Helmikuun Helmiäiset 2016 lokakuussa

Vettä kannattaa tosiaan juoda normaalia enemmän :). Mulla vähäinen veden juonti vetää pään kipeäksi ja olon höntiks :).

Aiettä, äitini kävi tuomassa mulle riisipuuroa äsken, oli hyvää :-D. Ja tuli niin joulu mieleen.
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :) Ymmärrän kyllä täysin tuon, että on tietyllä tavalla pettynyt vauvan sukupuoleen. Tai pettymys on aika vahva sana mutta, että olisi toivonut enemmän sitä toista sukupuolta. Itselläni oli samat fiilikset poikalupauksen jälkeen. Jotenkin tuli olo, että yltiö-naisellisena naisena en vain tiedä poikien jutuista mitään, inhoan kaikenmaailman joukku-urheilua ja poikien maailma on vain niiin vieras.
Hetken jo mietin myös sitä, että nyt jään meidän perheessä ihan ulkopuoliseksi, kun miehellä ja pojalla on omat yhteiset jutut, joista jään ulkopuolelle.
Mutta eihän se tietty niin mene, pitää vain löytää pojan kanssa ne omat yhteiset jutut jne. Nyt olen jo tottunut poika-ajatukseen ja on tosi jännittävää saada poika ja tutustua heidän maailmaansa. :love:

Omaa napaa: mulla on ollut kivuliaita supisteluita jo jonkin aikaa. Lääkäri kirjoitti muutama päivä sitten kaksi viikkoa sairaslomaa ja yritetään saada supistukset loppumaan. Vauvalla kumminkin kaikki hyvin!

Vaunut: Täällä on myös vaunut ja turvaistuin käyty laittamassa tilaukseen. Päädyimme lopulta Stokken Trailzeihin sekä Stokken turvakaukaloon. Olin yhtä hymyä, kun astuttiin ulos kaupasta!! On ne kyllä niin meidän vaunut :love: Toimitusajaksi lupaili 2-4 viikkoa ja kysyi haluammeko, että säilyttävät tuotteet heillä mutta kyllä mä taidan haluta nuo heti kotiin ihasteltaviksi :p
Päädyin sitten loppujen lopuksi myös kahteen lämpöpussiin. Että turvakaukalossa on omansa ja vaunuissa omansa, niin ei tarvitse aina siirrellä paikasta toiseen. Vaunuihin Stokken omansa ja turvakaukaloon se kauan himoitsemani Odenwälderin baby nest. Molemmat untuvaisia ja aivan ihania. :love:

Isommista hankinnoista on enää jäljellä pinnasänky, lisäksi tarvittaisiin lastenhuoneeseen tapetti ja toki pikkusälää kuten esim. pinnasängyn pehmusteet, hoitoalusta yms. puuttuu vielä.

Havahduin, että vaatteita meillä alkaa olla noin 5 bodya ja 5 housut sekä koossa 56 että 62. Ajattelin nyt himmata niiden ostossa, niin pääsevät tulevat mummutkin shoppailemaan vielä jotakin. :)
 
Musta tuntuu että kuolen ihan just. Sain ylläriylläri antibiootit. Tänään nous kuume ja olo on ku jyrän alle jäänyt. Liekkö pissatulehus noussu jo munuaisiin sitten, ku ennen ole normi pissatulehus nostanu kuumetta? Kauan lie jo muhinu. Ärsyttävää.. Nyt ei aivot toimi joten menen kattoo salkkarit ja sit nukkumaan -.-" Jospa huomenna parempi päivä
 
PRS
Ihanaa kuulla Vii hyvistä kuulumisesta!
Ultrassa tosiaan myös käyty ja kaikki onneksi hyvin! Terve ja viikkoja vastaavan kokoinen poikavauva sieltä löytyi :love: miehen toive toteutui ja olen myös onnellinen. Täytyy sanoa että koko päivä on mennyt pilvissä leijailessa. Hoitajakin oli mahtava ja kertoi todella ihanasti koko ajan mitä ultrassa näkyi.
Eli nyt pääsee vihdoin shoppailemaan kun mitään ei ole ostettu:LOL:
Huomenna poksauttelemaan 21+0.
 
  • Tykkää
Reactions: IMN ja helmijenni
Onnea hyvistä kuulumisista!

Itselläkin pojasta fiilikset vähän ristiriitaisia. En mä tiedä pojista mitään! Ei mulla oo ollu veljiä. Toisaalta hauskaa kun voi hankkia kaikkea muuta kuin pinkkiä ja hörselöä, kun en semmoisesta tykkää yhtään.

Mua on ruvennut himottamaan stokke steps-tuoli. Sopis meiän sisustukseetn tosi hyvin ja siihen sais ton sitterin yhdistettyä aika kivasti... Mutta onhan se kallis. Kodin ykkösessä olis nyt -20% kyllä kaikesta myös tosta Stokkesta...

