** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

Perhehuone vois olla aika kiva, mutta kun olen jo kahteen otteeseen ollut ihan tavallisessa huoneessa ja ollut ihan ok huonekaverit niin eiköhän se tälläkin kertaa mene ihan hyvin. Toisella kerralla mun huonekaveriksi tuotiin toinen joka oli leikattu ja esikoisen oli juuri saanut, musta oli ilmeisesti kuitenkin jonkun verran tukea tuoreelle äidille joka oli hiukan hämillään että miten homma toimii ja kun vielä oli joutunut hätäleikkaukseen niin oli ollut aika rankka juttu. Tsemppasin kaveria jaksamaan aina uuteen päivään ja toipumiseen. =)

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)
 
Malinda mulle kävely on todella paljon kivuliaampaa kuin hiihtäminen. Kävellessä tuntuu, kuin tuo häpyliitos repeäisi ja lonkat lähtee eri suuntiin, mutta perinteistä hiihtäessä VAROVASTI ei tule sitä sivusuuntaista liikettä eikä supistele lainkaan, kun ei tule kävelylle ominaista tömähtämistä. Suosittelen kyllä kokeilemaan vaikka ihan omassa pihassa, jos haluaa hieman raikasta ilmaa! Kyllähän toi mun kilometrimäärä oli ihan pöljä, mutta sillä hetkellä tuntui todella hyvältä :LOL: Seuraava päivä toki olikin sitten ihan tuskaa, mutta kun mä tän selän takia jouduin olemaan liikkumatta 3 kk, niin toi on henkisesti niin suuri juttu, että voi taas vähän "urheilla".

Äitiysrahoista ei vielä tietoakaan kun töistä unohdettiin lähettä Kelaan palkkatiedot ajallaan. Viime viikolla Kelassa käväistessäni ei päätöstä oltu vielä tehty ja virkailija sanoi, että menee 1-2 vkoa vielä....Onneksi saan edes lomakorvaukset ja pienen vuosibonuksen, niin ei tavitse aivan miehen varoilla elellä :kieh:

pojat3äiti33 Mulla on mennyt ihan ohi, mutta minkä vuoksi sua käynnistellään la:na? Aika hauska ajatus tosiaan, että kun joillain on päätetty käynnistyspäivä, että tietää milloin pienokaisen saa tähän maailmaan :)

Vielä noista supistuksista: kuten jo aiemmin mainitsin, niin mulla toi ylämaha supistelee vähän väliä. Ei satu, mutta tuntuu tosi ahdistavalta. Onko noi nyt supistuksia ja voiko ne saada jotain alakerrassa aikaiseksi? Tuntuu vähän samalta kun tekisi sadatta vatsalihasta ja ylämaha menee maitohapoille :LOL:

Nyt jatkamaan siivoamista, keksin uuden keinon "ravistella" matot. Kerään aina kierroksen kerrallaan käsien varaan ja taputtelen toisella kädellä rullan alapuolista osaa...Hätä keinot keksii :)

Nimbe
 
Kiitos mammat kirjoituksistanne. :) Tulee paljon parempi mieli kun täällä vuodattaa tuntemuksiaan (jotka on sellaisia että ei oma mies tai kaverit voi vaan ymmärtää) mutta sitten te tiedätte mistä on kyse. Ikuisuuden kanssa se samanlanen pelko, että nolaa itsensä siellä. Mä en ole ikinä ees pitänyt vauvaa sylissä... Mut jos tosiaan sitten semmoseen yhteishuoneeseen joudun, niin totisesti toivon mukavia huonekavereita, jotka ei ainakaan ala haukkumaan tai valittamaan jos en jotain osaa tai vauveli vaikka vaan itkis koko ajan.

Muakin ihmetyttää nimben hiihtäminen! Sun pitää ottaa siitä itselles kuva muistoksi, voisin kuvitella että olet aikamoinen näky siellä laduilla! :LOL:

Piristävää pakkaspäivää kaikille. :heart:
 
Nimbe se on kyllä hyvä, jos hiihtäminen ei tee kipeetä ja pääset vähän liikkumaan. Tiedän kokemuksesta, että on tosi raskasta olla pitkän aikaa liikkumatta, kun on tottunut liikunnalliseen elämään. Mäkin olen alkanut harrastaa kävelylenkkejä, mahaan kyllä koskee vähän väliä, mutta sitten vaan pysähtelen ja pidän pieniä taukoja tai hiljennän tahtia.

