*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Mahtavaa Piipiäinen :heart:
Nyt tuota pahaa oloakin jaksaa ehkä vähän paremmin, kun tietää että pienellä ihmeellä on kaikki hyvin.

Minä roikun täällä sivuilla vaikka ulkona mahtava keli. Kesäflunssa kaatoi sänkyyn :snotty:
 
kävin tänään ultrassa. Viime menkkojen alkamisesta laskettuna pitäisi olla 6 + 2. Sikiö näkyi, mutta koko vastasi alle kuusi viikkoista, eikä sykkeistä tietoakaan :( :( :(

Lääkäri sanoi, että 80 % todennäköisyydellä hedelmöittyminen on alkanut oletettua myöhemmin, mutta tuo 20 % mun tapauksessa tuntuu niin masentavan todennäköiseltä...eli olisi mennyt kesken viikko sitten. Lääkäri yritti kannustaa ja sanoi, että hän todellakin luottaisi enemmän tuohon myöhempään hedelmöittymiseen, mutta itse epäilen vahvasti. Tein nimittäin raskaustestin sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Siinä näkyi todella haalea plussa, mutta en voi uskoa, että se olisi näkynyt, jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut vasta reilua viikkoa aiemmin...

Onko teillä kenelläkään ollut sama tilanne ja jos on, niin onko sykkeet löytyneet myöhemmin?
Itkin tunnin töissä gynen jälkeen ja ajatus siitä, että olisi kolmas keskenmeno, ahdistaa ja suruttaa niin helvetin paljon. Anteeksi omanapaisuuteni, on vain niin paha mieli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nimbe:
kävin tänään ultrassa. Viime menkkojen alkamisesta laskettuna pitäisi olla 6 + 2. Sikiö näkyi, mutta koko vastasi alle kuusi viikkoista, eikä sykkeistä tietoakaan :( :( :(

Lääkäri sanoi, että 80 % todennäköisyydellä hedelmöittyminen on alkanut oletettua myöhemmin, mutta tuo 20 % mun tapauksessa tuntuu niin masentavan todennäköiseltä...eli olisi mennyt kesken viikko sitten. Lääkäri yritti kannustaa ja sanoi, että hän todellakin luottaisi enemmän tuohon myöhempään hedelmöittymiseen, mutta itse epäilen vahvasti. Tein nimittäin raskaustestin sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Siinä näkyi todella haalea plussa, mutta en voi uskoa, että se olisi näkynyt, jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut vasta reilua viikkoa aiemmin...i.

Mulla täysin sama tilanne.
Eli vkoja piti olla viimeviikon perjantaina 7+2 (kait...) ja sikiö löytyi, vastasi 6+1 vkoja. Sykettä ei nähty vielä.
arveli myös lääkäri että hedelmöittymisajankohta olisi ollut myöhempi... MUTTA minä myös plussasin tosi aikaisin, 3 pvää ennen kuin menkkojen PITI alkaa.
TOSIN, mulla myös kuopuksen la heittänyt 5 pvällä kierron ollessa sama, ja viime odotuksessa myös oli pientä heittoa, joten niin kauan kun ei kipuja ja verta näy niin elätän toiveita. uskomatonta mutta totta, kaverikin juuri sanoi että hänellä heitti yli 2 vkolla vaikkei sen pitänyt olla mahdollista.

Koskas sulla uusinta ultra?
Mulla huomenna totuuden paikka...

 
tulee kyllä turhan nopeaan, mutta seuraava olisi mennyt 15. heinäkuuta asti, enkä kyllä sinne asti pysty odottamaan.

Maha on vaan kipeä, sattuu koko ajan hieman, olen melko varma, että on mennyt kesken.
Ilmoitathan sitten, miten kävi!
 
Nimbe: Mulla oli ovulaatio viikkoa ns. normaalia myöhemmin. Eilen ennen ultraa viikot oli kuukautisten mukaan 7+4 ja eilen ne putos 6+1 :whistle:
Viimeviikon tiistaina ei näkynyt vielä sykettä eikä sikiökaikua, koska viikot oli tosiaan pienemmät mitä piti... siksi siis ei näkynyt. Eilen näkyi syke.

