*Helmikuun hurmaajat syyskuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia79:
Taisi tulla laskuvirhe mulle eilen. Viisi kuukautta ja sitten alkavat viimeiset odotusviikot. Taitaa olla tuleva äiti vähän sekaisin.

Tuulia ja Johanna-Veikka 16+3
:D Mun pitikin laittaa jo aiemmin, että laskitkos ihan oikein?! Mutta usko tai älä, sitä sattuu :LOL: :whistle:
 
Huomenia!
Eilen neuvolassa käyty
painoa 525g/vk eli kevyt 2kg tullu lisää tosin taitaa viikonlopun herkuttelu vaikuttaa tohon :kieh:
sf 15
hb 106 ja minä elämäni kunnossa :D
:heart: 155
RR 115/80

Parin viikon päästä rakenneultra :heart:

Nyt tulinkin poksumaan

 
Tulin juuri neuvolasta ja kaikki ok.
Verenpaineet oli hieman alhaiset mutta johtunee tästä hemmetin flunssasta, joka
ei suostu parantumaan..:(
Painoakaan ei ollut tullut vielä yhtään lisää, viikkoja nyt 15+3.

Vauvelin syke kuului hienosti, huiteli siinä 140 paikkeilla koko ajan.
Olen aivan varma, että toinen poika on meille tulossa...no, kuukauden päästä se sitten ehkä selviää siellä rakenneultrassa.

Mites, oletteko ajatelleet ottaa selville sukupuolen etukäteen?
Me ei ekasta haluttu tietää, joten nyt sitten vaihtelun vuoksi :) ajateltiin ottaa selville
etukäteen ( jos masussa ollaan yhteistyökykyisiä asian tiimoilta.)
 
Ajattelin nyt olla ensimmäinen rohkea ja laittaa meidän pinoon masukuvan. Eka kuva on otettu 11+1 ja jälkimmäinen tänä aamuna 16+0.





Molemmat kuvat on otettu aamulla heti herättyä. Eipä tuo maha vielä aamuisin mikään valtaisa ole, mutta eron huomaa ihan selvästi, ja iltaa kohden maha on kuin mikäkin tynnyri. :D

Ikuisuus ja masukki 16+0 :heart:
 
Zuh
Heipsis! On ollut töissä niin kiirettä ja koneet temppuilleet etten ole edes tänne ehtinyt! Pöyristyttäväää :D

Röllimuori: Sisko sanoi että tuo Gaviscon on vihonviimeistä oksennettavaa, tulee vaahtona ulos joka rööristä. Itse käytän Nexiumia, on myös reseptilääke, ainoa mikä mulla auttaa.

Halinalle 75: Voimia flunssan paranteluun! Itselläni on ollut jo 1,5vko ja aina vaan on röörit täynnä räkäääääää.. Ja selvitellään kyllä sukupuoli, mutta en haluaisi kertoa sitä kenellekään muille, saa nähdä miten pysyy salassa!

Mulla aina töissä muljahtelee maha ihan kummallisesti, rupesinkin miettimään voisko se ollaa Naatti joka putkuttelee? Mutta toisaalta muljahtelee aika säännölliseen tahtiin, ehkäpä sieltä on tulossa joku steppaaja :)

Ihanaa kun on syksy! Olen ihan höpsö syksyfani (tai siis fanitan ihan jokaikistä vuodenaikaa vuorollaan..), ihanaa kun tulee viileämpi, pimeät illat, myrskyt ja takkatuli.. oih!

Zuh & Naatti 18+6
 
Kuulumisia täältäkin..

Tiistaina kävin neuvolassa. Ekaa kertaa kuunneltiin sydänäänet ja hitsi kun ne kuulosti veikeeltä. Ihan kuin ois meidän koira istunu ja läähättäny vieressä :D
Verenpaineet oli alhaset. Oli vain 99/57, mutta seuraillaan kuulemma ja jos jotain ilmenee niin sitten neuvolaan. Seuraava käynti onkin vasta tän kuun lopussa.
Rakenneultraa kyselivät, että meinataanko mennä yksityiselle kun kunnassa ei kuulemma järjestetä. Täytyy miettiä mitä sen kanssa tekee...
Tänään käytiin ostamassa vaunut. Käytiin ensin Juniorista kattoon crescentin vaunuja ja mies oli jo sitä mieltä et mä oisin voinu ne ostaa.. Päätin sit kävellä 3km ja käydä Lastentarvikkeella. Löysinkin Emmaljungan cerox rattaat ja niihin pehmeän kantokopan edullisesti. Olivat vielä ns. viime vuoden mallia. Olin todella tyytyväinen löytöön... Kävin myös Löytötexissä ja siellä oli vaikka kuinka paljon vauvojen vaatteita alennuksessa...ostin neljä bodya ja kaksi paitaa :D

Mutta nyt saunaan...Jalat kipeenä koko päivän kävelystä...
 
