Helmikuun hippuset 2012

Täällä edellee vuoto jatkuu pyyhkiessä verisinä viiruina, todella vähäisenä. Ei kuitenkaa kipua ole ollenkaa. Ainakaa vielä esiintynyt. Jännittää ihan älyttömästi kuinkahan tässä käykää.. Harmittaa jo etukäteen jos kesken menee. Mulla ku keskenmenostaki kokemus silloin ennen tota nykyistä poikaa olevasta raskaudesta. Se vuoto alko kyl silloin päivällä vähäsenä ja seuraavana päivänä vuoti todella paljon ja tuli kivut. Toivottavasti ei sitä joutuis taas kokemaan. Mut ei tässä auta etukäteen miettiä, se menee kesken jos on mennäkseen. Siihen, ku ei kauheasti pysty vaikuttamaan näin varhasessa vaiheessa.
Jotkut oli kirjoittanut tuosta ruoka-aine asiasta. Mulla oli esikoisen raskaus aikana sama homma ja nyt myös tullut tässä raskaudessa. Esim.rasvaiset ruuat vetää mahan ihan sekaisin. Taitaa olla aika yleistä toi vaiva:)
Riikkunen, poika 11/09 ja maha-asukas 5+6
 
Riikkuselle tsemiä :heart: Aina nuo huolestuttavat, ja sellaista se tulee olemaan siihen asti kun vauva syntyy. Ja sitten tulee taas uusia jännityksen paikkoja. Aikamoista, tämä äitiys :hug:

ON: aamulla taas kuvotti ja yritti särkeä päätä. Isolla hädällä oon käyny kaks kertaa ja tosiaan aika livakkaasti se tuleekin : / Sanoinkin miehelleni, että aamut on sellaisia, kuin olisi pieni krapula päällä. Jippii. Äsken tuossa meikkailin ekaa kertaa koko lomani aikana, ja ajattelin kohta puolin repäistä ja lähteä paikalliseen K-supermarketiin :LOL: Paljon pidemmälle tässä oo huvittanu/jaksanu poistuakaan.

Ihanaa perjantaita meille kaikille!!!

Muoks. Turvotus tuntuisi pikkuisen hellittävän, ja vaakakin oli -600g armollisempi eiliseen verrattuna. Eikä tosin ihme, kun aamupalakaan ei maistunut yhtä ruisleipäviipaletta enempää. Kaupasta aion ostaa kauheasti rehuja ja popsia niitä!

WP 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa käyty ja ei kovin hyviä uutisia. Ensinnäkin se raskauspussi oli kyllä siisti ja oikeassa kohdassa, mutta ei näkynyt vielä sikiötä. Vastasi viikkoja 5+4. Ei kuulema kaikilla tuossa vaiheessa vielä näykkää sikiö, joillaki sit näkyy. No sit raskauspussin vieressä on reilun sentin kokoinen hematooma. Nyt siis on monta asiaa jotka riskinä, kun voi olla tuulimunaraskaus ja myös toi hematooma voi aiheuttaa keskenmenon kuulema ja tietysti voi alkaa vuotamaan pois myös ilman, että raskaus keskeytyy. Mut aika pessimistinen alan itse olla, täytyy tosissaa jo alkaa miettiä sitä keskenmenon mahdollisuutta ja valmistua henkisesti asiaan:) Aika toivottomalle tuntuu. Suositteli, että kahden viikon päästä uusi ultraus tehtäisiin, mutta täytyy neuvolasta kysyä saisko sitä kautta. Kalliiksi tuli käynti yli 160euroa, vaikka puhelimes sanottii ihan muuta. En ainakaa yksityiselle mene uusiksi:D
 
WP mäkin pyysin miestä tuomaan mulle paljon hedelmiä ja etenkin vesimeloonia heti kun sitä löytyy. esikkoa odottaessa söin varmaan 20 vesimeloonia. Muuten sit ei ruoka maistukaan. Tai tänään sain syötyä kunnolla mut sen jälkeen on aina kauhee olo.

Mä en uskalla käydä puntarilla. Aloin selailemaan esikon ajan neuvolakorttia ja kauhistuin. Mulla oli lähtenyt jälkitarkastukseen mennes 12kiloa mut jäi vielä 4kiloa raskaus kiloja + kaikki muu ylimääräinen. Nyt on sit tullut 3-4kiloa siihen jälkitarkastus lukemaan lisää. Ei hyvä pohja tälle raskaudelle kyllä.

