Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Minultakin onnea kaikille vauvaantuneille! :flower:

On tullut itsellä laiskasti kirjoiteltua tänne, mutta lukemassa olen käynyt melkein joka päivä...

Tänään käytiin miehen kotona. Anopin työpaikalla oli käynyt ennustaja, joka oli nähnyt korteista yhden poikavauvan ja kaksi tyttövauvaa. Nyt jännäämme, mitä tuo ennustus tarkoittaa, sillä sekä meille että miehen veljelle on ultran mukaan tulossa poika. Tuon perusteella jommalle kummalle on odotettavissa ylläri laitoksella. Itselle on kyllä aivan sama, vaikka tyttö tulisikin. Nyt todellakin ymmärtää, miksi sanotaan, että aivan sama kumpi tulee, kunhan vauva on terve! Vielä ei kyllä yhtään tunnu siltä, että ihan heti päästään näkemään kumpi masuasukki on. Mutta hiljaa hyvä tulee. =)
 
Tyypin äippä, kiva kun kerroit kuulumisianne! =)

Pur, kylä varmasti kaatuminen säikäytti :hug:

Oma syntymäaika: ainoan kerran elämässäni olen ollut täsmällinen syntyessäni :D Eli kuulun niihen 5 %, jotka ovat putkahtaneet maailmaan LA... Sen jälkeen oonkin ollut aina myöhässä :whistle:

Karvaisuus: Mun mahassa ei ole karvoja,mutta mulla tuli heti alkuraskaudesta kauheita tummia pitkiä karvoja reisiin! :headwall: Mulla on ollut aina vaaleat ihokarvat, niin että oli kyllä järkytys

Onko muille tullut näppyjä outoihin paikkoihin: Siis mulle tuli heti alkuraskaudessa kauhea akne mahaan, selkään ja rintaan |O Nyt vasta on selkä ja maha parantuneet, mutta rinta on ihan täynnä pienen pientä näppyä :headwall: Nyt rupesin laittaan siihen skinorenia, kun se on raskaus- ja imetysaikana sallittu, kun aattelin, että en halua typyn näkevän ensimmäiseksi kauheaa aknea äidin rinnassa :LOL:

Roskaruoka: Oon syönyt tasan kolme hampparia raskausaikana :saint: No, johtuu kyllä siitä, ettei Italiassa juuri syödä pikaruokaa ylipäätään. Ja kun miehen lapset asuu jenkkilässä, niin hän joutuu siellä käydessään syömään roskaruokaa ihan tarpeeksi. Meillä syödään italialaisittain aina kaksi lämmintä ateriaa päivässä, lounaalla täysjyväpastaa tai täysjyväriisiä erilaisilla kastikkeilla, illalla usein ruokaisia salaatteja tai sitten lihaa ja kasviksia. Pizzaa ei tietty Italiassa edes pidetä roskaruokana, niin että kyllä sitä syödään säännöllisesti :whistle:

Tänään kyllä leivoin banaani-suklaa-muffineita pakastimeen synnytyksen jälkeistä aikaa odottamaan, ja pitihän niitä hiukan maistaa :saint:

Nukkuminen on tosi kurjaa näiden välilevyn pullistumien vuoksi. Mulla on ihan hirveät iskiasvaivat, tänäänkin oli pakko nousta viiden kuuden maissa, kun en kivulta saanut nukuttua

Oletteko kirjoittaneet raskauspäiväkirjaa/vauvakirjaa? Mä olen kirjoittanut italiaksi raskauspäiväkirjaa, siinä on sivu jokaista viikkoa varten, oon laittanut sinne myös kuvia tyyliin tekemistäni raskaustesteistä ja sitten masukuvia ja sellaista. Lisäksi on kaksi vauvakirjaa, yksi italiankielinen ja toinen suomenkielinen, se on Vau-kirjalta. Siitä tykkään kovasti, kun siinä on paljon tilaa myös raskausajalle ja jopa isälle ja äidille ennen raskautta. Miehelle tänään suomensin ja kirjoitin suomeksi hänen "tuntojaan".