Oonkohan tullut hulluksi vai onko toi mun maha yhtäkkiä pudonnut :eek:

[img=http://kuvaton.com/k/18N.jpg]
 
Ei tosiaan kannata murehtia etukäteen sitä sairaalahuonetta. Ja sitä paitsi, kaikilla on se oma maailman suloisin nyytti siinä sylissä, ei siinä toisia ehdi kyttäämään =) Toki jos itse on huono nukkumaan voi yöt mennä vähillä unilla..se ikävä puoli siinä on. Mutta toisaalta, kuuluu ne itkut viereiseenkin huoneeseen asti..

Itse oli esikoisesta miltei viikon sairaalassa, kaipasin jo huonetoveria. Viimeiseksi yöksi sainkin toisen äidin. =) Tälläkään kertaa emme ota perhehuonetta. En tosin tiedä saisiko nykyään enää PHKS:ssa edes sellaista? Siellä on yhdistetty samalle osastolle naisten sisätauti joten tilaa on käytävän verran vähemmän käsittääkseni?

Se on ikävää, että tuolla PHKS:ssa on vierailu kielto. Vain isät ja sisarrukset saavat vierailla. Tämä on RS-viruksen takia. Jos joutuu useamman päivän olemaan olisi enemmän kuin mukava saada huonekavereita.

Nimiä ei ole päätetty. ( vastasinkohan jo kerran ?)

 
Piipi Pöppiäinen ymmärrän aivan täysin sinun tuskasi ja tunteesi, kun on erossa vauvasta. Pojun ollessa sairaalassa itkin monet itkut ihan pelkästä ikävästä. Itkin joka ilta, kun lähdin sairaalasta kotiin ja poju oli jätettävä sinne. Itkin kun menin aamulla sairaalaan, kun oli helpotus nähdä toinen hyväkuntoisena ja itkin ihan jälleennäkemisen takia. Iltaisin itkin kotona... Se nyt vaan on niin luonnotonta olla erossa omasta lapsesta, vaikka kuinka järjellä ajatteleekin, että toinen on hyvässä hoidossa. :hug: :'(

Meillä Poju täyttää tänään komeat 1 kuukautta. :heart:

-mervi-elina ja Poju 1 kk
 
Ikuisuus: mä kyllä sanoisin, että sulla on synnytys lähellä, sen verran alas tuo sun mahasi on valahtanut!!! Vaikken mä näistä asioista niin ymmärräkään :LOL:

Jadel84 Mies ottikin musta kuvan, kun mulla oli mun hiihtotrikoot jalassa ja sen xl-koon hiihtotakki, on siinä jälkikasvulla nauramista :LOL:

Perhehuoneista vielä: täällä Seinäjoellahan tuo synnäri on rempassa, joten tilanne on tämä: jos synnytys ei näytä olevan ihan hollilla, mies lähetetään kotiin tilanpuutteen vuoksi (kauempaa tulevat saavat jäädä miesten odotushuoneeseen). Ja perhehuoneita ei ole lainkaan, mutta ymmärtääkseni mahdollisuus "yksiöön" on kuitenkin. Vauvaa saa tulla katsomaan vain isä ja sisarukset ja siinäkin ollaan kuulema tosi tarkkoja. Itseäni ei ainakaan vielä haittaa ajatus huoneen jakamisesta toisen äidin kanssa, enemmänkin se, että jos tää selkä alkaa krakaamaan siinä vaiheessa, kun kipuilen avautumisen kanssa, tuntuu ihan kauhealta ajatukselta olla siellä yksin!!! Minä laitan miehen jalkaan pallon ja toiseen käsiraudat, jotka ovat mun sängyssä kiinni. Miten ihmeessä ne synnyttäjät, jotka oikeasti pelkäävät, pärjäävät ilman tukihenkilöä niin pitkään???

 
kiitos kaikille kommenteista,piristävät aina :heart:
tänään vihdoin pääsin vauvan luokse,kuumetta ei oo ollu enään,tiiä mikä lie sekin taas oli mutta eilisenkin ahkerasti pumppailin maitoa niin kuume pysyi poissa että josko se oli vaan maidosta johtuvaa kuumeilua.
mutta oli kyllä niin ihana nähdä vauva ja piristi niin mieltä kun jaksoi jo tosi reippaasti syödä,hän on ollut aika väsynyt kun oli keltaisuutta,valohoito teki terää.

