Helmivauvat 2010

Tytöllä todettiin lääkärissä korvatulehdus. Lisäksi hengitys rohisee ja räkää on kovasti. Saatiin antibioottikuuri ja lääkärissä Ventolinea maskin kautta ja samaa lääkettä yskänlääkkeeksi kotiin. En olis ikinä tuota korvatulehdusta osannut arvelle, tyttö nimittäin ei ole oirehtinut ollenkaan siihen suuntaan.

Nyt toivotaan, että antibiootti alkaa helpottaa. Ja ens lauataina saadaan kuulemma mennä jo vauvauintiin, jos tyttö on tervehtynyt. :)

Tosi reipas sairastaja meillä ollut! Tyttö on korvatulehduksesta, lievästä lämmöstä, rohinoista ja tukkoisuudesta huolimatta touhottanut koko päivän vaikka kuinka ja jaksanut tosi hyvin leikkiä. Unia otti alkupäivästä useat, mutta loppupäivä menikin ilman päikkäreitä. Nyt tyttö nukkuu yöuntaan, toivottavasti menis yö hyvin.
 
Hiuksista, meillä pojulla melko pitkät hiukset ja KIHARTUVAT. :LOL: :heart: Hiuksia olen tarvittaessa pessyt vauvashamppoolla. Äitinä olen tietty ylpeä pojan hiuksista ja kiharoista, mutta esim isovanhemmat välillä muistelevat omaa lapsuutta ja sitä, "miten sellaisia kiharatukkaisia poikia koulussa aina kiusattiin". :rolleyes:

Meillä istumaan menoa yhä harjoitellaan. Ja yhä näyttää äitistä vaaralliselta touhulta. :stick:

Poju on nyt keksinyt meidän säkkituolit. Menee säkkituolin tykö ja kellahtaa siihen selälleen. Voi ihmetys sitä tyytyväistä hymyä, kun pääsee säkkituoliin ihan itse. Tietty ei voi yhtään jättää yksinään, kun jotenkin korkea tiputus tuolta säkkituolistakin.

Minä tein tänään pojulle lihapullia, kastiketta ja perunaa. Suolattomaksi ruuaksi oli melko hyvää ja poju tykkäsi hyvinkin paljon. Annoin yhden lihapullan itse syötäväksi ja muuten syötin lautaselta. Ihanan sotkuista puuha, kun antaa toisen syödä itse. Ensin lihapulla käteen ja puristetaan nyrkin sisään. Jotain meni suuhunkin, mutta paljon oli pöydällä ja lattialla... Sitten lopulta poju keksi, että lautasen voi nostaa pöydästä ja kipata ruuat suuhun, joka tässä tapauksessa oli lattialle!

Pojun lempiruoka tuntuu olevan keitetty kananmuna. Sitä syö ihan maiskutusten kanssa.

Ikuisuus, pikaista paranemista tytölle!

-mervi-elina ja poju 9 kk
 
Meidän korvapotilas nukkui yöllä 11h putkeen! Tainnut sairastaminen vähän verottaa ja jos antibiootti oliskin jo alkanut tehota ja syy yöheräilyihin olis ollut ainakin osittain korvatulehdus. Mutta tää äiti sai nukkua 8h putkeen ja kyllä muuten oli seitsemältä aamulla pirteä olo nousta ylös! IHANAA!

mervi-elinan sapuskat kuulostaa tosiaan hyviltä! Pitäis itekin tehdä lihapullia tytölle joku päivä. Heh, meillä varmaan pulla liiskataan käteen ja heitetään "laidan" yli ja ihmetellään, että saisko lisää. :D Ja hei me ollaan annettu tytön jonkun kerran harjoitella itse syömistä niin, että laitan soseen lautaselle ja annan lautasen tytön eteen ja lusikan käteen. Syöminen alkanut sillä, että lusikka heitetään lattialle ja koko lautanen kipataan pystyasentoon. En muista, olenko onnitellut pojua istumaan nousemisen oppimisesta. Tosi hienoa!