Ootteko/aiotteko nukuttaa vauvaa unipussissa? Mulla on niitä nyt kaksi, ne on tuyliin 0-6kk, ja mietin, että onkohan ne liian isoja vastasyntyneelle? Mulla on myös fleece-kankainen kapalo, sellainen tarroilla kiinnitettävä helppo, aattelin, että aluksi se voisi olla hyvä onko teillä kokemusta? :wave:

Tv Lentis ja mussukka 36+0 :heart:
 
Jälleen vauvaonnittelut vauvansa lunastaneille =)

Lentoemo, kun meidän kolmoset oli vauvoja, he nukkuivat unipussissa. Tarkoitus rauhoittaa unta niin, ettei kädet heilu ja siten herättele. Siinä kun oli aika härdelli talossa ja kaikki keinot, mitä vain oli, kokeiltiin, työtaakan helpottamiseksi. He nukkuivat myös kapalossa ja se oli todella hyvä ratkaisu. Uni oli rauhallista ja makoisaa, joten varmasti uudella vauvalla kokeilen. Voin siis suositella noita kumpaakin vaihtoehtoa todella.
 
Huomenta! Täällä taas ollaan hereillä jo varhain, eka kerran heräsin jo neljän aikaan :whistle: alkaa käymään hermojen päälle jo tää olotila, mikään asento ei tunnu hyvältä ja joka paikkaan sattuu kun yrittää kääntää kylkeä, kuorsaan kuulemma jatkuvasti ja oon hengästynyt jne.. tulin viiden aikaan alakertaan sohvalle ja yritin vähän lukea, ei tullut uni silmään. Keitin ukolle kahvit kun lähti töihin, aloin sit itkemään pöydän ääressä tätä olotilaani :( jotenkin ei vaan enää jaksais odottaa.. viikon päästä vasta lääkärintarkastus ja sit kyllä hermostun lisää jos ei ole vielä mitään edistystä tapahtunut :eek:

Onko teidän muiden miehillä jo kovat varpajaissuunnitelmat? Eilen alkoi ärsyttään suunnattomasti, kun meillä oli miehen sisko puolisonsa kanssa käymässä niin taas alkoi suunnittelut varpajaisista/30.v synttäreistä :whistle: ehkä hiukan on pinna kireellä välillä kun tollaset puheet ärsyttää, mut jotenki tuntuu että sekö tässä nyt on pääasia miettiä varpajaisia. Välillä tuntuu, että se vois huomioida tän mun raskauden jotenkin enemmän, esim.kotitöiden suhteen.. Siivoukset ja ruoanlaiton oon kyllä aika pitkälle hoitanut yksin. Oon kyllä niin huono sit ruikuttaan apua, et voisitko tehdä sen ja sen työn jne. Hohhoijaa.. kai nää hormonit tekee ihan levottomaks nyt loppuvaiheessa.. sori nyt tää valitus heti päivän alkuun :/ yritän mennä nyt vielä huilaamaan sohvalle..

T. väsynyt Kareliini ja vauveli 35+3
 
Grr... Nyt taas mahanahka ratkeaa... On aika vahvat kintut tuolla tytsyllä - ja notkeat. Jos se kerran on rt:ssä, niin miten sen jalka (jalat?) voi myllätä välillä tuolla alamahassa? Eikä tarttis niin kovaa jumpata, venyy tosissaan aika häjyn näköisesti tuo nahka.

Varpajaisista, mun miehellä meni esikoisen jälkeen varpajaiset vähän överiksi. Oli vähän itsellä sulateltavaa siinä tilanteessa, vielä sairaalassa ja aika heikoissa voimissa. On siitä väännetty sen jälkeen sen verran, että nyt mies on ymmärtänyt, että ei kannata suunnitella sellaisia pirskeitä. Eipä olla monesta asiasta niin kovasti riidelty kuin niistä juhlista... Saahan se mun puolesta toki juhlistaa vauvan syntymää, mutta ei mun ja lasten kustannuksella. Esikoista on turha suunnitella viedä anoppilaan yöksi sen takia, että se pääsis rellestämään. Sehän tod. näk. joutuu yöhoitoon jo synnytyksen aikana. Sitten mies saa keksiä jotain, kun olen kotiutunut ja pärjään noiden kahden kanssa illan ja yön ilman miestä.

