** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

kiitos sippesirkku =)
onko sulla imetys hyvin lähtenyt käyntiin. se on mua mietityttäny kun kovin monilta oon kuullu, ettei vaan onnistunut enkä haluisin tod. imettää..ja tullu vaan mieleen et mikä siin voi olla vaikeeta? ja sit se pienen vauvan käsittely ja pukeminen jännittää. ja se et en herää kun se itkee. tai nukahdan sen kans ja meen vahingossa päälle..no ainakin mul on se et ei oo muita lapsia hoidettavana ja mies on työtön niin jotain positiivista siinäkin sitten.
olis tosi kiva kyllä kirjotella myöhemminkin teidän kanssa kun kaikil on vauvat jos täänne kukaa enää sit ehtii .;)
sippesirkku, hyvä vaan et vedät kaiken tekstin mustaks, ni erottuu muiden joukosta ;)
celia + vaavi 36+6
 
:flower: Onnea vaan kaikille vauvan saaneille!!

Neuvolakuulumisia torstailta.. 36+2
Paino oli noussu aika paljon. nyt 62.5kg (edellisellä käynillä 59.6kg.
Turvotusta on nyt ollu muutaman päivä. nilkat ihan ku pallot.
verenpaine oli koholla vähän. Kävelin neuvolaan sillon aamulla, johtunee siitä..
sf-mitta 33cm. Syke oli korkea 160, mutta vauva möyryskin aika lailla mahassa just sillon :D
Neuvolalääkärillä kävin kans nii kerroin niistä menkkajomotuksista. Se teki sisätutkimuksen niin kohdun suu on jo pehmeä että on ne jotaki saanu aikaan. Lääkäri rupes kattoo tarkkaan tuota mun turvotusta ja painon ja verenpaineen nousua. raskausmyrkytyksestä rupes paasaamaan. anto mulle ylim. ajan neuvolaan torstaiks.
menkkajomotuksia on ollu nyt koko ajan. viime yönä sain melkeimpä 4h nukuttua.
Kyllä se siitä..

Polttaja 36+5
 
Onnea Piipi Pöppiäiselle! Tässä rupeaa itsekin kohta jo kärsimättömästi odottamaan omaa nyyttiä, kun niin monet on jo omansa saaneet syliin. Onneksi ei pitäisi olla enää kovin montaa viikkoa jäljellä.
 
Oon sen verran tietämätön näissä asioissa ku oon ensikertalainen että kun kohdunsuu on pehmenny nii mitä se niinku meinaa..? ja ku noita menkkajomotuksia on ollu päivät pitkät..
Auttakaa tietämätöntä. Lääkäri ei mulle paljoa selitelly.. :ashamed: Olenpas mää tyhmä ku tälläsiä kyselen, mutta kun täällä on niin monta jotka tietää asioista. :whistle:

Polttaja 36+5
 
Pikaseen tulin vaan poksuun. Täysiaikaisuus saavutettu :heart:

Täällä kaikki hyvin eli supistelee ja vihloo ja selkä kipeä :D Kävin ultrassa ja vauva oli onneks kääntynyt raivotarjontaan.

Ihanaa SippeSirkku kun jaksat käydä vauva-arjen keskeltä kertoileen kuulumisia =)

Jaksamisia kaikille mammoille. Pian meidän vauvat on sylissä ja ikävä tulee masua vaikka nyt ei välttämättä siltä tunnu =)

yykaakoo ja pikkuinen 37+0 :heart:
 
Kovasti onnea Piipi Pöppiäinen! :flower: :heart:

Eilen oli ihana päivä ja ilta, niin piristävää välillä kahdestaan tehdä jotain ja antaa aikaa toiselle. :heart: Ainoana huonona asiana se, että mun jalat on taas turvonneet kuin tukit ja niitä särki koko illan ja yön. Kaupungilta kun käveltiin kotiin niin puhisin vaan ja yritin ajatella, että jokaisella askeleella olen lähempänä kotia. Ihan järkyttävä kipu minkä tuo turvotus jalkoihin tuo. :ashamed:

Mulla on huomenna neuvolassa joku mammatapaaminen, mihin tulee naisia, joilla la tässä lähiaikoina. Keskustellaan kai tulevasta synnytyksestä ja imetyksestä. Vähän mietityttää, että onko siellä yhtään luontevaa keskustelua ja että kuinka mielelläni ihan vieraassa seurassa kerron omista tuntemuksistani.