Meillä annetaan nyt kerran päivässä antibiootti, kolmesti päivässä yskänlääke ja kerran päivässä maitohappobakteerit. Mut jospa pian saatais takaisin terve tyttö. :)
 
KiarlA, onnea! :hug:

sarina13, täällä myöskin yksi laihduttaja. Nyt on painoa lähtenyt 26 kg ja vielä olisi tavoitteena saada 10 kg pois. Kesän jälkeen oli pakko vähän tehostaa tota "diettiä" ja kysyin sitten lääkäriltä neuvoa, kun minulla on diabetes... Lääkäri suositteli sitten vähähiilihydraattista diettiä ja samalla vähennettiin insuliinimääriä. Nyt sitten noin 60-70 % päivän syömisiä on proteiinia ja loput hiilihydraattia. Diabeetikon pitäis syödä hyvinkin paljon hiilareita, mutta lääkärin avustuksella sain neuvoja tähän nykyiseen ruokavalioon ja lääkitykseen. Itsellä tekee kovasti tiukkaa esim leipä.

-mervi-elina ja poju 9 kk
 
Viimeksi muokattu:
Mervi-elina Hieno tulos! Ja tsemppiä loppu tavoitteeseen. :)

Itselläni on synnytyksen jälkeen kadonnut -16kg, mutta tavoitteeseen on matkaa vielä. Kesän vähän löysäilin ja nyt taas olen alkanut liikkua enemmän lenkkeillen ja kotona jumppaamaan. Välitavoite on nyt tästä painosta -10kg ja sitten vielä toiset -10kg myöhemmin. :)

Hampaiden tulo helpotti arkea taas. Tai siis ikenen puhkeaminen. Meinasi jo omia hermoja raastaa kiukkuaminen, vaikka tiesin että vaikeampaa se tuolle tytölle on. :( Mutta nyt on taas palannut iloinen tyttö taloon. Ja yötkin on nukuttu kun ruoka on maistunut päiväs aikaan paremmin.

Meillä olisi 8kk neuvola parin (vai peräti kolmen viikon päästä ), vaikk tyttö onkin jo ensi viikonloppuna 8kk.

Jaahas, lapset kutsuu.. :)
 
Aurinkoista maanantaita kaikille :wave:

KiaralA Onnea ihan hirmusesti plussasta!! Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti :heart:

ikuisuus Pikaista paranemista pienelle potilaalle :hug: Reipas tyttö teillä, vaikka korvatulehdus vaivaakin!

mervi-elina Hienosti olet saanut painoa pois! Tsemppiä myös jatkoon :)

matami-mimmi Hienosti olet myös Sinä saanut painoa pudotettua!! :)

Huh huh, rankka viikonloppu takanapäin! Sain mahdollisuuden tehdä töitä pe-su ja kun ei ole melkein vuoteen tehnyt muuta, kun ollut lapsen kanssa kotona, niin yht'äkkinen pään käyttäminen ottaa voimille :D Perjantain poju oli anopilla hoidossa ja viikonlopun vietti sitten isänsä kanssa! Anopilla ei ollut poika oikein suostunut nukkumaan kunnon päikkäreitä ja muutenkin taisi tämä "erikoinen" viikonloppu väsyttää myös poikaa, kun on nukkunut 3 yötä ilman herätyksiä (aamumaidon juonut joskus kuuden aikaan aamulla) :heart:

Syy meidän viimeviikon huonoihin öihinkin taisi selvitä, kun pojalle oli perjantaina puhjennut kolmas hammas :heart: Eilen mies myös kertoi, että poika oli noussut seisomaan sitteriä vasten :O Mä vähän epäilin, mutta tänä aamuna kun täytin tiskikonetta, niin poju nousi itse seisomaan tiskikoneen avoinna ollutta luukkua vasten :eek: Eihän tuo edes konttaa vielä ja silti pitää alkaa jo seisoma-harjotuksia tekemään :D

8kk neuvola olis huomenna! Kiva saada uusia mittoja :)
Kävin muuten niitä housuvaippoja ostamassa ja ovat niin paljon helpompia pukea, kun nuo teipilliset! Ainoo, että kakkavaippa on jotenkin haasteellisempi saada pois :whistle: Eilen oli pökäleet matolla, kun yritin vaippaa saada jotenkin varovasti pojan päältä pois, mutta jostain välistä ne pääs luikahtaa :LOL:
 
ikuisuus Paranemisia tytölle!!