Eli hedelmöittyminen on tapahtunut viikon-puoltoista myöhemmin mitä pitäis.
Ensin testit näytti hyvin haaleaa plussaa, mutta viimeisin oli jo vähän tummempi. Mutta eihän ne voinut sen tummempia ollakaan, kun nyt tajuaa tän tilanteen ;)
 
MolliMelooni :hug: Pahoittelut!

piipiäinen ihana lukea mukavia kuulumisia. :heart:

:attn: Aivan upeeta, että monet on jo laittaneet noita masukuvia näytille. Tämä oma, kokokeskivartalo pömppis on vaan sellainen hirvitys, ettei tätä uskalla julkaista. Ehkä sitten ultran jälkeen + mahdollisten hyvin uutisten kunniaksi laitan kuvan. :D
 
tuntuu vaan niin epätodennäköiseltä, että yhtäkkiä mun ovulaatio olisi siirtynyt viikolla. Nimittäin huhtikuussa sain vanhan plussan pari päivää oletettujen kuukautisten alkamispäivän jälkeen. Se meni tosin kesken, mutta ainakin vielä kaksi kk sitten mun ovulaatio oli tasan 14 vrk ennen menkkoja.

Onko se muuten aina niin, että alkion ollessa 25 pv (siis hedelmöittymisestä), kuten olen vauvaoppaista lukenut? Jos on, niin sitten mulla ei ainakaan ole toivoa.
 
nimbe sulla oli siis km huhtikuussa? sehän on voinut laittaa kierron sekaisin?
Nyt toivotaa että ensi viikolla saatte sydämen sykkeen näkyviin :hug: :hug: :hug: :hug:
Samoin neiti-81 sulle huomiselle oikein paljon peukutuksia!!!!

Ja nimbe jos viikot 6+2 niin sykettä ei välttämättä oikeasti vielä näy. Minä en sinuna menettäisi vielä toivoa.
minäkin testasin silloin maanantaina kun menkat olis pitänyt (kierron 26 mukaan alkaa sunnuntaina) ja sain hailakan hailakan viivan. Nämä nykyajan testit on vaan niin herkkiä et kai ne näyttää noinkin aikaisin. jos en oli raskaana ollut niin ovulaation mukaan menkat olis alkanut vasta ke-to....eli tuon mukaan eletään nyt viikoja. Ja mullakaan ei näkynyt sykettä viime viikolla

Minullakin koko vastasi tänään 6+6, mutta la ei muutettu, sanoi että voidaan elää 7+1 mukaan.......eli ovulaatio oli ollut myöhempään mitä normaalisti on (mulla kierto normaalisti 26 ja sen mukaan viikot olis jo 7+3) eli huhtikuinen km sekoitti tuon verran kiertoa ja sen myötä myös ovulaatio ollut myöhemmin.

 
Nimbe: Olihan mullakin viikoilla 6+6 ultran mukaan 7+3 VAIKKA tiedän koska munasolu on irronnut. Se ultrattiin kp 13 oli paikallaan ja lämmöt nousi kp 15 aamulla. Eli parin päivän tarkkuudella voin sanoa 100% ovulaation tapahtuneen. Eli ei ole teoriassakaan mahdollista että olisi irronnut aikaisemmin ja siksi edellä viikkoja.
Gyne sanoi ettei se mene niin että jos on 6+6 niin se aina vastaa kokoa 6+6.. eikä ollut yhtään huolestunut että oli edellä kasvua, niin miksi huolestua jos on vähän jäljessä?

