Helmikuun hippuset 2018 *syyskuussa*

♥ ♥ Helmikuun hippusten 2018 odottajat ♥ ♥

LA
NIMIMERKKI/ IKÄ/ MONES LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

31.1.
keijunkainen / 32v / 3.lapsi / TYKS / poikaolo

1.2.

Lahopää / 2.lapsi / K-PKS

3.2.

Tahvon78/ 38v/ 1.lapsi / KYS

5.2.

Dand3lion / 33v / 2.lapsi / tytön kromosomit
Maaria1980 / 37v / 1.lapsi / Hki / poikalupaus

7.2.
Huldanen / 35v / 1.lapsi / LS

8.2.

MelissaP / 30v / 1.lapsi / KYS
miona7/ 40 v / 3.lapsi / NKL

9.2.

Rouvakook

10.2.

Memppa / 22v / 1.lapsi

11.2.

SannuB / 33v / 1.lapsi / Helsinki
susanmaaria / 3.lapsi / NKL

12.2.

sarahh85 / 31v / 3.lapsi / NKL

13.2.

Tanjuli-79 / 37v / 2.lapsi(3raskaus) / HYS tai NKL
anscu / 30v / 2.lapsi / OYS
Wioletta / 37v / 1.lapsi / pk-seutu / poikalupaus

14.2.

Viiruli / 27v / 1.lapsi
Paputoive / 29v / 1.lapsi / PKKS /

16.2.

Anki84 / 33v / 2.lapsi (kolmas raskaus) / NKL

17.2.

Nasukki / 33v / 1.lapsi / KYS

18.2.

Nezzie / 29v / 1.lapsi
Haloska / 27 v / 1.lapsi / Helsinki / Tyttölupaus

19.2.

iidis_ / 21v / 1.lapsi

20.2.

pätkis_ / 1.lapsi

21.2.

Stua / 29v / 2.lapsi / KYS
Aivotar / 36v / 4.lapsi (eka yhteinen) / SATKS
papusto / KYS

22.2.

Nonna88 / 28v / 3.lapsi

23.2.

Marji / 28v / 1.lapsi / Hki

24.2.

twixx / 29 v / 1.lapsi / Hki
Marsa81 / 7.lapsi

25.2.

Infinity / 38v / 2.lapsi / KYS
Ninnuuu / 24v / 1.lapsi / K-HKS

26.2.
girahvi / 26v / 2.lapsi / OYS

27.2.

frisof / 1.lapsi
pörrönen / 29v / 1. lapsi
papupata12 / 27v / 3.lapsi
Papunen218 / 21v / 1.lapsi / NKL

28.2.

IinesAnkka82 / 34v / 1.lapsi / Hki
Pikku_Pallo / 27v / 2.lapsi / EKKS


Lista synnytyssairaaloista:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Meitä on täällä 40 helmikuun hippusten odottajaa :barefoot::love:

Päivitykset punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta) omaan viestiin, niin muutan sitten tähän listaan. Lista pysyy nyt jatkossa tässä ekalla sivulla vaan ja päivitän tiedot tähän. Kiitos :)


Vanhat viestiketjut:
https://kaksplus.fi/threads/helmikuun-hippuset-2018.2491084/ (kesäkuussa)
https://kaksplus.fi/threads/helmikuun-hippuset-2018-heinaekuussa.2491883/ (heinäkuussa)
https://kaksplus.fi/threads/helmikuun-hippuset-2018-elokuussa.2492787/ (elokuussa)
https://kaksplus.fi/threads/helmikuun-hippuset-2018-syyskuussa.2494126/ (syyskuussa)
 
Viimeksi muokattu:
Hei mahtuuko vielä mukaan :)
Täällä odotellaan ensimmäistä pienokaista ja rv näyttää 17+1.
Raskausoireet alkoivat viikkojen 5-6 paikkeilla ja olihan sitä ostettava raskaustesti heti kun hoksasin että kuukautisethan on pari viikkoa myöhässä. Kaksi viivaahan sieltä ilmestyi saman tien.

