Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Omaa napaa ensin, kun vielä ehtii ainakin aloittaa kirjoittamisen. Käytiin neuvolassa, ja vieläkin siltä reissulta tyttö nukkumassa. Kohta tietysti herätään. Labello, päivityksiä, kun joudat. Eli painoa 5555g ja pituutta 63cm. Kahdessa viikossa painoa tullut 285g lisää, eli vähän. Käyrillä on alipainon alapuolella, alipainoinen tyttö meillä :ashamed: mutta kun ei juo maitoa niin paljon kun pitäisi. Nyt sitten kuulemma nopeella tahdilla soseita lisäämään, kahdesti päivässä antaa niin paljon kuin syö kerrallaan ja rypsiöljyä pitäisi lisätä 1-2tl/vrk. 5kk iässä sitten ruokailurytmi pitäis olla: aamupuuro, lounas/välipala, päivällinen ja iltapuuro.

Herättiinkin tässä välillä ja syötiin :) Muuten neuvolassa kaikki hienosti, kehittyy hienosti. Istumisesta sanoi, että nykysuositus olisi kuulemma että sitten istuttaa syöttötuolissa ja sitterissä kun nousee istumaan tai istuu tuetta istuttaessa. Eli aika myöhään pitäisi odottaa. Terkka kyllä sanoi että moni istuttaa aiemmin jo syöttötuoliin, mutta silloin jos aloittaa istuttamisen aikaseen, niin ei pitkää aikaa kerrallaan saa istua, ettei tulisi myöhemmin selkäongelmia. Me oltiin ajateltukin ettei syöttötuolia oteta käyttöön ennen puolta vuotta ainakaan.

Paradies kyseli korvikkeesta. Meillä ainakin yöunet parantui ja pidentyi kun lopetin imetyksen ja siirryttiin korvikkeeseen. Eilisiltana kokeilin yötä vasten myös peruna-porkkanavelliä, jolla venyikin seuraava syöttö 7 tunnin päähän, kun korvikkeella syö jo 5 tunnin päästä yöunille menosta. Viime yönä tyttö söikin sitten vaan klo 3 ja sitten klo 7 kun illalla oli syönyt viimesen keraan klo 20 ja nukahti saman tien.

Mutta nyt tulee kiukku

Nessu ja Aino
 
pikaseen vaan käymässä kun tyttö näyttää heräilevän

Tänään pitäis lähtee sit sitä parisuhdetta hoitaan laivareissulle :LOL: tekee kyllä hyvää lähtee vähän tuulettuun, en muista kuinka kauan onkaan kun oon ollut/ollaan oltu yhdessä missään.. taitaa olla lähemmäs 1½ v. aikaa :eek:

Kiva juttu että tapaamispaikka on löytynyt =)

Palailen asiaan kun reissu tehty :wave:
 
Parisuhde on meilläkin vähän enemmän kämppistyyppinen ratkaisu. Tai no, kyllä me halitaan ja pusitaan jatkuvasti ja päivittäin muistetaan sanoa rakastavamme toisiamme, mutta tuo peittojen heilutus meillä on jäänyt tosi tosi paljon vähemmälle. Ollaan oltu pian 10 vuotta yhdessä ja vielä tosi tiiviisti, että ehkä sekin tekee tehtävänsä. Täytyisi kyllä koittaa skarpata sillä saralla, kohta alkaa miehelläkin kesäloma eli ei ole hänkään niin väsynyt sitten ;)