KiaralA Paljon onnea odotukseen!

Ja tsemppiä painonpudottajille! Vaatii hirmuisaa itsekuria! (täältä sitä ei taida tällä hetkellä löytyä..:D)

Poika sitten meinaa tehdä hampaita oikein urakalla! Reilu viikko sitten ylhäälle puhkesi hammas ja nyt niitä on tullut läpi jo kolme! :heart: Huh huh...ihme kun yöt on menneet kohtalaisen hyvin, paitsi viime yönä poika itkeskeli moneen kertaan ja eilen oli päikkärit aika vähissä.

Seisomaharjoitukset jatkuu. Nyt poika on alkanut ottaa askelia tukea vasten. Mutta kun joka paikkaan pitää nousta! Valehtelematta poika on hereilläoloaikansa melkein koko ajan pystyasennossa...mutta sen mitä on nyt malttanut lattialla olla, on alkanut kontata pieniä matkoja. Ryömien kuitenkin ilmeisesti vielä pääsee kätevämmin, ettein malta konttaamista niin harjoitella. :) En tiedä onko itellä jotenki huono kunto, mutta on muutamina päivinä ollut olo kuin kuiviin väännetyllä tiskirätillä, kun joka sekunti pitää kulkea pojun perässä...:LOL: Sanoinki miehelle, että millähän me sitten pysytään pojan perässä kun se oppii kävelemään.

Mä ostin kanssa housuvaippoja ja käteviä ovat! Kakkavaipan saa mun mielestä helpommin pois, kun repäisee housuvaipasta ne sivut auki ensin.
 
Pitkän harjoittelun tuloksena poju oppi eilen, miten pääsee ihan itse istumaan. Seuraava haaste näyttää sitten olevan, että miten tavarat pysyy kädessä, kun mennään itse istumaan. :LOL:

Kiitos painon pudotus tsempityksestä! On se aivan kummallisen, mahtava tunne, kun housut alkaa pyöriin jaloissa ja kaapista löytyy "uusia" vaatteita. Mutta omalta kohdalta tämä on ihan täydellinen elämäntapa muutos ja toiste en halua enää laihduttaa. Kaksosten synnyttyä pääsin kiloista (40 kg) niin helposti, että nyt tämä nykyinen urakka on tuntunut välillä ihan kammottavalta myrkyltä . Mutta nyt taas huomaan, että raejuusto ja tonnikala pitää nälän loitolla. Ja melko hyväntuulinen ja jaksava olen ollut.

-mervi-elina ja poju 9 kk
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

KiaralA onnea matkaan!! Perässä yritetään tulla.. Vaikka ei näillä kkkierroilla taida saada mitään aikaiseksi.

Painoaan onnistuneesti pudottaneille hatunnosto! :wave: Minä kun selvisin raskaudesta vähäisillä kiloilla jotka nekin jäivät laitoskselle, taidan nyt alkaa paisua..:ashamed: Elo tuntuu aika tylsältä ja syöminen maistuu :popcorn:

Poika heräsi viimeyönä vain kerran ja vasta klo 5! Kolmelta nousin ihmettelemään kun ei poika ole herännyt... Kahdeksalta sitten lempeästi jo herättelin jottei menisi päivä ihan sekaisin. Onneksi sentään saa välillä nukkua!
 
Huh, olipa luettavaa viimeisen 1,5 viikon ajalta! :) Ollaan siis taas palattu arkeen aurinkoiselta lomalta. Reissu sujui kaikinpuolin oikein hyvin vaikka tosiaan kuumaa olikin, päivisin +37 ja öisinkin 30 astetta. All Inclusive matkat on niiiin lapsiperheille tarkoitettuja :) Ihaninta oli kyllä, kun ei tarvinnut ruokaa laittaa, eikä siivoilla eikä pyykätä. Eikä oikeastaan ajatellakaan :D Ainoa mikä olisi lomaa parantanut, oli ollut edes yksi leppoisa illallinen... Poika ei tainnut yhtenäkään iltana antaa meille ruokarauhaa, vaan aina kitisi jotain, tylsyyttä, väsymystä, HIKEÄ...