Siirryin intistä reserviin alkuvuonna, enkä siellä murtuneen jalkani takia päässyt takaisin suoraan töihin. Mulla on kyllä ollut niin hurja raskauspahoinvointi koko odotusajan että en olisi kyllä töihi kyennytkään. Pikkuhiljaa alkaa ruoat pysyä sisällä ja elämä taas voittaa :LOL:

Pikkuinen ollaan päästy näkemään pariin kertaa ja kaikki näytti olevan hyvin. Oikein vilkas tapaus nähtiin ekalla kerralla ja tokalla kerralla äksyili kun herätettiin ja näytti vaan pyllyä vaikka kuinka vaihdettiin kuvakulmaa :p Saa nähdä näyttääkö viiden viikon päästä rakenneultrassa ollaanko siellä kumpaa sukupuolta. Minulla on ainakin jotenkin tyttöolo ollut vaikka muut veikkaavatkin poikaa.

Nyt viikon sisässä selällään maatessa on alkanut tuntumaan kääntyilyt :love: En osannut odottaa näin varhain tuntemuksia, mutta itselläni löytyy crohnin tauti ja vatsanalue on kyllä todella herkkä kaikelle tällaiselle.
Massu kasvaa kyllä kovaa vauhtia ja uudeksi ongelmaksi meillä on ilmennyt löytää nukkumaan mennessä sopiva asento. Tuntuu että maha on aina tiellä. :X3:

LA 10.2.

Memppa/ 22v/ 1.lapsi

Laskettuaika arveltiin ultran jälkeen olevan 12.2. , mutta oli niin pieni heitto että ei vaihdettu papereihin.
 
Hei mahtuuko vielä mukaan :)
Täällä odotellaan ensimmäistä pienokaista ja rv näyttää 17+1.
Raskausoireet alkoivat viikkojen 5-6 paikkeilla ja olihan sitä ostettava raskaustesti heti kun hoksasin että kuukautisethan on pari viikkoa myöhässä. Kaksi viivaahan sieltä ilmestyi saman tien.

Siirryin intistä reserviin alkuvuonna, enkä siellä murtuneen jalkani takia päässyt takaisin suoraan töihin. Mulla on kyllä ollut niin hurja raskauspahoinvointi koko odotusajan että en olisi kyllä töihi kyennytkään. Pikkuhiljaa alkaa ruoat pysyä sisällä ja elämä taas voittaa :LOL:

Pikkuinen ollaan päästy näkemään pariin kertaa ja kaikki näytti olevan hyvin. Oikein vilkas tapaus nähtiin ekalla kerralla ja tokalla kerralla äksyili kun herätettiin ja näytti vaan pyllyä vaikka kuinka vaihdettiin kuvakulmaa :p Saa nähdä näyttääkö viiden viikon päästä rakenneultrassa ollaanko siellä kumpaa sukupuolta. Minulla on ainakin jotenkin tyttöolo ollut vaikka muut veikkaavatkin poikaa.

Nyt viikon sisässä selällään maatessa on alkanut tuntumaan kääntyilyt :love: En osannut odottaa näin varhain tuntemuksia, mutta itselläni löytyy crohnin tauti ja vatsanalue on kyllä todella herkkä kaikelle tällaiselle.
Massu kasvaa kyllä kovaa vauhtia ja uudeksi ongelmaksi meillä on ilmennyt löytää nukkumaan mennessä sopiva asento. Tuntuu että maha on aina tiellä. :X3:

LA 10.2.

Memppa/ 22v/ 1.lapsi

Laskettuaika arveltiin ultran jälkeen olevan 12.2. , mutta oli niin pieni heitto että ei vaihdettu papereihin.
Mahtuu mukaan :) listalle lisätty! Tervetuloa! Toi raskauspahoinvointi on kamalaa, onneks sulla helpottanut. Minä en oo oksennellu montaa kertaa, mut etova olo ja yököttäminen on joka aamuista. :( Kaipa tää tästä helpottaa joskus. Eikä tää tosiaan mikään älyttömän paha oo onneksi. Täällä menossa 16+5.
 
