Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

Taidan notkua täällä 6.3 asti,silloin 41+6 ja toivottavasti käynnistys,en usko että tämä omin voimin tajuaa ulos tulla. Pää on kyllä tosi alhaalla ja siksi kävely tuntuu vähän epämiellyttävältä mutta mitään muuta ei sitten tunnukaan. Ja silti toisaalta tuntuu vieläkin jotenkin epätodelliselta että vauva tosiaan tulee,kai sitä nyt tuntuu että tämä olotila kestää loputtomiin :headwall:

Oletteko muuten katsoneet niitä nelosen vauvaohjelmia? Miks ihmeessä niissä on ne hoitopöydät yleensä "väärinpäin" eli vauva on siinä poikittain hoitajaan nähden,mahdoitteko nyt tajuta mitä tarkotin :whistle: Tulipa nyt tollanenkin vaan mieleen.

No tulipa lätistyä tyhjänpäiväsyyksiä,pitäis kai tehdä jotain järkevää.

Ruttunaama 39+2
 
Ruttunaama Mul sanottii kans neuvolas toi 6.3 et sillo si vast katotaa et onks tulos vai tarviiks avittaa. Sillo on sit 42+0. Nyt alkaa jo oottaa et tapahtuis jotai. Ei oo mitää ihmeempii vaivoi mut onhan tää liikkuminen ja paksu/turvonnu olo jo sellane et haluis olla ittes kokone.
 
Oih, Labellokin saanut vauvelin viikonloppuna. Onnea kaikille vauvautuneille! :heart:

Täällä vaihteeks ketuttaa... Viikon ohjelma on kaappien tyhjentäminen ja peseminen turkiskuoriaismyrkytystä varten, joka on keskiviikkona, siis mun laskettuna päivänä... :kieh: Eli ennen sitä ei vauvan tarttis tulla. Kamalaa jos synnytys käynnistyis sillon keskiviikkona kun en saa olla täällä koko päivänä. Mihin mä sit menen, kaupungille tai jonneki kylään supistusten kanssa! :eek: Sairaalaan heti?

Miehen sisko ihmetteli et kas kun tää vauva ei oo syntynyt vielä, sanoi että oon ollut liikaa paikallani, ei se tollai synnykään?! Harvinaisen tietäväinen perheetön sinkkuihminen joka ei oo raskaana olevaa varmaan koskaan nähnytkään. Kaiken lisäks oon käyny sen kanssa vielä kuukausi sitte 3 kertaa viikossa salilla ja viikonloppunakin kävellyt varmaan 20 kilometriä ympäri kaupunkia ja lauantaina vielä kaiken lisäks baarissa?! Päivät juoksen ton esikoisen perässä, ulkoilen sen kaa ja nostelen sitä. Ja yks kehtaa sanoa mulle noin. Teki mieli vedellä pitkin korvia!!! :headwall: Ihan niinku oisin tehnyt jotain väärin. :(
 
Onnea Labello, Bourriquet ja Pur! Vauvasade jatkuu ja porukka pienenee.. Täällä olis kanssa yks ehdokas sinne maaliskuulle..........

Eilen taas turvotti ja särki päätä (otin 5x 500 paracetamolin) ja ajattelin tänään kyllä soittaa sairaalaan, jos ei olo ole yhtään parempi. Jos TAAS kävis siellä turhaan ja tulis häntä koipien välissä takas... Katsotaan nyt hetkinen, että miltä näyttää. Taidan ensin mailata neuvolan tädille ja kysyä, että mitä mieltä se on.