Nukkuminen on meillä taas tosi katkonaista. Eli nukkumaan poika menee tuossa klo 23 ja ekan kerran herää syömään 1-2 välillä. Seuraavan kerran 4-5 aikaan ja sitten klo 7, jonka jälkeen yleensä jatketaan unia klo 9 saakka. Kovin on siis taas katkonaista meillä ja itse olen tosi väsynyt aina aamuisin, kun ei saa oikein nukuttua putkeen ainakaan. Ja enhän mä aina edes saa unen päästä kiinni noiden syöttöjen jälkeen vaan jostain syystä herään täysin, vaikka olisi kuinka hämärää ja en tee mitään ylimääräistä. Mä kovasti toivon, et tää on nyt joku väliaikainen juttu, ja ne yöt taas paranisi. On kuitenkin silloin tällöin jo nukuttu 6 tuntiakin putkeen. Ärsyttävää vaan, kun noiden hyvien 6 tunnin unien jälkeen palataan tuohon 2-3 tunnin väliin, se tuntuu kaikista raskaimmalta. Ja tosiaan, mun on pakko mennä heti itsekin nukkumaan kun vauvakin menee, jotta saa edes hieman unta itsekin. Ei siinä siis paljoa parisuhdetta lämmitellä :kieh: Oliskos kenelläkään hyvä vinkkejä miten saada aikaistettua tuota nukkumaanmenoa?!? Poika kyllä aina nukahtaa siinä klo 21 aikaan, mutta nukkuu puoli tuntia ja herää sitten virkeänä ja pitää vielä touhuta tunnin verran ennen kuin alkaa rauhoittumaan. Ai niin, ja olen miettinyt sitäkin, kuinka paljon tuon ikäisen pitäisi nukkua, eli kertokaapa te kuinka paljon teidän vauvat nukkuu vuorokaudessa?

Minipillerit on muuten ollut mulla käytössä ehkäisynä, mutta nyt lopetin nekin. Ilmeisesti ne sai aikaiseksi mulle yli 3 viikkoa kestäneen tiputteluvuodon, joka toivottavasti pian loppuis. E-pillerit on aikanaan sopineet ihan hyvin, mutta nää ei sovi kyllä yhtään. Että jotain muuta ehkäisyä siis käytetään, käytännössä siis varmaan kumia, ja jossain vaiheessa sitten täytyisi tehdä päätöstä josko yritetään toista lasta.

Onnittelut Glow:lle muuten täältäkin!!

 
Heippa taasen!

Oli taas niin paljon tekstiä että harpoin pikaiseen läpi.

:hug: Kaikille tarvitsijoille!

Ihana sihisijä Tuiskusella =)

Meillä kävi sitten kuitenkin niin että jouduttiin lähtemään pojan kanssa Tyksiin yhdeks yöksi seurantaan. Se laryngiitti oli vaan niin sitkeessä että tarvittiin useita adrenaliinihöyryjä ja yks kortisoniannoskin. Salossa kun ei oo tuo lastenosasto auki niin jouduttiin siks Turkuun asti lähtemään. Tänään kotiuduttiin aamupäivällä ja poika on jo huomattavasti paremmassa kunnossa. Ihanaa olla taas kotona!

Jaahas taas on päikyt ohi kun äippä istahti koneelle ;) ...

T. Rosinante ja pikku-toipilas 5kk
 
Terve taas täältälkin

Alkaa olla meilläkin liki tuo korvikkeen anto. Viikon ajattelin vielä odottaa ja kysyä neuvolassa maidon määrästä mutta saattaa olla että alan sitten antaa lisämaitoa imetyksen ohella, jos tarpeen. Öisin haluaisin kyllä vain imettää (jos ensin saataisiin sellaiset 5 tunnin yöunet, kiitos) kun ei millään viitsis alkaa lämmittää pulloakaan... Viime yönä olin jo ihan rikki ja aamut on kamalia mutta päivisin jakselen ihmeen hyvin. Mutta tosiaan muutoksia saisi tulla pikkuhiljaa.

Tsemppiä kaikille parisuhdeasioihin kanssa. Meillä on totuttu suorapuheisuuteen mutta nyt vauvan kanssa taidetaan olla molemmat melkoisen herkkänahkaisia, mun tulee ohjeistettua helposti ja mies ottaa nokkiinsa helposti. Mutta siis tänäänkin mies tietokoneella, poika kitisi leikkimatolla ja mä puuhasin jotain keittiössä ja ei tietty mitään reaktiota sieltä työhuoneesta käsin siihen kitinään... Sanoin asiasta sitten tietty ja sekös oli taas tylsää.
Vaikka siis ihana onkin ja hyvä isä niin miksi se päävastuu niin automaattisesti on äidillä ja isällä vain kun erikseen sovitaan...

