Helmikuun hippuset 2012

Tuo surun kohdanneet esim. kuullostaisi paremmalta. Kun tuo in memoriam tosiaan viittaa suoraan siihen ihmiseen, jonka nimi siinä alla on. Olen aika paljon lukenut muistokirjoituksia ihmisistä viime aikoina, ja ne yleensä alkavat "In memoriam". Siitä varmaan tämä reaktio johtuu :) Itse en haluaisi olla In memoriam listalla, vaikka keskenmenon saisinkin, surun kohdanneissa ennemmin. Oman pään sisällä nämä tuntemukset.
 
Huomenta!
Mahtuisiko jännittäjien joukkoon vielä yksi ensimmäistään odotteleva...? =) Ikää on 26 vuotta.
Raskaustesti(t) näytti tällä viikolla plussaa ja ajatukset on todella sekaisin, vaikkakin se ilo ja innostus on tunteina päällimmäisenä! ;) Elokuusta asti ollaan sitä plussaa jo odoteltu joten tervetullut kyllä oli!!! Olen käynyt paljon teidän keskustelua täällä lukemassa ja suht samassa vaiheessa taidetaan olla...
Tarkoituksena olisi varata ensimmäinen neuvola juhannuksena jälkeiselle viikolle. Toivottavasti pääsisi siihen varhaisultraan jotta sais ihan todellista näyttöä sille että tuolla voisi ihan oikeasti jotain ihanaa olla.... :heart:

Lilu & "nakero" 5+2
 
Heippa kaikille uusille ja jaksamista kaikille vuodoista kärsiville! :heart:


Mulla olisi neuvolan puolesta varhaisultra nyt tulevana torstaina -voin sanoa, että jännittää!
Mulla on kans tekemistä, että jaksaa kaiken, kun väsyttää niin kovin, kun on nuo kaksi isompaa jo tuossa hoidettavana. Mulla on pojat 3v 8kk ja 1v 10kk. Pienempi nukkuu päikkärit, isompi ei, mutta onneksi hänen kanssaan voi makoilla ja lukea kirjaa tai hän katsoo lastenohjelmia tai piirtää tms, että itse saa vähän huilata.
En tiiä mikä minua vaivaa, muutettiin tähän kotiin, ostettiin siis talo, lokakuussa 2010. Tämä on minulle sillä tavalla vieras kaupunki, eikä minulla ole oikein tuttuja täällä.. En viihdy ollenkaan täällä. Haluaisin vaan laittaa talon myyntiin ja pois. Ja se ei oikein ole mahdollista tässä tilanteessa. ÄÄH, tää on vaan kauheeta, kun ei meinaa viihtyä millään, koko ajan vaan ajattelen, että kun pääsis täältä pois. : / Haluaisin kyllä viihtyä ja mies viihtyy täällä, mutta mä en. Iso huokaus. Noh, nyt pitää ajatella vauvajuttuja, että josko se helpottuisi sillä..
 
rockamama mekin muutettiin tänne vajaa 2vuotta sit. Eka vuosi meni vähän harakoille kun olin vaan töis ja kotona. En tuntenut ketään muuta kun miehen pari kaveria (mies siis täältä kotoisin)

Töissä mulla oli ihania työkavereita mut niitä ei sit muualla nähnyt. Raskauden myötä olis ollui ihana tutustua esim valmennusryhmän muihin odottaviin mut eih. Onneks yks työkaveri sit (toisessa tiimissä missä olin hetken sijaisena) kerto myös olevansa raskaana ja meidän lapset nyt 2viikon ikäerolla. Sit miehen pari kaveria nykyään mullekin hyviä kavereita.

Vähän aluksi pelotti et jäänky ihan yksin täällä mut pikkuhiljaa sitä tutustuu muihinkin.
 
