** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

Tänään oli neuvola. RV37+2, paino noussut kaksi kiloa edellisestä punnituksesta. Kaikki muuten ok. Ensi viikon perjantaina sitten suunniteltu sektio. Vielä kerran neuvola ensi tiistaina ja seuraava onkin sitten kotikäynti tikkien poistoineen ja vauvan mittauksin. Niin se aika rientää.

Vauvan suuren koon takia kävin perjantaina sokerirasituksessa, mutta siinä ei ollut mitään hälyttävää. Tuntuu vaan oudolta, että vauva on 1,6 kiloa isompi kuin esikoinen samalla viikolla. Etenkin, kun äiti ei ole mikään suuri kokoinen. Onneksi ei tarvitse alakautta synnyttää nimittäin todennäköisesti ei mahtuisi. Itse olin ajatellut, että tämä voisi olla siinä kolmen kilon hujakoilla syntyessään, mutta painoarvio viikolla 36 antoi 3700 grammaa, joka tuntuu ihan jättiläiseltä. No onneksi ei ole montaa päivää niin saa nähdä minkä kokoinen on oikeasti.

Vauvalle on kaikki hankittuna, paitsi vaupat ja korvikemaito. Tuttipulloja oli esikolta jäänyt yksi, mutta nokkamukeja löytyi yli kymmenen varastosta.

Hyvää loppuodotusta
 
:wave: Heips pitkästä pitkästä aikaa.. tuskin minua kukaan muistaa, kirjoittelin ihan alkuraskaudessa :ashamed: Ei muka vaan ole ollut aikaa :whistle: Kovasti kyllä olen käynyt teidän kuulumisia lukemassa :)

PALJON ONNEA KAIKILLE JO VAUVAN SAANEILLE :heart: :flower: :hug:

Hankinnoista: Kaikki onkin tallessa esikoisen ajalta eli ei ole tarvinnut juuri mitään hankkia. Uusi turvakaukalo ostettiin, koska halusin sellaisen jalustalla olevan, jos/kun liikun lasten kanssa yksin autolla niin on helpompi ja muutenkin :). Mies oli kyllä esikoisen aikaan ihan hyvin mukana päättämässä hankinnoista.

Nimistä
, tytölle on nimi valmiina, mutta pojan nimestä saadaan ehkä vielä käydä keskustelua :D

Sitten hieman omaan napaan.. eli tällä hetkellä viikkoja on 37+2. Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Painoa oli tullut kyllä lähes kilo viikossa, mutta terveydenhoitajakin tokas, että turvotustahan se. Itselleni alkaa vaan tämä painon nousu jo riittää :ashamed: Vauveli majailee tosi alhaalla, mutta olen silti varautunut siihen, että tääkin menee yli ja paljon :whistle: Esikoinenhan syntyi kiireellisellä sektiolla viikolla 41+4. Viime viikolla kävin äippäpolilla synnytystapa-arvioinnissa ja näyttää nyt siltä, että seuraava syntyy alateitse ellei taas tule jotain ongelmia synnytyksessä.
Päivät kuluu esikoisen kanssa touhutessa milloin mitäkin :).
Oletteko muuten te jotka jo synnytätte toista, kolmatta.. ajatelleet hankkia isommille lapsille jotain ns.lahjaksi, kun tulette vauvan kanssa kotiin? Naapuri eilen vain kertoi, että he olivat hommanneet isommille tytöille "omat vauvat" kaappiin odottamaan ja tytöt saivat ne silloin kun äiti tuli vauvan kanssa kotiin..

Mutta nyt on lähdettävä ruoanlaittoon.. koetan olla reippaampi kirjoittelija, jos vain vielä hyväksytte minut joukkoonne..

-Veeruska-
 

Pakkas päiveetä!

