Helmivauvat 2010

Voi auttakee! Tuliko muiden babyille vatsavaivoja/kovaa vatsaa kiinteiden aloituksesta? Poitsu on ollut niin tosi kiukkuinen jo muutamia päiviä ja nyt ei meinaa edes enää rintaa huolia. Tuntuu, että puklu nousee kurkkuun vähän väliä ja kakkakaan ei tuu:( Ollaan nyt nelisen viikkoa harjoitellut soseiden syömistä. Nyt kun oon vähän lisännyt määriä, niin hankalaks on mennyt... Tosi kurja katsoa toista, kun yrittää ähistää ja ähistää, mutta kakka vaan ei meinaa tulla:( Luumua oon antanut nyt parina päivänä mutta ei ainakaan vielä oo helpannut. Epäilen kyllä, että hampaatkin voi vähän vaivata, taas meinaan jyystetään leluja sellasella raivolla...Ja sehän vois selittää noi rintaraivarit. Voi että tuntuu tosi haastavalta tää kiinteisiin ruokiin totuttelu, niin helppoa oli vaan lykätä se tisu suuhun... Mut toisaalta eihän sekään todellakaan alkuun niin helpolta tuntunut;)
 
Voi apua! Mitä tälle on käynyt?! :D :D

Meille iski karmea nuhakuume koko perheelle, tyttö on melko itkuinen ja syö huonosti, onneksi räkä valuu kuitenkin solkenaan pois nenästä. Viime yö oli...no melko mielenkiintoinen, en nukkunut kuin kaksi tuntia ja nekin pätkissä. Toivottavasti pian helpottaa.
 
Yritin jo kerran, ei onnistunut. Otetaas taas..

piude sama tukkeutuminen tapahtui meilläkin, ja ilmeisesti monella muullakin.. Luumulla selvittiin. Nyt on helpottanut, ilmeiseti suolisto on tottunut. Kakkaa ei enää kyllä tule joka päivä, ja aika KITTIÄ tuo on.

matami-mimmi toivottavasti tauti ei kestä kauaa!! :hug:
 
matami-mimmi paranemisia koko perheelle! :hug:

Nopea kysymys. Te, jotka käytätte korvikejauhetta, lämmitättekö veden mikrossa vai kiehautatteko veden ja annatte viilentyä sopivan lämpöiseksi? Ostin vauvauintia ja öitä ajatellen termospullon ja nyt opetellaan maidon tekemistä jauheesta.
 
Voi jestas, kun oli vaikea löytää tähän ketjuun! :rolleyes:

Meillä poju "laulaa" nyt sekä hereillä ollessa että unissaan. Ei nyt tietty koko yötä lauleskele, mutta ajoittain kuuluu sängystä juttelua ja laulua. Olen aina sitten käynyt kurkkimassa, että onko toinen jo hereillä, mutta unessa toinen vaan on. :heart: Tää vaatii siis totuttelua äitiltä!

Poju maisteli tänään porkkanaraastetta. Kovasti tykkäsi! :heart:

-mervi-elina ja poju 7 ½ kk
 
Oho täähän on muttunu koko juttu, hiukan aikaan sain ettiä teidät täältä ;D


Sorry taas, lupailin kirjotella useammin, ja sit se taas jäi :(

piude Meillä muistaakseni tuli kova vatsa kiinteiden alotuksesta, ja on se edelleen kovana.. vellit kyllä on jokseenkin auttanut asiaa :) mutta silti neito kakkaa n. joka kolmas päivä.

Meillä ryömitään kovaa vauhtia ja konttausasentoon mennään ja heilutellaan itteään siinä ja sit kiljutaan täysillä ku ei liiku ja sit huudetaa äijäää äijäää, se on hänen vakio juttu, aina aamuisinkin huutaa äijää ku on herännyt, siltä se ainakin kuulostaa :DD ps. meillä ollaan jättiläisiä, tyttö kasvoi 68cm vaatteista pois, joten 74 sit vaan, esikoinen vaan sattui käyttämään vasta yli 1 vuotiaana 74cm vaatetta.. :D
Koitan nyt taas olla menossa mukana ja kirjotella useemmin!! :)

Nemu ja Neea 5kk <3
 
Kirjoittelin jo eilen illalla pätkän, mutta sitte tuli joku huoltokatko ja kaikki tekstit katos jonnekin. Jospa nyt kokeilis uudestaan.

