~Helmitaaperot -09 talvella 2010-2011~

Onnea Karvatonkoira kivoista ultranäkymistä! Jännä nähdä että jatkuuko sama sarja :heart:

Meille kuuluu ihan hyvää, harvoin vaan jää aikaa ja energiaa kirjoitella, lukemassa käyn toki silloin tällöin. Päivärytmi alkaa kahden kanssa löytymään, usein saan tytöt jopa samaan aikaan päiväunille. Helmillä on välillä kovaa uhmaa, kaikki on ei. Mun äiti usein sanoo että lapset kasvattavat enemmän vanhempiaan kun toisinpäin ja siltä tosiaan välillä tuntuu kun on vaikeaa hillitä itseään alentumasta kaksivuotiaan kiukutteluun :)

Puhetta tulee jo pitkät pätkät ja aika selkeää on, muutkin kun äiti ymmärtävät. Osa sijapäätteistäkin alkaa löytää oikeita muotoja, hetki sitten oli vielä lauseet vain peräkkäin laitettuja sanoja, nyt tulee jo tyyliin: "Eeva antoi Helmille ponin, kiltti Eeva." tai "Helmin äiti laittaa uusi Muumi."

Helmi on käynyt viikolla kahtena tai kolmena aamupäivänä puistotädillä viereisessä puistossa ja on kyllä aivan mahtava palvelu! Tuossa on vain neljä lasta, joten aikaa riittää kaikille hyvin ja on turvallinen olo jättää. Paljon aikaa siitä aamupäivästä tosin menee lasten kuskaamisenn, pukemiseen ja riisumiseen, mutta on se silti ihan mukavaa kun ei tarvitse itse keksiä aktiviteettia ja toisella kädellä heiluttaa pienemmän vaunuja vaan saa mennä kotiin ja seurustella ihan rauhassa pienen kanssa kahvia juoden (ja joskus joutuu jotain kotitöitäkin tekemään..).

Nyt Muumit loppuivat ja pitää kuulemma piirtää, joten menen estämään tuhot. Mukavaa kevättä kaikille!

Kvartti ja tytöt kohta 2v ja 3,5kk
 
Jopas on pino hiljentynyt!

Me vietettiin viime viikonloppuna häitä viimeinkin! :heart: Ja saatiin paras häälahja ikinä: plussa raskaustestiin!! :heart: Meille tulee siis toivottavasti lokakuussa vauva :) Ja tästä olkaa ihan hiljaa vielä FB:n puolella, ei vielä meinata kertoa, mutta jossain on hehkutettava! :D

Hurjaa miten aika on mennyt, kaksivuotiaita alkaa vauvat jo olla! Meillä vielä reipas kuukausi 2-v. päivään. Tyttö kovasti puhuu, nyt alkanut lauseita muodostaa. Pukee jo itse melko hyvin vaatteet päällensä, on kyllä niin neiti vaatteidensa kanssa :D

Itse aloitin opiskelut, kivaa vaihtelua ja viimeinkin taidan olla ihan oikeassa paikassa opiskelemassa :) Syksyllä tulee vähän taukoa opiskeluihin, mutta ehtiipähän tässä vielä opiskella myöhemminkin.
 
Iltaa mammoille, ja onnea onnea kaikille vauvauutisista!
Mä aloitin uudessa työssä maanantaina, ja olen ollut aika kuitti ja väsy koko viikon. Mähän varmaan palasin ekana tässä pinossa töihin mutta tein etänä kotona töitä niin, että tuntui kun olisin ollut poitsun arjessa koko ajan läsnä - kuulin koska mentiin ulos, syötiin, päikkäreille jne. Nyt olen ollut työpaikalla töissä ja tuntuu melkein kuin äitiyslomalta töihin paluu - nyt oikeasti enemmän erossa poikasesta. Uutta eroahdistusta poettu siis.
Ja vielä hankalampaa varmaan ollut, kun oltiin edellisviikko siellä reissussa ja tosi tiiviisti yhdessä. En olisi uskonut että jo tuollainen vajaa 2-vuotias oikeasti nauttii lomasta niin paljon, mutta toisin oli: pojalla oli selvästikin hieno viikko. Hotellissa meni aamulla parvekkeelle ja sanoi 'ihanaa' :) Ja vielä kotonakin ehdotti jos mentäisiin hotelliin... Matka meni kaikin puolin hyvin, ainoastaan paluulennolla meinasi hermo pettää mutta onneksi silloinkin oli useampi syli. Ja ensi kerralla sitten jo oma paikka koneessa.
Puhelee jo paljon, tänään töistä tullessa sanoi 'kaksi vuotta', ihanaa. Uhmaa tuntuu olevan mutta melko vähän, tosin ennen kaikkea mulle osoitettua... Minkäänlaista mielenkiintoa vaatteisiin ei ole (paitsi talvisaappaat pukee), jos ei vaatteita puettaisi niin nakuilisi varmaan koko päivän. Neuvola on varattu ja (vain puolitosissaan) olen kokeillut osaako koota palikkatornin (joo) ja hyppiä tasajalkaa (huonosti). Millaisia neuvolatapaamisia teillä muilla on ollut?
Täytynee vielä hieman silittää pyykkiä, mukavaa tammikuun loppua!
 
ohhoh..onko täällä enään ketään..hehe..itsekiin paras puhumaan, en muista milloin tänne viimeksi olisin jotain krijoittanut:))
pojalla on ens viikolla 2 v synttärit ja itse joudun topin synttäreillä olemaan töissä klo 6-17:30 eli menee pilalle koko päivä, ei siinä ehdi topin synttäreitä viettämään.nyh.mutta sunnuntai onneksi vapaa, aattelin jos sitä aamusta lähdetään heti tuohon vesipuistoon uimaan, sit syömään ravintolaan, päikkärit ja sit kakkua:)mutta ei oikein ehdi ketään kutsua kylään viettämään synttäreitä , topin serkut toki tulee, niistä on sit kakkuseuraa, ovat melkein samanikäisiä ja kun ravaavat peräkkäin tulee vaan daltonin veljekset mieleen (siis se sarjakuva..ei euran veljekset..hehe)

sit ois vielä muutto joten kamat rupee olemaan laatikoissa ja uudessa ei oikein ole vielä mitään , ei sielläkään voi oikein järjestää mitään.
sit olen töissä ihan kaikki illat melkein (vuorotyö on syvältä kun on pieni lapsi kotona)
mutta 10.3 jään äippälomalle , tai ekaksi kesälomalle ja siitä suoraan äippälomalle joten siinä ehtii pari kuukautta viettää topin kanssa laatuaikaa,jee:)(remontin keskellä..ou nou)