Tyttöselle on monta nimi vaihtoehtoa, yksi tosi vahvana pysynyt nimi, tulee valmaan luultavammin hänen nimekseen.
Mie en kyllä oo esikoiselle hankkinu mitään..Mitä isoveikalle ois voinu ostaa?
Neitonen täyttää sitte huomenna 2iviikoa. HUI! Mihin aika katoaa?
Aloin vasta 1vk ikäisenä tota tuttia koittamaan, neiti hermostuttaa kovin jos tutti putoaa, mutta ei sitä välttämättä tarvisi, päivänokoset luonnisttuu parhaiten tutin avulla, muuten nukahtelee kuin unelma:D

SippeSirkku&''ValmaNyytti''13pv
 
Tuulia Oletko saanut jotain ohjeita sektioon valmistautumiseen? Mulla on ensi tiistaina soittoaika äitipolille, ja yritän saada päivämäärän sovittua. Konsultoimieni asiantuntijoiden mukaan siis mun diabeteksen takia suunniteltu sektio on turvallisin vaihtoehto, ja mielellään pitäisi tehdä jo heti rv 37 täytyttyä, ettei vauva ehdi joutua hapenpuutteeseen.

Nimi meillä on jo päätetty (varmuuden vuoksi myös tytölle, vaikka poika tää kaikissa ultrissa on ollut). Niin pitkään ollaan jo kyseisellä nimellä pojasta puhuttu, että toivottavasti sopii myös naamaan. Olisi outoa vaihtaa nimeä tässä vaiheessa.

Päivittäinen yli 350 km:n junamatkailu koulun takia rupeaa vähitellen olemaan jo turhan rankkaa. Onneksi on enää tämä viikko ja mahdollisesti ensi maanantain seminaari jäljellä. Sitten ei olisikaan kuin reilu viikko vauvan syntymään, jos suostuvat sektioon silloin kuin on alustavasti puhuttu.

kanella ja Verkku 35+3

 
Veeruska toki täällä joukkoon edelleen hyväksytään, sen kuin kirjoittelet vaan. :)

Avilla mulla esiintyy tollasta vauvakuumetta miehen mielestä varmaan huolestuttavissa määrin. Puhun jatkuvasti hankintojenkin kohdalla siihen tyyliin, että "onhan se hyvä olla kunnon vaunut, niin on sitten sille seuraavallekin lapselle", ja että "kyllähän me tohon autoon niin kauan mahdutaan kun meitä vaan kolme on". :LOL: Yksi mun ystäväkin sanoi, että oli kiinnittänyt huomiota siihen, että puhun jo siitä toisestakin lapsesta. Oon mielessäni miettinyt, että saa seuraavalla lapsella olla kyllä pari-kolme vuotta välissä tähän tulevaan, että ehditään asuntoasiat ja muut asiat järjestellä ja tehdä töitäkin, mutta miehelle en ole näistä ajatuksistani mitään kertonut. Ja tottahan se on, ettei niitä lapsia niin vaan tehdä, että mistäs sitä tietää, tuleeko ikinä edes sitä toista lasta. Mutta on niin ihanaa haaveilla ja mietiskellä. :ashamed:

serratus ja matami-mimmi mulla kanssa maha poksuu ja pitää ihmeellisiä ääniä. Eteenpäin kyyristyessä kuuluu ihan todella outoja ääniä, mutta lapsivedet kai siellä vaan muljuu jotenkin. :D Niin ja onnea serratus syntymäpäivien johdosta!

Mulla ei ole neuvolan terveydenhoitaja tehnyt sisätutkimusta kertaakaan. Yhden kerran ultrasi, kun sattui lääkärin huone olemaan vapaana ja oli hieman epävarma vauvan tarjonnasta.