@Paputoive
Oon kyllä kuunnellut kadehtien äidin ja muiden tuttujen raskausajoista, kun kellään ei ollut edes huonoa oloa ja itse jouduin itkeä sängyn pohjalla oksennellen monta kuukautta hoidettavana :LOL: Kyllä siinä ajatteli jo että tämä ei lopu ikinä. Onhan tuo oksentelu ollut ihan siedettävää, kun lapsen isä on juossut vessaan jopa kesken unien tuomaan vettä ja silittämään selkää :barefoot:

Täällä myös vielä etova olo tulee kyllä herkästi jos nukkuu vähänkin liian pitkän pätkän eikä syö säännöllisesti. Vaivaksi on enemmänkin tullut jatkuva päänsärky, huimaus ja nenäverenvuoto. Ajattelin että arvot on varmaankin päin prinkkalaa kun tällä tavalla tekee, mutta neuvolassa näytti kaikki olevan hyvin. Vain paino oli laskenut vaikka massu kasvaa.
On vain ikävää, kun kesken tiskauksen/ ruoanlaiton täytyy käydä vähän väliä pitkälleen taikka istumaan että syke tasaantuu ja pysyy pystyssä. Onko jollain muulla tälläistä ongelmaa?
 
Keskustelu on varmaan aika paljon siirtynyt facebookin ryhmiin. Mut mukaan vaan! Lisään sinut listalle. :)


Mites helmikuisilla menee? Joko ensimmäiset kohta on käyny rakenneultrassa ja onko kukaan varaillut ylimääräisiä ultria yksityiselle?

Päivitelkäähän sit sukupuoli-oloja ja varmistuksia jos haluutte ;)
 
Mä en ole kertonut raskaudesta vielä töissä, joten en aio liittyä Facebook-ryhmään ihan vielä - vasta sitten kertomisen jälkeen. Toivottavasti joku muukin jaksaa vielä kirjoitella täälläkin puolella :)

Katsotaan, saisinko vielä kuukauden verran pidettyä asian salassa, vai milloin maha pulpahtaa kunnolla esiin. Nyt menossa 16+5.

Vielä reilut nelisen viikkoa pitäisi jaksaa odottaa rakenneultraa! Minkäänlaisia sukupuolioloja mulla ei kyllä ole ollut. :D Mies veikkaa tyttöä.

Ensimmäinen raskausarpikin ilmestyi - eikä suinkaan mahaan vaan tissiin, kääk! :censored: Olen rasvaillut kroppaa kyllä vähintään kerran päivässä. Nyt rasvailenkin sitten jo kahdesti. :p

Painoa ei edelleenkään ole tullut normipainoon verrattuna lisää kuin kolmisen kiloa, mutta kudostyyppini taitaa olla arpeutuvaa sorttia, eli katsotaan millainen seepra meikäläisestä vielä tulee seuraavien kuukausien aikana... :cautious: Kaikki vinkit arpien estämiseksi ja vaalentamiseksi otetaan vastaan!
 
Ai niin ja yhtä juttua on vielä pakko kysyä!

Olen lukenut nyt monesta lähteestä, että tässä 16.-17. viikon jälkeen ei enää suositeltaisi selällään tai mahallaan nukkumista/makaamista. Kuinka orjallisesti olette noudattaneet tätä? :whistle: Olen tottunut nukkumaan juuri noissa asennoissa ja vaatii kyllä totuttelua...

Maha ei vielä ole ollenkaan tiellä eli hyvin pystyisin edelleen makaamaan vastsallani.

Eniten hämmentää se, ettei selällään maaten saisi edes tehdä kuntosaliliikkeitä - eiväthän liikesarjat kestä kuin maksimissaan minuutin kerrallaan, oikeastiko jo niin lyhyt aika on vaarallinen! :confused:

Jossain sanottiin, että selällään maatessa tulee äidillekin usein huono olo. Itselleni ei ole koskaan tullut. Tarkoittaako tämä, että sikiölläkin on kaikki hyvin, vai voiko meikäläisellä olla täysin hyvä olo, vaikka sikiö olisi ahdingossa? :cautious:
 
Hei vaan taas!

Kiva, että täälläkin vielä riittää kirjoittelijoita :) Tervetuloa, uudet! Ja @Paputoive , elokuun lopussa mukaan halusi @Marsa81 niin lisäätkö hänetkin :) Tunnustan, että aloin kirjoitella toisella foorumilla, ja sitä olen pari viime viikkoa seuraillut aktiivisemmin kuin tätä. Fb-ryhmiin en ole tulossa, ainakaan nyt ei tunnu siltä.

