Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

Kirjoitan tosiaan hieman liian pitkällä aikavälillä, jotta voisin aktiivisesti keskustella jostain aiheesta:) Tässä välillä tuli vaan matkustettua Suomeen käymään ja viimeiset pari päivää on mennyt ruisleipää jäytäessä...
Ilmeisesti olen selkeästi vähemmistöä tässä porukassa, mutta eipähän se nyt haittaa. Toivottavasti sakissa on tilaa minullekin. Minun mielestäni ei ole mitään tyttö-ja poikavärejä. Itse ainakin käytin usein vihreää ja sinistä lapsena niiden ollessa myös vanhempieni lempivärit... Tälläkin hetkellä on kys. värejä päällä, joten ehkä se jää:) Itselläni on vain yksi inhokkiväri ja se on BEIGE. Joku kirjoitti ettei mitään tylsää beigeä pue lapselleen ja peesaan sitä kyllä täysin. Valitettavasti kys väri on avopuolisoni lempivärejä, hän pukeutuu aina väreiltään kuin olisi safarille lähdössä:) Noh tietenkin lahjaksi saadut vaatteet yms on eri asia. Mielestäni on kuitenkin pahinta heittää pois jo olemassaolevia vaatteita. Voihan ne myydä vaikka kirpparilla eteenpäin, jos ei tykkää. Ostin tuossa juuri ihanan (ensimmäinen ja ainoa vauvaostos...) oranssi-pinkin bodyn, joka oli ekologista JA reilun kaupan puuvillaa. En voinut vastustaa alea, kun maksoi vaan 4e verrattuna alkuperäiseen 18.... Tätä bodya, joka sopii vasta vuoden päästä, aion kyllä käyttää ihan iloisesti pojallakin. Eipähän ole lapseni vaatteita tehnyt toiset lapset jossain maailman toisella reunalla.
Mitä sen on väliä, vaikka muut erehtyvät sukupuolesta? Kaikki vauvathan oikeasti näyttävät samalta, ja tytöt voivat yhtälailla olla isänsä näköisiä ja pojat äitinsä?
Miesten kommenteista... Minun mieheni ainakin hermostuisi täysin, jos alkaisin jakelemaan vaatteita yms poikien ja tyttöjen tavaroihin. Ehkä hänkään ei kuulu enemmistöön:)
Ehkä tässä on myös kulttuurisia eroja, me asumme Ruotsissa jossa miesten rooli lasten hoidossa on huomattavasti aktiivisempi. Tukholmassa vilisee "lattepappoja", jotka hengaavat kaupungilla isyyslomillaan. Ihana kuitenkin lukea näitä juttuja siitä miten Suomessa homma toimii!! En ole vielä edes saanut oikein selville Ruotsin "Kela-tukia", laskusysteemi on ihan erilainen. Ruotsissa saa mm. tasa-arvobonusta, kun jakaa vanhempainvapaan mahd tasan. Mitä useamman päivän isä ottaa -> sitä enemmän rahaa perhe saa. Se on ihan hyvä kannustin:)
Ehkä sitä joskus voisi kirjoittaa muutakin kuin väriasiaa. Kiva myöskin lukea, että muut kokevat samanlaisia asioita kuten supistuksia yms. Oma mahani on vielä varsin pieni ja jopa peiteltävissä, mutta kyllä silti kyljissä nykii ja nahka venyy. Ai niin siitä puheenollen tosi hyvä rasvavinkki on Weledan raskausöljy! Tuntuu ainakin vielä toimivan perfetto.
Nyt taidan tästä lähteä syömään lisää leipää. Kohta varmaan alan käymään ja räjähdän:)
 
:wave: terkut Thaimaahan täältä sateisesta ja viileästä Suomesta! Lämpoö 8C.

Eilen oli tuo mies huvittava. Harvemmin tulee alasti hypittyä kotosalla, mutta eilen hilpasin saunaan että olin jättäny vaatteet jo makkariin. Mies kahto vähän aikaa ja sano, että mikä ihmeen pallo se tuohon on tullut. Ku ei ole muutamiin päivään nähnyt ilman vaatteita.
Ja musta kyllä oikeesti tuntuu että maha kasvaa silmissä ja kiristää tuolta navan yläpuolen ihan kunnolla. Ja nyt lähiaikoina on alkanut olla jo hieman tiellä esim sillä törmäilee millon mihinkin ja kun lattialta ottaa jotain niin ei pääsekkään kunnolla kumartumaan eteenpäin!