Oltiin eilen 6kk neuvolassa.Pojan mitat nyt 9060g ja 68,7cm. Päänympärys 46,1cm. Unikouluun saatiin samoja neuvoja kuin oon netistäkin moneen kertaan lueskellut. Terv.hoitaja ehdotti että mies hoitaisi yöheräilyt. Aiotaan kokeilla ensi viikolla, nyt ei viitsitä vielä aloittaa kun ollaan lähdössä huomenna mökille.

Kysyimme neuvolassa istuttamisesta. Silloin kuulemma saa alkaa istuttaa, kun vetää vauvan käsistä istumaan ja vauvalla pysyy selkä suorana. Pojulla pysyy ja nyt ollaan sitten hyvillä mielin syötetty syöttötuolissa. Taitaa se pojasta ollakin paljon mukavampaa kuin sitterissä istuminen. :)
 
Moikka..mä oon ollu tosi laiska tänne kirjoittelee :ashamed:

Meillä poika ollu nyt pari päivää nuhanen ja eilen oli kuumettakin:snotty:.. Ylös on tulossa vissii hampaita ja nyt oonkin ruennu miettimään et olisko nuha siitä johtuvaa :confused:

Maanantaina käytii viimein siellä 6kk neuvolassa, eli poika melkeimpä 6,5kk ja uudet mitat tulee tässä 9160g ja 69,5cm ja päänympärys 42,8cm... poika näytti terkalle kyllä kaikki taitonsa, ja siinä sitten terkkakin tokas että toivottavasti ens kerralla et vielä kävele tänne :LOL: Kun poikahan siis konttaa jo hirmusta vauhtia, ja nousee sohvaa vasten ainakin jo seisomaan... Mun pieni vauva:'(

Nemu meillä poika on käyttänyt jo pitkään 74cm vaatetta ku on niin pitkä selkänen...Osa on niistäkin jo kohta pieniä:D

Ihanaa kun on jo niin syksyistä...saa pukea vaatetta pojallekin päälle ( ja itelle kanssa):)
Ai nii..saatiin hyvältä ystävältä pojalle jo isompi turvaistuin, ku tuo kaukalo on vähä ahdas ja poika ei tykkää siinä olla..Tämä "uusi" istuin on kans sellanen missä voi pitää syntymästä asti mut sit kasvun mukaan mukaillaan asentoa... Eilen kävin kaupassa eka kerran sen istuimen kanssa ja poika oli ku tatti hiljaa koko matkan autossa...Hän näki ulos, siinä syy hiljaisuuteen...=) Ja kyllä äitin oli tyytyväinen olla ku ei poju huutanu:rolleyes:
 
Pähkämö
ikuisuus Meillä tehdään iltamaito korvikejauheesta ja valmistan sen keitettyyn / jäähdytettyyn veteen. :)

mervi-elina Meillä pikkumies aloitti myös unissaan lauleskelun noin viikko takaperin. Tai ääni siis vaihtelee kaikennäköisestä valituksesta ja yninästä laulamiseen. Meidän vanhempien unista ei meinannut tulla mitään, kun piti tunnin välein käydä tarkistamassa nukkuuko toinen - ja kyllähän tuo nukkuu, unissaan mölisee! =)
Poikahan on nukkunut jo pitkään viereisessä huoneessa ja nyt on pari yötä kokeiltu siten, että suljetaan pojan huoneen ovi. Alkuun jännitti, että miten kuulen oikean hädän, mutta kyllä siihen varsinaiseen nälkähihkaisuus sitten aina herää. :LOL:
 
Huomenta!