Hiphei kun olen kivalla päällä tänään :ashamed:

almaa
 

Minipillerit on muuten ollut mulla käytössä ehkäisynä, mutta nyt lopetin nekin. Ilmeisesti ne sai aikaiseksi mulle yli 3 viikkoa kestäneen tiputteluvuodon, joka toivottavasti pian loppuis. E-pillerit on aikanaan sopineet ihan hyvin, mutta nää ei sovi kyllä yhtään. Että jotain muuta ehkäisyä siis käytetään, käytännössä siis varmaan kumia, ja jossain vaiheessa sitten täytyisi tehdä päätöstä josko yritetään toista lasta.


Söitkö niitä cerazette-pillereitä? ...kirjoitinkohan oikein? Mulla on niitä kolmas liuska lopuillaan ja vuotoa kokoajan. Eilen kävin juttelemassa ehkäisyjutuista ja terkka oli sitä mieltä että jatka vaan elokuuhun. Hormoonikierukkaahan ootan ku on niin kivuliaat ja runsaat kuukautiset mut ainut lääkäri kuka laittaa on kesälomal ainakii elokuun loppuun. Sain nyt uuden reseptin pillereihin mut saa nähä, tympii toi jatkuva tiputtelu! Ja e-pillereihin en enää ikinä koske. Suunnilleen kaikki merkit käyty läpi ja ei TODELLAKAAN sovi mulle. Jostain itkettiin, toisista raivottiin, kolmansista päänsärkyy ja yksistä meni halut..... mukavia juttuja.

Ihanaa, pojan huone on kohta maalattu! Vaativaa hommaa kun välillä käy sutasemassa ja sitten taas viihdyttämään seurankipeetä poikaa... hikistä hommaa :)

Mut nyt esikoista hakemaan hoidosta!

 
Keltamo, juu just noita kyseisiä pillereitä söin ja ei kiitos enää ikinä niille! Vähän googletinkin aiheesta ja aika monta vastaavaa tilannetta sieltä löytyi. Viikko sitten ne lopetin ja mielestäni nyt alkaa vähän vähentyä jo tuo vuoto, toivottavasti loppuu kokonaan. Ärsyttävää tuollainen :( Toivottavasti sulle löytyy pian hyvä vaihtoehto!
 
Tarkistuspunnituksessa käytiin taas maanantaina. Olihan sitä painoo pari sataa grammaa tullut taas, nyt 5800 ja risat. -5 käyrällä mennään kuulemma... No, kyllä se siitä kunhan vaan paino pysyy noususuunnassa. Elokuun alussa sit 6 kk-neuvolaan, ei tarvi tässä välissä enää mennä.

Yöt on meilläkin nyt vähän risasia, etenkin aamut. Poika hyörii ja pyörii, välillä on hereillä ja jokeltelee, välillä kränää ja ottaa toistuvia pikku huikkia rinnasta. Jotenkin tuntuu, että tuleeko sieltä tissistä edes mitään enää, kun ei keskittyneitä gulp-gulp-ääniä kuulu. Kuitenkin haluaisin jatkaa imetystä tuonne loppuvuoteen. :whistle: No, tänään yritin ottaa päikkäritkin pojan kanssa, mut eihän siitä mitään tullut. Poitsu hihkui ja kirkui kuin pieni apinavauva ja monotti mua selkään. Nousin sit ylös kahvin keittoon ja syötin pojan samalla, ja NYT se nukkua tuhistaa tuolla tyytyväisenä... :p

Mahallaan poitsu rupes nukkumaan aika pian sen jälkeen kun oppi kääntymään. Nukkuu siinä, miten on viimeks itsensä kiepannut, en ryhdy erikseen kääntelemään.

Rosinante: Pikaista toipumista pikku-potilaalle! :flower:

Kössi & poikanen
 
Ai niin, hormoneista vielä. Mulla ne on ihan sekaisin, olleet oikeastaan koko ajan synnytyksen jälkeen. Menkat tulee 2 viikon välein, limakalvot tosi ohuet yms. mukavaa. :$ Ja kun tää alkoi jo ennen kierukan laittoa, niin en usko, että siitäkään johtuu. Pakko mennä hakemaan joku hormonikuuri kun terveysasema taas aukeaa.
 