topi aloitta päiväkodinkin, uudessa "kylässä" jonne muutetaan, aloitti siellä jo ja on tykännyt paljon!hmm..onkohan raukka ollut liian paljon äidin kanssa kotona ja mummoloissa kun niin innoissaan päiväkotiin menee??hehe..helpotus äidille, oli ihan hirveätä olla töissä kun toinen ekaa kertaa yksin päiväkodissa..
sovittiin päiväkodin kanssa että topi jatkaa 2 pv viikossa alle 7h kuitenkin, vaikka uusi vauva syntyykin toukokuussa, tiedän nimittäin ettei mulla tule olemaan energiaa eikä aikaa välttämättä niin paljon virikkeitä taaperolle keksiä kun mitä se päiväkodissa saa, ja kun kerran tykkää noin paljon , varsinkin muiden lasten seurasta, miksi pitäis heti ottaa sit pois päiväkodista..
vaikka rahallisesti menetä paljon, ei se raha ole kaikista tärkeintä tällä hetkellä, mies saa sit paiskia enemmän duunia:)kjheh..

bläh, just istun taas töissä, rauhallinen päivä joten sitä ehti tännekin tulla kirjoittelemaan, tosin huomaan että omaa juttua vaan kirjoittelen.sorry, onko kaikilla kaikki hyvin?
onnittelut uusista plussauksista:))jee:))

kyssäri, mulla on aivan mieletön läjä topin vauvan vaatteita, ajattelin niistä karsia ne "poikamaisimmat" pois ja pitää neutraalit tulevalle tytölle, mutta mitä hintaa nykyään krippareilla kehtaa pyytää, aattelin ihan muutamia euroja hyvistä vaatteista pyytää, kunhan saa varastot tyhjäx, ja ne jotka ei mene kaupax niin vaatekeräykseen vaan ..tuleepahan hyvä teko tehtyä:))hehe..

mitens, onko kellään kokemusta huuto.netistä?kannattaako se ja mitä esim jonkun vaatepaketin postittaminen maksais about?jos joku ostais jonkun vaatepaketin huuto.netistä ja pitäis sit lähtee postittelemaan..

anyways, hauskaa helmikuuta helmikuisille:)
 
Isot onnittelut Nessulle sekä naimisiin menon johdosta että plussasta...!!!

Itsekin jos tänne jotain saisi joskus kirjoiteltua...:) Täällä tuli kans 2-vuotta täyteen, iso poika jo!
Puhetta tulee pulppuamalla ja omaa tahtoakin löytyy välillä jopa liiaksikin. Ei meille mitään ihmeitä kuulu, arki rullaa painollaan eteenpäin ja me mukana.

Huuto.netistä meillä on kokemuksia paljonkin. Tykkään kierrättää eli sekä ostaa ja myydä. Jos on tunnistautunut myyjä ja omistaa tulostimen maksaa paketin (max. 35kg) lähetys 7,99 eli aikasta vähän mun mielestä. Nyt muutenkin tippui postimaksut helmikuun alussa, kun tuli mahdolliseksi lähettää yksittäisiä kirjeitä 2.luokassa. Ehdottomasti suosittelen kirpparin sijaan huutonettiä. Itse olen ainakin "netonnut" siellä käytetyistä lastentavaroistamme paljon paremmin kuin kirppareilla.

Tästä päästäänkin hyvin aiheeseen lastenvaatefriikkiäiti. Siis mä oon niin hurahtanut lastenvaatteisiin. Mun pitää varmaan kohta ostaa jo lisäsäilytystilaa...:D Mutta minkäs teet, en halua, että pojan tarvitsee kulkea "tylsissä" vaatteissa ja sit olenkin vetänyt koko homman vähän överiksi...:p

Mut nyt mä alan tekemään läksyjä. Oon ollu vähän laiska sillä saralla. :p
 
OHHO!
mä olen niiiiiiiiiin unohtanu koko palstan, kun oon jumiutunu fb:stä seuraamaan teitä ihanaisia <3
Ajattelin että kun tämä talvipino ei ole saanut tulta alleen kun kahden sivun verran, niin muokkaanpa tuon otsikon ihan vaan helmivauvoiksi 09 ilman näitä kuukausimääritteitä.

Tämän enempää ei nyt tälle puolen juttua tunnu riittävän tälläkään kertaa enää, mutta jos joku vielä fb:n kautta haluaa kavereihin lisätä, niin sieltäpä löytyy meidän omasta pinosta tarkemmat nimitiedot ja eikun kaveripyyntöä tulemaan :)

Toivotavasti voitte kaikki hyvin <3

labello ja nöttönen ihan justiinsa kohta 2v2kk.
 
no voi bjärse eihän se anna edes muokata tuota alkuperästä otsikkoa. no väännän sitten vaikka vielä yhden pinon tässä joku päivä ilman tuota kuukausiliitettä ja olkoot se sitten niin pitkään kun sivumääriä tulee paaaaaaljon ;)

mutta että tällä nyt vielä hetki mennään tai ollaan menemättä
 
MOikka,

täällä on ihan outo aamu, kun tuo pikkumies, eli pian 11kk nukkuu yhä. Yleensä ihan viimeistään 7.30 ollaan pystyssä, mut nyt klo jo 8.30. WOW! :O
En ole juu palstaillut aikoihin, eipä ole näköjään moni muukaan. Silti ette ole poistunut mielestä ja Seranzun kanssa tosiaan välillä tsättäilty että miitti olis mukava :)

Meillä neiti siis jo reilu 2v 2kk. Puhuu jo kovasti. Paras oli yks kiukku ilta tässä kun sanoi "..haluaa hampurilaisen, äiti ajaa autolla nyt" :p Mistä lie oppinut. Mut joo monesti yhdistää kaupassa käynnin hampurilaiseen, kun ollaan ehkä 5x käyty Prisma retken lomassa burgerilla. Sanookin kaupassa valmiiks"kova nälkä, tonne mennään" Jep jep. Isäntä on burgerin suurkuluttaja ja EN tahdo kyllä tyttärestäni samaa :ashamed:

Pikku-ukko taas on jo ens kuussa 1v, hui hai, aika rientää. Kävelee tukia pitkin, konttaa, ryömii, 8 hammasta.. suursyömäri. 10 kk nlassa oli jo 11,3 kg että on haubitsille töitä. Nukkuu aika lyhyesti päivisin, yöt menee hyvin jos ollaan terveitä, mitä aika vähän ollaan tänä talvena oltu. Muutenkin kovakourainen, kärsimätön.. ja niin erilainen vaavi kaikinpuolin kuin tuo supernukkuva, kilttien kiltti esikoinen. Tätähän mulle manasi jotkut mammakaverit "ei teille voi tulla toista samanlaista!!" ..no ei tullu, olkaatten tyytyväisiä : /

Neiti on yhä 2 pvä/ vko hoidossa. Tiistaina hain hänet ekaa kertaa niin ettei halunnu lähteä kotiin vaan itki ja potki..on niin messevät lätäköt siellä hoitopaikan pihassa että olis halunnut hämmentää niitä pidempään. Hoito loppuu kesäkuulle kun muutetaan.