Täälläkin olo on aikalailla yhtä kypsä kuin kaikilla muillakin... Tänään olis ollut alkuperäinen menkkojen mukainen laskettu aika, mutta nythän se on keskiviikko. Toivotaan Pixie, että meistä kahdesta se on minä, joka synnyttää silloin (jos ei aikaisemmin) ;)

Juomaan persiljateetä, se on mun uusin villitys. Jos ei muuta niin sen pitäs ainakin poistaa nesteitä...
 
unikeko: Mulla synty esikoinen tasan laskettuna aikana ja oon ihan varma et tää on yhtä täsmällinen kun se on ainoa päivä jolloin toivoisin ettei lähde syntymään. Tahtoisin olla kotona kun synnytys alkaa... Veljelleni voisin kai mennä, mut kyl se varmaan pelästyis jos ilmestyisin jumppapallo kainalossa tuskaisen näkösenä oven taakse ja sanoisin et synnytys ois käynnissä, sopiiko tulla kahville? :LOL: Eli toivotaan vaan että se oot sinä joka saa keskiviikkona täsmällisen vauvan. =) Tai sit mennään molemmat jo tänään? :D Joo! Mäkin pääsisin ku koira veräjästä tosta turkiskuoriashässäkästä ja mies sais tehdä sen huomenna yksin.

muoks. Miten kauan pulla säilyy pakkasessa? Mulla ois tollasta pitkoo joka on tehty viime syksyn omenoista ja tekis mieli syödä se. :D

 
Pitipäs tulla tännekin ilmoittamaan (vaikken ole alkuaikojen jälkeen tainnut kuin käydä lueskelemassa teidän turinoita) että meille syntyi poika 4.2. Pituutta oli 50cm ja painoa 4020g ja ne viikot oli tuolloin 40+1.
Synnytys oli helppo, nopeahko(4h) ja lähes kivuton.
 
:wave: Huomenia.

Taijan olla minäkin viel maaliskuus höpöttelees tääl :D Mun puolest toi sais tulla jo, mut sitku se meinaa tulla, ni toivoisin varmaa ettei se tuu, ku vähän on alkanu jännittää toi synnytys. :whistle:
Eipä niistä kolmesta ässästä oo täälläkään mitää. Ukkeli ei anna, pelkää et satuttaa vaavii :D Saunaaki ku meen, ni pitää istuu alalauteel, ettei ukkelinka tu riitaa. :kieh: Eikä sitä joka päivä oikee jaksais siivota. :D
Mut jospa sitä menis tuijottelee kattoo, ennenku parturii lähtis.

tyttö-nen ja vaavi 39+3
 
Onnea ja trionäiti ja tervetuloa mukaan Fanttimöhkönen! Kiva ku tulee vielä uusiakin kun porukka vähenee niin vauhdilla. =)

Päivittelin aikani kuluks etusivulle tota syntyneiden listaa et Labellolla ei ois ihan niin kova läpikahlaaminen sit ku palailee sairaalasta. Huomauttakaa ihmeessä jos näätte virheitä tai et multa on mennyt jotain ohi...
 
labello onnea :flower:

JeJa ja Ruttunaama mäkin taidan notkua täällä vielä maaliskuulle ja käynnistys luultavasti tapahtuis kans 6.3 |O

ruttunaama Ihan samaa oon kattonu noissa vauvaohjelmissa että hoitopöytä on "väärinpäin", itestä tuntuis vaikeelle noin vaihtaa vaippaa tms.. :)

on: ei mitään uutta..

kuupas ja tirppana 39+4
 
Pixie, mä äänestän tota lähdetään molemmat tänään synnyttään-vaihtoehtoa! :) Toivotaan tosiaan, että teillä kakkonen ei olis ihan niin täsmällinen. Vaikka ehkä kannattaa varoittaa veljeä ajoissa :D

Neuvolan täti käski mun soittaa sairaalaan tästä turvotuksesta ja päänsärystä, joten tehdään nyt sitten niin. Katsotaan kuinka käy! Jos ne vaikka käynnistäis... Yeah in my dreams :)
 
Ruttunaama ja Kuupas, mäkin oon ihmetellyt että miksi ne pöydät on niin päin. Ihan outoja. Samoin sitä oon ihmetellyt, että koko suku otetaan mukaan sinne synnytykseen, siis olisi ihan kamalaa kun oma mutsi ja faija ja miehenkin vanhemmat olisi sängyn jalkopäässä tiiraamassa että minkä väristä tukkaa sieltä oikein tulee :LOL:
 
Onnea trionäiti. :flower:
Miro Matiakselle onnittelut komeasta nimestä.
Ja Fanttimöhköselle: tervetuloa taustalta mukaan kirjoittelemaan.

