Helmivauvat 2010

Sitä vielä piti mainita, että kun tuo meidän poika nyt touhottaa jatkuvasti, niin eilen nousi seisomaan sellaista isoa koria vasten ja jotenkin siitä horjahti (vaikka olin itse vieressä). Ilmeisesti hampaat otti kieleen ja veri rupes valumaan..no, sitten tänä aamuna uudestaan! Tapaan ottaa pojan aamulla meidän sänkyyn kun ollaan herätty. Riisun siinä unipussin ja hetken köllötellään (lue: minä makoilen ja poika touhailee kuin duracell-pupu...:D). Meidän sängyssä on sellainen korkea kangaspäällysteinen pääty jota vasten on pojan mielestä kiva nousta seisomaan. No, siihenkin sai leukansa jotenkin kolhaistua ja taas veri valui...oli aika kamalan näköistä! :|
 
EI PER***E!!!!! :kieh::kieh: Kirjoitin pitkat patkat ja kaikki katosi kun menin painamaan tuota back space nappia. Ja nyt huomaan, etta myos suomalainen nappaimisto on havinnyt... Voihan....

Kauheesti oli fiksuja ja nokkelia kommentteja kaikille :whistle: Ei jaksa enaa ruveta uudestaan...
 
pähkämö Kuulostaapa kurjalta teidän yö :( Meillä myös viime viikolla tommosia öitä, joten tiedän tunteen :hug:

Viime yökin meni meillä ihan mukavasti. Poika heräs joskus neljän aikaan vähän itkeskelemään, annoin vettä pullosta mutten reagoinut kitinöihin. Nukahti yllättävän nopeasti ja viiden jälkeen heräsi, kun miehen herätyskello rupesi soimaan :kieh: Mä olin miehelle ihan raivona, että hittoako täällä kellot soi aamuyöllä, kun ei tuo kuitenkaan ennen seitsemää nouse ylös! Antoi sitten pojalle maidon ja jatkettiin unia. Seitsemän jälkeen poika höpötteli sängyssään ja otin sen meidän sänkyyn ja nukahtikin siihen ja nukuttiin yhdeksään asti :O Meinas tulla vähän kiirus, kun neuvola oli 10.20 :whistle:

Neuvolassa siis tänään käyty ja kovasti neuvolatäti kehui poikaa, kun on niin "edellä" kehityksen kanssa :confused: Ei kuulemma 8kk tarvitsisi vielä osata ryömiä eikä istua tukematta. Myöskin seisoo todella jämäkästi! Ei meinannu poitsu mahtua enään vauvavaakaan, mutta saatiin kuin saatiinkin paino katsottua :D Uudet mitat (suluissa 6kk):

9610g (8950g)
73,3cm (69cm)
47cm (46cm)

Painoa ei ollut tullut kuin 600g/2kk, mutta pituutta olikin sitten tullut reilut 4cm!! Hyvin kuulemma kasvaa ja kovin sopusuhtainen lapsi kuulemma on =) Ei kuulemma tarvitse huolehtia tuosta painosta!

Nyt jos "aamu"kahville, kun poikakin kävi unille :D
 
Tuosta Dollyn vaakaan mahtumisesta tuli mieleeni, että meidän neuvolassa on typerä (?) käytäntö ja vauvavaakaa käytetään vielä 1,5 vai oliko peräti 2v neuvolassa? Esikoinen meinasi laittaa hanttii kokonaan kun ei saanut punnita "isojen" vaakalla aikoinaan. No onneksi sentään 3v neuvolassa ei enää tarvinut istua vauvavaakalla :D :D

Tämä kyllä tosiaan helpottaa päivää kun tyttö nukkuu kerran pitkät unet ja vain kahdet pätkät. Helpottaa arkisia askareita kovasti.
Hereillä olleessaan tyttö kyllä sitten touhuaa koko ajan eikä ole hetkeäkään paikallaan :D

Tyttö oppi vilkuttamaan ja pari kertaa on (vahingossa?) on taputtanut. Ja nykyään nyökkää aina kun sanon kiitos tms. :D

Kun tekee kielettyä ja komennan,nauraa tyttö hörötysnaurua ja jatkaa puuhiaan. Välillä itseäkin naurattaa, välillä sitten ei :LOL:

Minuun on puraissut liikuntakärpänen, koko ajan tekisi mieli olla menossa jumpalle, uimaan tai lenkille. Yleensä (kuten meinasi käydä tänäkin syksynä ) syksyisin masennus, mutta kai alitajuntaisesti tein liikkumisesta itselleni "huumetta" jota himoitsen nyt koko ajan :) Ja tietysti se että kilot karisee piristää mieltä ja kehoa.

