Helmivauvat 2009

Maya82: Meillä kanssa ultra siellä 322 silloin 10.7 =) Meillä silloin menossa vk 8+2.
Mulla on kanssa aina maistunut kahvi ja juon siis useita kuppeja päivässä. Nyt olen yrittänyt jättää yhteen tai kahteen kuppiin per päivä. Maistuu kyllä edelleen ihan hyvältä, mutta koska maha on ollut nyt hieman ongelmainen niin juon joka toisen hörpyn vettä tasoittaakseni.

Mulla alkoi eilen uusi oire kun rinnat tuli kipeiksi. Sitä olen oikein vähän odotellut ja ei se kyllä niin kivaa olekaan :LOL:
Mä en myöskään tiedä voiko tässä vaiheessa vielä mitään näkyä mutta mulla on aina ollut maha joka alkaa helposti pömpöttämään. Nyt sitten pömpötän koko ajan. Johtuu varmaan kylläkin epämukavasta olosta mahassa. Entä te muut ensikertalaiset niin huomaatteko vielä mitään?!
Mä päätin ihan suosiolla vedota perhesiteisiin ja laistaa kavereiden mökkijuhannuksesta. En vielä jaksaisi alkaa selittämään ja kun se eka ultrakin on vasta juhannuksen jälkeen. Oikeastaan ei haittaa yhtään kun koko vkl menee kuitenkin sen pohtimiseen mitä ultrassa näkyy :p
 
Päivitys 16.6.
HELMIVAUVAT


Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Miss Blue..................1.2.2009............???..........neljäs
zelda........................1.2.2009( clomit)???.......... -98,-01,-05
Rosinantte.................1.2.2009..........???...........esikoinen
Ursus maritimus.........1.2.2009...........KYS..........kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS......03/07
siniraita...................2.2.2009..............??...........viides, KM -05
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
RasuNaamari..........3.2.2009...........SEKS.........04/04 & 06/07
manina...................3.2.2009.............HYS
Jana85....................3.2.2009.............
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009( clomit).PHKS.......toinen
mimona...................4.2.2009...........
jaana25..................5.2.2009............KYS.......11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009............seks.........11/99
toukka 2008.............6.2.2009............???
pinja87.....................6.2.2009............LPKS.......10/6, km5/08
savu.........................6.2.2009............???..........
rytinä........................6.2.2009...........????..........toinen
Martta75..................7-10.2.2009.......???...........
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
KössiKenguru........8.2.2009...............NKL............kolmas
Mööko............8.2.2009.............SEKS...................Viid es
Karvatonkoira.........9.2.2009.............KYS...........02/04, 07/07
KvartÖver................9.2.2009............KOS............esikoinen
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07
mymmeliina.............11.2.2009............???...........???
Illuusia.....................13.2.2009..........KHKS.........toinen
mutzi81...................13.2.2009...........???...........kolmas,eka yhteinen
Niiskunenä -78........14.2.2009..........???...........
Pixie..........................14.2.2009.........TAYS...........toinen
jennuli.......................15.2.2009.........PHKS?.........esikoinen
pirppis79.................16.2.2009...........OYS............esikoinen
Maya82.....................16.2.2009(IVF)...TYKS........esikoinen
Caro79......................17.2.2009(IUI)...TYKS........esikoinen
kuupas........................21.2.2009.......HUS...........12/07


marilin............
jonniina.......................??????????????.......?????.............KM 5/08
Lumikello75....................???...............???................viides
helmivauva09.................???...............???...............neljä s



Taaperot x3..............KM...............12/04, 12/05. 1/07, 3/08

 
Caro Hitsi, mehän ollaan ihan samassa aikataulussa, mahdetaanko sitten olla samalla synnytysosastollakin :) Kyllä mullakin maha pömpöttää, mutta varmaan vaan siksi että tuli muutama bonuskilo noitten hoitojen aikana...Olitko säkin menossa varhaisultraan yksityiselle?

Tinttu Joo, kyllä se aika saa mennäkin nopeesti nyt alkuun, että pääsisi vähän turvallisimmille vesille.....
 
Caro79: Mulla ainakin tuntuu sellaista turvotusta, eli tuntuu et housut vähän kiristää tuosta vatsan kohdalta. En tiedä kuin se on mahdollista, mutta mieskin näki sen pömpön :LOL: Mä jostain mielestäni luin, et joillekin saattaa tulla tuota turvotusta jo piankin, mutta sellainen vauvamasu alkaa näkyä sitten vasta paljon myöhemmin...