Alkoi se sitten meilläkin viimeyönä räkäturinat! Jo eilispäivänä oli havaittavissa rohinaa, ja yö oli yhtä heräilyä |O. Poika kuitenkin ihan virkeä ja reipas, onneksi. Imeminen vaan vähän vaikeeta.

Meilläkin on mietitty tuota istuimen vaihtoa. On jollain lailla ahtaanoloinen jo nyt, ja sitten kun toppapukua laitetaan niin mahtaa olla ahdasta.
 
Huomenta! Meillä oli ihan poikkeuksellinen yö, ei edelleenkään hyvä, mutta toisenlainen :) Mies nukutti eilen pojan, melkeinpä ekaa kertaa (onhan tuo joskus nukahtanut miehenkin olkapäälle...) mutta nyt siis meni vaan noin 15 min. ja vain vähän huutoa ja poika oli unilla omassa sängyssään. Imetin olohuoneessa ja sitten pulautuksen ja yöpuvun vaihdon jälkeen mies vei pojan makuuhuoneeseen klo 21. Imetys klo 23 ja heräilyä+imetystä klo 2-3 välillä ja sitten heräsi vasta klo 7!!! Ei ole tuollaisia unia meillä ollut aikoihin. Olen lueskellut noita unikouluohjeita nyt sen verran (muistutellut mieleen 5 v. takaisia juttuja) että ainakin tähän touhuun nyt osaa asennoitua oikein. Vielä en aio yöimetyksiä lopettaa, mutta yritän nyt ainakin aina ensin kaikkia muita keinoja :) Nyt näyttää siltä, että avain pidempiin unipätkiin on mahallaan nukuttaminen.

Jaahas, vaipanvaihtoon ja aamupäikkäreille...
 
heipparallaa kaikille

Olipas sivut muuttuneet. En ole hetkelleen ehtinyt käymään lukemassa sivuja. Meille syntyi viime viikon perjantaina 5 suloista koiranpentua, mutta mammakoira meni todella huonoon kuntoon ja sen kanssa ollaan juostu eläinlääkäreissä ja sen hoidossa menee nyt valtavasti aikaa. Pikku-ukko on vaistonnut mun huolen ja itkee välillä enemmän kuin ennen. Jouduin viemään sen parina päivänä mummolaan kiireellisesti hoitoon niin, että tökkäsin sen vain ovelta sisälle ja lähdin koiran kans lääkäriin. Selvästi vahtii nyt tarkemmin mun menemisiä ja varmistelee, että olen tavoitettavissa silloin, kun hän tarvitsee.

Maanantaina meilläkin täytettiin 6kk. Nyt tulevana viikonloppuna juhlitaan ns. puolivuotis synttäreitä eli mummolassa on kakkukahvit :)

Meillä ryömitään lyhyitä matkoja, yritetään kontata ja karhukävelyasento on mieluinen. Eli en usko, että menee kauaa ennen kuin oppii konttaamaan.

Soseita meillä syödään kaksi kertaa päivässä ja aamuisin ja iltaisin puuroa. Lähinnä riisipuuroa ja hedelmäsosetta silmänä tai marjoja sekä riisihiutaleista tehtyä vispipuuroa. Kaurapuurosta kakka menee hieman löysäksi. Eli ilmeisesti jonkin verran perinyt isältä keliakiaa ja vilja-allergiaa. Lihoja ei vielä olla maisteltu, vaikka kovasti mieli tekisi kohta aloitella.

Meillä nukkumaan käy nykyään ainoastaan jos kieputan lakanaan ns. paketiksi. Jos en laita pakettiin niin alkaa jumppailla omassa sängyssään eli heiluu konttausasennossa ja alkaa itkeä lopulta, kun on niin väsynyt. Unipussia olen miettinyt myös, jos se auttais.

Mutta nyt on mentävä vaihtaan emäkoiralle ja pennuille puhtaat aluset, kun pikku-ukko vielä nukkuu.
 