Ostin muuten Lindexiltä ihanan tunikan, jossa on nätti kuosi ja kangas venyy ja paukkuu, ja hintaa jäi alennuksen jälkeen vain reilu kymppi. Laitoin sen eilen päälle ja tuli pitkästä aikaa sellainen olo, että näytän nätiltä ja on päällä sellaiset vaatteet kuin haluan. :)
 
Onnittelut Piipi Pöppiäselle :flower:

Mä olenkin ollut tänään aika reipas :saint: Sain kakun valmiiksi, siivosin keittiön loppuun, pyyhkinyt pölyt ja oon saanut pestyä kaksi koneellista pyykkiä :D
Vielä kun jaksais imuroida ja pyyhkiä keittiön lattian niin sitten olis homma valmis.

Huomenna äitipolille - hitto, että mua hermostuttaa tuo vaavin asento... Ainakaan vielä ei taida olla oikein päin, ainakin liikeet tuntuu samoissa paikoissa edelleen :(


Develly ja Potkuttelija 37+5 :heart: :heart:
 
celia81 täällä pohditaan samoja asioita, että miten sitä vauvaa osaa pyöritellä.. Pukeminen, :eek: . Viimekesänä vaihdoin vauvalle elämäni ensimmäiset vaipat,, enkä edes pyllyä pessyt, siis vain laitoin uuden vaipan ja vaatteet. No, eiköhän tuosta harjoitusta saa..

Sairaalaan lähdöstä. Asutaan 40 km sairaalasta (ei mikään hirmu matka), mut ohje tuli että jos tulee kiire (lapsivedet tullu+vauva ei vielä kiinnittynyt, verta tms.) niin tilataan ambulanssi ja omalla autolla vastaan. Siinä sitten varmaan ajetaan toisistamme ohi..

Tukala-Tehilla ja E

 
Develly ootpas ollut ahkera! Itse heräsin ajoissa, mutta sen jälkeen en olekaan muuta tehnyt kuin kutonut sukkaa ja syönyt aamiaista. Ja toivotaan nyt, että vauva vielä tajuaa kääntyä oikein päin!

Tässä vielä mahakuvaa tältä päivältä rv 36+3



 
Onnea ZUH ja PIIPI PÖPPIÄINEN!! :heart: :heart: :heart:

Tääl mennään samaa rataa ku ennenkin.. menkkajomotusta, supisteluja ja vähän väliä jonkinsortin painetta alapäässä :LOL: onnex ke on neuvola, saa tietää missä mennään :)

Nina ja Oskari 35+ jotain..en pysy enää peräss.. :)