..nyt alkaa ukkelin viihdytys. Jaaha nyt kiipee jo sohvalle, kääk!

Ihanaa kevättä! Nessulle erityis onnittelut!!

HM ja nökerö ja tirppana :)
 
Voi reps..meidän neiti on alkanut olemaan tosi kiinnostunut sukupuolesta. " Veikka pippeli, isi pippeli..Henni pipsa, äiti pipsa" Ja ihan itkun kera että "Henni haluu kattoo pipsaa, pipsa piilossa. Pipsa pyllyssä" Huoh, Yritän siinä sitte että Henni voi katsoa pimpsaa jos haluaa ja pimpsa on siinä pyllyn vieressä.. :rolleyes: Samaten hirveesti jakssaa puhua tyttö ja poika juttuja. .. Tässä iässäkö nämä eroavaisuudet alkaa jo tulla esiin pienellä?
 
moikka kaikille.
ei oo tosiaan tullut täällä käytyä pitkiin aikoihin. en meinannut enää edes löytää tänne, niin on sivut muuttuneet. fb:ssä minäkin joten sitä kautta jutuissa mukana ;)

meillä sairastellaan. Koko perhe. Kovaksi nousee kuume lapsilla, yli 39. Pojat alkaa olla ok. tytöllä aamulla tasan 39 kuume. vauvalla nuhaa ja yskää mutta vielä säästynyt kuumeelta, kopkop. Oma olo kauhea, päätä ja joka paikkaa särkee, nuhaa ja yskää :p jospa pian helpottaisi.

niin ja onnea kaikille joilla vauvauutisia, ihanaa! <3
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin käyn edelleen silloin tällöin lukemassa teidän kuulumisia,vaikka marraskuisiin kuulunkin oikeasti mutta on kiva käydä teidänkin kuulumisia lukemassa kun hetken tässä pinossakin olin.

Meillä menee ihan kivasti.Käytiin tuossa 11.4 esikoisen kanssa tutustumassa kouluunkin jonka syksyllä sitten jo aloittaa..oli kyllä hyvä että pääsi tuohon vieressä olevaan kouluun.

Meidän Julius pääsi myös tuohon huhtikuun 2+ lehteen ja on myös troukokuun numerossa pojasta kuvia.Meidän perheestä tehdään sitte haastattelu kesäkuun numeroon.

Juhon kanssa taas ollaa taas menty lääkäriltä lääkärille kun saelvitellää että mikä sille aiheuttaa noita jälkiä,sais selvitä jo.
 
Glow
Heiiiii :D

Piiiiitkästä aikaa täällä!
Huh. Mulla on ikävä teitä.
Yritän lyhyesti kertoa kuulumiset ja lueskella pinoa sitten.
Harmittaa kun ei ehdi palstalle enää yhtään. Nyt hiljainen päivä töissä, joten... ;)

Meikäläinen palasi töihin kuukausi sitten vanhaan duuniin ja toisin kun vähän pelkäsin, kaikki on mennyt melkoisen hyvin ja duunikin on ihan mukavaa. Ihanaa olla aikuisten seurassa välillä. Kotihommat kasaantuu kyllä, pyykkivuori yms mutta jotenkin sitä jaksaa lapsukaisten kanssa olla paremmin kun välillä pääsee aikuisten töihin "huilaamaan".
Mulla ei mitään omia menoja oo ikinä ollu että kotona lastenkanssa ja puistossa on elämä pyörinyt viimeset 2 vuotta.
Pojilla menee jo aika hyvin päiväkodissa. Syövät, nukkuvat ja leikkivät. Onni (2v) oppinut lyhyessä ajassa leikkimään itsekseen! lauluamaan ja jumppaamaan. Pienempi sitten perässä tekee kaiken :D Aivan mainiot veljekset.
Toki ovat sairastaneet jo heti alkuun 2 kertaa. Ensin korvatulehdusta ja tällä viikolla mahatauti :/ Nyt jo paremmassa kunnossa.
Korvien putkitus edessä noin 2 viikon päästä molemmilla.

Niin, pojat nyt 1v ja 2v.
Kyllä on aika kulunut aivan käsittämättömän hurjaa vauhtia.

Yöt on edelleen ihan yhtä sirkusta useimmiten.
Isompi nukkuu vaihteeksi hyvin omassa huoneessaan mutta tämä pienempi... hoh hoi.
Pienemmälläkin on nyt lasten jatkettava sänky, eipä se nukuta siinäkään.
Yhdessä vaiheessa noin 1-2 kk sitten näytti hyvältä, nukkui pitkiä pätkiä omassa sängyssä mutta viime aikoina taas 1-2 tuntia nukuttuaan herää huutamaan ja ei kelpaa muu kun mun kainalossa nyhvätä ja nukahtaa siihen.
Yöllä heräilee vaihtelevasti/usein. Nukahtaa kyllä "tassutteluun".
Eipä tuota kamalasti ole voitu "unikouluttaa" ja huudattaa kun siitä kärsii isompien lasten uni.
Hänellä puhkesi atopia, vai miten se sanotaan... oli tosi hurjan näköinen koko iho ja meni tovi että saatiin kunnon rasvat. Toki se helpotti öitä huomattavasti että sai kutinan kuriin.
Olen miettinyt, olisiko jotain allergiaa mikä öisin herättelee mutta kun päivisin on iloinen ja ei näytä mihinkään koskeva, ei ole sinällään merkkejä allergiasta vaikka enpä niistä oikein mitään tiedä kun ei ole kokemusta :S

Eipä kai tässä nyt kummempia, luen teidän kuulumisia :)

Glow
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heippa vaan kaikille! Eipä ole tosiaan täällä tullut kirjoiteltua kun tuolla fb:n puolella melkein vallan tulee käytyä. Olis kyllä kiva jos taas vähän saataisiin lisäeloa tännekin palstalle :) mutta niinhän se menee että kaikilla taitaa olla aika kortilla ja kädet täynnä näiden pikkuvipeltäjien kanssa ettei joka paikkaan ehdi.

