielä täysin arvoitus :D

Nojoo, pitäis varmaan yrittää nukkua taas... Jaksais huomenna mennä neuvolaankin :)
 
Onko teillä supistuksen aikana kipu vihlovaa? Tänään huomasin että jonku 4- 5 kertaa tuli vihlaisuja jonnekin munasarjojen tienoille ja kohtu oli melko kova. Et enpä sit tiedä onko nää nyt mitä o_O.
Vai millaisia liitoskivut on, en muista kärsineeni niistä esikoisen aikana..
 
IMN
Mulla supistuskipu on enemmän kiristävää/juilivaa, mutta kaikkihan kokee sen erilailla.. äitini ei oo ikinä tuntenut supistuksia muuten kuin selän puolella. Liitoskivut tuntuu (ainakin mulla) enemmän alhaalla ja sivuilla juurikin sellaisena vihlontana.

Tänään on taas supistanut jonkin verran.. kai se on pakko maanantaina soitella neuvolaan.
 
Mulla kans supistelut kiristää ja vetää jomottavasti ikäänkuin kramppiin ettei oikeen uskalla liikkua mihinkään suuntaan. Tekee mieli oikasta mut jos oikasee liian nopsaa tai vääräs asennossa niin sit saattaa "vihlasta". Pakaran päällä juilinta taas on selvää liitoskipua si-nivelestä. Ja oikeestaan se ei oo mitää särkyä tai etteikö sitä loppupeleissä kestäis mut olotila on niin epämukava et pakottaa makuulle kyljelle. Ja jos niitä tulee esim. työpäivän aikana liian tiheesti niin illalla ei tehdä yhtään mitään. Ainakaan pojan kanssa.

Kela-pakkaus kurkattu täälläkin. Vaatteet odottaa pesua ja silitystä. Esikon aikaan muistan ihmetelleeni että voi kuinka suloisia pieniä potkuhousuja. Nyt ne näytti valtavilta kun tietää minkäkokoisia vastasyntyneet on.
 
Kävin vaatteita läpi ja ihan yhtään mitään ei tarvis. Ja mitään ihqu-juttujaan ei oikein voi ostaa, kun jäi se sukupuoli salaisuudeksi. En tiiä sitten onko vielä jotain ylimääräisiä ultria kokoarvioon liittyen. Vai selviääkö ekaa kertaa vasta synnytyksessä... :)

Popin raitoihin oon hiukan hurahtanut, niitä löytyi jemmattuna yllättävän paljon. Eli rahat saa luvan säästyä. . (y)

Ois vaan niin ihanaa ostella jotain...:D

Tänään alko viikon loma ja tulee todella tarpeeseen.

Supistuksia ei oo ollu. Ja muutenkin olo aika ok. Väsyttää edelleen ihan piruna ja selkää on alkanu juimia.

Niin joo tuo Rocker Napper sitteri ois ihana!!! :love:
 
Oh, on kyllä hurjasti poikia tulossa. Meillä rakenneultra oli lopulta keskiviikkona ja hurjasta pelosta huolimatta kaikki oli pienellä kunnossa. Sukupuolta ei kysyttykään, että jännätään loppuun asti. Olimme miehen kanssa molemmat ihan ällikällä lyötyjä, kun täällä sai 4d kuvia! Ei saanut Oulussa ei.

Ensimmäisessä lääkärissä todettu kohdunsuun epämääräinen muoto tutkittiin nyt samalla eikä lääkärin mielestä siinä ollut mitään kummallista. Ehkäpä siis tässä raskaudessa saisi ihan loppuun asti mennä normaalisti, kun raskausmyrkytyksen uusiutumistakin lääkäri piti aika pienenä mahdollisuutena. Helpotti kyllä kovasti. Ja kaiken lisäksi meille sattui ihan huippu lääkäri. Ultraajakin oli mukava ja selitti kaiken tosi tarkkaan.

Seuraava neuvola on vasta marraskuussa. Siellä sitten saisi ne Kelan lappuset. Nimiäkin on kovasti jo mietitty. Pojan nimi on valmiina, mutta tytön nimeä vielä pähkäillään. Ajatuksia jo on, mutta lopullinen versio on hukassa. Toki sitten syntymän jälkeenhän sen näkee, että sopiiko nimi ollenkaan =D

Huoh! Väsymys on ihan kamala, mutta ei auta. Esikoisen synttäreitä juhlitaan viikon päästä ja siivous on aloitettava. Ensi viikko menee taas töissä, niin silloin ei paljon ylimääräisiä tehdä.
 
Täällä oli rakenneultra torstaina ja kaikki oli pienellä ihan mallillaan. Mitä nyt vastasi muutamaa päivää pienempää ja reisiluun mittakin viikkoa pienempää...Tarkisti kuitenkin että rajoissa menee, jottei joudu seurantaan. Mullahan yksikään muksu ei mikään hongankolistaja ole :whistle:

Supistuksia on päivittäin, sellaista kipeää mahan kiristystä ja menkkakipuja...
 

Yhteistyössä