Helmivauvat 2010

Huomenta! Poika nukkuu vieläkin ja kello on jo 9.20! Ilta meni vähän pitkäksi, kun oltiin miehen vanhemmilla käymässä ja tietysti poika nukkui paluumatkalla klo 20 jälkeen. Mutta oli yöunilla kuitenkin joskus 22.30, kun tavallisesti menee vähän ennen kymmentä ja heräilee sitten n. klo 8.
Mites teillä alkoi lihakokeilut? Annoin maanantaina purkkiruokaa, jossa oli possua ja eipä se tainnut oikein sopia... Jo maanantai-illalla oli kärttyinen poika ja sitten yöllä oli ihan tosissaan eka yö koko pojan elinaikana kun itkettiin noin tunnin ajan, eikä edes sylissä rauhoittunut kunnolla vaan torkahti ja taas heräsi :( Onhan tuo ennenkin öisin valvonut pitkiäkin aikoja mutta ei tuolla tavalla kitissyt.

No nyt kuuluu yläkerrasta jotain, meen katsomaan ettei poju putoa meidän sängystä tyynyvallien yli...
 
Niin piti vielä lisätä, että eilen oli sitten pojalla vatsa tooosi kovalla, mutta helpotti vissiin kun sain syömään vähän luumua. Muutenkin oli huono ruokahalu eilen, edes Mangoyllätys maistunut... En tiiä miten tuota lihaa uskaltaa seuraavaksi kokeilla.
 
Huomenta!

Me ei uskalleta lihaan vielä kajota kun ei nuo puurotkaan mene.. Nyt saatu kakka kulkemaan JOTENKIN, ruokalusikallinen tulee kerrallaan, itkulla ja ähinällä.

Meidän ongelma on tuo PUREMINEN. Poika sille päälle sattuessaan puree tissiä :eek: :kieh: . Omaa vikaani on se et joskus olen tissiä tarjonnut vaikka jopa minä huomaan että hän haluaa mielummin suuhun jotain pureskeltavaa, (sängyssään aina hamuaa peittoa suuhunsa puremis- tai imemistarkoituksessa). Eilen olin unille laittamassa ja poika oli vähän villinä (isänsä oli viihdyttänyt väsynyttä ja nälkäistä poikaa silläsikaa kun olin saunassa...) ja ensin oli puremiskujeet mielessä. Sitten kun rauhoituttiin maistui imeminenkin. Sitten tuli miehen teinityttö siihen kysymään jotain ja heti pojan keskittyminen herpaantui ja meni taas puremiseksi. Pistin siitä pojan sänkyynsä ja sinne nukahti melko heti. Eli pitää tarjota rintaa juuri oikeaan aikaan. Alkaa vaan jo PELOTTAA koko imetys.. :(

Yöt menee nyt mukavasti. Muuta en keksi syyksi kuin oma kahvinjuonnin vähentäminen. Tai sitten kaikki on suurta sattumaa..
 
Ensimmäinen hammas on meillä viimein puhjennut :heart: Kovasti kyllä vaikuttaa pikkuherran uniin, vaikka muuten onkin iloinen normaali itsensä =) Yöt on on olleet aika hulinaa ja poika, joka jo lähes kuukauden nukkui ilman yöheräilyjä ja -syöttöjä, on taas alkanut syömään vähintään kerran yössä :ashamed: Plus siihen vielä 2-3 herätystä, kun toinen ressukkana vaikeroi sängyssään :'( Joka yö olen joutunut toiselle supon laittamaan viimeisen viikon ajan ja sen voimin nukkuukin loppuyön yleensä hyvin! Itse niin hyvin jo tottui ehjiin öihin, että meinaa nää yöjuoksut alkaa väsyttämään |O

Meillä myös syödään soseita tällä hetkellä todella huonosti :( Aikasemmin niin hyvin syönyt poika, syö nyt vain max. yhden purkillisen sosetta päivässä! Onneksi maitoa menee paljon, saa sitä ravintoa sitten edes siitä!

