Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

:wave: merkkailen

Onnea paljon Labello ja Paradies :flower: :heart:

Täällä aletaan kohta kattoon leffaa ja mässyttään karkkia miehen kanssa, kun on nyt sitten kans flunssassa kotona :snotty:

T. Kareliini ja vauveli 38+6 :heart:
 
Kävin taas aamukävelyllä kaupungilla ja söin samalla siellä itsekseni aamupalan. Ajattelin sitten nauttia tästä hiljaisuudesta kiroamisen sijaan:) Tottakai siellä kävellessä välttelin kaikkia liukuportaita ja koitin ähistä ylös joka raput :) Aina sillä hetkellä supistaa ja sitten hiljenee...

JeJa ja Kareliini seksistä, meillä sano perhevalmennuksessa kätilö hauskasti (tai noh kaikki naiset nauroi ja miehet näytti hiljaisemmilta...........), että ne miehet jotka kuvittelee osuvansa vauvan päähän kuvittelee aivan liikoja itsestään :LOL:

Onnea kaikille, joilla näyttää supistuksia tulevan!!
 
Blaah, supistuksia tulee 15-30 minuutin välein. Eihän tää synny tätä menoa vielä juhannuksenakaan... No, positiivista kai että jotain tapahtuu.
Neuvolassa ei mitään uutta, kaupungilla kävin valkkaamassa itselleni ylikalliin merkkilaukun jonka saan kuulemma mieheltä sitten kun olen punnertanut Pikkiriikin suosiolla tähän maailmaan. =) Kävin myös kahvilla veljelläni näiden supistusten kanssa järkyttämässä sitä. Meni muuten aika hiljaseks joka kerta kun kärvistelin. :D Mulla on taas halvat huvit tänään. Tai oikeestaan ihan ilmaset... :whistle:

Maelle halaus. :hug: Toivottavasti pikkanen paranee pian.
 
Seranzu: Toivotaan niin. :D Olin kyllä viime yönä jo tosi kipee. Sanoin miehelleki et voisko tän perua vielä? Oli ihan sellanen olo ku joku täällä hauskasti kuvaili et voisko painaa vielä delete-nappia? Menin esikoisen kainaloon nukkumaan ku tarvitsin muistutuksen siitä et miksi tälläseen hulluuteen on itsensä taas lykännyt... Helpotti kun se painoi sen ihanan pehmeän poskensa mun poskee vasten... :heart: Torkahtelin supistusten välillä ja siitä sitte heräsin aamulla. TAAS. :kieh:
 
Onnea vauvautuneille ...ja Pixielle peukut pystyssä. B) Kyllä se sieltä. ;)

Mäkin iloitsin tänä aamuna, kun sain tunnin sisään jopa viisi (noin) harkkasupistusta. :D ...valitettavan lyhytkestoisia, vain tuon noin viisi ja valitettavasti harkkasupistuksia, mutta silti. SUPISTUKSIA. :xmas: Jospa ne sittenkin alkais taas löytyä jostain ja tämä homma vaikka vois edetä... :whistle:

T. Kärppä ja papuska 38+5
 
Meille syntyi hurmuri poika 12.2 mitoilla 3660g ja 52cm.
Tänne ei ole tullu kirjoiteltua ku alkuraskaudessa mutta olen seurannut juttujanne päivittäin. jos nyt vauvapuolelle tulisi kirjoiteltua enemmälti :hug:
 
Oi, monta vauvauutista. Ihanaa. Onnea kaikille! :flower:

Supistuksista: Mä oon muuten huomannut et touhuumalla, siivomalla, lenkkeilemällä, ym. rehkimisellä saan aikaan ainoastaan harkkasupistuksia. Niitä kunnollisia kipeitä tulee pelkästään levossa ja oikein rentoutuneena, sillon kun on tullakseen. Niinpä päätinkin unohtaa kaikki ässät ja nää vikat päivät vaan levätä. Sitä menen nytkin tohon sohvalle tekemään. =) :wave:

Seranzu: Sen saa selville vaan kokeilemalla. ;)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: :flower:
Tyyppien äippä: aivan ihana kuva, Mirolla on hieman huuli pyöreenä. :heart: =)

Meillä on aika monella huomenna laskettuaika, ilmeisesti eräpäivällä 20.2. varustetut vauvat ei ole kauhean hätäistä mallia, kun niin monella vielä masussa majailee.