mervi-elina,on kyllä todella tullu itkettyä ikävästä,eilenkin vollotin silmät turvoksiin..ja sitten tein sen virheen että katoin sairaala ohjelman jossa oli synnytys ja kun se vauva syntyi niin parkuhan sitä taas pääsi :D mietin että mitenhän sitten ristiäisissäkin vetistelen :whistle:

milllään ei malttais enää odottaa että vauva pääsee kotiin,mies on kanssa ihan malttamaton. :heart: ja voi miten ylpeenä mies tuli eilen kotiin sairaalasta kun kävi pikkuista kattomassa,olivat saaneet olla pitkän hetken kahdestaan,ja poitsu oli nukahtanut isän rinnalle,oikeen huoku ylpeys isästä :heart:

hyviä vointeja kaikille =)
 
Täällä jo 2 todella huonosti nukuttua yötä takana ja vesassa ravaamista :kieh: Supistukset ehkä vähän lisääntynyt ja mun mielestä toi mahakin vähän laskenut tai sit mä vaan toivon niin =) Olo on kuin sumussa kävelis päivät eikä mikään enää jaksa innostaa kun haluis vaan jo niin kovasti synnyttämään! 5 päivää laskettuun aikaan ja joka ilta sitä aattelee että josko ens yönä jo lähettäs.Onks täällä muita joilla synnärinä päksi?Eli phks.
 
Jännä ajatella että täälläkin on niin paljon odottajia jotka on alkukuusta menossa kättärille synnyttämään että voipi olla samaankin aikaan synnärillä mutta mistäs sitten tunnistat ne tyypit jotka on olleet täällä kirjoittelemassa. :p Varmaan kyttään kaikkia siellä olijoita ihan epäluuloisena ja pohdin josko tuo olis joku ketjulainen... :kieh:

Noh, tää ainakin rahtaa tän läppärin mukana sinne taas kerran niin pääsee ainakin sit nettiin purkamaan jos alkaa hirveesti ahdistaa. :LOL:

Muksujen kanssa natustetaan just jauheliha-suppilovahveropiirakkaa ja hyvin tuntuu muksuillekin maittavan. Kuori vähän kärvähti mutta on sekin syötävää maultaan vaikka ulkonäköpisteitä ei niin paljon tipukaan... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja helmivaavi:
Täällä jo 2 todella huonosti nukuttua yötä takana ja vesassa ravaamista :kieh: Supistukset ehkä vähän lisääntynyt ja mun mielestä toi mahakin vähän laskenut tai sit mä vaan toivon niin =) Olo on kuin sumussa kävelis päivät eikä mikään enää jaksa innostaa kun haluis vaan jo niin kovasti synnyttämään! 5 päivää laskettuun aikaan ja joka ilta sitä aattelee että josko ens yönä jo lähettäs.Onks täällä muita joilla synnärinä päksi?Eli phks.
täällä yksi jolla synnärinä phks! :wave: laskettuaika oli eilen.. :whistle:
 

Kylmää iltapäivää :wave:

Tänään sitä oli neuvola katottiin, miten matonen voi siellä ja mietittiin synnytystä, miten synnytän. Katsottiin, että sektio voisi olla mulle parempi, vain sen takia että jos poika ei mahdu kunnolla ''alatietä'' pitkin, voi mulle tulla aika isot repeämät, olen aika lanteikas, että ei siinä olis ongelmaa, mut emmä tie. Toki toi sektio pelottaa mua jonkin verran kuitenkin koska, siinä leikataan ym.. Ja mites sen leikkauksen jälkeinen olo on?..
Se on sitten 5päivää laskettuun aikaan.. Neuvolasta soitetaan huomenissa, päättäävitkö he että sektio on ratkaisu... HUI!
Tänään kävin noutamassa vaunut, jotka ostin lastenpalstalta merkki on ABC Desing 4wair rider rattaat, tais olla jonkun verran vanhat, ostin ne 65eurolla, joten aika halpaa, mutta eihän sillä ole väliä ja vaunut on siniset joten toivottvasti se on se poika, vaikka ei niillä olisi niin suurta merkitystä. Brion mustan uuden lämpöpussin ostin 15 eurolla,Britax Römer Baby- turvakaukalon 40eurolla ja ennätys halvalla Tripp Trapp tuoli sinisin pehmustein ja turvakaarella vain 29euroa, syynä voi olla ehkä se että pieni kuluma yhdessä jalassa,mutta sitä ei heti huomaa, väri on normaali vaalea puu ja siinä on pieni musta maali viiva, mutta ei todellakaan haittaa! Ostimme vähän käytettyjä, koska rahat kaikki olisi menneet johonki unelmien yhdistelmävaunuihin 600e+ muut kalliit tuotteet, vaikka toinen käy töissä, ei silti ole rahaa tuhlattavaksi niin paljoa! Kaikki tavarat ostin siis lasten palstoilta.
Huomenna täytyy lähtee hankkimaan tutteja, tuttipulloja,vaippoja, puhdistuspyyhkeitä ja jtn muuta pientä.
Supistuksia tuli 1 voimakas ja 4 pientä tänään, mutta loppui heti ei mitään tietoa synnytyksestä!
Nyt valmistamaan pizzaa:)