Mulla on vähän pahaa mieltä, kun yksi mun isovanhemmista on ollut pian neljä kuukautta sairaalassa. Välillä tosin käynyt kotona viikon ja sen jälkeen taas päätynyt sairaalaan. Hänet on tässä välissä elvytettykin ja välillä suunniteltiin sen takia jo hautajaisia, mutta sai kuitenkin vielä jatkoaikaa. Nyt tilanne näyttää taas pahalta ja tässä vaan kaikki jännittyneinä odotetaan, että onko hän vielä näkemässä ensimmäistä lapsenlapsenlastaan. :ashamed: Mutta elämästä kun ei koskaan tiedä, niin ei auta kuin elää toivossa.

Kävin tänään Helsingissä ystävää tapaamassa ja oli kyllä mukavaa päästä vähän liikenteeseen täältä kotiseinien sisältä. Ja varsin kaunis pakkaspäivä tänään ollutkin. :) Niin ja ostin alennusmyynnistä ihanan hupparin odottamaan sitä hetkeä, kun maha on palannut edes jonkinlaiseen ruotuun (tai siis että vetoketju menee kiinni). Huomenna on edessä siivouspäivä ja torstaina neuvolalääkäri.

Sitä piti kysyä, että miten teillä miehet pitää isyysloman? Me ajateltiin, että mies olisi vauvan syntymästä kaksi viikkoa kotona ja elokuussa sen viimeisen viikon.

Ikuisuus ja tyty 36+5
 
Huokaus...

Karmee päänsärky vaan jatkuu ja jatkuu. Viimeks neuvolas oli valkuaista pissas ja paineet koholla mut tilannetta seurataan :| Torstaina taasen äippäpolille diabeteksen takia.
Sit on viel tuntemuksena et olisin tulos kipeeks :( just täs vaihees mä halusinki tulla pipiks.
Selkäkipu on erilaista ku ennen ja viime yönä sain 3,5h nukuttua. :p

Melkee kaikki on vauvalle valmiina,sänkyä ei oo vielä saatu haettua säilöstä. Vaatteet,turvakaukalo ja vaunut löytyy..vauvaa vaan vielä odotellaan =) :heart:

Mut kaikki aikanaan....

Jaksamista kaikille muillekin!!!


HubaG & Alivuokralainen Köpsy 36+0 :heart: :heart: :heart:
 
Veeruska Meillä oli lahjat molemmin päin eli siskot toi vauvalle sairaalan ja vauvalla oli sairaalassa oma lahja siskoille :D näin oli myös ton kakkosen kohdalla,näin yritetty ainakin vähän lieventää mustasukkaisuutta ja sitä ettei kaikki aika olis sitä vauvan ihannointia.

Ikuisuus meillä mies ei pidä isyyslomaa ollenkaan :ashamed: :( mut kun oli juuri liki kolme kuukautta lomautettuna ja just kävi kutsu töihin ja toinen on ihan innoissaan ni en mä raaski pakottaa kotonakaan olemaan vaikka oishan tuosta suuri apu ollutkin varsinki ku nää tunteet nyt vaihtelee laidasta laitaan :/

Vauvautuneille taas onnea :heart: :heart: :flower:

Piiuli ja Emmi 10pv
 
Eilen olin ihan elämäni kunnossa, hiihdin jopa 10 km, mutta tänään....tosi flunssainen olo ja maha ihan sekaisin. Mahatautia on kuulema liikenteessä, joten sitä sitten odotellessa....Tänään piti pakata sairaalakassikin valmiiksi, mutta en jaksa edes sitä tehdä, sen verran heikottaa pystyssä ollessaan.

Isyyslomasta: Kuinka pitkä se on??? Jotenkin jäänyt tuo asia kokonaan tutkimatta, vaikka selviäähän tuo :D Mies on kuitenkin jäämässä heti synnytyksen jälkeen ainakin pariksi viikoksi kotiin.