Meillä esikko on lopettanut syömisen ja nukkumisen. Viime yönä mä valvoin sen kanssa puoli kahdesta puoli neljään. Ei oikeen hehkee olo kyllä ole. Mä niin toivon et tuo pikkunen oppii nukkumaan ennen siskon/veljen tuloa.

Eveny ja M11/10 sekä Myyskä rv4+5 (ihanaa kun viikot vaihtuu sunnuntaina niin on helppo muistaa, esikolla vaihtui keskiviikkoisin)
 
Riikkunen :hug: Minä kanssa mietin tuota alkuraskauden ultraa, kun ikää on jo 35v. Mutta sitten toisaalta, kun ei ole mitään epäilyttäviä oireita, sitä vaan ehkä säikähtäisi juuri tuotakin, ettei sikiötä vielä näy. Ja kun asioille ei sitten kuitenkaan tuossa vaiheessa pysty mitään tekemään. Itse en tässä kolmannessa raskaudessa ole ollut niin pelokas kuin kahdessa aiemmassa, tätähän alettiin yrittämään TJOT-meiningillä ja heti tärppäsi. Ja kun ikää on, jotenkin hyväksyn tosiasiat, että tämä ei ehkä mene niin helpolla kuin kaksi ekaa. Jää nähtäväksi, ja toivoin että helmikuussa saan pienen rakkaan kainalooni - kuten me kaikki täällä :heart:

Oireita on kyllä huonovointisuudesta sekoiluun :D
 
Riikkunen:hug: tsemppiä. Toivon niiin että teillä olisi kaikki kunnossa.

Eilen aamulla alkoi ruskea vuoto, joka jatkui tähän aamuun asti. Toistaiseksi vuoto on loppunut eikä kipuja ole ollut vielä missään vaiheessa, silti olen mielessäni jo luovuttanut, edellinen km alkoi ihan samalla tavalla. :'(
 
Tsemppiä kaikille! :hug: Itse pelkään kauheasti vuotoja koska km on alkanut itselläni juuri niin ja ilman mitään ennakkovaroituksia. Mutta tiedän monta kenellä on vuodoista huolimatta raskaus jatkunut normaalisti.
Olen jo kertonut muutamalle tästä. Menee sitten syteen tai saveen mutta uskon että se on helpompaa joka tapauksessa kun saa avoimemmin puhua sitten. Lasken vaan päiviä ultraan. Koko ajan pitää olla tekemistä että saa vähän ajatuksia muualle :eek:

RR & 6+2
 
Minäkin olen kertonut miehen lisäksi yhdelle kaverille, veljen vaimolle ja heidän vanhimmalle tyttärelle (18v).

Mä en oikeen tiedä miten kertoa sit muille. Pelottaa et miten pahan vastaanoton asia saa kun esikko niin pieni vielä. Luuleeko kaikki vahingoksi? Ehkä annan heidän itse nähdä mahan? Vai pitäisikö isän synttäri päivänä laittaa kortti et "Musta tulee isoveli t. Milo" (sillon olis vasta kyllä rv 8) Onko kenellää hyviä ideoita? Miellä on tosi läheinen suku ja esikoisesta mun puolella oltiin enemmän kun onnellisia ja odottivat jo et meille lapsi tulisi. mut sitten taas miehen äiti oli ihan hirvee alussa. Ei oikein ilmeisesti hyväksynyt että hänen ainut poika ja ensimmäinen lapsi joka ees sitoutuu, sais jo lapsenkin. Kysyi vaan et "Mitäs jos te eroatte?" Nyt anoppi kyllä on vähän liiankin onnessaan ekasta lapsenlapsestaan. Onneks asutaan 300 kilsan päässä suvusta.
 