Ja sit vielä yks juttu! :kieh: Mulla on alkanut tulla jo tisseistä sitä esimaitoa tai jotain! Semmosta kirkasta tahmeaa nestettä! Aikasemmin ei ole tullut kuin joku viikko ennen synnytystä! Ja se tuskin ainakaan vähenee raskauden edetessä päinvastoin! Toivottavasti ei ala lorottamalla tulla. Nyt vielä kuitenkin tippa sillon tällön ja varsinkin saunan jälkeen!
 
lisäys tietoihin eli oys on synnytys sairaalana.
tunteeko teillä potkuja jo ulospäin? mies eilen kuulemma tunti potkut jo. :)
oletteko käyneet nyt odotuksen aikana baarissa?esim vaikka tanssimassa? ja kavereiden kanssa olemassa?
 
karvatonkoira täällä kanssa ensimaitoa havaittavissa. Etenkin suikun jälkeen kun kuivailee niin tulee muutama tippa ilman mitään puristeluja ja myös huomaa valkeissa liiveissä et on sieltä jotain tiputellut.

vimi täällä potkut on tuntuneet käteen ja näkyneet päälle jo monta viikkoa :heart:
Baareissa en oman periaatteeni vuoksi käy raskaana ollessani,en edes limulinjalla. Mulle tulee siitä vaan tyhmä olo itelle ja kaverit ei kuitenkaan malttais selvinpäin olla,eli mulla menis hermot sitä menoo katellessa. Nyt en enää edes kehtais mennä hyppimään tämän mahan kanssa,jotenkin tuossa asiassa tulee mietittyä "mitä ne muut siellä ajattelee,kai ne nyt huomaa etten alkoo juo" :headwall: :xmas:

lorelaille terkkuja täältä kylmästä. sit mie naureskelen sulle kunhan kotiudutte,nyt oot saanu totutella lämpöön ja tänne kun tulee............ B)

labello ja mytty 24+6
 
Lorelai nauttikaa nyt täysillä lämmöstä, täällä on huomenna syysmyrsky :p

karvatonkoira :D ..samoin mun ukko tässä viikolla kun kiipesin saunanlauteille niin tuijotti vaan " sulla on jo valtava maha!" :)

Me oltiin tänään tosi reippaita naapurin kaverin kanssa, heiluttiin 2,5 tuntia haravoitten ja kottikärryjen kanssa. Silti ei supistellu..en siis edelleenkä tiijä miltä se tuntuu. Sitte oliki ansainnu pizzaa ja myös ekat glökit tuli juotua. Huomenna kirpparikierrokselle, kun en olekaan näillä Lahden kirppareilla koskaan käynyt :)

Varokaahan huomenna syysmyräkkää!! Nyt telsun tuijotukseen..

Masun kuva päivitetty profiiliin :)

hm ja nöksy 25+2
 
meillä ollu kauee kiire tämän päivän, tai ei kiire, mutta tekemistä kyllä on ollut..

tyttö herätti meät puoli 7, oli vielä ihan pimeetä. ukko lähti jakaa mun lehdet (jaan mainoksa, mutta pakko on lopettaa (ilmoitinkin lopettamisesta jo työnantajalle) ku en haluu mitään riskejä ottaa ku alkaa niin herkästi supistelemaan)..
12 maissa lähdettiin kauppohin. eka käytii lidlistä ostaa tytölle vaippoja ja sieltä sitten keminmaahan, käytii halpa-hallissa, löysin tytölle yökkärin vajaalla 4 egellä.. sieltä sitten haaparannan puolelle, jossa käytiin shoppaileen kanamunia, suklaata ja muuten vaan kierteleen. sitten suomen puolelle ruoka kauppaan (ku ei osata vielä ostaa ruottin puoleleta ruokaa, vaikka ehkä kannattis kun siellä suurin osa tuotteista halvempia ku suomen puolelle, ja vielä kun tuo kruunun kurssi heikkenee koko ajan). sit kotiin. siivottiin porukalla tytön lelut ja ukko imuroi. sen jälkeen vaan oltu.. pyykkikone ja tiskikone kerran pyöriny kumpikin tänää..