Vaipoista meillä käytössä Pampersin koko 4, sekä housuvaippoja että teippivaippoja. Öisin ihan ehdoton imukyvyltään on Pampers Baby Dry (siitä on myös koko 4+). Ostettiin muuten edellisviikolla Pampersin housuvaippoja Virosta ja ihan eri tuotteita olivat... Koko oli eri eli koko 4 oli 9 kg alkaen kun Suomessa on 8 kg alkaen. Ja sitten vaipoissa ei ollut sitä teippiä jolla sen saa rullalle käytön jälkeen ja lisäksi niissä oli jotain aika ällöä hajustetta?! Housuvaipat toimivat kyllä etenkin tuolla reissussa oikein hyvin eikä vuotoja sattunut kuin yksi, tietty lentokoneessa, jolloin kakkaa tuli vaipasta reiden etuosasta ulos... Ei olis tainnu mikään vaippa toimia tuossa tilanteessa. Muutama muukin kakkaepisodi reissulle mahtui, kun poika altaalla/rannalla oli nakuna...

Yöt
meni reissussa hyvin, vaikkakin tissiriippuvuutta varmasti pahennettiinkin. Tassuttelut unohdettiin ja tissille nukutin ja sitten nukkui matkasängyssä ihan hyvin. Mutta siis öisin heräili 2-4 h välein, mikä on meillä TOSI hyvin ja aina nukahti ilman kitinöitä kun sai tissiä. Kotona ei nyt oo sitten ihan niin kivasti mennytkään nää kaksi yötä. Unikoulua on taas aloitettava, ekaksi opetellaan uusiksi omaan sänkyyn nukahtaminen ja sitten mietitään yöheräilyjä vasta.

Ruokamäärät
on meilläkin varmaan avain parempiin öihin, mutta milläs syötät enemmän kun suu ei aukea? Reissussa max. ruokamäärä oli tetra Muksu-puuroa (puolet aamulla ja puolet illalla), pieni purkki lihasosetta ja pieni purkki hedelmää per päivä. Ja välillä ei todellakaan uppoa edes tuollainen pikkupurkki kerralla. Pitää mennä taas etsimään uusia energiapitoisia ruokia kaupan hyllystä, jos löytyisi joku uusi herkku. Hyvällä omalla tunnolla syötän kaupan ruokia tän muutaman kuukauden ennen 1 v. ikää, kunhan vaan saisi pojan syömään reilummin :) Kasvusta voisi ehkä olla huolissaan, kun ihan varmaan tuo kaikki vähä ruoka tarvitaan jatkuvaan liikkeeseen... 8 kk lääkäriin on vielä aikaa, joten jos tuo vaikka alkaisi syömään ja nukkumaan ennen sitä!:D

Poika on nyt kontannut 3 viikkoa ja vauhti alkaa olla aika kova. Samoihin aikoihin alkoi nousta istumaan ja 2 viikkoa on nyt istunut ilman tukea. Ennen kuin itse nousi istumaan, ei pysynyt istumassa oikeastaan ollenkaan eli äkkiä nuo taidot vaan ilmestyy. Ja uusi juttu meilläkin on seisomaan nouseminen. Aurinkotuolia vasten harjoitteli viime viikolla ja eilen kotona sitten treenit jatkui ja hetken jo pysyy pystyssäkin.

Kaikenlaista muutakin vissiin piti kommentoida, mutta nyt en muista mitä. Meen hetkeksi lepäämään nyt, jos saisi tämän flunssan alun taltutettua.
 
Aurinkoista maanantaita täältäkin!