Nyt iltapalalle, josko masurakkauskin rauhoittuisi, kun äiti saa jotain syötävää :heart:
 
iltaayötä vielä. onpa ollut neuvolapäivä monilla, myös minulla.
nyt ei onneksi ollut painoa tullut "kuin" 400g kun viime kerrat reippaammin. muuten kaikki näytti hyvältä, tuntui pikkuinen nukkuvan sikeästi sydänääniä kuunnellessa ja vähän heräteltiin. onko teillä muilla mitattu säännöllisesti hemoglobiini? mulla oli nyt 5. kerta putkeen kun ei mitattu. en sitä oo muistutellut (syystä että se on niin kauheeta) mut ehkä ens kerta mun pitäis? :/
meillä ei tarvii isyyslomia, kun on mies työtön.
oli kiva tänään nähdä kaveria, käydä syömäs ja kierrellä itiksessä ja puida asioita. olinkin kotimatkal niin väsynyt etten meinannut bussissa hereillä pysyä millään.
asia joka on huolestuttanut tässä, meille on tulossa taloyhtiöön laaja-alainen peruskorjausremontti, jonka alta 2 rappua kerrallaan muuttaa evakkoon. evakkoon muuttaminen on vielä ok, mutta murheena tosiaan se, että kun remontti alkaa vauvan ollessa n. 2kk joudumme asumaan täällä, kaiken kauhean metelin, pölyn ym.. keskellä , umpiväsyneinä jos vauva valvottaa yöt...ja mitä stressiä ja pysyvää vauriota tollainen voikaan vauvalle aiheuttaa? kysyimme mahdollisuudesta asua koko rempan aika muualla, mutta ei kuulemma mahdollista, vasta kun tähän rappuun tullaan.. :(
haluis vaan rauhassa hoidella vauvaa ja vaik nukkua silloin kun sekin, no toivottavasti kovaa melua ei olis ihan koko aikaa.

celia ja vaavi 37+2
 
Huomenta. :wave: Kovin on lyhyet yöunet takana, mutta ajattelin aloittaa siivouspäivää, ja lakanat ja muut petivaatteet onkin jo parvekkeella tuulettumassa.

nimbe isyysloma on 18 arkipäivää (ma-la lasketaan arkipäiviksi, jos sen putkeen pitää). Muistaakseni sen voi pitää kerralla tai jakaa enintään neljään osaan.

Onko teillä uudelleensynnyttäjillä jollain tehty episiotomia tai jouduttu tikkaamaan alapäätä? Mä eilen tajusin, että mua ei pelota synnytyksessä mikään muu kuin nuo repeämät ja se, että mun mielestä tuntuu ihan älyttömän vastenmieliseltä ajatukselta, että joku laittaa tikkejä revenneeseen välilihaan. :ashamed: Tai jotenkin se tuntuu niin herkältä alueelta kehossa, etten pysty kuvittelemaan, että voin siinä vaan rauhassa makoilla kun joku tikkaa alapäässä. Ja kai se nyt puudutetaan ja hyvin ennen kuin mitään tehdään? Vähän hassuja kysymyksiä, mutta eilen tuli jotenkin tosi vahva tunne siitä, että se on nimenomaan tuo osuus synnytyksessä kun jännittää ja pelottaa.

Täällä ei mitään ihmeitä. Ei edelleenkään supista tai ole minkäänlaisia merkkejä siitä, että synnytys voisi tapahtua. Huomenna on lääkärineuvola ja pahoin pelkään, että kohdunsuu on kiinni ja supussa ja kaikki ennallaan. Joten ei auta kuin jatkaa odottamista...