Eipä mulla muuta.. kamala olo, mahaa särkee.. siis niinku oikein mahaa, ei kohtua. Meni syömiset tänään päin honkia ja heti on ihan kuollut olo.. ehti tulla liian kova nälkä, sit hotkin leipää ja nyt särkee :ashamed:
 
Siisami ja muut uudet - tervetuloa :wave: On erityisen ihana toivottaa tervetuuleksi joku kuten sinä siisami, jolla pitkä yritys takana. Oikein paljon onnea plussasta ja vauvalle tarrasukkia :flower:

Mollimeloni
:hug: Ikäviä uutisia sait (*muoks*)jo toistamiseen? vai muistank väärin?) :( Pahoittelut

piipiäinen Taisitkin jo jäädä saikulle? Jos et niin ihan välittömästi! Tosi kurja tuo sinun olosi :( Auttaisiko jäiset marja tai mehujää? No varmasti olet yrittänyt kaikkesi. Tsemppiä! Kuin myös muut pahoinvoivat.

neiti81 ja nimbe
Kyllä teitä nyt piinataan! Muistakaahan tulla kertomaan UÄ kuulumiset heti. b:)d

Minähän olin hieman huolissani äitini suhtautumisesta. Turhaan olin - äipän oli ollut pakko käydä jo fiilistelemässä lastentarvikeliikkeessä ja oli ihan intona jo suunnittelemassa kaikenlaista - kiva :)

Toivottavasti ensi yönä uni tulee - viime yön 3 t:n unet/ unettomuus ei tunnu missään :eek: lapset on kuumeessa joten jään heidän kanssa kotiin huomenna.



P123
 
Onko teillä muilla yhtä ääliöt ukot? "kyllä sitä silloin annettiin kun vauvaa yritettiin ja nyt yhtä-äkkiä susta on tullut tollainen kiukkuinen torjuja.." :headwall: :headwall: :headwall: :kieh:

Reppana on ollut kokonaiset 6 päivää ilman!

P123
 
P123 ei tuo mies ääneen valita, vaikka ei tuolla sängyn puolella joka ilta tapahdukaan. Olen miehelle sanonutkin, että jotkut asennot tekee kipeetä ja että rinnat on kipeet.. Ja sitten on tämä pahoinvointi ja väsymys. No, eipä tuo mies sitten pupuillessa muista, että mitä olen kehostani sanonut. :attn: Anteeksi yksityiskohtaisuudet! :ashamed: Eka viikko plussan jälkeen mieskin oli jotenkin helpottuneen oloinen, kun tiesi, ettei ihan heti tarvi joka ilta puuhastella minun kanssa. :LOL: :heart:
 
silti vaan tuntuu niin epätodennäköiseltä kun yhdistää nämä kolme asiaa:
-alkio vastasi 5 + jotain, kun laskujen mukaan olisi pitänyt olla 6+3
- sykettä ei näkynyt, joten vaikka alkio olisikin kiinnittynyt 6 pv myöhemmin, olisi syke silti näkynyt.
- tein raskaustestin kp 29/29, haalea plussa, clearblue.
- olin ollut gynellä ultrattavana kp 8 / 29 ja gyne sanoi, että ovulaatio olisi viikon päästä eli noin kp 15-17.

unta palloon, tulisi edes uni. Tuntuu siltä, että jos tämäkin menee kesken, niin en halua enää yrittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nimbe:
silti vaan tuntuu niin epätodennäköiseltä kun yhdistää nämä kolme asiaa:
-alkio vastasi 5 + jotain, kun laskujen mukaan olisi pitänyt olla 6+3
- sykettä ei näkynyt, joten vaikka alkio olisikin kiinnittynyt 6 pv myöhemmin, olisi syke silti näkynyt.
- tein raskaustestin kp 29/29, haalea plussa, clearblue.
- olin ollut gynellä ultrattavana kp 8 / 29 ja gyne sanoi, että ovulaatio olisi viikon päästä eli noin kp 15-17.

unta palloon, tulisi edes uni. Tuntuu siltä, että jos tämäkin menee kesken, niin en halua enää yrittää.
Älä nyt oikeesti luovu toivosta :hug:

Jos gynen mukaan sulla piti olla ovis kp 15-17, niin siihen kun lisätään se 14 päivää niin sun kierron olisi pitänyt olla jopa 31 päivää. Eli sä plussasit jo 3 päivää ennen menkkoja. Mikä on myös ihan järkevää koska Clearblue on niin herkkä testi, että jos se näyttää haaleaa plussaa, niin hcg:tä on tosi vähän. Mä testasin haalean plussan jo 5 päivää ennen menkkojen alkua. Sitten kun menkkojen piti alkaa, oli viiva jo vahva plussa, joten jos sulla olisi pitänyt menkat alkaa tuolloin 29/29, olisi sullakin pitänyt olla vahva plussa eikä haalea :)

Mulla ei näkynyt esikoisesta vielä muuta kun sikiöpussi rv 6+. Gyne sanoi et on normaalia, tule 2 viikon päästä uudelleen. Menin sitten rv 8+ ja sikiö ja syke näkyi ja viikot ei muuttunut! Siis ovis ei ollut myöhemmin eikä viikot vähemmät, sikiö vaan ei vielä näkynyt. Se on niiiin yksilöllistä :) Enkä ole ainoa jonka tunnen jolla ei vielä 6+ ole näkynyt mitään ja kaikki onkin ollut hyvin ja viikot pysyneet samana. Se, et sydän alkaa lyödä 25 päivän päästä ei vielä tarkoita et se olisi heti silloin ultralla todettavissa!!

Naisen elimistö on niin ihmeellinen et missään nimessä ei kannata toivosta luopua. Ellet ole aivan varma, esimerkiksi et teillä ei ollut seksiä siihen aikaan tai viikkoon sitä ennen :)

Oho, tulipas tekstiä!

Onnea vielä piipiäiselle hyvistä ultrauutisista :flower: :heart:

rv 6+1
 
P123: Kyllä meillä ukko on tuollainen samanlainen ääliö. Aikaisemmin aina sanonut, että ei halua heilutella peittoja kun olen raskaana. Eilen sit kiusasin ja sanoin et jos vähän ja ensin oli et ei. No sit kun mä jo olin melkein unessa niin sit alko herran tekee mieli. Ei siitä sit mitään tullu kun sain itku-naurukohtauksen. Itkin ja nauroin vuoronperään ilman syytä. Herra vaan pyöritteli päätään ja totes et hyvää yötä :LOL:


Eilen keksi sitten sanoa, että mä olen hommannut itseni raskaaksi ja mä olen tätä vauvaa halunnut. Kuten aikaisemmin kirjoitin niin lapsista meillä on puhuttu, mutta ajankohtana olisi ollut vielä muutama vuosi eteenpäin. Kun sanon et tähän hommaan tarvitaan kyllä kaks ja et olisi hänkin voinut ehkäisyn hoitaa niin vastauksena kuuluu jupinaa. Illalla sit kertoi, että ajatus lapsesta ahdistaa siksi, että nyt hän on loppuelämänsä tai ainakin seuraavat 20 vuotta sidottuna meikäläiseen. Eli jonkinlainen sitoutumiskammo ilmeisesti. Ollaan kumminkin seurusteltu kahdeksan vuotta, omistetaan yhdessä liuta eläimiä, rakennettu mökki ja isoa taloa suunnitellaan. Voitte vaan kuvitella kuinka meinas itku päästä...

Mutta ehkä tämä tästä alkaa taas lutviutua ja ajan kanssa ukkokin oppii hyväksymään asian...

Mitäs muiden aamuun kuuluu? Minä nautiskelen aamukahvia ja meinasin sitten suunnata lenkille kun vielä ei ole tajuttoman kuuma :)
 
vähäinen ruskea vuoto jatkuu edelleen.
Soitin neuvolaan ja sain keskiviikolle ultra-ajan sillä perusteella kun se maaliskuinen km
oli ns. keskeytynyt km eli ilmeni vain pienenä tuhruna ja sitten ultrassa vaan näkyi, että
syke oli pysähtynyt.

Nyt sitten odotellaan sinne keskiviikkoon asti ja katsotaan miten tässä käy.
Silloin on viikot vasta 6+1 mutta näkyy siellä ainakin, että onko kehitystä tapahtunut ja mitä sitten seuraavaksi tehdään.