Onnittelut kaikille plussanneille!

Meillä Sara 2v1kk, aikamoinen vauhtimimmi, ei hetkeäkään paikoillaan :) kovasti puhetta meilläkin jo tulee, nyt sitten välillä löytyy niitä voimasanojakin, mistä lie kuullut :whistle: voi heevetti, toteaa välillä johonkin asiaan, täytyy vaan olla kiinnittämättä kauheesti huomioo asiaan :) aikalailla terveenä ollaan kyllä oltu onneksi, pientä vatsataudinpoikasta alkutalvella oli.

Kotona olen hoitovapaalla tytön kanssa, 3.v asti olen hoitovapaan anonut. Kuitenkin oon katsellut tässä samalla uusia töitä, josko jotain mielenkiintoista ilmaantuisi. Vanhaan työhön en kovin mielelläni haluaisi palata jo senkin takia kun on vuorotyötä ja miehelläkin alkoi juuri 5-vuorotyö, onneksi hän pääsi pois matkatöistä jotka stressasi pitkään. Yhdessä haastattelussakin kävin, mutta siinä ei saatu mitenkään työvuoroja sellaisiksi, että olisin voinut laittaa Saran tavalliseen päiväkotiin. Se kun itsellä on haaveena, että saisi tytön jompaan kumpaan puolenkilometrin säteellä olevista päiväkodeista. On tässä kyllä sellaistakin mietitty, että josko Saralle sisarusta hommattaisiin :) kovin pitkäksi ei välttämättä haluttaisi ikäeroa kasvattaa ja tässähän se toinenkin nyt sitten menisi :) tässä tulisikin pitkä tauko työelämään jos nyt jäisi vielä kotiin hoitamaan toista :D

Tapaamisesta ollut tuolla fb:n puolella puhetta niin olisi kyllä tosi kiva nähdä teitä kaikkia!! Kesäaikaan olisi kiva reissata, nyt ei muutakun suunnitteleen miittinkiä :)

Tässä taas tällä erää, nyt tarvii mennä ruoanlaittoon! Yritän parantaa tapani ja käydä useammin täälläkin :)

Kareliini ja Sara :heart:
 
Kevättä rinnassa voisi sanoa. :)
Juu sama vika rahikaisella, FB:ssä roikun, niin ei tänne tule kirjoiteltua.
Vie mukamans aikaa...

He meinasin jo sanoa etunimellä seuraavan kommentin... ;) Mut siis HM Kaapsu ei vielä ole noin innokkaana sukupuolierojen suhteen, mutta mun veljen tyttö vain 3kk Kaapsua vanhempi.. Heille on tulossa pikkusisarus <3 <3 ja Neiti tuumii, että vauva on äidin pyllyssä ja yks päivä meinasi et hänkin menee pyllyyn :-D Kaapsu tuumii vaan iltaisin, että "pestään munat"

Köh :) Meillä on tuota suoraa puhetta asioista niiden oikeilla nimillä. Herranen ei muutoin hirveenä kiroa, vaikka meillä kahden teinin perheessä ja isän (joka on puheissaan kun tukkijätkä) puhumattakaan muusta suvusta kirotaan aivan liikaa. Mutta tuo munat kuuluu ihan sanavarastoon ja oon odottanu, että kommentoivat päiväkodista asiaa. :) Mut ei o kuulunu vielä ainakaan...

Kaapsu parka sairastaa flunssaa flunssan perään.. Joulukuussa oli keuhkoputken tulehdus. Ja nyt kuukauden sisään kolmas AB kuuri, korviin. perjantaina totesi tohtori putken olevan tiessään ja nyt pitäisi kiireellä päästä uusintaputkitukseen ja kitarisojen poistoon.
AB kuuri kun loppuu vaihdetaan astmalääkkeet montelukast lääkkeeseen josko sillä olisi hiukan apuja?? Mut allergiatestit pitäisi saada tehtyä, kun on noita elukoita. JA lääkäri saarnasi isälle tosi tiukkana tupakoinnista. Minä myhäilin tyytyväisenä..

Kareliini mulla on nuo kaksi 3v ja 3kk ikäerolla ja voin suositella. Oli aika loistavaa olemista, jo "täyspäinen" esikoinen ja vauva oli oikein hyvä yhdistelmä. Nostan hattua jaksamisesta tosi korkealle teille joilla on 2v ja 1v talossa tai 2v ja vauva. Voimia varmana tarvitaan. Meillä ainakin tuo ukkeli on parhaimmillaan nyt. EI HALUA ulos, ei pukea, ei ei ei, ja sitten EI HALUA sisään ei riisua, ei vaippaa pois ei saa laittaa vaippaa, ei syödä, ei pesulle. Ja sitten se toine ITTE tekee ja haluaa. Kaataa maitoa, sekoitaa, voidella leivät, kiivetä autoon, pois autosta jne jne jne..

Puhetta tulee meilläkin kovasti ja laulaa <3

Tutti oli herraselle tosi tosi tärkeä ja mä ajattelin että huoh, mut kesälomalla sit lähtee... No siinä kävikin sitten niin, että isänsä keksi leikin. Tämä tapaus kun sen tutin kanssa raivosi jatkuvasti pitkin päivää.. Isänsä sanoi että tässä on tutti se on taikatutti ja antoi näkymättömän tutin ukolle. Näkymätön tutti olikin sitten tosi hauska leikki Kaapsun mielestä. Sitä annettiin ja otettiin ja öaitettiin taskuun jne. No tuli ilta... Nukkumaan käydessa pyysi tuttia "monta tuttia, koome tuttia"
Annoin ensin yhden taikatutin ja sitten toisen ja kolmannen. Kaapsu kantoi kaikki kolme taikatuttiaan kaksin kourin ja kävi niiden kanssa nukkumaan! :attn: Näin meni vajaa viikko annettiin taika tutti jos kysyi ja siihen tyytyi. Eli meillä sitten jäikin tutti pois ihan ilman ennakkosuunnitelmia ja varoituksia 2v 1kk iässä.