Siitä kirjasta, mun kirjan enkunkielinen nimi on "Why They Cry". Onko se sama kuin sulla Lentis? Ruotsiksi se on "Växa och upptäcka världen".

Me päätettiin nyt lähteä vlopuksi reissuun (ajetaan siis pe-su aikana 1300 km). Saatiin onneksi yksi kaveri mukaan menomatkalle eli en joudu ihan koko +600 km ajaan yksin.

Parisuhteesta, me riidellään kanssa paljon enemmän kuin ennen ja peittojen heiluttelu on tosi harvinaista. Onneksi kuitenkin pystytään puhumaan asiasta kuin asiasta eikä sen takia ole tullut suurempia ongelmia. Riidatkin puhutaan heti läpi. Mua sylettää miehen tietokoneella istuminen, juuri samaan tyyliin kuin tuo HMn kertoma skenaario. Se ei ole jokapäiväistä, mutta joka kerran kun se tapahtuu niin verenpaine kohoaa... :)

Joku kysyi, että kuinka kauan vauva nukkuu.. Yöt menee 22-10 (herää 3 ja 7 aikaan syömään, mutta ei edes avaa silmiä) ja sitten päivällä vaihtelee TODELLA paljon. Yleensä kahdet päikkärit, mutta niiden pituus vaihtelee vartista kolmeen tuntiin. Välillä olen huolissani siitä, että ei nuku tarpeeksi...

Rosinante, toipilaalle tsemppiä!

Ehkäisystä
, mä aion laittaa kierukan heti kun vaan saan aikaiseksi. Muuten voin suositella (niille, jotka hormoneja jotenkin kestää) Nuvaringia. Mulle se ei käy, kun en kestä YHTÄÄN hormoneja, mutta muuten se on paljon parempi kuin pillerit.. Helpompi käyttää ja hormonitasokin on suht alhainen.

Velleistä ja puuroista, mä olin ajatellut tehdä itse (riisi/maissi tai sitten kaura), mutta mulle sanottiin neuvolasta, että olis parempi aluksi ostaa kaupasta. Kuulemma vauvan rautavarannot on niin alhaiset, että parempi olis käyttää niitä kaupan joihin on lisätty rautaa...? Onko jollekulle muulle sanottu samaa?? Mua ei yhtään huvittais alkaa osteleen niitä.. Kun katsoo mitä ne sisältää niin ei yhtään kiehdo antaa niitä vauvalle!
 
Unohdin kommentoida Almaa, nappiin sanottu! Juuri noin meilläkin käy välillä. Mua sylettää kanssa tosissaan se, että kaikki (including isä ja äiti itse), jotenkin automaattisesti odottaa äidin reagoivan. Ja tulee sitä usein reagoituakin nopeammin. Kaippa sitä herkistyy vauvan signaaleille, kun on kaikki päivät sen kanssa. Silti en halua KOSKAAN, että mieheni tulee olemaan meidän yhteisen lapsemme "lapsenvahti". Yhdessä on tehty ja yhdessä pitää vastuukin kantaa! Tässä mä luulen, että isyysloman/hoitoloman (Suomessa eri termit) pituudella on ratkaiseva merkitys. Onneksi mies tulee olemaan melkein yhtä kauan kotona kuin minä. Siinä vaiheessa varmaan roolit vaihtuu, mutta ei ehkä ihan kivutta.. Uteliaisuudella odotan tammikuuta :)
 
Hm ja unikeko muakin joskus ärsytti miehen koneella roikkuminen ja meinasin jo suhteen alkumetreillä heittää koneen parvekkeelta alas, niin ois loppunu sit se. Nyt sitten onkin tää nörtteily kääntynyt toisinpäin...kaikki vapaa aika menee koneella istuen :whistle: Mutta joo, tiedän miten inhottavaa on.

