Helmivauvat 2009

Tervehdys!

Ilmoittaudun mukaan. Ikää 30 ja rapiat. Kolmatta odottelen, ekat lapset on jo isompia.
Plussan testasin jo viime viikolla 4+1 ja nyt olis 5+ meneillään, laskujeni mukaan LA olis 8.2.

Synnytyspaikka NKL/Kättäri, jos nyt kerkiän sinne asti kun olen syöksysynnyttäjä. :LOL:

Oireita ei ole juuri nimeksikään, joten olen vielä vähän epävarma tämän koko raskauden olemassa olosta. Tosin ei ollut aiemmissakaan raskauksissa juuri oireita. Mutta välillä on kyllä niin normaali ja "ei-raskas" olo, että ei voi uskoa, että siellä mitään olis...
Varasin alkuraskauden ultran ensi viikolle, sittenpähän sen näkee.

Hyvää loppuviikkoa kaikille :)
 
Tervetuloa kaikille uusille helmimasuille!! =)

Onpas meitä jo paljon! Ja varmasti lisää tulee kokoajan.

Aika monella tuntuu olevan "oireiden puutetta". Täällä myös yksi sellainen. :wave: Siis muutamia oireita kyllä on, mutta ei "tarpeeksi". :D Toisaaltahan se on hyvä, ettei ole paljon oireita.

Yksi ihan kauhea oire on se, että mulla on AINA nälkä! :eek: Ja tuntuu, että masu ei täyty vaikka kuinka söisi. Alkaa huolettaa tuo painon nousukin... Pitäähän sen noustakin, mutta en halua, että ihan äärettömiin kuitenkaan.

Tinttu & Tiitis 5+2
 
täällä taas ollut meiltä päin hiljaista ;)

kävästiin tuossa torniossa mutka ja kirjoitettiin paperit alle, siis vuokrapaperit.. mulla ei oo mitään oireita, muuta kun armoton väsymys, nytkin pitäs olla nukkumassa, mutta ootan että mies tulee kotiin, viemässä meän kaveria kotiin tuonne 20km päähän

tänää oon maannu vaan 1.5tuntii sängyssä, välillä torkkunu, välillä en. tyttö kumminkin höseltää vieressä. ja johtuu varmaa siitäkin että väsytti ku tyttö herätti 6.30 aamulla :'(

mutta niin oli tytön odotusaikanakin. nukuin 8-10tunnin yö unet, kävin harjoittelussa 5-8tuntia ja nukuin sen loppu ajankin..

epäilen että meille tulee nytten poika. tytöstä ei ollu minkäänlaisia oireita (muuta kun tuo väsymys) eikä mitään, nyt on se että jos en syö 3-4 tuntiin mitään niin tulee heikko ja paha olo, sekä väsymystä, sekä se että msuta on tullu kauhee ahmatti.. tytöstä nousi paino sen 6.7kg, mutta nyt varmaan nousee 10-20kg.. vähä epäilen niin..

me ollaan kummatkin 1987 syntyneet, minä ja ukko siis, eli tänä vuonna 21v tulee täyteen ;)
avomies on torniosta, minä rovaniemeltä, asuin torniossa syksy 04-syksy 07, jonka jälkeen muutettiin rovaniemelle ja taas kahden viikon päästä tornioon takaisin
 
Uskaltautuisinkohan jo mukaan.. testin tein viime perjantaina ja laskettu aika olisi 6.2. Ihanaa! Olen 28-vuotias ja toista lasta odotan, ensimmäinen on neljä vuotias poika. Vatsakivuista olen kärsinyt tässä pari päivää ja jouduin käymään ihan gynen polilla päivystyksessä mutta kuulemma neste kohdussa aiheuttaa kivut ja kaiken pitäis olla ihan normaalisti. Onko muilla ollut vatsakipuja? Minulla säteili ihan oikeaan reiteen ja olo oli tosi tukala. Nyt kyllä on jo helpottanut... jotenkin vähän ehkä vielä jäi pelko päälle mutta tätähän ei tiedä kun elämällä miten tässä käy.

Joten yritän nauttia tästä raskaudesta täysin rinnoin ;) Rinnat ovat todellakin täydet, mutta minulla se on vatsakipujen lisäksi ainut raskausoire tällä hetkellä. Kahviakin pystyn juomaan vielä, ensimmäisessä raskaudessa se jäi heti pois.