Täällä ei mitään uutta. Neuvolassa kaikki ok. Painoa oli tosin tullut aika paljon, 700g/vko. No eipä tässä montaa viikkoa enää sitä ehdi keräillä. Seuraava neuvola-aika on vasta 2.3. Toivon todellakin, että sinne ei tarvitsisi mennä. Ensi viikon maanantaina on taas äitipolilla kontrolli, jonne todennäköisesti kyllä menen. Taitaa olla pikkuisella niin viihtyisä koti tuolla masussa, että hänellä ei ole mikään kiire sieltä pois. =) Olkoon nyt rauhassa, kun ei vieläkään pitäisi mikään kamalan iso vauva olla.

Kaikille ärtyneille jaksamista, ei tätä oikeasti voi kellään meistä olla ihan kamalan kauaa jäljellä. :hug:

Nyt ulos nauttimaan auringosta. :)

Kuume & pikkuinen 39+3
 
Tervetuloa MÖHKIS, mukava saada viel uusia tänne messiin kun tosiaan alkanu sellainen vauvakuuro että täällä ollaan me loppuaikalaiset kärvistelemässä :) SINITUULILLA jännät paikat milloin käynnistää, mulla tuli silloin tippa linssiin kun lähdin ä-polilta viime viikolla, kun kerrottiin et 27.pvä käynnistetään. Nyt ei ole oikeestaan suppareita juuri ollutkaan, vähän kiristelyä vaan. Selkä nyt jumissa eilisestä lumenluonnista, kävely niin vaikeaa kun ei vas.jalka toimi sitten yhtään. Piti hakea mummovainaan kyynärsauvat varastosta avuksi, on niin pahana. Löystynyt niin mukavasti tuolta ristiselästä, paukkuu nikamat minkä kerkii.. :D

Ja onnea uusille vauvoille joita tässä ilmoitettu! :flower:

Mites toi listan päivitys, pitäiskö tässä kokeilla kun ei nyt LABELLO ihan vähään aikaan pääse? Miepäs kokeilen...

absa ja atso 39+0 :heart:
 
Ooks mä muuten ihan niuho kun ajattelin tällä kertaa kieltää vieraita tulemasta kotiutumispäivänä? Olin viimeks ihan pihalla kun meille lappas porukkaa puol tuntia sen jälkeen kun päästiin vauvan kaa kotiin. Ne oli tunnin ajomatkalla jo kun lähdettiin sairaalasta ja käytiin kauheella kiirellä kaupassa hakeen mulle luumumehua ja sit pian kotiin keittään kahvia vieraille. :headwall: Annoin vauvalle ekana iltana pullosta korviketta vaikka olisin halunnut täysimettää, mut ku ei ollu rauhaa! Ja sit isoisovanhemmat v*ttuili kun annetaan pullosta ruokaa. :eek: Nyt ajattelin et kotiutumispäivänä en avaa ovea kellekään, vaikka olisivat matkalla jo. Sanoin miehellekin et ilmoittaa kaikille ajoissa ettei tuu noloja tilanteita. Sairaalaan saa tulla katsomaan ja kotiutumispäivästä seuraavana päivänä, mut sillonki vasta iltapäivällä. Nih.