Pottailussa vähän samalla kaavalla... Hoidossa suostunut potalle. Kotona ei ja piste! No päikystä sit sano yks päivä muutama viikko sitten, että ai niin Kaapsulla on sama vaippa kun hoitoon tullessa. Mäpä sit otin vaipan poi kotiin tullessa ja niin se vaan sit alko käymään potalla. Vahinkoja tulee sillon tällön, ei joka päiväkään. Yöllä on vaippa (usein muuten kuiva aamulla) ja hoidossa pitävät unilla ja ulkona. Kotona ei olla päiväunilla ja ulkoillessa käytetty. Silloin vaan jos mennään pidemmälle reissulle. Mut Lääkärissäkin pyysi päästä potalle ja vaikka kesti vessan löytäminen niin jaksoi pidätellä. (oli vaan aika yök se Tapiolan pikkujätin potta...)

Pinnasänky. Siitäkin vannoin että nukkuu vaikka 3v asti. Mut sit pälkähti päähän viikko sitte et kokeillaan matalaa laitaa. Laita vaihdettiin ja hyvin on menny. Ei toistaiseksi ainakaan kahden tunnin sänkyyn kantamisia ja taisteluita. Ihaninta on, kun yöllä kun herää niin kömpii sängyn viereen ja ISKÄ nostaa meidän väliin. ELI MUN EI TARVII enää öisin pomppia :) Poika tulee iskän puolelle, kun nukkuu Kaapsun sängyn puolella ;)

Nyt mentävä nukkuu. Mäkin lupaan tulla useammin tänne. <3
Ehdottomasti treffejä kasaan!

Seranzu ja Kaapsu 2v ja miltei 2kk
 
Moikka!

Täällähän on eloa tullut muutaman päivän aikana :) Mä pörrään palstalla, tosin tuolla odotus-puolella nykyään. Sattumalta vaan nyt tuliin kattelee. Alkuvuodesta silloin täällä viimeksi käynyt.

Täällä kasvatellaan masua ja odotellaan pikkukakkosta syntyväksi syyskuun lopulla. Vähän jännittää, miten käy tytön kanssa, onko mustasukkainen jne. MUtta kova hoivavietti on päällä, tuttujen vauvoista tykkää kovin. Mutta entä sitten kun vauva tuleekin taloon, pysyvästi! Tytöllä juttua riittää ja laulaa paljon, kirjoista tykkää kovin. Keittiöleikit ja Muumi-talo on ihan pop nyt! Vaatteita pukee päällensä jo. Kotona on ollut vaihtelevalla menestyksellä ilman vaippaa, nyt jätettiin hoidossa hereillä ollessa pois. Ulos laittavat vielä, kotonakin pidetään yöllä, ulkon ja jonnekin lähtiessä. Yön jälkeen on kuivakin vaippa ollut, on tullut aamuyöllä välillä herättää että pisisille täytyy päästä. Toiveissa on, että kuivaksi oppisi kesällä kokonaan, ennen vauvan syntymää. Nyt pari päivää kotonakin ollut enempi ilman vaippaa, välillä tulee vahinkoja.

Sukupuolesta ei niin kauhean kiinnostunut ole. Mutta sen verran on kiinnittänyt huomiota, että äidillä on tissit, sanoo kun vaihdan vaatteita että tissit piiloon! :LOL: Itsellään myös osoittaa tissit olevan, isillä ei ole. Ja kerran viritteli housuihinsa pikkuhousunsuojaa vessassa :LOL:

Pieni neiti meillä edelleen on. 2-v. neuvolassa oli alle 11kg, mutta kuitenkin 88cm pitkä. Hoikka siis on. Astmaoireita meillä on edelleen, kontrolleissa käydään sairaalassa. Mutta nyt oireilee vain flunssassa ja nyt tämän ihanan katupölyn aikaan! Jospa päästäis lääkkeistä joskus eroon. Talvella ollaan oltu todella terveitä kuitenkin. Itsellä oli mahatautikin ja ei tullut tyttöön ollenkaan. Olin ihan varma että kiertää koko perheen. Tulipa koettua mahatauti raskaana ollessa, just kun ehti pahoinvointi loppua! Ei ollut kauhean kivaa!
 
Heippa hei!!
Eipäs oo tosiaan tullut piiiiiitkäään aikaan käytyä ees kurkkaamassa täällä, kiva että on vielä eloa palstalla! :)
Meillä kovastikin uhmakasta arkea, viimeinen viikko on ollut oikeastaan ihan älyttömän hermoja kiristävää; lähes joka jutusta tulee kiukuttelut, ulosmenosta, sisälle tulosta, kauppaan lähtemisestä ja syömisistä. Välistä jo mietin että onko tuo lapsi ihan tervekään kun jatkuvasti kiukuttelee.. Mut joo, kaipa tämä nyt on sitä uhmaa oikein urakalla. Meillä oli isi poissa loppuviikosta 3 yötä, tietty sekin tais olla yksi asia mikä poikaa harmitti. Mutta normaaliahan toi uhma on, se vaan tuntuu niin metkalle kun poika on ollut oikea viilipytty koko pienen ikänsä. Aikansa kutakin... ;)

Mites teillä muilla on puhumisen kanssa? Puhuuko teidän 2v:t paljon? Meillä tulee edelleen vaan muutamia sanoja, en oo kyllä ollut kamalan huolissani kun poika selkeesti ymmärtää kaiken mitä sanon ja noudattaa pitkiäkin ohjeita. Neuvolan täti sanoi että 2,5-vuotiaana saa lähetteen puheterapiaan jos ei vielä silloinkaan puhu. Netistä lueskelin juttuja ja selvisi että puhumaan oppiminen on ensisijaisesti perinnöllistä ja isän puolelta, anopilta kävin sitten kyselemään poikansa puhumaan oppimisesta niin yli 2-vuotiaana vasta hänkin on alkanut puhumaan. Eli kait se sitten jos vaiheessa alkaa meidänkin poika enempi haastelemaan :).
Juuh, toinen onkelma on edelleenkin se itse syöminen; kovasti mielellään poika odottaa että palvelu pelaa mutta kun pitäisi itse laittaa lusikkaa suuhun niin huudot tulee... :( Jos on jotain superherkkuruokaa, esim. spagettia niin jokunen lusikka saattaa mennä omakätisesti suuhun mutta kyllä mä joudun aina loput syöttämään.... Mulla on vaan niin huonot hermot etten jaksa sitä kiukuttelua ja huutoa kuunnella.. Joudutteko muut vielä paljon syöttämään?