No hyvä että muutkin on ollu vähän hukassa tämän sivuston uuden ilmeen kanssa! :LOL: Ja näköjään uusia hymiöitäkin saatu. Missähän kohtaa tuota vampyyria vois käyttää?? :LOL:

Meillä oli aamusta vieraita käymässä ja voi apua mikä meteli ja hässäkkä neljästä alle kolme vuotiaasta lapsesta lähteekään!!! Muistu taas mieleen, miksi tavataan yleensä ulkona satoi tai paistoi...

Taitaapi olla syysflunssat liikkeellä. Paranemisia kaikille pienille ja isommillekin nuhanenille! Eiköhän ne kohta tännekin rantaudu kun kerhot on aloitettu...

Uuh, viime yö oli taas ihan hurjan levoton. En tiedä tekiskö tyttö uusia hampaita, vai vaivaako ne ensimmäiset hampaat vieläkin. Koko ajanhan ne sieltä ylemmäs nousee. Kummallista levotonta kääntyilyä ja vikinää koko yön. Ei tainnu olla etes joka kerta hereillä, mut itse kyllä olin. |O

Jokos muuten olette uskaltaneet antaa vauvoille käteen jyrsittäväksi esimerkiksi porkkanan tai ison kurkun palasen? Mä oon nyt antanu kovia ruisleivän kannikoita, mutta kyllä siitäkin saa nirhattua hampaillaan murusia irti ja sit kakoo. Esikoiselle tuli niin myöhään nuo ekat hampaat (10kk), että sille kyllä lykättiin heti porkkana käteen, kun oli jo vähän karkeempaan ruokaankin tottunu.

Tyttö on nyt alkanu jyrsiä pöydän reunaa syödessä! Sama juttu kun on lattialla, niin käy jyrsimässä sitä tuolinjalkojen poikki puuta. Ihan kun ei raasu ruokaa sais! :LOL: Taitaa ne hampaat todellakin vaivata.

Joku muukin kirjoitteli kuinka ihanaa on kun syksy on tullu. Täällä kans tykätään ihan älyttömästi. =)=) Outoa, mutta pitkän lämpimän kesän jälkeen tuntuu suorastaan mukavalta vetää reilusti vaatetta päälle. ITSELLE! Lasten kanssa toivoisi että ne vois aina pistää pihalle t-paidalla ja paljain jaloin. :D
 
aani, minä olen antanut pojulle kurkkua, porkkanaa, kovaa ruisleipää ja banaania. Banaani on ehkä hiukan haasteellinen syötävä. Ensinnäkin on pehmeä ja poju meinaa aina tunkea koko banaanin suuhun, vaikka olisi miten iso pala. Sitten banaanista lähtee isoja paloja suuhun. Mutta hyvin tuntuu poju osaavan käsitellä noita paloja suussa, kun ei ihan heti nielase. Tavallaan pureskelee ensin, vaikka ei olekaan hampaita. :)

Minä katselin kaksosten neuvolakortteja ja esimerkiksi pojalla luki, että vuoden vanhana oli kaksi hammasta. Eli meillä taitaa tulla nuo hampaat hyvinkin myöhään ja hitaaseen tahtiin. :attn:

Meillä poju on käyttänyt useamman viikon vaatekokoa 74. Pituutta pienellä on vaan sen 68,4 cm, mutta painoa tosiaan se 10,4 kg. Että yleensä pienemmät vaatteet puristavat vatsasta tai hartioista.

Ostin kaupasta 8 kk ikäisen valmisruokia, kun täytyy vähän katsoa, että minkälaisia paloja siinä ruuassa on. Tuntuu niin uskomattomalta, että poju täytyy seuraavalla viikolla 8 kk ja ruuatkin alkavat oleen hyvin paljon samoja kuin mitä itse syödään. Tietty mausteet on miedompia ja ei ole suolaa.

Olen nyt pikkuhiljaa alkanut antaan maidon mukista. Yritän ainakin, josko sitten vuoden iässä oltais ihan täysin tuttipullosta erossa.