Tyttö näyttää olevan parempaan päin, räkää ei tule enää niin paljoa kuin aiemmin ja yskä kuulostaa jo paljon paremmalta. Meille puhuttiin lääkärikäynnillä ainoastaan korvatulehduksesta, mutta nyt kun katsoin noita lääkärinpapereita, näyttää siltä, että tytöllä on myös keuhkoputkentulehdus. No, eihän meidän varmaan kaikkea tarvitse tietää, kunhan antibiootit annetaan. :mad:

Meilläkin näyttää neljäskin hammas puhjenneen, eli ylhällä kaksi hammasta ja alhaalla kaksi tällä hetkellä tytöllä suussa.

KiaralA todella paljon onnea plussasta ja kaikkea hyvää odotukseen!

Dolly oli varmaan mukavaa käydä välillä töissä! Saanko kysyä, millä alalla olet, jos voit tuollaista keikkatyötä tehdä? Mä olen sairaanhoitaja ja välillä miettinyt, että pitäiskö jotain sunnuntaitöitä koittaa saada, mutta tuntuu, että kaikki on unohtunut mun päästä, kun olen kohta ollut sairaslomineen kotona jo vuoden. :O Hyvä, että vauvallakin oli mennyt ihan hyvin hoidossa olo! Ja onnea seisomaan nousun oppimisesta!

bebo teille myös onnittelut seisomisen oppimisesta ja hampaista!

Mun mielestä noi housuvaipat on kakkatapauksissakin helpompia kuin teippivaipat, repii vaan sivusta auki niin menee jotenkin kätevämmin kuin teippivaipat. Tyttö kakkaa nykyään 4-6 kertaa päivässä, eli kakkavaippoja saa vaihtaa! Nyt johtuu varmaan tuo osittain antibiootista.

mini tosi kiva kuulla, että reissu meni hyvin! On kyllä ollut hurjan kuuma! Mites lentomatkat meni ja oliko kuinka pitkät lennot? Ja onnea teillekin uusista taidoista!

Kauheen monen vauvat jo nousee seisomaan ja konttaa ja ties mitä. meillä liikutaan edelleen vaan kierimällä eikä tyttö osoita minkäänlaista kiinnostusta konttaamiseen tai ryömimiseen, ilmeisesti kierimällä pääsee riittävän hyvin cd-hyllyille, kirjahyllylle, sähköjohtojen luokse jne... Yleisin sanani taitaa nykyään olla EI. Mutta kaikki aikanaan, eiköhän tääkin tyttö joskus hoksaa muitakin liikkumistapoja. :) Ja lattialla meillä istutaan nykyään jo tosi pitkiä aikoja selkä suorassa ja tukevasti ihan itsekseen (vaikka mä kyllä aina olen vieressä ottamassa koppia tai vähintäänkin pehmentämässä alastuloa, sen verran hurjalta kupsahdukset näyttää).

Mietittiin, jos lähdettäis perheen kesken ens keväänä jonnekin hää-/lomamatkalle viikoksi. Onko kukaan, jolla aiempia lapsia, lentänyt reilun vuoden ikäisen lapsen kanssa? Kuulisin todella mieluusti kokemuksia ja vinkkejä, miten sellaisesta selviää. :D

Mutta nyt meidän termiitti näyttää taas olevan sähköjohtojen kimpussa, joten äitiä kutsutaan!
 
Piti vielä sanoa, että meidän toipilas nukkui viime yönä 11h yhdellä herätyksellä. Tainnut se korvatulehdus hankaloittaa meidän öitä jo parin viikon ajan, jos nää yöt nyt tälläsinä pysyy. *koputtaa puuta* Olo on niin virkeä, että oon elänyt jossain sumussa parin viikon ajan huonojen öiden takia.
 