Ajattelin alkuun olla tosi säästäväinen hankintojen kanssa. Saatiin mm. turvakaukalo autoon kaverilta. Nyt mun tekis mieli hankkia toisen merkkinen kun sen sais kiinnitettyä meiän rattaisiin, mikä vois olla kätevää kyllä. Näin se ahneus iskee...

Jei! 22+0! Enää 18 viikkoa, joista 12+1 töitä!
 
IMN
Onnea jälleen hyvistä ultrauutisista! :)

Keijunkainen Mulla ei maha kestä ollenkaan rautaa, ei ees sitä vähää mitä noissa raskaus- ja imetysvitamiineissa on. Alkuraskaudessa noista tuli ummetusta ja nyt sitten tulevat suoraan oksennuksena ulos jo n. 5-10min tabletin oton jälkeen.. Enkä tosiaan minäkään oo oksentanut tässä raskaudessa muuten kuin noiden takia.

TuleJo Jos yhtään liikutte autolla kauppakeskuksiin, isompiin kauppoihin tms. niin suosittelen kyllä tota turvakaukalo-yhteensopivuutta! :) Meillä oli tosi kätevä remonttien aikana rautakauppareissuilla ja semmosilla.

NassuRessulle paranemisia!

Ja tähkä, kiitos riisipuurohimosta.. :LOL:

Mies laittoi mut yksinsaunomis-kieltoon.. :rolleyes: En pääse mahani kanssa ilman apua lauteille ja vielä vähemmän sieltä pois kun huimaus iskee..
 
Nassuressu, pikaista paranemista! :)

IMN, ihanan huolehtiva mies sulla :). Ja ole hyvä himosta:ROFLMAO:.

TuleJo, jos liikutte paljon niin mäkin suosittelen ottamaan yhteensopivan kaukalon. Kaupassa on myös hirmu kätevä ku saa kaukalon heittää vaan vaunuun kiinni. Itelle kävi välillä tosi raskaaks ottaa kaukalo mukaan kaupan kärryihin ja sit usein sinne ei sit mahtunu ostoksia juur ollenkaa.. Mä ku en itse tykkää näistä kaupan kärryistä mitkä on vauvoille tarkoitettuja, joten siks oma kaukalo mukana.

Mut ny nukkumaan et pääsee aamulla ajoissa ylös ettei myöhästy ultrasta :whistle:. Närästää kyllä taas ihan vietävästi joten saa nähdä tuleeko nukkumisesta mitään :mad:.
 
Minä kävin lääkärissä.kaikki kunnossa.syke 140. olettaisin että mahassa nukuttiin.Tää on tämmönen iltapainotteinen pomppija :D
hemoglobiini oli 110 vaikka oon syöny rautaa ja yrittäny ottaa järkevään aikaan :/ no,jospa se siitä vielä lähtis nousuun.
Ai joo ja sf mitta oli joku hillitön.ei merkannu mitään tuohon korttiin mutta kohdun reuna tulee jo vähän navan yläpuolelle ja nyt ei tosiaan oo vielä ees rv 19 täynnä.. Musta tulee siis valtava ja varmaan myös vauvasta... Paino alko vielä vitosella mutta ei enää kauaa.Täsmälleen samalla tavalla näyttää paino nousevan ku pojasta, olis nyt ees tästä eteenpäin vähän maltillisempaa.

Eipä muuta
 
Maalis Mulla on aina hemppa raskauden aikana tosi matala, yleensä vajaa 110, ja se ei nouse vaikka mitä tehtäis. Sanoinkin viimeksi että olo on ihan jees eikä noista lisistä oo ollu ennenkään apua, tuovat vaan haittoja joten neukkutäti sanoi että jos olo on kelpo niin ei tarvitse ottaa.

Mulle paljastu RU että mun verikokeissa joku arvo oli riskiarvon yläpuolella, en muista mikä, mutta joudun kasvukontrolliin rv36, tämä siis aiheuttaa isokokoisia vauvoja, eli jos näyttää että vauveli kasvelee liikaa niin käynnistellään sitten aikaisessa. Sukuriesa. Tämän hetkisen arvion mukaan tyttö olisi vain 3,5kg syntyessään. On se puol kiloa vähemmän entä poika aikanaan. :D

Mulla seuraava neuvola vasta viikon päästä, sitten pääsen kelan kanssa asioimaan yms.
 