Zuh
Minne kaikki mahakkaaat naiset on hävinneet?!? Ihan tylsäksihän työpäivät käy jos ei aamun iloksi voi lukea kuulumisianne..

Eilen mies sai ihan hurjat naurut kun näytin sille mahaani oikein kunnolla. Varsinkin työpäivän jälkeen on ihan mieletön rantapallo :D Ihan hirvittää ajatella että se vielä varmasti tuplautuu ellei enemmänkin ennenkuin ollaan tammikuussa.

NuuNuu84: Minkäväriset vaunut sait tarjouksesta ja mihin hintaan? Täälläkin pohditaan pitäisikö nyt ostaa kun olisi nuo viime vuoden mallit "halvalla", mutta tähän asti ainakin on tuhlattu kaikkeen muuhun :p

Pää lyö tyhjää ja arjessa tallustetaan, eli palaillaan!

~Zuh & Naatti 19+0 POKSPOKS!!
 


Mäkin laitan tänne sitten kuvan ettei ikuisuus ole ainoa :)

Olo on ihan tavallinen joten ei ole paljon kerrottavaa. Seuraavaan neuvolaan on vielä pari viikkoa ja rakenneultraan kuukausi :whistle: Painoa on tullut jo 6kg :ashamed: Saa nähdä mitä neuvolatäti sanoo kun seuraavan kerran nähdään |O

Aikaisin te olette jo hankintoja tekemässä. Mä en ole saanut vielä mitään aikaiseksi :snotty: Joku taisi kysellä kysytäänkö sukupuoli rakenneultrassa, niin me päätettiin että ei :D Esikoisesta tiedettiin joten kiva että tällä kerralla olisi yllätys. Mulla on vaan niin vahva poikaolo, että eipä oikeastaan voi yllätyksestä puhua. Ellei se sitten ole tyttö :D



 
Huomenta. :wave:

Neuvolassa käyty.Tämäkään kokenut nainen ei saanut sydäntä kunnolla näkymään. Ultra on kylläkin kivikautinen ja masuasukki ei suostunut kääntymään. Kasvonpiirteet näin,käsiä kovasti heilutti ja sydämen sykkeet saatiin kuitenkin ja tasaiset olivat. Sykkeet oli 136-140 eli ihan normaalit.

Olo on helpottunut, vaikkakin vielä jäin miettimään että josko sitä sinne rakenneultraan kuitenkin pitäisi aika varata? Maksaa vain niin suolaisesti :/ Mutta toisaalta sitten saattaisin saada sukupuolen selville...äh, täytyy miettiä vielä.

PÄÄASIA että vauva voi hyvin ja sydän lyö. :heart:

Matami-mimmi ja masuasukki 17+5
 
Hei taas!

Kävin eilen sokerirasituksessa ja maanantaina vasta saan tietää tulokset,kun neuvolatäti ei tänään ole paikalla. Meinas olla aika heikko olo,kun viimesen verikokeen ottivat :$

Nyt olen muutama iltana tuntenut liikehdintää masussa :heart: tuntuu aivan uskomattomalle,kun ei enää muista miltä ne oikeasti tuntuu,nuorimmainen kun on jo kohta 5v.

Montako ultraa teillä on?
Täällä meillä 4,alkuraskauden uä, rakenne uä,keskiraskauden uä ja vielä loppuraskauden uä.