mulla on suurinpiirtein kelan papaerit täytetty ja aattelin ens viikolla kelalle viiä, ku pitää muutenkin laittaa paperit kodinhoidontukeen ja asumistukeen, ku ukolla tulot noussu, niin tarkistuttaan ne..

mulla on liikkeet näkyny varmaan 5viikkoa mahan päälle, ja välillä oikeesti SATTUU kun tuo nökö potkii niin kauheena. tänäänkin lähdettiin liikenteeseen niin autossa istuessa, nökö potki ja visii löi niin kovaa tuonne alapäähän, että tuntuu että kohta sieltä joku käsi tai jalka vilkkuu ku sattu niin kipeetä. ja vaikka noissa meän kauppareissuissa ei tarttenu kauheena kävellä eikä mun nostella tyttöä niin supistuksia tuli melko paljon ja vähä välii maha kovettu ja alko sattuu mutta ei silai mitenkään kauheen kipeetä..

t.pia, tytti 10/06, nökö 25 (taas viikot paukkuu)
 
Ai kun kuulosti hyvälle tuo Thaimaa :) Kiva, että Lorelai muistat meitä siellä maailman äärissäkin :D Täällä keli näyttää tällä hetkellä järkyttävältä, on tainnu se myrsky saapua. Vettä sataa kaatamalla ja lisäksi tuulee niin että pelottaa oikein et pysyykö puut pystyssä...

Karvatonkoira: Täällä kanssa samat fiilikset, eli masu on pullahtanu lisää esiin ja nyt mieskin jatkuvasti muistuttaa siitä, onneksi hyvällä :) Ja tuo esimaito myös on tuttua, varsinkin saunan ja lämpimän suihkun jälkeen havaittavissa ja olipa tuossa yks aamu yöpaidassakin märkä läntti. Toivon silti kovasti, et olis oikeasti merkki siitä että sitä maitoa sitten vauvan synnyttyä tulee, koska eihän sekään tietysti varmaa ole.

Onko teillä kellään ollut kovia kipuja häpyluun tienoilla? Mulla on nimittäin tällä viikolla alkanut kohtuu kovat kivut, jotka varsinkin työpäivän jälkeen tuntuvat tosi pahalta, kun on istunut koko päivän näytön edessä. Aiemmin saikulla ollessa en nimittäin tuota havainnut, mutta nyt heti maanantaina ekan työpäivän istumisen jälkeen oli kävely tuon vaivan kanssa äärimmäisen hankalaa.

Mötkis on taas tuolla masussa hereillä ja potkii ihan hirmuisesti :heart: Eilen sillä oli hirmuisen bileet menossa kun masu vaan heilui puolelta toiselle. En pystyny olemaan nauramatta :LOL:

Niisku ja mötkis 24+2
 
pur
Vimi Meillä tuntuu potkut vaimeesti olos ja maha muuttelee aktiivisesti muotoaan. On innostunu venytelemään toi tyttö, pitää varmaan mennä sitten sen kanssa jogaan kunhan tulee ulos =) .
Mä en ite juo muutenkaan ja harvakseltaan käyn lähinnä miehen mieliks sosiaalisoimassa baarissa. Tanssista tykkään kyllä kovasti ja täällä meidän kylällä on välillä taleilla tosi mukavia bileitä. Eilen just käytii, mut musan kuunteluks jäi kun ei mun lonkot enää jiveen taivu :( . Ihan mukavaa oli kuitenki.

:LOL: Meillä taas ukko katto mua eilen saunassa haavi auki :eek: ja sen kysymys kuului:
Siis miten kauan noi sun tissit kasvaa
:LOL: :LOL:
Mulla meni viime yö ihan plörinäks kun näin ihan kauheita painajaisia. Jä jotenki ihan masis olo niistä.

Mutta ulkona on alkamassa ihana syysmyrsky. Täytyy mennä valmistautuu sähkökatkokseen.
 
baarissa käyminen: En ole raskausaikana koskaan ollut baarissa. Enpä siellä käy muutenkaan vaikken olisikaan raskaana, ei ole mun juttu.

Mä olin tossa syysmyrskyssä just tossa lähikoululla kirpputorilla ja itku meinas matkalla päästä. Kauhea sade ja tuuli! Taas löysin vauvalle lisää vaatetta, esikolle nappulakengät, neidille sukset & monot, monopoly juniorin (uutena joulupakettiin) ja jotain leluja. Mä suosin noita kirpputoreja :saint: Vaikka tarkka olenkin, että mitä lapsilleni puen niin silti kirppiksiltä löytyy aina jotain meille =)

Nyt ruuan laittoon.