Mutta paheeni, tupakanpoltto, siittä en sitten päässytkään :mad:
 
Viimeksi muokattu:
matami-mimmi Samat on paheet täälläkin :ashamed:
Ja ihan oikeastikko teidän neuvolassa ängetään "isot" lapset siihen pikkuruiseen vauvavaakaan? :O Miten ihmeessä ne siihen mahtuu? Meillä poika ei meinannut suostua laittaa jalkoja koukkuun, jolloin jalat jäi vaa'an ulkopuolelle, mutta jonkinnäkönen tulos kumminkin saatiin :D
 
Pähkämö
bebo Meillä on puremisongelma! :wave:
Pojalla on siis kaksi hammasta alhaalla ja kaksi / 3. tulossa ylhäällä ja hampaitaan käyttää ahkerasti. Kuten teilläkin, jos lattialla istuu, käy puraisemassa nilkkaan tai varpaaseen. Syliin kun ottaa, puraisee monasti solisluun päältä. Ja auts, tekee kipiää! Imettää olen onneksi vielä saanut ilman vahinkoja...

Ja bebolle vielä... Hampaita voi tosiaankin tulla tiuhaa tahtia. Itse juuri viikonloppuna tutkailin omaa, vanhaa vauvakirjaani ja minulla oli hampaat tullut etu- ja poskihampaita lukuunottamatta melkeinpä kaikki kymmenen kuukauden iässä. Siis ihan jatkuvasti, kuin sieniä sateella. :D On siinä vanhemmilla ollut valvomista... :saint:
 
Kirjoitin tänne pitkät pätkät ja koko teksti katosi ilmeisesti taivaantuuliin! :kieh:

matami-mimmi mulla samanlainen liikuntainnostus ja käynkin pari kertaa viikossa uimassa vajaan kilsan ja päälle vesijuoksen. Tuntuu ihanalta liikkua! Ja sama pahe täälläkin, käyn välillä iltaisin tytön nukahdettua tupakalla, vaikka raskausaikana ja imettäessä vannoin, etten polta tupakkaa enää ikinä. Niin sitä vaan on kiinni paheissaan...

Dolly hienot 8kk mitat! Ja samat paheet täälläkin. :ashamed:

Meillä mennyt päivä ihan hyvin, oltiin miehen vanhempien luona käymässä illalla. Tyttö nukkui viime yönä vaan 8h yöunet, mutta se ei vaikuttanut mitenkään yöuniin. Tyttö nukkui tänäänkin 2*30min. päiväunet ja automatkalla kotiin illalla nukahti kaukaloon, vaikka istuin takapenkillä seuraneitinä ja koitin kaikin tavoin pitää tytön hereillä iltapuuroon asti. No, tyttö söi kuitenkin kotona puuron ja nukahti ihan nätisti seitsemän aikaan.

En jaksa tähän hätään enempiä kirjoitella. Kauniita unia!
 
Heippa piiitkästä aikaa!

Josko tää netti nyt suostuis toimimaan pätkimättä :kieh: Ollaan tässä tapeltu dna:n kanssa viime viikot kun ensin netti pätki koko ajan ja sitten lakkas toimimasta kokonaan! Ja kylläpä oli kamala huomata kuinka riippuvaiseksi netistä tulee, hirveetä kun joutuu pimentoon hetkex :D

Oli tullu taas niin paljon tekstiä, etten nyt muista kaikkee mihin piti kommentoida, mut täällähän on kaikkien vauvat jo kovasti liikkeellä! Hienoa :D

Dolly04 aika samoissa mitoissa kulkee meiän pojat ;) äläkä oo huolissas siitä painosta, sen nousu hidastuu heti kun vauva lähtee liikkeelle! Ja kamalaahan se oliskin jos se samaa tahtia nousis loppuelämän :D :D

matami-mimmi
meillä poitsu kiittää kans aina ruoasta kun sanon ite 'kiitti' :D nyökkää päällä ja nostaa sen jälkeen kädet ylös, et 'ota mut pois täältä' :D Ja vilkuttaa aina sillon kun haluaa. Jos joku on lähdössä kylästä ja käskee pojan sanomaan hei hei, niin vilkutus tulee yleensä aina vasta vartin päästä :D