Velleistä ja puuroista ei juurikaan mitään ohjeita tullut, ainoastaan siitä milloin on sopiva aika aloittaa...

aikaisemmin kun valitelin mun pikkutarkasta luonteestani, niin tein sitten fb:n horoskooppi testin ja arvatkaas millanen tulos tuli! Olen raivostuutavan siisti ja pikkutarkka pilkunn****a. Ja armeiassa mut uhrattas saatanalle ja kukaan ei tule minun kanssani toimeen. :eek: Apua, eli mun mies oli oikeassa...saako tähän jostain jotain apua? :D Mulla on kamalia pakkomielteitä, joihin rupesin kiinnittämään huomiota, kuten esim parittomat lasit kaapissa, ärg, yksinäinen lasi, se on otettava käyttöön jos se on siellä "yksin" :D :whistle: Okei, ei sen enempää...

Mistä kaakao on tehty? Kaakaopavuista vastas mies...öö, okei, onko sellasiakin olemassa? Joo, ne on kuin kahvipapuja, mutta jauhettu hienommaksi, jatkoi taas mies. Trallallaa, älkää taas ihmetelkö näitä mun letkautuksia, tämmönen hömppä vaan olen!

Jos lapsi itkee, niin ryntäättekö siihen saman tien? taas minun omia kuvitelmiani, mutta mulla on sellanen olo et jos en heti ehdikkään Hennin luokse lohduttamaan ja syliin ottamaan, niin naapurit luulee että itketän lastani. Toinen on että jos Henni kitisee, eli ei varsinaisesti itke mutta ääntelee, niin sillon kanssa mun on oltava suorana viivana siinä. :/ Ei jatkoa ajatellen kovinkaan fiksua, mutta mutta....

Ehkäisynä kuparikierukka! hyvin toimii!

Huomenna neuvola ja jännityksellä odotan uusia mittoja :)

Vauva nukkuu niin että aamu-unet n.9-12, päiväunet 15-16 ja sit joskus vielä 17-18, mut vaihtelee kyllä tosi paljon noin päiväunien rytmit...illalla nukkumaan mennään 19-20 välillä, herätään vaihtelevasti 22-00 aikoihin ja sit nukutaan ja ähistään vuorotellen...joskus syö sit vielä 04 aikoihin. Kiinteitä meillä syödään jo.

Jospi ja Henni
 
Moi!

Kiva ku tapaamispaikka löyty!

Tänään on tasan 11v siitä ku me ollaan miehen kanssa ruvettu seurusteleen :heart: edelleen vieläkin ihan rakastuneita ollaan.Tänään puhuttiinki et ei kyl tuntuis tää aika noin pitkältä mitä se on.Mies on ihan hirmu tärkee ja rakas!vuosi sitten lähti armeijaan,oli sielä 2 viikkoo ja sai vapautuksen selän takia,mut ne oli kyl pitkät viikot.Se onki pisin aika mitä ollaan erossa oltu tän 11v aikana.Onhan meillä kriisejä ollut,mutta ne vaan on opettanut kuinka tärkee toinen on!

Neiti on oppinut päristelemään :D se vasta ihanaa on ku ruoka suussa päristään.Meidän aamuiset 3-4h päikkärit on ollut tän viikon vaan parin tunnin pituiset,sitä on tosiaan jatkunut koko viikon et ne taisi sit olla siinä,mut hyvä ku nukkuu ton pariki tuntia!Iltapäivästä on sitten ottanut vielä parit päikkärit 1-1½h..

kössikenguru:mulla kans menkat tullu välillä parinki viikon välein :headwall: rasittavaa!ja mullahan menkat alko 7vko synnytyksestä,vaikka ihan täysimetin.