absa: Mä päivitin listan jo, mut ole hyvä vaan jos oot innokas jatkaan tästä etiäppäin. :)
 
juuri katoin et sä PIXIE olitkin päivittänyt :) en minä innokas kun olen tässä äidin kahvilassa edelleen joka päivä ja tälläkin viikolla niin paljon ruokatilauksia et saatan taas jäädä tässä pimentoon :D Et jatka sinä PIXIE vaan :) Minä jatkan sitten kun sinä menet hakemaan nyyttiä :heart:

 
PIXIE aaargh mä vedin ihan herneen nenään sun puolesta... Voi että miten ihmiset voi olla HÖLMÖJÄ!!!!! :kieh: :kieh: :kieh:

KÄRPPIS palstaillaan sit kahden LA 27.2......
Sama vika saanu varoa suppareit, ja ny sit :eek: :eek: :eek:

Juu tuntuvat todella odottavan siihe 42+0 ENNEN kun miettivät, että käynnistetäänkö, VAI odotellaan |O Mie vaan mietin, että onkohan se ihan järkevää.... No sitten toisaalta toisissa paikoissa on yliaikakontrolli jo aijemmin... En ole uskaltanut kysyä miten meillä....

MÖHKIS teretulemast, muuten hupenevaan joukkoon... =)


TRIONÄIDILLE kovasti onnea. :heart: :heart: :heart:

Mietin, että varmaan on monta mammaa taustalla... Kun eikös odottajia ollut 150... Ja vaaveja on nyt syntynyt n.50... Ollaan puoliväli kuuta ohitettu ja selvää on, että maaliskuun puoliväliin on viimeinenkin vaavi tullut. TOIVON meidän kaikkien puolesta, ettei sinne asti mene kukaan... Ajatuskin kauhistittaa. :eek: :$

Omaa napaa... Ei mitään.. Supistaa, polttaa selkää ajoittain... Ei mitäään säännöllistä tulevat ja menevät siis....ÄSSÄT ei kiinnosta varsinkaan viimeinen, peräpukamat... Saunas kyllä käyn, mutta ei mitään vaikutust. :) Luulempa että syntyy sit ku syntyy vaikka lepäilisikin... Eli yhdyn jonkun muun mielipiteeseen. :)

PIXIE voi varmana mennä lekuriinkin... He joo tuo olis aika hyvä, mulla on synnytys käynnissä, keittäisitkö kahvit tulen kylään :LOL: :LOL:

Lähdetään kylille ton lomalaisneidin kanssa...

Seranzu 38+3
 
meille syntyi pieni poika 13.02. paino 3770g ja pituus 52cm. Yritetään täällä taas pitkästä aikaa totutella vauva-arkeen iloineen ja väsymyksineen :wave: Paljon onnea kaikille vauvan saaneille ja muille tsemppejä loppumetreille!

Tuulen sydän ja pikkuinen 3pv
 
PIXIE meillä oli kans esikon kanssa sama, tultiin sairaalasta kotiin niin tuttu (LAPSETON) pariskunta oli PIHASSA! Jee tultiin katsoo vauvaa.....
Eivät siis edes ilmoittaneet....
Mä kun en edes tienny mihin olisin sen nyytin käsistäni laskenu ja olo oli ttoooosi epävärma... Ja ihan sika kipeä takapuoli....
Mäkään en halua ekana päivänä kotiin ketään... B)
 
Hyvä juttu, tehdään niin absa niin Labellolla on sit päivitetty lista ku tulee takas. Jos mä joskus ennen kesää tästä edes pääsen synnyttämään. Niinku eilen sain kuulla, niin eihän tää synny ollenkaan kun en LIIKU tarpeeks. :kieh:
Mut mehän ollaan unikeon kanssa lähdössä tänään synnyttämään,eiks jeh? ;)

Onnea tuulen sydän! :heart:

Seranzu: Olipa tosi "kiva" yllätys. :kieh: Kyllä ihmiset osaa olla välillä ajattelemattomia. :headwall:
 

Yhteistyössä