Ikuisuus meillähän on ihan samat harrastukset :D käyn myös uimassa pari-kolme kertaa viikossa (aina kun vaan pääsen, ettei mies ole ylitöissä). Uin yleensä kilsan ja vesijuoksen vielä hetken päälle, riippuu fiiliksestä ;) mutta mikään kuntokärpänen ei ole kyllä purrut, haluaisin vaan eroon näistä raskauskiloista! :D toivotaan että se muakin vielä puris tässä syksyn aikana, ettei tää liikunta maistu aina niin puulta...

Mites teillä muilla on kuukautiset alkanu vai joko on alkanu?
Lopetin imetyksen kun poitsu täytti 8kk(tissi ei enää kelvannut :( ) ja kuukautiset alko vasta parin kuukauden päästä siitä. Nyt on siis ollu yhet ja toiset olis pitäny jo alkaa..en sit tiedä onko vaan kierrot vielä sekasin vai pitäiskö hakea yx testi..no ehkä kuitenkin odotan vielä :D

Meillä on taas alettu nukkua yöt! Siis niin loistavaa!! Ylhäälle puhkes vihdoinkin ne 2 hammasta ja nyt voi taas nukkua kun ne ei vaivaa. Viime yönäkin nukuttiin 20-7.30 kertaakaan heräämättä. Myös maito on taas alkanu maistumaan pojalle, kylläkin nokkamukista(pullo ei kelpaa edelleenkään), mutta pääasia, että juo!

Ainii ja piti vielä onnitella KiaralA:ta plussan johdosta :flower: :heart: ja myös kaikkia jotka oli pudottanu hurjasti painoa, saatte olla kyl todella ylpeitä itestänne!!! :D
 
Täällä on känkkäränkkä tullut taloon :kieh: Tänään ei sitten mikään meinaa olla hyvä : /
Aamupalaa ei poika suostunut syömään vaan sylki kaiken pois, samoin teki eilen illalla! Pojulle on tullut nyt tosi rasittava tapa syödessä. Jos en kiinnittä pojan huomiota muualle, kun lapan ruokaa suuhun, työntää hän sormet suuhun ja sylkee kaiken ruoan ulos ja sitten on kiva hieroa ruokasia käsiä :kieh: Tosi ärsyttävää, kun ehkä nippanappa muutama lusikallinen menee mahaan asti ja muuten on ruoat sitten pitkin pöytää, syöttäriä ja lattiaa.. No kaippa tuo syö sitten kun on nälkä!

Yö meni onneksi taas hyvin =)

Päikkäreillekkään ei poika meinannut käydä, raivarit oli vedettävä (siis pojan ;) )! Meillä on unille käyty jo pitkään tosi nätisti, ei protestoi, vaan maidon saatuaan yleensä nukahtaa samantein, muttei tänään!! Meidän pitäisi vielä lähteä mun mummille kylään, tosi kiva mennä tommosen kiukkupetterin kanssa :headwall:

Ainiin, poju sai eilen kävelytuolin!! Anoppi oli jostain sen saanut ja voi vitsi poitsu tykkää :heart: Heti kun hiffas miten sillä pääsee eteenpäin, menee pitkin kämppää hullun kiilto silmissä :D Huono puoli siinä on se, että nyt ylettyy repimään tavaroita korkeammalta :whistle: Kai se on kaikki rikkimenevä piilotettava katon rajaan :D
 
Pähkämö
Ah autuus! Viime yö olikin lähes täydellinen edellisen valvotun jälkeen - pikkumies nukkui 12 tuntia yhdellä herätyksellä. :heart:

Dolly04 Meilläkin täytyy siirrellä tavaroita turvaan. Tänään ihmettelin, miksi poika oli niin hiljaa ja tyytyväisenä. Oli ottanut ruokapöydältä miun puhelimen ja sitä räpläsi! Tiedä, mihin yritti soittaa... :D Ja viherkasvit, niistä ei ole kohta enää mitään jäljellä...