Kiitoksia! Joo,tuo la mitä todennäköisimmin tarkentuu ensimmäisen neuvolan (ja toivottavasti sen ultran) jälkeen. Mutta helmikuun puolen välin ja helmikuun lopun väliin jonnekkin se la sattuu.. :) Synnytyssairaala on KYS muuten... On tähän asiaan totuttelemista! Tuntuu että on onnesta sekaisin mutta koska kaikki on niin uutta niin pelko keskenmenosta tai jostain muusta kolkuttelee vähän väliä. :( Mutta pitää yrittää vaan tsempata ja olla stressaamatta,se ei ainakaan tee hyvää pienelle kyytiläiselle. <3
 
Moikka!
Kivakiva, että täällä näin aktiivinen palsta jo tässä vaiheessa :)
:)
Täällä ilmoittautuu uusi keskustelija mukaan

Ikä: 34 v, toinen lapsi ja la olis 19.2, sairaala on HYS
 
Viimeksi muokattu:
Lilu joo mä muistan kun esikkoa aloin odottaa. plussan jälkeen olis pitäny joka ohikulkijalle kailottaa et tulee vauva kun olin niin onnessani. Ihan muissa maailmoissa elin. Kaikki oli uutta ja jännää. Heti olis pitäny ostaa vaatetta ja tavaraa. Lopulta päätin et annan itselle luvan ostaa jotain vaatetta ja sen ostoreissun jälkeen tosissaan alkasin ymmärtää et meille tosiaan olis tulos vauva. Ihanaa aika esikon odottaminen ja pylly vieköön vasta nyt osaa arvostaa sitä miten ihanaa se olikin. Sillon halus vaan et aika menis nopsaa mut nyt tahtois takas siihen. Käyttäisin raskaus ajan ihan erilailla.

Tervetuloa heinis1
 
Hei vaan,
täällä tamperelainen 25-vuotias jännäilijä lähtee mukaan! Ajattelin pysytellä sivustaseuraajana näissä foorumihommeleissa mutta täällä sitä ollaan! :D Olen kertonu raskaudesta yhdelle hyvälle ystävälleni, sekä töissä yhdelle kollegalle. Ehkä tänne voi hehkuttaa sitten vähän vapaammin. Ihanaa on lukea toisten kokemuksia täältä tulevista helmivauvoista, kun vaan menis kaikki kaikilla hyvin.

Viimeset menkat oli 29.4., kierto 30-32. Pari kuukautta oli e-rengas pois käytöstä koska sitä ei ollut saatavilla. Nyt siis sen seurauksena rv 7+0 ja mä oon niiiiin raskaana. Ajatukseen on alkanut jo tottua ja ihastuakin, hih! Oon jo miettiny onko tuplat tulossa ku maha on noussu jonkinverran tuolta alhaalta jo nyt... :D Laskettu aika olis 5.2.2012 näillä näkymin.

Alkuajan oireita on tähän saakka ollut mieletön väsy (voisin nukkua ihan koko ajan), rintojen kasvaminen (JEEE!! :D ) ja lievää yökötystä tai etovaa oloa. Menkat tietty jäi pois ihan ekana. Ruokailun kans täytyy olla melko tarkkana, muuten alkaa yököttämään aika pahasti. Oksentamaan en ole vielä joutunut. Lonkkia särkee ja pakottaa liikkuvan seisomatyön takia pitkin päivää, mutta siihen auttaa lepo ja kipulääke. Paino on noussut parilla kilolla ja turvotteleekin aika reippaasti. Paino-ongelmaa on ennestään ja nyt näyttää siltä että turpoan silmissä! :D :ashamed:

Toisilla näytti olevan jo ekat neuvolakäynnit takana ja ekat ultratkin käytynä. Aloin sitten miettiä omaa tulevaa aikaani joka on vasta 14.7. ja sittenhän on jo rv 11! Masussa on alkanu tuntemukset ja kipuilut voimistua, eikä tälleen keltanokkana tiedä mikä on tässä vaiheessa asiaankuuluvaa kipua. Neuvola tietänee tästä kertoa, mutta minkä vuoksi toisilla on ultra hyvinkin varhaisessa vaiheessa? Tietty jos on hoitoja tms takana ni sitten tarttee tarkastella vähän tarkemmin.. Ehkä minä soitan neuvolaan ja pyydän josko masuasukkia pääsisi tiirailemaan vähän aiemmin...:)
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen ymmärtänyt että tuohon varhaisultraan voisi yrittää päästä jos on todella epäsäännöllinen kierto ollut...? :confused: Itse ainakin yritän nyt sen "verukkeella" siihen päästä (edelliset kierrot 42, 37, 31...sitten tärppäs) ja saada jotain tolkkua ja mielenrauhaa tähän touhuun! :D Tuntuu että on itse niin vaikea uskoa tätä ja sitten kun tuo avopuoliso on sellainen realisti ja jalat maassa tyyppi ettei se ala vielä ns. turhia riemuitsemaan ennen kuin varmasti tietää että siellä on jotain ja oikealla paikallaan. Joten, todella toivon että siihen ultraan nyt päästäis...katsomaan mitä huomenna tuumaavat kun neuvolaan soittelen.

Eveny, pitää yrittää ottaa tästä tosiaan nyt kaikki irti! :) Yhdelle hyvälle ystävälle olen avokin lisäks kertonut kun hän ties jo että kova yritys on käynnissä.

Ärsyttää vaan nämä omat epäilykset ja pelot...Sitä jotenkin ajattelee että voiko näin ihanaa asiaa minulle/meille tapahtua ja meneekö nyt kaikki hyvin loppuun saakka ja voiko se nyt tulla sieltä yhtäkkiä pois ja ja ja...pläääh...:headwall:
 
Tervetuloa uusille! Kiva, kun tänne tulee lisää odottajia:)
Omaa napaa sen verran, että tuli soitettua neuvolaan perjantaisesta yksityisestä ultrakäynnistä ja neuvolan th laittoi nyt lähetteen naistenpolille ultraan juhannuksen jälkeiselle viikolle:) Nyt eikun aikaa odottamaan. Huoh ku helpotti, kun pääsee katsoo onko näkyviin tullut sikiö:)
Riikkunen, poika 11/09 ja maha-asukki 6+3
 
Hei kaikki ja iloista juhannusviikkoa! Kuinkas monelle lankeaa kuskin pesti jussina? o/ mä lupauduin miestäni kuljettaan, onneks se on kohtuullinen alkon käyttäjä joten varmasti tulee mukavaa molemmille =)

Vastoin aiempia puheitani, varasin just huomiselle varhaisultran :D se rauhallisuuden tunne ei ollut pysyvä olotila, kyllä mä tahdon tietää että onko siellä oikeasti jotain elävää. Kun vain näen sykkeen, ni rauhoitun sitte odottelemaan np-ultraa heinäkuun lopulla.

Nyt lähden mattopyykille maalle! :O
 
Mukavaa juhannusviikkoa täältäkin suunnalta! :) Ensimmäinen neuvola-aika on nyt varattu ja 7.7. saakka pitää nyt sitten odotella. Mietin edelleen tuota varhaisultrassa käymistä...Minun on ehkä myös SAATAVA se mielenrauha siitä että tuolla jotain todella on! Viikot on muuten nyt 5+1..en tiedä mitä sohlasin aiemmin tuon laskeminen kanssa. :whistle:

Kuskin pesti lankeaa jussina todennäköisesti sitten sunnuntaina ainakin kun kuskaan krapuloivaa kansaa juhannuksen viettopaikalta kotia... Siinäpä sitten se seuraava "pulma" kun MELKO todennäköisesti jään kavereille nyt juhannuksena kiinni tästä ns. salaisuudesta. Kai se on kerrottava ja mukava olis kun tulevat mummot ja ukit tietäis ennen kaveriporukkaa. Hieman tuo kertominen näin aikaisessa vaiheessa hirvittää mutta kyllä tämän olotilan ja tunteen haluaa jo jakaa ainakin läheisten ihmisten kanssa! :heart:
 
ilutiak voin päivitellä sut listalle jos kerrot LA:n.