Toivotaan, että syöminen ja nukkuminen taas normalisoituu, kunhan hampaat lakkaa vaivaamasta! =)
 
Aani, olipas ärsyttävästi parkkeerattu :kieh: Meikäläinen ei olisi kyllä edes mahtunut, vaan repsikan puolelta olisi pitänyt ängetä. Olisit ottanut rekkarin ylös ja sitä kautta selville, että missä asuu ja vienyt kakkavaipan postilaatikkoon :whistle:

mervi-elina, täälläkin tyttö seuraa silmä tarkkana, että mitä ja miten äiti syö. Meillä tyttö nukkuu melkein aina vatsallaan. Alkoi noin nukkumaan heti kun oppi vatsalleen kääntymään.

Nellis88, me teemme kaikki soseet itse. Allergian takia. Vielä ei olla montaa hedelmää maisteltu, mutta päärynän olen keittänyt ja soseuttanut. Kuin myös persikan. Molemmat kuorinut ennen keittämistä. Syöty yhdessä ja erikseen. Nyt kun aloimme riisin maistelun, niin sitäkin olen hedelmäsoseen sekaan laittanut. Ikuisuus tuolla sanoikin jo, että kaikkea voi oikeastaan antaa. Ja kannattaa vähän vakoilla kaupan hyllyiltä, että mitä siellä on. Saa hyviä ideoita.

Ikuisuus, mekin asumme kaksiossa, eikä kyllä ihan heti olla muuttamassa. Ollaan juuri saatu remontoitua ja terassit yms. tehtyä, sekä todella tykätään täällä asua (paikka ja naapurit mukavia). Koitetaan kärvistellä niin kauan kuin pystytään. Tai voitetaan lotossa ;) Muutama raskauskilo jäljellä?! Älä huoli, täällä niitä on parisenkymmentä. Huh,huh! Että pikkanen projekti edessä. Nyt olen puoltoista viikkoa syönyt vähemmän ja järkevämmin ja reilut pari kiloa on tippunut. Itse en pysty liikkumaan, koska iskias niin pahana. Ollut jo reilun vuoden. Sattuu joka päivä. Sille on yritetty tehdä jos vaikka mitä, mutta ei ole auttanut. Nyt olen käynyt pari kertaa yhdistetyllä kiropraktikolla ja woodoo miehellä ja mielestäni on nyt paljon parempi. Jospa se tästä...

murukisu, nyt alkoi mietityttämään josko meillekin olisi sopinut se profylac, eikä tarvitsisi tuota neocatea ostella... Kysyn ainakin ensi kuussa lääkäriltä, että miksi meille ei edes tuota ehdotettu. Ehkäpä siihen on jokin syy.

Meilläkin ollut välillä päiviä, ettei soseet oikein maistu. Luulen, että liittyy noihin hampaisiin. Olen myös huomannut, että hyppykeinu laittaa monesti tytön kakkaamaan. Siinä kun tulee liikuntaa ja muutenkin sellaista ponnistelua. En tiedä auttaisiko niitä joilla kakkaamisongelmia...

Sarina ja Eva 6kk ja 1 pvä
 
Sarina, *reps* :LOL: Olin kyllä niin vihanen että tuo kakkavaipan vienti ois voinu multa onnistuakin!

Mini77, täällä alotettiin possun maistelu eilen ja tänään on tytöllä kakka jumissa ja luumukuuri käynnissä (tuossa just ährää kakkaansa kolmatta kertaa tänään, saas nähä onko taas jäniksen papana vaipassa...). En sit tiiä oisko voinu vaikuttaa noin pian, vai onko jumissa banaanista. Enemmän huolestuin kun tytön posket punotti eilen illalla, et tuliko se lihasta. Annoin äsken taas maistiaiset possua ja katotaan alkaako posket taas punottaa.

Tehilla, auts! Ihan puistatti kun luin tuota puremista! Toivottavasti poju pian lopettaa sen!

Mä tänä aamuna totesin, että on näissä aikasissa aamuissa se hyvä puoli, että mies ehtii olla apuna lasten aamutoimilla eikä tarvitse selvitä siitä rumbasta yksin.
=) Kaikista yrityksistä huolimatta eilis iltakin venähti 23.30 :/ Siis mä aina alan tuusaamaan jotain, tai unohdun telkkarin ääreen, ja hups, kello on ykstoista!