Jään tänään onneksi lomalle, saa ottaa hiukan rauhallisemmin.

Onnea kaikille iloisia uutisia saaneille
ja kovasti haleja ja tsemppiä teille joilla on ollut huonoja uutisia.
 
Tsemppiä huonoja uutisia saaneille ja niille joita, raskausoireet kaltoin kohtelee...

Mulla ei ole mitään oikeita ja siksi alankin olla huolissani. En yhtään muista edellisen raskauden alkua ja olotilaa silloin, voi olla että oli silloin viikolla 6 ihan oireetonta. Mutta pitäis kai olla huoletta, kun ei vuoda eikä satu?

Viimeinen työpäivä ennen lomaa ja vielä rankkoja juttuja tehtävänä; pitää tänään irtisanoa kolme ihmistä :( Ja sen jälkeen voi sitten alkaa odotella ensi torstaita ja todistuaineistoa elämästä masussa.
 
Ei siis hyviä uutisia tänne. Ekat lääkkeet saatu ja maanantaina sairaalaan saamaan loput. luonto kun ei osaa hoitaa edes tätä sitten pois.
Ultrassa siis tilanne sama kuin viimeksi.
Itse olen niin loppu ettei tosikaan :(
T. neiti
 
Neiti-81 :hug: :hug:
Nimbe älä vielä luovuta, mullakin tipahti viikot 7+3: sta 6+1: een ja ainakin tällä hetkellä kaikki kunnossa. Esikoisen kanssa np ultrassa viikkojen piti olla 11+x ja olikin 8+x ja silti kaikki meni hyvin. Nykyiset testit näyttää hirmu ajoissa ja toinen, ettei ovulaatio merkkaa sitä milloin alkio on kiinnittynyt, ettei toi viikko kovin paljoa kuitenkaan heitä. Mun mielestä on aika yleistäkin, ettei sydänäänet kuulu vielä 6+ viikoilla, riippuu tietysti minkälaiset laitteet on.
(.) Täällä alkoi sitten se pytyn halailu, ei meinannut pojat saada aamupalaa tänään ollenkaan, aina kun yritin jotain laittaa niin wc kutsui. Eli nyt ne oireet sitten alkoivat. :x Tänään ajattelin soitella neuvolaan, yhtään ei innostaisi kun kammoan sitä vaakaa, aihetta kyllä onkin :LOL:
Kaikille vielä tsempitykset
[/url]
 
Lilo täällä toinen, joka nykyisin kammoaa vaakaa. Minulla asiaa pahentaa vielä se, että esim vuosi sitten kroppa oli ihan eri kuosissa kuin nyt. Ihan hävettää! :ashamed: Itsellä tuo perussairaus tekee sen, että syömättä ei voi olla. Liikunnalla olenkin, ainakin nuorempana, saanut hyviä tuloksia aikaan. Sellainen pieni toivonkipinä elää, että synnytyksen ja imetyksen myötä taas useampi kilo haihtuu.
 
Voi ei! Ihan liikaa huonoja uutisia. Voimia kaikille menetyksen kokeneille ja tsemppiä epävarmuudessa oleville :hug:

Täällä se ihana aamupahoinvointi jatkaa menestystään. Yritin ennen aamupalan syömistä jo vähän yökkiä, muttei tuottanut tulosta. Ja niinhän siinä kävi, että kun sain viimeiset kulaukset kahvista juotua, niin jo pönttö kutsui :x :x Ja kahvi muutes haisee tosi pahalle :x Pitää pitää nenästä kiinni, kun sitä juo, ilmankaan kun ei voi olla :LOL: Nyt heikottaa aika lailla.. ja väsymys on jotain aivan uskomatonta. Eilenkin piti iltapäivällä antaa poikien katsoa parit elokuvat peräkkäin dvd:ltä, niin sai itse levähtää sohvalla :saint:

 

Yhteistyössä