Eveny: sillä ei oo kyllä mitään merkitystä, mitä muut ajattelee. Niin se on meilläkin, että vahingoksi varmasti kaikki luulevat, mieheni nimittäin on ollut vuosia ehdottoman EI:n kannalla. Mutta niin vain muutti mielensä ja itse vielä yhden halusi :) Kaikki tulee luulemaan, että kierukkavauva se meille tupsahti :D
 
P-E
Moi!!
Varovasti ilmottaudun mukaan, kun alkushokista olen selvinnyt. Tarkkaa laskettua aikaa en tiedä, mutta helmikuun alussa ilmeisesti kuitenkin. Varhaisultra ensi ke ja sitten tietää enemmän. Olimme jo hyväksyneet sen ettei meille enää lapsia tule (jopa minä). Meillä kaksi lasta 10 ja 6 vuotiaat. Keskiraskauden keskenmeno 08. Nyt myös tuhruttavaa vuotoa päivittäin :| Katotaan kuinka käy.:wave:
 
Tsemppiä kaikille :hug: Soitin tänään neuvolaan varatakseni ensimmäisen neuvola-ajan. Neuvolan täti oli oikein mukava ja kertoi kolme kertaa, että yhdestäkään neuvolakäynnistä ei selviä ilman pissanäytteen antamista. :LOL: Siitäkin huolimatta, ettei tässä olla ekaa kertaa asialla. Hirveän hyvää palvelua sain kyllä neuvolasta, sillä hän soitti vielä perään ja kertoi, että varattaisiin samalla valmiiksi neuvolalääkärikin. Edelleen on hieman epäuskoinen olo koko raskaudesta. Mies taas halusi jo järjestellä makuuhuonetta uuteen uskoon vauvaa varten (joka siis syntyy ehkä helmikuussa :whistle:) Kovalla innolla mies tutkii myös netistä vaunuja ja turvaistuimia ja ties mitä :) Miten muiden miehet? Ovatko innoissaan?
 
Eveny: Itse en ole vielä kertonut kenellekään. Tekisi mieli kertoa parhaimmille kavereille, jotka tietää, että yritystä on meneillään, mutta olen vielä hillinnyt itseni. Sukulaisille kertomista venytän vielä niin pitkälle kun mahdollista. Arvaan, että anoppi innostuu asiasta niin paljon, että sitä hössötystä piisaa enemmin kuin tarpeeksi. Parempi siis että saavat tietää mahdollisimman myöhään :LOL:
 
Vennie meillähän kävi niin et mulla alkoi esikon syntymän jälkeen noin 3kk päästä kauhee raskauskuume ja pieni vauvakuumekin sillä se oma vauva ei tuntunut enää vauvalta kun alkoi olla niin sosiaalinen ja kehittynyt. No miestähän ei kiinnostanut yhtään ja totesi et sitten joskus muutaman vuoden päästä.

Kuinka ollakaan nyt mun kuume on laantunut ja edelleenkin toki halusin pienellä ikäerolla tokan mut mies. siellä alkoi hirmuinen vauvakuume yhtäkkiä. Eli periaatteessa mä olisin voinut lykätä tätä vielä mut mies oli et nyt nyt nyt.

Onneksi ei kauheasti tarvitse tehdä hankintoja sitten kakkosta varten. Oikeastaan vaan toinen pinnis ja tuplavaunut. Ja syöttötuoli sit aikanaan. Jos tyttö tulee saan sukulaisilta vaatteita ihan tarpeeksi alkuun ja pojallakin on paljon mitkä käy myös tytölle.

Meillä on eka hääpäivä tänään. Paljon on tilanteet muuttunut vuodessa. Sillon vuosi sitten ainut murhe oli et potkaseeko vauva masussa just kun sanoo tahdon vai miten käy. Sillon oli rv 20+3 :)

Eveny ja M11/10 ja Myyskä 4+6
 
Voimia kaikille huolestuttavien vuotojen kanssa eläville. :hug: Toivottavasti asiat ovat kuitenkin hyvin.

Aika on mennyt tosi vauhdilla, kun mulla on jo ens ke varhaisultra. Esikoisesta muistan, että jännitin aivan älyttömästi sinne menoa ja oli epäuskoinen ihmetys, kun kaikki olikin hyvin ja pieni sydän sykki siellä. Epävarmuutta mulle loi oireiden vähyys. Monesti tuntui siltä, että mahdanko olla ees raskaana, kun olo tuntui niin normaalilta. Nyt siis osaan ainakin toivottavasti :LOL: suhtautua vähän rauhallisemmin oireettomiin päiviin.