Supistuksia tänään muutama kipeä. Ja niihin ei kyllä ole mitään vaikutusta sillä, mitä tekee supituksen tullessa. Tulee sekä liikkuessa, että nukkuessa... Joten jatkan normaalia elämää...
 
Onnea MIPPULLE!!! :heart:

Tuo on varmaan totta PIXIE mä huomannu myös, että rehkimällä tulee vaan kurja olla ja yö muuttuu vielä tuskaisemmaksi... Rentoutuneena mullekin tuli sitten voimakkaampia ja eriluonteisia suppareit... Joita ei kyllä ny sit taas ole ollukaan...
Ihana vaavi TYYPPIEN äippä :) :flower:
 
onnea vauvaantuneille ja tsemppiä vauvanhakuun lähtijöille!!

mulla tais vauva vaihtua kotiinlähdössä...sairaalassa neiti oli tulta ja tappuraa,maito piti olla just sillä sekunnilla kun hän halus ja muutenkin levoton ja itkunen oli. viime yö,eli eka yö kotona meni paljon paremmin ja tänään nukkunu pitkiä unia,jopa 3-4tuntia,sit syö ja hetken katselee maailmaa ja taas nukutaan eikä turhia huudella.
voiko olla mahdollista saada 2helppoa vauvaa? *hysss,mä en sanonu mitään...kopkop*

mulla nous toissapäivänä maito ja voi mahoton kun kiristelee rintoja,pumppailin viime yönä,mut ei sekään kivalta tunnu. vasen puoli onkin sit jo verillä,ou jee,sama ku viimeks ja kipeetä tekee oikeellakin. noh,eikun rasvaa vaan ja ilmakylpyjä. tosin ilmakylpyjä pelkään rintatulehduksen pelossa. tuntuu et tytöllä on niin pieni suu ettei se saa kunnolla tarpeeks isolta alalta otetta.muutenkin ku tuntuu et tissi on isompi ku toisen koko pää :LOL:

mutta että hyvin menee tähän asti.isoveli on vielä innoissaan, vähän ehkä uhma lisääntynyt vielä,mut nätisti on vauvaa kohtaan.

mulle tuli muuten takapuoli järkyn kipeeks sairaalasängystä,kun se oli melki koko ajan puoli istuvassa asennossa ja jotenkin paino pahasti..kiva,muuten alakerta oiskin ihan kivuton mut saada nyt sängystä kipeeks ni voihan ny...
kiva ku maha ei oo toiminu 4päivään...alkaa olo olla sen mukanen..mut pelkään ponnistaa,sama oli viimeks :headwall:

labello ja mytty 4vrk
 
hei
tulin nopsaa ilmoittamaan että oika saapui maailmaan 15.2. klo 20.42 leikkauksella, eli epäonnistuneen käynnistyksen takia..tulen joku toinen päivä kertomaan lisää. tännän tultiin kotiin. ja muiden jutut luen myöhemmin kans..
 
AUDRIINA onnea kovasti pikkuisen pojan johdosta :heart: :heart: :heart:

LABELLO aus sun vatsan olotila ei tunnu kadehdittavalta.. Muistelen itselläni olleen samaa onkelmaa... Mut ihanaa kun alku lähteny hyvin sujumaan kotosalla. :heart:

PIXIE olisi joo ihana tietää kauan kärvistellään vielä... :headwall: :headwall: Ei muutes lohduta ollenkaan, että kuukauden kuluttua ne on sitten viimein Hyvinkäällä käynnistäneet....
 
Onnea vauvautuneille :flower:

unikeko80 mäki oon muute kuullu ton joskus et miehet luulee itestää liikoi jos luulee osuvas vauvan päähän kalullaan :D täytyyki muistaa sanoo se äijäl ku seuraavaks sanoo noin.