HAPPY-82 Minulla alkoi kuukautiset, kun poika oli 7 kk ikäinen ja edelleen siis imetän. Seuraavia ei ole kuulunut, eikä taida kuuluakaan... ;)
 
Mua niin alkoi "hymyilyttää", kun luin noita viestejä että jollain nukuttiin "taas hyvin" ja "taas koko yö" kun siis meillähän ei oo sellaisia koskaan tapahtunut... Pojan koko elämän pisin unipätkä on varmaan 5 h enkä mä ole sitten senkään vertaa nukkunut 7,5 kuukauteen. huoh. Viime viikolla sentään oli reissussa vissiin parina yönä 4 h unet, vaikka taisi nekin mun kohdalla keskeytyä kun isommalla oli kaamea yskä.

Nyt oon itse flunssassa ja pojallakin jotain pientä, kun on ollut vähän lämpöä, kitinää jne. ja nukkuu nyt päivälläkin huonosti. Mutta kahvin voimalla mennään ja tänään on sentään tehty lihapullia ja leivottu pullaa isomman kanssa :)
 
Dolly meidän tyttö haluaisi nykyään aina saada puuroa nyrkkiinsä, sitten puristelee nyrkkiä yhteen ja on tyytyväinen, kun puuro liiskaantuu käteen ja pitää hauskaa ääntä. :D :kieh: Ja toi kävelytuoli kuulostaa tosi kivalta!

Mä oon syönyt jälkitarkastuksesta asti minipillereitä ja yksiäkään kuukautisia ei ole tullut. oikeasti hämmentävää, oon niin vainoharhainen, että täytyy varmaan joskus tehdä joku varmuustesti. Haluaisin tosin vaihtaa yhdistelmäpillereihin nyt, kun en ole enää hetkeen imettänyt.

Pähkämö aivan ihanan kuuloinen yö teillä! Meillä valvottiin puolitoista tuntia taas aamuyöllä klo: 3.30 alkaen... Mikä ihme tuota tyttöä aamuöisin valvottaa?

HAPPY mun mielestä tossa uinnissa melkein parasta on se, että saa hetken omaa aikaa ja saa hengähtää oman harrastuksen parissa. Ja käyn kaverin kanssa uimassa, niin on aina juttuseuraa pukuhuoneessa ja saunassa. Ja vesijuostessakin, uidaan eri tahtia, joten uidessa uidaan omaa tahtia.

Meidän tyttö veteli 2,5h päiväunet ja koko ajan vaan odotin, että milloin herää. Yleensä kun nukkuu 30min. pätkiä päivällä, en osannut muuta kuin joka hetki odottaa, että kohta kuuluu itku. Tää päivä taidetaan mennä yksillä päikkäreillä, kun ei enää ehdi nukkua toisia ennen yöunia.

Mutta nyt voisin itse syödä ja sitten lähteä taas kävelylle tytön kanssa.
 
Pähkämö
Voi Mini77! Rankan kuuloista, jos et ole pojan syntymän jälkeen nukkunut yli viittä tuntia putkeen! Itse täällä valittelen parin hankalan yön jälkeen ja toisille ne valvotut yöt ovat arkea... :ashamed: Hatun nosto sinulle ja muillekin valvojille, että jaksatte!

Tänään 8kk lääkärineuvola - muistaakseni rokotuksia taas tiedossa... Jee...
 
Mini77 Osaan hyvin kuvitella, kuinka raskasta on, kun ei saa nukkua kunnolla! Meillä kun oli kanssa kauan niin pätkittäisiä ne yöt..nyt vihdoin alkanut parantua! Vaikka viime yönäkin kolmesta eteenpäin oli enää pätkiä, nukkui poika kuitenkin ekan pätkän melkein 6h. Toivottavasti teilläkin alkais helpottaan! :hug:

ikuisuus Mä en kanssa oikein osaa vieläkään "rentoutua" pojan päikkäreiden aikaan..vaikka meillä poika nukkuukin pidempiä unia kuin puolen tunnin pätkiä, kuuntelen koko ajan, että koska se herää. Kun oli niin kauan nuo päikkäritkin semmosia pätkiä, että poika heräs itkeen, nukahti ja taas heräs itkeen. Edelleenki vaihtelee päivittäin unet tosi paljon. Esim. edellisenä päivänä nukkui yhteensä 3,5h (2 päikkärit) ja eilen vaan 1h 45min. Nyt on sitten jo ekoilla unilla kun aamu alkoi 6 aikaan.