Ai niin.. huomena poksuu 36+
 
Ehtisköhän nyt hiukan kirjotella :)
Eli täällähän lähettiin käynnistykseen pe 15.1 kun silloin torstaina oli kokoarvio 3760g eikä lääkäri halunnu ottaa riskiä et kasvaa yhtä suureksi ku toi meidän keskimmäinen ja nuo arviotkin kun voi tosissaan heittää,mut siis pe aamuna takas synnärille ja sen verran oli epäkypsä tuo alakerran tilanne et pillereille jouduttiin ja yläkertaan osastolle päivää kuluttamaan,onneks oli mies mukana ja naapurinakin rouva joka tuli käynnisteltäväksi samaan aikaan,siinä sit pillereitä napsittiin ja viiden aikaan sanoin miehelle ettei täst tänään mitään tuu et senku lähet hakeen lapset kotiin ni ehit laittaa ne ajois nukkumaan,mä sit soittelen jos alkaa tapahtumaan :)
Varttia yli kymmenen kävi yökkö kyselemäs vointia,eikä mulla silloin vielä ollut ku pieniä supistuksia tai tuntui kyllä mut ei niillä synnytetä ja tulikin niin epäsäännöllisesti ja vain vasemmal kyljel maatessa :D Yökkö lähti huoneesta ja mä käänsin kylkeä,et nyt käyn nukkumaa ni saan ainaki levättyä et josko vaikka sit aamul pääsis synnyttämään,mut ku kyljen sain käännettyä alkoi samantien supistaa ihan tajuttomasti ja alkuun oli minuutin tauko sentään välissä,mut sitäkään kestäny ku ehkä sen puoltuntia,jonka jälkeen ne supistukset tuli ihan peräkkäin,kerran tai kaks ehti vetää rennosti ilmaa välissä :kieh:
Puolen tunnin jälkeen kävin vessassa ja samal pyytämäs särkylääkettä ku olin viel ihan varma et supistuksetkin laantuu ja hoitaja sanoi et hän tuo kohta ku oli just lääkäri tullu jonkun potilaan luo,must tuntui et se tulo kesti ikuisuuden ja sängyn pääty tankokin on varmaan mutkalle kääntynyt ku mä sitä siellä tuskissani puristelin ja kirosin yhtä aikaa :D Hoitaja tuli ja teki sisätutkimuksen,olin 4cm auki kello silloin 23.25,kyseli sit vaan et haluunko puudutuksia johon vastasin et joo,sit se sanoi et voit alkaa soittelee miestä synnytyssaliin et hän lähtee valmistelee lähtöä,mie soitin miehelle ja sit taas ootettiin et hoitaja hakee mut ja siinä kohtaa ei oo kellosta enää tietoa ,mut ei tainnu olla paljoa vajaa kakstoista kello kun saliin asti pääsin,kätilö siinä kyseli et mitä puudutusta halusin,totesin vaan et ihan sama kuhan jotain saan ja nopeesti ja taas ne jätti mut yksin,ilokaasun sentään jätti mun iloks joka sentään hiukan helpotti,jos ei muuten ni en ainakaa enää tajunnu mitää :D
Kätilö tuli ja teki sisätutkimuksen ja totes et hänel on hyviä ja huonoja uutisia,huonot ensin;et ehi puudutusta saamaan ja hyvät uutiset et tää syntyy just nyt :D kylhän mua oli jo ponnistuttanutkin,mut ku olin ihan ilokaasu pöhnäs ni en tajunnu ees kelloa soittaa :ashamed: kello 0.08 oli meidän neiti maailmassa ja samaan aikaan kun neiti tuli maailmaan avasi tuore isukki salin oven todetakseen et hänestä tuli kolmatta kertaa isä :D ponnistusvaihe kesti 3min,istukassa meni 7min ja koko synnytyksen kesto 1h50min,ois varmaan tullu nopeemminkin,mut ku ei niiltä kivuilta pahemmin puhumaan pystynyt,mut heti ku neiti oli maailmassa tuntui olo todella kirkkaalta eikä niin pöhnäiseltä ku puudutteiden jälkeen ja sanoinki heti et oli kyl paras synnytys mitä mä oon kokenut :D
Mittaa neidillä oli siis syntyessään 3850g ja 51cm,eli 90g heitti painoarvio :) samaa vikaa tällä tuoreimmallakin neidillä kun meidän esikoisella ja ei pysty maitoa rinnalta imemään,joten minä lypsän ja sit pullosta juodaan,rankkaahan tää vähän on mut on se sen arvoista :heart: olo on ku lypsylehmällä maitoa virtaa solkenaan ja paino putoo :D nyt jo alle lähtöpainon vaikka niitä kiloja kymmenen tulikin raskaus aikana.

Tulipahan sekavaa selostusta,mut jospa sen joku jaksaa lukea ja vielä jotain ymmärtääkin :D mulla kun aivot toimii sormia nopeemmin :LOL:

Piiuli ja Emmi-neiti(isosisko antoi nimen)8vrk
 
Hellurei kamulit. Ja ONNEA JO VAUVELIN SYNNYTTÄNEILLE!

Täällä vielä yhes koossa ollaan ja tuskin ihan pian syntyykään, alitajunta vaan meinaa naputtaa, että kohta se syntyy, kun esikoinen syntyi vkolla 38+0 ja nyt mulla viikkoja kasassa 37+4. Ajoittaisia yksittäisiä supistuksia on ollut, mutta ei kummempaa, vauva on laskeutunut, muttei ihan vielä kiinnittynyt, mikä lisää oman jännityksensä tähän loppuodotukseen. Meinaan, kun meillä synnärille matkaa pikkusen reilut 200 kilsaa ja taattua ei ole että kukaan asiaatunteva (eli kätilö/sisätutkimuksen osaava lääkäri) ehtii tutkia kohdunsuun tilannetta matkaan lähtiessä. Että jos vedet menee ensin niin saa arpoa mennäänkö istullaan ja pötköllään...