Onks teillä kuin paljon pahoinvointia? Mä nimittäin en aamuisin ole kovin huonovointinen, mutta esimerkiksi nyt 11 kieppeillä ainakin tänään tuntuu, et kohta en pysty pitämään sisällä mitään :ashamed: Ja eikös se niin ole, et tästä se vaan pahenee :eek:

Mun tiedoista tuosta listasta puuttuu jostain syystä, että kyseessä on esikoinen.

t. Niisku ja toukka rv 5+2
 
Tervetuloa taas uusille! Kvart över, jennuli ja Maya ovatkin tuttuja muista pinoista :wave: Onnittelut teille!

Tänä aamuna kävin ultrassa, ja siellä näkyi yksi 7.3mm sikiö, joka vastasi juuri oikeita viikkoja 6+5. Sydämensykekin näkyi, vaikken itse sitä jostain syystä nähnytkään.. Mies ja lääkäri kyllä näkivät (mikäköhän vika mun silmissä on??). Kaikki oli siis hyvin ja olo on nyt todella huojentunut. Osaisikohan tästä raskaudesta vihdoin alkaa nauttia? =)
 
mimona No mä mietinkin etten muistanu sua ainakaan joulukuisten/07 pinosta, tosin en kyllä tiiä ootko palstaillukkaan sillon, mutta aika äkkiä teillekin siis uusi jo tulossa :) Olitteko ihan suunnitelleet, vai muutenko vaan ihana sattuma? Me päätettiin jo melkein heti laitokselta päästyä että toinen saa tulla heti kun vaan on tullakseen. Kahet menkat kerkis tulla ja nyt näytti testi jo plussaa :)

Haavemamma73 mäkin oon syytäny rahojani noihin testeihin euron jos toisenkin, nooh oman mielenrauhan vuoksi mitä vain :D
en usko että oot aiheuttanut mitään vahinkoa maalailuilla ja maksalaatikon syönnillä, mutta maalailut kannattaa tästä eteenpäin jättää miehen hommiksi, eli ei suositella raskaana tehtäväksi, samoin maksalaatikkoa ei suositella, mutta pasteijaa voi syödä :)

Caro Esikoisesta mulla turvotti iltaisin mahaa jo hyvinkin varhaisilta viikoilta. Nyttenkin turvottaa, mutta kun mahalihakset ei oo oikein palautuneet viime synnytyksestä, niin taitaapi olla mulla tuota pömppistä ihan omastatakaa.

Heksamiina Onnea hyvistä ultra-kuulumisista, mahtoi olla ihana nähdä se pieni möykky :heart: :heart: voi ku jaksais ite oottaa sinne viikolle 12 asti.. ei taja meillä nuo kukkaron nyörit antaa periksi yksityistä ultraa :(

ON: Viiva senkun tummuu ja nyt en enää testaile. Raskaana ollaan ja ihanaa onkin :heart:
 
Haavemamma: En usko, että pieni maalinkäry vaikuttaa. Suurin osa tutuista on nimenomaan siinä pesänrakennus vaiheessa maalannut lastenhuonetta, pinnasänkyä yms. Vahvempia liuottimia yms. voimakkaita hajuja välttelisin kuitenkin. Raidinkaan en usko vaikuttavan, ellei nyt ihan omalle naamalle suihki ja myrkyttele esim. päivittäin. Maksaruokien suositukset oli ennen, että ei yhtään, mutta muuttui viime vuonna, niin että kohtuudella saa syödä. En muista tarkkoja määriä, mutta eiköhän neuvolassa sitten muistutella =)

Maya ja Tinttu: Mulla meni esikoisen alku aikana kahvihalut kokonaan. Ihmettelin silloin, että kuka ihme voi juoda tommoista myrkkyä, mutta kummasti se kahvi alkoi maistumaan taas 13.viikolla. Nyt on vielä uponnut sen 2-3 kuppia päivässä.

Heksamiina: Ihania ultrakuulumisia!