Tyttö tuossa äsken näytti kuinka tullaan sitteristä alas: kääntyy mahalleen ja luisuttelee lattialle takaperin. Fiksu tyttö! :D

Nyt on parina päivänä joka aterialla pungertanu niin topakasti istumaan, että taidetaanpa kokeilla uudemman kerran sitä syöttötuolia. Pitäs vaan uus pehmuste siihen ostaa. Onks kellään tuota Emman syöttötuolin pehmustetta? Onko kauheen epäkäytännöllinen kun on kankainen? Ja aika paksu, kuivaako hitaasti? Niin, ja käyköhän tämän malliseen syöttuoliin: http://www.baby1.fi/images/vakinen_st_tumma.gif

Jaahans, tyttö ryömi mun jalkojen juureen sen olosena että tartteis vaipan vaihdolle päästä. Mennääs kattoo mitä saatiin saaliiksi...
 
Moi!

Oltiin aamupäivästä ekaa kertaa muskarissa! Oli mukavaa, ehkä 10 vauvaa ryhmässä ja puoli tuntia kestää kerrallaan. Tyttö oli vähän ihmeissään mutta tuntui tykkäävän. :) Ilmoittauduttiin tänä aamuna myös vauvauintiin, joka alkaa ensi viikon lauantaina. Nyt on sitten harrastusta kerrakseen tälle syksylle. Oon aina haaveillut, että sitten, kun mulla on vauva, otan osaa kaikenlaisiin harrastuksiin, ja nyt se sitten on totista totta!

Viime yö meni hyvin, tyttö nukkui 12h ja heräsi kerran syömään. Meilläkään ei yösyöttöjä ollut moneen kuukauteen, mutta nyt ne ovat viimeisen kuukauden aikana palanneet takaisin kuvioihin. Ainakin kerran yössä tyttö syö, välillä kahdestikin, ja musta tuntuu aina, etten jaksa millään kammeta itseäni ylös sängystä lämmittämään maitoa/velliä. Meidän hienohelma kun ei huoneenlämpöiseen ruokaan koskea. :kieh:

Meillä aloitettiin lihakokeilut broilerilla ja naudanlihalla. Ne ovat tytölle ihan hyvin sopineet. Mä tarjoan tytölle joka päivä luumusosetta vähintään puoli purkkia, yritän ennaltaehkäistä kovaa vatsaa!

Dolly onnea ensimmäisestä hampaasta! Meillä vietettiin tossa just pienimuotoista syömälakkoa, mutta nyt taas soseet maistuu. Toivottavasti teilläkin pian ruokailut normalisoituvat.

sarina kiva kuulla, että joku muukin asuu kaksiossa! Tuntuu kaveripiirissäkin kaikki muuttavan kolmioihin vaikkei vauvasta olisi tietoakaan. Me vaan asutaan ahtaasti... Inhottavaa kuulla tuosta iskiaksesta! Mulla oli raskausaikana jostain rv 13-14 lähtien ihan synnytykseen asti ja olin monta kuukautta sairaslomallakin sen takia. Oli niin kaamea vaiva, etten sitä kenellekään haluaisi! Toivottavasti nuo hoidot nyt tosiaan alkavat auttaa ja saat helpotusta kipuun ja pääsisit liikkeelle! :hug:

Tehilla tiedän tunteen imetyspelosta! Mulla imetys loppui tosin pari päivää sitten ihan kokonaan, tyttö siis vieroittanut itseään jo pidemmän aikaa mutta toissapäivänä puri kaikilla voimillaan mun nänniä ja voin kertoa, että se sattui! Eilen kokeilin tytön yläikeniä niin tyttöpä puraisi mun sormea niin, että verta tuli! Mielettömän terävät nuo kaksi alahammasta...

aani fiksu tyttö tosiaan teillä, kun noin tulee sitteristä alas! Meillä tyttö selällään ollessaan onnistuu hivuttautumaan niin, että lopulta vain pää on sitterissä ja jos siinä vaiheessa ei ole lähettyvillä niin pian kuuluu kops. Nyt on kyllä alettu aina pitää valjaita kiinni, ettei pääsisi ikäviä vahinkoja sattumaan.

Tyttö nukkuu vielä lenkin jälkeen vaunuissa (historiallista). Vois vaikka itse syödä, kun kerrankin saisi rauhassa nauttia ruuasta. Kävin ostamassa itselleni vesijuoksuvyön, alan käydä kaverin kanssa viimeistään ens viikolla vesijuoksemassa.
 