Nooh, katotaan mitä tuleman pitää ja missä syntyy. Ehtiikö perille sairaalaan vai omaanko autoon pitää päkistää tai sit ambulanssiin. Huoh, onneksi en ole jännittäjätyyppiä, tässä vois olla jo hermot riekaleina :LOL:

 
Onnea vauvansa jo syliin saaneille! :flower: :heart: Joka päivä näitä tuntuu tulevan lisää :D

Omaa napaa: ei mitään uutta :| Olisi edes vähän supistuksia tai jotain :p

ikuisuus Sulla on ihana maha! Eikä se musta mitenkään älyttömän pieni ole :eek: Juuri sellainen kompakti ja suloinen :heart:

Vertailun vuoksi tässä kuva mun mahasta joka on musta ihan sopiva, välillä jopa liian iso, mutta muista aivan liian pieni :kieh:



rv 36+5
 

ONNEA VAUVAN SAANEILLE :heart:

Kyllä ainakin mulla on aina aikaa tulla tänne kuten huomaatte:D Vauva nukkuu hyvin, jollo on aikaa tulla jossakin välissä tänne.
Meillä imetys on sujunut tosi hyvin, vaikeuksia voi olla, että rinnat ovat arat, vauvoilla ei ole voimaa saada maitoa, imetys voi olla jonkin mielestä kamalan näköistä ja rumaa, vaikka vauva sitä maitoa tarvitseekin, myös muita syitä voi olla.
Muakin jännitti tuo pukeminen, esikoisesta aikaa 4.vuotta, toki sitä ajattelee että se on tosi hento, mutta kyllä niissä vavoissa sitä lihaakin on, mutta silti täytyy pukea varoen, eikä raajoja saa venyttää liikaa.
Muakin on mietityttäny toi herääminen, hyvä uninen kun olen, mutta esikoisen aikana, en herännyt parina kertana. mutta kyllä se vauva korottaa ääntään, jos ei saa ketään tulemaan kattomaan. Tietty jos nukahtaa vauvan kanssa sänkyyn voi ongelmana olla päälle kierähtäminen, mutta eiköhä se aika harvinaista ole?
Kyllä hyvin kaikki aina yleensä menee!


SippeSirkku&''ValmaNyytti'' kohta 11pv
 

Moikka

Vieläkö mahtuisi yksi nuori esikoista odottava nainen?
Olen kuullut iästäni aika paljon komentteja, että kun olen nuori ja muuta sellaista.
Täytän tänä vuonna siis 19.v ja raskaaksi tulin 18.vuotiaana, poikaystävä jätti heti 3+1 raskausviikolla, uuden poikaystävän löysin 1kk jälkeen ja onnellisesti ollaan yhdessä ja asutaan rivitalo kolmiossa, mies on vuoden vanhempi, opiskellaan kyllä molemmat, mies tuli amiksesta yo-rakennusmies, pääsi viime vuonna opiskelemaan amk:iin insinööriksi, hän tekee vapaa-aikoina töitä, itse olen vielä lähihoitaja koulutuksessa, opiskelua kävin tämän kuun 11pv, kunnes maha alkoi olemaan liian iso työharjoitteluihin.
Isäni kuoli auto-onnettomuudessa, kun rekka tuli päin autoa, n. 6.vuotta sitten, en meinannut selvitä siitä millään, myös 13-14 kärsin lievän masennuksen, mutta yli olen siitä päässyt jo melkein, äidillä on uusi mies, jonka hyväksyn, mutta ei hän minulle isä ole. Myös omat isovanhempani elää ja he ovat minulle entistäkin suurempi tuki, en tiedä mitä tapahtuu jos he kuolee, en haluaisi kokea uudestaa masennusta:(
ANTEEKSI, TUSKIN TE HALUATTE TÄLLÄISTÄ KUULLA.
Niin siis laskettu aika olisi 03.03.2010
Poikaa ollaan lupailtu
Toivottavasti mahtuu nuori odottaja mukaan
Anniina91 ja Matonen 38+4(??)
 
Anniina91:
Tuo laskettu aika on varmaan 3.2.? Kerrotko vielä synnärin niin lisään sinut listaan?

Meillä juhlat juhlittu ja selkä teki lakon. Mies joutui nostamaan sohvalta ja nyt en enää sitten uskaltanutkaan siihen mennä :kieh:

Supistuksia tulee säännöllisesti, mutta ne eivät ole missään määrin kipeitä tai mitään. Toivottavasti sais nukuttua yöllä edes jotenkin - hieman hermostuttaa se huominen. Mua meinaan todellakin pelottaa ajatus leikkauksesta, koska mä pelkään sairaaloita ihan yli kaiken ja leikkauksia vielä vähän enemmän :ashamed: :ashamed: joten olis ihan kiva, jos neiti olis kääntynyt oikein päin :D
 

Yhteistyössä