Mutta mua siis aika kovin kiehuttaa, jos varpajaisia vietetään ihan reikä päässä. Just eilen mies naureskeli isälleen jostain tutustaan, joka oli onnistunut sytyttämään varpajaisissa parvekkeen palamaan ja soitteli sitten synnärille, että voisko sitä kotiutumista vähän lykätä... Mun mielestä oli taas hirveän hauskaa. :kieh:

Sori, vähän avautumista. Varmaan teidän miehet osaa hoitaa ton fiksummin...

Tänään 39 viikkoa täynnä! Jei!
 
paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!!

olipas viikonlopun aikana tullut paljon kirjoitusta.. mut hyvä asiahan se vain on.

yöllisistä vessa reissuista on ollut puhetta.. käyn suurinpiirtein 3-5 kertaan yöllä vessassa.

uusia raskausarpia ei ole tullut, eikä tarvitsis tulla.. esikon aikaan tuli ihan tarpeeksi.
mulle neuvolassa sanottiin että vaaleille ihmisille tulee paljon herkemmin arpia.. ja se piti mun kohdalla paikkansa.

mieheni on varpajaisia suunitellut jo kohta kuukauden päivät.. esikon aikana ei pitänyt varpajaisia vaikka suunitteli niitä kovalla tohinalla, mut sitten ne vain jäi pitämättä. pitäköön nyt sitten oikein kunnolliset varpajaiset kahden edestä.

torstaina olisi sitten ultraan aika.

vointeja kaikille..

sasuliini & poitsu 36+4
 
Kamala määrä tekstiä tänne ilmestyy yhdessä päivässä, huomaa hyvin että äitiyslomat on alkaneet :D

Onnea Tintulle pojasta! :flower: :heart:
Ja Tyypin äipälle kiitokset synnytyskertomuksesta! Hienoa että pääsitte nyt pienen kanssa kotiin :heart:

Haavemamma, sulla on ihan tasan saman näköinen maha kun mulla! Ja kyllä musta näyttää et se on silleen vähän "rojahtanut". Ite vertasin muutaman viikon takaista kuvaa viikko sitten otettuun ja näkee ihan selvästi että pötsi on mennyt alemmas.

Pur, huh kun varmasti säikähdit! Onneksi ei käynyt kuinkaan! Tosi liukasta on ollut tuolla ulkona välillä, en meinaa uskaltaa kävelylle lähteä kun pelkään tota kaatumista niin.

Omaan oloon ei kummempia, lonkat ja selkä on taas alkaneet vaivata, varsinkin öisin kun vessaan pitää nousta. Ja voin nukkua tasan oikealla kyljellä, vasemmalla jos koittaa nukkua niin mahaan alkaa koskea. Varmaan rautalääke syynä sekä tiukkaan pakkaantunut suolisto. Ikävää. Muuten olo on ihan hyvä.

Odottelen sähkömiehiä töihin, meillä oli vuosi sitten putkiremontti jonka yhteydessä uusittiin sähköt ja nyt on jo mennyt 4 lamppua pimeäksi! Laatutyötä siis :eek: Onneksi tulevat viimein laittamaan noi kuntoon, keittiössä ei ole voinut lukea Hesaria pariin kuukauteen kun siellä on niin pimeetä.

Tekekö muuten muiden mieli kahvia? Mä en yleensä juo juuri ollenkaan kahvia, mutta nyt pari viikkoa on ollut ihan pakko saada se kuppi tai kaksi päivässä!