-kyrsä ja nappula 23+2
 
Sunnuntaita kaikille!

Mulla ihan järkky väsymys päällä. Tuntuu ettei oikein jaksais ees pidempään seistä... Ei oo tainnut rautakuuri ainakaan vielä pahemmin tehota. No, kolmas päivä vasta menossa, mites teillä muilla? Miten kauan kesti ennenkuin alkoi väsymys helpottaa?

Sitten vielä kun oikein valitetaan niin tän puolentoista kuukauden flussaputken päälle on tainnut pasahtaa silmätulehdus! Aamulla silmät ihan rähmässä ja vieläkin punoittaa... Keitetyllä suolaliuoksella oon huuhdellut ja vähän auttaa mut tarvii varmaan huomenaamuna soittaa neuvolaan jos sais tippareseptin. Tosi kypsää kun koko ajan on jotain kremppaa, ellei häntäluu niin sitte flunssa tai alhanen hemppa tai sit nää simmut... No, sitä saa mitä tilaa. Onneksi maailman ihanin palkinto odottaa helmikuussa!
Ootteko muutten muut sairastaneet silmätulehduksen täs tai aikasemmissa raskauksissa? Kai siihen ihan tehokkaat lääkkeet on saatavilla vaiks onkin raskaana? Mulle tulee normistikin tosi helpolla silmätulehdus eli on ihan tuttua kauraa...

Oltiin perjantaina kylässä katsomassa 5 viikkoista tyttövauvaa, voi kun se oli pieni ja suloinen! 56cm vaatteetkin meni vielä. Tuntui ihan erilaiselta nähdä nyt noin pieni kun tietää että kohta itsellä on samanmoinen :heart: Ei jaksais enää odottaa...

Baareissa käynnistä sen verran et ei mullakaan oo käynyt ees mielessä et lähtisin kännisiä kattelemaan.. Ei vaan sovi tähän tilanteeseen, ehtii sitä sitten taas joskus jos semmonen olo tulee. On jo muutaman vuoden muutenkin ollut semmonen olo ettei oikein noi baaritouhut iske.

Jahans jos yrittäis jotain sapuskan puolta väsätä, otan keittiöjakkaran hellan viereen niin ei tartte seistä :)

T.Rosinante+Pötkö 26+0
 
Syksyistä päivää ihmisille!

Maidosta kun puhuitte, niin mulla tulee jo todella runsaasti maitoa. Yöllä lakanat aivan märkänä ja jos erehtyy ilman liivejä olemaan, niin jo on paidassa suuret märät läntit. Ja sekin varmaan osaksi tekee ton maidon tulon noin runsaana, kun itselläni F-kupin rinnat ja täysin riippuvat ja maata kohden roikkuvat, niin painovoima varmaankin edesauttaa tuota maidon tuloa. :LOL: heh, mistähän sitä imetysliivit sitten hommais, hmm... :whistle: Tästä maidosta ois jo syömärille, mutta antaa hänen kasvaa vielä masussa muutaman kuukauden. :heart:

Onko muita joilla pitempi kävely rasittaa häpyluita? Minulla menee todella kipeäksi jos pidemmän matkaa joudun kävelemään. Kaipa sekin on normaalia.

Ja vimi kyselikin potkuista...juu kyllä näkyy ja tuntuu. Itseäni ihan naurattaa joskus kun katselee sitä mekastusta masussa. :D Mies illalla aina kuuntelee ja tunnustelee masua, josko siellä vaikka oltas ilta jumppia vetämässä (useasti saanu korvaansa potkun)...

Ja baariloista en ole raskausaikana käynyt, kuin kerran alkuraskaudessa, meidän lähiöpubissa karaoket vetämässä. Nyt en jotenkin ilkeä mennä isolla mahalla, vaikkakin olisin vain limulinjalla. Kovasti tekis mieli laulaa luikauttaa, mutta jospa sitten helmikuun jälkeen. :whistle: muutenkin aika vähäistä ollu nuo baari käynnit ennen raskautta, useammin olen pienessä juottolassa yhden tai toisenkin käyny ottamassa ja muutamat kipaleet laulamassa.

