Helmivauvat 2010

Ajattelin käyttää sitä äp:n haalaria. Syksyksi aion kuitenkin ehkä hankkia jonkun ohuemman haalarin. Oon yrittänyt kirppareiltakin katella, mutta ei löytynyt kuin toppahaalareita.

Meillä pojalla lempileikkejä on myös kaikenlaiset piiloleikit. Menen esim. nurkan taakse piiloon ja tulen sieltä äkkiä esiin ja sanon kukkuu. Ja kyllä poikaa naurattaa! :D Muutenkin tuntuu, että mitä vauhdikkaampi ja äänekkäämpi leikki, sitä hauskempaa pojalla on.

Ihania kuvia olitte muuten laittaneet, niitä on aina kiva katsella! :)

Viime yönä taas heräiltiin vaikka kuinka monta kertaa... :/ taisi pojalla olla vähän vatsavaivoja, kun pari päivää tehnyt vaan pieniä papanoita vaippaan. Tänään sitten tuli kunnon satsi, että toivottavasti ensi yö menis paremmin.

 
Meillä myös kukkuu-leikit on kivoja. Tänään kokeilimme ensimmäistä kertaa ulkona vauvakeinua ja se oli aluksi jännää, mutta sitten hymy ja nauru tuli. :) :heart:

Kutitus-leikki..eli esim. haukka lentää liihottaa.. on mukava. Tyttö nauraa räkättää jo ennen kuin sormet osuu häneen. :LOL:

Alkaa käymään tuo autokaukalon kantaminen voimille, tyttö siihen vielä mahtuisi hetken, mutta en meinaa jaksaa kantaa sitä. Ajattelin vaihtaa isompaan turvaistuimeen tässä lähipäivinä. Kunhan taas muistelee, että miten se turvaistuin viriteltiin selkä menosuuntaan. |O
 
Pakko tulla kertomaan: meillä nukuttiin ensimmäinen kokonainen yö!!! :heart: :heart: 20-06, sit tyttö joi maitoa ja jatkoi uniaan vielä kaksi tuntia. :heart: :heart: Meillähän siis normaalisti päivä alkaa kuudelta ja tyttö syö yöllä kolmelta, niin kyl mä tuon jo kokonaiseksi yöksi lasken. =) Mut voi että mä olin aamulla jumissa, kun en kertaakan yöllä noussu, jopa meiän esikoinenkin nukkui koko yön, vaikka sekin on viime aikoina järjestäny jos jonkinlaista ohjelmaa öisin. Ja tytölle on nyt hankintalistalla unipussi! Ei kestä yhtään peiton alla ja oli aamulla aika jäässä kun en kertaakaan yöllä sitä peittoa käyny nostamassa.

Viikonloppuja!
 
aani SUURET ONNITTELUT!! Se on kyllä havaittu täälläkin että jos ei ole kuin pari herätystä (puhumattakaan ehjästä yöstä) yöllä niin paikat on jumissa!! Niskat ja pää kipeenä. Että jotain iloa noista yöllä ylös pomppimisista... Meilläkin viimeyönä syöttö kolmelta ja sit kuudelta ylös. Tosin valvoin tuon syötön jälkeen tunnin verran ja sinä aikana piti kääntää poika 2 kertaa kun mahallaan itkua väänsi.

Mitenköhän pitkään vauvalle PITÄÄ antaa maitoa tai korviketta??? Korvike kun EI kelpaa ja maito tuskin riittää montaa kuukautta.. Kiinteitä poika on nyt oppinut syömään.

Niin ja oppinut KILJUMAAN :eek: todenteolla............
 
tehilla maitotuotteisiin aletaan totuttelemaan n. 10 kk iässä, aluksi hapanmaitotuotteilla eli rahkaa, viiliä ja jogurttia. Sitten puuroon maitoa ja 1 v. alkaen voi alkaa juoda tavallista maitoa. Eli siihen asti sitten ainakin äidinmaitoa tai korviketta. Mä uskon että oma maito riittää, kunhan vaan imettää säännöllisesti ja riittävän monta (5-7??) kertaa päivässä. Toki maidon määrä vähenee, kun kiinteät vievät tilaa vauvan masusta, mutta saa kuitenkin tarvitsemansa määrän.
 
tehilla Vuoden ikään asti maitoa pitäisi jossain muodossa saada 5-6 dl päivässä, jotta kalsiumintarve tulee tyydytetyksi. Meillä poju on niin ihastunut kiinteisiin ja touhuamiseen, että tissi ei päivisin tahdo enää kelvata. Yöllä kyllä tissittelee pari kertaa. Olen nyt ruvennut tekemään aamu- ja iltapuurot joko omaan maitoon tai Neocateen. Niillä saa jo 3-4 dl maitoa päivää kohden, joten pari tissittelyä riittää sen lisäksi. Vähitellen pitää varmaan yrittää ruveta juottamaan Neocatea mukista, kun jossain vaiheessa kuitenkin jää tuo yötissittely pois.
 