Mukavaa päivää kaikille!
Kvartti ja Tao 37+6
 
Onnea Tinttu!! :heart: :hug:

Voi, kuinka söpöinen vauveli tyypin äippä!

varpajaiset esikon synnyttyä mies saunotti muutaman kaverin
ja paistoivat makkaraa ja ottivat parit oluset. Viinapullo on vieläkin
korkkaamatta tuolla kaapissa... Että silleesti juhliivat et töihin kykenee
seuraavana aamuna. ;)

kahvia en pysty juomaan ollenkaan, maistuu vaan niin pahalle.
Normaalitilassa juon muutenkin vähän kahvia.

unipussi löytyy mutta esikolla en sitä käyttänyt kertaakaan.
Nyt aattelin sitä kokeilla.

Päivänjatkoja vaan kaikille :wave:

iitukka ja helmi 36+2
 
Huomenta kaikki mammat ja vauvat! Merkkailemassa ennen kaikkea, tekstiä tulee niin kovaa vauhtia. Onneksi äippäloma on alkanut, muuten ei ehtisiä seuratakaan :)

Ja onnea taas kaikille vauvansa saaneille!!

Tänään on jännä päivä, ultra ja synnytystapa-arvio, odotan innoissani. Muuten samaa rataa kuin muillakin, herännyt taas 3 kertaa yöllä ja noin 4-5.30 lukenut sohvalla kirjaa kun ei vaan saa nukuttua. No, päikkäreitä sitten taas vaan.

Hyvää päivää kaikille, almaa vko 37
 
Huomenta!

Kahvia menee yksi kuppi, mutta siihen se jää. Oikeasti olen oikea kahvijuoppo =)

Varpajaisista mies ei ole sanonut mitään... Toivottavasti ei pidä sillä täällä riittää kyllä töitä ihan kahdelle niinä päivinä kun hän kotona on.

Vauvakirjaa ja raskauspäiväkirjaa on tullut molempia täytettyä, mutta sitä päiväkirjaa olisi voinut täyttää enemmänkin... Se tuppaa vaan unohtumaan.

Näpyistä
niin mulla taas tuo akne on lähes hävinnyt, mutta sen sijaan mulle on tullut ihan sairaasti luomia mm. kaulaan.

Raskausarpia en vielä ole huomannut muuten kuin että napakorun paikalla, siinä missä oli joskus napa on nykyään kamala punaruskea kohta. Otin korun pois jo alkuraskaudesta mutta ei näemmä auttanut. kaveri oli ottanut korunsa pois jo vuosia ennen raskautta ja silti siihen kohtaan tuli raskausarpia.

Masukuva tasaviikoilta 36 (eli vanha jo) päivitetty profiiliin =)

Caro + masukki 36+6
 
Maanantaita mammat!

Ja onnittelut jälleen jakautuneille! :flower:

Täällä olot entisellään, ei taida Pötkö ainakaan etuajassa tulla. Sunnuntaina on LA eikä mitään selkeitä merkkejä vielä... Nyt alkais olla aika valmis jo vaihtamaan tän masun vauvaan... =)

Varpajaisista on täälläkin ollut puhetta. Meillä olis suunnitelmissa kysyä sitä perhehuonetta sairaalasta (Salossa niitä on kaksi ja sellaiseen pääsee mikäli on vapaana). Mutta en sitten tiedä miten siellä suhtaudutaan jos mies on heti eka yön pois varpajaisten takia... Vaikka eihän se niitä arkena meinaa pitää jos niin sattuu mutta kun ei tiedä... Oon vaan kuullut että perhehuoneessa tavallaan "velvoitetaan" isääkin olemaan öin ja päivin vauva-arkeen totuttelemassa ja sitten katottais vähän kieroon jos mies onkin välillä esim. yön pois... Miten muualla, onko kokemusta??? Mä haluaisin jo ihan oman rauhankin takia oman huoneen mut saa nähä, maksu siinä menee kyllä tuplana. Oli isukki siellä tai ei.

Pää on särkenyt pari päivää sillain vähäsen.. Niska jumittaa ja jotenkin höntti olo. Varmaan tuo rangan asennon muuttuminen jotenkin vaikuttaa.

Raskausarpia ei oo ilmaantunut. Oon kyllä rasvaillutkin ahkerasti, mutta oon kans kuullut että se johtuu hormooneista että tuleeko niitä vai ei.