Elokuussa oon menossa töihin ja poika menee päiväkotiin, nyt tuntuu että ehkä olisi ollut hyvä mennä jo aikaisemmin ihan vertaisoppimisen kannalta. Tuleekin poitsulle ihmetyksen paikka kun ei tädit ehdi niin paljon passata kuin mamma kotona... ;) Alan olla kyllä itekkin aika valmis menemään töihin, jos tämä elämä alkais pikkuhiljaa normalisoitumaan ja arki rullaamaan. Ikuinen rahapula tässä ehkä eniten rassaa ja tietty se että mies tekee pitkää päivää ja mulla on päävastuu tästä huushollin pyörittämisestä.

No juu, mutta kevät on täällä ja kesäkelejä odotellessa :) Aurinkoisia päiviä!
 
ruokailusta. Tyttö on syönyt itse 1 v saakka. mutta johtunee siitä että oli pienempänä hyvä syömään. esikoisen kanssa oli toisin. ruoka ei ollut ykkösjuttu, se oli aina sellasta taistelua niin syömäänkin alkoi itse n 1v 9kk iässä.

vielä tohon hm:n kysymään sukupuolijuttuun. meillä kun tytöllä 2 isoveljeä, niin tyttö on kovasti sitä mieltä että hänelläkin on pippeli. just eilen taas sanoi että *****:llä on pippeli. kun sanoin että ei sinulla ole pippeliä,**** on tyttö. niin vastaus oli kova: ON MULLA PIPPELI! :LOL: että niin.. :rolleyes:

oikein ihanaa pääsiäistä kaikille :heart:
 
Seranzu ..mäkin olin kirjoittaa oikean nimen :whistle: "Pestään munat" :LOL: Ai että Kaapsu on niin äijä! Ja just miten helpolla noi kaikki on mennytkään, hienoa. Vähä ku siskon poika kerta hujauksessa alkoi käydä vaan pöntöllä..mitään pottia tarvittu ja samoin just vaipatki vaan niinku tyyliin jäi tarpeettomiksi samalla. Skorpioni- äijä! ..vaiks siis Kaapsu ei olekaan.

sadee joo ehkä toi kiinnostus on kovempaa kun on se pikku tai isosisko kenen vehkeitä voi vertailla :) Sama meillä ollu: todettu ihan vakuuttavasti olevansa poika :rolleyes:

Rosinante Syömisessä pikku taantumaan meilläkin, mut luulen et tää johtuu ihan vaan siitä ku äiti syöttää veikkaa niin on kiva et neitikin saa palvelua. Osaahan hän nyt syödä ja syökin aina itse sen aikaa ku veikk aon saanu murkinat mut sit sanoo"äiti auttaa" ja olen kyllä auttanutkin.
Tosta puheesta en osaa sanoa mitään, meillä jo puhuu kyllä lauseitakin ja laulaa kokonaisia kappaleita. Mut naapuris on esim samanikäinen poika joka vasta sanoo muutamia sanoja..mutteivät ole vielä huolissaan nlassa..sielläkin äippä tosin hiukka asiaa huokailee. Eiköhän se siltä ajallaan :)

Raskaana Siis Karvaton K, Topismama ja Nessu on siunatussa ihanassa ( ?) tilassa, onko vielä muutes muitakin? Ihanaa odotusta kaikille vielä jollen ole jo toivotellut!! ( samis pää kesät talvet)

Joskus haikeena ajattelen, etenki ku olen antanut noita pikku vaatteita pois, että snift en koskaan enää..toisaalta on kuitenkin niin tuoressa muistissa toi viime kauhujen-kesä, että se palauttaa mut jo het maanpinnalle..Eli helle ja itkevä lapsi ja synn jälk masis. No mut nyt ajattelen et onpahan perspektiiviä asioille, kun esikoisen kanssa oli niin autuaan päinvastaista.

Juu meitsil kammo räkätauti ollu jo tän viikon, sais riittää jo kun pääsiäinen alkaa ja pitäs taas vaikka mitä, ihanaa ilmaakin luvattu.

:heart: Nauttikaahan pääsiäisestä ja toisistanne :heart:

HM ja naperot
 
Viimeksi muokattu:
Moikka mammat ja muksut!

oli ongelmia kirjautua 2plussaan ku olin unohtanu käyttäjätunnukseni! Nimimerkin muistin ja kuvittelin käyttäneeni sitä käyttäjätunnuksena, mut eipä ollu. Noh, nyt palstalla ja kirjoittamassa. Varmaan vuoden tauko edellisestä :ashamed:

Heti alkuun onnittelut teille, jotka olette saaneet Helmitaapero-09 sisaruksia ja onnea teille, jotka odotatte :)

Kaapsun "munien peseminen" sai ison hymyn naamalle =) melkonen velikulta, hih.

Tosta sukupuolen tunnistamisesta..meillä Ellenin yks lempparikirjoista on "Totte&Malin" (suomeks niitä Teemu-kirjoja). Ja siitä kirjasta etenkin se aukeama, kun Totte ja Malin pissaa. Ellen selittää kovaan ääneen mamman tisseistä ja menee vessaan papan perässä (ellei pappa laita ovee lukkoon) kattomaan, ku pappa tekee kuplia pönttöön :D ...Seranzun tavoin meilläkään ei "hienostella".

Puhelias 2v3kk neiti löytyy talosta. Puhuu enemmä ruotsia ku suomee, mutta ymmärtää täysin (halutessaan) molemmat kielet. Perhepäivähoitaja just aamulla nauro, et hänen miehensä oli yks päivä kuunnellu ulkona Ellenin lauleskelua vaunuista. Ellen oli laitettu ulos vaunuihi päikkäreille, mut neiti oli hoilottanu vaunuissa "imse vimsee" ja väliin todennu "lugn ner" :) Iltasin on sama juttu -neiti menee nätisti omaan isojen tyttöjen sänkyyn nukkumaan ja alottaa väh. 30 min yksinpuhelun/lauleskelun sängyssään. Siellä saa Nuusku, kossan-Mo ja hii-i kuulla koko repertuaarin lastenlauluista omin sanoin ja sovituksin.