Nyt takaisin työn pariin, palailen lukemaan muidenkin kuulumisia :wave:
 
Kiitos labellolle päivityksestä!

Varasin eilen ajan alkuraskauden ultraan ja tänään vois kai soittaa jo neuvolaan. Onhan tää aikaista, mutta jotenkin konkretisoituu odottaminen kun varailee noita aikoja. Mitään oireita mulla ei vielä ole ja plussa tuli niin puun takaa, etten ollenkaan meinaa uskoa sitä todeksi. Ihana yllätys :)

Painonnoususta: Viime raskaudessa tuli 17 kiloa, jotka lähtivät itsestään imettämällä parissa kuukaudessa. Sais alkaa tulemaan taas heti kun on tota alipainoa... Hiii, kasvais jo maha. Mä en jaksa odottaa. Kärsimätön ;)
 
Tervetuloa ja onnea taas uusille! Meitähän on täällä jo melkoinen porukka =)

Valittelin tuossa muutama päivä sitten oireettomuutta. No, vieläkään ei ole hirveästi oireita, mutta väsymys on rantautunut vahvasti nyt tännekin. Voisin nukkua vaikka miten paljon ja silti väsyttää. Pissalla täytyy myös käydä normaalia useammin. Ensi maanantain ultra jännittää tosi paljon... Toivottavasti masusta löytyy elämää!

Joku kyseli ikää ja mistä päin ollaan. Itse olen Pirkanmaalta, ihan läheltä Tamperetta, ja täytän ensi syksynä 31v. Esikoista siis odotellaan. Tämä on meidän molempien vanhemmille eka lapsenlapsi (ollaan ainoita lapsia molemmat), joten tulevat isovanhemmat ovat todella innoissaan. Myös tulevat isoisovanhemmat ovat täpinöissään. =)
Mukavaa torstaipäivää kaikille!
 
Tervetuloa, rytinä! =)

Minäkin vastaan ikä ja paikkakunta kyselyyn. Eli minä olen 19-vuotias (kk:n päästä 20) ja miekkonen 24v. Kainuusta ollaan kotoisin. :) Meidän molempien vanhemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi, joten jänskättää hiukan, että miten he asian ottavat. Tuskinpa olisivat ihan vielä odottaneet meiltäpäin tämmöistä tietoa saavansa. Onkos täällä muita vm -88? Vai olenkohan porukan kuopus. B)
 
Onnea uusille ketjulaisille :flower:

mäkin vastailen tohon kyselyyn, minä 30 mies 33, etelä-pohjanmaalla asustellaan.

Ultraa vieläkin odottelen että sais jotain varmuutta. väsy on todellakin kamala. töiden jälkeen on aivan pakko ottaa päikkärit että jaksaa.

Mina78 tähti/tähdet 6+0
 
Täällä ollaan molemmat 30 ja ensimmäistä odotellaan. Turku on paikkakunta täälläkin :)
Mulle kanssa varattu tänään aika äitiyspolille ja heti juhannuksen jälkeen mennään. Katsovat siellä näkyykö mitään ja opettavat sitten piikittämään veritulppien välttämiseksi lääkettä. Tuo vähän jännittää kun pitäisi päivittäin pistää ja kammoan neuloja :/
Voikohan tässä vaiheessa vielä (4+2) oireilla? Olen viimeisen viikon eli jo siis ennen kuin edes ajattelin olevani raskaana halunnut vaan nukkua ja nukkua ja nukkua!! Toinen vaihtoehto on sitten se oma laiskuus mikä on iskenyt päälle :p
 
Aaargh, vääntäydyin spinningiin ja kyllä se teki kutaa. Laiskuus yritti ottaa yliotteen, mutta selätin sen |O

Mähän laitoin jo itestäni että 34v, mutta ukko jäi mainitsematta, eli hän on vuoden vanhempi, Lahdessa asustellaan. Molemmille eka lapsi ja miehen äidille myös eka lapsenlapsi. Molempien toinen vanhempi on kuollut joten meidän tulokkaalla onkin sitten biologisesti vain 2 kpl isovanhempia. Surullista mutta minkäs teet.

Vitsi meitä on jo paljon ja lisää tulee, tervetuloa kaikille ja onnea odotukseen =)

RV 6+0
 
Mäkin vastailen gallupiin, eli mä olen 29 ja mies 28. Ekaa odotellaan ja on kummankin vanhemmille eka lastenlapsi. Hulluiksi varmaan tulevat raukat :D Niin ja Helsingissä asutaan.