Meillä tulee pojulta ihan hirvittävän paljon juttua. Aloitti pari päivää sitten sellaisen kurkusta tulevan mongeruksen. Ensin kuulosti vähän kitinältä, kunnes sitten yks päivä ensin piti tota ääntä ja sitten nauroi makeasti perään. :LOL: Nyt sitten sen kurkkuääneen seasta kuuluu välillä tavuja; ti, ti ja ki, ki. :heart: Luulin tänään, että poika oli jo klo 6 hereillä, kun tota juttelua kuului sängystä. Nousin katsomaan, mutta toinen oli ihan täysin unessa. :xmas:

Minä soittelin pari viikkoa sitten neuvolaan noista maitomääristä. Neuvolasta sanottiin että puoli vuotiaan pitäisi saada maitoa noin 6-8 dl päivässä ja että minimi on sen 5 dl. Meillä maitoa uppoaa tällähetkellä sen reilu 5 dl, mutta enempää ei yksinkertaisesti mene. Yritin silloin joskus laittaa maitoa ruuan sekaan, mutta meillä poika ei sellaista suostu syömään. Puuroakin olen ajatellut keittää maitoon, mutta en sitten tiedä, miten ton korvikkeen kanssa toimitaan, kun sitä ei saa liikaa lämmittää. Minä teen puuron ihan perinteisesti kattilassa! Neuvoja otan vastaan!

-mervi-elina ja poju 7 ½ kk
 
Jaahas, mistäs tässä nyt tietää paljonko sitä maitoa tuolta tissistä tulee..??? Sen tiedän että jos vain tissiä söis niin ei riittäis ruoka pojalle. Pakko kai alkaa syöttää ensin tissiä ja sit sosetta perään. Tuollakeinoin ei vaan taidä riittää siihen tärkeään ilta- ja yösyöttöön.
Täytyy jutella neuvolassa, vaikkei sieltä mitään neuvoa saa jos vanhat merkit paikkansa pitää.

POika alkoi iltapäikkäreille viiden aikaan ja nukkuu VIELÄKIN! Nyt ei tiedä pitäiskö herättää välillä vai toivoa että jaksaa nukkua aamuun saakka. Vaipat on ainakin vaihdettava, siihen tuo varmaan herääkin.
 
Moikka!

Meillä alkoi yöunet tunnin normaalia myöhemmin, kun tytöltä ei ole tullut kakka tänään ja itki selvästi mahaansa. Annettiin Cuplatonia niin röyhtäili ja piereskeli ja juotuaan vielä maitoa nukahti. Toivottavasti nyt nukkuu pitkälle yöhön tai jopa aamuun ja heti aamulla tulisi kakka! Kauheaa, jos tulee taas sellaisia papanoita. :ashamed:

Tyttö on tosiaan tehnyt syömälakon puurolle, ei ole viikkoon syönyt tippaakaan puuroa. Muuten ruokailut menee hyvin. Ajattelin pitää muutaman päivän taukoa puurosta ja kokeilla sitten taas paremmalla onnella uudestaan.

aani onnittelut hienosta yöstä!

Meilläkin kukkuu-leikit on kivoja. Tehdään monesti niin, että minä tai mies laitetaan harso kasvojen eteen ja lasketaan se alas ja sanotaan nopeaan tahtiin "moimoimoimoimoimoimoi", sitten heitetään harso tytön pään päälle ja tyttö laskee harson pois kasvojen päältä. Kun tytön kasvot tulevat näkyviin, huudetaan kukkuu! Tyttö monesti naureskelee ja on ihan intona.

Neidin ääniarkisto on kasvanut uudenlaisella äänellä. Tyttö maiskuttaa suutaan ihan jatkuvasti! Ei ole nälkä eikä mitään, mutta maiskuttelee silti hyvin määrätietoisesti! :D Aamulla tyttö istui syöttötuolissa eikä suostunut syömään puuroa yhtään ja mua alkoi melkein hermostuttaa, kun tyttö pomppi tuolissa ylös-alas, kun työnsi jalkojaan suoriksi jalkatukea vasten ja samalla maiskutteli. Eihän siinä voinut olla ärsyyntynyt, kun alkoi lähinnä naurattaa tytön määrätietoisuus...
 