Ikuisuus ja pieni 36+6 :heart:
 
ikuisuus Mulla leikattiin välilihan esikoisen synnytyksessä ja voin sanoa, että sitä ei kyllä oikeasti huomannut, kun se tehtiin :whistle: tai siis ainakaan minä en huomannut... Mulla oli muutenkin epiduraali ja se kipu just siinä ponnistusvaiheessa on sen verran voimakas, että en edes huomannut kätilön sen tehneen :ashamed: Vain sen leikkauksen jälkeen se kamala paineentunne helpotti ja likan pää mahtui ulos ;) Myöskään se tikkien laitto ei tuntunut missään - kätilö puudutti alueen ja laittoi tikit tosi nopeasti ja huomaamatta. Siinä vaiheessa vauva on sun vatsan päällä/rinnalla ja ajatukset varmasti jossain ihan muualla, kun siinä tikkauksessa :D
Asiaa ei kannata liikaa ajatella, koska sehän tehdään vaan jos on pakko ja muutenkin siinä on niin paljon muutakin ajateltavaa sillä hetkellä :heart:


Develly ja Potkuttelija 38+1 :heart:
 
:wave: pitkästä aikaa.

Meille syntyi pieni prinssi 22.1 klo 22.10. 2320g ja 47cm. :heart: rv oli 34+5. maailman suloisin pieni mies.vauva voi hyvin mutta jäi sairaalaan kasvamaan isommaksi.päässee kotiin 1-2 vkon päästä jos kaikki menee hyvin. :heart:
 
Paljon onnea Piipi Pöppiäinen! :heart: :flower: Varmaan rankkaa kun vauva jäi vielä sairaalaan mutta pääasia että kaikki hyvin.

Täällä yritän saada itsestäni irti että edes jotain vauvalle valmiiksi sais laitettua. Eilen sentään käytiin hakemassa pinnasänky mutta sekään ei vielä ole paikoillaan. En sitten millään meinaa tajuta ettei aikaa enää ole kovinkaan paljoa. Näin viime yönä unta että synnytin kissan.. :/
 
Alina78, onhan se kissakin ihan kiva :LOL:

Suuren suuret onnittelut Piipille pienesta prinssista! :flower: :heart:

Meilla ajateltiin, etta mies pitaa isyyslomaa kaksiviikkoa synnytyksen jalkeen ja sitten viikon verran ristiaisten aikaan.

Tilasin viime viikon loppupuolella imetysliivit sielta nursinbralta jota moni suositellutkin. Sellaiset Bravadon saumattomat. Todella hyvan tuntuiset! Tulivat muuten jo eilen. Oli oikein kiitoskortti mukana. Eli sellanen lappu jossa suomeksi sana kiitos. Taitaa olla kaksplusmammojen vaki ostospaikka :)

Iltapaivalla pitaisi lahtea pidemmalle autoreissulle todella huonoilla renkailla. Toivottavasti ei tuo pirskatin myrsky ehdi tanne asti :(

Sarina ja Sisu 36+5
 
Piipille onnittelu :hug: vauvasta
ikuisuus Mulla repes paikat aikas pahasti edellisellä kerralla ja verta tuli niin huolel ettei kätilö meinannu saada sitä tyrehtymään laisinkaan. Puudutus oli yhtä helvettiä eikä se myöskään auttanu mitää ja verenvuotoa koetettiin saada aisoihin laittamalla kumihanskan sisään jääpaloja ja se sitten alapäätä vasten. Voin sanoa että kokemuksena oikein "herkku" :whistle: Tosin kivut olivat vieneet niin voiton et koko alapää oli ihan turtana.
Pelkona oli et se ompelee kaikki alapään lävet umpeen ku se ei tosissaan meinannu nähdä mitään.. No aikansa se siellä kursi paikkoja kokoon eikä onneks saanu mitään vahinkoa aikasex.. :)

Saas nähä kui tän tulokkaan synnytys menee...pitääkö ottaa jääpalat ja kumihanskat kotoa lähties mukaan
:D
 
Heissan taas pitkästä aikaan!
Olen käynyt lukemassa kuulumiset säännöllisiesti, mutta kirjoitellut viimeksi kai syksyllä joskus.. Nyt otan itseäni niskasta kiinni kun äitiyslomakin on alkanut!

Ihanaa kun täällä on jo vauvojakin alkanut tulla, ONNEA VAUVAN JO SAANEILLE! Se kannustaa itseäkin jaksamaan nämä viimeiset raskausviikot..