Itse tykkäsin kesästä, mutta tykkään myös syksystä. Nyt kun taas olen innostunut lenkkeileen, niin syksyinen ilma on mitä ihanin lenkkikeli. :heart: Ja muutenkin on kiva, kun illat pimenee.

-mervi-elina ja poju 7 ½ kk
 
Tää uus palsta on ihan outo, oon vähän pihalla vielä tän kanssa.

Käytiin äsken vauvauinti-infossa, lauantaina ois sitten eka uintikerta. Kuulemma on niin, että jos iskee korvatulehduskierre tai muutaman kerran näyttää siltä, ettei harrastus sovi lapselle, maksetaan vain käydyt kerrat eikä koko kautta. Hyvä juttu, kun vähän jännittään sinne uimaan mennä. Mutta toivottavasti tyttö tykkäisi, olisi aivan ihana harrastus! :heart:

Meillä on muuten käytössä 68cm vaatteet, mutta osa housuista on jo 74cm, kun tytöllä on jotenkin tosi pitkät koivet! Tyttö on vajaa 65cm pitkä, mutta noi 68cm housujen lahkeet on monesti aivan liian lyhyet. Mistähän on noi pitkät koivet perinyt, ei oo mulla näkynyt? :whistle:

Tyttö on touhuillut sängyssä puolen tunnin ajan, välillä on mahallaan, laulelee, juttelee, melkein huutaa, välillä saa käydä kääntämässä takaisin selälleen. Saa nähdä, nukahtaisko kohta yöunille.

Mun mielestä on kanssa ihanaa, kun syksy tuli! Nytkin ulkona varsinainen rankkasade ja alkuillasta ukkosti tosi kovasti. Mä nautin, kun illat pimenee ja säät viilenee. Tykkään muutenkin tosi paljon talvesta, en oo niinkään kesäihminen, vaikka joka vuosi se lämpö kuitenkin jonkin aikaa hyvältä tuntuu. Ja meillä on tytön päiväunet pidentyneet heti, kun ilmat viileni!

Mennään huomenna katsomaan yhtä tosi varteenotettavan kuuloista hääpaikkaa. :heart:
 
Päivällä unohtui kertoa... :headwall:

Poju ei enää oikein malta istua sylissä, jos ollaan lattialla. Koko ajan on pakko ponnauttaa itsensä seisomaan. On niin hassua, kun pieni tutisevin jaloin nousee ylös, mutta melko vakaasti sitten seisoo, kun saa tasapainon. Minä tietty pidän koko ajan kiinni! Mutta kova on toisen jalkalihastreeni... :heart:
 
Tänään lähdetään mökille. Ei oikein sää meitä suosi, mutta en kyllä kaipaa helteitäkään. Saa nähdä kuinka mökillä nukkuminen sujuu, kun viime yönäkin poika heräili taas useampaan kertaan. Keskellä yötä piti vähän alkaa ryömiä pinnasängyssäkin...:) ei taida kunnolla onnistua kumminkaan tuo vatsallaan nukkuminen. Vaikka eipä poika kyljellään/selällään pysy jos ei halua.

Mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille ja paranemisia flunssaisille!
 
Huomenta!

Ollipahan taas rankka yö.. Poika huusi varmaan 2 tuntia putkeen ja sitten pienmpiä pätkiä. Räkänenä vaivasi, eikä imeminen onnistunut. Höyryhengiteltiin ja vaikka mitä. Mikään ei auttanut, ei sylikään. Sitten olin ymmälläni kun imettäminen LOPULTA olis onnistunut, niin poika lopetti homman ja aloitti taas itkun. Suppokin laitettiin, vissiin turhaan kun vaikutusta ei ollut. Sitten mies vielä alkoi syytellä mua että otan pojan sängystä liian herkästi ja että nyt poika haluaa vaan syliin. Otan pojan sängystään kyllä herkästi, mutta nostan vaan toinen käsi pyllyn, toinen niskan alla, en ota syliin. Imetän, ja heti samaa rataa takas sänkyynsä. Jos on itkenyt kovasti (harvoin) niin olen sylitellyt ja rauhoitellut.
Nyt pojalla äänni ihan karheena, mutta reipas on. Räkä valuu nenästä. Saa nähdä miten ensi yönä...:(
 