Nyt se on sitten päätetty tai ainakin suunniteltu, nimittäin mun töihin paluu. Kävin pomon kanssa juttelemassa ja huhtikuussa meinaan mennä takaisin töihin. Mies jää silloin sit isäkuukaudelle ja sitten koitetaan jotenkin sumpilia lomakausi ja sitten poika elokuussa päiväkotiin.

Työpaikalla käynnin vuoksi meni päivä ihan sekaisin, poika ei nukkunut autossa matkoilla, hetken torkahti sylissä/rattaissa toimistolla ja nyt sitten vasta aloitti ekat oikeat päikkärit. Ei se kyllä myöskään ole muuta syönyt tänään kuin rintamaitoa ja pari basmatiriisiä :) Mutta syömislakkoa tuntuu olevan muillakin ilmassa?
 
Meillä on maisteltu lihoista vasta kanaa. Pojalla vatsa ollut välillä niin kovalla, että tulee välillä vaan pieniä papanoita. Voi kyllä johtua banaanistakin. En oo sitä nyt pariin päivään antanutkaan.

Poika ei vielä tissiin ole hampaitaan testannut onneksi, mutta eilen puri mua reiteen niin että otti tosissaan kipeää! On ne pienet hampaat kyllä terävät! Toivottavasti ei nyt ihan pian tule lisää hampaita.

Poika on alkanut kiukutella sitterissä iltaisin ja välillä muutenkin kun syötän. Taitaa mennä lusikka liian hitaasti suuhun! :D Samaten iltatoimien aikaan saa raivarin niin ettei vaippaa meinaa saada vaihdettua.

Käytiin pojan kanssa kaupassa niin että poika oli rintarepussa. Poju sitten nukahti matkalla takaisin. Eipä ole ennen tuollaista tapahtunut! Kotona syötin ja meinasin laittaa pinnasänkyyn. Itseä alkoi hirveästi yskittää ja sitten pojan nukahtamisesta ei tullut enää yhtikäs mitään! Että on tämä meidän pikkumies herkkäuninen!
 
Herkkäunisuudesta Joo, jos nilkka naksahtaa tai patja narahtaa niin alkaa pinniksessä pyöriminen :wave:

Mini77 Mä ymmärsin Kelan naikkosen puheista että isäkuukausi tarvis pitää kun äippäloma loppuu mutta ennen hoitovapaan alkua?? Me ollaan miehen kans mietitty et voisi sen pitää koska mä oon "kesälomalla" ennen hoitovapaan alkua ja saan silloin palkan.

Päikkäreistä Monetkos unet teillä vielä pienokainen ottaa päivän mittaan? Meillä mennään kolmella edelleen (?!) Hyvin maistuu kaikki sapuskat, kohta aloitankin kaurapuuron maistelun.

Meillä ei istuminen huvita eikä edes sen harjoittelu, vaan mennään täysiä huoneesta toiseen. Hyvä kun malttaa ruuan ajan olla paikallaan. Ei kai vaan oo äidiltään perinyt vilkasta luonnetta :LOL:
 
Tyttö on herkkäuninen vain nukahtamisvaiheessa. Siinä vaiheessa, jos väärään aikaan kuuluu joku kova tai ympäristöön sopimaton ääni, tyttö säpsähtää ja unet saattaa siirtyä todella pitkäksi aikaa. Mutta kun on nukahtanut, ei herää, vaikka mitä tapahtuisi. Eilen illalla esimerkiksi ukkosti niin, että tuntui kuin koko talo tärisisi, mutta tyttö vaan veteli tyytyväisenä sikeitä, vaikka vieressä oli ikkuna auki.

Meillä nukutaan päivässä kahdet kunnolliset päiväunet. Ensimmäiset 10-11 aamulla ja toiset iltapäivällä, 14-15 aikaan. Iltakuudelta tyttö saattaa ottaa vartin unet, mutta näistä ikinä tiedä, toteutuvatko. Esimerkiksi tänään ja eilen tyttö ei ole nukkunut enää noita viimeisiä unia.
 
Huomenta!

Kolmet päikkärit täälläkin.

Viimeyönä vähän itkuilua taas. Illalla sain ujutettua pojalle mannapuuroa luumusoseen kanssa. Että olisko se? No kakkaa on tullut niin ettei tiedä MISTÄ SITÄ RIITTÄÄ? Eilen 2 ISOA lähetystä ja varmaan 5-6 pientä. (ja taas vaipassa haisee :x )

Mä nyt olen yrittänyt etsiä/perehtyä talvihaalareihin. Nyt saisi mielellään mainostaa ja kertoa mielipiteitä eri merkeistä!!
Pakko lähtee siivoamaan tuo hajuvaippahaitta....
 