Itsellä ollut vaikea aamu tänään. etonut ja huimannut pitkia aamua. Tuli sitä halailtua wc pyttyäkin. :(
Miehen tädin kanssa oltiin syömässä ja oli vähän ongelmia miettiä mitä syö.

Tuskalista odottaa neuvolaa kun se on vasta ens kuussa. :/

Eveny ja M11/10 sekä Myyskä 5+1
 
Heips!

Kai sitä itsekin jo uskaltaudun mukaan. Eli toinen lapsi olisi tulossa, esikko syntyi 2007. Laskettu aika olisi vissiin 4.2, mut kierto sen verran epäsäännöllinen, et tulee varmaan muuttumaan. TYKS tulee olemaan synnärinä. Niin ja ikää oli 30- vuotta.

Tiesin jo ennen menkkojen alkamista, et raskaana ollaan, koska rinnat oli todella kipeänä. Pahoinvointia ei ole ollut, mut väsymystä nyt viime päivinä vähän liikaakin (viikot 7+2) . Lisäksi eilen tuli hiukan veristä vuotoa, mutta ensimmäisestäkin tuli näillä viikoilla, joten en nyt hirveän huolissani asiasta ole.

Raskaudesta tietää vasta muutama kaveri, mutta eilen juteltiin tytölle eli kohta tietää kaikki :whistle:
 
Muikea Mustikka ilmoittautuu: La 25.2. (tarkentuu ultrassa), ikä 31 v., toinen lapsi, synnäri Jorvi (kotisynnytyksen haluaisin tosin, mutta sairaalaan mennään)

Ja aika ylläripylläri oli kyllä..piti vasta alotella kakkosen teko, mutta näin kävi :D mä näköjään raskaudun melkein pelkällä pyhällä hengellä! Eka neuvola juuri varattu, 13.7.

No hieman totutella pitää, ajattelin jotenkin ikäeroksi vielä lähemmäs kolmea, mutta nyt mennän näillä (ykkönen syntynyt 06/2009). Piti vielä saada kesästäkin nauttia hieman "vapaammin"...mutta mutta...ihanaa silti.

Oireita nolla :D
 
Ah, välillä on helpompaa ja välillä halailen posliinipönttöä...

Täällä suunnalla on kerrottu parhaalle ystävälle kun hänen mahdollista raskauttaan pohdittiin. Äidillenikin kerroin, on sitten edes joku joka voi pahimmilla väsymyksen hetkillä auttaa esikon kanssa jos miehenpuolikas on töissä... Juhannuksesta en todella tiedä miten selviän ilman "salaisuuden paljastumista". Ollaan lähdössä pursiseuran saaripaikkaan vanhempieni kanssa ja siellä viime juhannuksena esikon raskauteni sai julkistuksensa. Minua kun aiemmin ei juhannuksena oltu selvinpäin tavattu :rolleyes: Mutta silloin oli viikkoja jo huomattavasti reilummin eli julkistaminen ei ollut pahasta. Nyt en haluaisi vielä kaikelle kansalle kertoa...

Hohto ja :heart: 7+2
 
Tänään oli mun eka neuvolakäynti. Käynti kesti varmaan 1 1/2 tuntia yhteensä... Ei mitään kovin ihmeellistä uutta asiaa tullut vastaan. Hirveen nipun esitteitä sai mukaan. Seuraava käynti on 13.7. Ultra-aika pitäis varata myös, voiskin soittaa jo heti... :) Sydänäänetkin ois melkein voitu kuunella, mutta sanoi, että on niin alussa, ettei mielellään edes yritetä, ei tarvii huolestua turhaan. Ens käynnnillä kuunnellaan myös sydänäänet... :p
Pahoinvoitia on ollut ja on joskus pitänyt sitä pönttöäkin vähän halailla... :x Ruoka ei maistu, mut huomaa kyllä, että syöminen auttaa pahoinvointiin...
Juhannuksesta ei ole vielä mitään tietoa, mitä tehdään, mutta tietty kuskin hommat osuu sit mulle, jos kuskia tarvitaan. Parit juhlat on jo tämän raskauden aikana ollut. Onneksi molemmissa eri porukkaa, niin ei kovin paljoa ole tullut ihmettelyjä alkoholittomuudesta. Vieläkään en haluis kertoa kenellekkään, ehkä ultran jälkeen vasta...