Mulla ei ole vielä kuukautiset alkaneet. Siskollakin alkoi vasta kun oli lopettanut imetyksen (imetti vissiin 1,5v), että kai ne sitten aikanaan tulee!
 
bebo mitä taikatemppuja teitte että saitte pojan nukkumaan paremmin? Teillä taisi tosiaan olla vielä hetki sitten samanlaista kuin meillä?

Viime yö oli ehkä vähän parempi, mutta kyllä niitä herätyksiä ja tissittelyjä oli enemmän kuin "laki sallii" eli jotain 5+... ONNEKSI poikakaan ei öisin halua valvoa, vaan tarvii vaan apua uudelleen nukahtamiseen!!

Eilen illalla aloin jo tehdä suunnitelmia, että miten saisin nukuttua... Mun vanhemmat on ens viikolla reissussa niin aattelin jos menisin sinne nukkumaan esim. klo 22-7. Räjähtääkö tissit tuossa ajassa? Ja en tiiä mitä mieltä mies on tuosta, kun sen pitäis sitten töihin jaksaa. Ja sit ajattelin sellaistakin, että varaan itelleni laivalipun ja meen hyttiin nukkumaan ja lukemaan vuorokaudeksi mutta siitä ei taida vähään aikaan tulla mitään :)
 
mini77 Voin vaan kuvitella kuinka väsynyt olet :hug: Itse sitä on ihan rättipoikkikuollut yhden huonon yön jälkeen, kun muut ei ole saaneet nukkua kuukausiin :ashamed:
Tissillekkö poika kumminkin nukahtaa? Eli ilmeisesti ei osaa nukahtaa ilman tuota tissiä? Meillähän oli silloin joskus 5 kuisena sama homma, ja mähän en edes enää imettänyt, mutta poika oli vaan niin tottunut nukahtamaan päivällä tissille, ettei sitten herättyään enää osannut jatkaa unia ilman sitä tissiä! Mä kuitenkin päätin, että nyt loppu ja muutamassa päivässä poika unohti tissin kokonaan ja päikkärit on parantuneet huimasti! Teillä toki tilanne ihan eri, kun kyseessä on yöt, jolloin sitä on valmis tekemään ihan mitä vain jotta pääsee mahd. nopeasti jatkamaan unia!
 
Mini77 En tiedä onko unikoulu/tassuttelu sitten auttanut vai mikä...ainakin poika on oppinut välillä öisin nukahtamaan itse. Sängystä saattaa kuulua itkua, mutta osaa välillä nukahtaa itse. Parhaimmillaan on nukkunut jopa 8h putkeen, välillä sitten 5h...sen jälkeen on katkonaista, että turha kuitenkaan haaveilla mistään 12h unista (siis pojan). Ei meillä unikoulu kuitenkaan täydellisesti oo onnistunut, vaan poika nukahtelee vieläkin usein tissille. Silmät alkaa lupsahdella jo 2-5 min imemisen jälkeen. Jatkaa kyllä syömistä sen jälkeenkin, mutta välillä on vaikea arvioida, koska on unessa. Muutaman kerran käynyt niin, että kuuluu selvästi vielä nielaisuja, mutta kun ottaa tissin pois suusta, poika onkin täydessä unessa! Että kovin unikoulu meillä on varmaan vielä edessäpäin! Vaikea lopettaa tuota tissille nukahtamista, kun poika ei oikein muuten suostu imemään, eikä sitten saa tarpeeksi maitoa.
 
Mini77 Täällä nukutaan myös huonosti... Nykyään tuntuu että jos vaihtaa asentoa sängyssä niin herätään. Kaippa meillä auttais omakotitalon osto ja pimulle oma huone niin nukkuisi paremmin. "Pankkilainanne tarkoitus: Hyvät yöunet" :LOL:

Oon ruvennut miettimään et tarvisko kokeilla mennä yksillä päikkäreillä..? Kun oon nyt nukuttanut toisille siinä neljän viiden maissa ja silloin nukutaan vain puolisen tuntia jos sitäkään. Pelkään vain sitä että sitten nukahdetaan jo seitsemältä ja herätään aamulla viideltä :D
 
Laalaa, juuri luin, että 8 kk pärjää jo yksillä päiväunilla. Tietty riippuen lapsesta, mutta noin yleisesti.