Mäkin heräsin tänään jotain viiden aikaan ja pyörin sitten hereillä puol kahdeksaan ja nousin ylös. Alkoi vaan asiat pyöriä päässä eikä uni tullut enää silmään. Pöh, aikaisin vaan sitten taas illalla maaten.

Torstaina ois taas neuvola.

Vointeja kaikille!
T.R+P rv 39+1
 
Glow
Kareliini :hug:
Tiedän tunteen. Mulla tuli itku yks ilta myös tän olotilan takia. Sitten itketti se, ettei tässä pitäis mitään itkeä kun ei ole mitään hätää/mikään pielessä!
Raivostutti muakin varpajais hommeli, pistän raskauden piikkiin. Meillä ei oo tapana raivostua toisen menoista, harvoin kun niitä on. Mutta nyt todellaki tuntu siltä et "tärkein" asia mikä ukolla on mielessä lapsen syntymästä, on et pääsee kuppilaan juhlimaan kavereiden kanssa! Eihän asia oikeasti niin varmasti ole, odottaa iskäkin vauvaa ihan innoissaan. Sillä taitaa pikkuhiljaa olla pikku paniikki et kuinka hän osaa vauvaa hoitaa :heart: semmoisia mietteitä vähän eilen nukkumaan käydessä puheli :)

Jospi wc käyminen, on vähän sama vika täällä :whistle:

Valkkarista; vaihtelevasti, melko vähän. Tuntuu et aamusin lorahtaa kunnolla, mut päivän mittaan ei juurikaan. En oo käyttäny mitään suojia, kun oon kuullu että niistä se vuoto vaan yltyy. Oon vaihellu pikkareita...
Kaikkee sitä ja tuleeki kirjoteltuu, hohhhoi.
Raskausarpia ei ole tullut.

Eilen illalla aattelin, et vähän haikeena jää muistelee tätä meidän kivaa raskausajan pinoa vauvan synnyttyä! Meil on hyvä porukka!
Ei näitä asioita kelleen oo juurikaa viitsiny puhua, mitä täällä kirjottaa.
On ollu oman jaksamisen kannalta ihan huippu juttu lukea samassa tilanteessa olevien vaivoja yms. tietää ettei oo yksin!

PALJON ONNEA Tinttu :flower:

Tyypin äippä, kiva kun laitoit vauvasta kuvan :) :heart:

Glow&Onni 37+6
 

Vauvaonnittelut heille, joilla on jo vauvat tässä maailmassa :flower: En viikonlopun aikana ennättäny/jaksanu olla koneen ääressä ja nyt vain pikaisesti lukemassa, että edes jotenkin mukana pysyy... Mutta vauvoja on syntyny :)

Itellä THE LA-päivä tänään, mutta ei mitään merkkiä, että sieltä olis vauva tulossa ulos =) Hän on päättäny nyt käyttää kaiken masuajan hyväkseen ja tulee sitten ulos, kun on siihen valmis.. Mamma tosin alkaa toivoa, että tulis piakkoin mutta...
Koti-ässiä on kokeiltu viikonlopun aikana ja ei mitään tehoo. Pe-iltana supisteli vähän napakammin ku olin imuroinu, mutta saunalla ja seksillä ei saa mitään aikaan (okei, hyvän olon ja unet mutta synnytyksen edistämiseks ei mitään) ;)
Pe-iltana käytiin osastolla makaamassa käyrässä kun vauva halus pitää "rauhanpäivän", en tuntenu koko päivänä oikeen liikkeitä missään asennossa. Ja sit ku oltiin menossa nukkuu, nii avomies kysy, et mikä mun mieltä painaa ku oon nii hiljanen. Sanoin sit, et oon vähä huolissani ku vauva ei oo liikkunu niin paljo ku tavallisesti. Sen kuultuaan hän sano, et nyt puetaan vaatteet takas päälle (klo 23 aikaan) ja lähetään käymään osastolla että saadaan varmuus. Ite sanoin, et ootan aamuun..
Käyrässä kaikki oli ok, kätilö sano et vauva voi olla kääntyny nyt toiseen suuntaan ja nyt liikkeet/potkut menee enemmä selkäänpäin eikä mahaan kuten tähän asti.