(oli käytävä maidot pyyhkäsemmässä kun taas tuli niin että lorahti :kieh: )

Mutta oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille, minä tästä lähden mäkkärillä ja äänestämässä käymään :D hihi...

Jospi ja Papuliina 24+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja haavemamma73:
Huomenta,

vimi ja absa
Koittakaa jaksaa, eikös kaikki negatiivisetkin ajatukset kuulu tähän hormonimylläkkään, ikävä kyllä. Jos vaan alkaa liian ylitsepääsemättömäksi niin on tärkeää että saa jaettua asioita jonkun kanssa :hug:

Tai minulla tuntuu että kiitos hormonien jaksaa paremmin vaikka paljon on niskaan tullut kerralla kakkaa :D Mutta kiitos halista :heart: Nyt on ihan kivat fiilikset ja kun pikkuveikko potkii massussa niin siitä se ilo tulee!!

Olin perjantaina siellä yksinodottajien valmennusryhmässä, ja en viitsi yksityiskohtiin ruveta mutta aivan ihana tavata muita samoilla linjoilla olevia ja saada purettua tuntemuksia, se on sellainen henkinen valmennusryhmä ja ensimmäinen laatuaan. RAY kustantaa yhdessä LAPASET RY:n kanssa. Tuntui kuin olisi aina tuntenut ne toiset yh-äidit =) vaikka olikin ensimmäinen kerta kun tavattiin. Sekin auttaa purkamaan niitä negatiivisia tunteita kun siellä ohjaajat käyttää mm. psykodraamaa/psykologiaa.

Mutta ei nyt muuta kummempaa, hyvää sunnuntaita kaikille!

absa ja atso 22+6(pitkälle on pötkitty jo :heart: )
 
Tämmönen gallup näin nopeasti, eli minkälaisia vaunuja ootte ostanu/ostamassa? Gesslein ja Brio tässä on jo mainittukin mutta mitä muita? Mistä teillä on hyviä ja varsinkin huonoja kokemuksia? Olis kiva kuulla muiden mielipiteitä kun itse pitäisi kohta vaunukaupoille lähteä...
 
heipat kaikille!
eilen kaverit kovasti houkuttelivat baareilemaan...ei innostanut yhtään kyllä lähteä..väsytti niin kovasti jo ysin aikoihin..ja outoa kun vauva masussa potkii niin mennä..kyllä sitä kerkiää käydä jos vaan sitten edes raskii lähteä. :saint:
vaunut olen ostanut käytettynä tutulta..hyvännäköiset ja hyvässä kunnossa teutonia merkkiset.kuulemma hyvämerkki on.hyvältä nuo ainakin käteen tuntuvat.
Jännä kyllä että joillekin tulee jo sitä maitoa.. :eek: itsellä ei ole tullut.mut mahtaako riippua viikoista?
täällä oli koko viikonlopun kauhea myrsky.yksin saanut kotona olla niin on kyllä saanut säikkyä joka rapsahdusta! :| mites?ootteko laitelleet jo jotain jouluista?:) itse kynttilöitä kovasti polttanut..ajattelin marraskuun alusta alkaa laittelee jo jotain punaista..ja ekat tortut tekaista ja piparit. se aina tekee joulun..
 
absa Kiva että parempi mieli jo, niinhän se menee että yhtenä päivänä on alamäkee toisena auringonpaistetta :)

Baarissa en ole nyt isomman masun kanssa käynyt, mutta pikkujouluaikana tulee varppisti käytyä alkuillasta :) ..loppuillan örinät-ei kiitos.

Joulua ei vielä, kynttilät on läpi vuoden ok. Mä en ole muutenkaan kauheen joulu-tyyppi, ehkä jälkikasvun tulo muuttaa sitäkin tilannetta :)

Kirpparirundilta jäi käteen vauvan vaatetta jos jonkinlaista, yllätäen aika punertavan sävyisiä. Nyt alkaa olla ensivaatteet aika kivasti kasassa.
Mutta kyllä siellä myydään niin kovin paljon hirveetä paskaakin että huh huh!! ..jos ekana tulee käteeni jo valmiiksi tahrainen vaate, tai muotonsa menettänyt nuhruriepu, niin jätän kyllä koko pöydän sikseen. Eikö mitään tolkkua joillakin myyjillä, kun mä en ottais vaikka ilmasiks saisin em.?