Mulla on rakenneultra 2 viikon päästä, eli 22.9. Siirsin sitä yhdellä päivällä eteenpäin, kun en viitsi olla töistä pois. Pitäisi miehen kans puhua, että pääsisikö se myös. Kuitenkin erilaista katsoa näytöltä kuin kuvista. Niin, ja toivottavasti kaikki on edelleenkin sitten hyvin ja rakenteet kunnossa ja jos vielä saisi sukupuolenkin selville.

Kaveri aikoo laittaa kahden pojan jäljiltä myyntiin vaatteita ja tavaroita, ja mä pääsen katsomaan niitä ennen kuin laittaa muille myyntiin. :) Vois odottaa ton ultran, niin tietää mitä kelpuuttaa. Ootteko te muut jo hankkineet tai katselleet tavaroita? Kiireellisempää tässä olisi tietysti saada pidettyä oma vaatekaappi sellaisena, että kehtaa lähteä ihmisten ilmoille. Maha alkaa olla sellainen, että löysimmillä vaatteilla saa pidettyä piilossa, mutta muuten kyllä alkaa näkyä. Sitä en osaa sanoa, arvaako tätä vauvamahaksi. Uusi työpaikka, niin ei nämä ole ehkä huomanneet minkäkokoinen maha mulla on (ollut). Ja nyt siis jo rv 18+5. Vähän yli viikko puoleen väliin.

@Haloska , mulla on sellainen mielikuva, että 20-viikon jälkeen ei saisi nukkua selällään. Olen itse viime aikoina yrittänyt kiinnittää huomiota, että nukkuisin vain kyljelläni. Mua ainakin neuvolassa rauhoiteltiin, että kyllä sen huomaa siitä huonosta olosta ja sitten tajuaa kääntyä. Eli luultavasti on niin, että jos itsellä on hyvä olo, niin vauvalla ei ole hätää. Mutta kannattaa opetella nukkumaan kyljellään, on sulla vielä hyvää aikaa. Niin, syy kieltoon on se, että iso vatsa painaa jotain tärkeää verisuonta, ja veri ei sitten pääsisi sikiöön. Jotenkin näin se menee. Vatsallaannukkumiseen en osaa sanoa mitään..
Kuntosaliliikkeistä ainakin vatsalihasliikkeitä, niitä rutistuksia ei saa tehdä. Siinä ne lihakset voi erkaantua niin, ettei ne enää palaudu takaisin. Samoin synnytyksen jälkeen niitä ei kannata alkaa tekemään kovin aikaisin. Jalkaprässiä ei saa odottaessa käyttää, mutta muista liikkeistä en ole kuullut, mutta varsinainen harrastaja en ole.

Entäs ootteko muut tehneet lantionpohjaharjoituksia? Mä oon ollut vähän laiska niiden kanssa, nyt pari päivää sitten tein ainakin jotakin ja tänään vois tehdä vähän paremmalla ajalla. Ei mene rutiinilla vielä.

Edelleenkin kaipaisin liikkeiden tuntemista. Jonain yönä tuntui, että jotain olisi mahassa meneillään, mutta mitään selkeää se ei ollut ja halusin vaan jatkaa nukkumista. Tällä ja viime viikolla pääsin kuuntelemaan sykkeitä, ja siitä tiedän, että kaikki on hyvin. Ensin oli neuvola ja sitten lääkärineuvola. Doppleria en ole vieläkään hankkinut, mutta haluaisin kyllä hankkia. Niin, sykkeet oli 140-150 ja terkkari sanoi, että jotkut uskoo noiden lukemien tarkoittavan tyttöä. Mutta odotellaan, mitä rakenneultrassa sanotaan.

Sellaista oli mielessä nyt tällä erää, tulihan tuota juttua taas.
 