WC-reissut: mä pärjään yleensä yhellä vessakäynnillä per yö. Ja muun ajan nukun ku tukki, jos kädet vaan ei oo kipeet/puutuneet.

Raskausarvet: mulla on rintoihi tullu joitaki vaaleita venymäjälkiä, mut mahassa en oo nähny yhtään (peilin kautta). Navan luona on yks punanen juova ylöspäin, se saattaa olla raskausarpi...?

Varpajaiset: mun ei tarvii "pelätä" et meillä ois talo myllättynä / sotkettuna, sillä olen 100% varma avomiehestäni ettei hän mitään varpajaisia oo järkkäämässä. Ja jos järkkää, nii ainakaan niissä ei oo alkoholia mukana. Meillä on nimittäin jo 2v takana ilman alkoholia, joten tuskinpa hän meistä on se, joka sen uudenvuoden (v.2007 alkaessa tehty lupaus) lupauksen rikkoo;)

Näppyjä: ennen raskausaikaa muistelen lukeneeni, et raskausaikana yleensä finnit ja muut iho-ongelmat häviää tai vähenee reilusti. Noh, poikkeus on kyllä tapahtunu. Finnejä on entiseen tapaan ja mahaan on tullu pieniä punasia "nuppineulanpään " näkösiä näppyjä tosi paljon. Ne ei oo mitään finnejä, mut sellasii pieniä näppyjä joka tapauksessa.
Ja mahakarvat :) heh, onneks oon vaaleekarvanen nii ei ihan nii räikeesti muille näy mut karvamaha, mutta karvaa on paljon mahassa :)

Nyt alkaa kädet ilmotella, et on paras lopettaa kirjottaminen.. Kaheksan sormee kymmenestä on aivan "tikuilla"=puutuneena/tunnottomana, joten luovutan..

Jaksuja kaikille meille isomahaisille masunkasvattajille :hug:

Nanada+Hän 40+0
 
Rosinante, täällä ainakin Kätilöopistolla on se perhehuone juuri sitä varten, että isä auttaa kaikissa toimissa. Siellä osastolla on käsittääkseni vähän vähemmän henkilökuntaa just yöaikaan sen vuoksi että isillä on enemmän vastuuta. Eli luulisin, että olisivat sielläkin vähän kummissaan jos perhehuoneen haluaa eikä sitten isää näykään mailla halmeilla... :p Toisaalta, jos ei tunkua noihin huoneisiin ole niin tuskin sillä sitten väliä on. Täällä ovat ainakin kuulemma kortilla.

Varpajaisista ei oo toi mies puhunut, eiköhän se jotkut bileet järjestä sitten kun kotiin päästään. Mä ostin sille isyyspakkaukseen konjakkipullon :) Vai onko varpajaiset sellaiset mitkä järjestää joku muu tuoreelle isälle? Vähän niinkun polttarit??
 
olipa kiva aamun aloitus täällä...
Vein (miehen)tytön aamulla kouluun autolla, ja tuumasin et käynpä samalla kaupassa. Korin kanssa kuljin sit hyllyjen väliä ja jo kassaa kohti, kun alkoi yhtäkkiä nenästä tulla verta. (ja mulla sitä sit tulee reilusti,kakarasta asti sama vika...). Paperia kassista tollo nenälle ja kassalle, jossa sit ykskätisenä latelin ostoksia hihnalle(onneks ei ollu jonoa...). Siinä sit kassalla huomasin että MUN RAHAPUSSI ON KOTONA!!! :headwall: :LOL: Onneksi on pieni paikkakunta ja tuttu kassa (serkun emäntä vieläpä), niin auttoi pakkaamaan ostokset, perui kuitin, otti kassit kassalle odottamaan että saan nokan tukittua ja rahapussin haettua... Nyt täs koneella tuppo nenässä oottelen et vuoto lakkais ja pääsisin hakeen ne ostokset!! :headwall: :LOL: :snotty:
Hierojallekin ois aika puolentunnin päästä, et kyl sitä on nyt lähdettävä... palataan!

tatuka+peikko 36+6
 
Huh! Viimeinkin sain luettua kaikki.. Piti tehdä muistiinpanoja mitä kaikkea pitäisikään kirjoittaa =) Jotenkin en luota omaan päähäni juuri nyt (kumpaankaan päähän..?!?)