Kanella, miten teet puuron Neocateen? Meillä ainakin jo mielellään juotaisiin mukista, mutta on vielä hieman hankalaa. Vähän vettä olen silloin tällöin antanut. Pitääkin käydä ostamassa neidille oma muki...

Meillä nukutaan kahdet tai kolmet päikkärit. Aamulla saatetaan nukkua tunti. Puolenpäivän aikoihin tunti tai kaksi ja sama tuossa iltapäivällä. Nukkumaan mennään viimeistään puoli kahdeksan ja yöllä herätään kerran syömään. Yhden ja kolmen välillä. Aamulla heräillään n. seiskan aikoihin.

6 kk neuvolassa käyty. Mitat: 8235g, 68cm ja 43,5cm. Ne ja kaikki muukin kunnossa. Nythän pitäisi olla seuraava neuvola vasta 8 kk. Ainakin täällä. Neuvola täti kyseli kuitenkin, että jos haluan voimme tulla myös 7 kk. Kun silloin aiemmin vähän stressasin tuosta pituuskasvusta :whistle: Eli meillä mennään nyt sitten myös 7 kk tarkastukseen, vaikken sitä pituutta nyt enää murehdi. On vain kiva käydä kuulemassa nuo mitat.

Leikit aika samoja kuin kaikilla muillakin. Kukkuu leikkejä, keinua, hyppykeinua, laulua, tanssia, lukemista jne. Nyt ei tule mitään spesiaalia mieleen.

Eilen käytiin kylässä jossa kaksi koiraa. Kun mentiin sisälle, niin toinen koira haukkui todella lujaa. Neiti sitä sitten tietty pelästyi ja alkoi itkeä, mutta ei mennyt kauaa kun olisi vaan halunnut olla koirien kanssa. Toisella sai vähän ratsastaakin ja repiä korvaa ja karvoja :D Tyttö oli kyllä minun sylissä tai käsissä koko ajan ihan varmuuden vuoksi. Koirat näet eivät kauhean koulutettuja ja toinen ihan pentu (3kk), eivätkä ole tottuneet pikku vauvoihin.

Onpas raikas ilma ulkona, ihanaa!

Sarina ja Eva
 
tehilla Yleensä sanotaan, että ilman lisämaitoa tämänikäinen saa tarvitsemansa maitomäärän 4-6 kunnollisella imetyskerralla. Itse olen siis laskenut, että 3 dl:n puuromaidon lisäksi pari imetyskertaa riittäisi tyydyttämään kalsiumintarpeen. Maidon määrän pitäisi vielä tässäkin vaiheessa vastata kysyntään eli lisääntyä, kun vauva imee enemmän. Itse pidän tuotantoa yllä pumppaamalla useita kertoja päivässä, kun ei poju suostu rinnalle kuin öisin. Jatkan myös koulua viikon kuluttua, eli mies jää loppulomaksi kotiin pojun kanssa, joten pitää senkin takia pumpata maitoa varastoon.

Puurot teen tällä hetkellä Hollen hirssistä ja kaurasta (molempia saa esim. Ruohonjuuresta) sekoittamalla puurojauheen omaan maitoon tai valmiiseen Neocateen. Olen myös miettinyt, että jos keittäisin puuron normaalisti, niin siihen varmaan voisi lisätä lopussa nestemäärää vastaavan annoksen Neocate-jauhetta. Sitä en vielä ole kokeillut. Nuo valmispuurot ovat senkin vuoksi hyviä, että niiden pitäisi olla puhtaita, ts. soveltua hyvin allergikoille. Vielä kun ei ole tietoa siitä, sopivatko muut viljat pojulle.
 
Onko kellään kokemuksia otsa- tai korvakuumemittareista? Ajateltiin jompi kumpi hankkia. Ajattelin ensin otsakuumemittaria, mutta meidän apteekissa olivat lopettaneet sen myynnin, kun oli tullut paljon asiakaspalautuksia ja huonoa palautetta. Se vaan tuntui niin kätevältä kun siitä lueskelin netistä. Siskoni taas sanoi, että heillä ei korvakuumemittari oikein toiminut. Onkohan kummatkin ihan turhia..? En haluaisi enää tavallisella mittarilla ainakaan pyllystä mitata ja taitaa olla aikaa haasteellista kainalostakin.