Meilläkin opittiin viime viikolla itse istumaan ja tuo heiluttaminen. Niin kuin monella muullakin.

Oli kiva lukea, että muutkin dietillä ja isoilla pudotuksilla. Itsellä meinaan tarkoitus tiputta 30kg ja teidän isot tiputukset antaa mukavasti tsemppiä. Olen ollut nyt 4 vkoa dietillä ja painoa tippunut 7 kg. Enää 23 kg jäljellä :whistle:
 
Huomen!

Täällä meinaa levitä pää...

Sitä vaan äkkiä tänne jakamaan että poika on alkanut saada unissaan jotain raivareita. Nyt kahtena yönä, nukuttuaan sen 1,5 h huutaa kuin hyeena. Ja nyt ei auta edes se tissi. Huuto vaan yltyy sellaiseksi ylimaalliseksi. Eka yönä auttoi kun mies reväytti kaikki valot päälle (meillä siis koko ajan himmeä valo päällä, koskaan ei ihan pimeetä) ja poika heräsi ja rauhoittui nukahtaen syliini. Ja siis ilman tissiä. Viimeyönä sama huuto, kanniskelin kiemurtelevaa, HUUTAVAA poikaa, kunnes nukahti syliin. Nämä muuten eka kerrat kun on koskaan nukkunut syliin. Minä nyt sitten syyttämään uutta puuroa jota on annettu nämä 2 iltaa. Kaurapuuro, se Muksun kammo-jauhe. On annettu aiemminkin kauraa, mut sellaista tetra- versiota. Kokeillaan vaihtaa puuro. Vai muutenko unissaan kammoilee??..


sps. siis tämän takia ei pää leviä. Muuten vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pähkämö
Päiväunia nukutaan meillä yhdet tai kahdet. Jos laitan päikkäreille omaan sänkyynsä, nukkuu lounaan jälkeen 2,5-3 tuntia eikä nuku enää toisia päiväunia. Autossa toki nukahtaa, jos johonkin lähdemme. Illalla on sitten tosi väsynyt ja kiukkuinen ja vaatii paljon viihdytystä.

Jos taas nukkuu lounaan jälkeen päikkärit ulkona lenkillä tai muutoin vain pihalla, jäävät unet paljon lyhemmiksi ja tuolloin nukkuu sitten toiset toiset tirsat kolmen neljän maissa. Tuolloin on illalla paljon mukavampaa seuraa, mutta toisaalta yöunille meno on hankalampaa.

Eli myös täällä vähän kahden vaiheilla - yhdet vaiko kahdet, kumpi parempi? =) Täytyykin seurata, miten tuo lukumäärä vaikuttaa yöuniin.

Eilen oli 8kk neuvola. Kaikki kunnossa, omilla käyrillään kasvaa. Pään ympäryksen kasvu oli hiukan laskusuuntaista, mutta odotellaan rauhassa seuraavaan mittaukseen. Kysäisin, josko jo toisen liha-aterian tarjoaisin päivässä, mutta ei kuulemma mitään kiirettä. On kuitenkin niin potra poika... :whistle: Yösyötöistä pitäisi pikkuhiljaa päästä eroon ja nilkkojen hoitoon sain ohjeita. Pojalla hiukan atopiaa, mikä oireilee nilkoissa. Niin ja influessarokotuksen antoivat - ei tullut mitään oireita, vielä ainakaan.
 
Tehilla, toivottavasti ensi yö parempi. Ei noista itkuista vaan aina tiedä. Saattoi johtua uudesta puurosta, uudesta taidosta, uusista kokemuksista jne. Kun himskatti eivät osaa vielä puhua ja kertoa, että mikä mättää...

Pähkämö, meilläkin eniten noi nilkat oireilee. Olemme vaan kovasti rasvanneet ja joskus laittaneet kortisonia. Ovat pysyneet aika hyvässä kunnossa. Nyt vain tytölle tullut ihottumaa ympäri kehoa parin päivän aikana. Sellaista pientä näppylää oli ensin. Ihan ihonväristä. Nyt myös sitten punaista ihottumaa ja läiskiä. Saattaa johtua tomaatista jonka aloitin, mutta suurempana vaihtoehtona pidän yhtä pesuainetta. Menin tyhmänä sitä laittamaan hänen vaatteisiinsa :headwall: Seurataan tilannetta...