Mua ei muuten ole listassa, että jos päivittäjä lisäisi niin olisin kiitollinen :wave: LA on 9.2.2009 ja sairaalana KOS.

Heksamiina muuten, eikös me joskus kuumeiltu tuolla lähes kolmekymppisissä yhdessä? Sä sitten siirryit sieltä johonkin, kai tuonne lapsettomuuspuolelle? Onnea tosi paljon plussasta sinulle! :heart:
 
Ollaan miehen kanssa molemmat 28 ja tampereella asustellaan.

Caro mulla on kans mieletön väsymys ollut koko viikon! Ihmettelin samaa, et voiko tulla näin aikaisin kun viikkoja on vasta 4+5 tai jotain.

Tinttu, mä oon sulle vähän kade kun susta tulee noin nuori äiskä. Nuorena jaksaa ihan erilailla lasten kanssa ja palautuukin raskauksista helposti. Olisin ite kans halunnu lapsia noin nuorena mut mies ei ollut valmis sillon vielä. Mutta ihanaa tää on näinkin, eipä kai sillä iällä sit niin väliä. :)
 
En tajunnut itestäni tarkemmin kertoilla,
eli oon 22 vuotias (täytän parin viikon kuluttua 23v), avomies samanikäinen.
Ja Espoossa asutaan.. Esikoinen ois siis tulossa, jos nyt malttaisi pysyä tällä kertaa mukana :|
Ja sairaalana onpi naistenklinikka.
Jana&Rusina 6+
 
Mikä sairaala on KOS?

Pannari paistuu uunissa, nam nam. Syön herkkuja paljon paremmalla omalla tunnolla kuin ennen raskautta. Ikäänkuin sallin itselleni, koska olen raskaana ja silloin ei saa laihduttaa. = voi syödä herkkuja ;)

RV 6+0
 
Pixie: Ei sillä iällä ole kovinkaan merkitystä. =) Itse vain tajusin parisen vuotta sitten, että haluan saada lapset nuorella iällä, että jää sitten "sieltä toisesta päästä" enemmän aikaa. Ja tottahan se on, että nuorena jaksaa. Tunnun varmaan monen mielestä ikäni puolesta vielä "pennulta" ja luulen, että vanhempani saattavat pitää minua vielä kovinkin lapsena. Eivät varmaan osaa kuvitella minusta äitiä. Mutta eipä tämä onneksi ole heidän päätettävissään. :heart:

haavemamma: Minäkin sallin itselleni enemmän herkkuja nyt raskaana ollessa. Vielä toukokuussa olin melko tiukalla dietillä, laskin kaloreita ja nyt on kaikki taas repsahtanut. Nyt vain tuntuu tekevän mieli kaikkia herkkuja paljon enemmän. :ashamed:

Tinttu & Tiitis 5+3
 
tinttu Mäkin yritin laskea pisteitä ja tavoitteena oli -4 kg juhannukseen, ei mulla sen enempiä ole tarvetta pudottaa. Itseasiassa 'kuulun' yhä laihdutuspiiriimme kahden muun eukon kanssa, toinen tietää raskauden ja toinen ei. Eli punnitus on edelleen aina kerran viikossa :/ Täytynee jossain kohtaa tunnustaa että olen raskaana ja luopunut laihduttamisesta.
Että pannaria meni 3 palaa, huh huh :p
 
Minä oon 23 ja mies 25 ja tyttö siis 1v :D Lappeenrannassa asustellaan, ei taida muita olla täältä päin? Just vasta kuun vaihteessa tänne muutettiin.

Eilen tuli sitä tuhrua ja tänä aamuna vielä vähän. Täytyy toivoo ettei tuu enempää, kyllä vaan säikäytti ja kaikkea ikävää kävi mielessä :(

Mulla uutena oireena on et en voi kovinkaan paljoa syödä kerralla, tulee hirveen huono olo. Ja väsymys on kans tullu.