Mahtaakohan meidän poitsu saada sitten tarpeeksi maitoa! Imee vain noin 4krt (max.5krt) enää päivässä. Puuron olen tehnyt korvikkeeseen, kun vesipuuro ei pojalle oikein maistunut. Nyt maistuu oikeinkin hyvin. Laitan tosin vähäsen hedelmä- tai marjasosettakin aina joukkoon.

Täällä oli taas yksi kamala yö, yksi hyvä yö ja viime yö taas heräiltiin tunnin välein... :/ Kun luen täällä teidän juttuja, on tosi vaikea kuvitella että jonkun vauva voi tosiaankin nukkua yöt läpeensä tai jatkuvasti heräilemättä! Menee jotenki mun käsityskyvyn yli...kun meillä tää on melkein aina tämmöstä! En tiedä vaivaako kakka taas, kun paremmin poju nukkui tuon yhden yön kun sai kakattua. Nyt tekee taas vaan pieniä papanoita vaippaan.

Meilläkin poika alkanut kovasti "juttelemaan". Välillä on niin paljon asiaa että aivan sylki lentää pitkin naamaa. Usein päästää semmoisen äänen joka kuulostaa niinkuin sanoisi "äbyy". :D
 
Ei meilläkään nukuta vielä öitä kunnolla vaikka tyttö lopetti yösyömisen jo heinäkuun alussa. Se heräilee tunnin tai kolmen välein riippuen yöstä. Yks mitä kannattaa ehkä kokeilla ja mikä meillä on auttanut niin mennä yökylään jonnekin vauvelin kanssa. Vaikka mökille, mummolaan tai jonnekin. Muualla ne monesti nukkuu paremmin kun kotona. Meillä se on ainakin toiminu ja sitten nukutaan kotonakin vähän aikaa taas paremmin. Ollaan yritetty välillä tuota unikouluakin, mutta se on aika hankalaa atooppisen ihottuman takia. Jos tytön jättää rauhottumisen jälkeen yksin niin se vain rääpii itteään ja herää sitten kunnolla. Hanskat ja sidetupot ja muut ei vaan pysy kädessä. Siks pitää usein aina pitää kiinni käsistä kunnes se nukahtaa ja antaa sen ihonsa olla rauhassa.

Meillä kans höpötellään kotona koko ajan, mutta heti jos on muita naamoja ympärillä niin sitten vain ihmetellään. Tyttö pärisee lattialla aina naama kiinni lattiassa ja komentaa lelujaan päristelemällä jolloin kuola lentää pitkin lattiaa. Toinen mitä tyttö hokee, on bäy bäy, vau vau. Yritä siinä sitten nukuttaa, kun toinen höpisee =) Naurua ei vielä kuulu, muuta kun kutittamalla. Mutta kaikki aikanaan.
 
Huomenta!

Tuosta murukisun naurujutusta tuli mieleen että meillä poika nauraa ääneen kun koiraa komennetaan! Jostain syystä on kamalan hauskaa kun joku komentaa ISTU! Ja siitä nauraa ääneen jos joku häntä säikäyttelee... eli äkkiä sanoo PÖ tai piilosta tulee esiin.

ajateltiin nyt kokeilla niin että imetän ennen soseiden antoa. Mietin nyt että kunnollisia imetyskertoja tulee päivässä varmasti 4-5 ja monesti vielä pienempiä "sessioita" pari. Eli tuon kanellan tiedon perusteella maitoa kyllä tulisi tarpeeksi.

 
Me käytiin tänään pojun kanssa keskoskontrollissa. Pojuhan olisi lasketusta-ajasta laskettuna tasan 6 kk, mutta on siis oikeasti 7 ½ kk. Fysioterapeutti ja lääkäri tutkivat ja seurasivat pojun liikkumista lattialla. Liikkeet näyttivät kuulemma juuri siltä, mitä tämän ikäinen tekee lattialla. Fysioterapeutti sanoi, että poju taitaa pian ryömiä oikein kunnolla, eikä kontaaminenkaan ole kaukana. Istumisella ei ole kiire. Jopa marraskuun loppuun voi odotella, että nousee lattialla itse istumaan. Paino on nyt 10,4 kg ja pituus 68,4 cm.