Hyvin on mervi-elinan poju kasvanut! Ja muutenkin käynti meni erinomaisesti. Onnittelut!:flower:

Yöheräilyä täällä normaalisti vain kerran yössä ja ajattelin yrittää siitäkin eroon pikku hiljaa. Normaalisti annan maitoa n. 150 ml yöllä ja neuvolassa sanottiin ettei kuulema sitä enää tarvitse. No, nyt kahtena yönä antanut vain 100ml ja nyt tyttö sitten herää toisenkin kerran yössä ja haluaa ruokaa. Että siirryn suosiolla takaisin tuohon 150ml ja yhteen herätykseen. Koitetaan sitten myöhemmin uudestaan...

Ikuisuus, kannattaa mennä ajoissa sinne uintiin, että tyttö ehtii rauhassa katsella ja totutella. Sekä uni ja ruokailu ennen uintia tärkeää. Nuo kun muistaa niin varmasti sujuu mallikkaasti. Täälläkin innolla odotellaan uinteja taas alkavaksi.Juu ja hyvä olla ruoka valmiina, kun uinnin jälkeen aina hirveä nälkä. Varsinkin äidillä ;) Ennen keitin tuon veden korvikkeeseen, mutta nykyään käytän myös toisinaan suoraan hanavettä ja lämmitän mikrossa. Oliko millainen hääpaikka?

Nuunuu84 onnittelut vauvoista!:flower:

Aani, en ole vielä antanut sormiruokaa, mutta kiinnostaisi kyllä aloitella. Uusimmassa vauvalehdessä oli artikkelikin siitä ja siitä sainkin innon että olisi ihan kiva juttu. Mies vaan vähän on peloissaa, että jos vauva tukehtuu, niin lykkäsin vielä hieman tuota aloittamista.

Tehilla :hug:

Kuka halusikaan facebook kamuja? Musta sais yhden...

Sarina ja Eva
 
Taas täällä :wave:

6kk neuvolassa käyty:
pituus 66cm
paino 7285g
pää 44,5

Täällä on pojalla jalat lyhyet suhteutettuna selän pituuteen, menee 60-68 housut ja 68-74 bodyt.

Soseista on täällä tullut vatsa vaivoja ja kauheaa ähinää puhinaa jo monta päivää, entiinkin nyt pari päivää pelkällä rinnalla ja huomenna alotetaan soseet "alusta". Neuvolassakin sanoi että varmaan vatsa lähtee taas paremmin toimimaan, mahakipuvauva kun on ollut.

Aiheesta viidenteen. Tarjottiin yhdestä yllihinnotetusta talosta mielestämme(ja pnkinjohtajan ja kiinteistövälittäjän mielestä) oikeen hyvää summaa ja myyjät vaan tuumas että "liian alhainen, emme tee vastatarjousta"..!Otti kyllä päästä, ois kyllä tosi mielellämme käyty es kauppaa siitä, talo kuitenkihn ollut jo jonkin aikaa myynnissä.. Ärsyttävää. Mut ehkä tulee vielä parempi joskus vastaan :/

Naapuri kerto et viikonloppuna oli tossa 50metrin päässä ollu karhu marjassa (meidän rivitalon toisella puolen metsää) mut asutaan siis TOSI lähellä keskustaa!! (n.10 000 asukkaan kaupunki)

Täällä mennään kyllä konttausasentoon mut siitä ei vielä mihinkään(toisaalta ihan hyvä), kierii ja pyörii kuitenkin jo lahjakkaasti. Nyt syömään!!!!