Raskauksia ei kai pitäisi vertailla, mutta mä ihmettelen, että missä on mun mahan turvotus? Edellisellä kerralla vatsa oli tässä vaiheessa aivan järkyttävän pyöreä (varsinkin iltaisin) ja myös ahdistavan tuntuinen. Nyt ei ole ollut pariin viikkoon mitään, tosin jalat on turvoksissa, oliskos kaikki turvotus nyt siellä :headwall: Muuten olo on yhtä oireeton kuin viimeksikin. Tosin viime kerralla oli jatkuvaa näläntunnetta ja sitä en ole ainakaan vielä saanut. Painoa on kuitenkin tullut jo kilo, viimeksi tuli jo ekan kolmanneksen aikana 4kg ja nyt ajattelin pitää sen paremmin kurissa. Saa nähdä jääkö ajatukseksi :saint:
 
Täällä yksi vaivainen ilmoittautuu. Viikon tupannut olemaan kaamee olo, ja nyt tulin juuri lekurista joka kirjoitti sairaslomaa ensi tiistaille asti, eli 8pv, silloin on eka neuvola, joka sit tarvittaessa jatkaa sitä. Tää on kamalaa. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta tää ällötys vie mut kohta hautaan!
Maha pömpöttää älyttömästi..koska torstain saunaillassa työkaverit arvasivat mistä on kyse=)..vaikka siis pysyttelin vaatteet päällä.
Toiv, kukaan muu ei kärsi tästä olosta..en muista tämmöistä olleen ykkösen ja kakkosen kohdalla, vai kultaako aika muistot? :eek:
jaana rv.7+3 (eli 8 raskausviikko jo menoillaan!)
 
Kökkö.. mä kirjotin jo ja sitten hävitin sen tekstin :(

Kuupas: Osuttiin näköjään samaan aikaan näppiksille. Joo 3kk synnytyksestä iski vauvakuume, ehkäisy jätettiin parin kuukauden pähkäilyn jälkeen ja heti tärppäsi. Ekaa saatiin odottaa miltei vuosi, niin olin asennoitununut tämänkin kanssa odotteluun, mutta näin onnellisen nopeasti sitten kävi =) Niin ja mä vasta rekkauduin tälle palstalle eli en ole aiemmin täällä pyrinyt.

Jaanalle voimia pahoinvointiin :hug:
 
Maya82: Ei kun menen sinne tyksin äitiyspolille. Siellä ne katsoo mitä näkyy koska mulle pitää aloittaa veritulpanestolääkitys. Olisin kyllä varmasti mennyt ilman tuota yksityiselle!
Saattaapi olla, että päädytään sinne synnärille samaan aikaan! Mutta saattaa olla et istutaan siellä ultraakin odottamassa 10.7 samaan aikaan :wave:

Mulla tuli tänään tosi puun takaa kamala äklötys kaupungilla. Olin menossa fysioon ja pakko oli pyytää sieltä näkkäriä. En yhtään ajatellut et niin kamala olo voisi tulla. Heikotusta kyllä on mutta nyt oikein oksetti ja tuli tuskahiki.
Olin tuonne jo aiemmin kirjoittanut et usein bussissa muutenkin äklöttää niin katsotaan vaan ettei kohta tule matkustamisesta mitään. Noloa olisi vaan hakea sairaslomaa kun muutenkin on lomat ihmisillä päällä ja vielä vain siksi ettei pysty matkustamaan bussilla :LOL: :LOL:
Joo ei siinä ole mitään hauskaa mutta ajattelen samalla pomoni ilmettä... :whistle:
 
Pixie :wave: ennustas mulle kumpi tulee :D Poika siis on ennestaan :D

Heksamiina ihana olet jo paassyt pienta kurkistelemaan :heart:

Jaana taalla myos ihan jarkyttava pahoinvointi. Ja se alkaa aamusta ja joskus klo 14-16 kieppeilla on parempi hetki ja sit se alkaa taas. Nalka on koko ajan mut kunnon ruokaa ei vaan voi syoda paljon. Sit on hirmu heikotus koko ajan ja huippaa vaikka ois makuulla. Eilen menin pojan kanssa kaheksalta nukkumaan ku en vaan voinut olla enaa pystyssa. Tana aamuna jatkuu vaan,heikottaa,yokottaa... :x