Ei sovi possu meidän pojalle. Laitoin eilen pari lusikallista kaupan possu-kasvissosetta porkkana-perunan joukkoon ja taas oli alkuyöllä poikkeksellisen hankalaa...

Laalaa
isäkuukauden voi pitää myös siirrettynä, 180 päivän kuluessa vanhempainvapaan päättymisestä. Lapsen pitää olla välillä kotihoidossa eikä äiti saa mennä töihin.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160404102920MH?OpenDocument

 
Meidän pieni suuri tyttö on tänään puoli vuotta! :heart:

Sen kunniaksi iltapäivällä neuvolaan, kertoilen joskus illemmalla sit neuvolakuulumisia.

Testattiin aamulla, mitä tyttö on mieltä polskuttelusta ammeessa uimavaipan ja uikkarin kanssa, ei tuntunut tyttö edes tajuavan, että jotain on päällä. Kylpyvesikin oli vain 30 asteista kun ajateltiin, ettei uimahallissa varmaan ole 37 asteista.
 
Pähkämö
Kahdet päiväunet nukutaan meilläkin. Ensimmäiset yleensä aika tarkalleen klo 11 alkaen ja toiset kolmelta iltapäivällä.

Puremisesta olitte jutelleet. Pikkumies ei onneksi vielä ole käyttänyt hampaitaan imetyksen yhteydessä, mutta olkapäähän on pikkuhampaat jättäneet jo monasti jälkensä - ja voi kauhistus, kun se nipistää pirusti! Voin vain kuvitella kauhulla, miltä teistä on tuntunut, jotka olette saaneet lähikontaktia hampaisiin imetettäessä :hug:
 
Meilläkin poika välillä unissaan kääntyy mahalleen ja en ole uskaltanut antaa sen jäädä niin nukkumaan vaan olen kääntänyt aina takaisin selälleen,vielä kun se aina pitää sitä rättiä naamallaan tms ja mahalleen nukkuessaan se on aina sen naaman alla mytyssä,ehkä sitä voisi kohta jo alkaa luottamaan että ei tukehdu unissaan :/

Hitsit meilläkin olisi kohta syöttötuolin osto edessä,mutta en yhtään tiedä minkä ostais,onko semmonen tripptrapp:n halpismalli ok,prismassa niitä näytti olevan emman ja jonkun muun valmistajan malleja.

Äsken käytiin 5kk neuvolassa ja pojalla siis ikää nyt 5.5kk
8520g,68.3cm pää 42cm eli hyvin kasvanut ja omilla käyrillä menee tasasesti.Tänään saatiin 3 rokotusta eli tiedossa on huutoa iltapäivän aikana.

Poika on oppinut ryömimään joten pitää varmaan alkaa olohuoneessa nostelee tavaroita lattiatasosta ylöspäin sekä alkaa muistamaan pitää poikien huonetta kiinni kun siellä on leegoa ja kaikkea muuta pikku nippeliä,myöskin pistorasiansojat olisi hyvä muistaa ostaa varmuuden vuoksi.

Laalaako se oli joka päivitti näitä tietoja,huomasin tossa että mitä ihmeen tietoja olen antanut pojasta syntymän jälkeen eli sen oikeat mitat oli 3778g 49cm ja pää 34..ollu mamma vähän taas jossain muissa maailmoissa.

Mutta nyt poika heräilee joten katsellaan myöhemmin lisää :wave:
 
ikuisuus Onnea ½-vuotis päivän kunniaksi :flower: Ja unohdin ihan vastata sulle tuosta tempperamenttisen ja kovaäänisen vauvan kanssa "menemisestä"! Meillä myös ollaan molemmat aika arkoja lähtemään mihinkään kahvilohin, ravintolaan tms. pojan kanssa (varsinkin mies), koska poika kyllästyy todella nopeasti ja alkaa sitten kitistä, jos ei löydy miellyttävää tekemistä :( Ja vielä jos sattuu väsy, ni sitten kitistäänki oikein kunnolla! Joten mä kovasti yllätyin, kun mies ehdotti tota keilaamista koko perheen voimin ;) Reissu meni kuitenkin paremmin kuin osasin kuvitellakkaan, joten ehkä sitä vielä joku päivä uskaltaa esim. ravintolaan syömään :whistle:

päikkäreistä Jos ollaan kotona nukkuu poika kahdet pidemmät päikkärit ja illalla vielä ehkä 30min torkut. Mutta esim. viimeset 2 päivää, kun ollaan oltu menossa (kyläilemässä koko päivän), on poika nukkunut päikkäreistä koko päivänä yhteensä n. tunnin :eek: Eli kyllä sillä vaan on merkitystä ollaanko kotosalla vai ei :/ Yllättävän hyvällä tuulella tuo on kuitenkin ollut, vaikka unet on jääneetkin noin vähiin!

Viime yö oli taas parempi pitkään aikaan =) Poika heräs vain kerran syömään ja nukuttiin 9.15 asti |O :heart:

Joku täällä kyseli nukkumaanmenoajan siirrosta! Meillähän poika meni ennen viimeistään 19.30 yöunille ja vaikutti kokoajan vain aikaistavan tätä yöunille käymistä ja tuntui iltaisin aina olevan todella todella väsynyt ja kiukkuinen :/ Ja koska poistu meni noin aikaisin jo yöunille, alkoikin meillä aamut parhaimpina (tai pahimpina) päivinä jo ennen kuutta |O Mä en ole mikään aamuihminen, joten päätin sitten edes yrittää siirtää tuota nukkumaanmenoaikaa myöhemmäksi. Sattuipa sitten mukavasti viikonloppu ja oltiin paljon kyläilemässä ja pitkitettiin sitten ihan tarkoituksella kotiintuloa n. klo 21 asti ja yllättävän hyvin poika jaksoi olla kylässä hereillä ja hyvällä tuulellakin vielä! Muutaman päivän jälkeen hiffas idean ja alkoi sitten itsekseen ottamaan vaan pikku torkut siinä klo 18-19 aikaa, jollon jaksaa valvoa sinne 20.30-21 asti! Nykyään meidän herra menee siis yöpuulle 20.30-21 ja herätään n. klo 9 :heart: :heart: Sopii meikäläiselle paremmin tämmönen vähän myöhäsempi rytmi, vaikkakin se on sitten omasta ajasta pikkasen pois!
 
Dolly, minähän siitä kyselin. Periaatteessa meilläkin onnistus ihan hyvin tuo rytmin siirto, koska esikoinenkin käy nukkumaan vasta yhdeksältä, niin ei se olis omasta ajasta pois. Itseasiassa nyt on mennykin parina iltana vähän myöhäsemmäks nukkumaan käynti n. 20.15, kun yleensä laitan jo vähän ennen kahdeksaa sänkyyn. Mut ei tuolla ole vielä ollu vaikutusta aamuihin. Vois aluks kokeilla vaikka sitä 20.30 ja sit pikkuhiljaa myöhästää.

Meillä nukutaan 3-5 päikkärit! Riippuu ihan päivästä. Tyttö ei koskaan ole osannut nukkua kunnolla missään muualla kun kotona, eikä nyt vähän vanhempana varsinkaan nuku jos ympärillä on vieraita ääniä: "Mitä täällä tapahtuu, mikä tuo ääni oli?? Minä kans! Minä kans!" Eli kerhoilut, kyläilyt, kaupassa käynnit sotkee aina rytmit, ja sit torkahtelee pieniä pätkiä tilaisuuden tullen esim. autossa, kun ei kertakaikkiaan enää kestä hereillä. Touhuaa kumminkin hereillä ollessa niin paljon, että ei jaksa kauhean pitkään valvoa.

Jätin tänään sitten lihan antamatta. Posket ei enää menny punaseks, mutta aamuyöstä kitisi ja paukutteli, eli mahaan selvästi sattu. Eilen sai tehtyä ihan kunnon satsit, annoin sen verran ronskilla kädellä sitä luumua, että oli aika löysää kakkaa. Tänään on sitten taas ähränny niitä jäniksenpapanoita... Harmittaa kun en muistanu kerho reissulla hakea apteekista maitohappobakteereja. Täytynee ne taas ottaa käyttöön, niin saa tytön mahan kuntoon.