Onnittelut kaikille jotka ovat jo pikkuisensa saaneet! :flower:

Unipussin ostin nyt alennusmyynnistä, sisko on niitä käyttänyt ja hyväksi todennut. Saas nähdä mitä itse pidän. Aiemmin ostin ns. vartalosukan, (Cozy Cocoon body sock), sellanen putkilo joka kapenee jalkoihin. Olen huono tekemään kapaloa, pitävää sellaista. Tämä oli niin iisin näköinen juttu, että oli pakko ostaa. Ja talvivauvalle lämmintä.. Onko kellään kokemusta sellaisesta?

Joku kysyi pienistä vaatteista.. Olen ostanut jonkin verran 50 cm vaatteita. Esikoisesta kun kaikki sanoivat ettei niin pieniä kannata ostaa, niin oli kyllä liian vähän. Neiti oli melkolailla 3 kg syntyessään ja meni 50 cm vaatteisiin kumminkin hyvän aikaa. Hukkunut olisi isompiin. Nyt toinen saattaakin olla eri kokoa, mutta varsinkin 2 viikkoa sitten tehdyn ultran jälkeen jotenkin syyhytti mennä ostamaan uudelleen vaatteita (selvisi siis kumpiko on tulossa).

Sitä on pitänyt kysyä, onko kellään lapsivesi hulahtanut julkisella paikalla ja erittäin runsaassa määrin? Olisi kiva kuulla tarinoita... Itsellä esikoisesta meni vedet sairaalassa ja jotenkin se mietityttää,että ihan varmaan olen jossain keskustassa kävellenkun vedet pamahtaa housuihin, ja sitten vielä pitää käppäillä kotiin se 5 min matka. Oih,kun on ongelmat
;)

Varpajaisia meillä ei ole suunniteltu. Ensimmäinen raskaus tosiaan meni puolivälistä yksin juuri koska esikoisen isä vietti "varpajaisia" koko raskausajan. Nyt eri mies, vanhempi ja viisaampi ;) Ottaa mut huomioon ihan eri tavalla, ja sillä ei varmaan ole käynyt mielessäkään että hänen pitäis päästä baariin kun minä olen lapsen punnertanut.. Ai miten niin munkin mielipiteeni varpajaisista on nuiva.. :D
Muuten olen kyllä pillittänyt muutamana iltana kaikkea, kuinka herra ei esim. hiero mua tarpeeksi.. Katselee vain jalkapalloa tms. :headwall: Ja kuitenkin on kyseessä mies, joka on ottanut mun lapsen "omakseen",hoitaa neitiä hyvin.. Tiskaa meillä lähestulkoon kaikki tiskit, imuroinninkin on ottanut vaivoikseen kun en vaan jaksa. Sit mä pillitän ihan turhista. Pitäis varmaan lukaista esikoisen raskausajalta omaa päiväkirjaa, jos vaikka alkais turhat vaatimukset vähentyä vanhoja aikoja muistellessa :)

Onko muuten täällä ketään joka odottaisi lasta nyt yksin?

Keskiviikkona viimeinkin lääkärineuvola, ei mitään tietoa missä kunnossa paikat ovat down there. Tuskinpa kovinkaan valmiiina. Jotenkin tuntuu että jatkoajalle mennään tämänkin kanssa.

Paradies & masulainen 35+4
 
Merks. niin paljon lukemista, että koko aamu menny :D viikonloppuna oli esikoisen synttärit niin ei sitten kerenny koneelle.