Niin ja hiukset tippuu ja naama kukkii ja mitas muuta kivaa |O

Ainiin,mun oli tarkotus tassa kesan aikana uusia silmalasit, mut mitenkas se nyt menee, vaikuttaako raskaus mahdollisesti nakoon kun ihan kun olisin joskus jotain kuullut? Alan oleen sokee kohta kun viimeksi on lasit uusittu ja nako tutkittu 7vuotta sitten :ashamed:
 
labello: pinon ulkopuolisena kommentoisin tohon näköasiaan, eli raskauden aikana kun yleensäkin limakalvot muuttuvat, niin samalla muuttuu myös silmä. Eli likinäköä (jos sitä on siis), tulee yleensä raskauden aikana n. 0.5 lisää, ja se parantuu sitten. Näin optikko sanoi, kun mullakin just rv 10 tienoilla näkö ihan yhtäkkiä huononi paljon =) Eli pikaisesti uusia linssejä hakemaan jos tuntuu ettet nää enää vanhoilla!
 
Lumikellon tietoja saa päivittää tuohon listaan, että laskettu aika on 16.2.09 ja sairaalana LKS.
Varasin tänään neuvola-ajan, vasta 22.7. Täällä on kai yks ultra vaan, ja sitten niskaturvotus-ultra jos haluaa, en edes oikein tiedä millainen se on, kun edellisissä raskauksissa ei sellasta vielä ole ollutkaan... Jos joku haluua valaista asiaa, niin luen mielelläni :)
 
haavemamma jee lahti =) voisit synnyttää sit aavistuksen myöhässä tai mä ajoissa niin nähdään synnärillä.. =)

Heksamiina ihana ultra kuulumisia, onnea onnea onnea.. :heart:

(.) mulla on ilmapallo mahassa, vatsa on ihan turvonnut, olisin ihan valmis äitiyshousuihin, siis mukavuuden vuoksi, mutta ehkä mä sinnittelen tavis pöksyissä... onneksi en siis ole ainut pömppis...kiva kun kertoo jollekin tästä raskaudesta niin saa selitellä perään, en siis ole synnyttämässä vielä.. oikeastaan ei mun vaavimaha edes erotu vielä, tää on muuten vaan niin valtava... :)

muillekkin :wave: ja ihanaa alkuraskauden aikaa...ne oireet vaan kertoo et jotain tapahtuu.. hah hah..
 
Päivitys 16.6.
HELMIVAUVAT

Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Miss Blue..................1.2.2009............???..........neljäs
zelda........................1.2.2009( clomit)???.......... -98,-01,-05
Rosinantte.................1.2.2009..........???...........esikoinen
Ursus maritimus.........1.2.2009...........KYS..........kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS......03/07
siniraita...................2.2.2009..............??...........viides, KM -05
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
RasuNaamari..........3.2.2009...........SEKS.........04/04 & 06/07
manina...................3.2.2009.............HYS
Jana85....................3.2.2009.............
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009( clomit).PHKS.......toinen
mimona...................4.2.2009...........
jaana25...................5.2.2009............KYS.......11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009.....(IVF).....SEKS.........11/99
toukka 2008.............6.2.2009............???
pinja87.....................6.2.2009............LPKS.......10/6, km5/08
savu.........................6.2.2009............???..........
rytinä........................6.2.2009...........????..........toinen
Martta75..................7-10.2.2009.......???...........
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
KössiKenguru........8.2.2009...............NKL............kolmas
Mööko............8.2.2009.............SEKS...................Viid es
Karvatonkoira.........9.2.2009.............KYS...........02/04, 07/07
KvartÖver................9.2.2009............KOS............esikoinen
Helmivauva09.........10.2.2009...........LKS.............neljäs
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07
mymmeliina.............11.2.2009............KOKS...........toinen
Illuusia.....................13.2.2009..........KHKS.........toinen
mutzi81...................13.2.2009...........???...........kolmas,eka yhteinen
Niiskunenä -78........14.2.2009..........???...........
Pixie..........................14.2.2009.........TAYS...........toinen
jennuli.......................15.2.2009.........PHKS?.........esikoinen
pirppis79.................16.2.2009...........OYS............esikoinen
Maya82.....................16.2.2009(IVF)...TYKS........esikoinen
Lumikello75...............16.2.09.............LKS............viides
Caro79......................17.2.2009(IUI)...TYKS........esikoinen
kuupas........................21.2.2009.......HUS...........12/07


marilin............
jonniina.......................??????????????.......?????.............KM 5/08