Pojulta otettiin verikokeet, josta katsotaan, että saako tarpeeksi maitoa ja rautaa. Maitomääristä oli puhetta ja lääkäri sanoi, että se 5 dl, minkä poju päivässä juo, on riittävä määrä. Jos vaan tulee pissaa ja kasvussa ei ole mitään laskuja, niin tuon maitomäärän pitäisi olla riittävä. Nuo verikokeethan sen sitten loppuviimeksi näyttää.

Kuulemma näihin aikoihin pitäisi jo näkyä, jos keskosuuden takia olisi tullut jotakin poikkeavaa. Poju kuitenkin kasvaa ja kehittyy hyvin.

Mutta tuli kyllä niin hyvä mieli tuosta käynnistä. Poju tosin väsähti ihan täysin ja simahti heti ruuan ja maidon jälkeen. :heart: =)

-mervi-elina ja poju 7 ½ kk
 
tänne sitten rantautui kunnon räkätauti ja vielä molemmille lapsille yhtäaikaa samana yönä alkoi |O |O |O tässä nyt sitten kolme yötä lähes valvottu,kun ensin pe-la välisenä yönä en itse saanut unta ja sitten la-su välisenä yönä alkoi lapsen flunssa nenän tukkoisuutena ja sitten viime yönä oli molemmat niiiin räkäsiä,että heräsivät ihan vähän väliä huutamaan molemmat.. :( :( :(

Eilen pidin me&i vatekutsut ja menipähän taas rahaa kun itsellenkin sorruin tunikan ostamaan :whistle:
Tykkääkö täällä joku noista me&i vaatteista?

mervi-elinalle ja pojulle onnittelut hyvin menneestä lääkäri käynnistä :flower:
 
Mervi-elina kiva kuulla hyviä uutisia! =) On se vaan ihme kuinka ne pienet keskoset ikäisensä kiinni ottaa, oli lähtötilanne mikä vaan. Ainakin useimmiten näin. =)

Bebo meillä on korvakuumemittari (Omron) ja mun mielestä se on liian iso näitten ihan pienten korvaan. Se ei vaan jotenkin "istu" eikä mittaustulokset ole luotettavia. Se on alkanu toimia kunnolla vasta nyt tuon yli 2-vuotiaan korvassa. Mä oon mitannu vauvalta kuumeen digitaalimittarilla kainalosta niinkuin sairaalassakin tehtiin. Vaikka harvoin tuota on tarvinnu mittailla. En tiedä onnistusko enää kun on jo niin liikkuvainen.

Tyttö keksi uuden kivan jutun viikonloppuna: heittäytyy sylissä pää alas päin roikkumaan ja ai että se on kivaa! :D Saa vaan olla pikkasen tarkkana!!

Kiitos kaikille hyvän yön onnitteluista!
Kokonainen yö jäi siihen yhteen ainakin tältä erää. Mut silti koko ajan parempaan päin menossa. Toissa yönä heräs ekan kerran vasta neljältä ja viime yönä viideltä, että ehkä ens yönä sitten taas kuudelta? :D Esikkokin nukkui kaks kokonaista yötä peräkkäin, viime yönä heräs kerran pissille. Jospa nää tästä alkas helpottaa lopultakin...

Paranevia öitä muillekin toivotellen!

Aani ja tyttö 6,5kk
 
Krisu :wave: tykkää! Ja kaikista muistakin sen tyylisistä =) Harmi vaan kun ovat niin kalliita, mutta kun suurimman osan vaatteista ostaa kirpparilta/ saadaan serkkujen vanhoja, niin välillä raahtii humputella. Nää on kans kivoja:

http://www.onnilainen.fi/

http://www.myllymuksut.com/

ja kotimaisia! =)
 
Terveisiä 6 kk neuvolasta. Tänään siis poika 6 kk ja pituus 71 cm ja paino 8150g. Pitkä ja hoikka poika, mutta ihan sopivasti käyrillä kasvaa, paino miinuksella ja pituus plussalla :)

Nukkumisesta puhuttiin ja unikouluohjeita sain, mutta ei tädinkään mielestä kannata aloittaa ihan vielä vaan ehkä parin kk:n päästä, jos yöt eivät ole parantuneet. Mutta joka tapauksessa yritetään nyt alkaa erottaa syöminen ja nukkuminen toisistaan selvemmin ja mies saa alkaa osallistua iltanukutukseen, kun tähän mennessä se on ollut mun homma. Nyt meillä yöt menee vaihtelevasti, mutta max. 2,5 h pätkissä. Lihakokeilut ainakin on nyt öitä hankaloittaneet ja heräilyä on öisin "riittävästi"... Ja vain syli ja tissi tai tutti auttaa uudestaan uneen.