Undine ja pikkuinen 8+0
 
riikkunen ihana kuulla että sait noinkin nopeasti tuon ultra-ajan , ei tarvitse pitkin kärvistellä asian kanssa ja saapahan ennen juhannusta jo tiedon =) täällä tietenkin sormet ja varpaat ristissä että kaikki olisi hyvin :heart:

juhannus lähdetään viettämään miehen vanhempien luokse "maalle" ja ihan selvinpäin olemme molemmat =) illalla varmaan kokkoa käydään sitten ihan kahdestaan katsomassa jos pojan siksi aikaa jättäisi isovanhempien luokse =)

Ylihuomenna onneks jo ultra-aika itselläkin ettei tarvitse pitkin odotella =) mutta kyllä silti tuntuu että nämä edeltävät päivät oikein matelee vaan :LOL: torstaina sitten olisikin viimeinen työpäivä ennen kesälomaa , sit saakin seuraavat 4 viikkoa ottaa rennosti :cool:

Minkäslainen täällä on helmimammojen työtilanne? eli oletteko töissä, millä alalla vai opiskeletteko?
Itse olen nyt viidettä vuotta jo samalla työnantajalla toimistohommissa :) pääsin siis suoraan vakipaikalle kun koulusta valmistuin :)

maria & möhkis 6+5
 
Tervetuloa uudet!

Muikea Mustikka Näköjään joskus tärppää aikaisemmin mitä kuvitteli :D Minä olin varautunut odottamaan raskautumista taas sen 1,5v, mutta siis onnellinen yllätys että näin nopeaa raskauduin :)

Raskaudesta kertominen Nyt olen kertonut jo tosi monelle, viime kesänä odottelin siihen rv 12 ennenkuin kerroin vanhemmillenikaan.

Varhaisultraa en ole vieläkään saanut varattua.. Jos juhannuksen jälkeen, kun palataan Tukholman reissulta. Kahdestaan lähdetään miehen kanssa ja esikoinen menee eka kertaa yökylään.
 
Juu noista Juhannus suunnitelmista, piti viettää suht märkä jussi Himoksella mutta noh nyt mietin miten pääsen irti koko jutusta.. :D Mukaan olisi onneksi lähdössä sisko joka jo tietää ja osaa sitten peitellä mun mahdollista poissaoloa :D Eilen myös kerrottiin miehen vanhemmille joka oli todella iloisia ja onnellisia :) Eli nyt sitten kokonaisuudessaan tietää molempien vanhemmat, minun sisaret sekä heidän miehet ja muutama hyvä kaveri. Tosin veikkaan että jossain on vuoto tullut ja muutama ylimääräinenkin tietää asiasta :D

Maria-08 kyseli työjutuista niin vakituisen paikan minäkin sain het kun koulusta valmistuin ja reilu 4 vuotta on samalla työnantajalla mennyt :) Ja toimiala on tavaratalossa :)

Huh vielä kaksi viikkoa olisi vielä ensimmäiseen neuvolaan ja ultraan, nyt olen viikon lomalla töistä niin saa lepäillä rauhassa. Tuntuu että sitä vaan voisi nukkua ja nukkua. Rinnat vieläkin aristaa mutta pahoinvointia ei ole pahemmin ollutkaan, ainut vaan että jos on liian pitkään syömättä niin sit rupee kuvottaa ja mahassa pyörii..

Mitäs muuten mieltä olette luontaistuotteista ja luontaisista vitamiineista? Miehen vanhemmilta sain luonnonmukaisia multivitoja (jenkeistä tuotuja) mutta hieman epäilen niitä kun jossain on sanottu että luontaistuotteita ei suositella odottaville?
 