Tänää oli neuvola ja neukkutäti kysy et ooks iha varma ettet oo tuntenu päätä jo ulkona :eek: näytin vissii nii säikähtäneelt et korjas äkkii et on tosi alhaal eikä tunne oikee päätä. Oli muutenki laskeutunu. Kopeloimal sano et ois luullu vattan koosta isommaks mut arvioi et ois ny noin 3700g. Noh, noi arviothan nyt ei oo sit yhtää tarkkoi et sen näkee sitku on syntyny.

Kaik oli ok ja seuraava käynti on sit jo tiistaina. Jos vauva ei oo syntyny 5.3 ni sit täytyy kuulemma soittaa neuvolaan ja varataan aika TYKSiin 6.3 ja siäl ne sit kattoo et käynnistetääks vai onks tarvet.
Oliks se nii et uusioäippäki oli sillo menos saman asian takii TYKSiin?

Oon kyläilly tänää nii pal kavereitten luana et nyt täytyy kyl lösähtää sohval makoilee. Miäski tulee koht duunist.

Huame olis mullaki se l.a =)
JeJa 39+6
 
Hiphei vaan, täällä ollaan edelleen vakaasti yhdessä masun kanssa... Ei tuolla vauvalla tunnu olevan kiire pois, liekö tekemässä meidän perheen enkkoja masussa pysymisestä (esikoinen syntyi käynnistyksellä rv 42+1, kuopus spontaanisti käynnistyneenä rv 40+0).

Oli sitten tänään viimeinen neuvolakäyntikin, jossa kaikki ok. Neuvolakortissakin jo vika rivi täyttyi, että *vink vink* vauva, voisit jo tulla... Maanantaina sitten eka yliaikaiskäynti sairaalassa ja sitä rataa. Kuulema jos kaikki ok, päästetään nykyään pitkälle yli rv 42+0 eli hyvin ehtii paisumaan tämä vauva vielä lisää tuolla mahassa... Sf-mitta ollut nyt 38 cm pari viimeistä neuvolakertaa...

Supistuksia tulee, napakoitakin, mutta ei nähtävästi tarpeeksi säännöllisinä, kun tässä vielä ollaan... Eilen tuli oltua kaupungilla ja tänään hoideltua muuten vaan asioita ympäriinsä ja sitten kiitoksena tästä illan supistikin napakasti, mutta aina ne vaan sitten loppuu, kun ovat aikansa kiusanneet ja laittaneet puhisemaan...

Niin ja sainpa sitten näiden viimeisten (?) odotushetkien iloksi vielä hiivatulehduksenkin kiitoksena tuosta parin viikon antibioottien napsimisesta. Plääh ja puuh vaan, sunnuntaihin pitäisi vielä lääkekuurin jatkua. Maitohappobakteereja on tullut syötyä koko ajan ahkerasti, mutta eivät sitten näyttäneet riittävän hiivan poishäätämiseen... Onneksi olo muuten alkaa olla jo ihan hyvä, enää ajoittaista yskää, mutta keuhkokuumeet ym. on muuten jo voitettuna :) Mutta olihan se tauti, täytyy todeta...

Onnea onnea kaikille nyyttinsä saaneille :) *tahtoo kans*

Lumienkeli79 ja "Oskari" 41+1, joka ei tahdo tulla vapaaehtoisesti pois masusta...
 
Onnea vauvansa saaneille :heart:

pixie, toivottavasti supistuksia alkaa tulla enemmän ja tiheämmin ja pääset tositoimiin :hug:

Mulla tuli eilisen päivän aikana jopa kaksi :p vähän kipeämpää supistusta.. Yön nukuin kuin tukki. Toisaalta hyvä kun tää flunssa nyt päällä niin sai levättyä. Nyt sitten hyvin nukutun yön jälkeen vauva voisi tajuta syntyä ensi yönä.. ;) Mietin vähän jos menisi tänään miehen kanssa ravintolaan syömään. KUn kerran vielä kasassa ollaan ja on siihen mahdollisuus niin pitäähän sitä jotain keksiä.. B)

sadee80 39+5 :heart:
 

Yhteistyössä