Perjantaina on nepsun paino kontrolli,uskon kyllä et paino on lähtenyt nousuun.Me kun saatiin viime neuvola käynnillä käsky kiinteitten lisääminen,ku siihen asti oltiin pikkasen maisteltu vaan..Kiinteitä syödään,mut muuten tissillä mennään vielä.Ja tissi onki ihan ykkös juttu,välillä on niin kiire et paidan läpi meinataan syödä :LOL:

Ehkäsystä oli puhetta,mä meinasin palata nuvaringin käyttöön,toimi mulla ainakin tosi hyvin.Oli helppo muistaa ja käyttää,mutta sitä saaki käyttää vasta imetyksen jälkeen.

hemuliina ja nepsu huomenna 5kk :heart:
 
Max 5kk : 7940g, 64cm, 42,7cm

Meillä Max on kanssa nukkunut vähän miten sattuu, kehdossa muutaman viimeisen yön nukkui todella hyvin yksikin yö jopa 11 tuntia putkeen, mutta muutama yö sitten siirrettiin max kehdosta pinnikseen niin yöt ovat olleet hiukan rikkonaisempia. Viime yönä Max nukkui putkeen 21-06 ja siitä vielä yhdeksään ja toivon että näin myös jatkuisi :) Kiinteitä syödään jo mutta saa myös rintamaitoa. Parin viikon päästä ajattelin alkaa antamaan päivisin korvikemaitoa ja pikku hiljaa vierottamaan pois tissiltä.

Max ei vielä käänny :( yritys on kova ja äiti on jatkuvasti tsemppaamassa vieressä mutta ei :) Tänään ei kyllä oikein edes tainnut kiinnostaa kun en kertaakaan huomannut että olisi yrittänyt kääntyä. Mutta kyllä sekin päivä vielä koittaa :)

Milloin olette ajatelleet siirtyä turvakaukalosta turvaistuimeen? Entä millaisia istuimia olette ajatelleet hankkia? Mä oon ihan pihalla noista istuimista, kun haluaisin sellaisen johon voi laittaa 9kg vauvan ja selkä menosuuntaan, mutta että sen voisi sitten jossain vaiheessa kääntää kasvot menosuuntaan. Max on alkanut hirveästi kiukuttelemaan tuolla kaukalossa ja automatkat alkaa olla aika tuskasia jos poika on hereillä, ei viihdy oikeastaan hetkeäkään siellä :(

Aamue ja Max

 
Voisko joku joka tietää laittaa mulle viestii paikan tiedoista, kun en nyt jotenki löydä sitä täällä silmät ristissä etsissä niin voin laittaa mailia kaikille!

Toukka

PS! Yhdyn kaikkii kininöihin parisuhde kriiseihin ym ym on ihan :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: olo mut kaipa se tasaantuu... kirjoitteln vaiks huomen ku pääsee kotiin täältä jumalan selän takaa....
 
Pitkästä aikaa täällä ilmoittautumassa ;) Facebookissa menee ihan liikaa aikaa, ettei meinaa tänne aina ehtiä edes lueskelemaan...

Mut me oltais myös näillä näkymin tulossa sinne tapaamiseen, mikäli meitä mattimyöhäisiä ilmoittautujia vielä mukaan huolitaan...?

4kk-lääkärineuvolassa käytiin eilen (tosin ikää jo melko tarkkaan 4,5 kk) ja Labellolle myös samalla mittoja tiedoksi: 7875g ja 70,5 cm, pipo 44,2 cm eli iso ja etenkin pitkä poika on :) Kehen lie tullut, kun ei me miehen kanssa olla mitenkään pitkiä mut ehkä tuo pituuskasvu vielä tuosta joskus tasaantuu kun nyt mennään pituudessa jossain +3 SD käyrillä... Olihan Joona jo syntyessään 5cm pidempi, mitä isoveljet aikanaan. Äidin niskat ja hartiat ovat kantamisesta ihan jumissa, joten sain samalla neuvolakäynnillä itselleni lähetteen hierojalle :) Ihanaa, ensi viikolla eka kerta, jospa se vähän helpottaisi :)

Muuten ei mitään ihmeempää, arki rullaa Joonan puolesta ihan ok. Hermot vaan palaa keskimmäisen pojan sanavarastoa lainaten 105000 kertaa päivässä ;) eli uhmaa löytyy juu...

Allergioitahan Joonallakin on enemmän kuin tarpeeksi, mutta tällä hetkellä vaikuttaisi niiden suhteen mahdollisesti hieman isoveljiään iisimmältä tapaukselta. Mutta kiinteiden aloitus sitten aikanaan toki paljastaa sitten tilanteen todellisen laadun... Itse olen kai aika tiukallakin dieetillä, mutta itsestä ei tunnu ollenkaan pahalta kun Joona voi hyvin ja toisaalta aiemmin ollaan oltu paljon syvemmällä siinä suossa isompien poikien kanssa.