Tänään oon leiponu tytön lauantaina vietettävile synttäreille. Onhan sitä tietysti joutunu tekeleitään maistelemaankin :whistle: Mulla oli aika tiukka dieetti meijän maaliskuussa olleisiin häihin asti, sit onkin vähän repsahtanu... :whistle: :snotty: :ashamed:

Nyt nukkumaan, alkaa olla kova väsy vaikka sain päikytkin nukuttua

rv 6+4
 
Teilla kaikilla tuntuu olleen dieetti paalla, oisitte vaan suosioola antaneet mulle pari kiloa. Ma tipuin alipainon puolelle heti synnytyksen jalkeen ja ne ylimaaraset kadonneet 8kg ei sit koskaan tullut takasin, toivottavasti nama tulevat kilot ei tipu samanlaista vauhtia! :headwall:

Hei voisko joku teista lisata Kvart overin ja KossiKengurun ja Rytinan listoille? niissa on kaikissa nimissa naita aakkosia pisteilla ja listasta tulee hassu jos ma sita nyt paivittelen :D Ja jos korjaatte nuo muutkin aakkoselliset pisteilla sinne :D Eipa siina muuten voin minakin paivittaa,mut tulee fiksumman olonen jos menis ihan oikein B)

Mina jossain kohti jo mainitsinkin et olen 23v mutta se mies jai sanomatta,han siis nyt 30v ja poika2v. Mitas mielta olette,siirtaisko nama iat ja paikkakunnat seuraavien kuiden listaan sit sinne etusivulle? Vai tuleeko siita sit turhan tarkka?? Ma en nimittain ainakaan muista naita sen jalkeen kun kerran lukenut :ashamed:

Tanne ei mitaan uutta, ruoka ei tahdo menna alas,hedelmat ja marjat kylla maistuu,mut niittenkin jalkeen tuppaa tuleen paha olo. ponttoa en onneksi oo joutunut halaileen.

Labello ja masu rv6+2?
 
Hyvä,että löytyy näin paljon aktiivista porukkaa! Mukavampi odottaa täällä yhdessä kun ainakaan meillä ei uskalleta vielä tutuille kertoa =) Mä en tiedä alanko kuvittelemaan oireita,mutta aamulla bussissa esim. viereisellä penkillä istuneen papan hengitys haisi todella pahalle... Yleensäkin mua alkaa helposti heikottamaan ja nyt tuntuu et vähän kokoajan on heikko/ällötysolo. Muutenkin mua alkaa kanssa helposti hajut yms. äklöttämään et mietin kauanko pystyn siellä bussissa matkustamaan :/ :p Työmatka on mukavat 10 km et ei sitä ihan kävelemäänkään jaksa aamulla viiden aikaan lähteä.
Huomasin muuten, että enhän minä vielä ole 30 vuotta! Kohta vasta eli reilun puolen vuoden päästä mutta on jo vissiin jotain kriisiä päällä ja ns. käyn kolmeakymmentä. Eli minulla siis ikää vasta 29-vuotta. Eli aikalailla synttärilahjaa tässä kannettaisiin mukana =) :heart: =)
Onko täällä ketään muuta joka tunnustaa olevansa sokeriholisti?! Minä tunnustan :ashamed: ja nyt yritänkin kovin miettiä millä korvaan kaikki karkit ja suklaat. Pähkinöistä tykkään joten niitä kai toivottavasti saa raskaana syödä ihan mielin määrin (kohtuudella...) :p :)
 
Bianca: Mie oon kanssa Lappeenrannassa, tervetuloa tänne rajan pintaan asumaan :wave: Ehkä tavataan synnärillä ;) Toivotaan että kaikki menee hyvin, miullakin oli niitä vatsakipuja jotka kylläkin nyt jo helpottaneet.

Eli kerroin aiemmin jo mutta kirjotan uudelleen, mie olen 28 vuotias ja mies 29. Molemmat synnytty vuonna 1979, miehen mukaan se on niiiin suuri ero se puoli vuotta meidän iässä, se aina puhuu että "sitten kun tulet tähän ikään..." :p Ja sitten meillä on ihana pieni touho poika (siis vilkas) joka täyttää nyt heinäkuussa neljä vuotta . En olis jaksanu yhtään aiemmin toista tulokasta. Ei poika mitenkään vaikea ole, minä ehkä vähän loivaliikkeinen tai minulla ei ole sellasta organisointikykyä että pystyisin työn lisäksi olemaan hirveän aktiivinen. Nyt oli hyvä aika yrittää kun pojalla on vähän jo järkeä päässä.