Unohdin viimeksi mainita noista uusista taidoista tuon tukea vasten nousemisen. Ja kävelyttää pitäisi neitiä koko ajan...
 
Pähkämö
Sarina13 Meillä tuo kortisoni on ollut pelastus, mutta nopeasti iho menee huonoksi, kun kortisonissa pitää taukoa. Hyvä perusvoide hakusessa! Oletko ikuna kokeillut tuota Orionin Lipolan -voidetta, mikä pitäisi olla nimenomaan atooppiselle iholle? Mainostaavat, että toimii paremmin kuin tavalliset perusvoiteet. Harkinnassa, josko sitä kokeilisin.

Piti tulla korjaamaan vielä influenssarokotuksen oireista; pojan rokotettu jalka on sen verran arka, että kontatessa yrittää pitää jalkaa suorana - hassun näköistä :LOL::D
 
Huh, onpa ollut päivä! Oltiin todistajina, kun miehen sisko ja miehensä vihittiin ja sen jälkeen oltiin sukukekkereillä kakkukahveilla. Saanut olla koko päivän liikenteessä ja sosiaalinen ja skarppina. Huuuh, nyt kyllä väsyttää. Tyttö ollut tosi hienosti, tuntuu ihmisvilinä olen tytölle mieleen. Ja sylejäkin löytyi yllinkyllin!

Viime yö oli taas hulinaa, tuntui ,että tyttö heräili ihan jatkuvasti ja valvoi taas kolmesta eteenpäin puolentoista tunnin ajan. Kyllä mulle se viideltä herääminen käy, mutta se on jo vähän liikaa, kun tyttö on kolmelta yöllä silmät auki, juttelee ja katselee ympärilleen ihan sen näköisenä ja oloisena, että on heräämässä aamuun. |O Ihme juttu, yhtäkkiä alkoi nää aamuöiset valvoskelut, vaikka nukkumaanmenoaika ei ole muuttunut ja muutenkin rytmit ihan ennallaan. No, jospa ens yönä tyttö vaikka nukkuisi ilman pidempiä heräilyjä.

sarina onnea uudesta taidosta!

Pähkämö hyvät neuvolakuulumiset! Saitteko te jotain ohjeita tohon yöherätysten poisjättöön vai sanottiinko vain, että niistä olis hyvä päästä? Meillä syödään öisin usein ja tuntuu ihan mahdottomalta jättää noi yösyötöt pois. Meillä tyttö nukkuu yleensä kahdet päikkärit, mutta yhtenä päivänä tällä viikolla vetäs 2,5h päiväunet jotka jäivät päivän ainoaksi, ja päivä meni niin hienosti, että harvoin menee. Eli yhdet unet olisi optimaaliset, jos tytön saisi jotenkin pidettyä unessa kauemmin kuin sen 30min., jonka yleensä nukkuu.

Tehilla, Laalaa ja mini, tsemppiä huonoihin öihin! Toivottavasti teille jokaiselle pian suotaisiin hyvä yö!

Tyttö menee huomenna miehen vanhempien luokse yökylään ja mennään miehen kanssa kaveripariskunnan luokse iltaa viettämään. Niin ihanaa ja kaivattua, enkä malta odottaa yötä, jolloin saa nukkua ilman ylimääräisiä herätyksiä!

Mutta nyt touhuamaan tytön kanssa, jospa se pian kävisi yöunille ja saisi pari tuntia vetää henkeä ennen omaa nukkumaanmenoaikaa. :)
 
Hei taas!

Eilen kokeilun vuoksi ei annettu tuota kaurapuuroa. Ja kas kummaa, poika nukkui ja heräsi vain kerran! Itse on maisteltu kyseistä puuroa ja se maistuu kitkerälle, Mies sanoo ; saippualle. Muut puurot on maistuneet ihan hyville. Soitan maanantaina sinne asiakaspalveluun ja oletan että paketti pitää lähettää sinne syynättäväksi. Jos se on täyttä paskaa, niin ilmaisia ruokia odotellessa...
 

Yhteistyössä