Nimiä ollaan pyöritelty suuntaan jos toiseenkin. Pojan nimi olisi ollut jo valmiina, kun olin ihan varma että saadaan neljäs poika.. Toisin kävi ja tyttöä nyt sitten odotellaan. ;) Haluaisin, että meillä olisi nimi valmiina, että voitais se sitten heti kertoa isoveljille sairaalassa. =)

Mulla on jokaisen synnytyksen yhteydessä tullut pieni repeämä, mutta olen huomannut, että paljon on kiinni tikkaajasta miltä se tuntuu. Ensimmäisen kohdalla tikit oli laitettu liian kireälle ja ne oli tosi kipeät pitkään. Kaksi muuta kertaa en ole asiaan kiinnittänyt mitään huomiota, joka on kai ihan hyvä. :saint: Ensimmäinen syntyi siis kättärillä, toinen naikkarilla ja kolmas jorvissa.

Menen pe Joviin kokoarvioon, kun sf mitta oli viikolla 34 jo 38cm! Luulen kyllä että terkalla on tullu mittausvirhe. :D Toki se on hyvä tarkistaa, kun toinen poika oli 4200kg ja 54cm ja tuli reilussa tunnissa. Sen takia kolmas käynnistettiin, etten synnytä eteiseen, kun mieskin on joka toisen viikon poissa. Toivottavasti saisin sovittua pe samalla käynnistysajan tytölle, niin ei terttis stressata sitäkään. On meinaan supistellut aika mukavasti :$

pojat3äiti33 ja tytsä 35+5
 
Sektioon valmistautumisesta en saanut erikoisempia ohjeita, koska on jo yksi takana. Tarkat ohjeet tulivat paperilla erikseen eli koska ilmoittaudun ja missä. Tärkein ohje on, että yöllä kello kahden jälkeen ei saa syödä eikä juoda.

Muuten meneekin aika ihan mielenkiintoisissa merkeissä. Ilmastoinnissa jotain vikaa ja nyt sitä sitten selvitellään meidän ja vuokraisännän toimesta. Saa nähdä kuinka käy, kun huoltomiehillä on asiasta eri käsitys kuin meillä. Ilmastointikone ei ole hurissut sitten viime keskiviikon ja huoltomiehet vaan selitää. että se on vaan hiljaisella. Eivät osanneet selittää miksi on sitten ikkunat jäässä ja kosteina. Nyt yritetään saada isännöitsijää kiinni ja selvittää hänen kanssaan mitä tehdään. Toivottavasti saavat kuntoon ettei sitten tarvitse lähteä pienen kanssa evakkoon, jos tulee jotain suurempaa rempppaa.

Tällaista tänään. Toivottavasti muilla ei ole samanlaisia murheita päällä.

Tuulia 79 ja rv 37+3
 
Tervehdys vaan täältäkin suunnalta jälleen, meni pari päivää että sai luettua kaikki viestit :)

Onnea kaikille vauvan jo saaneille oikein hirmuisasti :flower: !!

Jaa-a, laskettu aika olis nyt lauantaina, mutta ei oo nähtävästi tulossa...Yhtäkään supistusta en oo vielä kokenu koko odotusaikana :whistle: Että mielenkiinnolla odottelen mitä tuleman pitää. Maha on laskeutunu, toppahousutkaan ei tihkaise enää lantiosta niin lujaa. Vauvan pää on alhaalla eikä liiku enää juuri. Välistä omaa rakkoa kuin "vihlaisee" ja neuvolatäti sanoi että vauva ruuvaa vielä päätänsä alemmas.

