Helmikuussa 6 vuotta täyttävä lapsi ei sitten pystynyt pitämään salaisuutta...

  • Viestiketjun aloittaja perheeseensä pettynyt
  • Ensimmäinen viesti
Järki päätä pakottaa
[QUOTE="a.p.";29307096]Keksin jo rangaistuksen. "pukki" soittaa minulle ja kertoo, mitä lapsi teki. Sovin puhelimessa pukin kanssa, että lapsi uhkaa menettää yhden oman lahjansa. Saa olla sivusta kuulemassa, että "tonttu torvinen" oli kuulemassa, kun lapsi salaisuutensa paljasti.

Toinen lapseni on kouluikäinen ja oli koulussa sillä aikaa, kun me käytiin shoppailemassa ja samalla siellä kaupungissa lääkärireissulla.

Tää koululainen jää ilman lahjaansa, mutta sillä ei ollut alunperinkään 100% faktatietoa, et saa juuri SEN kopterin. Eli tämä kieroilija-lapsi menettää siis samalla sisaruksensa luottamuksen, kun "valehteli" tälle.[/QUOTE]

Onneksi kieroilijalapsella on sentään noin rehellinen ja reilu äiti.

Pakko olla provo!
 
kummeksuu
[QUOTE="a.p.";29307096]Keksin jo rangaistuksen. "pukki" soittaa minulle ja kertoo, mitä lapsi teki. Sovin puhelimessa pukin kanssa, että lapsi uhkaa menettää yhden oman lahjansa. Saa olla sivusta kuulemassa, että "tonttu torvinen" oli kuulemassa, kun lapsi salaisuutensa paljasti.

Toinen lapseni on kouluikäinen ja oli koulussa sillä aikaa, kun me käytiin shoppailemassa ja samalla siellä kaupungissa lääkärireissulla.

Tää koululainen jää ilman lahjaansa, mutta sillä ei ollut alunperinkään 100% faktatietoa, et saa juuri SEN kopterin. Eli tämä kieroilija-lapsi menettää siis samalla sisaruksensa luottamuksen, kun "valehteli" tälle.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä sinä sitä lasta rankaiset (jos ketään) jonka piti saada lahja? Jos hän sitä toivoi, hän varmasti siitä pitää ja ilahtuu.
 
***
Ap, että sä oot tyhmä! Vai että kieroilija-lapsi! Se on 5v!

Ja jos kerran veljellä ei ollut sitthn kuitenkaan 100% varmuutta että saa just ton helikopterin, niin mikset vois antaa?
 
"huoh"
Nykyajan vanhemmat ei tunnu tietävän mistään mitään. Alan kallistua yhä enemmän sille kannalle että peruskouluun jo on otettava mukaan oppiaine kasvatustiede sekä psykologia PAKOLLISIKSI aineiksi. Niin tyhmää porukkaa ettei järkee! Luulitko sä ap että 6 vuotias osaa satavarmasti pitää salaisuuden???? Tai osaa kyllä mutta että vielä pystyy?! Oot tosi tyhmä tai sit tää on provo. Vai vielä rangaistus... .sulle se pitäs antaa että oot tehny kersoja etkä edes tiedä niistä mitään!
 
"Myy"
Tuo menee ap kyllä todella kyseenalaiseksi! Eikö riittäisi että juttelet sen 6v lapsen kanssa ja kerrot sille miksi salaisuudet pitäisi pitää ja että miksi sinua nyt harmittaa tämä asia?

Aika hurjalta kuulostaa että nimität omaa 6v lastasi kieroilijaksi vain koska hän ei osannut pitää hänen näkökulmastaan tosi jännää salaisuutta itsellään? Ei 6 vuotiaalla ole välttämättä vielä valtavan hyvä itsehillintä.
 
vierass
No provohan tän on pakko olla. Aika kyllä osuva, koska punaista näen minäkin.... Itselläni just kohta 6 täyttävä lapsi ja ei kyllä tulisi pieneen mieleenkään sille mitään salaisuuksia kertoa :D Tai voisin kertoa, mutta itseäni saisin tyhmyydestä syyttää, jos lapsi sen eteenpäin kertoisi (kun).

Jos tämä ei ole provo niin olet kyllä järkyttävän julma, kamala ja rehellisesti HUONO äiti. Ethän sinä voi 5-vuotiasta tuollaisesta rangaista ja etenkään tuollaisella tavalla. Sunlaiset vanhemmat on niitä, joita lapset ei sitten aikuisena tule enää katsomaan...
 
vierass
No provohan tän on pakko olla. Aika kyllä osuva, koska punaista näen minäkin.... Itselläni just kohta 6 täyttävä lapsi ja ei kyllä tulisi pieneen mieleenkään sille mitään salaisuuksia kertoa :D Tai voisin kertoa, mutta itseäni saisin tyhmyydestä syyttää, jos lapsi sen eteenpäin kertoisi (kun).

Jos tämä ei ole provo niin olet kyllä järkyttävän julma, kamala ja rehellisesti HUONO äiti. Ethän sinä voi 5-vuotiasta tuollaisesta rangaista ja etenkään tuollaisella tavalla. Sunlaiset vanhemmat on niitä, joita lapset ei sitten aikuisena tule enää katsomaan...
Ja provoksi tämän tekee viimeistään se, että minkälainen äiti-ihminen toivoo huonoja välejä lapsilleen?
 