Ny pitää perehtyä että ketä siellä uurnalla äänestää.

hm ja nöksy 25+3
 
Moi! :wave:

Ei mulla vielä ainakaan tule maitoa.Esikoisen aikaan ainoastaan on tullut ennen vauvan syntymää yöpaita märäksi mutta ei noiden 3 muun aikana.

Jestas kun säikäytti lauantaina...aamulla menin vessaan 1 asialle :D niin asiat hoidettuani ihmettelin, että mikä tip tip sieltä vielä tulee niin pönttö oli ihan verestä punainen... :eek: .En tiedä, mistä se tuli niin hassulta kuin se kuulostaakin...sen koommin ei ole tullut eikä maha ole ollut kipeä, vauva liikkuu jne...en sitten lähtenyt minnekään, enkä soittanut kun se oli tuollainen omituinen juttu...hmmm..??

Baareissa en ole raskaana ollessa käynyt, enkä mene kun en mene muutenkaan.Se kova meteli ja juopuneiden katselu ei innosta yhtään, lisäksi pelkäisin mahaan tuuppimista jne....Muutenkin mieluummin teen jotain muuta. Ensi su menen kavereiden kanssa Tähkän konserttiin ... :xmas: sillä taas jaksaa :D

Hyviä vointeja mammat!!! =)

T:Möökö ja muru 25+0 :heart:
 
Möökö, kyllä sun musta kannattaisi soittaa synnärille tai ainakin neuvolaan huomenna tuosta vuodosta. Varmasti ihan vaaratonta, mutta oon lukenut, että raskauden loppupuoliskon vuodot tulisi aina tutkia. Toivotaan kuitenkin ettei enempää vuotele!

Baarissa oon ollut muutaman kerran, en siis muutenkaan tykkää enää mistään diskomeiningistä, eli baari tarkoittaa mulle pubia. Mulle on ihan jees, että kaverit juo, ei ne kuitenkaan missään kaatokännissä ole, joten on mukavaa jutella ja nähdä ihmisiä. Oltiin itseasiassa myös viime sunnuntaina miehen kanssa kahdestaan pubissa pelaamassa lautapelejä, juotiin kummatkin kahvia ja vettä :D Rentouttavaa oli!

Kohta lähdetään äänestämään ja sitten meen illaksi kaverin luo katsomaan leffaa, kivaa =) Ja vaihdettiin äsken olohuoneeseen uusi järjestyskin, nyt on tilaa hoitopöydälle ja muutenkin vauvan tavaroille.

KÖ&Taotao 24+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Möökö, kyllä sun musta kannattaisi soittaa synnärille tai ainakin neuvolaan huomenna tuosta vuodosta. Varmasti ihan vaaratonta, mutta oon lukenut, että raskauden loppupuoliskon vuodot tulisi aina tutkia. Toivotaan kuitenkin ettei enempää vuotele!


KÖ&Taotao 24+5


Käääk... :eek: mä jotenkin vaan ajattelin, etten viitsi sinne soitella kun se vuoto oli niin omituinen kun ei sieltä selvästi tullut...koitin pyyhkiä mutta ei sieltä näyttänyt verta tulleen... :eek: Tosi outoa...noh, voinhan huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä, mitä mieltä on. Toki aiemmin menen näytille ä-polille jos sitä vielä tulee.
Kiitos kommentista! :hug:

Möökö
 
Kiitos kaikille myötätunnosta! :)

Möökö: Vuoto ei siis tullut emättimestä? Olisko mahdollista, että veri olis tullu virtsateistä? Mullahan noin kävi, että verta tuli virtsan mukana ja lääkärin mukaan johtui siitä, että virtsateiden limakalvoilta tihkui. Limakalvothan ovat paljon herkemmät ja verekkäämmät raskausaikana. Toivottavasti vuotoa ei kuitenkaan enää tule. :hug:

niiskunenä-78: Mullakin on ollut häpyluun tienoilla tuntemuksia. Ei mitään hirveän kovia, mutta tosi tympeitä vihlaisuja kuitenkin. :|

Baareilusta: Ei ole tullut käytyä nyt raskausaikana, enkä aiokkaan käydä. Ei yhtään kiinnosta! Tympäisee jos saa niitä inhottavia katseita, kun massun kanssa sinne menee. Eikä muutenkaan yhtään huvita. Viihdyn kotona. :) Ennen raskautta tuli jonkun verran käytyä, mutta mikään himo baareilija en ole koskaan ollut.