Mulla on koko ajan ollu tyttöolo, tosin jo ennen kuin edes olin raskaana ajattelin että meidän ensimmäinen lapsi on tyttö. Ultrassa kysyin, mutta kaveri oli siellä polvet koukussa ja vielä ristissä että mahdoton yhtälö sanoa mitään. Sen jälkeen ei olekaan nähty vauvaa kertaakaan ja on aika mieletöntä ajatella että seuraavaksi se on livenä sylissä! Ja mihin tämä aika oikein katos, nyt tämä kertakaikkiaan syntyy 2,5 viikon sisällä vaikka sitten käynnistäen :eek: ...

Kaikki hankinnat pitäis olla nyt tehtynä. Tänään vielä käymään Prismaan, kaveri suositteli Emman tutti/pulloharjaa 2in1 käteväksi. Siinä on isompi harja pullolle ja varren sisälle menee pienempi tuttiharja. Pohjassa myös imukuppi jotta sen saa vaikka tiskipöytään kiinni. Että sellainen mainospuhe tähän väliin...

Olin viime viikon vain kotosalla melkein, ajattelin että jos vaikka pitää synnyttämään lähteä...Voi luoja kun meinasi tulla aika pitkäksi :D Tälle viikolle buukkasin sitten taas kyläreissuja sinne ja tänne, turha kai sitä on kotona odotella, lähtö tulee sitten kun se tulee. Mulle kun tuota pesänrakennusviettiä ei oo suotu ollenkaan niin siivoaminen on vihoviimeinen huvitus tällä hetkellä...Mutta kaipa sitä on nyt tartuttava imurin varteen kumminkin. Sain eilen mun uuden mp3-soittimen Pixmaniasta niin ei muutaku poppi soimaan ja lantio liikkeelle :D

Loistavaa päivänjatkoa kaikille :wave:

Katyah ja numero ykkönen 39+4
 
Mini77 mulla sitä istukkahommaa epäilivät kun tuli sama sf-mitta kahden viikon välein, mutta koska oli eri mittaajat niin ens viikolla neuvolassa terkkari mittaa(joka siis mittasi viimeksi kaksi viikkoa sitten) ja sitten katsotaan mitä tehdään.
Jalat hajoaa alle, kävelylle lähtöä ei voi enää kuin haaveilla. onneks on tullu kavereita opiskelupaikoistaan tasasin väliajoin käymään niin ovat voineet auttaa pakkaamisessa. vielä ois paljon, mutta josko sitä viikonloppuna pääsis jo nukkumaan uuteen asuntoon.
Amme pitäis vielä ostaa. ja se.. öö.. rintapumppu?

seuraava vauva, siitä ollaan kyllä puhuttu ja kun tavaroita ostettu niin yritetty ajatella vähän pidemmällä tähtäimellä, että käy sitten sille seuraavallekin(jos sellainen/sellaisia suodaan). Mies vaan sano että katotaan nyt ensin miten tän kans menee mutta vähän ollaan ajateltu että ehkä sitten uutta yrittämään kun tämä vuoden paikkeilla. Mutta saa nähdä. eihän sitä tiedä miltä sitten tuntuu..

sanv ja pieni 36+4
 
veeruska itse olen ajatellut hankkia jonkun lelun tms.. jonka vauva antaa sitten sairaalassa esikoiselle, tuonut siis vatsasta mukanaan lahjan isoveljelle :) kuulemma auttaa hyväksymään sitä vauvaa..

piipi pöppiäinen
Onnea!!! :heart: aika hauska syntymäaika pojulla!!


äsken keiteltiin kaikki tutit ja pullot esikoisen kanssa :) hän oli innoissaan ku sai tiputella sinne veteen niitä tutteja! :)

viime yöstä.. hiukan ennen kahtatoista alkoi ihan helv*tilliset supistukset, niitä kesti reilu puoltoista tuntia ja kun makasin sängyssä ni hyvä ettei pääty katkennu ku puristin sitä niin kovaa ku sattu! Niitä tuli 4 min välein ja tuntu koko ajan tuolla kohdunkaulan/persiin välissä semmonen kauhee tunne.. ajattelin et nyt tää tulee täältä, mut ne sit loppui ku seinään..

semmosia kuulumisia täällä!