Haavemamma oli pakkaillu vauvavaatteita pois.. Mulla oli täs alkuvuodesta ekaa kertaa kirppispöytä ja möin vauvatavaraa pois hyvällä saldolla. Mutta melkonen tunnemyrky oli vaatteita hinnoitellessa ja lajitellessa. Ihan muutaman vaatteen (50-56cm) jätin äp-laatikkoon muistoks, mut muut meni kyllä kiertoon. Meille ei tule (ellei joku maailman ihme tapahdu) enää vauvaa taloon, joten kaikki vauvakamat hävitetään tarpeettomina pois.
Kummallista, miten välillä alkaa miettiä, et oisko sittenki vielä yhdelle lapselle tilaa talossa mut sit ku alan miettii, et taas pitäs jaksaa yösyöttöjä yms rumbaa, nii ei yhtään innosta. Mukavuudenhalu taitaa tässä tapauksessa voittaa.

Mähän alotin työt viime elokuussa ja Ellen alotti sillo perhepäivähoidos. Ja kyllä on menny niin loistavasti nää kuukaudet. Tunnen itteni taas aikuiseks naiseks enkä kotiin jämähtäneeks rähjääntyneeks verkkarimammaks. Kaikki kunnioitus teille, jotka kotona lapsia vielä hoidatte! Se ei vaan ollu mun juttu 1v6kk pitempään -niin henkisesti kuin taloudellisestikaan.
Perhepäivähoito on kyllä sellanen onni, ettei paremmasta väliä! Ihana hoitotäti ja ihana on myös hänen perheensä. Hoitotätin mies on yks Ellenin idoleista "Assi sitä, Assi tätä" (Lassi) ja "Assis attor" (Lassis traktor). Ellen oli ihan "vauva" ku meni hoitoon, mutta ennen joulua oli muuttunu jo niin taaperoks ja nythän se painelee siellä metässä tutkimassa muurahaispesän elämää joka päivä juosten :) Miten ihanaa, että noi lapset pääsee päivittäin tutkimaan metikköö ja Lassin navettaan lehmiä/nautoja ja navettakissoja. Meillä on hoidossa käytössää varsin "rönttävaatteet" just tuosta syystä, ku neidit käy navetassa miltei päivittäin + metässä, nii turhaa mä alan ostaa lähes 100e haalaria ja itken sit, ku se on repeytyny mettäleikissä / haisee navetalle jne.. Talven neiti veteli 4e Lassie-haalarilla ja nyt on käytössä ilmatteeks saatu Reiman haalari 90-luvulta (värien ja mallin perusteella arvioiden). Ei haittaa, vaikka käsi ui Lassin öljyastiassa (talvella oli kerenny testaamaan autotallissa öljyastiaakin) ja jos haalari rikkoontuu. Kukas se olikaan, joka kyseli vaatefriikkiydestä??? En todellakaan oo enää niin tarkka neidin vaatetuksesta! Sit ku mennään kaupunkiin / kyläilee, nii sit laitetaan paremmat vaatteet päälle, mut hoidos&kotona mennään kyllä noilla ei-niin-hienoilla vaatteilla.

Aurinkoisia kevätpäiviä ja iloista kesän odotusta teille kaikille! Niinku vähän kaikki täällä on todennu, nii tuo FB on kyllä suositumpi tällä hetkellä ku tää 2plus...

Nanada&Ellen 2v3kk ihan pian
 
Mae
Eipä ole paljon juu tänne kirjoiteltua, luen kyllä aina kun tekstiä on tullut.
Meillä Joona puhuu kyllä, mutta ei mitenkään kovin paljon. Nyt on paljon alkanut tulemaan yhdyssanoja sekä useamman sanan lauseita. Jotkut sanat on vielä aika epäselviä (lue: äiti ymmärtää )

Ruokailu on yhtä kikkaamista. Mut mä oon tehnyt niin, et jos ei ole syönyt koko päivänä niin sitten SYÖTÄN illalla ruokaa.

Meillä herra venyttelee vehkeitään jatkuvasti ja luettelee kenellä kaikilla on "pippe", myös äiti on lueteltu tähän porukkaan vaikka kuinka kerron ettei äidillä ole pippeliä. Vastaushan on "joo, joo, joo". Kerran Joona myös halusi ulokkeensa irti, kun se "ääsytti".

Joona on aikamoinen jätti, 94cm pitkä ja 15,5kg painava. Mun kummipoika joka on 3,5v. on saman kokoinen..... On myös aikas tuittupäinen, nyrkillä vetelee veikkaa päihin mennen tullen eikä usko kyllä yhtään mitään (meillä isompi on aina uskonut mitä sanotaan, ei ole kiipeillyt eikä tuhonnut mitään), kiipeilee joka paikkaan, karkailee ja tekee muutenkin kaikkea hölmöä. Mutta on se vaan silti niin ihana mukula :heart:

Pitiköhän vielä jotain kirjoitella....
Pitihän mun sitä, että meillä pojat on vielä isin kanssa kotona, mähän oon ollut elokuusta asti töissä. Elokuun puolesta välistä pojat sitten lähtee hoitoon; isompi eskariin ja Joona päiväkotiin. Hain tavalliseen päiväkotiin, vaikka me ollaan molemmat vuorotyössä. Mulla on aika vähän iltoja, niin ajattelin et selvittäis näin. Aika näyttää, täytyy sitten hakea vuoropäiväkotiin jos siltä näyttää.



muoks. Vielä tästä, että mäkin monta kertaa olen haikeudella miettinyt, että meille ei enempää lapsia tule ja antanut meidän kaikki vauvavaatteet ja -tavarat poikien serkulle. Mutta onneksi mulla aina tulee sen "eikös sitä vielä vois yhden vauvan "tehdä" " jälkeen mieleen kaikki maitoallergiat, korvakierteet ja synnytyksen jälkeiset masennukset. Luulen että olen oman osuuteni niistä jo kärsinyt.

Nyt hyvää vappua kaikille! Mä lähen iltapalan syöntiin :p

Mae ja täystuho-Joona 2v2kk
 
Viimeksi muokattu:
Oho! Täällähän on elämää, hienoa!

Meille ei kuulu ihmeempiä. Uhmaa on jonkun verran, kiukuttelua ja haamia kuten poika sanoo. On herkkis, varsinkin musiikki liikuttaa usein kyyneliin asti. Puhuu jo paljon ja pippeli kiinnostaa kyllä täälläkin. Potalla käy ihan hyvin mutta vaippa, varsinkin yöllä, on edelleen hyvin tarpeellinen. Syöminen on aika sähläämistä ja kun on ollut kotihoidossa tähän asti on tainnut kanssa tottua palveluun… Elokuussa on aloittamassa päiväkodissa, pitäisi ainakin päästä – nyt hoitamassa anoppi joka on jo eläkkeellä. Kuria on pitänyt hieman tiukentaa, selvästi tässä iässä koetellaan kaikkien hermoja. Pääasiassa tosin ’kurinpalautuksena’ on ollut purkkalakko, tykkää purukumista mutta heittelee purkat minne sattuu eikä vie roskikseen vaikka tietää että sinne kuuluvat.