Joulua en ole minäkään vielä laitellut, mutta kynttilöitä olen jo useamman kuukauden ajan poltellut. Ensi kuussa voisi laitella jouluvaloja tuonne takapihalle jo ja vasta joulukuun alussa jouluverhoja tms. =) Odotan kyllä joulua innolla. Joulunaika on niin ihanaa.

Täällä lepäily jatkuu. Kaikista eniten ärsyttää, kun ei pääse ulkoilemaan. :( Mutta ei voi mitään. Mitäpä sitä ei oman masuvauvansa takia tekisi. :heart:

Tinttu & Pikku-ukko rv 25+4
 
baarit Mitä ne on? :whistle: Eipä tule käytyä...
niiskunenä-78 Mulla on kans ajoittain häpyluuhun alkanut jotenkin jomottamaan. varsinkin jos yhtään enempi jotain touhuaa tai joutuu seisomaan tai käveleen :/ huomaa kyllä jos on liikaa rasittunut ku iltaisin saa sit kävellä jalat levällään ku ankka!

Meillä on vauvalla ollut tänään joku super jumppapäivä! :eek: Ihan hirmuista myllerrystä, potkut tuntuu ylhäällä ja alhaalla sekä välillä sivuilla...jos ei tietäs niin epäilisin vahvasti ainakin kolmosia tulevaksi! + Lisäksi osa potkuista sattuu...ja pitää äitiä säikytellä kun ensin hetki hiljaista ja sitten tulee täysillä se jalka ja pomppii koko maha!
Mutta silti on se niin ihanaa!
Paitsi yks yö heräsin kun vauva potki, sekoittui jotenkin uneen. Näin siis unta, että iso hiiri hyppäs mun mahan päälle, sit heräsin siitä ja säikähdin, että missä hitsissä se hiiri on. Sänkyä mylläsin, että onhan se hiiri nyt löydyttävä, että ei voi muuten kyllä nukkua! Sit tajusin että joo vauvahan mut varmaan herätti ku tuntui kovasti potkivan, alkoi jo hieman huvittamaan itseäkin :D
Ja närästys on lähes koko aika otti sit rennien tai ei! Ei oo kivaa!

rv 24+6 jee huomenna jo 26 viikko menossa
 
maidosta: Mulla ei vielä valumalla tule, mutta joka ilta suihkussa nypin nuo kuivat maitokikkareet nänneistä irti... Mulla aina tullut jotain 1-2kk ennen laskettua-aikaa silleen valumalla. Arvatkaa oliko opiskeluaikana noloa kun meidän luokka meni jätkäluokan kanssa keilaamaan ja mulla alko siellä valua. päällä vielä joku harmahtava paita, että varmasti LOISTI märkänä koko tissien kohdat. Yksilöllistä niin tuo maidon tulon ajankohta...

Joulusta sen verran, että olen ostanut pian jo kaikki lahjat, vaikka vasta joulukuun alussa lähdetään hotellireissuun tuuriin, josta yleensä ostetaan kaikki lahjat. Mutta kun on osunut kohdalle niin on pitänyt heti ostaa. Huuto.netistä olen ostanut uusia leluja edullisesti lapsille joulupakettiin. Kynttilät on palanut jo useamman viikon. Kuusellekkin mietittiin jo paikka kun järkkää vaihdettiin. :saint:

Nyt alan painumaan ystävällleni katomaan BB:n äänestyksen ja mässäilemään :p

-kyrsä ja nappula 23+2
 
Voihan joulu. Nyt olis vielä fiilistä jäljellä et tekis mieli ostella lahjoja yms, mut vetäs rahatilanteen nyt (tietty just nyt) niin tiukille ettei kyllä yhtään ylimääräsiä ostella. Kynttilän meinasin etsiä tässä kohta kunhan poika nukahtaa tuolta kaapin perukoilta. Ei voi ajatellakaan polttavansa kun tuo ikiliikkuja on hereillä.

Mulla on masussa pari päivää ollu vähän rauhallisempaa. Selvästi tuntuu iltamönkimiset ja päivälläkin,mutta yhdessä vaiheessa oli huomattavasti kovempi meno.