"a.p."
No provohan tän on pakko olla. Aika kyllä osuva, koska punaista näen minäkin.... Itselläni just kohta 6 täyttävä lapsi ja ei kyllä tulisi pieneen mieleenkään sille mitään salaisuuksia kertoa :D Tai voisin kertoa, mutta itseäni saisin tyhmyydestä syyttää, jos lapsi sen eteenpäin kertoisi (kun).

Jos tämä ei ole provo niin olet kyllä järkyttävän julma, kamala ja rehellisesti HUONO äiti. Ethän sinä voi 5-vuotiasta tuollaisesta rangaista ja etenkään tuollaisella tavalla. Sunlaiset vanhemmat on niitä, joita lapset ei sitten aikuisena tule enää katsomaan...
Itse muistan yhtä julmia rangaistuksia omasta lapsuudestani. Paitsi että kuviossa oli myöskin tukistamiset ja nippailut.
Ja kyllä minä kunnioitan vanhempia ja käyn heitä moikkaamassa muutamia kertoja vuodessa, kaikesta tästä kidutuksesta huolimatta.
Minkäs teet, jos kotoota saa tämmöstä mallioppimista ja että tällaiset kuritoimenpiteet on ihan ok... (paitsi nuo pahoinpitelyt)
 
vierass
[QUOTE="a.p.";29307153]Itse muistan yhtä julmia rangaistuksia omasta lapsuudestani. Paitsi että kuviossa oli myöskin tukistamiset ja nippailut.
Ja kyllä minä kunnioitan vanhempia ja käyn heitä moikkaamassa muutamia kertoja vuodessa, kaikesta tästä kidutuksesta huolimatta.
Minkäs teet, jos kotoota saa tämmöstä mallioppimista ja että tällaiset kuritoimenpiteet on ihan ok... (paitsi nuo pahoinpitelyt)[/QUOTE]

Sen teet, että jatkat sitä julmuutta? Miten tyhmä oikein olet? :D Eikö sulla ole miestä, jolla olis jotain järkeä päässä?
 
pops
olisi mukava ajatella että tämäkin on taas joku provo, mutta tällaisia tolvanoita kyllä löytyy. ei lainkaan kyetä ymmärtämään lasta millään tasolla kun oma henkinen kehitys on jäänyt puolitiehen.
 
Järki päätä pakottaa
[QUOTE="a.p.";29307153]Itse muistan yhtä julmia rangaistuksia omasta lapsuudestani. Paitsi että kuviossa oli myöskin tukistamiset ja nippailut.
Ja kyllä minä kunnioitan vanhempia ja käyn heitä moikkaamassa muutamia kertoja vuodessa, kaikesta tästä kidutuksesta huolimatta.
Minkäs teet, jos kotoota saa tämmöstä mallioppimista ja että tällaiset kuritoimenpiteet on ihan ok... (paitsi nuo pahoinpitelyt)[/QUOTE]

Lapsuudestaan kannattaakin ottaa omaan käyttöön ne kaikki julmimmat vääryydet mitä itse koki, pistää sitten omat lapset kärsimään ja toivoa että perinne säilyy lapsenlapsillekin.
 
"henni"
Ap mietitkö miksi ei saisi rangaista?

Paha-setä maanittaa lastasi ettei saa kertoa salaisuutta kellekään kun setä vähän halaa, eikä lapsesi uskalla kertoa, mkun äiti on kieltänyt ettei salaisuuksia saa kertoa, se suuttuu ja antas rangaistuksenkin.
 
kfkfkf
Mä en kerro ees 10 ja 12-vuotiaille, että mitä veli saa lahjaksi :D niiiiiiiiin menisivät lavertelemaan, eivätkä he tekisi sitä sen takia, että toiselle tulis paha mieli kun tietää mitä tulee saamaan, vaan sen takia että haluaisivat toiselle kertoa, että minkä hienon jutun tämä tulee saamaan.

KAIKKI lapset haluaisivat ihan varmasti etukäteen tietää, että mitä lahjoja saavat. Senhän takia ne lapsukaiset niitä lahjakätköjäkin yrittävät etsiä... :whistle:
 
ajattelen
Salaisuuksiin vihkiminen kannattaa tehdä pienen lapsen kanssa niin, että aloittaa asioilla, joilla ei oikeasti ole väliä, vaikka lapsi ne lavertelisikin. Toinen juttu sitten on, kuinka tarpeellista ja missä vaiheessa on osata pitää salaisuudet. Kyllä se jossain vaiheessa ihan hyvä taito on. Kun lapsi on pieni, hänestä se salaisuus on jännempi juttu, kuin se itse asia. Voi vaikka kertoa hänelle salaisuutena, että tänään on makaronilaatikkoa ruoaksi. Ja sitten kehua kovasti, jos jaksaa pitää salaisuuden. Jos ei jaksa, so what, mutta voi jutella, että tarkoitus oli, ettei sitä kerrota, kun se oli se salaisuus.
 
"vierailija"
Ainakin AP on tyhmä. Meillä on jo pienemmätkin lapset tiennyt et tontut on niin kiireisiä ettei ne ehdi millään valmistaa kaikkia lahjoja ja siks ihmiset ostaa leluja yms ja piilottaa tontuille haettavaksi et pukki saa antaa ne oikeaksi katsomalleen ihmiselle.
 
Tu..
Hyi kauheaa, lapsi raukat, miten he ovat voineet tuollaisen äidin saada :( Helvetti, mene ja poksauta piuhasi poikki niin et saa enää kiusattavia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ETTÄ HYVÄÄ JOULUA VAAN, SUOMEN JULMIN JA HUONOIN ÄITI.
 

Yhteistyössä