ikuisuus on tullut lennettyä aika monta kertaa tuon kohta 6 v. esikoisen kanssa, tämä oli hänen kuudes etelänmatkansa. YHDEN lapsen kanssa matkustaminen on helppoa ja siitä selviää hengissä hyvin. Vähän vaan suunnittelee etukäteen, niin että lentoaikana on lapsen päikkäriaika tai yöunet ja ottaa riittävästi evästä ja leluja mukaan. En kyllä lähtisi Kanariaa pidemmälle, 6 h koneessa on aika maksimi (mulle itsellekin kyllä...)
Tää oli eka reissu kahden lapsen kanssa ja lentoaika oli 5 h. Sinänsä haasteellista kun poika oli vielä niin kiinni minussa, tissillä ja sylissä, niin en voinut kauheasti isomman kanssa puuhata. Ja etenkin kun isompi oli menomatkalla kipeä, sai siinä äiti vähän venyä... isäpuoli ei paljoa häntä lohduttanut (lue: kelvannut lohduttajaksi) ja matkalla mukana ollut siskonikaan ei voinut paljoa auttaa, kun istui paljon edempänä koneessa. Sanoinkin miehelle, että tän pidemmille matkoille mä en lähde lasten kanssa ennen kuin ne on reilusti kouluiässä eli viihdyttävät itseään lukemalla ja pelaamalla, selviävät ruuasta itse ja käyvät vessassa itse :)

Niin joo, mukaan koneeseen varavaatteet koko perheelle, koska mitä tahansa voi tapahtua.
 
Viimeksi muokattu:
Mini77 Kiva kuulla, että reissu meni hyvin :) Ja yhdyn täysin tuohon kommenttiisi All inclusive-matkoista! Ah, niin helppoa :D Lohdutukseksi noista illallisista voin sanoa, että huhtikuussa kun me olimme koko perhe reissussa ja poika oli vasta reilu 2kk, ei me saatu yhdestäkään illallisesta nauttia rauhassa : / Pakko oli syödä mahd. nopeesti, ettei toinen kyllästy vaunuissa ja järjestä kohtausta :whistle:

ikuisuus Mä teen myyjän hommia, joten töitä on tarjolla melkolailla aina kun niitä haluaa vain tehdä =) En kuitenkaan ihan kaupan kassalla tee töitä vaan erikoisliikkeen puolella, mutta nykyään kauppa kuin kauppa alkaa olemaan sunnuntaisin auki, joten viikonlopuille tarvitaan tekijöitä ja sehän passaa mulle =) Saapahan vähän vaihtelua tähän kotona olemiseen ja bonuksena tietysti se raha!!

Jahas, poika vedellyt päikäreitä jo 2t15min |O
 
Onnea KiaralA odotukseen! :)

Meillä on alkanut mennä päivät kolmilla unilla ja yöt on nukuttu. Toki hampaiden puhkeaminenkin on helpottanut unia. Mutta aamulla herätään noin puoli seitsemän ja tyttö ottaa aamutirsat (puolesta tunnista tuntiin ) kahdeksan jälkeen. Ruoka noin klo 10.30-11 ja siitä päiväunille, joita tyttö nukkuu reilut kolme tuntia. ( Eilenkin reilut 3,5 tuntia nukkui ) ja sitten vielä iltatirsat noin 17.30-18.30 Ja yö unille sitten viim. klo 21.

Helpottaa päiviä kummasti kun tyttö nukkuu yhdet pitkät päiväunet. Esikoinen nukkuu samoihin aikoihin, joskaan ei niin pitkiä. Mutta siinä ehtii sitten touhuta kahdestaankin esikoisen kanssa päiväsaikaan. :)
 
Pähkämö
|O Täällä valvottu puoli kolmesta saakka. Pikkumies nukahtaa kyllä, mutta herää parin minuutin kuluttua itkemään. :( Ylös on tulossa kolmas hammas - juuri puskee ikenen lävitse, taisi jo hiukan sormeen tuntua.

Pähkämö ja pikkumies tänään 8kk!
 
matami-mimmi wau noita unia! :O Meillä nukutaan neljässä-viidessä päivässä yhteensä noin monta tuntia päiväunia. Tosi ihanaa, että lapset nukkuu jossain vaiheessa päivää samaan aikaankin tovin, niin saat hetken hengähtää. :) Ja kiva, että jää aikaa myös esikoiselle, kun vauva nukkuu!