Heipsan! Mahtuuko vielä mukaan? :) Esikoista odotellaan ja raskausviikkoja takana 16+4. Testin tein juhannuksviikonloppuna kun kuukautisia ei ollut kuulunut ja ilonen yllätys oli kaksi viivaa testissä <3

Opiskelijana tällä hetkellä kunnes jouluna jään äippälomalle. Raskauspahoinvointi helpotti viikolla 12, kun siihen asti oli fiilis että krapula päällänsä vaikkei juonukaan oo:LOL:

Masuasukki ollaan kerran nähty ja aika rauhallinen kaveri oli silloin lukuunottamatta hikkaa :p Rakenneultraa kovasti odotellaan että josko vauva suostuu sukupuolensa paljastamaan. Itsellä todella poikaolo.

Joitain pieniä tuntemuksia liikkeistä on, kunnon liikkeitä odotellessa <3

LA 19.2.
iidis_ / 21v./1. lapsi
 
@Haloska Yheltä vauvasivulta juuri tänään luin että joku kaakaorasva olisi kuulemma hyvää raskausarpien ehkäisyyn? En ole kokeillut tai kuullutkaan moisesta aiemmin, mutta varmaan voi ainakin kokeilla :) Ceridal öljy on myös suositeltu vaihtoehto. Toki arpien muodostuminen on geeneistä kiinni ja joillakin niitä vaan tulee rasvauksesta huolimatta.

Ja mitä tulee tuohon mahallaan ja selällään makaamiseen; Itse en enää pysty mahallani makaamaan. Tuntuu heti kivuliaalta. Selällään pystyn vielä olemaan. Saatan vain nostaa jalkoja hieman koukkuun niin tuntuu vielä paremmalta.

@Maaria1980 Täällä on lähes kaikki vauvan jutut valmiina odottamassa, kiitos tulevan mummun :whistle::LOL: Se on työpaikkansa kautta jo vuosia kerännyt kaikki siistit ja söpöt vaatteet/tavarat laatikoihin odottamaan. Yksi laatikko tytölle sopivia, toinen pojalle ja kolmas molemmille sopivia. Löydettiin myös muutamalla kympillä uuden veroiset Emmaljungan yhdistelmärattaat kaikilla herkuilla. Värikin oli beige/valkoinen, joten sopii sekä tytölle että pojalle.

Olen myös innostunut itse neulomaan pikkuselle jotakin. Tein ensivillasukat söpöineen koristeineen ja nyt olen tekemässä vaunuihin sopivaa peittoa johon ompelen vielä väriin sopivan fleecepeiton toiselle puolelle. Myöhemmin ajatuksena tehdä vielä tumput :giggle: Tämä oli ihan kiva ylläri kun en edes tiennyt osaavani neuloa.
 
@Maaria1980, olen muutamasta lähteestä lukenut, että jo viikoilta 16-17 eteenpäin ei suositeltaisi selällään tai vatsallaan makaamista. Toisaalta yhdessä lähteessä puhuttiin vasta viikosta 30 - eri erilaisia näkemyksiä asiasta tuntuu olevan... :cautious: Itse yritän nyt aina kääntyä kyljelleni kun yöllä herään, mutta herään kyllä melkein poikkeuksetta selältäni :D

Vauvalle ei ole hankittu vielä yhtään tavaraa tai vaatetta (olen ehkä hiukan varovainen tämän kanssa - ajattelin, että odotetaan nyt ensin ainakin rakenneultran yli). Omaa vaatekaappia pitää tosin ruveta pikkuhiljaa päivittämään, alkaa pikkuhiljaa olla haasteita housujen kanssa :p

Liikkeitä en ole tuntenut vielä lainkaan (lienee aika tavallista, kun esikoinen kyseessä). Lantionpohjaharjoituksia en ole kyllä muistanut tehdä, pitäisikin nyt kunnostautua. :D

Kirjastosta hain ison kasan kirjoja raskauteen, synnytykseen ja liikuntaan liittyen - nyt ei enää tähdätäkään kesäkuntoon, vaan synnytyskuntoon! :p
 
@Haloska minen oo nuista suosituksista kuullukkaa! Mulle esikoista oottaessa lääkäri lähinnä neuvo, että on ja tekee niin ku tuntuu hyvälle. Jos tulee kipuja tai painetta/supistuksia nii sit jättää vähemmäks.
Viimeks tein suoria vatsalihaksia synnärille lähtöön asti.
 