Mullois kysymys vaunuista. Osaako joku antaa mielipidettä siitä, että pärjätäänkö pelkällä seisomalaudalla, kun ikäeroksi tulee 2v7kk? Vai pitäisikö olla tuplat?? Tänä viikonloppuna pitäisikin saada paljon aikaiseksi täällä kotona, kun ei oo pitkästä aikaa muita suunnitelmia. Hommaa olis siivoamisesta kaikennäköisiin pikkunikkarointeihin. Ilma on onneks tähän mitä mainioin. :)

Talvikki76 ja Itu 7+0
 
Tänne on rantautunut raskauspahoinvointi. Tuttu etova olo ollut eilisestä lähtien. Erilaiset ruuat pistää yökkimään. Esikoisen aikaa kärsin kyllä pahoinvoinnista.
Myös vuoto on nyt sit ainaki väliaikaisesti loppunut. Loppui eilen illalla. Nyt jännittää saa kuinka kauan tämä kuiva kausi kestää:D
Olen lähdössä kirpputori kierrokselle ton pojan kanssa:) Ongelmaksi vaan muodostunut, kun ei meinais millää pysyä poika rattaissaan enää, haluisi aina itse mennä. Oikein kunnon minä itse vaihe menossa. Syömisessäkää ei saa avustaa.
 
Alkuraskauden ultra varattu torstaille, jolloin rv pitäisi olla 6+4. Iltaisin ollut kovia kipuja, ja niiden vuoksi haluan mennä tarkistamaan, onko kaikki hyvin. Välttämättä sykettä ei vielä näy, mutta nähdään onko kiinnittyminen tapahtunut oikeaan paikkaan ja näkyykö esim. ruskuaispussia (?). Tarvittaessa menen sitten vielä toiseen ar-ultraan, maksoi mitä maksoi, mutta omasta mielenrauhasta olen valmis maksamaan...
 
Meillä on onneksi neuvolassa rv 8 ultraus. Siihen yritän sinnitellä.

Pojan odotus aikana en osannut katsella yhtään tytön vaatteita ja kun alkuraskaudessa ostin ns.sukupuoli neutraaleja vaatteita, olivat ne kaikki kuitenkin todella poikamaisia. Vihreen ja valkoisen sekoitusta jne. Nyt kun kiertelin kauppoja/kirppiksiä pojan kanssa aamun kulutukseksi, en osannutkaan kun tyttöjen vaatteita ihailla. Voisiko tää johtua siitä et toivoo osittain tyttöä vai siksi et poika on jo. Vai olisiko tää sellasta äidinvaistoa?

LÖysin sentään ihanan lakana setin mitä käytän vielä hetken pojalla ja sit jää vauvaa odottelemaan ja vaatteet mitä pojalle ostin oli sellasia pirteitä keltaisia ym. Mut joka tapauksessa tulee meidän vauvalla varmasti olemaan esim tumman sininen toppa haalari kun on niin hyvä kuntoisena jäänyt pojalta.

Oma olo on hyvä. Mahaan kävi vähän ruuan mausteet mut muuten ei ole tietoakaan oireista.

Huomaa et on kauheesti tänää luppo aikaa (poika nukkui 3h päikyt aamusta ja taas unilla) kun ehtii kirjoitella joka paikkaan.
 
Riikkunen: Anteeksi, kun sekaannun teidän ketjuun, mutta työn puolesta voin sanoa, että vähemmistöllä näkyy sikiö 5+-viikoilla. Eli ole ihan rauhassa, vaikka se vaikeaa onkin. Nuo hematoomat on myös aika yleisiä eikä keskenmeno ole niidenkään takia todennäköinen.
 
Moi kaikille!
Ilmoittaudun porukkaan mukaan. Laskettu aika laskureiden mukaan on 9.2.2012.
Toinen lapsi tulossa. Esikoinen on yksivuotias. Neuvolaan on vielä aikaa, sillä neuvolan terveydenhoitaja jää kesälomalle. No, onneksi tää on tarpeeksi jännää ilman neuvolaakin. :cool:
Olo on ihan räjähtänyt ja väsynyt ja tuntuu, että hikoiluttaa hirveesti. Onneksi kuuluu asiaan.
Lueskelen noita teidän juttuja....
 

Yhteistyössä