Pähkämö tosi tylsän kuuloinen yö! Toivottavasti hammas pian puhkeaa, meillä ainakin itkut on tähän mennessä loppuneet heti, kun hammas on puhjennut. Nyt tosin en ole varma, että itkikö tyttö neljättä hammastaan ollenkaan vai tuliko se samaan aikaan kolmannen hampaan kanssa, jota kyllä itkettiin... Toivottavasti teillä päiväunet sellaiset, että saisit itsekin ottaa pienet unet päivän aikana, että jaksat iltaan asti.

Meilläkään yö ei ollut aivan niin hyvä kuin kaksi edellistä. Klo: 21-23 tyttö itki 5min. välein, mutta oli pääasiassa unessa. Sain kuitenkin vähän väliä nostella tyttöä sängystä syliin ja laittaa takaisin. Puolesta yöstä kuuteen tyttö nukkui ilman herätyksiä, eli siis joka tapauksessa meidän yö meni hyvin verrattuna lähiaikojen öihin. Ja aamu alkoi taas kerran varhain. Tytöstä huomaa heti, kun hänet nostaa sängystä ylös, että onko päivä alkamassa vai vielä toivoa unista. Tänäänkin tyttö tapitti silmät suurina, käänteli päätään ja pärisytti huuliaan heti päästyään syliin.

Tyttö on keksinyt, että kun pitää jotakin ääntä ja kädellä heiluttaa alahuulta, tulee hauska ääni. :D Viikon luontoääni.
 
Mini kiitos lentokokemuksista! Jos me jonnekin lähdetään niin ihan varmasti Kanariansaaria pidemmälle ei lähdetä. Tyttö on ainakin tässä vaiheessa vielä niin energinen ja touhukas, ettei meinaa pysyä hetkeäkään paikallaan, joten pidemmät lennot saa odottaa vielä monen vuoden ajan. Onko teidän lapsilla muuten sattunut korviin laskut? Mulla ja miehellä on molemmilla sellaiset korvat, että vielä aikuisiälläkin sattuu aivan älyttömästi korviin, kun lentokone laskee, ja pelottaa tytön puolesta, että onko sillä samanlainen vaiva. Kuulostaa tosiaan siltä, että sinulla on koneessa pitänyt kiirettä kahden lapsen kanssa, mutta hyvä, että reissu meni mukavasti ja olette taas kotona! Vanhempi lapsesi onkin jo kokenut lentäjä. :)
 
pähkämö Huh, kyllä noiden hampaiden puhkeaminen on hankalaa! Meillä oli samanlaista kun alhaalle tuli hampaita. Jaksamista! :hug:

Pojalla tosiaan 3 hammasta nyt puhjennut ylös ja näyttäis siltä, että neljäskin ois piakkoin tulossa..onkohan tuo "normaalia", että näin lyhyen ajan sisällä kaikki tulee..toivottavasti ei poju ala sitten mua rintoihin purra, kun testailee jo välillä hampaitaan esim. mun jalkoihin ja käsiin jos istun lattialla. Kuinkas muitten vauvat, onko ilmennyt puremisongelmia? Meillä poika kerran puri miestä, kun mies ei päästänyt poikaa johonkin kiellettyyn paikkaan. Muuten poika on kyllä niin hassun näköinen, kun ei saa jotain! :D Tuhisee närkästyneenä ja saattaa alkaa ärjyä..

Viime yö meni aika hienosti, poika nukkui 7,5h putkeen. Sitten ei enää nukuttu kuin pieni pätkä, mutta ihanaa, kun sai itse nukkua. Meillä pojalla on yöunet vaan jotain 9h, max.10h. Oon miettinyt, onko liikaa päiväunia, mutta toisaalta ei oo sen pidempään aamulla nukkunut vaikka ois nukkkunut koko päivänä vaan 1,5h päikkäreitä. Kuulostaa teidän päikkärit matami-mimmi kyllä ihanilta! Tosin ei voi valittaa, meilläkin poika on nukkunut nyt monena päivänä 2h päikkäreitä, mutta tuo saattaa vaihdella päivittäin.
 

Yhteistyössä