@girahvi onpa jännä!
Suora vatsalihashan venyy voimakkaasti raskauden aikana ja vatsalihasten välissä oleva rako kasvaa huomattavasti. Käsittääkseni tästä syystä suoraa vatsalihasta ei kannattaisi enää raskauden puolivälin jälkeen treenata; se voi joidenkin lähteiden mukaan "suurentaa rakoa ja hidastaa vatsalihasten palautumista synnytyksen jälkeen".

Poikittaista ja vinoa vatsalihasta ja esim. selkälihaksia kannattaisi kuitenkin ilman muuta treenata.

Esim.
https://www.inwell.fi/voiko-raskauden-aikana-treenata-vatsalihaksia/
http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2016030921231317_rb.shtml
http://www.kauneusjaterveys.fi/treeni-ravinto/liikunta/treenaa-lapi-raskauden

Mutta on kyllä hassua, että nämä suositukset ja muut vaihtelevat niin kovasti lähteestä ja neuvojasta riippuen. Mulla on tällä viikolla eka lääkäriaika neuvolassa, taidanpa kysäistä huvikseni, mitä mieltä kyseinen lääkäri on o_O
 
Laitan tähän toiselta foorumilta erään kirjoittelijan vastauksen tuohon selällään nukkumisen tai olemisen riskeihin. Kaipa tämäkin riippuu vartalon mallistakin, miten kohtu asettuu suhteessa verisuoniin ja muuhun.

"Optimaalinen verenkierto kohtuun on, kun makaa vasemmalla kyljellä, mutta ei siitä selällään nukkumisestakaan mitään todellista vaaraa ole, koska ensin se vauvan paino siellä tietyssä laskimossa aiheuttaa tosiaan äidille huonon olon ja siihen kyllä herääkin, jos näin käy. Eli teoriassa on mahdollista, että vauvan verensaanti blokkaantuu, mutta käytännössä näin ei pääse käymään. Joillain kuitenkin esim neuvolassa, kun sykkeitä kuunnellaan selälleen maaten alkaa vauvan syke laskea siinä asennossa tai äidillä tulla niin huono olo, ettei pysty selällään olemaan, mutta reippaasti kun sanoo terkalle, niin tutkimukset on mahdollista tehdä myös puoli-istuvassa asennossa, täysin istuen tai ihan seisaaltaankin."
 
Nuilla neuvolalääkäreillä ja lääkäreillä on ilmeisesti huono tietämys tuosta erkaumasta. Fysioterapeutti tietäis enemmän (varsinkin tälle puolelle suuntautuneet). Luin näistä erkauman ongelmista sillon esikoista odottaessa, mutten sillon törmännyt nuihin vatsalihasten teko kieltoihin. Erkauma mulla palautu nopeesti ja pääsin alottaa olikohan 2vk synnytyksestä taas vatsalihastreenit. Tosin sillonen neuvolalääkäri ei osannu kieltää hyppimistäkään ja sitäki tein ehkä kahta viikkoa ennen synnytystä, kunnes kuulin, että voi aiheuttaa istukan irtoamisen. Kiva.
 
Kävin tänään ekassa lääkärin tutkimuksessa ja kysäisin tuosta selällään olemisesta. Lääkäri oli sitä mieltä, että se on useimmiten haaste vasta myöhemmin loppuraskaudessa kun vatsa alkaa olla kooltaan isompi, ja totesi myös, että kyllä äiti sen sitten huonosta olosta huomaa. Eli taidan uskaltaa jatkaa selälläni nukkumista vielä. :D

Siellä se pikkuinen jumpsutteli menemään 150-155 sykkeellä :love: Kohtu oli napakka ja kaikki vissiin niin kuin pitääkin. Kahden ja puolen viikon päästä onkin sitten rakenneultran vuoro...! (y)
 
Pakko kertoa täällä neuvolalääkäri kokemus. Oli siis viime viikolla. Hiljanen hissukka josta ei meinannut sanaakaan saada selvää. En osannut oikein mitään taas(kaan) kysellä kun kerran vointi suht hyvä ja mikään ei sinänsä askarruta vielä niin eipä tuo juuri sitten jutellut. Sisätutkimuksen kohdalla mainitsin että vähän huolettaa kun tutkittu pitkäaikaisen vatsavaivan takia aina ajoittain ja just nyt taas alotettiin tutkimukset mutta raskauden takia ne tyssäs heti alkuunsa kun ei röntgeniin ym viitti sit mennä. Että jotain suolen kokoon kenties liittyvää epäilty ja mietityttää että vaikuttaako kasvava maha siihen sitten että sattuuko enemmän siihen vatsaan tms. Lääkäri totesi että ummetus on normaalia. Kerroin että ei mulla siis ummetusta ole vaan on kipuja tuossa alavatsalla vaihtelevasti ollut yli 10v. Lääkäri jatkoi että ummetus on ihan normaalia :ROFLMAO::ROFLMAO: Annoin asian olla.