Anniina91&Matonen 39+2
 
Hei vaan !

Nopeesti: synnytystapa-arvio oli tänään. Aluksi tohtori ultrasi ja yritti saada vauvaa mitattua. Oli vähän hankalaa. Sitten hänelle tulikin kutsu hätäsektioon, ja siinä paniikissaan sai ultran menemään jumiin... Äkkiä hän sitten kopaisi kourallaan (sattui!!) mun lantion kokoa, siis sisältä. Totesi sen olevan normaali (?), kk kiinni mutta hieman pehmenemäänpäin. Sit hän lähti kiitämään leikkaussaliin, vaikka me oltiin miehen kanssa jo heti että alahan jo mennä!. Jäätiin siihen sitten, minä pöydällä jalat levällään :ashamed: odottelemaan että tulisko joku jatkamaan? Paikalle saapui toinen lääkäri joka sai ultrattua painoksi nyt 3500g :eek: . Ei meinannut uskoa ja mittaili uudelleen, sama tulos. Totesi että vauvalla iso maha ja piiitkät jalat. :D Heitin siinä sitten että pitääköhän mun vaihtaa vauvalle kotiutumisvaatteiksi vähän isommat vaatteet, tohtori nauroi että EHKÄ. Sitten hän vielä käsin arvioi kokoa ja näin sai painoksi 3000g. Papereihin laitettiin 3200g, riita puoliksi. Ihmetteli vaan että on siinä maha täynnä vauvaa! Ja siltä se kyllä tuntuukin.. Ei muuten ollut laskeutunut kovin vielä.

Yritin varata aikaa synnärille tutustumiseen ja sain kuulla et neuvolatätin olis pitäny tehdä se ajat sitten. Neuvola täti käski mun varata, ja senkin ymmärsin onneksi itse kysyä, että pääseekö sinne, muuten ei olis edes tarjottu. No nyt ei enää mahduttais :( . Onneksi äippäpolin kätilö sai soiteltua ja ängettyä meidät johonkin porukkaan. Ihmetteli vaan nlatätin toimintaa (tai toimimattomuutta).

Anyway, tosta arviosta jäi nyt hieman epävarma olo. Kun kaksi tohtoria siinä hösäili. Tai toinen parka kiireessään hösäili niin että sen ajatus ei varmaan ollut enää meikäläisen lantiossa. :/ . Ja varaudun nyt siihen että saattaa vauva kasvaa lähemmäs sitä 4 kg, jos se ultra piti paikkaansa. Toivottavasti ei vaan jää puolitiehen kiinn siitä isosta mahastaan!! :LOL: :LOL:

Viikonloppuja!!

Tehilla ja E 36+5
 
nimbeKyselit käynnistyksestä.. Mulla käynnistettiin edellinenkin synnytys, koska aikaisempi vauva syntyi reilussa tunnissa. Olen kuitenkin joka toisen viikon yksin lasten kanssa, niin ei oteta turhaa riskiä että syntyy eteiseen. Isovanhemmat on kuitenkin tunnin matkan päässä, enkä voi ambulanssiin koko remmiä raahata. Sanoivat kuitenkin, että se kannattaa tilata, osaavat hoitaa kuulemma kotonakin synnytyksen :$ Edellinen synnytys kesti käynnistettynäkin vain kolme tuntia..