Kesälomareissullakin käytiin Itä-Suomea kiertäen isovanhempien, Joonan ja 3v isoveljen kanssa (vanhin 5,5v oli isänsä ja vaarin kanssa pari viikkoa Norjassa kalastamassa/sukeltamassa tai siis isi lähinnä sukelteli ja poika keskittyi enempi noihin kalastuspuuhiin :). Automatkat sujuivat Joonan kanssa yli odotusten :) Herra veteli sikeitä tyytyväisenä, vaikka ajomatkat olivat jopa yli 400km joinakin päivinä... Lomareissun vika päivänä (4kk ikää) Joona oppi kääntymään ja sitä taitoa onkin sitten uutterasti treenailtu :)

Tää ja ensi viikko kuluukin näppärästi osa-aikaisyksinhuoltajana, kun mies tekee pyöreitä päiviä töissä, että pääsee sitten ensi viikon jälkeen taas lomille...

Täytyy kai yrittää kirjoitella vähän useammin, niin ei tule tällaista romaania joka kerta ;)

Lumienkeli79 ja Joona 4,5 kk
 
Heipähei!

nessu86: Meillä kanssa "alipainoinen kirppu". :wave: Lähes samankokoinen, kuin teidän tyttö. 5595g & 63cm, pipo 41,6cm. Me saatiin jo kuukausi sitten ohjeeksi laittaa ruokaan 1tl ruokaöljyä. Meille on sanottu, että tärkeintä on, että poika kasvaa tasaisesti sillä omalla käyrällään eikä hirveän suuria heittoja olisi. Jotkuthan vaan on pieniä, minkäs sille voi. Ja kun lasta ei voi syöttää sen enempää mitä syö. Kössikengurun poika taisi kans kuulua tähän "kirppu-ryhmään". :) Ei kaikkien vauvojen tarvitse kasvaa samaa tahtia. Ja jotkut vauvat vain yksinkertaisesti on pieniä ilman mitään syytä. On meillä ainakin se hyvä puoli, että kun vauvat on niin pieniä niin ei kädet väsy kantamisesta yhtä helposti kuin niillä joilla on ns. normaalikokoiset-, tai suuret vauvat. :LOL:

Meillä Juuso nukkuu yöunet klo 21-9(-10), juodaan aamumammi ja nukutaan/ähistään klo 11 asti, kun äiti ei jaksa herätä vielä aikasemmin. :D Klo 12-13 jälkeen nukutaan ½-1h päikkärit. Myöskin klo 16-17 jälkeen nukutaan samanpituiset päikkärit. Mä en edes muista aikaa, kun Juuso heräili yöllä... :eek: Ja jos vielä heräilisi niin en kyllä jaksaisi... Täydet sympatiat teille, joilla edelleen yöheräämisiä!

Tosiaan, nyt kun ollaan ruvettu antamaan Juusolle iltapuuro niin huomaa, että unien määrä on taas hitusen pidentynyt. Ennemmin heräsi ekan kerran aamulla klo 7-8 ja nyt herää klo 9 maissa. Annetaan banaanikaurapuuroa, joka on "unipuuro". Mies vitsailee, että siihen on lisätty nukahtamislääkettä ja on siksi unipuuroa. :LOL:

Parisuhteesta: Meilläkin hieman parisuhdekriisi poikasta ollut. Ajateltiinkin lähteä miehen kanssa kaksin mökkeilemään tässä parin viikon päästä viikonlopuksi, että saatais hieman omaa aikaa. Saas nähdä millainen ikävä tulee poikaa. :D

Jospin kanssa samoilla linjoilla tossa "vauvan itkettämisestä", että mulla aina käy mielessä, kun Juuso vähän pidemmän aikaa itkee/kitisee, että naapurit kuuntelee et siellä se taas itkettää lastaan. Tulee aina sellanen olo, että pitää yrittää mahdollisimman nopeasti mennä rauhoittelemaan poikaa. Varsinkin näin kesäaikaa, kun monesti on ikkunat tai takaohi auki (asutaan rivitalossa) niin huuto kuuluu selkeesti...