Syömiseen sain ohjeeksi antaa edelleen neljä ateriaa päivässä, mutta niin että aamulla puuro+hedelmää, päivällä liha-kasvis, alkuillasta kasvis ja illalla sitten puuro+hedelmää. Ja jos illalla ei puuro maistu, hedelmäsose+velli on kuulemma ihan yhtä hyvä iltatankkaus. Lisäksi imetys, meillä ainakin 7 kertaa päivässä toistaiseksi. Neuvolassa oli sitä mieltä, että koska syöminen (paitsi tissimaidon) ei ole pojan ykköskiinnostuksen aihe tällä hetkellä, pitää vaan saada helpolla ja nopeasti nuo "pakolliset" ravinnot sisälle eli annetaan sitä mikä maistuu ja sitten taas mennään. Ja lähellä on että mennään kovaa... ryömimällä ja kierimällä on jo olohuone valloitettu ja nyt treenataan konttaus- ja karhukävelyasentoa oikein kovasti.

Lisää kahvia ja sitten etsimään jotain helppoa ja hyvää kakkureseptiä, kun miehellä ylihuomenna synttärit.
 
mini (ja muut) Tässä hyvä, helppo, nopea kuivakakku, BANAANIKAKKU

100g margariinia
3dl sokeria
2 munaa
3dl vehnäjauhoja
1tl vaniljasokeria
1tl soodaa
(1rkl kaakaojauhetta)
0,5dl maitoa
2 banaania

vaahdota marg ja sokeri. Lisää munat yksitellen hyvin vatkaten. Yhdistä kuivat aineet ja sekoita joukkoon. Soseuta kypsät banaanit ja lisää seokseen maidon kanssa. Paista 175 noin 35-40min.

(just laitettiin taas sellainen uunin teinin kanssa. Tehtiin tiikerikakkuversio ; vaaleaan osaa banaani, tummaan pelkkä kaakao)

 
krisu me saatiin lahaksi yksi me&i-body, se on kyllä aivan ihana! En ole tuollaisilla kutsuilla ollut, menisin kyllä mielelläni jos joku järjestäisi. Ovat melko kalliita, mutta todella nättejä ja laadukkaan oloisia.

mervi-elina hienoja kuulumisia taas! On poju aivan upeasti kasvanut, vaikka niin pienenä syntyikin.

Tytön syömälakko alkaa vähitellen helpottaa. Tänään jo neljä ateriaa meni ihan hyvin! Puuroa ei annettu tänäänkään, vaan korvattiin iltapuuro luumusoseella ja aamulla annettiin vaan velli-maito -sekoitusta. Pelkkä velli ei tytölle enää kelpaa jostain syystä. Tyttö on keksinyt, että kun syöminen ei kiinnosta, pään voi heittää dramaattisesti taaksepäin, roikottaa sitä syöttötuolin selkämyksen yli ja olla välittämättä koko touhusta...

Tyttö kävikin yöunille jo ennen seitsemää, saa nähdä, mihin aikaan aamulla herää! Tänään saatiin nukkua yhdeksään asti aamulla, mitä ei meillä ole tapahtunut pitkiin aikoihin. Ehkä huomenna herätään sitten vastapainoksi taas viideltä? :D

Meillä on keskiviikkona vauvauinti-info, uinti alkaa lauantaina. Mua jotenkin stressaa, että miten selviän tytön kanssa pesut ja pukeutumiset uinnin jälkeen. Tytöllä kun on kamalan kova ääni ja huutaa kuin syötävä, jos sille päälle sattuu. Uimahallissa kaikuu varmaan kivasti... Ja kun huoneenlämpöinen korvike ei kelpaa, en tiedä, miten ruokailu onnistuu? Täytyy kai ostaa korvikejauhetta ja termospullo, jonne laittaa sopivan lämpöistä vettä valmiiksi. Helpottaisi öitäkin se termospullo, jos ei tarvitsisi aina kävellä keittiöön asti.

Me suunnitellaan miehen kanssa ensi keväälle häitä. :heart: Käydään katsomassa yhtä varteenotettavaa paikkaa torstaina, tänään käytiin yhtä paikkaa katsomassa, mutta oli vähän liian pieni. Oon ihan onnessani ja ajatukset pyörii lähinnä tulevissa juhlissa...
 

Yhteistyössä