Jos on laiska ja riisipuuron himo, niin vinkkinä et se ihan halpis kotimaista-merkin riisipuuro on mun mielestä tosi hyvää! Meni ainakin mulla toissailtana vauhilla alas :D onks joulumaut joku tyypillinen raskaushimo, vai joku meiän oma juttu..
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Tsempit ultraan! ;)

Mulla varmaan tuli nää jouluhimot siitä ku plussattuani aloin miettiä mitä juhlia on edessä ja heti ku huomasin että tuun ekaa kertaa olemaan jouluna maha pystyssä niin alkoi tehä mieli niitä joulutorttuja :LOL: onneks äitillä on sama himo niin se lupas tehhä ens viikolla taikinan ja mää käyn sitte pyöritteleen ne valmiiksi :D

Hui kun tuli kylmä kävellessä tarhalle! :) mittari näytti melkeen kymmenen astetta pakkasta.. nyt vejetään tytön kans villasukat jalkaan ja aletaan hörppimään aamukahvit ja -kaakaot. Ihanan kiireettömiä aamuja, vaikka pitääkin poika viiä ysiksi eskariin :)
 
Mä kanssa kuolasin glöki purkkeja prismassa jo pari viikkoa sitten, tänään pyysin miehen tuomaan tullessaan kaupasta, että pääsee huomenna fiilisteleen pakkasaamua :) Mietin myös eilen kuinka kivaa pojan kanssa on leipoa torttuja ja stressi joululahjoista on myös alkanu näin pakkasten alettua :D

Musta kuoriutuu näin syksyisin käsityöihminen ja neuloinkin eilen jo viime talvena aloitetun vauvan peiton valmiiksi ja nyt pitäisi aloittaa sukkien kutominen pojalle. Tilasin myös tuttinauhojen kumilenkkejä ja klipsejä, niin voin itse virkata nauhat. Joka vuosi jää kyllä muutama projekti kesken, mutta jos tänä vuonna sais kaiken suunnitellun tehtyä kun on tota kotona olo aikaa pakostakin enemmän.

Parina yönä oon nyt heränny kivuliaisiin supistuksiin, työt ja koiran lenkitys vissiin tehnyt tehtävänsä. Täytyy varmaan soitella neuvolaan ja käydä tarkastaan tilanne. :unsure:
 
IMN
Mullakin tuo tarhalle eestaas kävely aiheuttaa suppareita ja inhottavaa vihlontaa alavatsalla.. pyöräilyssä ei ollu mitään ongelmaa mutta se ei tosiaan enää onnistu kun en saa niitä tytön turvavöitä auki :cautious: mulla on lääkärille eka kohdunsuunkontrolli rv26, eli reilun parin viikon päästä ja pelottaa jo valmiiksi jos on tapahtunut jotain muutoksia ja joutuisin taas sairaalaan vuodelepoon.. se ois jo ongelma, koska miehen työvuorojen vuoksi ei tavalliset päivähoitoajat onnistuisi. Eikä meillä tosiaan päivähoitopaikkojakaan oo lapsille. Pitää kai yrittää puhua lääkäri suostumaan kotilepoon kuten viimeksikin, jos siis vuodelepoon jossain vaiheessa määrätään..
 
IMN
Komia on pötsi! :D mulla on kans valtava olo ja tuntuu ettei tätä palloa jaksa enää ees kantaa.. mitäköhän kokoluokkaa sitä ens vuoden puolella ollaan kun nytkin mammahousujen resori yltää nipinnapin navan yli :whistle:

Ps. Keittelen tässä riisipuuroa lounaaks :p
 
TuleJo Meillä on 1 vuotiaalla tuo stokken steps käytössä ja syöttötuolina ainakin on ihan huippu! Ja ulkonäöstä vain plussaa! (y)Vanhemmilla lapsilla meillä oli aikanaan Tripp trapp:t. Kirosin ne aina alimpaan sinne, kun väistämättä aina löin varpaani niihin jalkoihin :whistle: Stepsissä tulee tosiaan ne valjaatkin automaattisesti ja meillä ne on ainakin olleet kovalla käytöllä...Siitä sitteristä ei ole kokemuksia, vielä harkinnassa ostanko sen nyt vai...Ainiin toi syöttishän on muovia, paitsi jalat ja on kyllä älyhelppo pyyhkiä ja pitää puhtaana.

Onnea ultrakuulumisista taas siellä käyneille! (y)

Täälläki eilen poksui jo puoliväli! :love:

Maalis kaunis massu sulla :)
 
Rakenteet oli kaikki muuten kunnossa, mutta munuaiskammiot oli kookkaat, normaalisti on 0,70cm ja meillä oli 0.73cm. Laitto siitä sit lähetteen äippäpolille, aika sinne tulee joskus rv 28 tienoilla :). Onko kenelläkään ollut tollaista munuais juttua?

Ja kuulemma selvä poika!

 
Yöllä oli varmaan sata astetta kuumetta. Ihan karmee yö siis takana. Nyt esikoinen paineli päikkäreille niin taidan iteki pistää pötköllee ja syödä uutta karpalo&manteli joulu mauste suklaata. :) On ihan sairaan hyvää. Onneks tätä jo saa. ;)
 
Maalis, virtsarakko oli ok. Ja molemmat munuaiset katsoi ja ne oli hieman kookkaat. Äippäpolilla katsotaan sit että munuaisten virtaus on ok.
Toisaaltaan ku heitto on noinki pieni, niin voi kai olla iha mittavirhe.. Mut kyllä se sit selviää, jatkan odotusta kuitenki hyvillä mielin, tai niinku ultraajakin sano ettei siitä kannata huolestua kuulemma:).
 

Yhteistyössä