Ihanaa kun saatiin lisä vahvistusta loppu päähän listaa. Eli tervetuloa vaan uudet!

Juhannusta vietetään raksalla. Meillä on siis helmikuussa ostettu talo jossa piti tehdä vaan pieni pinta remppa. Tilanteet muuttui ja oikeastaan koko talo meni uusiksi. No tuleepahan mieleinen. Keittiö alkais olla valmis. Olkkarista puuttuu puolet katosta. sauna/pesuhuone/kodinhoito tila on tällähetkellä käsittelyssä sekä WC. Kun nää on valmiita muutamme. Makkarit ja takkahuone saa jäädä muuton jälkeen. Siksi siis vietämme kaiken ajan siellä.

Mä en oo vieläkään saanut aikaiseksi kerrottua kun mun veljen vaimolle ja heidän vanhimmalle tytölle ja tietty miehelle ja yhdelle kaverille jolla on esikon ikäinen lapsi. Tänään miehen täti vaan sanoi et tehkää toinen lapsi perään niin ei tarvitse töihin (mun töihin paluusta kun puhuttiin) melkein siihen lipsautin et "tehty jo"

Nyt herkuttelen hetken ja nukkumaan. Rankka päivä taas takana.
 
Ollaan kyllä Gigglesin kanssa todella samanlaisessa tilanteessa; minunkin piti viettää railakas juhannus kavereitten kanssa tuossa Tahkolla (ja taatusti jään nyt sitten heti kiinni kun yleensä sitä jussia on juhlittu hyvinkii railakkaasti ja kosteahkosti...;) ) mutta niinpä vaan nämä suunnitelmat muuttuu ja hyvä niin! =)

Mekin kerrottiin tänään molempien vanhemmille ja vastaanotto oli kyllä iloinen! Avokin porukoille tämä kyytiläinen olisi vasta toinen lapsenlapsi ja minun vanhemmille taas jo kuudes...Ne ottikin tämän uutisen hyvin realistisesti. Eivät turhia vielä hilluneet mutta annetaanhan ajan kulua...! =)

Noista raskausoireista sen verran että ainakin vielä olen helpolla päässyt... Tosin, se tunne mikä sai testin tekemään on tähän asti ollut oireista se "suurin". :heart: Tiesin jo testiä tehdessäni mitä tuleman pitää... Muuten on ollut kuvotuksia ja aamulla täytyy saada pian heräämisen jälkeen aamupalaa ettei iske ihan kaamea heikotus ja huono olo. Muuten on ainakin toistaiseksi mennyt hyvin... Katsotaan mitä tulevat viikot tuo tullessaan! :D

Työtilanne on sellainen että olen ollut 2 vuotta määräaikaisena päiväkodissa töissä ja samalla myös opiskelen... Opinnot on todella loppusuoralla mutta viimeinen "rykäisy" ja motivaatioryöppy vielä tarvittaisiin että olisi homma paketissa. SitäKIN odotellessa..puuh...|O
 
Heippa,

Eveny, tässäpä päivitykset minun osalta listaan: Alexsandria - 34 - toinen muksu- LPKS.

Työjutuista joku kyseli. Olen tällä hetkellä vielä äitiyslomalla esikoisestamme, elokuun puolessa välissä pitäisi palata töihin. Olen yrittäjä, eli tulevien työpäivien pituuden pystyn kyllä onnekseni määrittelemään itse. Eihän sitä ehdi töissä käydä kuin vajaa 5 kuukautta, kunnes taas äitiysloma kutsuu ;-)

Ed. raskaus oli todella helppo, ei ahistanut eikä väsyttänyt :) Nytkin taidan välttyä pahoinvoinneilta ja turvotuksilta, mutta naama on kuin 14-vuotiaalla teinillä!!! Voi hyvänen aika, finnejä ja näppyjä on enemmän teinivuosina :-O Millä lie liuottimella tätä nassua pitäisi pestä, että helpottaisi..

Alex + N11/10 + 5+6
 

Yhteistyössä