Jooh, mä en näköjään osaa enää mennä aikonaan nukkumaan... Tämmönen yökyöpeli. Saa sitä sitten valittaa aamuisin, kun ei jaksais herätä... :ashamed:

Tinttu & Juuso 5½ kk
 
mullakin resepti noille cerazette pillereille, mutta en oo uskaltanut hakea. Söin niitä esikoisen ollessa vauva ja mulla kans tuli niistä sitä jatkuvaa vuotoa enkä tosiaankaan halua sellaista.. :kieh: jotain pitäis kyl keksiä.. ottaako kierukan vai taas yasmine pillerit sitten kun niitä voi taas alkaa syömään.. :p

lentis säkin siis tilasit sen verkkojutun sinisestä onnesta. onko sulle tullut siitä jo lasku s-postiin? mä sain sieltä sen vahvistus s-postin jossa luki että lasku tulee muutaman päivän kuluessa mutta sitä en ole vielä saanut.. ? :|

mulla ei oo enää hajuakaan miten tyttö nukkuu öisin. sekun nukkuu vieressä niin tulee syötettyä sitä niin että on ite ihan taju pois.. vaikka kuinka aina illalla nukkumaan mennessä mietin että nyt yöllä katon kelloa koska tyttö syö ja kuinka monta kertaa niin en ikinä tajuu sitä yöllä tehdä ja aamulla mulla ei tietookaan siitä montako kertaa oon tyttöä syötellyt.. :whistle: mutta luulisin että syöttelen sitä noin 2-3 x yössä.. (?)

sadee80 & tyttö 4kk+
 
Lumienkeli79 FB:ssä huomasin että olitte käynny melkein naapurissa , siis kun Imatralla kävitte. Asun siinä ihan vieressä :) Ja Kiteellä.. meil oli aikoinaan Rääkkylässä mökki ja kaikki kesät tuli siellä oltua. Ikävä niitä maisemia :) Ja hurjan pitkä poika teillä!

Täälläkään ei vielä käännytä :( Eilen oli taas kovaa harjoitusta mutta ei... Se tyssää samaan paikkaan kun pari kk sitten. Neuvolassa kysy olenko ite huolissani niin sanoin etten koska yritystä kuiteskii on.


Pitäis ettiä pienet vauvan vaatteet ja viedä näytille kun saan myytyä ne. Pakko saaha tilaa kaappeihin, noita vaatteita jää jatkuvasti pieneksi kun toi kasvu on niin vauhikasta.

Niin ja tein ite bataatti, porkkana ja perunasoseita (höyrytin ne) niin ei kelpaa... Peruna menee jotenkin, bataatista irvistellään ja porkkana aiheuttaa hurjaa kakomista :( Jos tuo niihin tottuisi.

Mutta nyt taas toimimaan että sais jotain tänään tehtyä!

 
Päivittelen mittoja, joten labello kiltti pieni laitatko sit etusivulle kunhan joudat!

Henni 5kk paino 7005g ja pituus 63,2cm, pää 41,7cm. Kehitys iän mukaista ja kasvaa tasaisesti, tosin siellä -2 käyrällä. Kaikki kuin oppikirjan mukaan, näin neuvolantätin sanoja lainaten.

:wave: Jospi ja Henni huomenna 5kk
 
Glow
yöt, uskomattoman levotonta :kieh: vaik illalla rupee nukkuu jo suht hyvin, niin aamuyöstä aamuun on yhtä kähinää, höpötystä, potkimista, vinkumista jne :attn: ite ei pysty nukahtaa kun kuuntelee pojan touhuamista ja että alottaako se kohta isomman huudon/onko sillä nälkä ym. kivaa :/

päivät tää takiainen tykkäis viettää, edelleen, vain ja ainoastaan mun sylissä :whistle:
mietin että oppiiko tuo ikinä liikkumaan kun lattialla olo ei juurikaan kiinnosta...

 

Yhteistyössä