Perhehuoneista.. Oltiin esikoisen kanssa haikaranpesässä, joka oli ensimmäisen kanssa tosi mukava kokemus. Saatiin rauhassa tutustua vauvaan. Toisen kanssa olin sairaalassa vain sen pakollisen ajan, kai se oli ns. poliklinikkasynnytys. Jouduttiin sitten menemään takaisin sairaalaan kotiinlähtötarkastukseen, kun vauva oli kaksi vuorokautta. Kolmannen kanssa toivoin, että saisin olla mahdollisimman pitkään sairaalassa lepäämässä :D Mulla sattui huoneeseen vielä kaksi tosi mukavaa naista vauvoineen, joiden kanssa tavataan vieläkin säännöllisesti. Älkää turhaan stressatko sitä sairaala-aikaa, se on vaan pari päivää ja sen jälkeen pääsee omaan kotiin nauttimaan ihanasta vauvasta. :heart:

pojat3äiti33 + vauveli 36+
 
Supisteluista ei oo tietoakaan täällä päin. Miten voikaan odottavan aika olla näin pitkä!? :kieh: Menkkajomotuksia ja alaselkäkipuja on ollu varsinkin öitin ja ku käyn lenkillä koiruuksien kanssa. Vauva senkun möyryää minkä kerkeää tuolla. Potkii kovastikkin. Nyt tuntuu muutoksia mahassa. Se taitaa olla laskeutunu paljon alemmas. Tuntuu ja näyttää että se roikkuu :D
Neuvolassa torstaina oli kaikki hyvin. En jaksa nyt niitä eritellä mutta sf-mitta oli noussu viime lääkärineuvola käynnistä (josta oli sillo viikko) niin 3cm. Eli 33cm 36cm. neuvolatätin mittausten mukaan käyrä menee samaa linjaa ku ennenkin. Vauva oli mittaushetkellä ihan pylly pystyssä. Tätiäkin nauratti. Sen takia mitta niin suuri. :)

Sairaalalaukun pakkasin vihdoinkin. Kamalan vaikea oli päättää mitä ottaa mukaan. ku ei oo ennen tähän tilanteeseen päässy nii ei sitä oikee tiiä mitä ottais mukaan. Pakko saada mp3-soitin mukaan ja omat musiikit nii sais kuunnella ku haluaa :)

Perhehuoneista puhuttu. Niin mulle sanottiin täällä neuvolassa että meijän sairaalassa (keski-suomen keskussairaalassa) ei oo käytettävissä perhehuoneita, enkä mä niitä oikeestaan haluakkaan. Kyllä siellä toisten naisten kanssa tulee toimeen ja kuvittelisin että sais hyvää tukea niiltäkin jos ei mies satu aina olemaan paikalla. :) Ja sitten ku kotiin pääsee niin sitten saa olla rauhassa oman vauvan ja miehen kanssa. :)

Näin mä oon ainakin ajatellu asian.. :D

Polttaja 37+4 (ollaan jo täysaikasen puolella viikoissa :D)

 
Polttaja:Täällä ei kanssa mitään edistystä suuntaan tai tai toiseen eli supisteluja tosi vähän..Mulla kans oli torstaina neuvola ja samat lukemat tuli tosta sf mitasta eli 36cm.Odottavan aika on kyllä tosi pitkä kun ei tota kärsivällisyyttä löydy tällä hetkellä kovinkaan paljon =) keskiviikkona laskettu aika mutta taitaa sekin olla vaan päivä muitten joukossa :LOL: rv 39+3
 
On tullut niin paljon tekstiä, että en yksinkertaisesti jaksa kommentoida kaikkea ainakaan heti :ashamed:

Mulla on ollut niiiiin tukala olo tämän viikon, että huh huh! Vauva on poikkitilassa niin, että pää on vasemman kylkikaaren alla ja peppu oikealla eli ylävatsassa poikittain. Hengittäminen on todella työlästä ja kaikki mitä syö meinaa nousta takaisin ylös, joten eipä ole paljon tullut syötyäkään :x
Lisäksi vasen kylki on niin kipeä, että sillä puolella ei voi esim. nukkua ollenkaan.

4 päivää pitäisi vielä kestää niin sitten torstaina neiti pääsee tuolta ahdingostaan pois :heart: Lääkäri yritti varovasti "suostutella" neitä kääntymään itse, mutta eipä auttanut.