Nyt toivon, ettei synnytys ala ihan kohtakaan, ukko on influenssassa enkä kyllä yksin tahdo lähteä synnyttämään. Onneks kaveri on lupautunut mukaan, jos nyt kuitenkin lähtö tulee. Onneks nyt ei oo supisteluja "normaalia" enempää :D
Mutta mitäs sitten jos ite sairastuu tohon pirun tautiin... :headwall: synnytys kauheessa kuumeessa ja yskässä ei hirveesti houkuta :|

Vauvautuneille onnittelut :flower:

Orchid ja pungertaja 38+5 :heart:
 
Huh. Viikonloppu pois koneelta, niin 5 sivua kerralla luettavana. Anteeksi, jos en muista kaikkea kommentoida. :snotty: Isot onnittelut kaikille tässä välissä vauvan saaneille! :flower:

Kimallus: Miksi mua ei yllätä yhtään, että olet miettinyt samoja juttuja (taas) kuin minä?! B) :xmas: :D Mitä taas mahan pinkeyteen tulee, oon todennut, et myös vauvan asento vaikuttaa siihen, sillä tällä välin, mun maha on hetkellisesti ollut jo pehmeämmän ja pienemmän tuntuinen. Mut kaikenkaikkiaan onhan tuo kovettunut, vaan käypä siellä tilakin ahtaammaksi. B)

Väsymys, siivousinto ja pesänrakennusvietti: eivät ole muuten hyvä yhdistelmä. :LOL: Aloitan jotain, mutta väsähdän heti. Ja pesänrakennusvietti (lähinnä se, et täällä yhtäkkiä mikään ei miellytä mun silmää ) käy turhaksi äippärahakukkarolle. :D Lattioista en itse asiassa tiiä, millä meillä ne pestään. Jollakin öljyjutulla kai, pitäis olla myrkytöntä (sen tiiän =) ) Meillä käy siivooja, joka hoitaa sen puolen. Mä en tiiä. :snotty: Itse siivoan vaan välisiivoukset eli pyyhin pölyt ja imuroin väliviikkoina. Lattianpesusiivouksen hoitaa siivooja kerran kuuhun (tosin vauvan myötä voip tarvita sitä käymään pari kertaa kuussa). :p

Varpajaissuunnitelmia ukolla oli. Mutta sen ilkiä vaimo ilmoitti, ettei ole kovin mielessään siitä, et kämppä täyttyis meidän sairaalaoloaikana kännisillä miehillä... (koska tiiän, et tuo ei saa sen jäljiltä siivottua sille tasolle tätä kämppää kuin mihin mä sen jätän ja johon tahdon vauvan tuoda..). Joten suunnitelmat on jäissä tällä hetkellä. En muutenkaan käsitä, miksi vauvan syntymää pitäs juhlistaa jollain ryyppäämisellä??

Raskausarvet: Mun alamaha repesi toispuoleisesti kirjaimellisesti yhden yön aikana. Illalla ei ollut mitään, kun kävin suihkussa, aamulla, kun katsoin samaan peiliin, näin jo arvet. Papu makasi sillä hetkellä hyvin vahvasti juuri sillä puolella. Siitä pari viikkoa myöhemmin neiti vaihtoi puolta ja sama juttu kävi toiselle puolelle (ei onneksi yhtä pahana), joten joo: mun alamahassa on nyt kivoja raitoja.

Pixie monen aikaan kävit eilen munkilla? B) Mä olin siellä eilen kanssa päiväkahvilla. Yhtä aikaa oli kyllä yks raskaana oleva nainen, mietin olitko sinä? :D

Tatuka: Mulla tehtiin (aloitettiin ) synnytystapa-arviojuttu Taysissa jo aikaisemmin (32 viikolla), mut ehkä sit siks jo niin aikaisin, kun mulla syynä ei ole tuo ahtaus. Tosin itsekin joudun (?? pääsen) menemään uusiksi vielä nyt 38. viikolla. Joten kaipa tuo sitten on ihan normaali aika, vaikka aikaisemmin muuta höpisin. Onnea hiivan taltutukseen. Hitto vie, tuntui lauantaina jo itselläkin siltä, et onko tulossa ...mut onneks tais mennä ohi... :xmas:

Mut joh, suihkuun taas.

T. Kärppä ja papunen 35+2 :D
 

Yhteistyössä