Lueskelin tuota Vauvan odotus kirjasta tänään ja aika hurja ku siel lukee tälle viikolle,että "Ennenaikaisesti syntyvällä lapsella on jo suuret mahdollisuudet selviytyä, jos se syntyy nyt ja kaikki apukeinot otetaan käyttöön". Hui. Olis se vaan niin pieni ja "puolivalmis" vielä.
Pituutta pitäis noin suunnilleen tällä viikolla tulla se 30cm, piti ihan 30cm viivotin ettiä ja mittailla :D

lisäilen nyt vielä ihmeteltäväksi tän päivän masukuvan tasaviikkojen kunniaksi


labello ja mytty 25+0 :heart:
 
Iltaa! :wave:

Kirjotin tän perjantaina ja se pentele katos johonkin!! :kieh:En sit heti jaksanu kirjotel uudestaan!


Lorelai Oikein ihanaa loman jatkoa sulle!Vähän oon kade! =)

Potkuista Aika kauan on jo tuntuneet masun päältä liikkeet ja välil näkee ku masu heiluu puolelta toiselle! :D Iskäl ja poitsul on iltasin aina henkevät keskustelut!! :LOL: Iskä kysyy Einarilta jotain ja poika vastaa potkuilla! :D Se on aika hellyyttävää! :heart:
Esikon kohdalla mies aina laulo iltalaulun!

BaareilustaOdottaessani esikkoa olin kerran kavereiden kans baaris,mutta en viihtyny siel,oli jotenkin outo olo!Sillon ei viel ollu iso masu.Nyt en oo ollu,eikä kyl oo yhtään sellanen olo että haluis ees mennä.Muutenkin käydään miehen kans harvoin missään viihteellä!

Maidosta sitä ei tuu valumalla,mutta jos puristaa,niin sit tulee pari tippaa.

JoulustaKääk!!Pian se on jo ovella ja varmaan taas jää kaikki viime tippaan!! :whistle: Yhtään kynttilää en oo polttanu,vaiks yleensä olen niitten suurkuluttaja!Jotenkin ei vaan oo ollu sellanen fiilis!Joulukoristeet laitetaan vasta joulukuussa.Eilen ostettiin eka joululahja!
Marraskuun puoles välis rupeen varmaan väsäilemään joulukortteja,teen ne aina ite!

Tänään on ollu aika masis päivä!! :ashamed: Mikään ei oikeen kiinnosta!Kai se tästä!!

En muista että ollaanko me tääl keslusteltu imetyksestä...Mitä ajatuksia teil on siitä?
Ite toivon että maitoa tulee yhtä hyvin kun esikon kohalla ja voin imettää mahollisimman pitkään,mutta ei yli vuotta.Esikkoa imetin puoli vuotta,jouduin lopettamaan,kun jouduin alottamaan mahalääkityksen.Olen kuitenkin sitä mieltä että kukaan ei oo huono äiti,vaikka ei pystyis/haluais imettää.

Nyt juomaan kahvia ja syömään äskön uunista tulleita suklaapaloja! :p

Tyypin äippä ja Einari 24+6
 
Imetyksestä: imetystukilistaan aion paneutua, tähän mennessä olen lueskellut jotain kirjoja ja oppaita. Hiukan stressaa koko aihe, mulla olisi haaveena imettää vuoden verran, saapa nähä kuinka käy, puolella tutuista on ollut vaikeuksia, puolella on mennyt tosi hyvin. Aika herkkää touhuahan tuo imettäminen on, kun kuulemma jo "pelkkä" stressi voi saada maidon tulon loppumaan. Toivottavasti en kauheasti masennus, vaikka en saisikaan imetettyä sitä vuotta, se on vain aina kuulostanut itsestäni ihanteelliselta, mutta onhan niitä ihanteita vaikka mitä... ;)

Onko teillä imetysvinkkejä? Niitä kaipaisin :wave:

Onko esim. kellään kokemusta sektion jälkeisestä imetyksestä. Kun kuulemma jos joutuu sektioon, niin maidon tulo kestää kauemman. Onko kukaan esim. yrittänyt stimuloida jollain tavalla maidon tuloa jo ennen synnytystä? Jossain kehotettiin sitäkin yrittämään paria päivää ennen laskettua aikaa, mutta mistä sitä tietää, että koska varsinainen synnytys on :p

:heart: lentis ja hienoneiti 23+0 :heart:
 

Yhteistyössä