Olen ollut ihan paniikissa tuon leikkauksen takia... En tiedä yhtään miten tulen täällä pärjäämään, jos toipuminen ei mene normaalisti. Mies on kotona ekat 2 vko jonka jälkeen olen sitten omillani. Mies ja äitini pystyy varmasti hoitamaan lasten kuljetuksen, mutta silti :ashamed: :ashamed: Mua vaan pelottaa niin helvetisti! (anteeksi :ashamed: )

No... ehkä se siitä sitten menee omalla painollaan...

Tutti tulee meille käyttöön ihan varmasti heti sairaalassa. Kummallakin lapsella on tutit olleet ja en ole nähnyt mitään syytä olla sitä käyttämättä.

Meillä oli perhehuone kun esikoinen syntyi, mutta neiti joutui sitten lastenosastolle hoitoon, joten me lähdettiin kotiin ja vauva jäi sairaalaan. Nyt sitä ei enää voi edes harkita, vaikka mulle itselle sellainen oliskin paras mahdollinen vaihtoehto (sairaala/pöpökammo+sektio).

Nyt on pakko taas poistua koneelta - tässä istuminen ei todellakaan ole mitään herkkua :headwall:


Develly ja Potkuttelija 38+4 :heart: :heart:
 
Helmivaavi: Kohtalon toveri! :LOL:

Develly: Tsemppiä ja voimia leikkaukseen! :hug: :hug: :heart:

Jos menis käyttämään koirat lenkillä ja tiskaamaan. :) Mies tuolla kuorsaa vielä, se tuli 2h sitte kotii. Meni kavereitten kanssa vähän pitkäks. No saipahan olla niittenkin kanssa ennen ku vauva arki alkaa :D toivottavasti se niille puhu tästä vauvastaja omista tuntemuksista, mulle nimittäin ei ole puhunu paljoa. sen luonne on sellane ettei se kamalasti puhu asioista, mikä mua vähän ärsyttää, mutta ei toista voi pakottaa puhumaan. puhukoot sitte ku haluaa :)

Polttaja 37+4
 
Päksiin on lähtö sitten perjantaina, kun on sovittu sektio siksi päiväksi. Mulle ei ainakaan puhuttu mitään tuosta vierailukiellosta. Tosin ei sinne muita ole tulossakaan kuin mies ja esikoinen.

Viime vuoden alussa siirsivät naisten kirurgisen osaston sinne yläkertaan, joten vain yksi käytävä on synnyttäneiden käytössä. Taitaa olla osasto 64 olla se synnyttäneiden osasto nykyään.

Nyt viettämään viimeisiä päiviä yhdessä paketissa.

Tuulia79 ja 37+6
 
Develly voimia leikkaukseen. Harmi että joudut sen käymään läpi. Kyllä kaikki menee hyvin! Mulla ei ole ihan putkeen nuo toipumiset leikkauksista menneet mutta tiedän paljon niitä joilla ei ole ollut mitään vastoinkäymisiä tai pahaa sanottavaa sektiosta. Ja ei mulla ilmeisesti mitenkään kovin kamalaa kammoa sektioista ole jäänyt kun taas ollaan leikkuriin menossa maha pystyssä. =) kunhan vaan vauvalla on kaikki hyvin, se on pääasia.
Tsemppiä!
 
hopekaisla Sittenhän meitä kyylääjiä on kaksi :LOL: Viimeksi just oli joku ketjulainen ollu samaanaikaan sairaalassa ja en kyllä tunnistanu..
Sitten siinä vertailtiin mihin aikaan oltiin syömässä yms. :D

Tuttia ei ollu ensimmäisellä kerralla mukana, mutta viikon vanhana annettiin. Tyttö olisi ollu kiinni tisussa koko ajan :p
Mutta jotenkin ajattelin, että varmaan maidon nousun kannalta on hyvä jos saa imeä mielin määrin?! Toki jos nännit olis tosi kipeet siis TOSI kipeet niin asia erikseen. Mutta kyllä mullakin ne oli kipeet jos vauva sattui ottamaan väärän imemisotteen :kieh:

Juu ei olis mitään asiaa hiihtämään! Eillisen aikana nivuset kipeytyny niin paljon että hyvä jos ylös kivuiltaan pääsee :eek: Saa nähdä jatkuuko tää nyt sitten synnytykseen asti? Hetken jo mietin onko syytä ottaa johonkin sairaalaan tms. yhteyttä kun melkein särkylääkettä tarvii tohon kipuun. MUtta maanantaina on neuvola josko sieltä sais apua?

Halitus :hug: kaikille kivuista kärsiville!

Fi0na
 

Yhteistyössä