MiinaJaManu ja Helmi rv 17+6 :heart:
 
MiinaJaManu Meillä on neuvolassa alkuraskauden ultra ja sitten niskapoimu-ultra keskussairaalassa. Neuvolassa välillä pääsee ns. ylimääräiseen ultraan jos/kun ultra on vapaa.
Minulla itselläni on lisäksi keskussairaalassa synnytystapa-arvio-ultra viikoilla 36-37 edellisen sektion takia.
 
neuvolassa käyty tänään aamusta,pissa ok,hemppakin oli noussu,kiitos lienee multitabs raska
usvitamiinin missä on rautaakin.tää räkätauti vaan on inhottava,ja nyt vasta 3 päivä menossa sen tiimoilta,no onneks oon jo valmiiks sairaslomalla selän takia että saa rauhassa sairastaa.
paino oli tippunu mikä on helpotus koska sitä on niin paljon liikaa jo ennestäänkin,oispa ihana jos vois nähä vauvamasun kasvun kunnolla mutta kun omaa mahaa on jo valmiiks paljon niin eihän se näy :ashamed: kuunneltiin sydänääniänkin ja hetken verran ne kuuluikin mutta sitten kaveri viipelti johonkin karkuun :heart: mutta helpotti huomattavasti kyllä taas kun kuuli että sielä se sydän edelleen sykkii..
maanantaina ois sokerirasitus ja valmiiks jo inhottaa se,kun aamuisin muutenkin on öklöttävä olo ja oksennus meinaa tulla helposti ni saati sitten että jotain litkua joutuu tyhjään mahaan juomaan :x

pöppiäinen ja papu 14+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja matami-mimmi:
Vielä jäi askarruttamaan...

Osaako joku sanoa missä Lahdessa kannattaisi käydä rakenne ultrassa?

Mitä eroa on rakenneultralla ja 3D/4D ultralla?

Jäin pohtimaan, että mihin ajan varaisin jos varaisin? :D
joo tän mäkin haluisin tietää,oon itekkin lahdesta ja haluttais kyllä kovasti mennä tohon 4d:hen ja milläs viikoilla sinne kannattaapi mennä?
 
Piipi Pöppiäinen Netistä löysin että yksityinen äitiysneuvola ja Hemo ainakin tarjoavat kyseistä palvelua.

Hemoon juuri soitin ja hätäpäissäni ajan varasin :LOL: :ashamed: :heart: Hintaa tuolla lystillä on 210+11,50 ? mutta kelalta saa vähän takaisin.

Viikkoja pitää olla 18-24 .

Muoks. millä viikoillahan mulla piti olla tuo sokerirasitus??? En muista yhtään edellisestä raskaudesta...
 
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa. Täällä ei erikoista, liikkeet tuntuu päivittäin ja väsymyskin on vähentynyt.
Mulla on tosi harvoin neuvola, nyt on väliä puolitoista kuukautta lähes kaksi kuukautta. Ehkä ne ei halua meikäläistä nähdä kun on jo neljäs tulossa. Musta vaan tuntuisi kivemmalta käydä useammin.
Vauvan sykkeistä sen verran, että sikiön sykkeiden kuuluu vaihdella, jos on tasaiset niin ei ole hyvä juttu. Itselläni meinättiin esikoinen käynnistää tasaisen sykkeen takia oli siis ihan hyvä 160 luokkaa, mutta vaihteluväli oli liian pieni. Synnytyksessä sitten selvisi, että napanuora oli kaulan ympäri ja liian tasainen syke johtui siitä.
Täällä oli joku muukin korkean bmi:n omaava odottja, nyt en nimimerkkiä muista. Eli itselläni se on tota 40 luokkaa. Miten sut on otettu neuvolassa vastaan?
Hankintoja ei oikein ole tarvis tehdä kun kaikkea on. Äitiyspakkausta mietin vielä, kun toisaalta ei olisi tarvetta, mutta olis niin ihana hipelöidä niitä pakkauksen tavaroita

Lilo+topi 17+5
 
Matami ja Pöppiäinen, yksityinen äitiysneuvola tekee rakenne ja 3/4D ultria. Netissä 4D ultra hinnaston mukaan oli jotain 170 ekee ja sieltä hinnastosta näkee myös paljonko kela korvaa. Muistaakseni kela orvaa jotain 79 ekee. En muista tuleeko tuohon vielä joku perusmaksu päälle. Ystäväni suosittelee yksityistä äitiysneuvolaa. Itse taidan jättää väliin, kun on niin kallis, enkä ole vauvasta/ kehityksestä mitenkään huolissani.

Taas täytyy rientää

Avilla 17+1 (iiiiikk, miten paljon)
 
Mä menen rakenneultraan lokakuun alussa kun viikkoja on silloin 19 ja risat.Hemon yksityiseen äitiysneuvolaa ajattelin ja ihan perinteiseen vaan hintaa noin 70?.
Töissä on kova kiire ja joudun liikuttelemaan 500-800kg lavoja selkä huutaa hoosiannaan |O
ja mahan menee aina kivikovaksi.
 