Kohdun kokoon ei ottanut mitään kantaa. Ei myöskään vauvan kokoon vaikka sit ultralla vilkaskin (ei meinannut edes mulle kuvaa näyttää ensin..) Totes vaan opiskelijalle että hyvä, kiinni ja napakka. Oletan että puhui mun alapääsä :p
 
Hei taas!

Mulle voi päivittää poikalupauksen :) Rakenneultra oli tänään, kaikki oli kunnossa. Istukka oli tosiaan etuseinässä, joten siksi en ole tuntenut liikkeitä. En ainakaan mitään kovin selkeää. Tosin mulla on muutenkin suolistossa kaikenlaisia tuntemuksia, niin saattaahan ne olla liikkeitä.

Lastenvaatekirppiksellä käväisin, mutta sinisiä pieniä vaatteita oli aika vähän, eikä mikään niistä oikein kolahtanut.
 
Heipä hei kaikille!
Ja uusille tervetuloa joukkoon :)
Täällä on pitänyt niin kiirettä, että en ole ehtinyt käydä lainkaan katsomassa mitä tänne kuuluu :unsure:

Täällä rakenneultra vasta 10.10, joten silloin sitten kyselen sukupuolta :love: Mies ei valitettavasti pääse töiden takia mukaan.

Lantionpohjan harjoituksia olen tehnyt aina, vaikka en raskaana olisikaan :barefoot:

Liikkeet tuntuu jo niin hyvin, että mieskin ne jo tuntee :love: Ei sentään vielä "tappajahai" efektiä vatsassa ole :D

Täällä jo ihan julkista tietoa, että odotellaan vauvaa :geek: Ei tätä vatsaa enää loman jälkeen peitelty :whistle: Kiloja ei ole tullut lainkaan, vaan olin laihtunut puoli kiloa lähtöpainosta viikko takaperin olleessa neuvolassa (y) Ei haittaa, kun sitä lähtöpainoa oli jo sen 10kg liikaa...

Itsellä vatsalla makaaminen on jo aika epämukavaa:unsure: sellainen puoli vatsallaan makaava asento on hyvä :) Mieshän osti jo suunnitteluvaiheessa minulle ison imetystyynyn ja sen kanssa saa kyllä hyvän asennon (y)

Tänään raskausviikkoja jo 18+5 :love: Närästänyt kaksi päivää ihan huolella ja eilen tuli ekaa kertaa oksennusta suuhun asti ihan vain närästyksen vuoksi :sick: Toivottavasti nyt ei rupea oksetuttamaan enää tässä vaiheessa :p

T: Aivotar ja Beba :love:
 
Maarialle onnea poikalupauksesta :love:

Joku oli kysellyt vielä hankinnoista. Meillä on vanhastaan pinnasänky ja kaveri oli kutonut vauvalle nuttua ja pipoa jo :) Mitään muuta ei olla vielä ostettu tai ole ennestään jäljellä :ninja: Voi olla, että kiire tulee! Täällä kelpaa ihan käytetty tavara/vaate, ei ole niin justiinsa :)
 
Ihanaa kun rakenneultrat lähestyy ja osa on jo päässy käymään! :) Mulla olis hirvee hinku jo tietää kumpi tulee ja kovasti toivon tyttöä. Eilen kävin kaupungilla ja siellä olis ollu niin täydellinen mekko pikku prinsessalle, että! Meinasin jo ostaa! Vielä pitää muutama viikko oottaa. Ja mun tuurilla siellä on sitte poika ku nii kovasti tyttöä toivoisin. :D Rakas se poikaki olis.
 

Yhteistyössä