Täällä puhutaan mammammammam tättättätäätäätääääääääää:D
 
ikuisuus kysyit tuolla aiemmin että minkälaisia leikkejä leikitään. Tuollasta samanlaista, ensin istumaan siitä seisomaan-leikkiä on poika tehnyt yli kuukauden ja vieläkin se jaksaa naurattaa :) Mies nostaa poikaa kainaloista niin että makaa itse selällään ja sitten haukkaa varpaista, poika het hekottaa! On ihan mahdottoman ihanaa kun poika osaa jo "höpsötellä", on heti mukana kutitusjutuissa ja jos "peuhdotaan" sängyssä.
 
Olin eilen niin hämmennyksissä tästä uudesta palstasta että unohdin onnitella ikuisuutta tulevista häistä ja onnea myös hääjärjestelyihin! :flower:

Kukas olikaan saanu koiravauvoja? Onnea sinnekin. =)

Voi että harmittaa tuon pikkuisen puolesta kun nämä kerhoaamut sotkee päiväunet. :( Ei etes kantorepussa malta nukkua, vaikka se on muuten takuuvarma nukutuspaikka. Nytkin kotiin tultua oikein itki väsymystään, eikä maidon juonnistakaan enää tulla mitään. Kerhossa käynti on esikoiselle niin tärkee juttu, että pakko mennä välillä hänenkin ehdoillaan.

Täällä taasen pitkä selkäinen ja lyhyt jalkainen tyttö. Kestovaippa ottaa vielä oman tilansa bodysta, joten taitaapa meillä olla vielä muutamat 62cm housutkin käytössä, mutta paidat on 68/74cm. Pari viikkoa sitten neuvolamittauksessa tyttö oli 68cm pitkä. Meillä onkin tällä hetkellä vähän housuista pula. En ole päässyt käymään siellä kirpparilla (todella hankalaa lähteä lasten kanssa, kun tuplilla ei mahdu kunnolla hyllyjen väliin, ja jos esikoinen on vapaana, niin tyhjää kyllä kaikki lelut pöydistä, siinä onkin sitten hommaa kun niitä palauttelee oikeille paikoille...) että taidan kyllä tehdä nettitilauksen Lindexiltä tai jostain...

Ihanaa, ja toisaalta niin haikeaa, nähdä kuinka toinen kehittyy joka päivä ja keksii jotain uutta lattialla möyriessään. Eilen hoksas että oven voi avata ja sulkea ja nyt sit toistaa sitä kymmeniä kertoja ja tuntuu ihmettelevän kuinka hän saa oven liikkumaan kun sitä kädellä heijaa edes takasin. Itseasiassa tuota samaa on tehny jo pitemmän aikaa esimerkiksi lelulaatikolla ja syöttötuolilla. Ai että mikä ihana korvia vihlova ääni siitä syöttötuolistakin lähtee kun sitä jyryyttää lattiaa vasten. :D

Toinen kiinnostava juttu on ryömiä mahdollisimman ahtaisiin paikkoihin: sängyn alle, ruokapöydän ja -tuolien alle, kaappien taakse. Esikoisella on pahvilaatikkomaja, josta pääsee ryömimään läpi ja sinnehän on myös ängettävä. :)

Konttausasentoa hakee nousemalla lattialla olevien esteiden päälle (leluja, tyynyjä, kynnyksiä). Monesti kun lasken lattialle mahalleen, niin jää kontalleen hetkeksi, mutta tahtoo polvet luistaa ja läsähtää mahalleen.

Äh, nyt katkes ajatus. Jotain jäi kommentoimatta mutta ehkä se palautuu toisen kerran mieleen...
 
Viimeksi muokattu:
Pakko tulla taas kertomaan noita neitin touhuja... Hain sen äsken vaunuista päikkäreiltä ja kun nostin pois makuupussista, tämä on ilman housuja! Olin vähän aikaa että TÄH?!? varmaan laitoin housut sulle jalkaan!! Oli myllänny niin, että oli saanu jollain ihmeellä housut jalastaan ja ne oli mykkyrässä pussin pohjalla. :LOL: Oli nimittäin kääntyny siellä vaunuissakin mahalleen nukkumaan. Näköjään täytyy käydä pitämään haalaria ja valjaita...
 

Yhteistyössä