Kukas siellä puheli jo talvihaalareista... Mulla ei ole vielä käyny mielessäkään, mutta totta, kohtahan sitä täytys käydä ettimään. Oma kokemukseni ja mielipiteeni 1-vuotiaan (ja alle) talvihaalarista on, että sen ei oikeasti tarvitse olla kovin kummoinen. Eli ei siis tarvitse olla vedenpitävä, kulutusta kestävä eikä muutenkaan mikään huipputekninen (ja kallis). Koska vuoden ikäinen ei vielä ryönää hangessa tai muutenkaan liiku kovinkaan paljon ulkona vaikka jo osaisikin kävellä. Oma esikoinen on talvella syntynyt ja vuoden ikäisenä oppi kävelemään, mutta ulkona lähinnä seisoskeli, jos konttaili tai istuskeli hangella niin ei kumminkaan niin pitkiä aikoja, että vaatteet olisi ehtiny kastua. Lähinnä tuon ikäinen istuu rattaissa tuulelta ja pakkaselta suojassa. Jonkin verran pidettiin pulkassa tai potkurissa ja vaate kerroksia lisättiin haalarin alle aina tilanteen mukaan (kerrospukeutuminen kunniaan!!) Tärkeänä pidän kunnon huppua, jonka saa pään ja kasvojen suojaksi. Tämä siis vain oma henk.koht. mielipide!! :attn: =)

Mut nyt tää kiitää pyykinpesuun!! :wave:
 
Meillä poika nukkuu yleensä kahdet päiväunet. Välillä tuntuis et tarvis vielä kolmet, mutta menis monesti viimeset niin myöhälle että yöunille meno siirtyis turhan myöhään. Nukuttamiseen menee nykyään melkein semmonen tunnin verran..kaikki erilainen esim. kyläily sotkee heti unia.

Oltiin tänään ekaa kertaa muskarissa. Poika tykkäsi kovasti! :D Hienosti poika jaksoi siellä olla vaikka niihin aikoihin on yleensä jo itkuisen väsynyt. Meitä oli siellä 5 äitiä lapsineen. Nauratti aluksi kun muitten vauvat oli ihan hiljaa ja meidän poika murisi ja äänteli kaikella mahdollisella tavalla. :D Näytti poikaa kovasti kiinnostavan muut vauvat.

Unista vielä Poika kyllä mielestäni väsähtää kuitenkin nykyään nopeammin, kun on alkanut ryömiä. Touhaa niin kovasti että sillä lailla itsensä väsyttää. Kun poika vaan osais nukkua pidempiä unia, niin jaksais kyllä mainiosti noilla 2 päikkäreillä.
 
aani minä niistä haalareista. Sitähän minäkin että ei tarvi varmaan olla mikään huippukulutusta kestävä, lämmin vaan.

Taas tuli esimerkki tuosta kevyestä unesta. Vaunuteltiin ja poika nukahti. Kotiin tultiin niin vartin päästä koira alkoi haukkua jotain näkemäänsä pikku-ukkoa ja poika heräsi... Eikä enää nukahtanut. Poika ei välitä ajetaanko ohi traktorilla vai ruohonleikkurilla, nukkuu vaan, mutta toi koira kun on uusi niin eipä ole tottunut haukkumiseen. Onhan se toki äkillinen ääni, toisin kuin joku moottorin pärinä.

 
Pähkämö
tehilla Tuo on kyllä täysi tosi, että joihinkin ääniin vauvat ovat niin tottuneita, että ne eivät häiritse. Meillä vieraiden keskuudessa ihmetystä on herättänyt se, että poika ei ollut vastasyntyneenäkään moksiskaan vaikka koira haukkui ihan vieressä.
Ja ei, poika ei ole huonokuuloinen! :D Ääni vaan oli toiselle tuttu jo masuajoista lähtien.
Toinen on imurin ääni - voin imuroidan nukkuvan pojan vieressä, eikä hän herää siihen. Meillä imuria on käytetty aina, myös raskausaikana ahkerasti, kun nuo koirat sotkustavat niin paljon. :headwall:
 
Tehilla, nyt kun kävin miettimään, niin me mennään varmaan äp:n haalarilla JOS se mahtuu tytölle päälle. Pojalle ostin sillon haalarin, koska musta se -07 äp:n haalari on niin tyttömäinen. Nyt se kävis tuolle tytölle hyvin, ellei iske turhamaisuus ja sen takia osta jotain muuta, koska se on myös aika tylsä... :whistle:
 

Yhteistyössä