Oikein kivaa kevättä kaikille, ja valtavasti onnitteluja kaikille vauvaa odottaville! Pidetään palsta hengissä!
 
Heippa!

Meillä ollut koko porukka kipeenä tässä pitkin kevättä. Tosi pitkään kestänyttä yskää ja syykin siihen löytyi. Elias kävi Kuopiossa lastenlääkärillä ja siellä tajusivat ottaa vähän erilaisiakin näytteitä ja löytyihän sieltä mykoblasmainfektio keuhkoista. Ja korvatulehdus. Meillä kaikilla myös antibiootit siihen mykoblasmaan, kun yhdellä oli todettu niin suurella varmuudella se olis muillakin taudin aiheuttajana. Kahdella muullakin pojalla korvatulehdus ja toinen sai jo toisen kuurin kun ei ollut vielä " tavallisella " antibiootilla lähteny. Mulla kans yskää ja paheni sillei, että alko tuntumaan että ei oikeesti saa enää ilmaa kun yskii ja ahdisti muutenkin, mulla kans 2 viikon ab kuuri. Miehellä sit poskiontelontulehdus, mut sai sekin laajavaikutteisen lääkkeen just sen mykoblasman vuoksi.
Osalla menee itsestään ohi n 3-8 viikossa, osalla aiheuttaa joitain hankalempia oireita ja osalla aiheuttaa keuhkokuumetta :| Ja saattaa kestä jopa ½ vuotta tuo yskä!
Nyt kuitenkin alkaa pikkuhiljaa ehkä häviämään...

Isoveljet jo kovasti odottaa pientä tulokasta taloon, ei olis enää montaa kuukautta. Ens viikolla kysissä vauvan kokoarvio ultra, kun niitä sokereita joudun tässäkin raskaudessa mittaileen, jotka onneks pysyny kurissa hyvin. Täytyy samalla vielä varmistaa, että pitihän luvattu sukupuoli paikkansa, ettei ole matkalla muuttunut :whistle:
Nyt pitäis kolmen pojan jälkeen olla tyttö tulossa :heart: Vaaleanpunaisia vaatteita on jo kaappiin hankittuna.
Nyt rv 27+6 menossa, huomenna alkaakin sit jo rv 29 :D

Mukavaa kesänodotusta kaikille :wave:
 
Heippa pitkästä aikaa! Jopas täällä on hiljaista.

Piti kysyä sellainen hölmö asia eli onko teidän 2-vuotiailla jo tyyny käytössä? Mä huomasin että meillä nukutaan aina vaan ilman tyynyä... En ole edes tullut kysyneeksi neuvolasta että miten nykyään suositellaan, minkä ikäisenä tyynyä voi alkaa käyttämään? Päiväkodissahan tyyny jo on kaiketi kaikilla päiväunilla.... Isompi sänky olis nyt kans suunnitteilla, jätkis ei kohta enää mahdu tohon pinnikseen ;). Mut joo, semmosia.

Muuten ei tänne ihmeempiä, päiväkotipaikka saatiin elokuusta siihen päiväkotiin mihin toivottiinkin :) ja mamma menee silloin siis töihin. Siinä se arki taas mullistuu aika lailla...

Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Heippa minultakin pitkästä aikaa!

Kuten Glow tuolla aiemmin kirjoitti, itselläkin on ollut tätä palstaa ikävä. Harmi vain, ettei enää ehdi säännöllisesti kirjoittelemaan ja lukemaan tänne. Muilla näyttää olevan sama vika. :hug:

Meidänkin perhe on kasvanut maaliskuussa toisella pojalla. :heart: Esikoinen oli melkoisen mustasukkainen tulokkaalle, mutta nyt on alkanut onneksi jo helpottaa. Rauhallisesta vauvasta on sukeutunut reipas ja vilkas taapero. Kovasti tykkää kaikista moottorilla käyvistä koneista. Eikä vierasta vaan tykkää käydä kyläilemässä kaiken ikäisten tuttujen luona.

Rosinante Meillä on ollut tyyny jo yli vuoden käytössä. Tosin sellainen littana lasten tyyny. Ja välillä nukkuu kokonaan ilman tyynyä.

Tässä hieman meidän kuulumisia. Ihanaa kesää kaikille! :wave:
 
Iltaa taas pitkästä aikaa. Ei ole juuri tullut Kaksplussan sivuilla pyörittyä, kas kun nyt yhtäkkiä muistinkin. Meille ei kyllä yllättäenkään kuulu juuri mitään, edellä mainitsemani päiväkotipaikka vaihtui sittenkin vielä yksityiseen perhepäivähoitajaan kun hoitajalle jolta olen jo jokusen kerran paikkaa kysellyt tulikin vielä hieman yllättäen paikka vapaaksi. Viime viikolla käytiin tutustumassa ja tekemässä sopimus, ja olen ihan älyn tyytyväinen; mukava viedä poitsu hoitajalle jonka toimintaa lasten kanssa olen ehtinyt jo parin vuoden ajan seurata.

Pojalle nousi viime yönä kuume, on ollut ihan rassukka koko päivän. Sain taas hyvän muistutuksen että netistä ei kyllä uskalla etsiä neuvoja, pelästyin heti kaikista mahdollisista sinilevämyrkytyksistä ja lämpöhalvauksista. Lääkärissäkään ei olla kyllä vielä käyty, vihaa rassukka sitä ihan yli kaiken ja vien kyllä vasta kun on aivan pakko.

Rosinante, meillä on ollut tyyny käytössä nyt kuukauden-pari. On terveystyyny josta saa vanua pois joten aika litteä vielä, lisäilen vanua sitten joskus. Laitoin kun oli nuhassa ja jotenkin sitten vaan jäi käyttöön, en kyllä tiedä kaipaisiko tyynyä juurikaan.

Meillä puhellaan kovasti mutta pottahommat ja pukeminen ei edelleenkään mainittavasti kiinnosta. Potalle voi haluta jos ei ole mitään kiinnostavampaa meneillään mutta vaatteita ei varmaan kertaakaan ole edes yrittänyt pukea. No, kaipa joskus...

Mä olen ihan sekaisin kaikista nimimerkeistä ja vauvauutisista mutta tasapuolisesti kaikille onnea ja hienoa kesää!
 

Yhteistyössä