Ei edelleenkään muuten oikein raskausoireita täällä paitse ne boobsit on kasvaneet, tänään ei olleet niin kipeätkään. Yks asia minkä kylläkin huomasin niin oon aika raivopäänä :snotty: Onko kellään muulla tällästä huomattavissa..? Oikeesti mieskin ottaa välillä niin paljon päähän että tekis mieli lyödä patahanskat lattialle ja lähtee liftaamaan Timbuktuun. Yritä nyt siinä sitten elää minun kanssa.. Ja siis raivostun niin typeristä asioista. Mutta hillitsen itseni.

Caro79: Minä olen kamala sokeriholisti! Tunnustan, painoakin on yli kymmenen kiloa ylimääräistä jo tässä vaiheessa joten kauhulla odotan mitä neuvolatäti sanoo muutenkin.. Ja oikeasti syön välillä tolkuttomia määriä suklaata ja jätskiä. Olen huomannut että miun on oltava totaalikieltäytyjä jos meinaan herkuista erossa pysyä. En ole vielä kylläkään tuohon syömiseen mitenkään erityisemmin "perehtynyt" kun ei ole ollut huonoa oloa eikä mielitekoja. Nyt olen onneks pärjännyt jo pidemmän aikaa pelkällä jätskillä/pv (mikä on minulle vähän) enkä ole vetänyt sokeriövereitä.

Muttä tämmöstä täältä rajalta... Mukavaa viikonloppua kaikille ja nauttikaa kesästä!
 
Rytinä: Mulla siis on kanssa oikein ongelma tuo makean syönti. Tunnustan et pahimpina kausina vedän päivittäin jotain herkkua. Jäätelöä (1/2 l kerrallaan... :ashamed: ), karkkia, suklaata, muffinseja... NAM kaikki!!! Sitten voi taas olla kausia että menee vain kolmena päivänä viikossa mutta siihen yhteen herkuttelupäivään viikossa en ole pystynyt. Kotona pitää olla aina jotain ja jos ei ole kun mieli tekee niin... AaRrGgggg!!!!!! Voin siis syödä samaa suklaalevyä tai karkkipussia viikon ja ylikin, mutta mun pitää tietää sen olevan saatavilla :ashamed: :p Nyt pelottaa et jospa mulle tulee hirveä himo just johonkin makeaan herkkuun ja alan kiskomaan niitä kamalia määriä. Tai sitten musta tulee hirveä raivopää joka taltuttaakseen raivonsa tarvitsee sitä suklaata yms. Mies sitten heiluttelee rauhanlipun sijaan suklaapatukkaa ja valtakunnassa on kaikki hyvin =)
 
meillä on tänää onneksi herätty vasta siinä puoli kahdeksan maissa.. luojan kiitos..

mies heräs vasta vähä jälkeen 8.

meillä tytöllä kauhee uhmaikä menossa.. toivon mukaan ei sitten kun vauva syntyy.. pitäs vaan saada tarhaan niin oppis että on muitakin lapsia mukana, että äiti ei aina ole vaan tuon kanssa.
 
HELMIVAUVAT

Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Miss Blue..................1.2.2009............???..........neljäs
zelda........................1.2.2009( clomit)???.......... -98,-01,-05
Rosinantte.................1.2.2009..........???...............................
Taaperot x3..............1.2.2009...........TYKS........12/04, 12/05. 1/07, 3/08
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS..........03/07
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
RasuNaamari..........3.2.2009...........SEKS.........04/04 & 06/07
manina...................3.2.2009.............HYS
Jana85....................3.2.2009.............
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009( clomit).PHKS
jaana25..................5.2.2009............KYS.......11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009............seks.........11/99
toukka 2008.............6.2.2009............???
pinja87.....................6.2.2009............LPKS.......10/6, km5/08
savu.........................6.2.2009............???..........
rytinä........................6.2.2009...........????..........toinen
Martta75..................7-10.2.2009.......???...........
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
KössiKenguru........8.2.2009...............NKL............kolmas
Karvatonkoira.........9.2.2009.............KYS...........02/04, 07/07
KvartÖver................9.2.2009............KOS............esikoinen
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07
Illuusia.....................13.2.2009..........KHKS.........toinen
mutzi81...................13.2.2009...........???...........kolmas,eka yhteinen
Niiskunenä -78........14.2.2009..........???...........
Pixie..........................14.2.2009.........TAYS...........toinen
pirppis79.................16.2.2009...........OYS.............esikoinen
Caro79......................17.2.2009............
kuupas........................21.2.2009...............HUS...........12/07


Mööko............
marilin............
jonniina......

YHT: 37 onnellista odottajaa :heart:

 

Yhteistyössä