Nemu 36+2 :heart:
 
Neuvolaterveisiä! Kaikki hyvin, hb noussut ja verenpaine laskenut alimmilleen koko raskausaikana. Ei kai ole nyt sitten edes huolta vauvan kasvusta, kun sf-mitta oli kasvanut viime viikosta (eri mittaaja kylläkin). Mun paino oli pudonnut 6 päivässä 233 g eli pitää alkaa syömään enemmän :) Tuntuu niin jännältä, kun viimeksi tässä vaiheessa painoa tuli 1 kg viikossa...
Mulle tehtiin episiotomia ja siinä vaiheessa se oli kyllä helpotus, kun vauva tuli heti ulos. Tikkaamista en juurikaan edes muista, mutta toipuminen kyllä kesti. Yksi tikki irtosi melkein heti ja se kohta sitten vaivasi ja kesti parantua tosi kauan. Toivottavasti nyt selviää vähemmällä tällä kertaa.

Vaikka olo onkin hyvä, niin syntyis vaan jo...

Mini ja vauveli 36+5
 
Piipi Pöppiäiselle onnea vauvasta, vaikka olenkin sua onnitellut jo aiemmin, kun täällä kerrottiin sun onnellisista uutisista. :heart: Toivottavasti saat vauvan pian kotiin, mutta pääasia että kaikki on kunnossa!

Kiitos episiotomia kokemuksistanne, ehkä siinä vaiheessa se tosiaan olisi helpotus ja tikkausvaiheessa ajatus pyörisi enemmän vauvan kuin tikkien ympärillä... :ashamed:

Ette arvaa mitä mä tein juuri. :kieh: Pesin koneellisen pyykkiä 40 asteessa, ja avasin koneen luukun, että pesen ensin kylppärin lattian ja sen jälkeen vasta levitän pyykinkuivaustelineen ja laitan pyykit kuivumaan. No, tällä välin puistelin lakanat ja ajattelin pestä heti lakanapyykkiä. Mulla ei soinut mitkään hälytyskellot siinä vaiheessa, kun laitoin kaksi lakanaa koneeseen ja se kone oli aivan täynnä. Mietin vaan, että pesen sitten toisessa koneellisessa pyyhkeet ja tyynyliinat. Laitoin sitten koneen pyörimään 60 asteessa ja vasta äsken tajusin, että herranjumala siellä samalla pyörii ne kerran pestyt normaalit pyykit. Äkkiä ohjelma kiinni ja laitoin koneen tyhjentämään itsensä, sitten otin lakanat sieltä pois ja nyt kone huuhtoo ja linkoaa noita toisia pyykkejä. Toivottavasti puoli tuntia 60 asteessa ei kutistanut noita kaikkia vaatteita. Tää on jo aivan uskomatonta, pitää kohta kirjoittaa ohjeet pyykinpesusta tuohon seinälle, ettei pääse unohtumaan. :LOL: Että mikä raskausdementia?

Häpeissään oleva ikuisuus, joka jatkaa siivousrupeamaa...
 
Argh!

Muut vaan vauvaantuu ja meikäläisellä jo LA oli ja meni ja tää vieläkin vaan junnaa sisuksissa... :headwall:

Tänään olis neuvolakäyntiä joten palailen varmaan tuossa hieman myöhemmin astialle kertomaan kuulumisia. Nyt vois vaikka hieman siivoilla kun nuo muksutkin simahtivat...kiva vaan kun joutuu nuo repimään ihan liian lyhyiden päikkäreiden jälkeen ylös kun kukkuivat ihan järjettömän pitkään ennen kuin nukahtivat ja tuossa reilun puolen tunnin päästä pitäis alkaa laittautumaan sinne neuvolaan lähtöä varten.
 

Yhteistyössä