Taaperot x3..............KM...............12/04, 12/05. 1/07, 3/08
 
Tervetuloa ja onnea uusille plussanneille :flower:

Ihania ultrakuulumisia Heksamiina :heart:

Minä vaan odottelen ultraa, vielä kaksi pitkää viikkoa. viikonloppuna tuli kerran paperiin veristälimaa sellaista haalean punaista. nyt jännittääkin onko se normaalia vai lopun alkua :ashamed:

Oireet ovat kyllä vahvat, etoo kokoajan aamusta iltaan, väsy on ihan mahdoton, viluttaa jne. Halut, siis makuuhuoneessa ovat minulta kyllä totaalisen kateissa :(
 
tervetuloa uudet helmimasulit.

onneksi meillä on näiti nyt 2 aamuna nukkunu sinne 9.30 asti niin on saanu itekkin nukkua oikein kunnolla. ja kun tuo mies on vielä tämän viikon lomalla, oli viime viikon ja vielä tän viikon. sunnuntaina tai maanantai AAMUNA lähtee töihin.

GALLUP: mitä teidän puolisot tekevät työkseen? mitä te olette ammatiltanne? meillä avomies on rekka kuski ja minä nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaaja (valmistuin 30.5.2008, avomies maaliskuussa 2008)

täällä on kanssa nyt rinnat ollu kipenä aivan sika kauheena.. välillä tulee kunnon pakotusta, että ei oo mitää järkee, rintsikoita on välillä kauheen vaikeeta pitää kun ne sattuu välillä niin kipeää..

t.pia, tytti 10/06 ja nökö rv 6+2
 
niin jäi laittamassa edelliseen viestiin la erään laskurin mukaan 10.2.2009 ja synnytyssairaala LKS. soitin tänään neuvolaan, mutta kaikki oli lomalla joten ensi viikolla varaan sit ekan neuvolan. meil isi täyttää nyt 34 v ja mä itse olen 32 v.
 
Hassua miten musta tuntuu että maha olis jo hieman kasvanut (rv7+1), aina mulla on pieni pömppömaha ollut mut nyt tuntuu että jo housut kiristää.. Ja sitten on vielä se ilman kertyminen! Röyhyttää ja puupattaa vuoron perään. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Oon jostain lukenut että raskaus vaikuttaa ruuansulatukseen ja suolen toimintaan...
 
Säikähdin tuossa muutama tunti takaperin tosissani, kun huomasin vessassa käydessäni, että valkovuodon seassa oli vaaleanpunaista verta. Paperiin ei enää sen jälkeen ole tullut, mutta kun kokeilin sisältä pumpulipuikolla niin siihen tarttui hiukan kirkasta verta. :'( Täällä oli muutamia muitakin joilla oli tullut hiukan verta mm. mina78... Onko kellään teistä tullut ihan kirkasta verta? Olen tosi huolissani ja km pelottaa ihan kamalasti. :ashamed:
 
Minä ilmoittaudun mukaan! Lauantaina tein testin, menkat oli kolme päivää päivää myöhässä, ja ihan vahvaa plussaa näytti :) Nyt tänä aamuna tein varmistustestin ja edelleen erittäin vahvana näkyi! Uskalsin soittaa neuvolaankin jo tänä aamuna, että tästä tämä jänskätys ny alkaa! :) Ja LA olis omien laskelmieni mukaan tuossa 16.2 :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja helmivauva09:
niin jäi laittamassa edelliseen viestiin la erään laskurin mukaan 10.2.2009 ja synnytyssairaala LKS. soitin tänään neuvolaan, mutta kaikki oli lomalla joten ensi viikolla varaan sit ekan neuvolan. meil isi täyttää nyt 34 v ja mä itse olen 32 v.
Mukava että täältä päin on toinenkin odottaja helmikuulle =) Minäkin varasin tänään ekan neuvolan, tuntuipas se taas niin mukavalta ;) Neuvolantäti onnitteli raskaudesta ja sanoi että lähettää jotakin papereita kotiin täytettäväksi, saa palauttaa sit eka käynnillä.

Istuin elokuvissa 2,5 h ja nyt on alamaha ollut kipeenä sitten sen jälkeen. Jospa se tästä menis ohitte.
 

Yhteistyössä