Helmikuun hippuset 2018 *syyskuussa*

Heipähei! Mä olen tainnut olla alkuraskauden ultrasta saakka hiljaa, mutta olen kyllä seurannut ketjua. Oon näköjään jäänyt pois listaltakin, LA 13.2. ja ekaa lasta odotellaan, olen 37-vuotias. Synnytyspaikkaa en ole vielä valinnut. Joko Naistenklinikka, Jorvi tai Hyvinkään sairaala.

Oon voinut tosi hyvin n. rv 10 lähtien, jolloin pahoinvointi loppui. Närästystä on välillä jonkin verran. Oon kuitenkin pystynyt pyöräilemään ja melomaan ihan tähän saakka. Niskaturvotusultrassa kaikki oli hyvin ja kromosomiseulonnoissakin tui lopulta tosi pienet riskiluvut.

Nyt ois sitten rakenneultraa torstaina. Jännittää todellakin. Jotenkin veikkaan tyttöä, mutta "pelkään" poikaa. Kiva, jos sen sukupuolen saisi tietää, veisi psykologisesti prosessia eteenpäin :)

Mulla on paino noussut ekasta neuvolasta rv 8 3,5kg. Nyt on parin viikon sisään vatsa pullahtanut kunnolla esiin ja paino pompsahtanut 2kg. Oon jo melkein huolissani, että jotain pielessä, kun paino lähtenyt yhtäkkiä noin nopeaan nousuun. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Olo on ollut edelleen muuten hyvä, mutta olin viikon flunssassa, ja sen jälkeen edelleen väsymystä ja veto pois. Oon käyttänyt C- ja D-vitamiineja ja sinkkiä ja magnesiumia. Ajattelin, että tuskinpa niitä saa liikaa. Muutenkin oon yrittänyt kiinnittää huomiota suht terveelliseen syömiseen.

Hankinnoista, ostettiin käytetyt Emmaljungat alle parilla sadalla, vaunukoppa ja pyörät. Tosi kivat vaunut :) Varmaan rakenneultran jälkeen sitten voi alkaa keräillä vauvan vaatteitakin. Ja pianhan se äitiyspakkauksenkin saa tilata. Pinnasänky otetaan todennäköisesti miehen vanha, pitää olla vähän nostalgiaa. Tosin ko. sänky kaivannee hieman kunnostusta..
 
@Wioletta, mulla on myös nyt viime viikkoina lähtenyt vatsa toden teolla kasvuun ja paino pompsahtanut ylöspäin. Kai se vauva vaan alkaa kasvaa siellä kiihtyvää vauhtia. ;)

Muuten tuosta synnytyssairaalan valinnasta kommentoisin sen verran, että meille kyllä neuvolassa sanottiin, ettei synnytyspaikkaa saa (täällä Helsingissä) itse valita etukäteen, vaan se katsotaan ihan synnytyshetken tilanteen mukaan - missä on ruuhkaa ja missä tilaa, mihin ohjataan. (n)
 
Juu, kaveri kertoi omista synnytysjutuistaan. Oli ensin soittanut Naistenklinikalle, mistä oli sanottu, että silloin olisi pitänyt mennä Hyvinkäälle, mutta autottomana se ei ollut hyvä vaihtoehto. Pystyi sitten olemaan kotona seuraavaan päivään, jolloin paikka järjestyi Naistenklinikalta.
Kätilöopistossa hyvä puoli olisi ollut se, että se on lähimpänä (tosin julkisilla sinnekin kestää, kun pitää koukata Sörnäisten kautta), mutta ne homeongelmat kyllä arvelutti. No, nytpä ei tarvi sitä miettiä.

Mä kävin viikonloppuna shoppailemassa ensimmäisiä vauvan vaatteita. Siskolta löytyisi jotakin neutraalin väristä, varsinkin pienempiä vaatteita, isommat sitten tyttöväreissä. Kaveri myy tosiaan kahden pojan jäljiltä vaatteita ja tavaraa, ja mä saan katsoa niitä ensin. Nyt on sittenkin tulossa poika, joten sehän passaa :) Sykkeiden perusteella terkkari arvaili tyttöä, mutta metsään meni.

Ja miehen kans mennään joskus yhdessä katsomaan turvakaukaloa ja yhdistelmävaunuja ym isompaa. Vaunu-aitta onkin ihan miehen työpaikan vieressä, mutta haluaa tietty mut mukaan. Jollyroomin vuoden takainen sotku (nettisivuilla luki liian halpoja hintoja, ja yrittivät sitten periä lisää asiakkailta tai vaativat tuotteen palautusta) ja nettisivuilta löytyneet kommentit epäilyttää niin paljon, että ei osteta mitään kalliimpaa sieltä. Edullistahan siellä olisi ollut, harmi sinänsä.
 
Hei taas! Käytiin ultrassa, rakenteet näytti olevan kunnossa ja se on poikavauva. Jännää!

Käytiin sitten ostamassa pari sinistä vaatekappaletta samantien :)

Kysyin tuosta synnytyspaikkajutusta. Lähtökohtaisesti paikan saa pääkaupunkiseudun vaihtoehdoista valita, mutta jos on täyttä, sitten menee uusiksi ja ohjataan sinne, missä tilaa.
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Lokakuun ketjua ei taida olla vielä olemassa?

Kirjoittelen siis tänne innostuksissani :) Rakenneultra takana, kaikki näytti olevan hyvin ja masussa hyöri ja pyöri 370-grammainen pikkuinen tyttö! :love::love:

Ehkä nyt uskaltaisi käydä jo tekemässä ekat hankinnatkin, vielä kun ei ole ostettu yhtikäs mitään...

Onnittelut Wioletalle pojasta (y)
 
Teen lokakuun ketjun ja päivitän listalle sieltä uupuneet, pahoittelut jos joku on unohtunut/tippunut jostain syystä!! Onnea ultrauutisista kaikille rakenneultrassa käyneille. Mulla vielä neljä yötä ultraan! Perjantaina sit pääsee näkemään oman murusen. :love::love:
 
Mua jännittää niiiiiiin paljo ensviikon ultra! Haluan niin kovasti tytön! Oon jo katellu valmiiks tytön vaatteita, mitä sit alan hamstraan ku rakenneultra on käyty. Mies kokoajan sanoo, ettei hän tee ku poikia. :D mun suvussa on saatu vaan tyttöjä ja meiän esikoinen on poika. Voitte kuvitella mun serkkujen ja tätien ihmetyksen. :D
Tällä viikolla on alkanu tuntua liikkeet läpi asti. Vielä niin hentosesti kyllä, ettei esim. poika niitä tunne. Mies ei oo ees halunnu kokeilla. :( sillä on joku kieltovaihe menossa. Ei haluais vielä saada konkreettisemmaks tätä asiaa ku pelkää keskenmenoa. Viikkoja nyt 20+3. Tiistaina se ultra. ❤
 

Yhteistyössä