Ihanaa - sain eilen koneen takaisin. Tosin kaikki kuvat ym olivat kadonneet taivaan tuuliin. Toi vähän ottaa päähän, mutta minkäs teet :headwall:

Antibioottikuuri alkoi eilen, 2 viikkoa jaksoin toivoa, että tää räkätauti menis ohi, mutta ei mennyt. Poskiontelontulehdus sekä korvatulehdus päällä |O |O


Develly ja Vauva 17+4 :heart:
 
Tervetuloa pocks ja nina1 =)

Mukava vapaa viikonloppu, ja luonnollisesti kipeäksi tulossa. :/ kolme päivää vapaata niin johan sitä joutaa sairastamaan.. Aamulla herätessä kurkku oli TOSI kipeä ja nyt yskiessä sattuu kun lima lohkeaa. :snotty: Valivalivalivali... :D

Mukavaa viikonloppua kaikille !
 
Heippa kaikille :wave: !! ny löysin oikeeseen porukkaan.. =)
eli tääl olis 29v. pirkanmaalainen mamma joka odottaa kakkosta viikolla 16.
Tääl kaikki menny tähän asti hyvin, kun väsymyksestä ja kohdun kasvukivuista ollaan päästy eroon :) jännityksellä odottelen rakenneultraa 13.10 josko se itu näyttäis meille kumpi hän on.. tänään myös katselin kaikkia ihania vaatteita kaupassa mut en vielä raaskinu ostaa :)

Nina ja AinoOskari 16+
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Istuin eilen ja tänään autossa molempina päivinä liki neljä tuntia putkeen, ja molemmilla matkoilla tunsin jotain supistuksiksi tulkitsemiani kipuja alavatsalla loppumatkasta. Joku muukin on tainnut täällä sanoa, että autossa istuminen ja se auton tärinä on aiheuttanut supisteluja? Tuntui kuitenkin vähän pelottavalta. :/

Äsken tuli vähän kipeä olo ja mittasin kuumeen, mittari näyttää 37,5. Huomenna olisi työvuoro, mutta täytyy nyt illalla katsoa, mihin suuntaan lämpö menee. Toivottavasti menisi pois, en nimittäin millään jaksaisi huomenna mennä päivystykseen hakemaan sairaslomaa, ja tuo sikainfluenssa homma arveluttaa kuitenkin vähän. Toivottavasti lepo auttaa ja tämä lämpöily loppuu ennen kuin paremmin edes alkaa.

Oon ollut päivän ihan hurahduksissa meidän uuteen telkkariin, ostettiin nimittäin vanhan rotiskon tilalle taulu-tv. :D Kyllä on nyt hienoa kattella nauhalta telkkariohjelmia.

Vielä reilut kolme viikkoa tällaista tasannevaihetta ennen seuraavaa neuvolaa ja 4d-ultraa.

Ikuisuus ja masukki 16+3
 
Ihan kamalaa mikä siivousintoilu minuun on iskenyt. Koko ajan imurointia ja siivoilua ja stressaamista kun paikat on kuitenkin sotkussa... :headwall: Normaalisti en pahemmin pienistä sotkuista välitä mutta, mutta...

Liikkeitä on alkanut tuntua enemmän ja enemmän, varsinkin nukkumaan mennessä. Maha alkaa jo näkyä ihan kunnolla mistä olen riemuissani koska jotenkin raskausmaha saa minut tuntemaan oloni älyttömän naiselliseksi. :)

Esikoinen täytti torstaina 2v ja alkaa tulla uhmaikään. Mitään ei voi uskoa ja kiellettyihin tavaroihin(tietokoneet, koriste-esineet, tms.) mennään ronkkimaan ihan suoraan minua uhmakkaalla ilmeellä tuijottaen kun tietää ettei saisi koskea...huoh. Onneksi tuo on enimmäkseen tosi helppo ja mukavaluonteinen lapsi. :heart:

Vaan nyt voisi alkaa laittamaan jotain aamupalaa ja keittää aamuteetä. Miehen paras ystävä on yökylässä kauempaa, toisesta kaupungista ja olivat yöllä ulkona käymässä joten varmaan ovat nälkäisiä kun heräävät... B)

19+5
 

Yhteistyössä